Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Szada85

    aktív tag

    válasz diablo1984 #60977 üzenetére

    Érdekes, én pont az ellentettjét olvastam eddig mindenhol, vagyis, hogy a víz melegszik fel hamarabb üzemi hömérsékletre, mint az olaj.. :)

    Az ökölszabály persze az, hogy hideg motort nem forgatunk, mert az semminek Sem tesz jót. :)

    De mindenki úgy használja az autóját, ahogy akarja. :)

    Nyilván a vízhöfokot látod, az olajat viszont nem minden autóban, így én mindig betartottam/betartom, hogy az elsö 8-10 Km-en finoman közlekedek, alsó fordulatszám tartományban, azalatt szépen beáll az olaj és a víz is, utána lehet nyelezni. :)
    Motorépítéskor a Gsi-mbe direkt tettem olajnyomás és olajhöfok méröt is, sosem árt alapon, az újabb erösebb autókban már alap infók ezek, például a GSi-mben kb 8 - 10km alatt be is áll 90 - 100 fok közöttire az olaj hömérséklete, utána már lehet terhelni bátran, ha hangosan van használva felmegy 120 - 130 fok köré is, tervben is van bele egy olajhütö. :)

Új hozzászólás Aktív témák