-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
-
mephi666
nagyúr
válasz
mephi666 #111950 üzenetére
na szóval: ma reggel kirakattal szemben álltam meg egy percre, felkapcsoltam a lámpát: világított a jobb oldali is, majd 1 másodperc múlva lekapcsolt és onnantól csak a bal (világításkapcsolót letekerve, majd visszakapcsolva megint 1 másodpercig világított)
mi a franc vezérli a világítást H Astra / B Zafiránál? a világításkapcsoló kapcsolgatja külön-külön mindkét oldalt, vagy van ennek még valami vezérlője? (olyat is olvastam, hogy a motortérben levő biztosítékdobozban van és időnként meg tud makkani... keresnék ilyet bontóban, ha tudnám, hogy mit is keressek
)
-
Steve_Brown
senior tag
-
válasz
Steve_Brown #111983 üzenetére
És mér firkáltad közben össze a burkolatot, a szíjat meg fogaskereket?
Egyébként ügyes vagy! -már ha be is indul a motor -
szilchi
őstag
Szép napot!
Szomszédom 2005-s 1.4 benzines G Astrájával támadt egy kis gond.
Rákötöttek egy utánfutót,amivel volt valami elektromos gebasz.Azóta nem megy nála az index és a km óra.Index relé se kattog.
Nem vagyok jártas Opelben,se szerelő se vagyok,de megkért nézzek rá.Hiba kód olvasó nem dobott fel hibát,biztosíték táblát megtaláltam,de egy neten talált leírás szerint nincs az indexnek külön biztosíték.Relét kivettem,kicsit megkocogtattam,majd vissza de semmi.
Esetleg lenne valakinek tippje hol lehet a hiba? -
Honda567
tag
H astra kilincsnél van ez a gumi kupak hol lehet ezt beszerezni? Elporladt a jobbos ajtón is.
-
Honda567
tag
Fekete hátteres lámpáról hőlégfúvóval könnyen le lehet szedni a búrát?
Ezen vannak mély karcok, de van egy másik lámpám annak jó állapotú a búra azt akarnám át rakni és szélvédö ragasztóval rá ragasztanám. -
deny330
senior tag
Kis sztori time a lámpákkal kapcsolatban, hátha a jövőben hasznos lesz valakinek vissza olvasva:
Téli szezonra nagyon kiakartam cserélni a mostani Njoy fekete hátteres lámpákat a G astrán, gondoltam egy jó GT200 Philips / Osram NBL H7-tel majd jól fog világítani a depo-s projektoros lámpa, depo oldalán lenne is akcióba a krómozott (párban 76k asszem). Fel lettek polírozva a mostani Njoy-ok, voltam két műhelyben is beállíttatni, de refi nélkül továbbra sem látok sokat. Mindenesetre aztán annyi rosszat olvastam ezekről a depos cuccokról itt is, csoportokban is, hogy elvetettem az összes ilyesmi és hasonló diszkó lámpát ami utángyártott, hihetetlen mekkora méret és minőség szórásról számolnak be az emberek. Opc csoportban volt egy tag, aki végig járta ezeket, de mondta, hogy végül mérgében új hella xenon és trafók lettek rendelve, mert semmi sem vált be. De konkrétan olvastam olyat, hogy volt akinek az illesztés is gáz volt, nem csak a vetítési kép..Van fent használtan egy újszerű jobbos, teli krómos Hella lámpa (a felirat is bizonyítja), ami elvileg raktárból megmaradt tétel, még beépítve sem volt. Beszéltem az eladóval, kaptam fotókat, kb dobozos új. Szerintem beleugrok, plusz vadászok vagy rendelek mellé újonnan egy balos hellát is, aztán ha így sem látok, akkor veszek valami fejlámpát..
Utóbbival tapasztalatok? Gondolom a boltban kapható dobozos új hella nem véletlen 70k, a depo pedig nem véletlen 20-30k. Lenne használtan gyári krómozott xenon is amúgy, gondoltam rá hogy kipróbálni H7-tel valahogy ha megoldható, de értelmetlennek, sőt egyenesen barbár megoldásnak látom, hogy a gyári kábelezést vagdossam és forrasszam, amennyiben szükséges. -
bul07
nagyúr
válasz
Honda567 #111966 üzenetére
A bombáknál úgy van az előírás hogy bekapcsolt klíma, pollenszűrő nélkül és belső keringtetés
.
Ózon esetén is szerintem így kellene csinálni hogy átmenjen a klíma hőcserélőjén az ózon, hogy bejárja az összes részét a klímának, pollen szűrő ami szo szo mert a ózon gázt nem igen szűri simán átmegy rajta(de én pollen szűrő cserénél csinálnám a tisztítást és akkor ki van véve)Amúgy ebbe a videóba klíma bekapcsolva mondja [link]
Viszont itt [link]meg azt írja lepéseknél, hogy klíma kikapcsolvachatgpt szerint[kép]
-
Honda567
tag
Ózonos klíma tisztításkor klíma legyen be kapcsolva? Vagy klíma nélkül kell ózonozni?
Most az autószerelő nekem azt mondta ha be van kapcsolva a klíma akkor a száritószűrőbe bele megy a baktérium.
Youtube-on is néztem videókat klímát mindenki be kapcsolja ózonozáskor. -
Micsurin
nagyúr
Picit többet kontaktáltam velük mint szerettem volna az elmúlt 1,5 évben. A kedvencem a full normális átlag hófehér nem farkasfalka tag akivel egyeztetsz, majd megjelenik az elefántcsontparti válogatott...
~1m alatt kb halottnak a csók, ~2m-ig komoly esély, ~3m-ig fogynak, felette elvétve.
...zasszony apja is most kért meg adjam már el nekik a 98-as, korhadni induló lakkhibás ütött kopott Corollat. Már most borsódzik a hátam, mert a reakcióm, hogy bontó hát nem épp tetszett nekik.
(Vecsésre kimásznom hozzájuk odavissza 55km, az Audi fogyijával hamar elérném az autó piaci értékének a felét.
)
-
válasz
ArthurShelby #111959 üzenetére
én sem értem. oda írod, h fix 200ezer (a feléig alkuképes...) - és, h neppernek / cig@nynak nem eladó!
-
gban
veterán
Szerintetek mit lehet a bontóba menet előtt eladni egy 2004-es G Astrából?
Z14XE, teljesen megbízható, ezzel járt apám heti szinten a vidéki házukhoz, használni kiváló, eladni viszont 'lehetetlen', de minimum nem éri meg a harcot okoskáékkal, hogy bepróbálkozzanak mindenfélével.
Lakótelepi, tehát mindenfelé meghúzva, de nem agyonverve, a lámpák sárgák, a hátsó ablaktörlő nem megy, a vezetőülés szakadt.
Amire gondoltam, azok a gyári dísztárcsák, meg a nagyon keveset futott (2022 végi vásárlás) 195/60R15 T LW31 I FIT+ LAUFENN téli gumik.
Egyéb javaslat?
Pl. amire nem gondoltunk hasonló művelet előtt hogy klímásnál leadni a gyerek előző autójából a gázt, az is lehetett volna pár ezres pluszban. Itt klíma nincs, de a fentiekben is kár lenne bennehagyni azt a néhány ezrest. -
mephi666
nagyúr
válasz
bul07 #111954 üzenetére
...ha 1liter turbó akkor az erősebb jóval és méretben is nagyobb a d, mint a c
engem inkább a manuális klíma tartana vissza, mert a fapad B Zafirában a digitális a legnagyobb extra és szeretem... céges kocsikban manuális van és soha nem sikerül jól beállítani (ezt meg benyomom egy értékre és hozzá se kell nyúlni órákig)
-
bul07
nagyúr
Dilemma
Nekem van 2005 Touran(1.9PDTDI, BRU), műszakilag rendeben, rozsda korának megfelelő(emelő pontokon meg lehet emelni), kb értéke 1-1.2millió, én lenni 187cm és 130Kg,
Megvehető egy 2014-es Corsa, 1liter benzin, valós 47e Km, ~1.6-1.7millió az ára.Corsa évenkénti olajcsere márkaszervizben(hogy ez előny vagy hátrány hát nem tudom
, tényleg megcsinálták e és nem csak letörölték olajos ronggyal a szűrőt), volt egy első futómű javítás pár hónapos korában mikkor parkolóban kiütötték alóla, márkaszerviz csinálta biztosításra. Klímába is javítottak valamit, manuális klíma van. Családból lenne. Budapest utca parkoló, meg placc parkoló, közelebbről nem láttam lehet egy két utcai sérülése(7-ik emelet erkélyről láttam most, hogy ott áll lent a placc parkolóba
).
Ti belemennétek a cserébe?
Én tartok tőle hogy kicsi lenne nekem. De nagyon csábító hogy ilyen keveset futott kocsi legyen a garázsba. Mert szinte csak dísznek volt van meg a kocsi nekik, és újat vesz azért lesz eladó(yaris-t). Én itt a román határ mellet az Alföldön vagyok elég lenne a 1literes kis motor is.
(Egy 2005 1.2(75ló) Corsával a Balatont megjártuk olyan 7-800Km autózva, volt hogy hiányzott az erő ) -
Honda567
tag
H astra hűtőventillátornak a biztosítéka hol talàlható?
-
mephi666
nagyúr
H Astra / B Zafiránál mi kapcsolja a jobb oldali tompítottat? ...2 éve olaszoknál a bal oldali izzó ment ki, cseréltem, jó lett... most kimentünk egy hétvégére románföldre és a jobb oldali nem világított...
vettem helyben H7 12V 55W halogént, cseréltem és továbbra se világít... valami reléje van a motortérben levő biztosítéktáblán? ...vagy az utastérben levő kapcsoló kapcsolja külön a két oldalt, csak egyszerre és az egyik fele makkanhatott meg?
-
dethroner
veterán
H astra canbus rendszeren keresztül vajon tudja valahogy a fejegységnek kommunikálni hogy a sebváltó hátramenetben van?
-
Honda567
tag
Levegöszürőt mennyi idő után kell cserélni?
-
zsoca29
tag
Sziasztok!!
Ezek a kis érzékelők (gondolom) mik lehetnek a szélvédő alján?
Az ablaktörlő lapát alatt van a szélvédőben.
Ablaktörlő lapát alatt van pont.
Mind két oldalt van kettő a szélvédő aljánál.
Opel astra J -
peet137
tag
válasz
body007 #111941 üzenetére
Egyforma a két keresztmetszet, természetesen. A kardánban a kasztni festve van és ezért nem is fogom megkapargatni, nyilván.
Pont azt szeretném elkerülni, hogy zajt vigyek be a rendszerbe, lehet, hogy csak emiatt muszáj lesz tényleg a szivargyújtóét megcsapolni. Talán a hétvégén lesz időm kicsit bütykölni, kipróbálom. Előtte multiméterrel megnézem, valamelyik csavar esetleg nem közös-e a szivargyújtó testtel.
-
válasz
peet137 #111932 üzenetére
Az autón minden test (gnd) közös (jó esetben
) - így bárhonnan vihetsz neki. Arra figyelj, h legalább olyan keresztmetszetű vezetéket használj mint a vcc-nek (+). Egyébként ha nincs a közelben gnd csatlakozás nyugodtam a kaszni fém részéhez is köthetted - az is gnd ügyebár - bár az picit zajos lehet a te esetedben...
-
peet137
tag
Egyelőre nem akartam a szivargyújtót is megbontani, az is tervben van, már megvan hozzá a relé, saruk, vezetékek, de nincs időm készre szerelni. A vége majd az lesz, de ott vastagabb a madzag, mindkét ágat toldani kellene miatta, stb. Ezért akartam egy független testet, mert így legalább ezt ki tudom addig próbálni, míg egyszer meglesz a végleges, gyújtáskapcsolt szivargyújtó is.
-
Garada
őstag
Lehet nem voltam elég világos konkrétan mit ejtettem be.
Egy videóból kiszedtem:
Azt a kis fehér fejet, amit visszacsavarva rögzíted a hátsó lámpa búráját a H-ban és kettő van belőle. Az egyi sikeresen kiesett a kezemből és landolt valahol az alatta lévő résben és fogalmam sincs hogyan lehetne könnyen kibányászni. Talán nem én vagyok az egyetlen aki ilyen helyzetbe került. -
Garada
őstag
H Astra hátsó lámpa izzó cserét követően az egyik búrát tartó fehér fejet sikeresen beejtettem visszacsavarás közben. Hogyan tudnék hozzáférni könnyen? Történt már mással is ilyen vagy csak nekem van vele szerencsém? Sajnos fáradtan álltam neki és simán amit elkezdtem volna felcsavarni bepottyant.
-
peet137
tag
Sziasztok, a kézifék alá terveztem egy kis mp3 lejátszó kütyüt, mindent meg is csináltam hozzá, az egész pár wattot fogyaszt, úgyhogy bekötöm a szivargyújtó világítás körébe, és a kimenete meg megy az aux-ra a kardánboxon belül. Ki is vágtam már a kis műanyag takarót, ami az OBD-n van. (persze nem a sajátot, hanem vettem egy bontottat, ha valami esetleg mellémenne, ne legyen csúfság
)
Minden vezetékelést megcsináltam előre, egy dolog nem tiszta még, hogy honnan vigyek neki testet. A világítás testje közös a szivargyújtóéval, ezért ott nincs "szabad madzag". Nem vágtam sehol vezetéket, mindent sarukkal oldottam meg, így bármikor visszaalakítható. Van valahol a váltó és a kézifék között test pont? Van egy doboz GM felirattal az OBD mellett, alatt, de annak festett anyái vannak, nincs rajta test. -
Zola007
veterán
sziasztok!
H Astraban milyen fixen rögzíthető telefon tartót tudnátok ajánlani?
Akár csavarral, adapterrel, stb, ami nem tapadós és szellőzőre rögzíthetőValahol középkonzol/ jobb kéz felé rögzíteném.
250 gramm a telefon, tapadós elenged melegben, a lamellák pedig gyengék és öregek, eltöri a kampós tartó. -
Tamy
őstag
válasz
Markizmark #111929 üzenetére
A kompresszor nálam is dolgozik rendesen, meg hűt ahogy kell, azzal nincs gond. Jövő héten úgyis viszem szervizbe, akkor megemlítem majd nekik.
-
Markizmark
addikt
Kíváncsi lennék a nyomóoldali nyomásra ilyenkor, nálam amikor 25 bar körül van a kinti 38 fok és a 108 fokos motor mellett akkor már hallom a kompresszort is dolgozni határozottabban ...
Dízelnél nem tudom hogy van, de nálam z16xer és z18xernél is induláskor az első gázfröccsnél egy pillanatra lekapcsolja a kompresszort és 1-2 mp múlva kapcsolja vissza, szóval a bódé megmozdításakor nem kell még a kompresszort is tekernie. Még nem fulladt be egyik se. -
Tamy
őstag
válasz
ncc1701 #111925 üzenetére
Én is így gondolom. Tavasszal vettem a kocsit, akkor klímahűtő csere is volt, de akkor még inkább fűteni kellett, mint hűteni. Nemrég megkértem egy haverom is menjen vele egy kört, ő mit tapasztal. Neki nem tűnt fel, de akkor meg este volt, nem volt már annyira meleg. Mindegy, kb. 1 hét múlva egyébként is viszem szervízbe, akkor megemlítem ezt is, kíváncsi leszek mit találnak.
Alapjáraton nem emel, erre korábban már rákérdeztem itt.
-
Tikakukac
titán
-
Tamy
őstag
Azoktól kérdezem, akiknek van/volt Z17DTH motorkódú H Astrája (esetleg más ilyen motorral szerelt autója), hogy a klíma bekapcsolása mennyire fogta vissza az autót? Korábban egy benzines 1,4-es G Astrám volt, amiről azt tartják, hogy alapból is gyenge ahhoz a vashoz, előzéshez, vagy meredek emelkedőn meg ajánlott kikapcsolni a klímát, de ott szinte semmi különbséget nem éreztem. A mostani dízel H persze érezhetően jobban megy, de klímával alig tudok elindulni, annyira visszafogja, hogy folyton le akar fulladni induláskor. A múltkor sík terepen, direkt figyelve rá, több gázzal indulva is majdnem lefulladtam, ami azért is fura, mert a dízel alapból nyomatékosabb. Nehéz elhinni, hogy ez normális. Menet közben már annyira nem feltűnő, de városban, ahol sűrűn kell elindulni, már inkább be se kapcsolom. Tényleg ilyen lenne, vagy esetleg szorul valahol?
-
psion2101
tag
[kép] Sziasztok!Ez az Njoy kiadás lámpái?
-
ArthurShelby
addikt
válasz
ncc1701 #111912 üzenetére
Tesóméknál van már az A20DT zafi, 317ezer körül fut már. Olajpumpa tömítés csere volt 295ezer körül. Semmi hiba nem volt még a motorral. Csak izzítógyertya cserék. Lassan lehet érik az injektor felujítás, de ezt csak a km miatt mondom.
Egyelőre stabilabb, mint a 295ezres 2.0cr tdi golf motorja (ez újabb, adblue-s már, jóhírnek örvend). Ennél már turboelektronika csere is kellett. -
-
ncc1701
veterán
válasz
313313 #111914 üzenetére
A20DTH, nagybátyámé volt, 195ekm-nél kapott ez miatt motor felújítást. Most van benne 400ekm alatt picivel, 8-10ekm olajcsere periódussal, felszívó cső tömítést alura cseréltem. Meglássuk. Én úgy tudom, a tömítés tönkremenetele miatti elégtelen olajnyomás okozza a hibát.
-
Tikakukac
titán
válasz
313313 #111914 üzenetére
Nagy kedvenc, hogy nincs szemét autó/motor, csak rossz karbantartás.
Nem. Vannak olyan autók és motorok, amik lelkükben dragsterek, mert 2-3 futam után teljes rebuild. Na ezeket aztán pátyolgathatja az ember, ha egyszer alapjaiban hulladék, max szerencséd lesz, de jó sosem válik belőle.
-
ncc1701
veterán
válasz
BigBlackDog #111908 üzenetére
Megvétel után azonnal levenni az olajteknőt, és kicserélni az olajfelszívó cső tömítést. Idióta konstrukció. Ha a csere megvolt, és a moci amúgy egészséges, akkor innen a tipushiba kilőve, de ezt max 4 évente ismételni kell. Tömítés amúgy rendelhető aluból, az meg ugye kb örök élet+1 nap. Cseréje anno volt valami 70-80k.
Onnan csak a szokásos dízel nyűgök. Injektorok, magasnyomású pumpa, kettőstömegű, dpf, egyéb nyalánkságok. Félreértés ne essék, ezek bármilyen dízelre érvényesek 200-250ekm körül, gyártótól független, mert elkopnak. Nézz meg egy konszernes autót plö. Ha egyszerre esik be, akkor az ember arca kissé megnyúlik, de amúgy ezekre számítani lehet (kell is), meg sztem apránként nem vészesek. Csak nem unixos-bárdis vonalról kell rendelni, mert az x2. Insignia bontott kasztni elemek plö tök olcsók, mert mindenki inkább leadja bontóba a vasat.Szűrők sztem kifejezetten drágák, de lehet csak kisautóhoz szoktam, de ez biztos senkit sem ver a földhöz.
Ha ez rendben van, akkor a dízel bárki-bármit mond, 100000ekm alatt spórol kb 2 misit a tulajnak, abból belefér a javítás. Szóval, ha nem városozni veszi, akkor csak ajánlom. Nekem nagyon bejön a nyomatéka.
Nagyon sok alkatrész benzinesben is elköszönhet, turbó abban is van, kettőstömegű is. egyes gyártóknál az injektorok is tönkremennek, szóval ezek már nem azok az egyszerű, megbízható konstrukciók. -
313313
addikt
válasz
BigBlackDog #111908 üzenetére
Komplett motor árát. 4k-s olajtömítés hazavágja a főtengelyt, meg láttam csoportba törött főtengely cspágyast is...
-
313313
addikt
válasz
BigBlackDog #111903 üzenetére
Nekem ez van 1,4T @120 paci, manuál 6-os. Olajhűtő tőmítést cseréltem rajta meg egy p0171 amit lamdaszonda csere megoldott. Szeretjük nagyon, sok város levés hosszútáv. Pályán jól húz ezzel a motorral is (előd egy 1,6 8v xsara picasso volt, az csiga volt...) Ha sokat pályázol akkor keress 1,6-at. Családi autónal használva elég az 1,4T is.
-
iZol92
csendes újonc
válasz
BigBlackDog #111907 üzenetére
Szelepfedél membrán lesz az. Most külön rákerestem, 1-2 bejegyzés szól erről is, sípoló motor, egyenetlen alapjarat, P0171, P0131 hibakód mint tünet jelentkezik ilyenkor.
Igazából nekem H Astránál is cserés volt már (ott csak kicsit ingadozott az alapjárat, úgy tűnt fel), főleg a J astráknál volt ez jellemző. De nagyon sok mai autónál alkalmazzák ezt a megoldást, nem egyedi gond.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
ncc1701 #111905 üzenetére
Automata nem szükséges, csak az jött szembe. De akkor inkább kézi vonal felé orientálom a leendő tulajt.
Jobban örülne a benzines erőforrásnak, de annyira nincs probléma a dízellel sem (városban nem lenne használva). Egy 2.0 CDTI esetén mennyit érdemes félretenni a típushibák javítására?
-
iZol92
csendes újonc
válasz
BigBlackDog #111903 üzenetére
Astránál, ahogy írtam a kuplung munkahengerek + csövek cseréjét érdemes rászánni egy vétel utáni karbantartásra, ha még nem történt meg. Előfordulhat kezdődő szivárgás is, ha a lábtérben vagy a váltó alatti részen fékfolyadékra utaló nyom van, akkor ott bizony hamarosan esedékes a munkahengerek cseréje.
Nekem annó az 1.6T-t mondták gyakorlatilag a legjobb K Astra motornak, de az 1.4 T-t is dícsérik. Ha az élmény is fontos, egy kézi 1.6T szerintem jó választás.
ncc1701: M32 van az 1.4T és 1.6T-ben is, de a K Astránál már nem problémás.
-
ncc1701
veterán
válasz
BigBlackDog #111903 üzenetére
Kézi váltó kevés kivétellel (m32) sokkal igénytelenebb szerkezet. Ha nincs szükséged autotamára, el tudod engedni, akkor anyagilag tuti jobban jársz.
Benzines motor alapból egyszerűbb, mint egy dízel, de csökken a diffi euro5 óta, de konkrétat passzolok. Nekem a fikázott a20dth is tökéletesen teszi a dolgát, csak ki kellett javítani a tipushibáját. -
ncc1701
veterán
válasz
iZol92 #111902 üzenetére
Váltó az azért már itt is elég nagy hiba, de dsg vonalom simán 1.5-2M a felújítás. Sztem sokan vannak úgy, h tizen éves autóra ennyit már nem költ, inkább vesz egy fiatalabbat, ezzel meg szopjon más. Engem inkább az zavarna, h egy váltó, ha 140ekm körül már szarakodik, akkor azzal az autóval elég trehányul bánhattak.
-
iZol92
csendes újonc
válasz
Tikakukac #111901 üzenetére
Nekem mindig az a gondom ilyenkor, hogyha egy autót már így adnak le, hogy haldoklik az automata váltója, ott esetleg nincs-e még másik akna. Nyilván ha valaki nagyon ért hozzá és előtte alaposan át tudja nézni, diaggal stb és csak a váltó a bajos, akkor egy jó alku után tényleg megérheti a kocsi. De hát nem hiszem, hogy kapcsolatok nélkül BigBlackDognak jó ötlet ilyesmibe belevágni.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ!!! Dell Latitude 5320 i3-1125G4 16GB 256GB magyarbill. 1 év garancia
- LG 45GR95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- LG 34GN850P-B - 34" Ívelt Nano IPS - 3440x1440 - 160Hz 1ms - G-Sync - FreeSync - HDR 400
- Samsung Galaxy A16 5G 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3036
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest