Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Szada85

    aktív tag

    válasz ArthurShelby #102085 üzenetére

    Slácok, azért ne forgassuk ki a mondatokat, bitte! :)

    Leírom mégegyszer: Gyakorlatilag bármelyik modern típusra rákeresve találhatunk bejegyzéseket, hogy ilyen-olyan nyügje lehet a motornak/váltónak.
    Ez még ettöl nem azt jelenti, hogy az adott típus kompletten fosch, csak, hogy érdemes naprakészen lenni ezekkel, hogy ha meg is történik ne érjen váratlanul. :)

    Nézel Opeleket, 2.0 cdti, 2.8V6, M32, találhatsz valamit. Kisebb benzinesekböl is volt problémás széria.
    Nézel VAG-ot, száraz DSG ismerten szervizigényes lehet nagyobb futásnál, koszosodhat, sok szériában a vízpumpa háza szivároghat.
    Nézel Hondát, Gen10 Civic 1.5 benzin, volt széria ami benyával higítja az olajat.
    A listát biztosan lehetne folytatni, a gyúlékony dízel bimmerekkel, sok egyéb modellel.

    De maradjunk röviden a VAG vonalnál (bocs IIwynog, utolsó OFF):
    A VAG 2 literes EA888 Gen3 motorok egy kimondottan jó konstrukció, meg kell nézni hány százezer ha nem millió autóba került bele, és hajtják öket a mai napig vidáman.
    A mostani OFF Leon Cuprámban is ilyen van, 130e km-hez közeledve, és "alapos karbantartás" mellett köszöni szépen jól van.
    Minöségi olaj, 12-15 ezer között legkésöbb cserélve, és figyelve az autóra, rendesen bemelegítve, pálya után visszahütve.

    De! Ahogy írtam, voltak/vannak ennél is dolgok, amikre figyelni kell, viszont nem végzetes dolgok:
    - a vízpumpa/ vízkeringetö egység háza ismerten problémás, müanyag, hajszálrepedés lehet rajta, vagy a tömítése ereszthet, fogyogat a víz. Csere nem olcsó, de megoldja a gondot.
    - ha direkt befecsis (van, amelyik modellnél több pontos befecsi is van) akkor kokszosodhat, tisztítható, megoldja a gondot.
    - DSG olajcsere ismert dolog, cserélhetö, ~400€ márkaszervizben, 60 ezrenként kibírható.
    - Olaj-vízhütö elosztó rész tömítése szivároghat, cserélhetö.

    Ahogy írtam, olvasni ennél a modellnél is csúnya eseteket, pár motort sikerült megölni, egy részük tuninggal ment (400 ló körül), de volt gyári szoftos is. Ami sosem derül ki (mert ugye erröl mindig mindenki hallgat, mindenki alapos gondos tulaj) hogy miként volt használva, miként volt karbantartva az adott autó.

    Ezért írtam, hogy (szerintem) az igazán kulcspont akár egy GTI-nél, akár más sportosabb modellnél, hogy mennyire követhetö, számlákkal igazolt (nem szervizkönyves macinyomdával, azt ma már az elsö 1€-s boltban is kapsz) igényes karbantartást kapott az adott darab, mert ez fogja meghatározni inkább az élettartamát. A sajátomról is megvan minden számla, mindennek a cseréjéröl a bizonylat, és eladásnál hatalmas + lesz, korábban a 7es GTI-mnél is sokat számított.

Új hozzászólás Aktív témák