-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#81556480
törölt tag
Na ezt az ügyet is megoldottam. 🙈
[ Szerkesztve ]
-
#81556480
törölt tag
mohabá mint szaki, és a többiek:
B vectrába jobb oldalt a küszöb alá-mellé becsatlakozó lengőkar szilent az ez : [link]
Cserélte már valaki otthon? lejön annyira a lengőkar hogy ki tudjam venni, vagy mást is le kell bontani?
-
#81556480
törölt tag
válasz mohabá 007 #80665 üzenetére
hány éve van vectrád hogy még nem kellett ? nekem az előzőbe is kellett már cserélni.
-
#81556480
törölt tag
válasz Wiz Khalifa #80681 üzenetére
bontsd le a fűtőradiátor környékét és tapogasd meg nem e vizes.
cseréld ki a termosztátot, ha ilyen hidegbe már kapcsol a venti -
#81556480
törölt tag
válasz Wiz Khalifa #80693 üzenetére
Nem tudom sajnos, mert calibrát nagyon rég láttam még távolról is. Vectrában le lehet bontani a középboxot, és hozzá lehet férni.
termosztát helyét megmondom ha mondasz egy motorkódot
-
#81556480
törölt tag
válasz mohabá 007 #80705 üzenetére
95 fok meg bekapcsoló ventilátor normális? azért kapcsol be a venit, mert magas a hőfok, ami lehet a termosztát miatt magas.. ha most ilyen, mi lesz 30 fokba nyáron ?
-
#81556480
törölt tag
válasz Wiz Khalifa #80711 üzenetére
Simán lehet hogy lassan meleg helyre megy a víz és elpárolog, vagy még jobb ha hengerfejes akkor se látod
a párásodás pedig lehet azért mert el van dugulva, koszolódva az a leeresztő ami a fűtőventilátor alatt van, és ezért nedves levegőt nyom be. f astránál szokott ilyen lenni. faleveles trutyi eldugítja, és vizes párás levegő jön már be az utastérbe..
-
#81556480
törölt tag
válasz mohabá 007 #80720 üzenetére
Valami rémlék, de nem teljesen emlékszem.
Az hogy 107-nél nyit ki teljesen, nem jelenti azt, hogy mondjuk 95 fokos állapotában ne tudna már teljesen meg fordulni a víz, és szerintem az autó nem mehet 107 fokig. Továbbra is fenntartom hogy ha most megy a venti, akkor mi lesz nyáron, mondjuk ha hozzá adunk 30 fokot...
Abban viszont igazad van, hogy nem mér pontosan hőfokmérő óra. Szerintem sem.
Félreértés ne essék, nem szeretnék okoskodni, ez csak a véleményemmás: B2 vectra sedan hátsó lökhárító gyári robbantott ábrája nincs valakinek? vonóhorgos.
-
#81556480
törölt tag
válasz Wiz Khalifa #80724 üzenetére
Itt amúgy mi a kérdés? lehet csak simán levegős volt a rendszer, azért kellett utántölteni.
-
#81556480
törölt tag
Na találtam egy régebbi irományt a vízhőfokról, ami szintén alátámasztja mohabá leírását:
"A GM ezeknél az autóknál (Opel-okra gondolok) a motorhőfok szabályzást "tradicionálisan" úgy oldotta meg, hogy van egy adott tartomány (normális üzemi hőmérséklet, 80-110°C) amin belül ingadozhat a motorhőfok.
Érdekes, hogy a GM más márkáiban ez nem feltétlenül tapasztalható, illetve pl: a Volkswagen csoport tagjai is, a fixen, mondjuk 95°C-ra beállított motorhőfokra "esküsznek" - vagy legalábbis a műszereik ezt mutatják.
Rossz ez az ingadozó szabályzás? Nem feltétlen... sőt, bizonyos esetekben jó is. (nem megy egyfolytában a ventillátor, ami energiát takarít meg és tovább tart a ventillátor is, egyes vélemények szerint a motornak is jót tesz, ha nem konstans a vízhőfok) Az igazi ok a gazdaságosság és környezet védelem táján keresendő. A benzin motorok a lehető legmelegebben járatva produkálják a legjobb mutatókat. Könnyebben reagálnak a gázadásra, jobbak az emissziós értékek. Tehát dugóban araszolva ez a 100°C-os motorhőfok az ideális, viszont mondjuk az autópályán vagy egy versenypályán, ahol a finomszabályzás jelentőssége kisebb, mert úgyis padlót nyom az ember, már mindenki szívesebben látja a mutatót 90 fok környékén. Ezzel a "szabadelvű" szabályzással ez viszonylag jól megvalósítható. Normál esetben a menetszél (+ ventillátor és a megfelelő termosztát) segítségével még nagy terhelésnél is alacsony az OPEL-ek vízhőfoka, városi dugóban ülve pedig feljebb kúszik a mutató.
Pont azok kedvéért mondom el ezeket, akik esetleg más márkákhoz voltak szokva és már meglepődtek ezen. Minden rendben amíg a mutató, a "fekete", üzemi tartományban van.
Sajnos egyik autógyártó (illetve a beszállító) sem "pazarol" túl sok pénzt az analóg műszerek pontosítására. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy amíg jól működnek, nem tévednek olyan nagyot.
A motor vezérlő, hacsak nem rossz a hőgomba, pontosan tudja hány fokos a hűtővíz, mi viszont a műszerfalon már csak egy közelítő értéket látunk."Konklúzió:
1., Amíg nem forr a vized (a műszerfali vízhőfokmérő nincs a piros tartományban), addig semmi ok az aggodalomra.
2., A műszerfali óra mutatójának állásából csak nagy vonalakban lehet a hűtőfolyadék hőfokát megsaccolni, az csak arra való hogy lásd, éppen hideg/meleg/normális üzemi hőmérsékletű-e a motorod, de hogy pontosan hány fokos, azt sosem fogod megtudni, és tulajdonképpen minek is? Végülis az előtted levő söröskorsónál is csak annyi a lényeg hogy tele van-e vagy üres, hogy pontosan hány milliliter van benne, azt sztem még sose akarta senki tudni...[ Szerkesztve ]
-
#81556480
törölt tag
válasz Wiz Khalifa #80772 üzenetére
-
#81556480
törölt tag
válasz Wiz Khalifa #80802 üzenetére
MI nem valós ?
-
#81556480
törölt tag
válasz Wiz Khalifa #80805 üzenetére
Akkor mennyi volt? ez csak motor / kasztni szerinti alap-ár. közelítőleg szerintem helyes
-
#81556480
törölt tag
válasz Wiz Khalifa #80807 üzenetére
MSRP = manufacturer's suggested retail price
2,780,000yen = 25 881.8 U.S. dollars = ~ 6.395.250ft
Szerintem reális 5-7m közé belőni. Tovább nincs kedvem guglizni, bár ha akarod biztos meg lehetne találni pontosan mindent. Régen láttam ilyen beszkennelt katalógust G astráról, opel klub fórumon biztos lehet ilyeneket találni.
-
#81556480
törölt tag
x18xe1-be lehet tempomatot rakni? nyáron nekiugranék a szorinak. Van ez a tempomatos opel oldal, de ők x-esbe nem szerelnek a leírás szerint.
-
#81556480
törölt tag
válasz Szada85 #80817 üzenetére
Az F astrákat én is néztem több helyen is, nagyon olcsók voltak, de hát alsó kategóriáról beszélünk, nem csoda. A Calibra meg ugye egy menő coupe volt akkoriban.
Esetleg a B vectrát megnéznéd? Az már felső közép kategória. 100 editiont biztos nem fogsz találni, gondolom annak is volt felára, elég ha 1.8 16v elegance-t nézel 2000 körüli évjáratot
Én megtaláltam több helyen az árát, nagyjából be tudom lőni, csak kíváncsi vagyok a tiéd mit ír
-
#81556480
törölt tag
bocsi, dupla
Ma délután sikerült kicserélnem a hátsó hosszlengőkar első szilentet:
Hát nem a legkönnyebb mutatványok közé tartozik. Jól bele volt rohadva a külső ház a lengőkarba, plusz eléggé sokmindent el kellett engedni hogy kijöjjön. Ha valakit érdekel a későbbiekben, így csináltam:
Autó felemel, és egy másik emelővel a lengőkar is felemel. Ezután stabilrúd csavarját kivenni, teleszkóp csavart kivenni, szilent körüli nagy csavarokat (3db) kivenni, majd le lehet engedni a kereket. Ekkor kijön a vázból a szilent és a lengőkar vége, és jöhet ki a kereszt csavar a szilentből, majd kisportolni kalapáccsal és vágóval a belsejét. Aztán bepréselni az újat és csá.
Jól felszerelt műhely és kitartás nélkül nem ajánlott otthon nekikezdeni
-
#81556480
törölt tag
15.000 forintos (aktív) bolti átalakító nélkül sikerült összekötni a multikormányt egy SONY fejegységgel B vectrába.
Ha valakit érdekel PIONEER-nél is működik. A kormányvezérlőben lévő létra elven kötött ellenállásokat ki kell forrasztani, és megfelelő értékűvel helyettesíteni.
itt fontos, hogy közvetlenül a rádióra kell testelni:
Értékek:
Sony vezérlőcsatlakozó:
segédeszköz:
-
#81556480
törölt tag
válasz Tikakukac #80858 üzenetére
legelek:köszi
Honnan , hogyan jön meg annyiból ? még angol címem is vna ahová berendelhetem , és hazahozzák ingyen. De ennyiért nem találtam. magyarba legtöbb helyen 14-15.000ft, ritkán 9.000.
Egy linket dobhatnál ha van még. Egyébként ezek a bolti átalakítók ennél bonyolultabbak mint amit én csináltam. Egy PIC van benne, azaz aktív az átalakító, programozott elektronikával.
[ Szerkesztve ]
-
#81556480
törölt tag
válasz Wiz Khalifa #80923 üzenetére
Ezt végül is "jó hírnek" is lehet értelmezni. Legalább nem a motorba megy. Hátha csak valami cső vagy bilincs ereszt.
(#80926) lsebestyen nemhinném, hogy van neki alsó motorburkolata
[ Szerkesztve ]
-
#81556480
törölt tag
válasz Wiz Khalifa #80931 üzenetére
És ha klímás akkor mind a kettőt ki akarod cserélni mert kicsit csúnya? nem értem ezt a gondolat menetet. ha nem lyukas eleve fölöslegesnek tartom a cserét
nekem most itt pihen a zsír új klímahűtő mert kilyukadt, tavasszal beteszem, addig már ne egye a só.
kartervédőn én is gondolkoztam, de nem tudom van-e értelme
-
#81556480
törölt tag
válasz molnarpeter #80936 üzenetére
hogy mi?
nemtudom mire gondolt, de opelokra ilyen műanyag izé van = kartervédő az a környezetvédelmi tálca ?
-
#81556480
törölt tag
válasz Wiz Khalifa #80939 üzenetére
ja úgy igaz. bár szerintem ki lehet venni a vízhűtőt a klímahűtő nélkül. Egyáltalán működik a klímád ?
-
#81556480
törölt tag
válasz Wiz Khalifa #80941 üzenetére
HOTTTYANNNN ???
Nem januárba vetted a kocsit ? majd nyáron térjünk vissza erre a klíma működik-e dologra
Na de komolyan, ha jó a klíma, akkor el lehet vinni hogy leszívják a gázt. Majd szerelés után visszatöltik, így kevesebb a költség.
Az elektromos ablak hiba több minden is lehet. Akár végállás érzékelő kapcsoló az elektronikában ( ha ilyen fajta, amit nem tartok valószínűleg) vagy vezérlő elektronika. Az előző vectra nekem is hasonlóan össze vissza csinálta a komfort fokozatot. A mostani az jól működik, nemsokára megcsinálom hogy távirányítóra is felhúzza az ablakot.
[ Szerkesztve ]
-
#81556480
törölt tag
válasz Wiz Khalifa #80943 üzenetére
gázcsere? néha írsz furfangos dógokat eleve nem hinném hogy ebbe a kocsiba olyan régi gáz lenne.
Az ablakfelhúzás attól függ milyen elektronika van a kocsiban. Egyszerűen egy diódát kell a központi zár és az elektromos ablak közé bekötni. ( youtubeon g astrához van egy csomó videó) itt az enyémhez való
Vagy ha gyári elektromos ablak van benne, a vezérlő panelben össze kell kötni két pontot. (erre is fellelhető neten leírás) Ha comfort paneles..
Ha működik a kulcs elfordításra ablak felhúzás, akkor a kp zárról le kell venni egy "jelet" egy diódával és az elablakra küldeni. Magyarul úgy érzi a távirányítós bezárást, mintha kulcsot fordítottad volna... nem bonyolult. ( ez a videós leírás feljebb)
Ez meg egy bonyolultabb változat: [link]
Regisztrálnod kéne ha még nem tetted az http://www.opelforum.hu/ -ra ott kicsit komolyabb beavatkozásokhoz is vannak instrukciók, meg leírások. Ilyeneket ott fel lehet lelni. Feltéve ha érdekel.
-
#81556480
törölt tag
válasz Wiz Khalifa #80945 üzenetére
Azért írtam G astrát mert abból van a legtöbb. csak ennyi.
OT szerintem eléggé fejejtős. Ha még most jó is a kocsi, 6 év sok idő, korrózió addig 2x előjön.. plusz rengeteg alkatrész kellesz cserélned 6 év alatt, amiből mostantól csak gyárit vehetsz.
-
#81556480
törölt tag
válasz mohabá 007 #80961 üzenetére
Gondolhatott egyszerűen kartergáz csőre is, láttam már ott lerakódva trutyit. ha az megfagy akkor lehet gond. És lehet annak a tisztítására gondolt a szerelő.
-
#81556480
törölt tag
válasz Wiz Khalifa #80963 üzenetére
nem mondtam hogy hülyeség, én is egy régi kocsit ápolgatok. csak azt mondom, hogy szerintem nem jól méred fel az autódat, vagy az OT állapotot.
makulátlan alváz, horpadásmentes kasztni ( ne nagyokra gondolj) tökéletes fényezés, ami nem narancsos, gyári minőségű, gyári rétegű alvázvédő.. ilyeneket olvastam régebben de engem annyira nem érdekel a téma, nem ástam bele magam. Ez is csak néhány dolog amin nagyon könnyű elbukni.
[ Szerkesztve ]
-
#81556480
törölt tag
válasz Wiz Khalifa #81255 üzenetére
8 szelepes motor ?
-
#81556480
törölt tag
bekérdezek ide is, hátha van ötletetek:
Fel kéne gumizni a 17-es szettet nyárra.
B vectra 225/45 R17.
Eléggé tanácstalan vagyok, olvasgattam a gumis topicot is. 15-től 30 ig van mindenféle ajánlat (kb ez a max és min ami belefér). Jelenleg 10 éves Sava intensa UHP van a felniken, ami katasztrófa. Zúg, és csúszik. Nem tudom, de valószínűnek gondolom , hogy a kora miatt. Vajon újba ugyan ez a gumi jó lenne?
Jelenleg a Premium Contact 6 van kinézve a gumitopic ajánlására, de elgondolkoztam hogy eléggé overkill lehet 30e/db-áron. Ha kell, meg tudom venni, csak lehet nincs értelme.
Lehet bőven jó lenne nekem egy 20e körüli kategória is ( alatta a kínaiakat linglong és társait kizárnám).
Szóval jöhetnek tippek/ötletek mi a jó vagy rossz ebben a méretben. Ha valakinek szintén van b veki alatt valami jó ár / értékű gumi ebben a méretben, az megoszthatná velem a tapasztalatait.[ Szerkesztve ]
-
#81556480
törölt tag
-
#81556480
törölt tag
válasz -=RelakS=- #81900 üzenetére
Ilyen papírja vana te gumidnak is biztos: (nem olvastam vissza)
Más:
Hát gyerekek , én el fogom vinni leméretni a kocsit mert motoroptimalizálást akarok, DE előtte is lemérném mert valahogy nekem meglepően jól megy. x18xe1 ami elvileg a gyengébbik 1.8, ( ezért van még benne potenciál, amit ki lehet hozni) . Ma autópályán elkentem a száját mert 1: siettem 2: azt hallottam a benzineseknek jót tesz ha néha ki van forgatva. így kisebb az esély hogy koszolódjon az egr, alapjárati motor stb (javítsatok ki nyugodtan ha hülyeség)... GPS-el mérve tartósan 207-et tudja a kocsi ( németből jöttem haza, no limit szakaszon*) Ez egy B2 vectra 180.000km-el eredeti opel alkatrészekkel vezetett szervizkönyves.
*ez kamu -
#81556480
törölt tag
B vectrában van szőnyeg rögzítő? hogy néz az ki ?
-
#81556480
törölt tag
válasz lsebestyen #81999 üzenetére
váó..
-
#81556480
törölt tag
válasz trassher #82032 üzenetére
Szép!
Nekem a formavilág nem jön be, kommersz, jellemtelen, de az állapota nagyon jó.És biztos nagyon jól megy ez a kis kasztni az 1.8 motorral.
Én nem értem a szilikont témát, nekem is így néznek ki a kerekek mindig. De nem szilikontól, hanem sonax gumiápolótól. A beltér is jobb mint a foltosra száradt műanyag. Na mondjuk, ja a kereskedők szeretnek túlzásba esni ezekkel a cuccokkal
Új hozzászólás Aktív témák
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Kés topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- OLED TV topic
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Wise (ex-TransferWise)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Autós kamerák
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend Bordó
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest