-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tamy
őstag
válasz
ncc1701 #111925 üzenetére
Én is így gondolom. Tavasszal vettem a kocsit, akkor klímahűtő csere is volt, de akkor még inkább fűteni kellett, mint hűteni. Nemrég megkértem egy haverom is menjen vele egy kört, ő mit tapasztal. Neki nem tűnt fel, de akkor meg este volt, nem volt már annyira meleg. Mindegy, kb. 1 hét múlva egyébként is viszem szervízbe, akkor megemlítem ezt is, kíváncsi leszek mit találnak.
Alapjáraton nem emel, erre korábban már rákérdeztem itt.
-
Tikakukac
titán
-
Tamy
őstag
Azoktól kérdezem, akiknek van/volt Z17DTH motorkódú H Astrája (esetleg más ilyen motorral szerelt autója), hogy a klíma bekapcsolása mennyire fogta vissza az autót? Korábban egy benzines 1,4-es G Astrám volt, amiről azt tartják, hogy alapból is gyenge ahhoz a vashoz, előzéshez, vagy meredek emelkedőn meg ajánlott kikapcsolni a klímát, de ott szinte semmi különbséget nem éreztem. A mostani dízel H persze érezhetően jobban megy, de klímával alig tudok elindulni, annyira visszafogja, hogy folyton le akar fulladni induláskor. A múltkor sík terepen, direkt figyelve rá, több gázzal indulva is majdnem lefulladtam, ami azért is fura, mert a dízel alapból nyomatékosabb. Nehéz elhinni, hogy ez normális. Menet közben már annyira nem feltűnő, de városban, ahol sűrűn kell elindulni, már inkább be se kapcsolom. Tényleg ilyen lenne, vagy esetleg szorul valahol?
-
psion2101
tag
[kép] Sziasztok!Ez az Njoy kiadás lámpái?
-
ArthurShelby
addikt
válasz
ncc1701 #111912 üzenetére
Tesóméknál van már az A20DT zafi, 317ezer körül fut már. Olajpumpa tömítés csere volt 295ezer körül. Semmi hiba nem volt még a motorral. Csak izzítógyertya cserék. Lassan lehet érik az injektor felujítás, de ezt csak a km miatt mondom.
Egyelőre stabilabb, mint a 295ezres 2.0cr tdi golf motorja (ez újabb, adblue-s már, jóhírnek örvend). Ennél már turboelektronika csere is kellett. -
-
ncc1701
veterán
válasz
313313 #111914 üzenetére
A20DTH, nagybátyámé volt, 195ekm-nél kapott ez miatt motor felújítást. Most van benne 400ekm alatt picivel, 8-10ekm olajcsere periódussal, felszívó cső tömítést alura cseréltem. Meglássuk. Én úgy tudom, a tömítés tönkremenetele miatti elégtelen olajnyomás okozza a hibát.
-
Tikakukac
titán
válasz
313313 #111914 üzenetére
Nagy kedvenc, hogy nincs szemét autó/motor, csak rossz karbantartás.
Nem. Vannak olyan autók és motorok, amik lelkükben dragsterek, mert 2-3 futam után teljes rebuild. Na ezeket aztán pátyolgathatja az ember, ha egyszer alapjaiban hulladék, max szerencséd lesz, de jó sosem válik belőle.
-
ncc1701
veterán
válasz
BigBlackDog #111908 üzenetére
Megvétel után azonnal levenni az olajteknőt, és kicserélni az olajfelszívó cső tömítést. Idióta konstrukció. Ha a csere megvolt, és a moci amúgy egészséges, akkor innen a tipushiba kilőve, de ezt max 4 évente ismételni kell. Tömítés amúgy rendelhető aluból, az meg ugye kb örök élet+1 nap. Cseréje anno volt valami 70-80k.
Onnan csak a szokásos dízel nyűgök. Injektorok, magasnyomású pumpa, kettőstömegű, dpf, egyéb nyalánkságok. Félreértés ne essék, ezek bármilyen dízelre érvényesek 200-250ekm körül, gyártótól független, mert elkopnak. Nézz meg egy konszernes autót plö. Ha egyszerre esik be, akkor az ember arca kissé megnyúlik, de amúgy ezekre számítani lehet (kell is), meg sztem apránként nem vészesek. Csak nem unixos-bárdis vonalról kell rendelni, mert az x2. Insignia bontott kasztni elemek plö tök olcsók, mert mindenki inkább leadja bontóba a vasat.Szűrők sztem kifejezetten drágák, de lehet csak kisautóhoz szoktam, de ez biztos senkit sem ver a földhöz.
Ha ez rendben van, akkor a dízel bárki-bármit mond, 100000ekm alatt spórol kb 2 misit a tulajnak, abból belefér a javítás. Szóval, ha nem városozni veszi, akkor csak ajánlom. Nekem nagyon bejön a nyomatéka.
Nagyon sok alkatrész benzinesben is elköszönhet, turbó abban is van, kettőstömegű is. egyes gyártóknál az injektorok is tönkremennek, szóval ezek már nem azok az egyszerű, megbízható konstrukciók. -
313313
addikt
válasz
BigBlackDog #111908 üzenetére
Komplett motor árát. 4k-s olajtömítés hazavágja a főtengelyt, meg láttam csoportba törött főtengely cspágyast is...
-
313313
addikt
válasz
BigBlackDog #111903 üzenetére
Nekem ez van 1,4T @120 paci, manuál 6-os. Olajhűtő tőmítést cseréltem rajta meg egy p0171 amit lamdaszonda csere megoldott. Szeretjük nagyon, sok város levés hosszútáv. Pályán jól húz ezzel a motorral is (előd egy 1,6 8v xsara picasso volt, az csiga volt...) Ha sokat pályázol akkor keress 1,6-at. Családi autónal használva elég az 1,4T is.
-
iZol92
csendes újonc
válasz
BigBlackDog #111907 üzenetére
Szelepfedél membrán lesz az. Most külön rákerestem, 1-2 bejegyzés szól erről is, sípoló motor, egyenetlen alapjarat, P0171, P0131 hibakód mint tünet jelentkezik ilyenkor.
Igazából nekem H Astránál is cserés volt már (ott csak kicsit ingadozott az alapjárat, úgy tűnt fel), főleg a J astráknál volt ez jellemző. De nagyon sok mai autónál alkalmazzák ezt a megoldást, nem egyedi gond.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
ncc1701 #111905 üzenetére
Automata nem szükséges, csak az jött szembe. De akkor inkább kézi vonal felé orientálom a leendő tulajt.
Jobban örülne a benzines erőforrásnak, de annyira nincs probléma a dízellel sem (városban nem lenne használva). Egy 2.0 CDTI esetén mennyit érdemes félretenni a típushibák javítására?
-
iZol92
csendes újonc
válasz
BigBlackDog #111903 üzenetére
Astránál, ahogy írtam a kuplung munkahengerek + csövek cseréjét érdemes rászánni egy vétel utáni karbantartásra, ha még nem történt meg. Előfordulhat kezdődő szivárgás is, ha a lábtérben vagy a váltó alatti részen fékfolyadékra utaló nyom van, akkor ott bizony hamarosan esedékes a munkahengerek cseréje.
Nekem annó az 1.6T-t mondták gyakorlatilag a legjobb K Astra motornak, de az 1.4 T-t is dícsérik. Ha az élmény is fontos, egy kézi 1.6T szerintem jó választás.
ncc1701: M32 van az 1.4T és 1.6T-ben is, de a K Astránál már nem problémás.
-
ncc1701
veterán
válasz
BigBlackDog #111903 üzenetére
Kézi váltó kevés kivétellel (m32) sokkal igénytelenebb szerkezet. Ha nincs szükséged autotamára, el tudod engedni, akkor anyagilag tuti jobban jársz.
Benzines motor alapból egyszerűbb, mint egy dízel, de csökken a diffi euro5 óta, de konkrétat passzolok. Nekem a fikázott a20dth is tökéletesen teszi a dolgát, csak ki kellett javítani a tipushibáját. -
ncc1701
veterán
válasz
iZol92 #111902 üzenetére
Váltó az azért már itt is elég nagy hiba, de dsg vonalom simán 1.5-2M a felújítás. Sztem sokan vannak úgy, h tizen éves autóra ennyit már nem költ, inkább vesz egy fiatalabbat, ezzel meg szopjon más. Engem inkább az zavarna, h egy váltó, ha 140ekm körül már szarakodik, akkor azzal az autóval elég trehányul bánhattak.
-
iZol92
csendes újonc
válasz
Tikakukac #111901 üzenetére
Nekem mindig az a gondom ilyenkor, hogyha egy autót már így adnak le, hogy haldoklik az automata váltója, ott esetleg nincs-e még másik akna. Nyilván ha valaki nagyon ért hozzá és előtte alaposan át tudja nézni, diaggal stb és csak a váltó a bajos, akkor egy jó alku után tényleg megérheti a kocsi. De hát nem hiszem, hogy kapcsolatok nélkül BigBlackDognak jó ötlet ilyesmibe belevágni.
-
iZol92
csendes újonc
válasz
BigBlackDog #111889 üzenetére
Hát ez így annyira nem éri meg. Itt váltófelújításra lesz szükség előbb-utóbb, az több százezer forintos tétel minimum. Az Opel Infos szerint 6t35 kódjelű váltó van ezekben, a GM 6T sorozatú váltókat elég sok kocsiba szerelték, biztos van, aki ért hozzá, de én ilyen hibával autót nem vennék.
Az, hogy mennyit bír ki, senki sem tudja: elképzelhető, hogy egy olajcserével javítható rajta valamennyi és még mondjuk 40-50 ezer km-et elmegy, de az is lehet, hogy 2 hét múlva letérdel.
-
ncc1701
veterán
válasz
BigBlackDog #111891 üzenetére
Senki nem mondja meg neked, h egy hibás váltó meddig fog tartani. A 150ekm alatt már pont 2x kellett volna benne olajat cserélni. És aki ennyit nem tesz meg a kocsijáért, az sejtheted, h másra is mennyire igényes lehetett.
Enyém is úgy kezdte, h rántott néha. Mondjuk ha már bent volt fokozatban, onnan szépen váltogatott fel-le, mégis az egész cserés volt belülről kb. De megérte, fasza lett. -
313313
addikt
válasz
Tikakukac #111893 üzenetére
Csak az első izzó ég ki vennük, acél felni hulladék, azt sűrűn cseréljük, néha utánbkell tökteni vízzel, olajjal. Aljáról jópárnak leszakatd a műanyag "haspjzs". Nagyobb gond nem nagyon volt velük. Van a cégnél jópár, ilyen 40-50 amik 3 évesek, meg az északi csoportnál is jópár...
Kb 8-9 hónapja jöttek új Traszporterek (ebből ia 20-30db), abból egy áll Adlue hibával kb 1 hónapja (szervizelik éppen...)
-
Tikakukac
titán
válasz
313313 #111892 üzenetére
Merci flottánk volt előző helyen, Citantól legnagyobb Sprinterig minden.
Mondjuk úgy, hogy nem kevés gond volt a verdákkal, de bármikor meg tudtam volna volna 2 egyforma kocsiról melyikben ülök, annyival érezhetően hulladékabb volt. 0 napos autókról beszélünk, nem 10 éves 400e km-t futottakról.
-
313313
addikt
válasz
BigBlackDog #111891 üzenetére
Céges autó egy Mercedes Vito 2,2 TD 4x4 autómata. Ha berakom sebességbe, néha az is ránt egyet, független hogy D vagy R. Új kora óta csinálja, most van benne 80k km, mondjuk a váltóba olajat még nem cseréltek, most jegyezték elő második olajcserére, decemberben lesz 3 éves...
-
BigBlackDog
veterán
válasz
ncc1701 #111890 üzenetére
Na, ettől féltem, de annyira nem éltem bele magam. Egyébként a P-ből R-be váltás csak hidegen volt rántással kísérve, de meglepődtem rajta azért.
Egyébként mennyit bírhat még így ki nagy biztonsággal? Gondolnám, hogy 140-150e km még nem olyan sok, de ugye ki tudja, hogy ki hogyan használta.
-
ncc1701
veterán
válasz
BigBlackDog #111889 üzenetére
Egy full váltó felújítás már borítékolható. Az meg mondjuk eleve 7 számjegyű összeg. Ami nem baj, ha le lehet alkudni az árból.
Insigniával jártam így, de bíztam benne, h egy olajcsere megoldja. Hát, a felújítás oldotta meg.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
iZol92 #111887 üzenetére
Megtekintés, próbakör utáni tapasztalatok;
- A videóban hallható hangot nem sikerült előidézni, az automata nagyobb gázra meglepően gyorsan vált vissza.
- Álló helyzetben a váltót P-ből R-be téve rúgott egyet. Menet közben minimális rántás egy-két alkalommal érezhető volt. 143e km van benne, olajcsere még nem volt.
- Gyorsításkor némi "csapágyhang"/vinnyogás hallható.Ezek mennyire baljós előjelek?
-
iZol92
csendes újonc
válasz
BigBlackDog #111886 üzenetére
Automata váltós autóknál szerintem eleve alig jelentkezik LSPI probléma, mivel ugye az legtöbbször akkor fordul elő, amikor alacsony fordulatnál hirtelen lepadlózod az autót. Egy automata ilyenkor visszavált.
Itt egy videó arról, milyen hangot hallasz ha LSPI gond van.A 100-as benzintől nem félnék, 95-össel is jól elvannak ezek az autók. Amire inkább figyelnék, hogy Németországban üzemanyag-adalékot is töltenek az olajcserékhez, itthon ez nem előírás. Érdemes belépned Facebookon a K Astra csoportba, ott van aki időszakosan rendel, tőle tudsz ilyet szerezni.
150 ezer km körül én végeznék egy dióhéjas tisztítást, illetve a váltóban olajcserét, más extra dolog nem jut eszembe.
Arra szánnék még figyelmet, hogy csörög-e a vezérműlánc, 180-200 ezer km körültől előfordulhat, hogy cserélni kell. Ez használattól is függ, ha sokat pályáztak vele, akkor bírja, ha városi autó volt, akkor 180 ezer körül már cserés szokott lenni. Na az kb 700 ezer forintos művelet jelenleg gyári alkatrészekkel, amennyire tudom (van közvetetten olyan ismerős, akinek cseréltek, márkaszervizben annyi volt a számla).
A kérdésedre, hogy mennyi lehet a legnagyobb végszámla ha gáz van, nyilván egy motorcsere ára, ez most mondjuk bontott blokkal, cserélt vezérléssel, mindennel hasraütve 1,5 milla szerintem. De ez Astrától független, azért motort nem sűrűn kell cserélni.
Szerintem Weisz Danival vedd fel a kapcsolatot és beszélj vele, biztosan még több dologban tud segíteni. Közben még eszembe jutott, hogy az Insignia szerviz-t is sokan ajánlják - ott váltóolaj cserét is biztosan tudnak végezni.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
iZol92 #111885 üzenetére
Köszi a választ. Kuplung probléma annyira nem szempont, automata példány van kinézve, ~150e km van benne papíron. Ha LSPI gond lenne, akkor milyen módon jelentkezne? Egy próbaúton pl. előjönne?
Ha nem volt megfelelő olaj és nem 100-as benzin ment bele, akkor milyen problémákat okozhatott, mennyire lehet vastag egy javítás vége? -
iZol92
csendes újonc
válasz
BigBlackDog #111884 üzenetére
Az LSPI gond az szerintem ebben a korban már nagy eséllyel kijött - lényegében nem megfelelő olaj került gyárilag az autókba, az LSPI probléma után váltottak Dexos 2-ről Dexos 1 gen 2-re. 2017-ben volt úgy tudom a váltás konkrétan, véleményem szerint amelyik autónál a Dexos 2 már gondot okozott, ott már kijött ez a hiba.
Ezn kívül a kuplung munkahenger probléma gyakori (beesik a pedál), ezt a legtöbb szerviz ismeri, tudják, hogy mit kell javítani, hogy jó pár évig ne legyen gond. A nagy navis -tehát teli üveg- fejegységek képernyője szokott még tönkremenni, Aliexpressről kell utángyártott kijelzőt venni és azt ki tudják cserélni. Néha gond lehet az Intellilux LED-mátrix fényszóróval, de ott is azért a legtöbben elégedettek.
Nekem az Opel Doktort, illetve Weisz Dániel szervizét ajánlották (Deus Rex Kft). -
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
1.4T K Astra (2016-2018 körüli) esetén milyen típushibák jöhetnek elő, mire érdemes figyelni? Ahogy olvasgatom a korábbi hozzászólásokat, 2018 előtti példányokkal azért lehet baj (pl. LSPI). Ezek miatt inkább el kell engedni, vagy orvosolhatók preemptív jelleggel?
Van megbízható, hozzáértő szerelő Budapesten, vagy környékén, akit ajánlanátok nyugodt szívvel?
-
Tikakukac
titán
válasz
Markizmark #111882 üzenetére
Nekem is 1.7 van. Ettől még sajnos csak a modulok fele működik CAN előtti kocsikon.
-
norrberth
addikt
válasz
Tothgera30 #111874 üzenetére
Köszönöm
-
Tikakukac
titán
válasz
Tothgera30 #111874 üzenetére
Gyakorlatban chip átültetés nélkül egyik sem
-
-
Tikakukac
titán
-
zsoca29
tag
válasz
Tothgera30 #111869 üzenetére
Hol vetted ami jó hozzá?
-
norrberth
addikt
válasz
Tothgera30 #111869 üzenetére
Hali
Honnan vásároltad?ide is jó lenne egy Op com.
-
Tikakukac
titán
válasz
Tothgera30 #111869 üzenetére
12-es porton lévő modulok is?
-
-
zsoca29
tag
válasz
Tothgera30 #111867 üzenetére
Gondolkodtam olyanon beszerezni,csak kérdés,hogy meik jó hozzá,meg ami működik is...
Van sokféle,egyik olcsóbb mint a másik...... -
-
zsoca29
tag
Sziasztok!Olyan kérdésem lenne,hogy ha világít a Check Engine lámpa....(Indítottam reggel pár perc után bekapcsolom a fűtést utána indul indult a ventilátor is,de le is ált fél perc múlva kb..Leállítottam utána indítottam akkor már világított....Akusaru le-fel indit után nem világított.)Levettem az aksiról a sarut utána indítás után eltűnt.Akkor ha elviszem kiolvastatni,ha van hibakód az is eltűnt,vagy az tárolva marad akkor is??
Opel astra j 1.6 benzin. -
dethroner
veterán
válasz
Micsurin #111863 üzenetére
Olyan egyszeri a hozzáállásuk, nagyon szép az autó (ez igaz), tele mindenféle extrával (ez is igaz), németből behozott, áll néhány évig ezért van csak 150 ezer a kocsiban 12 éves korára (na ez tuti nem igaz). De minden ember aki vesz egy autót azt gondolom előtte tájékozódik a típus megbízhatóságáról, na ők azt hiszem annyival megelégedtek, hogy azt mondták nekik ez már valami ráncfelvarrott, ebbe már megbízhatóbb a dizel motor mint a korábbiban.
-
-
psion2101
tag
[kép]
Sziasztok!Az lenne a kérdésem,hogy ez a g Astra első lámpa ez gyárilag ilyen sötét fóliás?
Ha igen és valakinek lenne eladó darabja azután érdeklődnék.
Ha nem és ez gyári igy akkor milyen megnevezéssel keresem a bontókba? -
pontyos
senior tag
válasz
csoszogi #111849 üzenetére
Szia! Beigazolódott az elméletem! Az enyém már az újabb, láncos verzió. Ahogy írtam a beöntőt kell nézni, ha nem is lát be éppen valaki. A szíjas verzió esetén, kupak levételekor a szíj fele látszik ahogy a videón is van. Nálam, mivel láncos, más a kupak kialakítása. Így azért megnyugtató!! Viszont vicces, hogy egy értékesítő nem tudja mit ad el 🤭🤭 Egy másik Opel szervizbe voltam ma délelőtt, azonnal ahogy levette a kupakot már mondta is láncos, kb 5 másodperc alatt ledes lámpával bevilágítva szépen látszott. Így az előzőnél is a valóságot hallottam.
Üdv P -
-
iZol92
csendes újonc
válasz
Tikakukac #111851 üzenetére
Annyit tudok ehhez hozzáfűzni, hogy amellett, hogy teljesen igazad van (tényleg nem értenek hozzá a legtöbben), pont ezért írtam le korábban, amit. Mert a régi Ecotec Opelek, Ecoboost Fordok, TSI Volkswagenek is gazdára találnak, így lesz ez a Puretech-kel is. Az, hogy a neten miket írnak, szerintem önmagában lényegtelen, egy szűk kisebbség kommentel, fórumozik.
Egyébként a rebrand már meg is történt, a láncos motorokat a Stellantis már nem Puretech-nek hívja, az új Grandland, Mokka facelift vagy Frontera esetén sem találkozol sehol Puretech felirattal. 1.2 Hybrid van mindenhol.
Az Arteonos sztori is pont azt erősíti bennem, amit írtam Neked korábban: hogy mindenhol meg lehet szívni. Nekünk családban több TSI is van, ismerősi-baráti körben is rengeteg fut, szeretik mindegyiket, mégis előfordulhat, hogy egy vödör csavar lesz az autó. Ergo, ha van valakinek egy akármennyire is szidott Puretech motoros autója, ami újonnan lett az övé és jól működik és már módosított szíjas, nem biztos, hogy feltétlenül el kell adni, mert egy másikkal is megszívhatja.
Volkswagennél legutóbb a 2.0 TDI-vel voltak gondok: annak pedig ugye milyen jó híre van, aztán előfordul, hogy egy csereperiódus alatt 11 liter olajat megeszik a kocsi. Pedig aztán a TDI-nek igen jó neve van. Ráadásul csak a 170 lóerőnél erősebbekkel volt gond, 23-as, 24-es évjáratokban. -
Tikakukac
titán
válasz
iZol92 #111850 üzenetére
Ez pont olyan, hogy aki ért hozzá, az nyilván tudja mi a felállás, a többség nem felejt el semmit, mert ők soha nem is tudtak erről semmit. Ecotec=olajzaba. Ennyi volt és maradt is meg. Autós híreknél csak nézz oda mik keringenek 20-30 év távlatból is.
Ugyanez a sorsa minden hasonló sztorinak, nem véletlenül rebrandelnek olykor komoly márkaneveket is, mert az emberek alapjában véve full buták, és ha egyszer valami elterjedt, akkor annak kampec.
Van modern TSI tulaj barátom, nem is egy. Azok alapján én nem venném se a régit, se az újatVolt Arteon ami többet volt a szervizben, mint a tulajnál
-
iZol92
csendes újonc
válasz
Tikakukac #111847 üzenetére
Szerintem ez is olyan lesz, hogy az autókhoz értőkben megmarad, a többség elfelejti.
2-3 éve ment, hogy az 1.2 TCE motort nem szabad, mert szar (2016-ig az is), manapság már nincsenek róla cikkek, nem igazán látom, hogy lényegesen olcsóbb lenne, mint a sokkal jobb 1.3-as TCE.
Persze, lesz aki tudni fogja, de hogy 5 év múlva mennyire fognak ezen pörögni, arra erős kétségeim vannak. TSI motoroknál is egy időben ment, hogy csak azt ne, aztán jelenleg meg a legtöbben azt dícsérik a modern, turbós motoroknál.
De nyilván majd kiderül, én teljesen el tudom fogadni a Te véleményed is, ezt majd az idő eldönti, hogy kinek lesz igaza.
-
csoszogi
tag
válasz
pontyos #111828 üzenetére
A videóban egyértelműen lehet látni, a likon keresztül, hogy szíjas. Igazából iZol92 képén egyértelmű, hogy máshol van az olaj betöltő nyílás, ha láncos...
Csak egy tippet szeretnék adni, úgy általában, máshol is használható (torok, fog, fül stb..):
Teljesen sötét legyen, kapcsold fel a telefonod világítását, vagy bármilyen pici lámpát, csak az legyen a fényforrás, így könnyebben be tudsz lesni bármilyen kicsi likon is. A lik fölé teszed, ügyelve, hogy csak a visszaverődő fény jusson csak a szemedbe, így sokkal tisztábban látsz mindent így el tudod dönteni, hogy neked mi van. -
313313
addikt
válasz
iZol92 #111844 üzenetére
Novemberben, decemberben néztem autókat. Citroen C4 Grand Picasso pourtech motorral 100km alatt nem volt 3 millió, volt pár a piacon (nyilván ezek első generációs 1,2 voltak). Opel Zafira C 1,4 benzinesek 2012 gyártási évvel (nyilván majd kétszer olyan idősek) 3,5-4 millák 150-200k km-rel...
Mindent beáraz a piac, a sz@rt még jobban...
-
Tikakukac
titán
válasz
iZol92 #111844 üzenetére
Mekkora tétben fogadhatunk? Én elég nagyot merek feltenni arra, hogy a kutyát sem fogja érdekelni mit cseréltél mire, pont, ahogy az elmúlt 20 évben is minden hasonló motor generációkon át ment a lecsóba.
Ember, olajzabáló ecotec. Ezt bármikor meghallod olyan motorra is, aminek egy közös csavarja nincs azzal, ami valóban para volt. De örülök, hogy optimista vagy.
-
ncc1701
veterán
válasz
iZol92 #111842 üzenetére
Nem túlizgulás az, mikor a kereskedő azt mondja a pureteches mocis autóra, h bocs, de ezt be sem veszem/számítom...
Itt a bebukás konkrétan a vásárlás pillanatában megvolt. Itt már csak az a kérdés, h mikor realizálja, most, mikor fiatal kocsi, kevés méterrel, és talán kifog egy olyan vevőt, akinek lövése sincs a bajról, hanem később, amikor már köztudott lesz. -
iZol92
csendes újonc
válasz
Tikakukac #111843 üzenetére
Ennél azért összetettebb ez a dolog: az a kérdés, hogy a mostani, illetve az időben szíjat cserélt motoros autók hogyan futnak majd középtávon. Ha csökken a gond, akkor nem lesz akkora bukovári, ha nem, akkor, hát na, tényleg szotyit fognak érni ezek a kocsik.
Egyébként egy gyári felújított motor kb 2 millió forint beépítve, szerintem ennyi bukta önmagában benne van most egy ilyen projektben. Ha valaki vett 10-ért egy ilyet és most adnának érte 7-et, még mindig jobban megéri a motorcsere. Én félreraknám azt a pénzt, aztán meglátjuk.
Több millás kockázat pedig minden mai autónál lesz, nem nagyon tudok olyat mondani, ahol idővel ne futhatna bele az ember ilyenbe. Nyilván van ahol ritkább, de nem a fillérekért javítható autók felé tartunk. Az F-G Astrák, Swiftek és társai időszakának már vége sajnos.
-
-
Tikakukac
titán
válasz
iZol92 #111840 üzenetére
Csavart kérdés: 1-2 év múlva a piac felértékeli ezeket a kocsikat? Tippre nem. Tehát a lóvé már be van bukva, max 2 év múlva fogja realizálni, de ebből jól kiszállni később sem fog. De legalább addig is nagyobb kockázat mellett rakja a km-t a kocsiba.
Sok tulaj van így, majd eladom később, most csak bukok rajta. Haver, attól mert idősebb lesz a kocsi és több a km, nem fognak többet adni érte -
iZol92
csendes újonc
válasz
ncc1701 #111839 üzenetére
Persze, teljesen igazad van, az tény, hogy ez messze nem a legszerencsésebb konstrukció technikailag. Ugyanakkor tényleg sikerült mostanra javítani a szíjon és én több Puretech fórumot követek, beszéltem szerelőkkel is, a módosított szíjas autóknál a szíjgondok minimálisra csökkentek. Itt ugye az a gond, hogy vagy 5-6 évig rossz szíjjal készültek a kocsik és aminek már baja volt, az sosem lesz jó.
Ettől még én is csak úgy merem ajánlani, hogyha valaki odafigyel a szíjra és a 8-10 ezer km-es időszaki olajcserékre, de úgy már használható. Szóval erre gondolok, hogy én a konkrét Mokkát önmagában nem adnám el, mert a piac épp nem árazza őket túl jól, csak nagyot bukna vele.
-
iZol92
csendes újonc
válasz
pontyos #111828 üzenetére
Szia!
Szíjas motor:
Láncos:
2022 nyara óta egyébként mindegyik módosított szíjjal készül, azóta minimálisra csökkent a szíjprobléma, én önmagában ettől nem izgulnék.
#111837 ncc1701:
Szerintem nyugodtan tartsa meg az autót, nincs 2022 nyara óta olyan nagyon durva szíjprobléma, többségében a korábbi szíjjal szerelt autókkal megy még a szívás. Vagy amiben már egyszer szétmált a szíj, emiatt volt olajnyomás hiba - ott hiába cserélgetik a szíjat, annak a motornak már vége. De egy eleve új szíjas 150-180 ezer kilométerig nem akkora para. -
ncc1701
veterán
válasz
pontyos #111835 üzenetére
Azért bukó eladni, mert a piac beárazza (bocs), a szart. Ami pocsék, az használtan nem ér sokat. Ott az insigniám, nem véletlen, h 2M körül lehet venni, az is egy szervíz igényes, megbízhatatlan fos. Az a motor egy elvi hibás történet, elvi hibából pedig nem lehet gyakorlatilag kimászni. A gumi nem bírja a meleget, és a benzint, és kb pont. Sosem lesz jó. Ezt hívják hibás konstrukciónak.
De az igazi bukó, ha elszakad az a szíj, és ott állsz egy 3-4 millás új motorra való ajánlattal, vagy eladhatod gombokért hibásan. Nem ott hibáznál, ha eladnád, hanem ott hibáztál, mikor megvetted.
Jobb megelőzni a majt, kifizetni ezt a kissebb tanulópénzt. Tipikus emberi tulajdonság, h mindenki mással történhet csak meg a rossz. Hát nem. -
Tikakukac
titán
-
pontyos
senior tag
válasz
Tikakukac #111834 üzenetére
így is lehet nézni, de egy 14 hónapos autót, nem szeretnék eladni egyelőre, cégest majd ha cserélem 2 év múlva, lehet mindkettőt beviszem és meglátjuk. 5 év garancia van rá, addig ha a valóban hulladék szíj lenne benne is talán kibírná.
De manapság mit veszel helyette a 8-9 milliós ársávban? semmit kb
Fiam Toyota Corolla -ja 12 millió... azzal pl nincs is gond
Elég sok ilyen 1,2 motor fut az utakon, remélem az újak már jobban bírják
UI. közben pár fórumot megnéztem, ezek az érintetek Opelek, 2022 tól pedig vastagabb a szíj, nem oldódik stb...1.2 Turbo motorral szerelt modellek: Astra K (2019-2021), Astra L (2021-2022/07), Combo E (2019-2022/07), Corsa F (2019-2022/07), Crossland (2020-2022/07), Crossland X (2017-2020), Grandland (2021-2022/07), Grandland X (2017-2021)
-
Tikakukac
titán
válasz
pontyos #111833 üzenetére
Tudod mi az óriási bukó? A motorhibás kocsit eladni vagy megcsináltatni és aztán eladni. Mert a piac ettől függetlenül beárazza a budi autókat. Kolléga jár ilyen csizmában, ford 1.6 3. motort kapja 178k km-en belül. Max 10k olajcserére, de mivel a blokk alapjaiban hulladék, mindegy mit csinálnak vele, kuka 80 ezrenként
-
pontyos
senior tag
Köszönöm a segítséget 313313 és ncc1701 !!
Bárdi valóban jó ötlet, de lehet elviszem valamelyik szervizbe, egy gyors csekkolásra. Elég vicc, hogy az értékesítő szíjat mond, a szervízes meg láncot. Ki tudja melyik igaz, és miért nem ha nem.
A céges kocsit kb 5 évente cserélem évek óta, családi kocsi lett a Mokka, remélem a sok rossz amit irtak róla, nekem nem jön elő. Eladni egy 14 hónapos autót óriási bukó, feleségem meg szereti nagyon, és én is. Köszönöm a válaszokat, üdv P -
pontyos
senior tag
válasz
ncc1701 #111829 üzenetére
Motorkód alapján? Hogyan ellenőrizhető?
Megszabadulni nem terveztem ilyen gyorsan, tízezres olaj csere, megfelelő karbantartás ellenőrzés mellett a kollégám 3,5 éves, biztosan szijas Peugeot ja, 44ezer km es, betartva a leírtakat, bomlás nélküli a szíj... Nincs nyoma a hibának, szakadásnak. Úgy tudom, ha új a szíj és olaj is, kevésbé eszi meg, ezért mertem megvenni. Ha láncos, akkor meg talán mázlim is van. Talán..
-
pontyos
senior tag
Sziasztok!
Van egy 2024 es Opel Mokkánk, az ismert 1,2 es turbós motorral. Tavaly mikor újonnan vettem, többször rákérdeztem, hogy ebben már az új szíjas e a motor, a szervíz szerint igen. Ma viszont talán marha jó hírt kaptam a kötelező szervíz közben, mert megkértem a szervízes munkatársat, hogy nézze meg a szíj állapotát, mert van az ismert szíj probléma. Közölte, hogy szerinte már láncos, mert belenézett. Ma megnéztem a neten hogyan lehet ellenőrizni a szíj állapotát, mert hihetetlen lenne ha valóban láncos lenne, és sehogy nem látok láncot sem és szíjat sem. Olyan pici az olaj betöltő. Akármelyik szemüveget használtam 🤭😊 egy dolgot tudok biztosan, hogy olyan mintha fogas kerék lenne benne a betöltőn keresztül. Azt szeretném megkérdezni, ha van itt topic ban aki ért hozzá, mit kéne látnom? Netes keresés közben a szíj ellenőrző műanyag alkatrészeket ismerem már, de ebben a kocsiban nincs ott hely berakni, szóval elvileg akkor lehet láncos ha nem tárcsát látok, hanem fogaskerék van. Egyszerűen én akárhogy világítottam, néztem nem jövök rá.Köszönöm szépen ha valaki tudja leírtak alapján, rutinból. Talán a kisebb betöltő nyílás lehet a kulcsa, és valóban láncos.
UI: nálam nem ilyen felülről a nyílás [link] kisebb, oldali irányú beöntős
-
Aguinaga
őstag
Srácok, köszi a segítségeket, nekem annyit mondott anno a szerelő (én is rákérdeztem, hogy nem lehet-e kiolvasni a kódot, hogy mi ez), hogy ezt nem, mert ilyenre nem ad kódot a masina.
A 150 még beleférne egyszer, de kétszer most semmiképp, szóval remélem, eltalálták, hogy hidrotőke...
-
Tikakukac
titán
-
bul07
nagyúr
Nem értek a benzinesekhez annyira, de nem lehet hogy három hengerezik néha és attól van traktor hangja. (gyertya trafó)
Hiba olvasás esetleg a trafót megmondaná. -
-
Aguinaga
őstag
Sziasztok!
Tők nem értek a kocsikhoz, műszakilag béna vagyok.
Van egy 2006-os Opel Astra H kombink, Z14XEP motorkódú.
Az a bajom vele, hogy olyan hangja van néha, mint egy traktornak, de nem minden esetben.
A szerelő szerint hidrotőke, de még nem kérdeztem rá, hogy mégis, mennyi lenne a cseréje.
Ha jól tudom, 16 db kell bele, plusz olajcsere, plusz vezérműtengely csere is illik ilyenkor?
Olaj most volt cserélve benne.
Szerintetek egy vidéki kisvárosban, nem szakszervízben, de mondjuk minőségi alkatrészekkel, mennyi lehet egy ilyen hidrotőke-csere?Köszi, ha segítesz!
-
ncc1701
veterán
válasz
gyolas1990 #111814 üzenetére
Nekem fél évet állt a kocsim egy kóklernél, és lehúzott 600eft-al. Tudnék mesélni, trélerrel hoztam el onnan, alkatrészeket külön halomban, és csak remélhettem, h minden megvolt hozzá, de megvolt. Felfogtam tanulópénznek. És ez az ember valamikor jól dolgozhatott, mert ajánlották. A megfelelő embert megtalálni a legnehezebb egy adott feladatra. Ez csak egy q gép, meg lehet javítani. Csak lehet, h matekos lesz, de hát az insigniát nem véletlen megvenni olcsó, enyémre 3 év alatt ráborult 4M, miközben az autó ér max kettőt. És még nem tökéletes.
-
Tikakukac
titán
válasz
gyolas1990 #111814 üzenetére
Interdiesel youtube csatorna legyen az első ahol keresel vad sztorikat, aztán ha csatlakoztál az Opel csoportokhoz élni fog a link is, privátból nem osztasz ki semmit
-
Tikakukac
titán
válasz
gyolas1990 #111811 üzenetére
Mennyi ilyen sztori van face csoportokban is. Aztán 4 újjal meg semmi gond
-
ncc1701
veterán
válasz
gyolas1990 #111811 üzenetére
Láttam már olyat haver insigniáján, h hiába volt jónak mérve, szar volt. Keress szakit, aki nem ver át. Fenti céget nem véletlen linkeltem.
Nézz rá a yt csatornájukra, sztem meggyőző. Ez innen q matekos lesz, nekem az üzemanyag ellátó rendszerem került vagy 700eft-ba anno.
-
Tikakukac
titán
válasz
gyolas1990 #111807 üzenetére
Igazán nincs mit.
Amikor az "annyi lehetett" mondat után jött egy köbméter írás bontott porlasztókról és egyebekről, elengedtem, mert ez így nem működik.
190-es Mercinél még ment. Ennél nem fog. Szívd fel magad pénzügyileg és mehet valami komoly céghez. Ha csak porlasztó a gond, arra Interdiesel mondjuk kezdésnek jó. Ha más kókány is van a motorban, akkor meg jöhet az ima. -
ncc1701
veterán
válasz
gyolas1990 #111804 üzenetére
Kifogtál 2 kókler céget. Nem értenek hozzá, csak csereberélni tudnak. Olyanhoz kellene vinni, aki ért is a dízelekhez. Nekem ha ma dízeles problémám lenne, hozzájuk vinném.
-
Tikakukac
titán
válasz
gyolas1990 #111804 üzenetére
Amelyik motort úgy cserélik, mint az alsógatyát attól illik óvakodni.
Itt is nyilván 200k eljött és egy vödör pénzt kellett volna rakni bele, azért ment a piacra. Kell 2 misi, gyári alkatrészek és adj neki.
-
gyolas1990
csendes tag
Sziasztok!
Szerétnék segítséget kérni az alábbi anomália megfejtésében:Autó: Opel Insignia Sport Tourer 2016, 1.6 CDTI (B16DTH), vásárlás: 2025.04.30.
Átadásnál a kilométer: 199 000 km (a motort 2021-ben már típusazonosra cserélték, a motorban kb. ~80 000 km lehetett).
Probléma kezdete: kb. 2 héttel a vásárlás után P0266 (Cylinder 2 contribution/balance fault), egyenetlen járás, „kerepelés”. Érdi diesel-esek kivették az injektorokat és a magasnyomásút, szerintük felújítandóak voltak... Az egész szívósor és EGR teljesen le volt kokszosodva, szinte keresztmetszet sem volt, ahol menjen a levegő!
Jeleztem a kereskedés felé a problémát, korrektek voltak, átvitették az autót Debrecenbe, ahol addig is szervizelték a kocsit. Kiderült, hogy állítólag Érden beleesett a magasnyomású tengelye a kocsiba...
Ezután, motor ki, 2 lánc csere megtörtént (ha már kikerült a motor) Szimeringek, szelepfedéltömítés csere, szívósor kimosás, EGR takarítás, EGR hűtő takarítás, injektor bevizsgálás+kódolás megtörtént, minden összerak! (2 hónap után...)Próbakor alatt jól ment a kocsi, visszafele már üzemmeleg motornál félfüllel ismét hallottam a "kerepelést" alapjáraton. (Válasz, ennek ilyen a hangja...) Hazafele úton autópályás tempónál némi rázkódást éreztem kigyorsításoknál... 2 nap múlva megint az eredeti contribution/balance fault, csak most a 3-as hengernél. Vissza Debrecen, szereztek egy bontott de újszerű porlasztót, felprogramozták, a remegés elmúlt, de a "kerepelés" maradt!
Mivel drágállom a Debrecenbe áthordást plusz folyamatos matrica vásárlást, saját útra léptem, vettem 4 bontott porlasztót, Opel bontóból, fel lett programozva, első indításnál, alapjáraton szép hang, aztán haza fele úton melegen már megint a szokásos "kerepelés" majd másnap már 2-es és 4-es henger contribution/balance fault! Az autó egyebként jól megy, olajat nem eszi komolyabban, víz nem fogy...
Létezik, hogy a 9 porlasztóból minimum 4 vagy 5 ennyire szar, hogy nem tud kompenzálni az elektronika? Sajnos már mindenki felteszi a kezét, hogy nem tudják mi lehet... Vegyek gyári porlasztót újonnan! És ha nem ez a baj? Mi a garancia rá?
Szerintem a kartergáz picit több mint kellene, az okozhat ilyet, hogy megzavarodik melegen a korrekció? Akksi saru lehúzás után első indításnál szép hangja van alapjáraton, aztán ahogy bemelegszik megint vége, "kerepel"...
Valakinek valamilyen tanácsa, ötlete, tapasztalata?
Köszi előre is
Laci -
Honda567
tag
Sziasztok
H astra bicska kulcsban az immo chipet hogy lehet tesztelni hogy jó -e?
Villás kulcs néha rá jön hogy villog és nem teker nem indul .
Kulcs ki vétel után indul, 1614 a hiba kód. -
MaddeNNNN
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Anime filmek és sorozatok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Ismét egy teljesen friss egérrel gyarapította kínálatát a Pulsar
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Motoros topic
- Synology NAS
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- PlayStation 4
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Gumi és felni topik
- További aktív témák...
- Prémium PC házak akár 20-40% kedvezménnyel eladók garanciával, számlával!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3206
- HIBÁTLAN iPhone 12 mini 64GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2036
- Intel Core i5-9500 / i5-9500T / i7-8700 / i7-9700 CPU, processzor - Számla, garancia
- Bomba ár! HP EliteBook 2560P - i5-2540M I 4GB I 250GB I DVDRW I 12,5" HD I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest