-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
1stVikman
senior tag
Most volt időm visszaolvasni, és látom ma volt tali Siófokon.
Kár, hogy nem múlt héten. Vasárnap jöttünk haza Fehérvárról, 2 hétig voltunk szabin.
Sajnos most hétvégét nem tudtam volna sehogy sem megoldani, hogy elmenjek, de remélem egyszer már sikerül nekem is összefutni veletek.
Remélem jól éreztétek magatokat. -
1stVikman
senior tag
válasz SeatZola #158577 üzenetére
Nem beszél magyarul.
A szövegek neked már lehetnek magyarul, de a hangutasítás illetve a beszéd az nem.
Nekem Gen.1 van, az sajnos még nem tud magyarul, nem is lehet megcsinálni hivatalosan.
Pedig szerintem ha sikerülne szerezni egy gyári fw-t, átírva valamelyik nyelvi fájlokat biztos megoldható lenne.
Én már ennek is örülnék. -
1stVikman
senior tag
válasz atika88 #159299 üzenetére
Akkor az már az utolsó face liftes szériából lehet, ha ledcsíkos.
A műszerfal azért jelez, mert nem ég. Ha lehúzod a kábelt, akkor is jelezni fog, hogy kiégett. Szóval én azért megnézném a kábelozást vagy rámérnék a csatlakozóra, hogy ad-e feszültséget a helyzetjelzőre. -
1stVikman
senior tag
válasz Motion_Blur #159323 üzenetére
Hmm, fehérvári tesco
-
1stVikman
senior tag
válasz Ferdzsoo #159460 üzenetére
Egy 2016-os és egy 2014-es Golf 7-nél megnyekkenik a futómű, ha pl.fekvőrendőrön megy át "nagyobb" sebességgel. Más alkalommal én nem találkoztam vele.
Régi Fabiamon ez akkor jött elő, mikor a stabilizátor rúd szilentjei voltak oda és/vagy az első lengőkarok hátsó szilentjei meg voltak nyúlva.
Én cseréltem mindet Fabian, de van amikor most is nyekken egyet, de csak fekvőrendőrön áthaladva.
Szokás felengedni kicsit a stabrúd szilentnél és ott megzsírozni.
Az újabb autóknál is valami hasonló lehet szerintem. -
1stVikman
senior tag
válasz Mágus2 #159503 üzenetére
Köszi, akkor jól sejtettem.
Amúgy tudsz valami karbantartási tervet írni nekem?
Golf MK7, 2014, 2.0 cr-tdi, 110kW, crbc motorkód.~169000 km
Olajra beálltam 15000 vagy 1 év.
Levegőszűrő és pollen szintén (bár levegőszűrőt lehet elcsúsztatom az üzemanyagossal egyszerre cserére).
Üzemanyag szűrő minden 2.olajcserekor.
És kérdezném:
Fékfolyadék 2 évente, de milyet?
Fagyálló 5 évente? G13?
Vezérlés, vízpumpa, hosszbordás szíj illetve annak a feszítője mikor és milyet?
Váltó olaj?
A hideg beálltával azt vettem észre, hogy amíg nem üzemmeleg a motor, addig mintha nem olyan szépen venné az alacsonyabb sebességi fokozatokat (1-3).Ezeken felül van még valami, amire nem gondoltam?
Előre is köszi. -
1stVikman
senior tag
válasz Speeedfire #159577 üzenetére
Vagy MFA-n aktiválhatod, vagy VCDS-sel.
Utóbbit így:
ANTI HIJACK:
46 – Central convenience
10 - Adaptation
Channel 03 Auto Lock (auto locks car after 10mph)
Channel 04 Auto Unlock (unlock the car when u take the key out) -
1stVikman
senior tag
válasz Speeedfire #159627 üzenetére
Szívesen!
Ablak felhúzást ha nem tudod long codinggal aktiválni, akkor egy motordiag nevű cseh programmal lehet varázsolni.
Mindjárt megkeresem.szerk.: Itt is van K Norbinak köszönhetően: [link]
szerk2.: Ehh, mire mobilról bepötyögöm... Látom időközben megoldódott.
[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz kisp113 #159638 üzenetére
Szia!
Úgy tudom Fabia és Ibiza nagyon hasonló felépítésű.
Fabia-n szét lehet pattintani a motortérben a tűzfalnál, a motorvezérlő alatt, a fékrásegítő mellett.
Bent az utastérben a bal hátsó ülés mögött, a kerékjárati ív kezdeténél szintén széthúzható.
De Ibizán láttam már csak a hibás, repedt résznél kivágva és gumicsővel betoldott megoldást is.
Ugyanúgy a vezető oldalon a zsanérnál volt megtörve.[ Szerkesztve ]
-
-
1stVikman
senior tag
válasz macilaci78 #159800 üzenetére
Csak 10 perc szünetem van, de reagálok majd mindenkinek.
Szerintem ha a drl-re vonatkozó előírásokat teljesíti, akkor miért ne lehetne bekapcsolni?
Nem ég vele együtt sem a tompított, sem a helyzetjelző se elől, se hátul. (Sokan csinálják, hogy kiveszik a helyzetjelző izzót, és úgy égetik a ködlámpát drl-ként, így próbálva megtéveszteni az ellenőrző szerveket, de amiről beszéltünk az nem ez.)
Gyújtásra felkapcsol, lámpakapcsoló elfordítására meg kikapcsol.
Ilyenkor drl-kent funkcionál ugyanaz a lámpa, amit manuálisan ködlámpaként tudsz használni.
Nekem pl.a Golf este ha tolatok, felkapcsolja mindkét ködlámpát elől, mellette meg világít a többi is. Gyárilag ilyen. Akkor ez is szabálytalan, mert nincs köd?A sebességre vonatkozó példád meg szerintem nem jó összehasonlítás.
-
1stVikman
senior tag
Én pártolom a drl-t, ha gyári megoldás, vagy jó minőségű utólagos, aminek kellő fénye is van.
Elleben én meg azzal járnék el hasonlóan, ahogy te is írtad, aki osztrákoknál nem tette kötelezővé a világítás használatát.
Nappal, városon kívül alig vehetőek észre a szembejövők.
Illetve itt valami fétis lehet a ködlámpa használata, mert indulás után rögtön felkapcsolják.
Láttam olyat is, hogy gyárilag ledes drl-je volt a kocsinak, de a vezetője inkább helyzetjelző+ködlámpa kombóval használta... -
1stVikman
senior tag
-
1stVikman
senior tag
válasz MunezXBK #159858 üzenetére
Gratula hozzá!
Sok balesetmentes Km-t!(#159863) knuckle
Amennyire én tudom 3 dolog okozhatja a kimaradást ennél a motornál (nekem is ilyen van 2003-ból ). Gyertya, trafó, injektor.
Mivel a gyertyák újak, trafó felcserélésével nem vándorol a hiba, így én injektorra tippelnék.Fojtószelep, ha tiszta (alul is), akkor alapbeállítást lehet neki adni. Ekkor megjáratja a két végállásba, és a potméterek helyzetét elmenti.
Bár 1.2-re van a leírás, de szinte ugyanez az 1.4 is: [link]
[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz knuckle #159870 üzenetére
Sziszegésre szerintem eddig csak nem figyeltél, de nekem is csinálja, mióta megvettem.
A leírt hibánál - főleg, hogy van kábeled, és használni is tudod- mindig érdemes először cserélgetni a lehetséges hibaforrásokat, hogy vándorol-e a hiba.
Nekem anno a trafó volt a ludas, gyönyörűen meg lehetett állapítani teljes pontossággal, hogy mi okozza a kimaradást.
Bár neked nem újdonság, de itt a saját leírásom: Trafócsere -
1stVikman
senior tag
Ha már szóba került:
Ez a DPF tisztító adalék ér valamit? Mannol DPF cleaner -
1stVikman
senior tag
válasz athomi #160033 üzenetére
Mindentől függetlenül megnézném az ajtóátvezetőkben a kábeleket. Különösen a hátsó ajtóknál.
Ismerősnél tudott olyat produkálni, hogy leállítva az autót, kulcs ki, majd helyzetjelző bekapcs, és szépen fokozatosan elkezdett a vezető oldali ablak felmenni. akkor is kattogott tovább, mikor már teljesen fent volt.
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
15 éves korában elkezdtek előjönni sorban a kisebb hibák a Fabia-n. (Skoda Fabia I, 2003, 1.4 benzin, 74kW, BBZ)
Most épp a csomagtartó teleszkóp és a vezető oldali ablakemelő jött a sorban.
Kérdésem lenne, hogy teleszkóp tekintetében van-e kerülendő márka, vagy épp ajánlott? Vagy ennél az alkatrésznél nem számít annyira a márkanév?
2 ajánlatom van eddig, 12€ Magnati marelli, és 10€ valami noname-re.Másik az ablakemelő csúszka.
Kaptam ajánlatot 4€/ csúszka, 28€ komplett mechanizmus, 40€ mechanizmus ajtópanelra fogatva is.
Még nem szedtem szét, reményeim szerint csak a csúszka törött el, és nem gabalyodtak össze a bovdenek.
Ebay-n találtam ~5€-ért 2 db csúszkát Angliából,~ 15€-ért komplett bovdenekkel.
Érdemes innen rendelni (másodlagos autó, nem sürgős a javítás), vagy sem?
Illetve menjek biztosra és cseréjem bovdenestől, vagy szedjem szét az ajtópanelt, és ha olyan, cseréljem csak a csúszkát?Előre is köszi: Vikman
-
1stVikman
senior tag
-
1stVikman
senior tag
válasz diablo1984 #160137 üzenetére
Igen, az a motorvezérlő.
(#160136) MineFox54
Az 1.6 CR szerintem kevés ahhoz a kasztnihoz. Benzinből az 1.4 TSI 122 lovas a legkevésbé problémás, dieselből 2.0 lenne az igazi. 1.6-tal is elmegy, de nem olyan fickós, nincs tartalék.
[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Gabor901127 #160170 üzenetére
Mivel ügyesen a jobb oldaláról egy fénykép sincs, így látatlanban nehéz nyilatkozni. Leginkább sumákolás jut erről eszembe.
Hogy mi sérülhetett? Így kb.lehetetlen megmondani.
Kollégám tavaly őzet fogott, de olyan szerencsésen, hogy csak a lökhárító jobb oldala sérült.
Lámpa, sárvédő érintetlen maradt. Lökhárítót visszapattintottuk, és lábon mentünk haza. Ez szakszervizben casco terhére 2000€ volt.
Kívülről annyi látszott, hogy lökhárító, sárvédő belső műanyag dob, ködlámpa, fényszóró mosó biztosan csere, mert eltörtek. Holnap keresek róla képet.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Gabor901127 #160196 üzenetére
Elvileg a jobb oldali B-oszlopnál van egy matrica az alvázszámmal, motorkóddal.
Meg a szervizfüzet első oldalára is be van ragasztva egy matrica, amin a motorkód, váltókód, színkód, felszereltségek kódjai szerepelnek.
Ennek a matricának a pótkerék környékén, a szőnyeg alatt is meg kéne lennie valahol.
Ingyenes előélet lekérdezést én eddig nem találtam.
Lekérdezni akkor érdemes, ha vannak KM adatok, meg esetleg fényképek a kocsiról.
De egy ilyen értékű kocsinál nem sajnálnám azt a 12€-t.Te esetedben ilyen fiatal és keveset futott kocsinál biztosan kell lennie szervizkönyvnek, és a javításról is kéne lennie dokumentációnak. Általában ezeket szakszervizben javítják még, tehát valami feljegyzésnek kell lennie a sérülésről.
Ha szerencséd van, a lekérdezős oldalon jó eséllyel fénykép is lesz a javítás előtti állapotról, biztosítós adatbázisból.Ja és az ígért kép:
[kép] -
1stVikman
senior tag
válasz Gabor901127 #160199 üzenetére
Ez melyik oldal?
Elég kevés infót adott.
Annyi látszik, hogy januárban volt 44K Km rajta, tehát az még valós is lehet.
Ellenben a "semmi komoly" jobb oldali sérülés 10-15 ezer €-s javítást hoz, ami szerintem nem csupán egy parkolási sérülés volt. -
1stVikman
senior tag
válasz Gabor901127 #160199 üzenetére
Vin-infon 3200-ért ezt lehet lekérni:
[link]
Van km-óra állás 1db, és kárelőzmény 1db, de fotók nincsenek. Illetve Május óta 9x kérték le az adatait.Én annak idején az enyémet ~1000-1500 Ft-ért tudtam lekérni. Aztán kiderült miért volt ilyen olcsó:
[kép]
Csak annyi feljegyzés volt róla, hogy nem lopott.szerk.:
MOD = módosítva, szerkesztve a hozzászólás.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Gabor901127 #160206 üzenetére
Ha nincs túl messze, akkor érdemes lehet megnézni világosban.
Felnyitva a motorháztetőt alaposan megnézni a jobb oldalát.
Ha le lehetne szedni a sárvédő belső műanyag dobját (biztos nem engedik) és mögénézni, akkor valamit meg lehetne állapítani.
Mivel nem tudni, hogy mennyire volt sérülve és hol/hogyan volt javítva, így én rizikósnak bélyegezném.
Lehet jó és eladásra tákolt is.
Saját szubjektív véleményem.szerk.: Ha nagyon akarod az autót, akkor lekérheted még a vin-info-t is, hátha szerepel részletesebben a káreseményről valami, de lutri. Viszont adott esetben épp megmenthet a megvételétől.
Vagy ha van ismerősöd VW, Skoda szalonban, az fű alatt lekérheti a szerviztörténetet.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Gabor901127 #160208 üzenetére
Szalon csak azt a kártörténetet tudja megmondani, amit nála javítottak.
Ezzel az autóval szerintem az történt, hogy valamennyire összetörött, ott kifizette a biztosító, és eladták valahova a törött autót. Aztán a magyar nepper megtalálta, hazahozta, itthon okosban kipofozta, és kirakra árulni.
Ettől még lehet jó is. Képről, és azok hiányából nehéz okosat mondani.
Mint írtam nagyon meg kell nézni világosban, és ha tényleg akarod, akkor márkaszervizben átnézetni. Ott kiderül mennyire volt sérült, és hogyan javították.
Amúgy nem értem a jobb oldaláról miért nincs fent kép. Illetve egyiken mintha elállna a jobb hátsó ajtó sarka egy picit: -
1stVikman
senior tag
válasz grizlisandor #160210 üzenetére
Az csak felületi rozsda.
Első fékezés után eltűnik.
Ilyen párás időben 1-2 nap alatt ilyen lesz. Sőt 3 hete mikor kocsit mostam, a procedúra végére már kezdtek megjelenni nekem a barnás foltok. -
1stVikman
senior tag
válasz Gabor901127 #160283 üzenetére
Szia!
Szerintem inkább várj egy jobban felszerelt példányra. Később sajnálni fogod, ha alap felszereltséggel veszed.
Utólag ezekbe belepakolni dolgokat mindig horror áron lehet csak. -
1stVikman
senior tag
válasz Gabor901127 #160329 üzenetére
Grat hozzá, sok balesetmentes km-t!
Jöhetnek majd a képek.
95-ös jó lesz bele szerintem is.
Vagy gondolod a flottában nem azzal tankolták?[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz MunezXBK #160531 üzenetére
Mi van a Licht packet-ben?
Fényérzékelő szenzor meg világításkapcsoló "auto" állással?
Esőérzékelőt ki tudod próbálni, flakonból spriccelsz vizet a szélvédőre a tetején közepén, visszapillantó környékén.
A bajuszkapcsoló meg legyen szakaszosra állítva.
Ha van szenzor, akkor csak a spriccésre kell induljanak a lapátok. -
1stVikman
senior tag
Ma volt időm szétkapni az elektromos ablakot a Fabia-n.
Sajnos nem csak a csúszka törött, hanem feltekerte a drótót is.
Szétszedtem a fogaskerekes résznél is, de sajnos sérült a drót, kicsit szétszálazódott, meg a fogaskerék belső drótvezető része sem egészséges.
Szóval vennem kell ezt is, néztem is két típust:
Ebay
Olcsó, Angliából hamar itt van (csúszkák tőle jöttek, 1 hét volt), komplett szett, de nincs rajta az a vastag, csillag alakú gumiborítás, ami a gyárin, és más a kábel bevezetőrész a fogaskerékhez.Ali
Rajta van a vastagabb gumiborítás és bevezetés is ugyanaz, mint a gyárin, de lassabban érkezik meg, picit drágább.
Mit tanácsoltok, melyiket vegyem?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs