-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bozont
veterán
Üdv
Nemrég lettem egy Corsa E tulajdonosa. Még van rá egy év gari és a következő hónapban esedékes a kötelező szerviz.
Kérdésem, hogy a gödöllői szakszervizzel van valakinek tapasztalata? Mennyire megbízhatóak? Az autót az Opel Tóth-nál vette az előző tulaj és oda is hordta, de a gödöllői az közelebb lenne. -
bozont
veterán
válasz athomi #82366 üzenetére
Ráadásul youtube-on rengeteg videó van mindenféle autótípushoz. Érdemes rákeresni olajcserére az adott típushoz és akkor már tudod mihez hová kell nyúlni.
De ha már olajcsere téma. A fáradt olajat hol lehet leadni? A környékbeli autószerelők nem nagyon díjazzák a témát, még ha fizetnék is valamennyit az átvételért.
-
bozont
veterán
válasz B-L-A-C-K #82477 üzenetére
Enyém se annyira, de élőben egy fokkal jobban néz ki. Meg ez a motor már gyenge pályázáshoz az én vezetési stílusommal, de ott ritkábban van használva. Városban, falun viszont elég korrekt. De valamit valamiért, most inkább a megbízhatóság mellett döntöttem (remélem ), 3 éves 38e km-rel, ismert előélettel és még van rá 1 év garancia is. Majd a következő izmosabb lesz, vagy villany. de ezen bőven ráérek gondolkozni még.
[ Szerkesztve ]
-
bozont
veterán
válasz Luck Dragon #82494 üzenetére
Az is szempont lehet, nekem 130-140km/h sebességnél már közel 4000-t pörög. Bár annyira itt sem vészes, de még szinte új, csak hangosodni fog. Viszont pont ez a sebesség ahol én autózok, nem épp a legoptimálisabb nagyon sokan autóznak ladsabban és sokan jóval gyorsabban is. Előbbiek meg szeretnek kivágni a gyorsabban haladók elé, de megfelelő előzési sebességre gyorsítani már nem.
Mentem most vele pályán és 2 személy + légkondi mellett már elég nyugdíjas tempóval gyorsul 100 felett. Hiába váltok vissza. De amúgy látszik is, hogy városi használatra van tervezve. Rövid váltások, és 1500-2000 közé van belőve a fordulat. Legalább is 2000 felett már jelzi hogy felválthatnék a következő fokozatba. -
bozont
veterán
Ha már olajtéma, MOTUL 8100 X-CLEAN FE-vel van valakinek tapasztalata?
-
bozont
veterán
válasz B-L-A-C-K #82876 üzenetére
Én most voltam áprilisban kötelező szervizen, átvizsgálással, és olaj+mindenféle szűrők cseréjével 60e volt. Így utólag mondjuk jobban jártam volna, ha a pollenszűrőt én cserélem otthon, 14e Ft-ot kértek a szénbetétesért. Na meg a 4l 0w30 olajért is sokallom a 15e Ft-ot. Na de mindegy, ez volt az utolsó kötelező, utána már lejár a gari, onnantól megoldom magam 20e alatt. Pedig a kedves hölgyike már megjegyezte, hogy ha jövök a következő olajcserére, akkor már tud majd mondani nagyon jó akciós árakat.
(#82883) Sukta 95
Nekem pont ilyen van (90LE), igaz csak április óta. Így a fogyasztásról nem tudok nyilatkozni, sajnos azt nem mutatja, a teli tank még fogy. De tisztán látszik hogy városi használatra van hangolva, elég rövid váltásokkal. Ennek ellenére autópályán is elég élhető, mondjuk én nem nagyon megyek többet 140-nél. Pont hétfőn jöttem hazafelé az M7-esen 5 fővel és teli csomagtartóval +légkondi, jobban teljesített mint gondoltam. Hosszabb távokra is használható, de fogyasztásban lehet gyengébb mint az 1.4T, 140-nél közel 4000-et pörög.[ Szerkesztve ]
-
bozont
veterán
válasz Sukta 95 #82898 üzenetére
Nem tudom pontosan milyen felszereltség név szerint, de van benne légkondi, tempomat, cd+bt multimédiás rádió (DAB sajnos nincs ), tükör fűtés, bőrkormány (ha ez extra, alapnak gondoltam), sportülés(?). Ilyen belülről: [kép] [kép]
Tudom koszos, de ez ilyen eső után.[ Szerkesztve ]
-
bozont
veterán
Itt a kép az összefoglalóhoz: [kép], Corsa E 1.4 benzin 90LE (B14XER), 2015-ös évjárat
-
bozont
veterán
válasz Luck Dragon #82911 üzenetére
Legutoljára akkor vezettem Fiatot mikor vezetni tanultam, kb 15 évvel ezelőtt, szóval nem tudom ott milyen. De itt sem fogom túl sűrűn használni, már alapból sem túl kemény a kormányzás, city módban már rendellenesen könnyű lesz. Még parkoláshoz sem érzem szükségesnek.
-
bozont
veterán
Az első teli tank után 8l (+- 0.3)-re jött ki a Corsa E fogyasztása. Ebben vegyesen város, autópálya, sokat légkondival. E mellé elég sportosan, dinamikusan vezetek, nem kímélem a gázpedált. Annyira nem vészes mint gondoltam.
-
bozont
veterán
válasz lsebestyen #83280 üzenetére
Igen kárpitos ragasztó, vagy esetleg palmatex, vagy palmafix. Mindenképpen valami aminek van egy kis hőtűrése is.
-
bozont
veterán
válasz Tothgera30 #83991 üzenetére
Én elsősorban megnézném a kézikönyvben mi az előírás, attól nem térnék el (max a hideg oldali viszkozitással lefelé). Ha 0-5w30 az előírás, akkor én sem tennék bele w40-et. És tartanám magam a minősítéshez is. A Dexos2-es olajokból is van választék, ha meg a GM-LL az előírás akkor meg még több. A dexos2 visszafelé kompatibilis.
-
bozont
veterán
Olaj témában itt egy érdekes podcast, hosszú de érdemes végighallgatni szerintem: [link]
-
bozont
veterán
-
bozont
veterán
válasz -=RelakS=- #85397 üzenetére
Én nem hiszem hogy ilyen reklámozást az Opel, még saját termékeket talán, de biztos hogy ez sok embernél kiverné a biztosítékot. Érdemes lenne az Opelnél is rákérdezni a számra. De elég furcsa dolog az biztos. Érdemes lenne alaposan átvizsgálni a PC-d, nincs-e valami kártevő a gépen. Arra tudok még gondolni, hogy valami logolja a billentyűzetet és onnan szerezte meg az ilyen-olyan adataid.
-
bozont
veterán
Ilyen apróságokhoz jó hely a patentcentrum is. Van mindenféle autóhoz. Az autósboltok nem nagyon szeretnek ilyen filléres tételekkel foglalkozni.
-
bozont
veterán
válasz stickermajom #87394 üzenetére
Vagy klónoztatni kell a gyárit a másik szettre és akkor egyáltalán nem programozgatni semmit.
-
bozont
veterán
Üdv
Mostanában hallok valami kereplő hangot a motorból (B14XER). Melegen enyhül kicsit, hidegen gyorsításkor is hallani. Mi okozhatja vajon? Készítettem egy videót is róla: [link]
Olajszint rendben.Tudom koszos, kap majd takarítást, ha lesz alulra burkolat.
[ Szerkesztve ]
-
bozont
veterán
-
bozont
veterán
Üdv
Szeretnék az autómra ilyen gyári sárvédőt tenni, részben design miatt (nekem bejön). Kérdés hogy mennyire kell a fényezés miatt aggódnom, mert ahogy nézem kicsit ráül. Hiába van rögzítve, azért lesz egy kis játéka, koptathatja azt.
Vajon mennyire valós a félelmem? Van valakinek ilyen téren tapasztalata? -
bozont
veterán
Üdv
Hátsó ablaktörlő kart kell cserélnem a Corsa-n. Van minőségbeli különbség a különböző gyártók között? Vagy mindegy melyiket veszem? Maxgear, Metzger, Vaico, Topran[ Szerkesztve ]
-
bozont
veterán
Üdv
Hallok valami kereplő hangot a motor felől (utastérben is hallani), ez mennyire normális?
A videó alapján, ahogy a tűzfal felé megyek ott erősödik a hang, gondolom ott lesz valami.
Főleg alapjáraton tűnik fel, de alacsonyabb fordulaton is hallom. -
bozont
veterán
Üdv
Nemsokára 60e km-nél járok a Corsa-val és még a gyári gyertyák vannak benne. Lassan cserélném. Kérdés hogy egy egyszerű B14XER motorhoz van értelme ilyen extrább (pl iridiumos) gyertyát venni? -
bozont
veterán
válasz Lajos1966 #96949 üzenetére
Az enyémben hagyományos volt. Viszont most gyári irídiumos került bele (95528735 bár a legtöbb helyen nincs ilyen, a Cromax ezt dobta). Szerencsére nem tapasztaltam eddig problémát, bár még nem mentem az új gyertyákkal, van-e érezhető különbség.
Így néznek ki 56e km-rel:Irídiumos gyertyával mennyi az ajánlott csereperiódus?
-
bozont
veterán
válasz MikeWazowski #97303 üzenetére
-
bozont
veterán
válasz zgospel #97324 üzenetére
Igen, mindkettővel. Jól használhatóak. Az elsőből a csíptetős verzió van, egy Berlingo-ban volt használva ott jó volt (a linken a képek között megvan adva milyen napellenző méretek ideálisak hogy stabil legyen). Azt nem tudom a Corsa E -ben próbáltam e, de hétvégén előkeresem és megnézem milyen. Most a másodikat használom, az bevált.
De érdemes figyelni hogy a telefon elfére-e. Nekem ost egy OP5 van és védőtokkal épphogy jó (kényelmetlen lenne mindig kivenni belőle). Ezt rendeléskor nem vettem figyelembe, de szerencsém volt.[ Szerkesztve ]
-
bozont
veterán
Üdv
Milyen OBD-t érdemes venni az autóhoz és itthon honnan (privátban is jöhet ha nem publikus)?
Egy Corsa E és most már egy Zafira B-hez kellene, ha ez fontos. -
bozont
veterán
válasz zolnagy #100265 üzenetére
Nekem a másik kék színű van (szerintem belsőleg nincs nagy különbség csak a design más) és szintén egy Corsa E. Működik rendesen, bár én csak androidon próbáltam, ott pedig a Car Scanner alkalmazással.
-
bozont
veterán
válasz ricsi8800gt #100309 üzenetére
Nálam így néztek ki a közel 60e km-t (5év) futott gyertyák (mikor megvettem 35e-nél elfelejtettem cserélni, előtte diesel volt ). Majd meglátjuk az Irídiumos mit bír.
-
bozont
veterán
válasz bul07 #102745 üzenetére
Nálunk is ma volt épp olajcsere. Szüleim Zafirájánál (ennél most csináltam először) még tuti a gyári leeresztő csavar volt benne, méteres kulccsal meghúzva. Tömítés gyanánt már ez a fekete paszta volt rajta, jutott a menetre is. A torx fej is szépen járt a helyén, sikerült is megforgatni benne, kénytelen voltam az egyel nagyobbat beleütni, azzal már lejött nagy nehezen.
Még az volt a szerencse így vasárnap, hogy a Corsám csavarja is ilyen, abból meg vettem pár darabot.[ Szerkesztve ]
-
bozont
veterán
Üdv
Tud valaki ajánlani egy jó szakit vezérléshez? Elsősorban Pest- és Heves-megyében.
Egy Zafira B-ről van szó. A 2. lambda szondára van hibakód. Csere nem szüntette meg, az elektromos kábelek végig mérve, ott sincs probléma. Így már csak a vezérlés maradt. -
bozont
veterán
válasz Markizmark #102831 üzenetére
Igen, a motorvezérlő elektronikára gondoltam. Szerelő szerint valószínűleg az érzékelőhöz tartozó lábszakadás lehet a probléma. De elsőkörben azt kellene kideríteni javítható-e és valóban az e a baj.
Most fejből megnem mondom pontosan a kódot, de a hőmérséklet érzékelőre ír valamit. Szakadás, vagy nincs jel ha jól rémlik. -
bozont
veterán
Üdv
Adott egy Corsa E, B14XER (vagy néhol XEL) motorral. Van egy olyan hibajelenség, ami hidegebb időben kb 15°C alatt jön elő. Ilyenkor, hidegindításnál ha lámpát kapcsolok prüszköl néhány másodpercig a motor. Meleg motornál már nincs ilyen probléma. Még azzal is elő tudom idézni, ha csak simán, akár üresben kinyomom a kuplungot és visszaengedem.
Az akksi biztos nem okozza, újjal is ugyanúgy csinálja. Gyertyák is nemrég lettek cserélve.Esetleg van ötlet mi okozhatja?
-
bozont
veterán
Üdv
Corsa E esetében, az bug vagy feature hogy kullccsal nem zár a központi zár? Nekem csak azt az egy ajtót zárta, többit nem. Gombbal zárva működik.A másik, azt tudja esetleg valaki a gyári kulcsház mennyibe fájhat? Vagy létezik valami jobb, minőségibb alternatíva?
-
bozont
veterán
válasz kutyman #105422 üzenetére
Igen, amit gban is ajánlott, menüben csak a rádiós részre van ilyen beállítás. Elég gáz ez így, pont a zár gomb szakadt be, így nem tudtam teljesen bezárni.
Köszi a linket, ahogy gondoltam a gyári elég húzós. Jó lesz egy utángyártott ház. Mondjuk a vieókat elnézve nem lesz egyszerű menet szétbontani a gyárit. -
bozont
veterán
Szerintem modellfüggő. Mikor vettem a gyári elufelni szettet a Corsa E-hez, nem találtam különböző típusù csavarokat. Kézikönyv sem említi. Mikor megérkezett, megnéztem is ugyanolyan 60°-os kialakításnak tűnik mint a lemezfelni. Most lesz a szett hatodik szezonja, eddig még nem esett le egyik kerék sem.
-
bozont
veterán
válasz body007 #105436 üzenetére
Mióta én cserélek kereket, nincs ilyen probléma. Gumis után én is ugráltam a métetes csövön mire megindult egy csavar.
Mindíg megtisztítom a csavarokat, meg legutóbb kicsit megzsíroztam, mint kiderült ajánlja a gyártó. Mondjuk anélkül sem volt probléma.