-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
kocolaci
csendes tag
válasz Luck Dragon #63406 üzenetére
Sziasztok!
Az Opelekben (talán más márkákban is) kétféle szivargyújtó aljzat van. Az egyik tényleg szivargyújtó aljzat, a másik 12V-os. A kettő belső kialakítása is eltér, mert a 12V-os nem bírja a hőterhelést (amit az izzó szivargyújtó okoz). A hibázás elkerülése miatt a szivargyújtós aljzat kb.: 1-2 mm-rel nagyobb átmérőjű, így az abba illeszkedő felhevülő betét a sima 12V-osba nem fér bele.
A kiegészítő eszközök (telefontöltő, GPS, autóskamera, stb.) dugói a kisebbhez vannak méretezve, ezért lötyög és mozdul ki szint mind a szivargyújtósból.
Én mindenhova a gyári 12V-os aljzatot tettem, elöl rugós színezett (Zafira B, pezsgőszín belső dekor), hátul fekete rugós, a csomagtartóban pedig sima bepattintós fedéllel. Mind gyári tartozék. -
kocolaci
csendes tag
Bocsánat, mostanában ritkán tudom olvasni a fórumot.
Keresek majd cikkszámot meg linket is. Egyébként a helyük egyforma, a cserét nem akadályozza. Viszont kiszedni egy külön harc. Keresek majd fotókat hozzá, de várható némi roncsolás, ami az új beszerelése után nem fog látszani. Kb. árak az Opelnél: aljzat 1500 Ft, fedél 2000 Ft, színes fedél 4000 Ft. Bontóban olcsóbb, cserébe ritkán találni, mivel apróság és megy a kukába.Egy kis "dicsekvés": végre működik az utólag beépített gyári tpms és emelkedő start is.
Antennatalp gumi tömítést láttam az ebay-en. Azt is linkelem hamarosan.
[ Szerkesztve ]
-
kocolaci
csendes tag
Astra H szivargyújtó: ráadott gyújtásnál világít.
Védelem: nekem a Cerberos rendszer van. Én ezt találtam a legjobb védelemnek: váltó+kuplung+motortér+önindító zárás/blokkolás. -
kocolaci
csendes tag
válasz Szada85 #63627 üzenetére
Én pár éve egy Dension GW300-at szereltem be. Alapvetően nagyon jó kis cucc. A kijelzőn az AUX felirat helyett jeleníti meg az usb adatait (mappa neve, album, előadó, szám címe), ezek alapján lehet léptetni is. Mindössze aux-os rádió kell hozzá és kormánytávirányító. Egyébként 3,5-es bemenet is van a Dension-on, tehát az autó eredeti aux funkciója is megmarad.
-
kocolaci
csendes tag
válasz mohabá 007 #63908 üzenetére
1.2-es C Corsánál fordult elő, hogy az üzemanyagszivattyú egyik csöve ki volt repedve. Mivel egy az egyben benne van a tankban, ezért se szag, se folyás, csak az hogy nehezen indult, meg néha nehezen vette a fordulatot. G Astrához lehet külön kapni ilyen csövet (C Corsához csak szivattyúval együtt van cikkszám, borsos áron), az lett beépítve, azóta hibátlan.
Más: tegnap beszereltem apukám G Astrájába ezt a komfort index elektronikát: link. Egy pöccintésre hármat villan az index. Könnyen gyorsan be lehet szerelni, csak az elektronika dobozának nehéz stabil helyet találni (hely egyébként van a kormány mögött gazdagon).
-
kocolaci
csendes tag
Sziasztok!
Hétvégén tettünk egy nagyobb kört, bő 600 km volt. 5 felnőtt, 1 gyermek + rengeteg csomag, jellemzően autópályán mentünk 130-140 km/ó sebességgel. Ezek után a fejenként 1 liter/100 km fogyasztást jónak ítélem. (Zafira B 1.9CDTI, 88kW) Viszont már a 145 cm magas fiamnak sem volt felhőtlen a hátsó ülésen lenyomni ekkora távot, igaz a második sort szinte teljesen hátra kellett tolni a felnőttek helyigénye miatt.
Másik érdekesség: a téli kerekek is megkapták a jeladós szelepeket, feltettem őket az autóra, a rendszer pedig kb.: 5 km után automatikusan elfogadta az új azonosítókat, szóval beavatkozás nélkül működik a rendszer.
-
kocolaci
csendes tag
Tudomásom szerint a mutató nem pontos értéket mutat, korrigálja a kapott jelet a műszercsoport. Nekem anno a G Astra újkorában mindig 90-en állt, 6-7 éves kora körül kezdett lejjebb megállni. Termosztát csere, gyári, minden maradt ugyanaz. Ekkor mértem rá beindítástól üzemmeleg állapotig. Valahol 90 fok körül volt a tény a mutatott kb 80-85 helyett. Akkor azt mondták, hogy fárad a műszercsoport. Ennyiben hagytam. Ez egy 2001-es 1.4-es volt.
-
kocolaci
csendes tag
válasz AMD Power #65779 üzenetére
Nekem is dízel van. Évente átlag 12-14 ekm-t megyünk vele, azt viszont jellemzően autópályán. Mindannyian (a két gyermekünk, feleségem és én), megtehetjük, hogy az év nagy részében kerékpárral járunk munkába/iskolába. Amikor nem, akkor BKV illetve gyalog. Ez abszolút szerencsés helyzet. Az autót hétvégén bevásárláshoz és kiránduláshoz használjuk, télen mostohább körülmények között (több rövid táv). Nyáron viszont olyan 10 ekm-t megyünk, nyaralás, vidéki rokonok, kirándulások.
Most 128 ekm van benne, 8 éves, és ez alatt az idő alatt egyszer sem hagyott cserben, pontosabban eddig az éves kötelezőn kívül csak 92 ekm-nél első féktárcsát+betétet és egy EGR-t (ezen a héten) kellett cserélni . Előtte a G Astra olyan 7,3 körül fogyasztott (Z14XE, hűségesen szolgált ő is, és még most is elégedett vele a tulaj), a Zafira teljes átlaga pedig 5,9. Mondjuk az is igaz, hogy nem teszem félre amit megspórolok a fogyasztáson, tudomásul vettem a vásárláskor, hogy ha valami beüt akkor sanszos, hogy mélyen zsebbe kell nyúlni. Lehet majd akkor utánaszámolok, hogy merre billen a mérleg nyelve. -
kocolaci
csendes tag
válasz Doggy dog #65786 üzenetére
A szivargyújtó aljzatban lötyög, a 12V-ban nem. Azért találta ki így az Opel (de lehet más gyártó is), hogy a hővédelemmel nem rendelkező 12V-os aljzatba ne lehessen a szivargyújtót használni. Én kicseréltem a gyári 12V-os+színes fedélre, így bármelyik eddig próbált eszköz stabilan rögzül benne, nem szakad meg a tápellátása.
-
kocolaci
csendes tag
válasz hódmaci #66214 üzenetére
Félévente szoktam egy flakonnal önteni a teli tankhoz. Igazából semmit sem vettem észre, jobb nem lett, de rosszabb se. Minden regenerálás ugyanúgy fut le, autópályán 8, városban 16%-ig. Inkább placebó hatása van, de nekem annyit megér. Hátha "titokban" mégis használ...
-
kocolaci
csendes tag
válasz B-L-A-C-K #66882 üzenetére
Az automata klíma napsugárzás érzékelője. Utastéri hőmérséklet érzékelők nincsenek H Astrától kezdve, hanem a különböző szellőzőnyílások belépő hőmérsékletét méri a rendszer és abból matekolja ki, hogy hogyan tudja tartani a beállított hőmérsékletet.
Led azért lehet benne, mert a riasztó visszajelzőjét J Astrától oda költöztették, H Astránál még a központizár visszajelzője villog. -
kocolaci
csendes tag
1.: Ha a kijelző legalább BID, akkor TECH2-vel fel lehet programozni (esetleg opcom-mal is) és máris lesz BC, illetve GID kijelző esetén BC1 és BC2 is.
2.: Ez a nappali menetfény. Ezt opcom-mal is ki lehet kapcsolni (UEC és REC modulokban), vagy az 5 variáció közül választani másikat.Nekem a világításkapcsoló mindig AUTO állásban van, a nappali menetfény funkció pedig 5-ös verzión. Soha nem kell lámpát kapcsolgatnom. Lekopogom, de eddig a 8 év és 130 ekm alatt kétszer cseréltem tompított izzót (tehát ez most a harmadik benne).
[ Szerkesztve ]
-
kocolaci
csendes tag
Zafira Z19DT vezérlés csere+vízpumpa+munkadíj Opel márkaszervizben 105.000 Ft-ba került (4+ akcióban). Kb.: 30 eFt-ot tudtam volna megtakarítani, ha magam szerzem be a gyári szettet. Így viszont kaptam garanciát az alkatrészre, szerelésre és a járulékos sérülésekre (tehát ha a vezérlés hibájából a motor más alkatrészeit is cserélni/javítani kell). Remélem soha nem tudom meg, hogy miként járnak el ilyen esetben, de azért ez így nekem megnyugtató. A cseréhez szükség volt célszerszámra is, és bár anélkül is elvégezhető a munka, azért jobb benyomást keltett.
Nekem a szervizkönyv nem játszik, mert az első éves kötelező karbantartásra 55 eFt-ot hagytam ott (2009-ben), és nem kicsit szédültem a gyári olaj 5400 Ft-os literárán. Akkor eldöntöttem, hogy az volt az utolsó márkaszervizes kötelező szerviz. Persze könnyen mondom, mert megvan a kapcsolatom az éves szerviz profi elvégzésére (munkadíjjal, gyári alkatrészekkel, 25-30 eFt). -
kocolaci
csendes tag
válasz Declare #72290 üzenetére
Sziasztok!
A DPF menü nem kamu. Egy cseh gyártó terméke kell hozzá. Én lassan 5 éve használom, nekem bevált. Vízhőfok, töltés, klíma és turbónyomás kijelzést is tud, vagy például gyári tolatóradar esetén kijelzi az egyes szenzorok által mért távolságot cm-ben.
Én időközben vettem videó modult is, amivel a CID-en megjelenik pl. a tolatókamera képe.
És hogy egy kis dicsekvés is legyen: a magyar nyelvű menüt és kezelési útmutatót én készítettem hozzá. -
kocolaci
csendes tag
válasz realpopek #72328 üzenetére
Sziasztok!
realpopek: A komfort modul sajnos csak Astra H, Zafira B, Vectra C (facelift) és Signum (szintén facelift) modellekben használható.
Declare: egy kis méretű egység, amit az OBD csatlakozóra kell rátenni, ezen keresztül olvassa a CAN forgalmat, és küld vissza adatokat. Semmilyen maradandót nem okoz, eltávolítás után nem marad nyoma. Az adat visszaküldés lényege, hogy a kijelzőn megjelenjen a saját menüje. Emiatt csak GID vagy CID kijelző esetén működik.
Alapesetben a kihangosító helyén jelenik meg, emiatt célszerű - de nem kötelező - átállítani a kijelzőt menüsorosra. Itt a hűtővíz hőmérsékletét mutatja állandóan, és innen lehet belépni a menüjébe. Abban kijelzi a rendszer feszültséget, üzemanyag szintet, klíma nyomást (ECC esetén), töltőnyomást. A DPF menüben a szűrő telítettséget és regenerálás alatt annak folyamatát, szűrő be és kilépő gázhőmérsékletet, legutóbbi tisztítás óta megtett távolságot, annak időpontját, az eddigi távok átlagát. Regenerálás kezdetén és végén felugró ablak figyelmeztet, illetve a folyamat követhető a napi számláló helyén.
Gyári parkolóradar esetén az egyes szenzorok által mért távolságok kijelzése cm-ben, hátramenetbe kapcsolva automatikusan megjelenítve.
A beállítások menüben lehet többek között megadni, hogy figyelmeztessen-e az üzemmeleg állapot elérésére, hol és mikor jelezze ki a vízhőmérsékletet, OPC tacho be/ki, sebesség kijelzés (pontos érték az ABS alapján), hazakísérő fény be/ki és melyik lámpával, ablak fel/lehúzás, stb.
Ha valakit komolyan érdekel, akkor szívesen segítek a beszerzésben (természetesen ingyen, opeles szeretetből).És egy kis érdekesség a kistesóról (Corsa C):
Furcsa hangja volt, kiderült, hogy a szíjfeszítő csapágya a végét járja. Mivel időszakos teendő is lett volna, megbeszéltem a szerelővel tegnapra a javítást. Mindez múlt héten szerdán történt, csütörtök estére (30 km használat után) bizony beadta a kulcsot a csapágy. Előrehozott javítás lett belőle szombaton. -
kocolaci
csendes tag
válasz Luck Dragon #72373 üzenetére
Szia!
Elnézést, nem jártam erre az utóbbi pár napban. A modul kb.: 5×5×1 cm-es (sz×h×m), Astra H-ban pont elfér a diagnosztikai csatlakozón, B Zafirában csak OBD elhúzással vagy Y leágaztatással. -
kocolaci
csendes tag
válasz Doggy dog #72638 üzenetére
Szia!
Ezek a saját kijelzőm képei, GID-en ugyanez, azzal a különbséggel, hogy nem látszanak az inaktív menüelemek. Mivel nekem nincs gyári parkoló radarom, ezért arról nincs képem (hátramenetbe kapcsolva kijelzi az egyes szenzorok által mért távolságokat cm-ben plusz kis háromszögekből álló "grafika").
Az ára olyan 40eFt körül szokott alakulni (EUR árfolyam és együtt rendelések száma befolyásolja). Holnap este egyébként adok le rendelést.
-
kocolaci
csendes tag
válasz Declare #72671 üzenetére
Nálam a DPF tisztítás két véglete 440 - 1430 km volt. Télen, sok hidegindítással, rövid utakkal olyan 500-600 km-enként regenerál. Nyáron, jellemzően autópályán pedig 1000 km felett. Érdekesség, hogy pl.: Balatonföldvár-Budapest távon 4%-ot növekszik, de amikor a német autópályán 160+ sebességgel mentünk, akkor sem telítődött gyorsabban, igaz nem is rugdostam neki, hanem jellemzően 180 km/ó tempomat. Egyébként ennél a sebességnél 8,5 körül volt a fogyasztás (B Zafira, 1.9D, 88kW).
-
kocolaci
csendes tag
válasz adalbert1 #72772 üzenetére
Amikor elégé meghúztad, akkor kattan. Ha tovább húzod, akkor csak többet kattan, de nem szorul rá jobban. Kárt nem tettél benne, nem kell aggódni.
Én az Aldi-ban kapható csomagtér takarót (vagy valami hasonló nevű) vettem, ez egy szövet réteg mindkét oldalán csúszásgátlós bevonattal. Ezt vágtam a csomagtartó méretére. B Zafirám van: a flex rendező háló a legelső pozícióban, így az ülés és a háló közé pont befér egy hat rekeszes gyöngyvászon-műanyag tároló.
A csúszásgátlós felületen mindig a helyén marad. Ami nagyobb/nehezebb/ritkán kell (emelőkészlet, vontató kötél, pokróc, kesztyű, elemlámpa, multi fogó, tablet tartók, stb.) az pedig az alsó rekeszben van.[ Szerkesztve ]
-
kocolaci
csendes tag
Sziasztok!
Elnézést, ritkán tudom csak követni a fórumot. A Pepas féle komfort modullal kapcsolatban nyugodtan keressetek, szívesen segítek mindenben. Tartom a kapcsolatot a gyártóval, akár a beszerzést is intézem.
Üdv: Laci
-
kocolaci
csendes tag
válasz Doggy dog #75042 üzenetére
Szia!
Egyedül rendelve 42 eFt alatt kevéssel, ha összevárok kettő-négy rendelést akkor 38500-39800 Ft körül alakul. Ezeket az összegeket az utóbbi hónapok rendelései alapján írtam, kismértékben függ az euró árfolyamától is. Alapvetően 2012 óta változatlan az ára (€120), csak a posta és banki költség emelkedett.
Üdv -
kocolaci
csendes tag
válasz szabog74 #77877 üzenetére
Szia!
Jellemző hiba az ajtó átvezetőben a kábelek szakadása. Az ajtón lévő kék gyűrűt benyomva lehet kihúzni a csatlakozót, utána levenni a szürke rögzítőt és a gumi harmonikát hátrahúzva meg kell vizsgálni a vezetékeket. Ha szakadt, akkor úgy érdemes javítani, hogy ne legyen toldás, forrasztás a hajlásban. Összeszerelés előtt gazdagon be kell fújni szilikonnal a vezetékeket és többet nem fog sérülni. Ezt én minden ősszel megteszem, legutóbb tegnap csináltam és az összes vezeték sértetlen.
Üdv
-
kocolaci
csendes tag
válasz #51970304 #77944 üzenetére
Szia!
Minden visszajelző hangot a CIM (kormányoszlop modul) ad. Esélyes, hogy az romlott el, valószínűleg a csere lehet megoldás. Gyári új egy kisebb vagyon, ezért inkább letanított, bontott darabot keress, amire beépítési garancia is van. Több verzió is van belőle, a CIM alfa kódja alapján tudsz keresgélni. Ez rajta van a modulon, vagy kiolvasható diagnosztikai műszerrel. Programozni kell majd, amihez szükséges az autó biztonsági kódja.
Üdv
-
kocolaci
csendes tag
válasz #51970304 #77952 üzenetére
A kürttel kapcsolatos gondot szinte biztos megoldja a forrasztás, a hangjelzést pedig remélem, hogy megoldja. Nekem is meg kellene csinálni, de az ESP miatt bonyolultabb a CIM. Én egy kukázásra ítéltet akarok venni, azon "gyakorolni" és utána merem szétszedni a sajátomat. Ennél talán olcsóbb is lehet egy megbízható szakira bízni a javítást. Weisz Dani precíz és ügyes, de nagyon hosszú nála a várakozási lista. Ha van ajánlott, megbízható szaki, akkor az elérhetőségét kérlek oszd meg.
vebbful: hagyományos lendkerék van benne.
[ Szerkesztve ]
-
kocolaci
csendes tag
válasz Szada85 #78073 üzenetére
Igaz, hogy B Zafirához (DVD90 rádió), de én is Densiont használok, GW300-at. Az eszköz teljesen jól működik, minden funkciót a kormányról vagy a rádióról lehet kezelni, információt a központi kijelzőre írja ki (szám came, album, előadó, mappa, lejátszási mód).
Ha jól láttam, akkor van nekik J Astrához való verzió is, amiben hasonló/megegyező rádiók voltak, mint az Insigniában. -
kocolaci
csendes tag
válasz szabonagyur #79260 üzenetére
Szia!
A kerékméretet lehet állítani a műszeregységben. Lehet, hogy más van beprogramozva, mint ami most rajta van.
Üdv -
-
kocolaci
csendes tag
Szia!
A képről nem derül ki mennyire sérült, ezért talán érdemes megpróbálni hőlégfúvóval megmelegíteni. Nekem a festett középkonzolt sikerült helyreállítanom így (valami barbár nagy lapos csavarhúzóval aláfeszített).
Melegítés közben a műanyaghoz nem szabad hozzányúlni, ha szerencséd van akkor magától visszaáll az eredeti formára. Persze mindez csak akkor megoldás, ha nem törött/repedt el, "csak" benyomódott.Üdv: Laci
-
kocolaci
csendes tag
A DDS-hez az alábbiak kellenek:
- DDS képes ABS egység
- DDS képes IPC
- DDS gombot tartalmazó elakadásjelző panelEbből az első a legnehezebb: jó állapotú ABS aggregátot találni az alábbi alfakódok valamelyikével: HC, HK, HD, AM, AJ, AK, AS, AT, BG, BM, BN, BP, BQ, BR
Az IPC kódokat nem tudom, de jellemzően ami xenon-t tudja, az a DDS-t is.
A vezeték hiánya nem gond, az csak egy egyszerű analóg jelet visz az IPC-be, amiből aztán CAN adat lesz.Tovább gondolva, ha később a TPMS is képbe kerül, akkor a BM kiesik a fenti listából, azonban ha HSA is lesz akkor már csak a HD, AK, AT, BG, BP, BR marad.
-
kocolaci
csendes tag
Szia!
Ki lehet cserélni az érzékelőket, ha a Spal átmérője megfelelő (+/- 1-2 mm átmérő különbség). Én annak idején a G Astrában csináltam meg így, sőt az Ericsson kihangosító mikrofonját is a lámpába tettem (itt már jobban kellett ügyeskedni, mert teljesen más volt a formája).
-
kocolaci
csendes tag
Szia!
Valóban, szét kell szedni. De hogyan? A váltógomb leszedhető és legalább egyszer visszarakható úgy, hogy ismét erősen rögzüljön (ragasztás nélkül is). Leszedés: erősen megfogva jobbra-balra kissé forgatva (pár fokot) és felfefé húzva. Nehezen jön le, nagyon nehezen. Viszont ha lent van a váltógomb és lehúztad a gyűrű mechanikáját, akkor látni fogod, hogy a váltórúdon a műanyag "persely" szét van repedve, amiatt feszül rá a gyűrű. Én reszelővel és csiszolópapírral levettem az átmérőjéből, majd kenés és mehet vissza. Ha már le lesz szedve a váltógomb, akkor érdemes lehet a váltószoknyát is cserélni, amit így könnyebb. Jó szerelést![ Szerkesztve ]
-
kocolaci
csendes tag
-
kocolaci
csendes tag
válasz Sebibalu #101017 üzenetére
Szia!
A gyári ülésfűtés utólagos bekötéséhez az alábbiak szükségesek:
- kettő vezeték behúzása a kapcsolótól a műszercsoportig (előfordul, hogy a gyári kötegben már benne van)
- ülés alatti nagy csatlakozóban a középső (talán zöld) csatlakozó három érintkezővel
- kettő biztosíték és egy relé a REC-be
- programozás
Mivel te szerelted ezért a vezetékelés részére emlékezhetsz, ha azok rendben, akkor tényleg csak a programozás hiányzik. -
kocolaci
csendes tag
válasz Pityka_ #101847 üzenetére
Szia!
Az autóban lévő középső kijelző típusától és programozásától függ a kiégett izzókra vonatkozó visszajelzés. Érdemes lenne elsőként kiolvasni műszerrel a tárolt/fennálló hibát a REC-ből. A csere még bontott esetében is jelentős költség, és csak olyat tudsz feltanítani, ami korábban le lett választva az előző autóról (illetve utólag is lehet nullázni, de az újabb plusz költség). Ahogyan előttem is írták, a betűkód fontos: egyezzen, vagy magasabb felszereltségű autóból származzon. Sajnos én sem ismerek róluk leírást.
Üdv -
kocolaci
csendes tag
válasz FoLey-v #102091 üzenetére
Szia!
Az alábbi lépésekre készülj (szerszámokkal, hellyel, lélekben):
- akkumulátort nem kell levenni: kulcs legyen az autón kívül, és egy csavarhúzóval pattintsd be az ajtózárakat (mintha be lenne csukva az ajtó)
- ülés alatti csatlakozó széthúzása (piros rögzítő fel, majd kifelé húzva szétemeli)
- üléstámla aljánál kis háromszög műanyag kiszerelés: lefelé jön le, de egy reteszt ki kell akasztani benyúlva egy újjal
- öv alsó bekötés oldása (TX40)
- az üléssínt tartó csavarok kiszedése (TX45 vagy TX50)
- ülés kiemelhető az autóból
- műanyag burkolatok eltávolítása, utána az ülés alatti kábelrögzítés oldása
Innentől fokozott óvatóssággal, mert szinte bárhol mélyen felsértheted a kezed!
- háttámla leszerelése (4×TX40)
- ülőlap leszerelése (2 vagy 4 kis csavar)
- már csak az övpatron maradt, amit le kell venniÖsszerakás ugyanez visszafelé. Érdemes pár fotót készíteni az ülés aljáról a kábelek rögzítése miatt, illetve a hasonló fejű csavarok különböző menettel vannak az ülésben, emiatt jegyezd meg melyik hova való. Szükség esetén tudok TIS-ből küldeni pár rajzot az egyes lépésekről. Kb. 3 órányi munkával számolj.
-
kocolaci
csendes tag
válasz akooos #103777 üzenetére
Szia!
A gumi alkatrész a motorburkolat tartója (8 szelepesnél valamelyik hátsó, 16 szelepesnél mind a négy ilyen). A motorburkolatban van a helye, meg fogod találni könnyen.
A váltóval kapcsolatban: előfordulhat, hogy az M32-re jellemző hibája van, ami a váltó szétszerelésével javítható (kb.: 150-200 eFt körül várható a költsége). Érdemes utánaolvasni, mert elég sok információ elérhető a neten, sajnos azért mert ez egy drága típushiba. -
kocolaci
csendes tag
válasz peet137 #107093 üzenetére
Szia!
Kihangosító beépítéshez (Astra H/Zafira B):
- a rádiónak UHP képesnek kell lennie (a lábkiosztáson szerepel a Ph+ és Ph-)
- kell egy UHP4 + kábelköteg (utólag legyártható), UHP tartót egyénileg lehet helyettesíteni egyéb rögzítési módon
- mikrofont a képen látható helyre (pontosabban a takaróelembe kell rögzíteni)
- mikrofonhoz is fel kell húzni vezetéket
- programozás opcom-mal vagy Tech2-vel
- jó ha van multikormány, mert a CD30-ról nem minden telefonfunkció érhető el[ Szerkesztve ]
-
kocolaci
csendes tag
válasz peet137 #107163 üzenetére
A legtöbb CD30 tudja, de nem mindegyik. A házilag elkészített kábelköteg tökéletes, akár a gyári quadlock van megbontva, akár toldatként elkészítve. Gyári toldat nem létezik, azonban van pár lelkes srác, akik készítenek ilyet (illetve korábban én is raktam már össze néhányat).
Ha magad állnál neki, akkor tudok adni kapcsolási rajzokat, illetve Budapesten szívesen segítek is.ArthurShelby: az UHP a gyári kihangosító rövidítése/megnevezése. Ezek leginkább csak a kihangosítást tudják kezelni, a zenelejátszásra nincsenek felkészítve. Talán a K Astra-tól kezdődően volt a rádióba integrálva és így az A2DP profil is működött. Ebbe azonban már nem ástam bele magam. Én leginkább az Astra H/Zafira B/Vectra C típusok kihangosítóit szerelgettem be utólag (ez az UHP4 jelű).
[ Szerkesztve ]
-
kocolaci
csendes tag
válasz peet137 #107177 üzenetére
A kábelköteg nem gyári, de tökéletesen megegyezik a gyári megoldással. Ezt nyugodtan megveheted, mert mindent tartalmaz, megfelelően bekötve. Neked csak be kell szerelni és az egyes vezérlőket felprogramoz(tat)ni (aki használ opcom-ot annak ujjgyakorlat).
Sok sikert a beszerzéshez/beszereléshez. Ha felmerül még kérdés, keress nyugodtan.
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...