-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Taci
addikt
Sziasztok!
Apám 2002-es Skoda Fabiájában keresi a (szaki) szerelő az index relét, de fogalma sincs, hol lehet.
Ha jól értettem, az a baja a kocsinak, hogy hiába hallani a kattogását az indexnek, nem világít semmi (biztosítékot cserélt, azt tudom).
Szóval most az index relét keresi, de nem találja. Ti tudjátok esetleg, hol és mit keressen? Nekem ez a téma teljesen sötét folt...Köszi a segítséget előre is.
-
Taci
addikt
Sziasztok!
Seat Leon 1M-hez (2005) tudnátok diagnosztikai kábelt ajánlani? Aliról szeretném rendelni, de annyi féle van, nem tudom, pontosan melyik is lesz jó. Ha esetleg linket is tudnátok adni, az lenne a legjobb.
A mai napon fogalmazódott meg bennem az igény, mert köhögve, 100-adjára indult csak a motor, és szívesen megnéztem volna, hogy van-e hibabejegyzés, vagy csak a hideg miatt volt, és használhatom nyugodtan az autót tovább.
Köszönöm.
-
Taci
addikt
Sziasztok!
Seat Leon 1M.
Tudjátok esetleg, hogy lehet külön venni azt a teleszkópot körülölelő gumit, és tudják cserélni? Vagy (valamilyen nagyszerű okból kifolyólag) csak a teleszkóppal együtt?
Megragasztottam (szigetelő szalaggal) ahogy tudtam, de a másik oldali sem fogja sokáig húzni, ahogy néztem, jó lenne mind a kettőt cseréltetni, viszont csak azokat a gumi részeket.
Köszi.
-
Taci
addikt
Sziasztok!
Nézegetem az első generációs Arteonokat, és látom, hogy van belőle 1.5 TSI és 2.0 TDI. Dízel autóm még nem volt, igazából nem is nagyon érzem, hogy szükségem lenne rá, mert nagyobb távot max csak heti 1x járok, az is 90km összesen csak.
A kérdésem az lenne, hogy bár 150 LE mindkettő, nem-e "kevés" egy 1.5-ös motor egy ekkora kasznihoz?
És mennyire megbízható motor az 1.5 TSI? A 2.0 TDI-ről tudom, hogy eléggé az, de ez az 1.5 TSI is kint van már egy ideje, hátha van már sokatoknak tapasztalatotok vele.
Megéri "kockáztatni" az 1.5 TSI-vel, vagy inkább maradjon a bevált 2.0 TDI?Turbós mindkettő, így nyilván ez elromolhat mindkettőben. De az 1.5-ösben többet dolgozik nyilván, mint a 2.0-ban.
Melyik a bonyolultabb/szervizigényesebb konstrukció?
Azt szeretném választani, amivel tovább bírja kevesebb hajlammal arra, hogy elromoljon. Ha a TSI, örülök, mert dízelre nem igazán van szükségem. De ha a dízel a megbízhatóbb, akkor meg beiktatok hosszabb utakat, hogy "rendben legyen".Ehhez a témához kérnék iránymutatást tőletek.
Köszönöm.
-
Taci
addikt
válasz imyourfriend #210413 üzenetére
Szeretek váltani - fogalmam nincs, miért. Plusz az automata ellen szól, hogy a VW-szerelőt 2-3 éve amikor kérdeztem, mit és miért ajánl, azt mondta, ha automata váltó, akkor úgy számoljak, hogy HA javítani kell, akkor az 500e Ft-tól kezdődik. (Bár gondolom, ez minden automata váltónál így van, és főleg a munkadíjat jelelnti elsősorban.)
Persze szívesen meghallgatok tapasztalatot tőletek, hogy ez valóban így van-e. Meg hogy mennyire kell arra számolni, hogy tönkremegy / mikre kell számolni, milyen időközönként stb. -
Taci
addikt
válasz focvis #210418 üzenetére
Olajos DSG? Ez mit jelent? Többféle van? Mit kell nézni (akár még a hirdetéseket böngészve is)? (Bár már azt írtad, hogy a 2ezres motorok mellé az van.)
Bamba vagyok a témában, 18 éve ugyanaz az autóm, egy Leon 1M, 260e km-nál jár. Szeretem, teszi a dolgát, vigyázok rá, vigyáz rám - de méretben mennék eggyel feljebb. Így jött képbe az Arteon. (És a Passat VIII, viszont az Arteon sokkal szebb számomra.)
Automata váltóst csak céges autókat vezetek, ezért is mondtam, hogy inkább a kézit szeretem. De ha azt mondjátok, a megfelelő DSG ugyanolyan megbízható (ha figyelek rá, rendben tartom, és az előző tulaj is így tett, persze), akkor attól sem zárkózom el.@yodamester10: Városban max annyit, amíg bérek a munkahelyre (50km-ről). Bár korábban meg ott laktam, akkor napi szinten csak városozás volt. Szóval lehet még ez is, az is, ahogy hozza a jövő.
-
Taci
addikt
válasz focvis #210422 üzenetére
Köszönöm, ezzel jó tisztában lenni, észben fogom tartani.
@tibbike01: szépótó Az Arteonban nekem is a keret nélküli ablak, ami nem igazán tetszik. Ott jobban tetszik a hagyományos (kerettel).
Igazából úgy indultam neki, hogy adott keretbe mi fér bele. Próbáltam előbb maximum 8M Ft-ig nézelődni, aztán úgy láttam, sokkal nagyobb a választék, ha csak akár 8,5-re vagy 9-re felmegyek. Először C és E Merciket néztem, aztán jutott eszembe az Arteon. Volt egy nagyon ígéretesnek tűnő 2.0 TDI 8M-ért 120 vagy 140e km-rel, de arról sajnos lekéstem.
Elektromos/hibrid opciók is jók lehetnének, napelem van itthon, viszont ebben az árkategóriában nem találtam olyat, ami a Leon felett lett volna méretben, és tetszett is volna. De ismét csak a nézelődős szakaszban vagyok, szóval nyitott szemmel járok.Köszönöm a segítséget és a hozzászólásokat.
-
Taci
addikt
Sziasztok!
Seat Leon 1M-be jobb hátsó ajtóba lenne szükségem új (bontott) zárszerkezetre. Tudjátok esetleg, hogy ugyanolyan-e a hasonló évjáratú (2005) Golf 4-ben, Toledóban, Ibizában vagy akár Passatban lévő zárszerkezet, vagy konkrétan csak Leonba illőt kell keresnem?
Kivenni nyilván nem tudom, így mintának vinni sem, de hátha lehet tudni, hogy milyen másik típusból tudok ugyanolyat szerezni.Köszönöm.
-
Taci
addikt
válasz dellfanboy #212782 üzenetére
Ezt találtam: 3B4839016A
És ez alapján úgy látom, Golf IV, Passat B5 és Octavia I is szóba jöhet. -
Taci
addikt
válasz dellfanboy #212787 üzenetére
8e Ft-ért adják a bontottat, 11e Ft az új:
[link]
Akár a link alatti listából is tudnátok ajánlani egy megbízható márkát?megneznem mi baja a reginek, hatha javithato.
Ez nem opció sajnos, én nem értek hozzá, a közelben lévő szerelő meg örülök, ha annyit elvállal, hogy kicserélje. -
Taci
addikt
Sziasztok!
Leon 1M középső légbeömlőiből szivacsdarabok kezdtek kijönni, így nem merem használni azt a részt, mert ezeket rám fújja.
Youtube-os videók alapján próbáltam kiszedni, hogy megtisztítsam, de nem megy, és félek, eltöröm.
Van esetleg bevált módszer, hogyan lehet úgy kiszedni, hogy ne törjem el?
Köszönöm. -
Taci
addikt
válasz F_Zolee #217049 üzenetére
F_Zolee és molnarpeter: Köszönöm a válaszokat. Ma vittem helyi szerelőhöz, kiszedte a légbeömlőt, de valóban, nem mögötte van a "hiba", hanem lentebb. Azt mondta, ő azt csak úgy tudná cserélni, ha kiszedi a komplett műszerfalat. Szóval erre még azért fel kell készülnöm, mert nem igazán örülök neki.
Viszont lenne egy másik kérdésem is:
Ugyanígy Seat Leon 1M: Az első sárvédők alja rozsdásodni kezdett. 2-3 éve észrevettem, hogy valami nagyon nem oké ott, kicsavaroztam a lenti csavarokat, és marékszámra tudtam kiszedni a nedves homokot (jól meg lett tervezve)... Aztán beindult a rozsdásodás, úgyhogy már tehetetlen vagyok.
Skodákhoz tudom, hogy van sárvédőjavító (javítóív) szett, de tudjátok esetleg, van-e Seathoz is? Kivágni azt a részt, aztán odahegeszteni azt a "toldalékot", majd színre fújni. Neten rákeresve most találtam 1-2-t, de hátha van tapasztalatotok vele (plusz raktáron se nagyon van, max egyik oldal csak).Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
Taci
addikt
Sziasztok!
Már annyi szivacsdarabot fúj ki a Seat Leon 1M-em szellőzője, hogy muszáj vagyok vele valamit csinál(tat)ni. Viszont azt mondja a szerelő, akihez vinni szoktam, hogy ő csak úgy tudja kicserélni ezt a szivacsot, ha a komplett műszerfalat kiszereli + a fűtőrendszert is.
Ti tudtok esetleg egyszerűbb/gyorsabb megoldásról? Nyilván nem elvárás, hogy mindenhez értsen, így ha meg tudnám neki mutatni (akár egy YT-videón is), hogy hogyan lehet egyszerűbben megcsinálni, ő csak örülne neki.
Köszönöm.
-
Taci
addikt
válasz molnarpeter #218710 üzenetére
Nagyszerű, köszönöm szépen!
@F_Zolee: Ha teljes bontás, akkor megemlítem ezt is.
Köszönöm szépen a segítséget nektek!
-
Taci
addikt
Sziasztok!
Seat Leon 1M-ben (2005) cserélte(tte)m le a váltószoknyát. Már így is a 2. volt rajta - sajnos nem találtam meg, hogy azt anno honnan rendeltem, pedig pont jó volt, és viszonylag tartós is.
Pár hete rendeltem Aliról egyet, amit a típushoz írtak, méretben passzol is, viszont a réginek az alján csak egy vékony gumicsík volt ( [kép] ), míg ennek az újnak valami "visszavarrás" ( [kép] ), amitől olyan vastaggá válik, hogy nem lehet visszapattintani a helyére a "talpat".Tudnátok ajánlani az első típusból, vagy olyat, ami nálatok bevált? Idegesít nagyon, hogy nincs a helyén az alsó konzol emiatt, szeretném kicserélni.
Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen