-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
havri1
félisten
válasz Cirmos #148193 üzenetére
Amikor egy szett 60-80e ft, akkor mi kerül 200-250e ft-ba? Ezt sose értettem.
Nekem is 1.4TSI van, szeretem.
Írjátok a szavatosságot stb. Érdekes dolog ez. Vezérlésről, kopóalkatrészről beszélünk, ami minden motorban esedékes egy bizonyos km után. Nem varázslat ez. Mennyi km van benne? 90-120e környékére vannak beskálázva a vezérlések nagyjából, ezzel kalkulálni kell. vagy Ti az olajcserét is le szoktátok vonni a vételárból?
Egyetlen egy helyzetben tudom ezt elképzelni, ha úgy veszem, hogy nagy szerviz megvolt rajta, nem csörög semmi, majd másnap otthon reggel megcsörren, egyértelműen átverés.[ Szerkesztve ]
havri
-
havri1
félisten
válasz focvis #148201 üzenetére
Élettartam, igen, mint a Tiptronikban, sose kell olajat cserélni, de mégis 60e-ként ajánlott. Hát úgy látszik 80e körüli az élettartama
Teljesen megértem amit írsz, de én sose elméleti oldalról közelítem meg az autóvásárlást. Van rá x pénzem, abba bele kell férnie mindennek. Vezérlés, olajcsere, fékek, minden. Nyilván ha valami zsír, annak csak örülök, nem kell hozzányúlni. De én mindig vezérléscserével kezdtem, minden autómnál, sose bíztam senkiben e téren.
Márkaszerviz nekem túlárazott. Van pár ismerősöm, és sajnos azt kell mondjam, tudom, mi megy bent. Tisztelet a kivételnek természetesen.
De amikor az a protokoll, hogy long life olaj, 30e km!!!, akkor mindenki tudja, nem azért találták ezt ki, mert olyan jó a motornak, hanem a környezetkímélés, zöldek, blabla.
Egyszerűen nem opció a célközönségnek az autó hosszú távú élettartama. Ideális esetben 3-4 év alatt beletol a Günter 150-200e km, és eladja. Esetleg 1 vezérlés, 2 fék, és csókolom. Közben a kötelező szerviz, fékolaj stb.
Én inkább 1 évente vagy 10e km cserélek olajat. Ha csak 8-t mentem vele, akkor is. Ősszel üzemanyagszűrő, stb, nekem többet ér a nyugalom, mint az a pár e ft.[ Szerkesztve ]
havri
-
havri1
félisten
válasz Reggie0 #148244 üzenetére
Mint mondtam, én minden autómnál úgy kalkulálok, nem érdekel mit mondanak, a kötelező dolgokat cserélem. A vezérlés az egyik. Belekalkulálom a végösszegbe.
Én nem hiszek se kereskedőnek, se eladónak, csak magamnak, illetve annak, amit látok.
Mostaninál is így tettem, olyat kerestem, amibe ez még belefér a keretbe.havri
-
havri1
félisten
válasz Reggie0 #148252 üzenetére
Nem egészen értek egyet ezzek, de eresszuk el ezt a hajót.
Egy kuplung, vagy kettőstömegű halála nem visz magával egy motort. Vezérlés meg igen. Elobbieket meg 2 kör alatt meg lehet mondani, hogy rossz e. Utóbbit nehezen. Nem tudom miért lenne drágább, szíjjat 85 ért cseréltettem, ezt 100 lesz, gyári szett.Mindenki úgy tesz, ahogy jónak látja.
[ Szerkesztve ]
havri
-
havri1
félisten
válasz Brumi˘ #148407 üzenetére
Egyszer véletlenül én is sokat töltöttem bele, elszámoltam, vagyis azt hittem 4L a doboz, közbe 5 volt..
Nem akartam már megbontani, vettem jó nagy fecskendőt patikában, talán 1 dl-es, és akvárium mellől lenyúltam 1-2m levegőztető csövet. Olajbetöltőn le a kartellba, és szívni ki az 1 l-t. Kb 3 perc alatt megvolt.Amúgy érdekes ez, sokan riogattak vele, hogy hú, gyorsan, mert kinyomja a szimeringet meg stb. De azt nem értem, hogy nyomná ki, hisz ott nincs nyomás. Hisz ez az olajpumpa előtt van. Ha nyomás lenne ott, akkor kilőné a nívót meg mindent..Mi történik ilyenkor igazából?
[ Szerkesztve ]
havri
-
havri1
félisten
válasz Cirmos #148528 üzenetére
Ha az, amit a múltkor néztem, akkor gyári. Pont ezt fogják valószínűleg belerakni neked is ( a motorba ), csak nem ~30e munkadíjért, hanem 150-200-ért.
Pontosabban nem a munkadíj lesz annyi a munkalapon, hanem az anyagár is túlárazott, mint pl ez a shara 2db gyári szőnyeg. .
[ Szerkesztve ]
havri
-
havri1
félisten
válasz Cirmos #148537 üzenetére
Alvázszám alapján meg kell nézni, pontosan milyen kell bele, és lehetőleg Németországból gyári szettet venni hozzá. Motorkód, alvázszám, ezek alapján pontosan meg tudják mondani, hogy jó e.
E nélkül én se merném megrendelni, nem is tettem. Rábíztam a szerelőmre.
Mondjuk még mindig nem cserélte ki, de többen nézték már azóta, és azt mondják, még ráérek köv olajcserénél (amúgy nem tudom mi történt, már tényleg én se hallom reggelente). De meg lesz hamarosan.Nem tudok Neked tanácsot adni, de azt biztosan tudom, márkaszervizben horror áron van minden. Ha már Óbudát mondtad, onnan 10-15 perc autóval Pomáz, nem a legolcsóbb, de nagyon szaki, őt merem ajánlani, egy próbát biztosan megér.
(Seat, audi, vw, skoa ua a motor!)
[ Szerkesztve ]
havri
-
havri1
félisten
Autó bezárásakor nem húzza fel az ablakokat. Ezt lehet állítani, vagy komfortelektronika vezérli?
havri
-
-
havri1
félisten
válasz Doki16 #148565 üzenetére
Ha a B6 tudja, akkor kizártnak tartom, hogy a B7-et nem lehet erre betanítani.
Amúgy azt is hülyeségnek érzem, hogy az ablakokat csak gomb hosszan nyomására húzza fel vagy le.
Hát könyörgöm, van olyan ember, aki ha bezárja az autót, az ablakokat nyitva hagyja?
Főleg smart key-es autónál. Lehessen már opció, hogy én mit akarok
Mint pl coming home..állítható.havri
-
havri1
félisten
-
havri1
félisten
válasz #89874944 #148844 üzenetére
Valóban fröcsköl, de nem megoldhatatlan. Én ilyen helyeken ha hegeszteni kellett, vizes törölközöt tekertem köré mindenhova, elzárva a cunder' útját. Ha ívet fog egyből, nem dzsuvás a felület, nem fog annyira varacskolni. Akkor gáz, ha sok a szennyeződés a felületen, és nem kap normális ívet. Viszont hegesztésnél az elektromos körre figyelni, ha lehet, az akkumulátort szakítsátok meg, mert ha az ív a kábelkötegen megy (test), annyi, illetve az elektromos berendezéseknek sem tesz jót.
Itt a csavarfejre csak 2 pötty kellene, bár ha nagyon be van állva, lehet letépi a fejet.[ Szerkesztve ]
havri
-
havri1
félisten
No, voltam szervizben, fixálni a vezérlés cseréjét.
Kiderült, semmi baja a vezérlésemnek, a reggeli csörgést (írtam is itt, hogy olajcsere után kezdte el, előtte nem volt hangja) a rossz, nem belevaló olajszűrő okozza!
Itt valaki egyszer már rátért erre, pontosabban kérdezte, hogy a MAHLE-n mi az a sok felirat stb. Alvázszám szerint kell keresni cikkszámot, mert nagyon nem egyformák, hiába ránézésre ua.
Na a következő van: A MAHLE OC 593/4 cikkszámú szűrő a 2010 előtti TSI-hez jó, mivel nincs benne visszacsapószelep, a 2010 előtti motorokba van beépítve. 2011 utániba meg nincs, ezért tették a szűrőbe.
A visszacsapószelep feladata, hogy ne engedje vissza az olajat a szűrőből, így indításkor egyből van nyomás. Ha visszafolyik, akkor mire felszívja lentről, addig nincs feszítés.
Tettek rá gyárit, szelepeset, és várjuk a reggelt.[ Szerkesztve ]
havri
-
havri1
félisten
válasz FoLey-v #149092 üzenetére
Marha rég szedtem már szét, de nekem az volt a zárnak a problémája, hogy maga a zárnyelv (vagyis nem nyelv az, csak nekem az ugrik be, ami gyakorlatilag reteszel) tök simán 2 holtpont között mozgott, de nem akadt be végálláskor. Tehát ha az ellendarab megakasztotta, simán visszanyílt. Darabokra szedtem, és volt egy rugó benne, ami el volt szakadva. Ha jól emlékszem, azt tartotta bent, hogy a zár reteszelni tudjon. Azt pótoltam, és jó lett a zár.
[ Szerkesztve ]
havri
-
havri1
félisten
válasz Cirmos #149149 üzenetére
Pár napja írtam, hogy nekem sem kellett lecserelni a vezérlést (egyelőre), egy olajszuro okozta a reggeli csörgest. Szerencsémre a szerelő észrevette, hogy rossz van rajta, kicserélte, és hazakuldott, hogy teszteljem. Ha nincs reggel csörges, még várjak. Így is lett, megszűnt a hang. Az okozta, hogy a rossz (nem belevaló) szűrő, álló helyzetben visszaengedte az olajat, és indításkor nem volt megfelelő olajnyomás.
Állítólag új feszítő és ép lánc olajnyomás nélkül is feszít eleget, de ezt 84e km után nem tudom megmondani.Ettől függetlenül érdekelne, hogy ha nincs hang, más módon ki lehet deríteni, hogy mennyire van megnyúlva a lánc?
Láttam amúgy kiszerelt láncot, és mellette az újat a szervizben. Eleve sokat módosítottak rajta az évek során, másrészt kb 1 cm-t meg volt nyúlva. Kérdésemre, hogy mitől nyúlik meg, azt mondták, hogy az a bizonyos okos kerék eszi meg, ahogy rángatja, attól nyúlik meg. Hogy ez valóban így van e, passz.
[ Szerkesztve ]
havri
-
havri1
félisten
B7-es Passat bal első kodlampat hogyan tudom megbontani? A kerékdob felől, vagy a lökhárító felől kell kipattintani a műanyag keretet?
Most vettem észre, nincs a helyén. Fixen áll, de körbe egy ujjnyi rés van, megnézném miért, de nem merem feszegetni egyelőre a műanyagot.Köszi.
havri
-
havri1
félisten
Köszönöm Urak!
havri
-
havri1
félisten
válasz Reggie0 #149248 üzenetére
Az a gond, hogy élőben még nem láttam ennek a motornak a vezérlés cseréjét, és iszonyatos különbségek vannak árban, és infóban is.
Nekem mondtak már egyik helyen 100e anyagárat, másik helyen komplett 250e, harmadik helyen meg 307e ha jól emlékszem.
Nem tudom, az olaj ill vízpumpat mi hajtja.
Az itt többször is linkelt gyári német szettben is csak 1 láncot láttam.
Simán lehet, hogy kb ez a valós ár, és kell minden ami a listán van.[ Szerkesztve ]
havri
-
havri1
félisten
válasz Reggie0 #149278 üzenetére
Én megpucolnám a felületet, alapozót neki vastagon (szárazon!), és alvázvédővel több rétegben jó vastagon bekenni.
Ilyen gyári réteget otthoni körülmények között lehetetlen felvinni. Ezek spéci anyagok, spéci eljárással kerülnek az alvázra és az elemekre. Különböző hőkezelés, elektrolízis stb.Esetleg olyan helyen, ahol üreg és alvázvédelemmel foglalkoznak, meg lehet kérdezni, régen nagyon drága volt, és teljes alvázat kezeltek csak.
[ Szerkesztve ]
havri
-
havri1
félisten
válasz Reggie0 #149281 üzenetére
Az nem azért rücsis, mert igénytelenül gyártják
Már ha a felfújt "habos" puha alvázvédőre gondolsz. Gumis jellegű, könnyed anyag. Azért ilyen, hogy a kőfelverődéseket elnyelje, ne pattanjon le. Helyenként cm vastag is lehet.Fújják.
Vagy nem arra gondoltál?Nagyon régen lakatoltam már utoljára, nem tudom mik a slágerek manapság. Ha Te csinálod, arra mindig figyelj, hogy a tiszta fémre közvetlenül alapozót kenj, alaposan, ne hagyj ki sehol semmit, mindenhol zárjon, lehetőleg 2 rétegben (vannak alkoholos alapú gyorsan száradó nagyon jó minőségű alapozók) mert az alvázvédőnek nem az a feladata, hogy a fémet megvédje. Annak a festéket kell megvédenie (szintén a kövek stb)!
Ha víz kerül a festék és a fém közé, hónapokban mérhető a lakatos felkeresése.[ Szerkesztve ]
havri
-
havri1
félisten
válasz focvis #149317 üzenetére
Igen köszi, közben olvastam. Eddig azt hittem, fix érték a magasság is. Így már értem.
Szerk: Igen. Mondjuk nagyon nem foglalkoztam ezzel a kérdéssel, mindig a szabványt vásároltam. Általában megvannak a coll-hoz járó szabvány szélességek, és ahhoz tartozó magasságok.
Ettől csak akkor tértem el, amikor beleért a perembe
Az autókban nagyon sokat csal, valóban. De ez nem is baj sztem. Jobb, ha azt hisszük annyival megyünk, de közben kevesebbel.
Tachográffal dolgozom, sokszor, sokat számít az a pár km/h[ Szerkesztve ]
havri
-
havri1
félisten
Uraim!
Az valóban úgy van, hogyha az akkumulátor merül, akkor az autó levesz magától bizonyos fogyasztókat? Vetelkor a szerelő mondta, amikor olvasta a hibákat (feszültség volt az egyik).
Azért kérdezem, mert van egy Dashcamom, amit fixen kötöttem be, a biztonsítéktáblába. Random néha viszont nem működik, egyáltalán, nem kap áramot.
Először arra gondoltam, rossz a táp. De tegnap vettem észre, amikor pakoltam a hátsó ülésére este, hogy szokatlanul hamar Lekapcsolta a beltér világítás. Ekkor jutott eszembe, hátha olyan helyre kötöttem, ami ebbe a csökkenthető áramkörbe van. Nincs kiosztásom a tábláról, így vaktában kötöttem, egy olyanra, amiben - akkor - gyújtáson volt fesz.Ha nincs ilyen, akkor valami, valahol beszart.
Passat B7 2011
[ Szerkesztve ]
havri
-
havri1
félisten
válasz bitpork #150713 üzenetére
Főleg ilyen idős/km autónál, ahol a vételár töredéke az újnak/fiatalabbnak. Sokan esnek bele ebbe a hibába, ismerőseim közül is. Megveszik a 10+ éves dízelt, és sír, hogy most ez, most az, és már 2x annyit ráköltött.
Van egy "fix" költség a km teljesítmény után, és a kora miatt meg jönnek elő az egyre több apró - de drága - hibák. Sokszor extra költségek.havri
-
havri1
félisten
válasz havri1 #150718 üzenetére
No, megnéztem a papírokat. Honosítás az, amire gondoltam, jól írtad. Az volt a mozaikban. Ugyan úgy átnézték, mint műszakin (és nem vették észre, hogy 3 féle gumi volt rajta..én sem, csak itthon..).
Tehát honosítás, regadó, vagyonszerzési illeték, forgalmi, törzskönyv.[ Szerkesztve ]
havri
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Xbox Series X|S
- Milyen monitort vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest