-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gban
Közösségépítő
Nekünk is volt már pár Opel a családban, megosztanám a tapasztalatokat.
1. Lehet gyertyakábel, főként ha a jó drága fajta van a gépedben. Nekem is mondták, cseréljem le. Lecseréltem, olcsón vettem utángyártottat. (14k helyett kedvezménnyel 10k, a gyári 20k lett volna) Astra Classic, 2000. évjárat. Egy évet bírt. Visszatettem a régi, eredeti készletet, jobb lett, de elkezdte produkálni a 3 hengeres módot...
Elvittem a szervízbe, mert már feladtam hogy én jöjjek rá a hibára, 3k-ért kicserélték bontottra, munkadíjjal együtt!! Azóta is hibátlan. Ennek a lényege az is, hogy javaslom neked a szervízt, nagyon korrektek, árilag is! XV. kerület, Vörösmarty utca, talán Szabó és fia, ha kell utánanézek pontosan.
2. Apám Astrája, szintén Classic, csak idősebb. Leállt, rendszertelenül, fél év után, 1 nap után, aztán semmi, teljesen kiszámíthatatlanul. Aztán elindult 10 perc múlva, majd ha akart, megint leállt.
Megnéztem mindent, mire meglett a megoldás: a rotorban az elosztófedél alatt elernyedt a rúgó (!!!!!!), ami odanyomja a kis érintkezőt a 4 elosztófedéli ponthoz.
Nem állítom hogy nálad is ez van, ha nem oldódik meg, keresd fel akit javasoltam.
Nem sörért dolgoznak, viszont jelentősen minimalizálhatod a kiadásaid, már csak a készleten lévő bontott alkatrészek miatt is, mivel nem kell megvenni sok új cuccot, mire kiderül hogy mi a bűnös.Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
Én sem láttam még sok modellnél féklámpavisszajelzőt, pedig nem az első Opelom a mostani.
Haszna egyébként lehet:
1. én a Trabantomba raktam, nem ártott tudni hogy milyen fékezésnél jelez a ''high-tech'' fékgomba, hogy még időben lehessen cserélni, mielőtt egy kamion belémszáll.
2. A Kadettomon a féklámpa-kapcsoló racsnisan állítható volt, és pedálzár alkalmazásakor, a pedál emelésével betolódott a racsni. Ekkor természetesen égett a féklámpa pedálnyomás nélkül is, mivel nem bírta benyomni a kapcsolót a pedál.
Itt is csináltam féklámpa-visszajelzőt, a nem használt ABS ikon alá tettem be az izzót, bekötve, így tudtam hogy minden rendben van-e.Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
Nekem van egy trafóm, 2000-es évjáratú, sima 60 lóerős, 1.4-es Astrához.
Ha gondolod, kölcsön tudom adni.
Lehet akár az is, nem? ha nincs sehol gyújtás.
Habár - már írtam is - apámnál a rotor csinált hasonlót, meg kellett csak nyújtani a feszítőrúgóját, mert nem érintkezett a fedélhez rendesen.Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
Meg eszembe jutott az én esetem is:
Lecseréltem kb. 8 hónapja a gyújtókábelokat, utángyártottra, 10k-val olcsóbb volt mint a gyári. Fel is vittem a régit a lakásba, kivéve a trafó-fedél közöttit, szidtam is az Opelt, hogy minek kell a többi kábelhez kötözni kábelkötegelővel, otthagytam lógva, hogy majd levágom.
Persze lusta voltam és nem vágtam le.
Egyszer elindultunk jó messzire.
Mentem az országúton, velem a család, két gyerek.
Egyszer csak megáll a kocsi.
Motorház kinyit, látom lóg a fő gyújtókábel - simán tőben a trafónál megadta magát...
Na ekkor hálát adtam Opeléknek, hogy oda volt kötegelve a régi, csak visszatettem azt, és már mentem is tovább.
Perzse -10 volt és hó.
[Szerkesztve]Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
Attól függ hogy normális-e a kopás, hogy hol használjátok az autót.
Pesten pl. kisebb csoda a 29.000 km.
Viszont 90% autópályánál kevés.
Tehát relatív.Az emelt teljesítményű izzókkal kapcsolatban lenne egy-két kérdésem.
- hogy keressek rá a neten pl., illetve mit mondjak az eladónak, pontosan mit keresek?
- nagyobb a teljesítménye is, vagy csak a fényereje? ha igen, nem ég szét a kapcsoló / foglalat / kábel / bármi? F Astrában már ez a 3. világításkapcsolóm, normál izzó mellett, félig égett volt a kábel, az tehette tönkre őket, most jó kábelcsere után. Az égést lehet hogy csak kontakthiba okozta, de nem akarok megint így járni.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
Erre az izzós kérdésre pls. válaszoljon aki tudja hogy mi is a helyzet.
Kösz.Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
F Astrára mekkora gumit + felnit lehet rakni a gyári 13-ason kívül?
Gondolok itt arra, hogy érdemes lehet megvenni egy 14-es vagy 15-ös felnin levő nyárigumi szettet?
A nyári nagyon tropa már, mindenképp be kell szereznem újakat (vagy használtat ha korrektek).
Így sem egy erőgép a 60 lóerejével, észrevehető lesz valami "gyengülés" illetve kevesebbet is fog enni hosszabb úton, autópályán?
Mert ugye az egy fordulatra jutó megtett út elvileg megnő.
Vagy kisebb oldalfalú gumi kell a 15"-os felnire, hogy elférjen, és akkor a kerék kerülete ugyanakkora marad?Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
Köszönöm a véleményeket.
Más.
OBD-t próbáltunk kettőt is, a leggagyibbat, BT, meg egy szintén nem egetverőt, kábelest, a srác megcsinálta 3 állású kapcsolóval hogy több szabványt is kezeljen.
Mindkettő ELM327-es.
A csatim (2000-es, 1.4 alap F Astra) OBD2, és a lábkiosztása / lábak megléte is arra utal, az egyik OBD kütyü sokak szerint hozzáértő tulaja szerint.
Viszont a BT a ledek szerint nem látta a computerét az autónak, a kábeles szintén ezt írta ki több progival is, viszont felismerte a protokollt (meg nem mondom mit írt ki de rá tudok kérdezni).Ami miatt érdekelt volna, poénból, hogy mit ír ki fordulatszámra, fogyasztásra, stb.
Olvasgattam erről az op-com-ról, azt mondják, az jó lenne esetleg.
1. szerintetek az jó lenne valóban?
2. ha az kommunikál az autóval, meg tud jeleníteni egyáltalán érdemleges infókat? Fordulatszámot gondolom igen, de tud valahonnan kalkulálni fogyasztást? Attól félek, annyira egyszerű ez a motor, hogy a szenzorok száma a lóerővel egyenesen arányosan szintén erősen csökkentett számú, vagyis egyszerűen nincs miből infót nyerni.Szóval nem hibakiolvasásra, törlésre gondoltam a kütyüt, csak érdekességképp - pl. hasznos lenne ha megmutatná, mennyit eszik 90-nél meg 130-nál pl., stb., és igen olcsón be léehet szerezniegy ilyen BT kütyüt. A naviban meg simán ki lehet lépni a win CE asztalra, onnan meg tiszta sor elindítani egy progit ami kijelzi az infókat - vagyis minimális befektetéssel egész jó kis fedélzeti computerem lehetne ha az astra is úgy akarná.
Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
válasz zolikaDB #27374 üzenetére
Azért nem teljesen.
Tényleges városban sima 8 becsúszik, akármit csinálok, városon kívül nem tötymörögve 6 (icipicivel alatta illetve 6,3 között).
Kéretik nem belekötni a "nem tötymörögve" megjelölésbe, tudom, a windowsos astrával (azért windowsos, mert amikor megnyomod a gázpedált, 2x rákérdez, hogy biztosan gyorsítani akarsz-e, és csak utána érzel valami reakciót ) csak így lehet, úgy értettem hogy nem 80 autópályán hanem 120-130 (ami persze 10-zel kevesebb a gps szerint), autóút 110.
Nekem úgy jön ki 6,3 - 6,7-re az átlag (ez télen 6,,8 - 7,1), hogy napi 40 km, ebből fele város, de mindig nagy forgalommal szemben, vagyis amikor kifelé megyek a városból, akkor mindenki befelé jön és fordítva, és a város fele is kivezető szakasz, tehát jól haladható útszakasz.
Értelemszerűen nem sportos stílusban, inkább kímélően de nem nagymama módjára mindig mindenhol fékezve, 10 perc alatt 60-ra gyorsítva.
Mindez egy 14 éves F astrával, 1,4, 60 LE, vagyis a leggagyibb motorral.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
válasz Jim Tonic #27430 üzenetére
Köszönöm a választ is meg a megjegyzést is. A titulusból amúgy nem következik hogy mindenről mindent tudok, ezért is kérdeztem - köszönöm a minősítését a dolognak ("igazán szép", mintha valóban az lett volna a célom, hogy "warezoljak"... )
Nekem nincs CAN-om, ok, ez már segítség, meg hogy azok azt nézik - vagyis az felejtős.
Akkor nekem mi van? Annak a szabványnak mi a neve?[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
válasz Jim Tonic #27432 üzenetére
Hiszti nem volt célom, de szíven ütött hogy úgy állítottad be a tájékozatlan fejemből kijövő kérdést mintha warezolni akarnék, pedig szó sem volt ilyenről, csak meg akartam tudni hogy csóri autómból mi tud valamit is kiolvasni
Linket köszönöm, jól értelmezem hogy ISO 14230-4, ISO 9141-2 szabványokon tud kommunikálni a 60 LE-s F Astra?
Ennél, valamint ennél, de a legtöbbnél szerepel mindkét szabvány, mi az elsőnek linkelt kinézetűvel (van ezerféle árban, simán lehetnek eltérőek is) próbáltuk, de nem kommunikált az autó computerével.
Gondoltam, a progi nem jó, de azt mondták, eleve a kütyü nem látja az autót, ha látná, led jelezné, a torque és egyéb progik csak kiolvassák a kütyüből az infót, de ha nem látja az autót, nincs mit kiolvasni belőle.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
válasz Jim Tonic #27437 üzenetére
Kösz, én is ettől féltem - vagyis hogy majdhogynem semmi nem olvasható ki belőle, annál sokkal egyszerűbb a rendszer.
Ezért is kérdeztem rá, hogy bármi is ki tud-e egyáltalán olvasni számomra hasznos dolgot menet közben, mert gyanús volt hogy nem igazán, és nem csak a kommunikáció hiánya szab gátat a "fedélzeti computer" elképzelésemnek.Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
válasz Jim Tonic #27442 üzenetére
Értem én az álláspontod, jogos is hogy nem beszélünk warezról.
Tényleg nem tudtam hogy milyen verziók léteznek, viszont elméletben kérdeztem annyit hogy az említett kütyü (forrásmegjelölés nélkül, mivel nem is tudtam a több beszerzési forrásról) mire lehet jó.
A válasz szintén független a forrástól, hogy jelen esetben pl. nem sokra jó a gagyi autó okán, így ott sem került volna szóba semmi illegális.
Ha valaki megkérdezi hogy van-e driver a win7 alá a videokártyájához / nyomtatójához, ott is megy az általános válasz, mert semmi köze a win jogtisztaságához.A tippeket, infókat mindenesetre köszönöm.
[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
Én is használt gumiban gondolkodom, öreg már az autó hogy kifusson egy új garnitúra, míg nálam lesz még, a régi nyári meg már tényleg nem mehet vissza (de minimum a 2 elsőre kell másik).
Viszont csak akkor használnám, ha megbízható forrásból jönne, illetve ha a gumisom átnézné, és szerinte tuti jók.
Találtam is egy illetőt, csomó gumit hirdet mindenfelé, korrekt áron, garanciával,van sokféle 13-asa is, meg mindenféle. Kérdés, a gar akkor él-e csak ha ő rakja fel, mert azzal nem vagyok kisegítve, nem vagyok benne biztos hogy nem javítottak, illetve közli-e minden hibáját.Róla lenne szó, érdemes megnézni, és még az út se sok, ha vissza kellene cserélni, a kerületet megnézve.
Igazából nem tudom mire számítsak, de majd egy próbát szerintem megér.
[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
Csatlakozom, 1,4-es 60 LE F astránál már az is borzasztó sokat számít, hogy reggel viszem-e a gyereket suliba vagy egyből megyek kifelé a városból, pedig a suli kb. 1 km de minimum 6-8 perc, vagyis hideg motornál pörög a motor a lámpánál. jópár percig.
Hihetetlen érték jött viszont ki most, volt benne 340 km pálya, 120-szal kb. (ami 110 valójában csak a navi szerint), de oda-vissza át Pesten, igaz, nem nagy forgalomban, délelőtt 11 és délután 3 felé, meg 3 nap melóba járás, ami napi 40 km, fele város, de "kellemes" forgalmilag - szóval kb. 500 km-re 5,6-os átlag
Korábban is írtam, kemény városban a 8 is csoda, inkább 9, sima munkábajárás + gyerek suliba 6,5, ez most nagyon jó lett.
Igaz, egyedül mentem, csomagok nélkül, de akkor is igen meglepett a végeredmény.
Mindebből azt akarom kihozni, mint az előttem szóló is, hogy ugyanaz az autó ugyanazzal a sofőrrel is tényleg nagyon eltérő eredményeket produkálhat.
Összehasonlítani releváns eredménnyel azt lehet leginkább, ha ugyanaz az ember ugyanabban a stílusban lemegy mondjuk a Balatonra 2 eltérő autóval. Össze lehet a gyári meg a tapasztalati értékeket is természetesen hasonlítani, csak akkor helyükön kell kezelni az értékeket, és nem minden eltérést külső okok miatt megkérdőjelezni. Közelítő értékként kezelve a számokat ez is hasznos lehet természetesen.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
-
gban
Közösségépítő
válasz zsambek #27602 üzenetére
Pár tipp, nem ismerve a motort, gyújtás gondnak hangzik nagyon, én arrafelé keresgélnék.
Kábelek ellenállását meg tudod mérni?Apám F Astráján volt egyszer egy eszement probléma, melegen leállt a motor, pici pihenés, megint ment, majd megint leállt.
A rotor rúgója gyengült el, és megszűnt a gyújtás, kontakt híján. Erre gyere rá...
Megnyújtva gondoltuk jó lesz egy darabig - jó lett tartósan.
Az én F Astrámban szintén érdekes hiba jött elő, nedves időben fulladozott gázadása, de nagyon lassú gázadásra nem.
Elosztófedelet jkizártam, majdnem új bontottat kaptam ismerős Opel-boltostól.
Nem részletezem, az új elosztófedél volt a hibás, amit tutira kizárt mindenki, szemrevételezés után is, minden látható jel ellenére azóta megszűnt a hiba mióta visszaraktam a régi agyonhasználtat.Szóval nálad is valami gyújtás nyűgre tippelnék, bár nagyon nem ismerem azt a motort.
[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
válasz diablo1984 #27612 üzenetére
Azt én is néztem, hogy nem annyira tűnik 200 alattinak a valós km.
Elsőre azt nézem azon a portálon, hogy van-e "járművek ugyanitt", vagyis kereskedő-e a hirdető, néztem, nem.
Aztán látom, lejárt külföldi papírokkal - vagyis mégis kereskedő.
Az meg mit hoz be? Ami rohadt olcsó. Ami meg rohad olcsó az meg ugye...[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
válasz akos86 #27709 üzenetére
Alapból nem normális ha felvillan a hibajelző.
A fogyasztás városban még magyarázható, városon kívül kevésbé.
Gondold át, a stíluson lehetne-e finomítani - pl. ha nem nyomod a gázt, nyomod-e a féket, ha igen, nem gurulsz eleget, stb. Sok megtakarítható ha nem nyomod ha nem szükséges.
Én megnéztem egyszer, 20 km-ből 5-6 km-t gurulok üresben (természetesen nem föltartva a forgalmat)!
Ebből van egy 1,2 km, több 5-600 méteres szakasz is. De sokat számít az is ha látod hogy piros a lámpa, akkor nem nyomod, és mire odaérsz, már zöld és 3-asban mehetsz tovább.
Ezeket gondold át, bár igen gyanús a felvillanó hibajelző.Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
válasz Markizmark #27807 üzenetére
Anyósnak minek?
Arra gondolsz ami az ülés lábánál van?
Ülést fogja pár csavar, én amikor kiszedtem az ülést, akkor simán le is tudtam szedni róla a feszítőt meg a csat foglalatát, egyben.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
válasz Markizmark #27809 üzenetére
Buborékolást a fűtőkörből hallani leginkább, ha ráadod a fűtést, sanszos hogy kimegy belőle.
Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
válasz Markizmark #27819 üzenetére
Mondtam hogy leggyakrabban a fűtőkör bugyborékol, ezek szerint nálad is.
Arról viszont nem volt szó, hogy leginkább alacsony folyadékszintnél jelentkezik - mindenképp nézd meg azt is.Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
válasz sziada5925 #27938 üzenetére
Nemrég írtam - én is meglepődtem.
Mindez Auchanos benzinnel, 1 fővel, és még téli gumin.
220E km, 14 év, mechanikailag szerintem igen jó állapot, igen kevés szerviz mellett - vagyis nem mostlettmindenrendberakva - állapot miatt.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
válasz sziada5925 #27942 üzenetére
100 km lejtőn akár lehet is...
Nálam nem csak az autó eszik jól, hanem a "lábmunka" eredménye is benne van, vagyis jobban spórolni nem igazán lehet, ezért a fogyasztásommal nem is tudnék lejjebb menni.
Nem mindegy hogy méri amúgy, ha egyszeri mérés, simán becsúszhatott hiba is.Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
válasz Markizmark #27946 üzenetére
Nálam elvileg nincs fals levegő, viszont a túrázás megvan - de nem elsősorban városban jelentkezik, azaz ott, amikor lejövök a nullásról. Tisztán városban ritkán jön elő. inkább hosszabb, de nem túl hosszú (6 km, 110-zel) pörgés után, már amennyire lehet nála pörgésről beszélni.
Utána ha üresben gurulok, nem ritkán túrázik picit, föl-le, majd lenyugszik.
Okát nem tudom, de 11 éve van nálam, és nem ma kezdte.
Lambda szonda lehetne, de ha jó a fogyasztás, azt mondják, azt nem kell bántani.
Én is az alapjárati motorra gondoltam, de ezek szerint nem az - megnézni, tisztítani nem tudtam, mert nem tudom hol van és hogy néz ki.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
válasz Kokkantas #27986 üzenetére
Nekem haveromat szorították le, trabanttal volt, pördült párszor.
Kiszállt, ő sem hitte el hogy él, máig nem tudja honnan jött az ötlet, de a kinyílt csomagtartóból kivette a pótkereket, ráült, és rágyújtott.
Jött a mentő, hol a sérült.
Mondta, itt vagyok...
Szóltak, nem vicces, ne húzza ezzel az időt, minden másodperc számíthat a szerencsétlennek aki a néhai trabantban ült.
Mondta, nem viccel, mentős lefagyott, alig hitte el.
Látszólag semmi baja nem volt, picit fájt a dereka. Volt azért ott egy medencetörés, csak a sokktól nem annyira érezte a fájdalmat.
Érdekesség, kezelni nem kezelték, mondták, nem mozdult el, és annyira bedagadt hogy fogja az magától a törést[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
válasz batai15 #28027 üzenetére
60 LE-s F Astrám van, 11 éve.
Ha olcsó fenntartású autót keresel, városon kívül jó fogyasztással, cserébe nem versenyezni akarsz, de még az sem bánt nagyon hogy 2x1 sávos úton erősen meg kell gondolni az előzést, és szeretnél relatíve biztosra menni hogy nem hagy cserben, bátran merem ajánlani.
Természetesen sok függ attól is hogy mit veszel - az enyémben 220e van, de műszakilag, menettulajdonságilag, hangilag simán elhinnéd hogy 140 van benne, és mentem olyannal amiben garantált 160 volt (ismerősé, újkorától nála van), de ha nem látom, nem hiszem el hogy nem 300-400 van benne, az enyémből kiindulva.Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
Ne felejtsük el, mindez fordítva is igaz - ismerősnek, rokonnak eladni, áááá....
Aki már adott el valamit ilyen körben, az tudja miről beszélek, én PC téren tapasztalom állandó jelleggel, azt hiszik, a 15-25 ezres C2D géphez életre szóló support is jár, és mindig a gép sz@r, semmi nem júzer error, meg agyongyilkolt és agyontelepített, vírustanyává alakított oprendszer következménye...Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
válasz Mikuland #28063 üzenetére
Ahogy előtttem is mondták, sajnos még a ránézetre "olyan" sem olyan aminél kommunikál az ecu-val az obd.
2000-es évjáratú Astra - az lehet F meg G is.
Nekem F van, csati 16 lábú, rá is néztek a bekötésre (lábakra), és azt mondták, ez már obd2, menni fog vele a kütyü.
Ehhez képest bármilyen elm kütyüt (elm327, op-commal nem próbáltuk, de nem is a hibakiolvasás lett volna a cél) rádugva, bármilyen progival, bármilyen sebességgel, stb-vel próbálva a végeredmény az, hogy a kütyü nem kommunikál az ecu-val.Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
Házunk előtt állt egy F Astra, 10 évesen adták el, 16 ezer km-rel!
Csak az övék volt, 2x mentek vele évente kb.
Meg is vettem volna, de olyan árat akartak érte, mintha a 10 év nem számítana csak a 16e km.
Aztán eladták, nem tudom mennyiért, és vettek egy új Suzukit, szintén parkolódísznek.
Nyugdíjasok.
De van még 2 tulaj, aki szintén ha leáll egy helyre, ugyanúgy áll ott 3-4 hónap múlva is.
Egyik az december eleje óta ugyanott, ugyanolyan hülyén áll, pedig az emberrel sűrűn találkozom.
Ezeknek tényleg olcsóbb lenne a taxi.Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
Én eddig GM olajat használtam az 1.4-es 60 LE F Astrában, most Mobil1-et tett bele a szerelő - haver boltos mondta, ne vegyek olajat, van a szerelőnek korrekt áron jó minőség.
Lehet, a fogyasztás is ettől lett jó / jobb autópályán?
Illetve, be kell valljam, tartottam tőle, hogy azért olcsó mert talán nem frankó (az megint más kérdés hogy a szerelő tudtával vagy sem), annyi ilyen témájú cikket olvasni mostanában.
Szóval a fogyasztás jó, 3 ezer van az olajban, meg 2,5 hónap, de mintha nem járna annyira egyenletesen, és talán picit morgósabb is lett - utóbbi lehet akár kipufogó is (14 éves, 220e km, alapvetően jó állapot amúgy).
Szerintetek ha jó a fogyasztás, attól még lehet gagyi / hamis az olaj?
Illetve meg tudom nézni valahogy mondjuk a nívópálcán lévő olajat "megvizsgálva" hogy frankó lehet-e, vagy inkább gyanús?Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
válasz Lomha 8V #28112 üzenetére
A boltos a haver, és ő a tulaj is, és ő is ide hordja a sajátját, és neki is a szerelő adja az olajat.
Ő ajánlotta a szerelőt is korábban, meg most is ő mondta hogy ne vegyek tőle olajat, ad a szerelő.
De én jobb szeretek kételkedni, és biztosra menni, másfelől ha nem frankó az olaj, akkor arról a boltos haver sem tud, és ő is a rosszat kapja.
Tisztaságot megnézem, köszönöm.Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
Azt kérdezted,járhatsz-e vele.
Semmi poén nincs a dologban, máskülönben nem tudom, kapsz-e majd így látatlanban, nem márkaszervizesek fórumában mindenre kiterjedő, részletes, konkrét választ, de meglátjuk majd.
Szerintem ez többetmondó mint egy igen járhatsz / nem, nem járhatsz vele.
Különben meg segítő szándékkal írtam, ha nem találod elég építő jellegűnek, ne vedd figyelembe...
Azt akartam vele mondani, hogy nem nyüstölném az egyest ha az autó nem akarja, egyfelől kímélésből, másfelől megelőzési célzattal, és kettesben indulnék vele, biztos ami biztos, ha már így használom - használni pedig kell, ha máskor nem is, de a szervizig is el kell jutni vele.Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
Nincs valakinek egy ilyen fölösbe? Elhagytam egyet
Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
válasz _seth_ #28143 üzenetére
Átírtam, rájöttem, nem itt olvastam, hanem ismerős mesélte - a többieknek: arról volt szó, hogy van aki nem mindig cserél olajszűrőt olajcserekor, bármennyire filléres tétel is.
Hát igen, érdekes dolog a spórolás, van ami csak rövid távon kerül kevesebbe, aztán meg a sokszorosába.
Pl. ismerek nem egy céget, úgy spórolnak, hogy nem mehet a nulláson a futár, mert hosszabb.
Viszont időben rövidebb lenne, autó kevesebbet kopna, fogyasztás jobb lenne, és esetleg eggyel több fuvar is beleférne naponta.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Yettel topik
- Háztartási gépek
- Óra topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Politika
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- További aktív témák...
- Renpho talpmasszírozó
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000