-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
erdey_a
őstag
Sziasztok, adott egy Skoda Octavia II facelift (2010). Az utas oldali hátsó ajtó a távirányító gombnyomása után nem zár be, simán nyitható a kilinccsel.
Ha a zárás után kinyitom, akkor a beltér világítása nem kapcsol fel, tehát az autó úgy tudja, hogy az ajtó zárva van.
Ami biztos, hogy nem az ajtó zár ill. mikrokapcsoló a ludas, mert azt már kicseréltem, sajnos feleslegesen.
Találkoztatok már hasonló problémával, akár konszerntárs típusokon?
Mi lehet a gubanc?Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz bitpork #169951 üzenetére
a mikrokapcsolót? olyanra, amit a skodás bolt árul cseredarabnak...
(após seatja meg kapott gyári csomagtérnyitókilincset 32e forintért, kedvezménnyel(!!!) agyrém.@1stVikman: hát látod, azt nem is jutott eszembe megnézni... de ha kábelszakadásom van, akkor eret vágok az fix. Gondolom akkor az egész korbácsot cserélni kell...
szerk: annyi még hozzá, hogy jellemzően meleg időben jön elő a probléma, ha hűvösebb van, akkor jól zár[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz 1stVikman #169956 üzenetére
hát nem tudom... lecsoszogtam a kocsihoz és mind a 4 ajtó kábelátvezetését megnyomorgattam, ráncigáltam, de semmi. a jobb hátsó nem zár le.
aztán elkezdtem csapkodni azt az ajtót, kb. ötödik csapásnál mintha valami kattogást hallottam volna, nyomtam egy zárást a kulcson és lezárt...
lehet hogy mégis a zár a vacak, mikrokapcsoló csere ide vagy oda?[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
erdey_a
őstag
-
erdey_a
őstag
sziasztok, elszakadt a tanksapka madzagja... ahogy nézem, csak mindenestől pótolható
létezik ebből utángyártott?
skoda octavia II 2010, a kupak nem kulcsos...Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz molnarpeter #170436 üzenetére
hát köszönöm az alis tippet, már mindent is rendeltem kínából, de az autóalkatrész vonalon eszembe sem jutott ez a forrás. akkor meg is rendelek egy komplett kupakot. köszi
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz Zola007 #170446 üzenetére
Após egy 2007-es leon mk2- vel ingázik Bécs-Győr vonalon. 360-380e km van a szekérben és 1.6 MPI motor. Nem kíméli, de a moci eddig csak szűrőt meg olajat kért. A klímakompresszor volt eddig a legnagyobb kiadás.
Nyilván nem űrhajó, de ez az egyszerű konstrukció a világból kimegy. Közlekedőedény...Nekem 1.4 TSI octaviám van (2010), 170e km, ebben még 90ezernél cserélték "garancia szerűségben" a láncot, mert az ugye nyúlós volt. De azon kívül ez is jömmegy pöccröff
[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz macilaci78 #170843 üzenetére
Én biztosan begurulnék egy szervízbe megnézetni, mert a trélert is csak akkor állja az utasbiztosítás, ha tutira nem járóképes a szekér.
Vérboci
-
erdey_a
őstag
Sziasztok, skoda octaviám (2010 - 1,4 CAXA) a második lánccsere elé néz.
Az elsőt még garanciában cserélték 2013-ban 90 ezernél, eddig bírta.Kértem ajánlatot egy szerviztől, kaptam is 150ezres munkadíjat, 200ezres okoskereket, meg 300ezres láncszettet. Miután kiröhögtem magam, rájöttem, hogy életemben először nekem kell megvenni az alkatrészt és valami jó szakival beszereltetni. Eddig csak márkaszervizben, vagy "nagyobb szervizben" járt a kocsi, de ilyen helyeken a hozott alkatrészt nem szeretik.
Mindegy, ezt megoldom.
Ami viszont kérdés számomra, hogy a sok-sok szett közül melyiket szabad / érdemes megvenni. Az árak elég jól szórnak...
Tudnátok valami tuti tippet adni?
Ez pl jó lehet? [link]
Lehet hasonló áron komplett szettet venni magyar honból?[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
erdey_a
őstag
-
erdey_a
őstag
Jó reggelt,
Audi A1 (2013) első ablaktörlő minden állásban ("viharfokozatban" is) szinte ugyanabban a lassú tempóban mozog csak. Mosózni, vagy gyenge esőben éppen megfelelő, de ősszel ez karcsú lesz. Ez utalhat valamilyen elektromos hibára (relé, biztosíték, mittudoménmi), vagy a mechanika döglődik / szorul ?[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz bitpork #183606 üzenetére
különösebb hangja nincs...
azért aggaszt a dolog, mert egy évvel ezelőtt lett már javítva a mechanika, akkor meg is állt az egész, valami eltörött benne. de akkor nem törölt lassan. akadozott kettőt, aztán úgymaradt.
most járattam egy kicsit, meg ahová bontás nélkül rálátni fújtam félt flakon wd40-et, valamit gyorsult, és a fokozatok között is van különbség, de érezni, hogy nem az igazi...
szóval egy évet bír egy ilyen mechanika... jól van. akkor tényleg nem hiába mondom, hogy ez az a1 a legszarabb autó ami valaha alattam volt.más: ha leállítás után meg olyat hallok a motor felől, hogy nyekk-nyekk-nyekk, akkor az kettőstömegű lesz igaz?
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz macilaci78 #183608 üzenetére
oké... de az is befolyik oda ahova kell (mármint a zsír), ha csak innen fentről, szétszedés nélkül fújogatom?
[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz bitpork #183611 üzenetére
a kasztnin nem érezni semmit. néha van alapjáraton erősebb remegés, de általában semmi.
most meghallgattam a nyeknyekket nyitott motorháztetővel és ez nagyon a motor szemből nézve jobb oldalán hallatszik, szóval ebből baj lesz...az ablaktörlő most egész jól megy. de ha a zsírhoz szét kell szedni, akkor az már nem az én asztalom, nyúlhat a zsebébe a cég. de ha a kettőstömegű is cserés, akkor nem az ablaktörlő miatt fognak szerintem aggódni
[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz Eagl3 #183691 üzenetére
a 400ezer forint annak fényében húsbavágó, hogy pl. egy fiat stilo-n a vezérléscsere ennek ugye tizedéből megvan, illetve a 9-10 éves autó árához képest kis túlzással majdhogynem gazdasági totálkár egy ilyen akció.
Az meg, hogy nekem 7 éves a kocsim és a második lánccsere jön, megint nem a 9 évente egyszer dolgot mutatja. Pedig őszintén mondom, elég megkímélt a szekerünk és minden jót megkap. Gond se volt vele soha. Szóval a kocsit szeretem, soha ilyen jó autónk nem volt (illetve de, egy 1.2 Fiat Punto ELX), de a 400ezres szervizeket nem.Hol van a totalcar cikkben emlegetett "bűnbánó készlet", amit okoskerékkel együtt 80ezerért dobálnak?
[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
erdey_a
őstag
2007-es, 360ezret futott 1.6 MPI Seat Leonért (szép állapotú, karbantartott, megbízható helyről való) mennyit szabad adni? 1,2 milliót sokallom.
[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
erdey_a
őstag
évi 10-15e km 90%-ban városi, munkábajárós futáshoz melyik motor felelne meg?
15km a munkahely. Egy 1.6 tdi-t megölnék vele?
A 110 lovas 1.2 tsi vállalható?Vérboci
-
erdey_a
őstag
Sziasztok, az alábbi problémához várnék tanácsot:
Audi A1 1.6 Tdi 2013
Ma egész nap jöttem mentem vele, igazából sok kisebb utam volt, a legutolsó a benzinkútra vezetett, aztán szépen, tünet és problémamentesen hazajöttünk.
Este fél hétkor indultam volna még elintézni valamit. Kulcs elfordít, de nem indul. Izzítós lámpa villog, akku pirosan világít, check engine világít.
Gondoltam lemerült az akksi, rá is tettem töltőre. A töltő szerint valóban karcsú volt kicsit az akku, de két és fél óra töltés után tele lett. Próbálok indítani, de meg se nyekken. Nem is forgat, csak villog az a sárga izzószál.
Mi lehet ez? Be lehet valahogy indítani, aztán nyilván szerviz, de nehogy már trélerezni kelljen...Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz bitpork #185370 üzenetére
világít minden, szól a rádió, megy a klíma.
az akku gyári még, igen. de amikor elfordítom a kulcsot, nem történik semmi. a fiat legalább próbál ilyenkor tekerni, ez a szaros Audi el se jut odáig, gondolom kiszámolja, hogy kevés a kraft és meg se próbálja tekerni. Már ha az akku a gond. De a töltő szerint most fel van töltve...
Be lehet bikázni? Be lehet tolni? (dsg-s) Vagy ha halott az akku, akkor az se fog menni?[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz bitpork #185373 üzenetére
na de így hal meg az akku, minden előjel. nélkül? döglött már meg akksim pár autóban, de azért azt már lehetett érezni mindig, ha már nem úgy indult a szekér.
ma meg jöttem mentem minden probléma nélkül, most meg nyekk...
de a próféta szóljon belőled, akkor megpróbálom reggel egy taxissal bebikáztatni, és ha sikerül akkor akksicsereVérboci
-
erdey_a
őstag
válasz bitpork #185375 üzenetére
sajnos ez ennél is bonyolultabb. ez a kocsi "audis belső kísérleti" kocsi volt. start stoppos akku van benne (a csomagtartóban), de a start-stop funkció nincs benne.
hogy más furcsaságokat ne is említsek.
lehet hogy akkor ezért tiltja az elektronika az indítást.
marad a bika próba, aztán elvánszorgok egy akkusig
köszi a segítségetVérboci
-
erdey_a
őstag
válasz bitpork #185435 üzenetére
Na kérem, öröm, boldogság. Kész lett a szekér. Az önindítóhoz menő ujjnyi vastag kábel égett el a saru alatt. A szaki szerint eddig bírta, mert úgy látja, hogy a saru préselése volt hibás, már akkor elnyíródhatott pár szál, így a kisebb keresztmetszet, meg a kontakthiba miatt mindig melegedett, "olvadgatott", a tegnapi 10+ indítás meg annyira megterhelte már, hogy szétégett a maradék.
Trélerrel, cserekábellel, szereléssel együtt 20 ezer volt. (Meg plusz a feleslegesen vett új akku 50ezerért, de emiatt fájjon a cég feje )Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz iceQ! #206066 üzenetére
hát keress rá, hogy a környékeden hol csinálnak ilyesmit, mármint fényszóró polírozást. vannak házilag használható szerek, de nekem túl időigényes, inkább kiköhögném a helyedben azt a pár tízezret. (fiat stilón 20 ezer volt a két lámpa a kwikfitben)
[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz troland26 #206364 üzenetére
igen, le kell fúrni a szegecseket. de van pár buktató a sztoriban (pl. ablak), szóval rendesen nézz utána.
egyszer megcsináltam, de nagyon a "soha többet" kategória.
ja, és ugye vissza is kell szegecselni jó nagy szegecsekkel, amit a hobbi popszegecselő nem visz, szóval szerszám is kellVérboci
-
erdey_a
őstag
-
erdey_a
őstag
válasz troland26 #206383 üzenetére
igen, ablak le, perselyek ki, ablak kézzel fel, aztán oda kell ragasztani az ajtó felső pereméhez duckt tape-pel.
aztán jöhet a szegecsfúrás, bovdenek kiakasztása.
illetve a kilincs "vak" zárbetétjét is ki kell szedni.
de ha nem gond az angol, akkor a korábbi hozzászólásban lévő linken minden le van írva.
sok sikert hozzá! a műanyag ablaktartó perselyekre nagyon vigyázz!Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz molnarpeter #206435 üzenetére
hja... garancia időn belül nem is okoz gondot. Utána meg már nem a gyár / forgalmazó baja. Azért aki a 4+ éves használt autókat hajtja és hosszabb távra tervez a szekérrel, jobb, ha egy picit gyanakvóbb a "fejlődéssel" kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
erdey_a
őstag
audi a1-ben (1.6 tdi) cserélnék üzemanyagszűrőt. a légtelenítéshez mindenképpen kell vcds, vagy van valami hekkelés, hogy a szűrőt feltöltsem?
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz molnarpeter #210916 üzenetére
természetesen elindul a szivattyú, csak kérdés, hogy mennyire sikerülhet így a légtelenítés. nem akarnám szervizbe vinni ilyen pimf dolog miatt, de a hd pumpát sem akarom megdarálni. azt gondoltam, van valami trükk, hogy mittudomén, egyik csatit levenni, aztán vödörbe engedni a gázolajat, vagy feltölteni előre a szűrőt, ilyesmi.
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz bitpork #211816 üzenetére
isten őrizzen, hogy az audinál dolgozzak egy percet is. talán az audiban. is.
meg aztán ha így volna, akkor se volt rám írva, mikor bementem a porsche győrhöz. szóval csak simán segítőkész volt az arc. persze elmondta, hogy hát nem lehetne, meg ez-az, de aztán segített. az tény, hogy előttem mindkét kocsi bérautó volt, tehát nem magánszemélyes.Vérboci