-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Tothgera30 #107203 üzenetére
Szép munka
Lassan én is elkészülök
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Nekem is cserés a két első teló (pedig nemrég voltak felújítva). Szétb@sztam megint az egyiken a menetet
Monroe jön - sport verzió, hamár a rugó is az lett
Egyébként kyb és monroe-ból találtam csak sportot (már ahonnan rendelem)[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
válasz
mephi666 #107336 üzenetére
Az olajzabálásról jut eszembe. A gépműhelyben a főnökbácsi említette a miértjét. Azt mondja, h az opel motorok (blokkok) "szeretnek" oválisra kopni.
Ilyenkor már nem elég egy gyűrűzés, nagyobb dugó kell. Valszeg ez betudható a "rendszeres" karbantartásnak (olajcserének) is...
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
-
válasz
mephi666 #107494 üzenetére
Akkor az valami "bermuda háromszög lámpa". Merre is van? Arra tuti nem megyek mostanában
Nekem lassan benne az első 1000 km a motorban (jöhet az olajcsere), gyönyörűen teszi a dolgát, kopp-kopp
Múlt héten mentünk vele egy 400-at pályán. Tempomat 3000-es fordulaton (az pont 100 km/h) és úgy végig
No azért előzésnél hozzáértem néha a gázhoz - mondjárt 130-140. Mondom: hóóó a csínos, -majd ha bekoptál lehet száguldozni
Érzésre jó erőben van a moci
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Nekem mikor fel-fel villant régebben akkor abs kocka szétvágás és újra forrasztás lett a megoldás. A forrasztás nem nagy szám - szemben a kocka kinyitásával
#107499mephi666: az enyém is ugyanúgy pörög (3000-en 100-al haladok gps szerint).
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
válasz
mephi666 #107505 üzenetére
Valszeg tök ugyanaz a váltójuk. 1.6 mindkettő, a tied takarékosabb
#107504Micsurin: B@szdki, most olvastam el a neved. Debrecenben (még a 80' években volt Micsurin út, tőlünk nemmessze. Jól át is nevezték ahogy rendszerváltottak
Egyébként szép szekér, sok balesetmenteset
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
válasz
Micsurin #107544 üzenetére
Lengőkar szilentekre gondolsz? Vagy a bölcsőben is? Nemrég cserélgettem ki mindet, maguk a szilentek nem drágák (az enyémbe vectra B), meló mondjuk van velük
Ha óradíjat kell számolni én 4 órát biztos mondanék egy jól felszerelt műhelyben is. De lehet a szilent csere darabáras, nem tudom
NA, találtam is egy árlistát:
https://szerviz16.hu/futomu-javitas-arak/
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
válasz
ncc1701 #107548 üzenetére
Nekem elég jó állapotban volt minden (már csavar berohadás ügyileg). Mondjuk fedett helyen pihen itthon a kocsi
A fékezéskori röcögésről nemrég volt szó speedzone műhelyben - Göbinek vmi régi golf-ja csinálta de az égnek nem tudott rájönni mi volt vele, aztán kapott egy tippet és az volt a megoldásPersze most nem jut eszembe, h mi volt az
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Tegnap megvolt az első olajcsere (1000 km), sikerült jól lesz.patni magam
Gondoltam leveszem a deklit is, szépen elmosom ahogy illik. Új tömítés vissza, paszta rajta talán 1-2 csavarral már a helyén volt, azt szól a szomszéd, h segítsek már neki egy kicsit. Bevittük az új kanapét (persze egy pálinkával le kellett öblíteni), a lényeg a lényeg, h a tömítő meg faszán meghúzott időközben - ami persze nem tudatosult az elmémben. Tekerem bele a csavarokat (gépel szoktam ami leracsnizik) de megáll a gép, h ö nem tekeri tovább. Beletettem még pár csavart géppel ameddig engedte és elkezdtem kézzel meghúzni őket -hát nekem se ment
Első gondolatom az volt: van ott rövidebb-hosszabb csavar biztos rossz helyre tekerem. Így sikerült is visszatennem a csavarokat (párat a csavarosból pótoltam) de délután lett mire megvilágosodtam, h a tömítő ott a furatba (megszáradva) attól nem mennek be a csavarok
Elmentem egy próbakörrel (~20 km) nem folyt, de le kell megint szedjem normálisan visszatenni
Ha tiszta edénybe engedem le az olajat akkor visszatehetem?Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
válasz
Markizmark #107565 üzenetére
Áááá, most odafigyelés van. Új motor, szeretném ha sokáig bírná
#107567mephi666:
Sokszor éreztem régi mercik mellett, h sültkrumplival mennekMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
válasz
mephi666 #107572 üzenetére
Érdekes volt látni az olajat így 1000 km után. Nívópálcán szép tiszta volt még de azért a szűrőből, dekli aljáról már sötétebb jött ki. A szűrőből ami kijött kicsit "megvizsgáltam" fényben. Volt benne rendesen fém részecske (csillogott). Következő "hozzányúlás" 5000-nél lesz, akkor csak az olajszűrőt cserélem majd. Bár kitudja, lehet leszedem megint a deklit és kimosom, úgyis nagyon belejöttem már
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
válasz
molnarpeter #107581 üzenetére
Itt beírod az alvázszámod és megkeresed a csavarod
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
válasz
cappa72 #107585 üzenetére
A defender jó választás lehet, de én azért vmi full synthetic-et választanék inkább (GM 10W-40 pl. pár ezressel drágább). A váltóba én shell spirax-ot szoktam önteni de semmi baja nem lesz sztem valamelyik 75w-90 mannol-tól sem. Váltó dekli tömítést majd ne feledd, oda nem kell paszta (bár nem árthat ha van kéznél
)
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
válasz
dellfanboy #107635 üzenetére
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
válasz
Micsurin #107637 üzenetére
Az olajpumpához le kell venni a vez.szíjat - ha ügyes vagy kiakasztod célhw nélkül, leszeded a 2 szíjat (vagy egy láncot) ott a pumpa
Azt szét kell kapni, kitakarítani és megnézni mennyire kopott. Ha fasza akkor jól bekenni és mehet vissza.
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
válasz
bul07 #107693 üzenetére
Egyedül nem tudod megoldani, mert légtelenítéshez két ember kell (egy pumpál nyom, másik meg megnyitja a légtelenítő csavart)
Sokáig én is így tudtam. Aztán megmutatta egy szerelő, h lehet azt egyedül is csinálniMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
válasz
bul07 #107697 üzenetére
Egy "kanna" kell amibe belevezeted egy csövön a folyadékot a munkahengerből úgy, h a kanna lentebb legyen mint a légtelenítő csavar. És a kannában legyen folyadék (amibe belelóg a cső), h ne tudja visszaszívni a levegőt. Remélem érthetően vázoltam, még nem próbáltam csak néztem ahogy csinálja az ember
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
válasz
Danecay #107705 üzenetére
Egy csati van rajta, azon 2 érintkező. Nem bonyolult a dolog
Neked ilyen? Akkor nem szóltam, mert ezt nem ismeremVan az oldalon kis infó is:
Astra H szervószivattyú hibák
Ha a szervó nem működik, mindenképp ellenőrizzük a biztosítékokat. Hiba esetén hibakód is kiolvasható a vezérlő egységből. Ha esetleg nem tudunk a szivattyúval kommunikálni, nézzük meg, hogy kap-e áramot. Elektromos hiba mellett gyakori, hogy folyik, ereszti az olajat, esetleg teljesen elfolyt az olaj. Ilyenkor tömítés garnitúra cserére van szükség. Fontos ellenőrizni, hogy az olaj nem tette-e tönkre az elektromos panel egyes elemeit.
A szivattyú tömítései idővel elöregszenek, így a víz bejut az elekrtomos csatlakozókon keresztül a szivattyú házába. A víz miatt oxidáció lép fel és a tápegység elektronikája zárlatos lesz. A központi vezérlő nem tud különbséget tenni a zárlat és a valódi hiba között , ezért tapasztalható sok esetben, hogy egyszerre több hibaüzenet is megjelenik.
Opel Astra H típusokban különösen jellemző a szervó meghibásodása, vagy szakaszos működése. Mindenképpen ellenőrizni kell, hogy a szivattyú megfelelő áramot kap e, illetve ezeknél a típusoknál a csatlakozók típusát is ellenőrizni kell, mivel kétféle lehetőség is van. Javítás után a szervószivattyúk elektromosan, és mechamikusan tesztpadon vannak tesztelve, használatra alkalmas állapotban kerülnek átadásra, 1 év teljes körű garanicával.
Tipikus hibajelenségek, melyek a szervószivattyú meghibásodására utalnak:
A kormányzás elnehezedik, illetve egyes esetekben szakaszosan működik (Ebben az esetben különösen fontos a vezetékek ellenőrzése, kontakt hiba)A műszerfalon látható sárga vagy piros visszajelző lámpa világítSzerviz vagy általános hiba lámpa világít a műszerfalon[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
válasz
Newlachka #107718 üzenetére
Ide ha beírod az alvázszámot megkapsz minden infót a kocsiról.
#107712metrion:
Nincs ott szűrű. Akkor szokott eldugulni a cső ha sokat használod rövidtávon, hidegben- a kicsapódó pára összekeveredik a kartergázzal és egy szép habos trutyi marad ott. De ha jól átmelegszik a motor akkor kidolgozza, megeszi. Megpróbálhatod kikanalazni, visszanyomkodni a blokkba (mindegy, megeszi a motor), de mindenképpen legyen átjárható (különben nem tud távozni a kartergáz és ha ott nem akkor máshol fog távozni).Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
válasz
Tothgera30 #107758 üzenetére
Gondolom már végigböngészetted a táblázatot. Melyik a legjobb 5w30-as olaj?
Már ezen teszt szerint...
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
válasz
ArthurShelby #107768 üzenetére
Nem-nem. Éppen ellenkezőleg, "ápolja"
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
válasz
dellfanboy #107770 üzenetére
Most tuti meg nem találnám, h hol olvastam / hallottam (talán vmi klímás oldalon, videóban). Fagyvédelem szempontjából adom amit mondasz
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
-
válasz
metrion #107870 üzenetére
Hol írták az ecu-t? Mert nekem sincs egr a rendszerben (le van falazva) de maga az egység ottvan / be van kötve elektromosan, csak félre van fordítva. És ha van az enyémhez ilyen sw akkor lehet átíratnám
Másik kérdésem, h az lehetséges, h többet forog a motor könnyebb lendkerékkel ugyanazon a sebességen?
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Ugyanaz a kerék van rajta mint tavaly (és azelőtt), váltó is ugyanaz. Nem sok a különbség, most 3700-es fordulaton 125-el megy (gps szerint), ezelőtt meg 130+-al ment
Mondjuk az már betudható a lendkeréknek / új motornak, h most onnan pillanatok alatt 150 felett van
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
válasz
Tothgera30 #107962 üzenetére
Ezt a szívósort miért kellett műanyagból csinálni?
A z16xe-n egy darab mozgó alkatrész nincs, mégis fém. Persze tudom, csak költői kérdés
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
válasz
peet137 #107988 üzenetére
Át kell nézni a specifikációját ugyanúgy mintha egy telefont venne az ember és nem kell megvenni a dual core 1 Gb Ram-os dolgokat. Kb ennyi. Az meg, h hogyan fog szólni hát azt tényleg csak kézbevéve (súlyra) lehet megtippelni
[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Az index kattogó-visszajelző hangját mi adja ki? Vectra B. A kérdés igazából arra irányulna, h lehetne azon a hangon valahogy hangosítani? Állandóan úgymarad az irányjelző (baszik visszakattani a kar) és ha szól a zene akkor elég nehéz észrevenni, h balra indexelek percek óta
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
válasz
Tikakukac #108043 üzenetére
Igeeen?
Azt hittem valami kis piezo csipogó vagy hasonló alkalmatosságAkkor lehet inkább azt kellene megkérdezzem, h miért nem kattan vissza a kar? Maga a kar teljesen új (tempomat beszereléskor kapott újat)
[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
-
válasz
mephi666 #108167 üzenetére
akkor pontosabban: hiba jelzés és komoly figyelmeztetés. gondolom a gyártó úgy gondolta, h a nyitva hagyott hátsó ajtó az komoly dolog (ahogy a behúzott kézikarcsi is
) de a két sárga lámpával (check engine, service) még közlekedhetsz - csak ellenőrizd a motort és /vagy vidd el szervizbe - de nyitott ajtóval ne indulj el
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
válasz
peterattila #108253 üzenetére
Kb. a legjobb amit adhatsz neki
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
válasz
ncc1701 #108261 üzenetére
Nem is értem az osram-ot. Nézem a lument oldalán, ott van 2 fajta h7-es. Egyik 18,6k a másik 40,5k. Hasonlítom össze az adatlapjait de az olcsóbbik még erősebb is (18 vs 16 W), minden egyébben megegyeznek
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!