-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
Sziasztok!
Ha minden jól megy ma sikerül megvennem, egy 2008-as Opel astra H-t, 1.7 cdti.
Valahol olvastam, de most sehogy sem találom, hogy lehet valami rejtett menüt előhozni, hogy a műszerfalon kiírja, ha van esetleg valamilyen hibakód a rendszerben (valami olyasmi rémlik, hogy fék és gázpedál benyom, gyújtás ráad és még esetleg valamit meg kell nyomni ). Youtube-on találtam a másik rejtett menüt, ami kiírja a motor hőmérsékletet, alkatrész sorozatszámokat vagy valami hasonlókat a középkonzolos kis displayen, de azt hiszem az hibakódot nem ír ki.
Ebben tud valaki segíteni, hogy mi a hibakód kiolvasásnak ez az egyszerűsített menete?
-
Declare
őstag
Sziasztok!
Csatlakoztam a klubbhoz egy 1.7 cdti opel astra h GTC -vel mint első autó
Lenne egy kérdésem, hátha tudtok segíteni. 165 000 km-el vettem a kocsit, még nincs 6 éves, ugye 1.7cdti 6gangos sebváltóval. Kapott egy új akkut, ékszíj csere, meg pár apróságot kellett még rákölteni most első körben (kesztyűtartó világítás stb
Nagyon jó kis futóműve van, takarékos jó kis motornak tűnik, amivel azért lehet előzni, ha úgy hozza a sors...első körben nekem tökéletes, nem zörög csörög semmi, egyszóval egyelőre meg vagyok elégedve.
Viszont van egy fura hang a motorban, amivel nem tudom mi lehet, de gyanítom nem normális. Indítás után 1-2 percen belül kezdi el és ilyen huhogó hang szerűséget lehet hallani, ami olyan mintha valaki kb fütyülve/huhogva skálázna egy dó-ré-mi-fá-szó énekskálát nagyon hülyén hangzik ezt így visszaolvasva, de így tudom legjobban jellemezni, hátha valaki ráismer ez a huhugós skálázó hang 3-5 másodpercig tart és eltűnik, majd random fél perc/egy perc újra huhugós fütyűlős skálázás. A hangot kívülről, belülről mindenhonnan lehet hallani, nem túl hangos de egyértelmű.
Menet közben is van de ott picit máshogy, ott is random de sokkal rövidebb ideig és gyorsabban talán, de ugye ott a menetzaj mellett nem lehet úgy kivenni, csak ha direkt fülelem.Kérdésem, hogy ez után a szakszerű, precíz hiba leírás után meg tudja valaki mondani a megfejtést?
Keresgéltem amúgy Youtubon is, ott találtam valami picit hasonlót de az folyamatos huhogós hang, nem is ilyen "skálázós" és ott ilyen vízpumpa/olajpumpa hiba dolgokat írtak
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Köszi szépen srácok, amiket írtatok!
Csináltam egy videót, amin jól hallatszik a bagoly . Ez az amiről beszéltetek? Ez a kb 8 perc videózás alatt, hideg indítás után kb 3-4 alkalommal jelentkezett és mindig ugyan így, max egy kicsit talán halkabban néha.
Nekem nem volt vezérműszíj csere most, csak ékszíj. Elvileg 90 ezernél volt cserélve a vezérlés így van még neki egy 20 ezer km.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #27932 üzenetére
Köszi a véleményt, de most ahogy nézegettem a youtube-on a vezérműszíj bajokat, ott folyamatos nyekergés, nyikorgás vagy valami volt és a gáz adagolással is változik. Nálam ha így álló helyzetben nyomkodtam a gázt, semmi hatással nem volt a huhogásra....
Remélem valaki még mond valami tippet, hogy ilyen bagoly lakik e a többi astrában is vagy sem
-
Declare
őstag
Sziasztok!
Lenne a huhogó hang után egy újabb hibám :/ (nem tudom a kettőnek lehet e valami köze egymáshoz)
Ma az autópályán tempomat 130-140 re állítva kb és egyszer csak teljesen véletlenül észreveszem, hogy világít a motorvezérlés hiba lámpácska a műszerfalon (az autó ikon amit felülről keresztülszel a kulcs...narancs sárga). Hirtelen nem is vettem észre semmit, nem nőtt meg a fogyasztás, nem volt hülye hang semmi....csak éppen a gázpedál olyan volt, mintha nem működne. Kb 2000 es fordulatig normálisan dolgozott, viszont utána mintha nem történne semmi, ha nyomkodom a gázpedált (visszatettem 6 ból 5-be, vagy 4 be felpörgött mondjuk 3500-4000 e a motor, padlóig nyomtam a gázt és semmi nem történt, motorfékkel lassult a kocsi. visszatettem 6-ba akkor erre a 130 as tempóra simán visszagyorsult, tovább viszont semmi.) Leálltam egy pihenőben, leállítottam a motort, kb 10 másodpercre, újraindít és a hiba eltűnt. Sajnos viszont az úton többször produkálta ezt. Ilyenkor parkoló, leállít, 2 másodperc, újraindít, hiba sehol.
Ötlete valakinek?
Talán annyi még hozzátartozik (de ez nem biztos), hogy az út első felében 120-130 al mentem addig nem volt ilyen hiba, a második felében tempót emeltem és először egy 180-200 as rövidebb etap után 120-130 ra visszaállva csinálta először. Utána miután siettem valahogy mindig úgy vettem észre, ha ilyen 160-180 al mentem rövidebb-hosszabb ideig, utána visszaállva 120-130 tempomatra 5-10 perc múlva kigyulladt a lámpa. De lehet a kettő nem függ össze és amúgy is csinálta volna az út második felében ha végig 130 al megyek akkor is...nem tudom Azért gyanús, mert ha valami túlmelegedés lenne, akkor nem 130 as tempomatnál 5-10 perc múlva kellene jelentkezni nem? Akkor pont baromi jó lehet a hűtés. Motor forog 2x ezret+menetszél.... ezen kívül azért egy 1.7 dízelmotornak 6. sebességben astra gtc vel 160-az nem kellene túl nagy falatnak lenni nem? még szerintem a 180 sem (lehet rosszul gondolom)
Utána fél órát-órát mentem pályán kívül, 90-50 es tempókban (lakott és külterület ugye) és nem volt semmi...
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Hát most majd megpróbálom figyelni meg tesztelgetni, hogy valahogy ki tudjak zárni valamit, mert én azt gondolom (meg remélem is), hogy ez valami elektronikai zavar, ami valami frissítéssel/resettel, valamivel megoldható. Majd megpróbálom tempomat nélkül használni, meg próbálom ha hoszabb útra megyek lassan, gyorsan stb, hátha valahogy tudok valami közelebbit mondani, hogy mivel lehet összefüggésben, ha majd valami szakértő színe elé járulok
Szakszervízt azért nem szeretem, mert egy csomó olyan rossz tapasztalat van, hogy pénzlehúzásra mennek....ha nem tudja mi a baj, akkor is közli, hogy jaa kicseréltük az x-y panelt mert az lehet gond, és akkor egy munkadíj+eredeti alkatrész+stb aztán mondjuk köze nincs a hibához, tippel egyet a szerelő, hátha, ha bejön akkor megdícsérik ha nem, hát tévedett... persze kérdést majd megér, köszi szépen a tippet, csak mondom hátha valaki tapasztalt már hasonlót, először azért azt szaglászom körbe
Németországban játszódott amúgy a kis történetem, szóval semmi alávaló törvényszegést nem követtem el azért is kérdeztem, hogy elvileg egy ilyen kocsi azért egy 160-180 utazós sebességtől nem dobhatna hátast. Persze nem egy audi vagy bmw ez világos és érződik is, de ennek a gtc nek komolyan mondom nekem annyira tetszik a futóműve, abszolút stabil volt a kocsi még amikor a 200-220 at próbáltam ki vele csak egy rövidebb ideig (a 220 nál azért nem emelkedőn mentem felfele persze A 6 ganggal meg egy 160 as tempomattal még a fogyasztás is teljesen baráti 8 liter körüli talán alatta.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Calogero #28230 üzenetére
Megnézem majd!
Ne úgy képzeljétek most ezt el, hogy szét akarom taposni a kocsit csak úgy vagyok vele, hogy az ember ismerje a kocsiját, hogy viselkedik, milyen érzésed van a kocsival kapcsolatban, amikor nyomod neki stb. Összességében teljesen tetszett a kis opel . A 200-220 meg kb olyan volt, hogy jött egy lejtősebb szakasz és akkor ott nyomtam egy padlót egy rövidebb ideig és valahol ott 210 körül volt az amit elért de most nem a műszerre tapadt tekintettel szurkoltam, hogy na most 210 vagy 215 vagy nem tudom . 160-180 viszont nem tűnt különösen nagy erőlködésnek a kocsitól. 183 végsebesség hm érdekes.... mindenesetre akkor max ilyen 160-170 amivel érdemes tempomatozni ha sietős a figura.
De mondom nem szempont ez a kérdés, ez volt az első hosszabb utam vele, meg autobahn, hát kipróbáltam és tetszett
Gyárival megegyező a gumi rajta, gps szerint a csalás a szokásos 5-6-8 km/h felfelé, kb minden autónál ezt tapasztaltam eddig.
-
Declare
őstag
válasz Calogero #28230 üzenetére
Megnéztem és nincs semmilyen hibakód
Nézegettem a neten és találtam elég sok bejegyzést ilyen hibával kapcsolatban és mindegyik az 1.7 cdti re vonatkozott. Annyi különbséggel, hogy a hiba durvább (kigyullad a lálmpa és letilt az autó, leáll a motor, nem indul stb.)
Arra már rájöttem, hogy a hibajelenség amit tapasztalok azt úgy hívják, hogy szervíz üzemmódba áll a kocsi (1500-2000 es fordulatig működik a motor). Nálam viszont nem ír ki hibakódot (legalábbis ezzel a féket és gázt és gyújtás ráad technikával).
Megoldást nem találtam rá sehol, mindenki tanácstalan, sokaknál cseréltek gázpedál szenzort, motorvezérlést, fedélzeti computert de egyik sem megoldás. Valaki azt írta, hogy mindenféle csatlakozót átfújtak 4wd vel és az megoldotta neki....
Senkinek nincs semmi ilyen jellegű tapasztalata, ismerősének akárkinek? Kicsit aggódom, nehogy ez a hiba bedurvuljon és nekem is leálljon a kocsi az útszélén, vagy a pályán
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #28316 üzenetére
Sajna ha az ember használt autót vesz az olyan, mintha lottózna... teljesen mindegy, milyen márka, mennyi idős stb. Ha egy falábú barbár vezeti a legjobb kocsit is tönkreteheti motorikusan 1 év alatt úgy, hogy viheted akármilyen szerelőhöz, ha nem bontják szét atomokra nem fog kiderülni, csak mondjuk 1 év után, fél év után....
Én is úgy vettem az astrámat, hogy át lett nézve és ez a huhogó hang ( huhuhu ), nem hallatszódott, mert rossz volt az ékszíj ami nyílt titok volt, mondta is az eladó, cserélni kell, de hogy utána is fennmarad egy ilyen hang, ami egyelőre úgy tűnik nem okoz különösebb gondot, azt nem lehetett tudni, de a szerelőnk is csak azt tudta mondani, figyeljem és használjam. Vagy szétszedhetik darabokra és 3 napi munkaórával van rá esély, hogy megtalálják.
Illetve ugye a legújabb problémám, ami kb 1200 km megtétele után jött elő, ez a szervíz kulcs kigyulladás a műszerfalon és szerviz üzemmódba álló motor, ami egy újraindítás után eltűnik. Emellett hozzáteszem, hogy full korrektnek gondolom az eladót és szándékosan ezeket nem akarta elrejteni ebben 95%-ig biztos vagyok.
Ennek ellenére nagyon tetszik, nagyon szeretem a kis opelt, de ezek azért aggasztanak, zavarnak, remélem meg fog majd mind a kettő oldódni és rosszabb, meg más nem lesz.... persze ha vettem volna 6 millióért egy új ugyan ilyen gtc-t, akkor mondjuk 90% esély, hogy semmi bajom nem lenne vele.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz TheShow #28504 üzenetére
117 ezernel azert az eleg fura lehet olyan barbar modon kezelni a kuplungot, h igy szetmenjen?
Motorbol allitolag ki lehet olvastatni mennyi km van benne.
Mondjuk Opelek jobban odafigyelhettek volna erre a valto/kuplung kerdesre azert az is jopofa, hogy 150 ezer km körül a kettos tömegü lendkerek es tarsai sok sok 100 ezer forintert cseresek... (legalabbis dizelnel)
-
Declare
őstag
válasz zsambek #28542 üzenetére
Szééép
Kopp-kopp mostantól rángatás mentes kilométereket
Csak azért kérdeztem hirtelen, mert nekem meg nemrég a szerviz kulcs gyulladt ki ami után szerviz üzemmódban max 2000et pörögve ment a motor egészen addig amíg le nem állítottam és újraidítottam utána ok.
Azóta nem jelentkezett (bár nem is volt meghajtva, csak helyi járatos most a sárkány
Viszont elindulás után rendszerint pár másodperc múlva van egy fura kattanás (olyan hang mint amikor lenyomod a villanykapcsolót és kattan egyet). Mintha az elektronika kapcsolna le vagy ilyesmi, de nem lesz semmi hatása, nem történik semmi rendellenes és utána nem is csinálja többet....
Nagyon zavarnak az ilyen jellegű dolgok amik tudom, hogy rendellenesek, de mégsincs rá egy egyértelmű olyan magyarázat, hogy jaaaa ha ezt csinálja akkor cseréld ki rajta ezt vagy azt olajozd meg és utána nem csinálja.....mindenki eddig minden problémámra csak húzogatta a vállát, hogy passz Ja és ugye azért nem egy S merciről beszélünk, ahol meg tudom érteni a szerelőt, ha vakarná a fejét, hogy hol is kezdje....
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Calogero #28570 üzenetére
Jaaa ezt akartam én is írni
Bár valószínűleg mi vagyunk az értetlenek....tudod mennyire menő egy fekete ablakfólia, egy kályhacső a kipufogó helyére, esetleg egy két villám matrica az oldalára és már lehet is kikönyökölni a tuc-tuc-tuc-tuc mellett a balcsi parton.....HÁT NEM ÉRTITEK EZ MENNYIRE ZSÍÍÍR ÉS ODAVER???
-
Declare
őstag
válasz davee_92 #28584 üzenetére
Nálam ki sem lehet az elsőt kapcsolni, az az alapértelmezett, hogy felkapcsol ajtónyitákor, csak a hátsót lehet állítani, hogy mit csináljon.
Szerintem számítógépről mindent be tudnak egy szervizben állítani, de akkor azért nálad lehet van valami hiba, mert alapból mennie kellene (lehet, hogy az ajtónál az érzékelővel van gond
-
Declare
őstag
válasz KonzolKartel #28596 üzenetére
Nincs középső állás. Csukott ajtónál be vagy ki tudod kapcsolni, nyomógombbal. Ajtónyitásnál automatikusan kapcsol. A hátsónál tudod állítani.
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #28620 üzenetére
Hát ha egyértelmű a helyzet, akkor jól is teszed.....de ahogy bambano is írta, azért nekem sem egyértelmű, hogy ki is a hunyó...azért ezek az Ignisek sem arról híresek, hogy 1 másodperc alatt olyat gyorsulnak...ha kirakta az indexet mephi666 előtt akkor nem ő a hibás. Gyorshajtásról meg egy kanyarodós afférnál egy lámpa után nem hiszem, hogy beszélhetünk....nem két panaméráról van azért szó
Remélem mephi666 megúszod, szar lehet egy ilyen helyzetbe belekerülni, de tényleg az van, hogy óvatosnak kell lenni az ilyen aláírogatással....az meg, hogy nem baj majd beperelem....ja következő 4 évben bíróságra futkoshatsz szabadidődben, aztán vagy nyersz vagy nem....mondom ezt így okoskodva utólag, mert haverom is szívott már rá az ilyenre, hogy a nagy stresszben aláírt betétlapot aztán jól rá faragott és még jobban ráfaraghatott volna...
Komolyan mondom, lehet jobban jársz, ha személyesen, minden békát lenyelve próbálsz spanolni picit az ignisessel és megpróbálod mindenféle biztosító meg rendőr meg per nélkül elrendezni (szerzel neki egy felnit gumival..akármi szvsz)
-
Declare
őstag
Kicsit kutakodtam (na jo nem is keveset ) es sok erdekeset talaltam külföldi forumokon a hibammal kapcsolatban.
Kiderült, hogy EML (engine management light nak) hivjak a kis lampat es az hogy utana nem megy a kocsi azt meg limp mode nak, ami egy biztonsagi üzemmod, nem engedi a motort 3000 föle pörögni.
Többen irtak ilyen hibat, hogy föleg autopalyan ha huzamosabb ideig 3000 fölött pörög a motor jön ez a hiba. Naluk is a kocsi ujrainditas segitett.
Hibakodot össze vissza irnak ilyenkor, van akinek nem lesz hibakod, van akinek valami CIM egyseget csereltek a kormanynal, de olyan is volt akinel a markaszerviz ramondta, h turbo csere....ugy latszik külföldön is hasonlo lelkesedessel dolgoznak a markaszervizek,mint itthon....valami nem jo? Ok kicsereljük az egesz motort meg a turbot 6000 euroert aztan az tuti segit.....jaaa hogy elg lett volna egy tömitest....ugyan kit erdekel.
Szoval most több helyen olvastam, hogy valami EGR szelepet, vacum csövet, motor olaj pumpat meg valami "throtle bode" dolgot kell megneni/tisztitani es az jo esellyel segit. Ezekröl tud valaki valamit mondani, hogy ne legyek ilyen tudatlan? fogalmam sincs mi fan teremnek ezek a dolgok es milyen macera vagy költseg ezeknek a tisztitasa
Volt olyan is amugy aki azt irta ilyen motortisztitott öntött a kocsiba, elöször 6 havonta, aztan 1 ev utan evente es neki ez megoldotta a gondot....ez mi lehet? motor olajba önthetö valami, vagy a gazolajhoz öntheti? Ha ilyen gondom van nekem is, azt okozhatta, hogy az elözö tulaj mondjuk valami nonem benzinkuton tankolt mindig?
-
Declare
őstag
Milyen jo is ha az embernek laza munkanapja van, ma ezeket bogoztam fel delelött
Egy kerdes: motork´dot honnan tudok meg?
Forumokat bogozva arra jutottam, hogy siman sanszos, hogy ez az EGR szelep koszolodasa lesz a baj nekem is....majd kiprobalom, ha meghajtom megint elöjön e. Nekem intenziv gyorsitasnal nincs ilyen gond, csak ha hoszabb ideig nagy fordulaton megy a motor...de hogy mennyi ez a hoszabb idö az jo kerdes
Egy ilyen EGR szelepnek mennyi az elettartama? 165k km nel egy pucolas segithet vagy csere?
Ja es a kerdesem tovabbra is fenn all, hogy noname kutak gazolaja az elözö tulajnal okozhat gyorsabb dugulast? Ennek megelözesere valami adalak nincs olajhoz vagy üzemanyaghoz?
-
Declare
őstag
válasz Markizmark #28645 üzenetére
thx, meg Lomha 8V Neked is! Csekkolom majd.
Remelem most mar egyre inkabb, hogy akkor egy EGR pucolas segiteni fog!
Egyik ismerösöm mondta, h itt Nemetorszagban ö csak a Raiffeisen es tarsai tipusu legolcsobb kutakon tankol es soha nem volt semmi baja velük....hat nem tudom azert en ugy vagyok vele, ha van 20ft/l különbseg a Shell meg egy noname kut arai között akkor ott azert lehet, h valami hianyzik a naftabol, ami a masiknal benne van
otthon csak MOL nal tankolok, meglepödtem ezen amit irtal, jonak gondolnam öket
-
Declare
őstag
válasz Markizmark #28655 üzenetére
Esakkor itt egy shell v power az olyan mintha kerozint tankolnek bele?
Az a nagyjabol 20ft/l liter különbseg megis csak valami adalek anyag kisporolasabol kellene h szarmazzon...szvsz
na de ez mar tenyleg nem opeles kerdeskör
-
Declare
őstag
Tenyleg sracok, szerintetek mennyi ido kell ennek az astra H 1.7 tdci nek, hogy elerje az üzemi hömersekletet (atlagos szep napsuteses idöben ... mesz orszaguton 100 al 4-5 km kb) ?
Ugye a vizhofok merot kihagytak belole az okosok, mert gondolom ezzel sporoltak pont 10 eurot....gratulalok hozza... menet közben ezt az infot nem lehet kinyerni sehogy ugye?
-
Declare
őstag
Hehe, köszi, ennyire nem gondoltam elmélyülni a témában arra gondoltam, h valahogy pl a fogyasztást nem lehet e átváltani valmi trükkel
zsambek: Jaja ezt ismerem köszi, de járó motornál nekem nem megy, csak ha áll.
Na mind1 is, annyira azért nem létkérdés, csak kíváncsi voltam....éljen a zseni aki kitalálta ezt a nagy költségcsökkentést opeléknél....
AMD Power: Grat! Sok baleset és szervizmentes km-t !
-
Declare
őstag
Kicsit eltúlozzátok ezt a kérdést nem? Annyi mindentől függ a fogyasztás (hőmérséklet, klíma, minden nap nyugisan mész, vagy van 1-1 nap amikor sietned kell, üzemanyag típusa.......) Azon kívül szerintem akárhogyan is csöppölöd a kúton a benzint, sose fogod tudni mennyi volt benne decire pontosan.
És akkor ezek után merül fel a kérdés, hogy miért is fontos, hogy 6,2l vagy 6,4l az átlagfogyasztás amit számoltok? Nekem elég amit a BC kiír, +/- 0,3 literbe biztos jó.
-
Declare
őstag
Kipróbáltam a menet közbeni titkos menü előhívás opciót....és mondanám, hogy igazam van...de nincs tényleg előjön menet közben is, így le lehet csekkolni a vízhőmérsékletet
Kilépni viszont nem sikerül belőle. Ha nyomva tartom a settings gombot (miután beléptem a titok menübe), utána már nem csippan újból és lép ki.
-
Declare
őstag
válasz Calogero #28928 üzenetére
Köszönöm a felvilágosítást!
BTW, riasztóról jut eszembe...sajna eléggé meglepődve tapasztaltam, hogy a kocsimban nincs semmilyen gyári riasztó de még csak annyi sem, ha lehúzott ablaknál bezárom és benyúlok és belülről a kilincset meghúzom akkor pakk és már ki is nyílt a kocsi....ez mondjuk az én olvasatomban azt jelenti, hogy a legügyefogyottabb kezdő autótolvajnak kb 12 másodperc lehet elvinni így a kocsit.... Nektek milyen riasztó van a kocsiban? Vagy milyen egyéb védelmi rendszerek? Én arra gondoltam, hogy tettetek bele egy váltózárat mindenképp, az szerintem már egy jó biztonsági pont...
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #28969 üzenetére
Na ez az amit en mashogy gondolok....de lehet nincs igazam.
Azert is irom, mert emlekszem, amikor nezegettem a kocsikat es talaltam ezt amit meg is vettem, atolvastam a forumot es pont emlekszem amikor irtad, h nem egeszen 400k es milyen tök jo, csak van par hiba, h indexeleskor töröl egyet az ablaktörlö meg stb na nekem az elsö gondolatom az volt, h 400k ert venni egy dizel, kombi nagy kocsit, ugy hogy szep hosszu a hibalista amire felhijak elöre a figyelmem haaaaaaaat....AMD Power annyiert vette az alap benzines astrajat...egy jo allapotu trabi kb 100k....akkor 400k ert egy ilyen vectra
En is azon a velemenyen vagyok, mint itt is volt mar rola szo, h akkor inkabb valmiben kompromisszum (pl egy jobb allapotu astra vagy golf es akkor egy tetobox ha csalad utazik...) de az olcso husnak hig a leve....szvsz en egy kisebb jobb allapotu autot valasztottam volna 1 milla körül
en is pl 1 millioig akartam kocsit venni, de nem talaltam olyat, amibe nyugodt szivvel beleültem volna ugy hogy kint hasznalom legtöbbet Nemetorszagban es szivesen jövök vele haza is.
Irom ezt persze ugy, hogy nagyon sajnalom az eseted es drukkolok, hogy vegre összealljon es legyen egy jo autod! Es persze, ahogy en is irtam, utalom a hasznaltauto vetelt, mert örült nagy lutri....akarmilyen kocsi akarmennyi idös....
nekem eddig a kocsival kb 1,5 honap es 1500km utan ket ismeretlen dolog van. Az a bizonyos huhogo hang ami a motorbol jön es senki nem tudja a megoldast (talan majd vezerles es vizpumpa csere utan, ami 30k km mulva aktualis, elmulik, mert a szivattyu lehet csapagyas vagy ilyesmi....de meg fogom mondani a szerelönek ha ugyis szetszedik deritse ki mi az). A masik meg ugye ez a EML lampa amit irtam, hogy felgyullad nagy sebessegnel es szervizüzemmodba all a kocsi....ujraiditas megoldja. Ez volt egy ut soran 3x kb....remelem az EGRszelep pucolassal megoldodik. Egyebkent azota nem volt, pedig multkor mentem kb egy 30km t 180 al es semmi...remelem igy is marad, de ettol meg utana lesz nezve
Fogyasztas is tuti, 5,8-6,2 l ...minden jo vele, tart a szerelem ...a vezeto ülessel nem vagyok kibekulve...van olyan astra H tulaj, aki be tudja kenyelmesre allitani? szerintem lehetetlen
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #28994 üzenetére
napfeny az nem art bar attol meg nem latod ha szar a tomites a turboban
Persze az ember mindig tanul, egyedül en is eleg kis gyamoltalanul alltam volna a dologhoz, jol jön egy szakertö szem...
Alapbol en amire irtam az az a teny, hogy veszek egy autot 3-400 ezerert es tervezetten is raköltök megegyszer ennyit....
En azt vallom ezügyben, h akkor ha van ra mod meg egy picit gyüjtök/hozzateszek, veszek egy normalis allapotu kocsit, amire ha ra is költök 100-200 at (mert ilyen akku, ekszij, csipp-csupp es pörögnek a 20 asok), ami mondjuk a kocsi ertekenek 10-15%-a az meg mindig jobban fest, mint hogy tervezetten is rakoltom az auto vetelaranak 80-120%-at...na en csak erre irtam, h en ezzel a gondolkodassal nem tudok azonosulni.
Remeljuk akkor azautovasarlassal kapcsolatos összes balszerencse most elert es letudtad egyben es innentöl mar csak felfele visz az ut
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #28984 üzenetére
Jogsi hello par evre!
Bar azt a bunko keket is kiemelnem a sorbol es elmagyaraznam neki a jobbra tarts fogalmat...sajna kis hazankban hemzsegnek az ilyen "minden es mindenki le van sz@rva körülöttem, mert EN eppen közlekedem..." Ha normalisan közlekedik a sietös auto had menjen ha masokat nem veszelyeztet, sajat gyorshajtas birsagat kockaztatja....sose lehet tudni ki miert rohan,nem biztos, h csak just for fun miatt....ezt nyilvan nem mentseg az ilyenre @Russian powaaa
-
Declare
őstag
Ez a felni tema nekem is erdekes a mostani nyari gumik jövöre sztem mar dobosak lesznek es akkor a teli gumikat rarakatom a mostani lemezfelnire es vennek uj nyari gumikat felnivel. Most 16" os a nyari (Michelin energy saver vagy ilyesmi). Ha picit nagyobbat pl 17-18 asat veszek az fogyasztasban meglatszik? Erdemes? Mert ha dragabb is a nagyobb meg meg többet is fogyaszt akkor maradok a 16 nal
Amugy nekem olyan lemezfelnim van ami "küllös", vagyis a rapattintott disztarcsaval teljesen ugy nez ki mintha alufelni volna. Erdemes esetleg utan neznetek ennek, akit erdekel, mert en meg ezelött nem tudtam, h van ilyen, de amig meg nem tapogatod nem tudom van e olyan ember aki megmondja, h nem alufelni.
-
Declare
őstag
válasz zolikaDB #29032 üzenetére
Struktur kerek...most mar ezt is tudom jopofa talalmany.
Erdekes amit irsz, az alufelninek nem pont az egyik lenyege, hogy könnyebb? Marmint egy 16" os alufelninek nem könnyebnek kellene lenni mint egy 16 os lemezfelninek?
Azert [ezt] igy el tudnam viselni a kis gtc-men en is mondjuk ez 19" azert ilyennel egyelöre nem flancolok, de eleg bejövös
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #29079 üzenetére
Olcson jot teoria....na ez szerintem a ritka hollo. Az en tapasztalatom, ami dragabb az az esetek 95% ban jobb is (bizonyos keretek között persze)
Ezt amugy ugy erted, csukott szemmel belezugott a hangjaba, de az elsö randin kiderült, hogy a kocsi egy Cochita Wurst? bocs az offert, de ez azonnal beugrott, amikor elolvastam amit irtal
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #29075 üzenetére
Ez a pontossag kerdese A pontos valto az olyan, h szinte csak meglököd abba az iranyba amerre epp valtani akarsz es a valto szinte kitalalja melyik fokozat jön....hat azert az en kis astram sem ez a tipus de alapvetöen nincs vele bajom ....de hat kerem legyen itt minden? minösegi anyagok, erös motor, de keveset fogyasszon, pontos valto, BOSE hifi??....van ilyen, csak nem ugy hivjak, hogy opel astra
kb 1500km utan en is erösen baratkozo kategoriaban vagyok meg vele.
Nekem az 1-2 valtasnal van az, h gyorsan ezt ritkan sikerül finoman megvalositani....Azt hiszem a nagyok altal emlegetett turbo lyuk aldozata vagyok....2000 fordulat alatt kb bicikli kategoria a motor , majd 2000 töl egesz jol huz 3500 ig kb. Kikanyarodok egy utra, gyorsitok 1 ben es ugye kb ott 2000 körül jönne a 2, de elötte nyomom jobban a gazt, mert ugye 2000 alatt nem megy es pont 2000 környeken elkapja a turbo elkezd huzni, gazfelenged, kuplung es ekkor erzem a motoron, h ez nem tetszik neki, rant ugye egy picit....es ez nekem sem tetszik, szeretek szepen valtani, de ez az 1-2 ez meg nem az igazi... nyilvan ha pörgeti az ember jobban akkor ez kiküszöbölhetö....na de egy trakeszt pörgetni?
Mondjuk az is hozzatartozik,h benzinest vagy turbo benzinest vezettem sokat, dizelt kevesebbet...
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
5 ember+telekocsi+tetöbox ehhez passzol egy 7 liter alatti fogyasztas autopalyan, ahol 160 al is haladsz, mindez egy 110 loerös motorral...következtets szar, gyenge ...en megkeresnem a helyedben az opelt, hogy csunyan atvertek ezzel a kocsival.
Lefullada: szerintem semmi gaz nincs vele...egyszer fulladtam le vele eddig egy piros lampanal az 1500 km alatt. Nalam mondjuk a legdurvabb a Nissan Navara 2.5 dizel....na ha ez az 1.7tdci könnyen lefullad, akkor azt a kocsit kerüljetek
-
Declare
őstag
Ott a motor nehezebb, mint egy kis suzuki teljes auto
Ujabb kerdes:
Mentem kb 250 km-t most hetvegen es örülök, mert nem volt semmi kigyullado EML lampacska, pedig direkt mentem huzamosan ketszer is 180 al, tempomattal, es semmi mondjuk arra a szelepre azert majd otthon ranezetek....
viszont van meg egy dolog, amit mar eszrevettem korabban is, csak ez az EML meg a szerviz üzemmodba kapcsolo kocsi, kicsit jobban erdekelt.... Neha a sebesseg es a fordulatszammerö is ingadozik. Nem allandoan, de sokszor latom (pl tempomat es mondjuk elkezd inogni 2-3 km/h fel le a beallitott sebesseg körül).
Ez mitöl lehet?