-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
1stVikman
senior tag
válasz grizlisandor #191662 üzenetére
Kábeleket nézd át a motortérben, főleg ami a főtengely jeladóra megy, valamint az ecu - ra. Ha nincs rajta sérülés, szakadás ( akár nyest vagy egyéb rágcsáló miatt), akkor csatlakozókat lehúzni, kontakt spray és vissza.
Hibatárolót mentsd el, majd töröld, hogy mi jön vissza legközelebb.
Akksi alatt kábelköteget is érdemes megnézni, nem áll(t) - e vízben. -
1stVikman
senior tag
válasz zsoltip #191698 üzenetére
Pendrive vagy sd kártya.. Zip - ben letölthető volt a vw honlapjáról, de most sehol nem találom.
De szerencsére telefonon megtaláltam.
Letöltöd, kicsomagolod sd-re vagy Pendrive - ra, majd egyesével be tudod tallózni az adókhoz, ami kell. :
[mega link] - ez magyar
Osztrák és szlovák még van letöltve, ha kellene. -
1stVikman
senior tag
válasz rasotamas #191706 üzenetére
Már megválaszolták a gombot.
Belső ultrahangos szenzorokat kapcsolod ki vele, és igen, csak a gombnyomás utáni bezárt állapot idejére.
Ha kinyitod az autót, a következő zárásnál újra élesedik.
Ha nincs bent rovar vagy lehúzva hagyott ablak, akkor nem szükséges kikapcsolni. -
-
1stVikman
senior tag
válasz yodamester10 #192236 üzenetére
Itt SK-ban jelenleg 1,425 € egy liter normál 95 -ös benzin, OMV, Slovnaft, Shell egyforma. Forintosítva kb. 510Ft.
Ausztriában 4-6 centtel olcsóbb pl. Jet, Turmöl kutakon. Fent említett nagyobb hálózat nem esik útba.Így azért már nem is annyira kirívó otthon a 100-as ára.
Persze drága, mint a pusztulat, de itt kb.az elmúlt 2-3 hónapban 20-25 centtel emelték és ahogy nézem, ott is. A sejkek bajszát kéne kicsit megcibálni.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Gyors kérdés: kerékcsapágy SKF vagy FAG?
Másik: Ha a kuplungot picit (1-2cm) benyomva ütemes lüktetés érezhető, az kettőstömegű, kinyomó csapágy vagy maga a kuplung? Esetleg motortartó gyengülés miatt átvitt rázkódás?
Alany még mindig a Golf mk7, 2014, 2.0 cr tdi, 110kW crbc. -
1stVikman
senior tag
válasz yodamester10 #193310 üzenetére
Régóta bent van már, van vele hosszabb távú tapasztalat?
Jól emlékszem, hogy neked Gte golf mk7 van?+grizlisandor + K Norbi
Köszi srácok. Eddig 1-1. -
1stVikman
senior tag
válasz Stylewars_kp #193326 üzenetére
Köszi neked is.
-
1stVikman
senior tag
Srácok!
Fabia 1.4 16V BBZ 74kW
Tegnap este melóból hazajövet sípolással egybekötve kidobta villogva az olajos kannát.
~90km volt már mögöttem, egy faluban kanyarodtam jobbra olyan 30-40 körüli sebességgel, mikor jelzett.
Rögtön megálltam, motor leállít, majd néztem egy szintet. Kb félig volt a nívón a cucc. Öntöttem rá kb 2 decit, indít és mintha mi sem történt volna.
Hazamentem vele. Délelőtt hidegen is ellenőrizve félig volt az olajszint.
Azóta nem mentem vele, legközelebb holnap kell.Régebben olvastam, hogy ezeknél az olajnyomás érzékelő membránja szokott átszakadni és amiatt jön a jelzés, de egyébként a nyomás rendben.
Merre keresgéljek? Vagy mi okozhatta még a dolgot?
Egyéb ötlet?Olaj májusban volt cserélve.
-
1stVikman
senior tag
válasz Mágus2 #193641 üzenetére
+Asbee
Olajnyomás-érzékelő át van szakadva, az biztos cserés. Csatlakozót levéve csöpög belőle az olaj.
Ettől függetlenül délután mérünk nyomást is.
Szerszám van. :)
Plusz adalék, hogy indultunk vásárolni a Golffal, az meg kiérve a faluból elkezdett rángatni. Vontatva jött haza.
Megint a tankban lévő pumpa.
Transfer fuel pump tesztet nem is futtattam le, mert olyan daráló hangot adott,, hogy inkább leállítottam.
Ugye év elején volt ugyanez, akkor lusta voltam pumpát cserélni, csak ki lett mosva az egyébként tiszta tank meg szűrő csere.Szóval 2 autóból kettő OFF.
Reggel volt szex, úgyhogy nyugodtan viselem még.2014 2.0 cr tdi, 110kW crbc
Melyik pumpa kell?
A 0,5bar - os VDO A2C53434508Z
vagy a 4,5 bár-is VDO 2803580003380.Annak idején úgy emlékszem az elsőt hozta a VDO katalógus, de jobb lenne egy megerősítés.
-
1stVikman
senior tag
válasz focvis #193647 üzenetére
Köszi! :)
Közben vettem érzékelőt, nyomásmérés után ki is cserélem.
Golfhoz megtaláltam a vdo katalógust, kb.az összes dízelhez ugyanazt a pumpát hozza.
Viszont autós boltban meg pont a másikat mondták.
Illetve is variantnál nem is írtak crbc motorkódot.
Mondjuk örülnék ha ez kéne, mert pont ez az olcsóbb.
-
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #193648 üzenetére
Nyomásmérés eredménye :
Hidegen alapjárat ~4 bar
Melegen alapjárat ~1,3 bar
Melegen 2000 fordulat felett 3,5 bar.
5000ig forgatva sem megy 4-4,5 fölé.
Szerintem ezek az értékek jók.
Szerelési utasításban annyit találtam, hogy 80fokos olaj és 2000 fordulat esetében nem lehet 2 bar alatt.
Érzékelőt kicseréltem.
Mehet rá egy ámen?Más
Golf üzemanyag pumpára egy megerősítést tud valaki?[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Reggie0 #193659 üzenetére
Megvan még, benne a tankban. Azon a számok egyikkel sem passzolnak.
Kereső a már általam is említett 2 típust hozza, vdo katalógus meg csak a 0,5bar - ost, (VDO A2C53434508Z) de a pumpán (fénykép fent) lévő számokra nincs találat benne. Előző hsz-ben linkeltem képet a katalógusból.
Autós boltban meg a 4,5 bar-ost mondták (VDO 2803580003380).
Na ezért vagyok meglőve...Molnarpeter
Nem néztem meg a videót (más motorkód), de ha itt is 0,5bar-t mondanak, akkor már 2 kontra 1 a javára.
De valaki mondhatna egy ámen - t erre is. :)Fabiat én is gyógyultnak gondolom, legalább egyik autó használható.
-
1stVikman
senior tag
válasz molnarpeter #193668 üzenetére
Autodocon ha beírom a számát, akkor hoz egy nem elérhető vdo-t, 5 bar - osat, de azt írja nem kompatibilis az autóval.
De hát ez van benne...
Ja és az már 247€ lenne. A 4,5-ös 165€, a 0,5-ös meg 120.
VW golf sportsvan meg 4 motion golfot írja kompatibilisnek az összes 5 bar - os pumpára.
Nyilván tudom, hogy az enyémbe is jó, mert az van benne, de nem elérhető csak 4,5 meg 0,5 bar - os.
Kabaré ez az egész. -
1stVikman
senior tag
válasz Reggie0 #193674 üzenetére
+
Molnarpeter
Köszönöm Uraim!
Már ez nagy segítség volt, hogy 5 bar - os kell bele, a kaufferes linken meg legalább leírták, hogy megszűnt / kifutott termék és ott van, hogy mi a helyettesítője.
Csináltam videót a pumpa tesztről, hallható, hogy nem a legszebb a hangja de még így is finished correctly lett az eredmény. [Mega ] ~20MB
Ez volt a legrövidebb videó, de 2 percig ment a teszt.
Bezzeg most nem bugyborékolt / darált. Nem tudom eldönteni, hogy daráló hangja volt vagy levegő buborékos, mert autó alól is jött a hang.
De ha levegős lenne, az mitől lehetne?Itt a megosztott mappa is, benne a márciusi videókkal (ha valaki szeret ilyeneket nézni) , azon egész más a hangja. [Mega mappa link ] Méret jó nagy, csak wifin!
Egyelőre ott vagyok, hogy jövő héten rendelek pumpát, hétvégén csere, aztán remélem csak ennyi.
Maradjon a VDO (~165€) vagy olcsóbbak közül van megbízható márka (Metzger, Era, Hitachi meg mondtak valami H betűset boltban, az már jóval olcsóbb volt, ~100€ körül) ? -
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Tankban lévő pumpa cseréje után kell VCDS-sel alapbeállítást csinálni?A 2 perces járatás tesztet megcsináltam 2x is, illetve már mentem kb. 2x 36 km-t, de inkább rákérdezek az alapbeállításra is.
Golf mk7 2014 2.0 cr tdi, 110kW crbcEhh rosszul írtam.
Szóval a Basic settings /transfer fuel pump test megvolt.
Output test vagy bármi más kellhet - e még neki?[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #194010 üzenetére
Módosítom a kérdést!
Az új pumpával is megállt az autó. Ugyanúgy bugyog a tankban, mintha levegős lenne vagy nem tudom.
Szóval új VDO pumpa ~100km után ugyanazzal a tüntettel.
Mi lehet a gond? Vezérlő is cserés?
Szűrőt / nyomásszabályzót megnéztem, nincs fém reszelék.
Ezek hétfőn készültek, csere után, vcds teszt előtt.Majd ugye volt a Basic settings /transfer fuel pump test és azóta mentem egy 2*16 és egy 2*18 km-es kört, több indítással. Ma meg ~25km után ugyanaz a hiba.
-
1stVikman
senior tag
válasz Mágus2 #194019 üzenetére
Szia!
Szerintem engem akartál kérdezni.
Hétfőn raktam össze a gépet, akkor csak mentem egy kört a faluban. ~ 1km.
Tegnap voltam fényképet csináltatni az 2*16km volt.
Ma voltam DS-en több helyen, ~5 indítás és olyan, 2x18 km.
Aztán indultunk melóba olyan 25 km-t mehettem indítás óta, amikor villogó izzítás kíséretében elment az ereje, elkezdte azt az öblögető/ bugyogó hangot adni a tankból és megállt.
Persze jött sorban hogy ACC OFF, front assist OFF, valamire errort is írt, meg a start stop hogy start engine manually.
Itt kicsit megszenvedtettem sajnos, mert vissza kellett jutni kb. 7-8 km-t, hogy letámasszam egy kúton az autót és autót cseréljünk.
Na ezt a távot olyan 6-7 indítással sikerült megtenni. Indít, megy egy darabig, majd elmegy az ereje , aztán jönnek a hibajelzések és leáll. Ekkor üresen gurultam amíg lehetett majd újra indítás és kezdődött minden elölről. A végére kigyulladt és úgy is maradt a check engine.
Diag híján csak torque és Elm327 birtokában ezek jöttek ki :[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Mágus2 #194022 üzenetére
Vdo-t rendeltem.
Lezárt, címkés dobozban jött. Bár a tetején a műanyag fül le volt törve már kibontáskor. Funkciójára nem jöttem rá, a benne lévőnél sem ment benne sem kábel sem cső. Azért visszaragasztottam.
Tank alján volt némi kosz, ami maradt azt nem fogta mágnes, kézzel sem tudtam kiszedni, leszívni nem akartam.
Olyan homokszem nagyságú valami.
Némi rozsdás fém volt az alján - gondolom a leszoritó gyűrű környékéről potyoghatott bele szétszedéskor. Ezeket teleszkópos mágnessel kiszedtem. Meg volt benne egy mag kb.fél bors nagyságú.
Itt vannak képek: MEGA
Képek enyhén csalnak, apróbb volt a legnagyobb szemcse is, mint aminek látszik. Zsebkendős képen lehet jobban látni inkább.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Mágus2 #194026 üzenetére
Hmm.
Egyikre sem tudok most mit mondani.
Mindig benzinkúton tankolok, utoljára Shell ment bele.
Hétvégén szétszedem akkor még egyszer, valahogy kiszívom, aztán kitörölgetem és visszaöntöm leülepedés után a cuccot.
Vagy ráöntöm és meggyújtom.
Pumpát megjárassam valahogy tiszta gázolajban? Vagy valahogy átmosni azt is, hogy van-e tényleg kosz benne?
Az indításkori dolgot holnap tudom megmondani, de nem rémlik, hogy csak gyújtáson csinálna valamit.
Indításkor felpörög 1-2 mp-re, majd (gondolom elérve a szükséges nyomást) utána alig hallható kiszerelt ülésnél.
Van videóm is, amin rajta van az első indítás pumpa csere után. [link] 50 mega.
De holnap kiszedem az ülést és megfigyelem gyújtáson a dolgot.
Kérdés, hogy hazaevickéljek így vele, vagy inkább vontassam?[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Mágus2 #194032 üzenetére
Vezérlőt hol tudok előszedni? Illetve ki lehet íratni a pontos típusát VCDS-sel vagy mindenképp ki kell szerelni?
Gyanítom, hogy az lesz a ludas, mert pont ugyanazt produkálja, mint a régi pumpa.
Mondjuk ha koszt kapott fel, az is ugyanúgy okozhatja.
Régi pumpa alján azért volt némi kosz, de ha annyi tönkre teszi, akkor a fene megette. Kiöntve üvegbe ennyi volt :
-
1stVikman
senior tag
válasz Mágus2 #194040 üzenetére
Na kivettem, nekem F végű van.
Ez helyettesíthető más típussal?
Konkrét erre a Pierburg - ra gondoltam: (7.07796.17.0): [link]
Ott ír elég sok gyári számot, hogy mihez jó.
Vagy bontott mehet bele? (Bazos - on találtam ugyanazt, ami benne van. ).
Délelőtt ráküldtem a Vcds-t, tesztek rendben lefutottak, motort beindítva is szépen járt.
Output test lett 2,5 perc után aborted - safety reasons miatt.
Csak gyújtást ráadva nem hallani semmit. Indításkor felpörög, majd elhalkul.
Mai videók és hibatároló TXT-ben elérhető a mappában ha esetleg megnéznéd. Dátum szerint vannak rendezve. [Mega ][ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Mágus2 #194056 üzenetére
Azt nem értem, hogy ezt a Pierburg-ot csak a 3Q0 906 121 illetve A és B-re hozza, mint helyettesítő.
Az enyémre a Vemo - t (V15-71-0074) írja.
Vagy ettől függetlenül jó a Pierburg?
Nyilván ha jó a Pierburg annak örülök, mert 80€körül van "csak" az ára. Vemo 136, gyári 180.
Vagy van bontott 5Q0906121F 60€—ért.Videót pedig néztem, de nem is figyeltem a típust.
[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Cartman023 #194152 üzenetére
Mindenképp kell a dsg? 1.6-ba nem épp a legmegbízhatóbbat rakták. Én óvatos lennék vele.
MÁS
Kiszívtam a tankot, kitöröltem, szűrőt megint ellenőriztem, vezérlőt cseréltem.
Szűrőben és tankban sem találtam reszeléket. Némi homokszem nagyságú kosz, rozsdás fémpehely volt benne. Ezek gondolom a pumpát leszorító tartó környékéről eshettek bele, az felületi rozsdás.
Ujjamon fényképezett kisebb koszdarabok a szűrő tetején voltak, másik képen a nagyobbak, illetve rongyon készült képeken lévők meg a tankban.
Összeraktam, vcds tesztek 1x lefuttatva. Ez a vezérlő magasabb fordulaton, hangosabban pörgeti a pumpát teszt alatt, és többször is változtatja a fordulatot.
Gyári vezérlővel ezt nem vettem észre. Ez remélem nem hiba.
Eddig jutottam. Képek / videók természetesen vannak, valaki mondhatna erre is egy ámen - t!
[link] vegyesen a mai nap
[link] csak pumpa teszt videók[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #194155 üzenetére
Ma mentem a Golffal kb. 2x12km-t.
Normál / papás tempó és hármasban 4ezer fölé pörgetés is volt. Annyit vettem észre, hogy ha nyomok egy nagyobb gázt, mintha egy hajszálnyival lassabban reagálna. Nem tudom, hogy ez az új vezérlő miatt van így, vagy ilyen volt, csak most jobban figyelek minden apró dologra. (Ugye a másik furcsaság a teszt alatt váltakozó fordulatszám volt.)
Minden esetre holnap tervezek egy hosszabb utat. Remélem most már rendben lesz, és gyógyultnak tekinthető. -
1stVikman
senior tag
válasz Grande Ale #194803 üzenetére
Ilyen párás időben előfordul. Az érintő képernyő rétegei kötött lévő pára miatt azt érzékeli, mintha folyamatosan nyomnád. Szóval nem lefagy a rendszer, hanem nem tud reagálni az érintésre. Amint bemelegedik az utastér kiszárad, működik rendesen.
-
1stVikman
senior tag
válasz Mágus2 #195529 üzenetére
Szia!
Remélem igen.
Azóta még csak ~500km-t mentem vele, de szerencsére minden ok. (Kopp-kopp - kopp.)
Hogy most a vezérlő, a szállítópumpa vagy a tankban lévő kosz (talán valami feloldódott lerakódás lehetett) miatt volt a hiba, azt nem tudom, de csak most hétfőn mertem vele először hosszabb útra menni.
Mondjuk az eleje még mindig ráz. -
1stVikman
senior tag
válasz Gomez1984 #197609 üzenetére
Attól még a kapcsoló ott van a pedál alatt.
Nálam Golf7 - en annyi a funkciója, amit írtam.
Történetesen ha a tempomat nem normál sebességtartó módban van, hanem speed limiten (azaz pl. nem engedi tovább gyorsulni az autót 90-nél.), akkor a padlón lenyomott kapcsoló kioldja a korlátozást és megindul a kocsi.
Ha beesik a sebesség a beállított határ alá, akkor újra él a korlátozás.
Ezt a módját nem használom amúgy a tempomatnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen