-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
válasz FoLey-v #130445 üzenetére
Sziasztok! Adott egy 2011.12 havi skoda octavia 1,6 cr tdi-től garantált 194ezres futással, magyar vègig vezetett szervízkönyvvel.
Kèrdèsem: kell ettől fèlnem? Mik a gyengèi, neten nem találni semmi tipushibát róla, igaz nem túl règi konstrukció....
Kettôstömegű, dpf rendszer mennyire kènyes? -
diablo1984
veterán
válasz do3om #130449 üzenetére
Ezt csak skoda szalon tudja kiolvasni, vagy felszereltebb műhelyek is?(van a városban egy Auto Check Center nevű hely, ott szerintem kellene hozzá lenni proginak, ha nem akkora top secret).
Olvastam itt a topicban, hogy elvileg nem biztos, hogy van bennük kettőstömegű, ennek hogy lehetne utána járni? Illetve valaki kuplungozott már ilyet és ő mit látott?(jó lenne, ha ezt a tételt ki lehetne törölni a képletből)
Ma kipróbáltam a szóban forgó verdát, ahhoz képest amit olvastam róla, hogy gyenge, nagyon meglepődtem, mert elég jól húzott, de az biztos, hogy a visszakapcsolást igényli, 5-ösben 30ról nem úgy áll fel mint a nagyok, de így szerethető "kisautónak" tűnt ezzel a motorral!
-
diablo1984
veterán
válasz aLávaló #130462 üzenetére
Haver vette 1,5 éve ezt a kocsit, szintén céges volt, akkor 172ezer km figyelt benne! Ő is a teljes féket cseréltette, valamint a vezérlést minden sallanggal szintén, valamint az első futóműben kellett még valami szilenteket cserélni(nem tudta pontosan miket).Most van benne 194ezer, múlt tavasszal kapott egy zsír új autót a cégtől ahol dolgozik, a felesége használta ezt, de az asszony automata váltóst akar és vesznek neki egy sx4 scross-t automatával, ezért lett eladó az octavia.
Ez is kombi, ismert az előélete és tényleg minden ki van cserélve(bár szerintem a hátsó tárcsák csak szabályozva lettek), nem is kopog, nem döbög, egyenesen megy, nem húz, nyári gumit alufelnivel ad hozzá(1éves a gumi), téli gumi acélfelnin(2014-es gyártás).
Még sosem volt ennyire fiatal kocsim, bár semmi sem igazolja, hogy kellene nekem egy ilyen fiatal dízel, de érzem, hogy birtokolni akarom(és kész)!
EGR-t láttam, hogy 112ezer a gyári, de 80alatt van utángyártott is hozzá, valamint figyeltem, hogy ez már nem a régi kis egyszerű egr, ez egy komplikált darab!
Most egy 18éves dízelem van, szeretem az egyszerűségét, az asszony egy yarist hajt, az megmaradna az octavia mellett mindenképp!
Amit írtál, többnyire pozitívum, remélem szerencsém is lesz(bár nálam jobbára városban IS van használva a kocsi, de arra ott lesz a yaris) és nem kell otthagyni a gatyámat a szervízben, ha valami behugyozik éppen, a régi technikákban azt szerettem, hogy ha már a bele csüngött, akkor is hazavitt, nem tiltott, ezek a modernek meg védik magukat....
-
diablo1984
veterán
válasz i-sti #130476 üzenetére
a levegőszűrő az nem vészes(kicsit koszos, de nem halálos, de persze cserés), a pollen szűrő még csak épp kapott, az olajszűrő meg fekete, de gondolom dízelről lehet szó, ráadásul nem is annyira fiatalról(milyen autó?)...
Ezek közül a pollen szűrőt én hagytam volna még, majd következőnél megkapta volna.[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz i-sti #130480 üzenetére
Amit meg akarok venni octaviában 10ezret ment az olaj 1 év alatt, de még átlátszó volt benne, nem kormos fekete! A tied 2literes crtdi? Ez az octavia 1,6-os, zömében rövid távokra használt....
Amikor a mostani autómat megvettem(laguna1-es) a pollenszűrő olyan volt mintha egy madár belefészkelt volna és a közepét kirágta valami egér! Na az már bőven cserés volt! Ez még fiatal és hamvas.....
Az a kék szivacsos valami szerintem ahogy a fórumtárs is írta az északiaknak lenne, hogy ha havat szív be, akkor az megfogja és nem áztatja el a szűrőt!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz i-sti #130602 üzenetére
Köszi mindenkinek! Nincs szükség chipre, elégedett vagyok azzal ahogy megy, kissé pörgetni kell, de jól húz, kényelmes, halk, tetszik!
minden rendben velük, csak a vakut rajtahagytam a telón, és valahogy hülyén törik meg a fénye a távolban, tükröződik kissé furcsán! Amúgy minden rendben van vele, ma mostam meg, körbe simogattam, kőfelverődésen kívül nincs rajta egy húzásnyom se!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz gzbotii #130627 üzenetére
Volt 1,9 cdti Vectra c kombim(előtte egy 1,9 tdi passatom, az előtt Ford Escortom), utána lagunám, most meg skodám. Így nézve sosem vettem még egy márkából másik típust, de most már szeretnék leállni ezzel a hóbortommal, hogy cserélgetem a kocsikat, mert mindig többszázezreket bukok a kocsikon amiket épp eladnék....
De ez az octavia kívül-belül tetszik(a vectra c belül lehangolóan szürke, ódivatú volt ehhez képest), az eleje is elég, csak nem szívasson a modern dízelsége..... -
diablo1984
veterán
válasz Mágus2 #130719 üzenetére
Nem gyanús, a cèges dafokban 50 ezer után is átlátszó az első pár olajcserèig! Èn is csak nèztem mi folyik le belőle, a tezsvírek mèg vinnèk a piacra, hogy lada olaj eladó!
Majd fotózom, ha visszaèrek, csak franciába mennèk, csak a fagyott sár lelőtte a sárvèdőm( daf a drágaszáág), így mèg a szervízben gubbasztok..... -
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
válasz MunezXBK #131134 üzenetére
koszolódik persze, de ott a retek nem a motorba jut!
meg a használattól is függ, ha szőlőskertbe, vagy földúton sokat jár a kocsi, akkor 10ezer is sok a pollenszűrőnek, de ha az hanyagolva van, akkor max nem jön olyan erővel a levegő(kiporolni bármikor ki lehet), attól még nem szakad át és jön be a dzsuva! a motor az nem játék, azt akarom megőrízni....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz atos19881101 #131142 üzenetére
azért szerintem a gyári 30ezer alatt csak nem kapok lépfenét egy pollenszűrő miatt! mint mondtam az ha eltömül, akkor max nem jön olyan erővel befelé a levegő, de nem egy talicska fos repül az arcomba!
ilyen alapon csak aktívszenes pollen szűrőt kell venni a kocsiba, mert az a legegészségesebb, de közel 10 guriga....
-
diablo1984
veterán
válasz MunezXBK #131145 üzenetére
unix-tól! persze sima unix-ost nem raknék bele, attól még egy kiporolt mann is többet szűr....
amúgy furcsa, hogy viszonylag friss technika ez az 1,6 tdi octavia2 facelift, de nem kimondottan drága hozzá az alkatrész, a 18 éves lagunámhoz is kb ennyi egy féktárcsa, vagy hasonló kopóalkatrészek! ez kellemes csalódás számomra(főleg, hogy még eddig nem cseréltem rajta semmit, az előző gazdája cimbim féket cseréltetett rajta, vezérlést, első futóműben valamit és ennyi).
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #131146 üzenetére
most nézem csak, hogy ha az aktív szenet és az antiallergén cuccot elhagyjuk, akkor már 3800ft a mann, 3500 a hengst, az már úgy teljesen baráti! és ebből még ha lejön a kedvesség, akkor így már repül ez is 10 ezrenként!
-
diablo1984
veterán
válasz simonjoe #131152 üzenetére
köszi!
Valaki berakhatná az összefoglalóba, remélem sokáig meglesz még(bár nálam sose tudni, már szinte évenként cserélem a kocsiaimat, az előzőre is 3 hete még azt mondtam, hogy 2-3 évig nem cserélek, erre tessék).
2011.12. havi 194200km van benne
majd tavasszal ha fent lesznek az alufelnik az autón, akkor újrafotózom!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
válasz Magnum_ #131217 üzenetére
Az is jó, nem? Nem egy ökör ára, én is azért vettem, hogy hátha nem kopik annyira a kulcs, nekem már a használt távirányító gumi gombjai már kicsit megnyúltak, és a távirányító is már kapott az élettől(párszor szemre már volt leejtve), de még nincs széthullva, nem lötyög semmije, csak a szilótok remélem majd segít megőrízni az állapát! A pótkulcs az még új, látszik, hogy nem használták soha, még a vonalkód is ott van a seggén, az is kap egy tokot, hogy úgy is maradjon!
-
diablo1984
veterán
válasz simonjoe #131219 üzenetére
láttam már ilyeneket, szép, de a logo nincs benne, ha jól rémlik kulcsszárat másoltathatsz bele, mert az nem átrakható, gagyi minőség, 1 év használat után a bicskakulcs része nekem lötyögött mint állat(egy központizárhoz volt nekem anno).
nem annyira vészes amúgy a mostani állapota, csak látszik, hogy volt már használva 5 évig! ha megkapja a szilótokot, akkor tovább romlani nem fog. ha a szilótok megnyúlik, max rendelek valami műanyag, vagy műbőr, vagy bármi mást, időm van, az a párszáz forint amennyibe kerül, az semmi!tényleg, van itthon egy másik vw kulcsom elektronikával, mindennel(németben találtam a pályán), azt vajon hozzá lehet tanítani a skodámhoz?
-
diablo1984
veterán
válasz CharlieDrop #131807 üzenetére
Nekem Octavia 2 facelift kombim van ezzel a motorral és egy iszonyú hosszú 5ös váltóval, 130-nál 2500at (sem) pörög, ennek megfelelően nem hangos, keveset eszik, dízelesnek dízel a hangja, de a kabinban nem nagyon hallani, télen 2-3 perc és meleget tol, a vízhőfok persze lassabban melegszik, de ez dízel, nem a kipufogónak fűt.
Amúgy annak ellenére, hogy mindenfelé lomha és gyengének bélyegzik ezt a motort, szerintem igenis tud fürge lenni, igaz nem 1200nál kell elváltani, mert alacsony fordulaton nyomatékszegény, de szépen 1800ig elfoggatva megy mint a hülye. Piszok takarékos tud lenni én elégedett vagyok a kocsival, ennek megfelelően gondolom egy golfban(főleg ha csapott seggű és nem kombi, ergo kisebb autó) is ugyanígy viselkedhet ez a moci! Bistos van ami jobban megy tőle, de egy 20 éves 1,9 tdi-t(az adagolós szmókendcsárm) szerintem érzésre elpicsáz, azok sem egy rakéták, de célnak töléletesen megfelelnek a maguk 90 és 110 lovukkal, ez is épp ilyen kütyü, csak itt ha odalépsz nem tol ki egy vödör kormot a kipufogón.....ennél a kipuffból enni lehetne, az enyém vége pl még belülről sem kormos.
-
diablo1984
veterán
válasz i-sti #131810 üzenetére
nálam még nemrég van, így hosszú távú dolgokat nem tudok róla mondani, haver szerint(tőle vettem) vegyesben 5 liter körül kajál és szerinte a fedcomp felfelé csal! Nálam a fedcomp még 5,2 körül mutat, igaz nem racer stílusban hajtom, majd nyilatkozom, ha tankolni kell, 1 hete toltam tele a vasat elsőnek, elvileg közel 1000 kilómétert is ki kellene bírnia egy tele tanknak, az még odébb van! Sprintmonitor adatokat lehet keresni, én nem kínlódok ilyenekkel, tankoláskor nullázok, osztok és kiszámolom. A fedcomp tud simán 5 alatti fogyasztásokat is mutogatni csipázza a főutas tempót tempomatnál, azt már láttam rajta.....
(#131811) tomcsi23:1200nál max, ha lassítani kell és leesik a fordulat, akkor vissza kell tolni, mert bár nem fullad le, de nehezen tudna felállni, ennek a hosszú váltónak a hátránya, hogy használni is kell, városban 50et 3asban tudja, 4esben 1500alatt fordul, szintén az a határ, hogy küzd.....
(#131813) CharlieDrop: nálam a fűtés hamar jön, a hőmérő hogy meginduljon felfelé, akkor kell 1-2 km, de akkor hamar beáll(mire kiérek a városból, addigra nagyjából 90et eléri). a fűtést nem tudom miről tolja, abban a részében biztos van rásegítés, mert túl hamar fűt, igaz az enyém digitklímás 20 fokra állítva, ha kell fűt, ha kell hűt, de nem kell piszkálni, belövi magának!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz tresh #131838 üzenetére
De sokak számára még az az isten, nekem is volt, azért tudom hasonlítani, az 1,9 pdti-hez főleg a 131 lovashoz meg nincs értelme, az megy mint a dög, de cserébe 6 alatt sem nagyon lehet kihozni, az már nem a takarékos változat!
Ez a skoda már euro5-ös. Amúgy mi van itthon a csalós dízelekkel, kell félni, hogy egyszer csak rendeletben sz*patnak meg?
-
diablo1984
veterán
válasz tomcsi23 #131994 üzenetére
azért írtam, hogy 10ezer után ha ledobatja az olajat, akkor jót tesz a lelkének, de ezer után? Akkor még a bejáratási fázis sem zajlott le, nincs értelme! Új autónál mikor pár hónap alatt eléri a 30ezret, biztos nem fogják 10ezrenként olajcserére vinni, ha meg 2 év alatt sem mennek vele 10 ezret, akkor meg 2 évente cserélik....
Amúgy octavia 2-esben az olajcsere gyári előírása 30ezer/2év, ez az olaj, de a többi szűrő is gyár szerint ekkor cserés? Mert a szervízkönyv szerint nem mindent cserélnek 30ezrenként, van amit minden 2. olajcserére(pollenszűrő, ilyesmi). Gázolajszűrő és a levegőszűrő gyári előírás szerint mikor cserés?
-
diablo1984
veterán
válasz Magnum_ #131996 üzenetére
ártani nem árt, de nem árt kivárni vele a bejáratási fázis végét, mert akkor még fémszencsék kerülhetne az olajba.....
Az enyémben 30 ezrenként toltak új olajat, azt 6 havonta elérte, most 194 ezernél is működik hiba mentesen, persze én nem ezt fogom követni, hanem 10 ezrenként/2 év és mindenből kap újat(mann a preferált szűrő nálam).
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz CharlieDrop #131998 üzenetére
Nem én tettem bele, hanem az élete első 3 évében cégautó volt és gyűjtötték bele a kilómétereket rendesen, 3 évesen "szórták ki", pár hónap múlva vette meg haverom, ők 2 év alatt toltak bele 30 ezret, utána jöttem én a tulajok sorában, én 2 évenkénti olajcserét tervezek, akkor kb 10-15ezret tehetek bele(2év alatt), mert sofőr vagyok, céges autóval(tehetautóval) 10-11ezret futok egy hónapban, ennek megfelelően kevésbé van kedvem kocsikázni, ha itthon vagyok, a feleségemnek meg van egy yarisa, ő azzal szaladgál....
Szóval ez a története a kocsinak, ezt a "kínzást" kell kibírnia, ha nem vagyok itthon, akkor a garázsban....
-
diablo1984
veterán
válasz CharlieDrop #132007 üzenetére
2 év vagy 30 ezer a longlife periódusa az 1,6 crtdi-nél!
-
diablo1984
veterán
válasz CharlieDrop #132014 üzenetére
nem, de évente nem fogom ledobni belőle az 5-7 ezret futott olajat és szűrőket az biztos! Megkapja a longlife olajat és 2 évente kb 12 ezrenként ki lesz cserélve, ki fogja azt bírni!