-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Danecay #107705 üzenetére
Egy csati van rajta, azon 2 érintkező. Nem bonyolult a dolog
Neked ilyen? Akkor nem szóltam, mert ezt nem ismeremVan az oldalon kis infó is:
Astra H szervószivattyú hibák
Ha a szervó nem működik, mindenképp ellenőrizzük a biztosítékokat. Hiba esetén hibakód is kiolvasható a vezérlő egységből. Ha esetleg nem tudunk a szivattyúval kommunikálni, nézzük meg, hogy kap-e áramot. Elektromos hiba mellett gyakori, hogy folyik, ereszti az olajat, esetleg teljesen elfolyt az olaj. Ilyenkor tömítés garnitúra cserére van szükség. Fontos ellenőrizni, hogy az olaj nem tette-e tönkre az elektromos panel egyes elemeit.
A szivattyú tömítései idővel elöregszenek, így a víz bejut az elekrtomos csatlakozókon keresztül a szivattyú házába. A víz miatt oxidáció lép fel és a tápegység elektronikája zárlatos lesz. A központi vezérlő nem tud különbséget tenni a zárlat és a valódi hiba között , ezért tapasztalható sok esetben, hogy egyszerre több hibaüzenet is megjelenik.
Opel Astra H típusokban különösen jellemző a szervó meghibásodása, vagy szakaszos működése. Mindenképpen ellenőrizni kell, hogy a szivattyú megfelelő áramot kap e, illetve ezeknél a típusoknál a csatlakozók típusát is ellenőrizni kell, mivel kétféle lehetőség is van. Javítás után a szervószivattyúk elektromosan, és mechamikusan tesztpadon vannak tesztelve, használatra alkalmas állapotban kerülnek átadásra, 1 év teljes körű garanicával.
Tipikus hibajelenségek, melyek a szervószivattyú meghibásodására utalnak:
A kormányzás elnehezedik, illetve egyes esetekben szakaszosan működik (Ebben az esetben különösen fontos a vezetékek ellenőrzése, kontakt hiba)A műszerfalon látható sárga vagy piros visszajelző lámpa világítSzerviz vagy általános hiba lámpa világít a műszerfalon[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-