Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bad Pritt

    nagyúr

    válasz .LnB #245275 üzenetére

    Szerintem, de ez szigorúan magánvélemény: ebben a generációban nincs még egy kiadó, ami ennyire megjárta volna a legnagyobb magasságokat és a legmélyebb mélységeket is és ugyanaz az oka mind a kettőnek.

    Az Ubi elhitte és amióta csak a mostani gépekre fejlesztenek, aktívan erőltette azt a két koncepciót, amit jelen generációnál felfuttathatónak és működőképesnek láttak: a gaming as a service és az open world kooperatív játékokat. Mind a kettőre alkottak működőképes alternatívát (R6 Siege, GR Wildlands, FC 4-5), amik minden szinten sikert arattak és olyat, ami égetnivaló (For Honor, GR Breakpoint) és instant bukásként lett elkönyvelve. Minden meglévő AAA franchise-ukat és újonnan kreált címeket is erre fűzték föl, a Witcher 3 és Dragon Age Inquisition pedig olaj volt a tűzre, mert láthatóan működőképes ez a living world koncepció egy Boston környékénél nagyobb területen is, úgyhogy fokozatosan minden nagyobb lett náluk.
    Ami játékosként szembetűnő, hogy milyen iszonyatosan gyönyörű és részletes világokat kreálnak, nem tökéletesek, de tényleg páratlan a Wildlands, Origins és Odyssey is, csak pár példát említve. De miközben a grafikusok meg dizájnerek ezeket tökéletesítették, nem sikerült olyan írókat, kreatívokat szerződtetni, akik feltöltenék ezt élettel, nincs vízió a játékok mögött, csak egy tökéletes keret, amibe beledobják a játékost és ott játszadozhat, viszont ezek nem sandbox játékok, nem építhetsz fel egy olajbogyó kereskedelmet az Odyssey-ben, nem lehetsz drogkereskedő a Wildlands-ben, helyette végeláthatatlan task management a sorsod, ami egy orbitális hiba ilyen közegben.

    Az AC sorozatnál egy dolog szembetűnő mondjuk a 2 óta: egy sajátos, jól disztingválható játékmenetet szépen fokozatosan sikerült leépíteni, így mára az Odyssey inkább hasonílt egy Batman-re, Middle-Earth játékra, mint bármelyik előző generációs AC-re. Nincsenek fizikai határai a karaktereknek, elrugaszkodott a valóságtól, a puszta falat megmásszák ma már, míg a régi részekben még az volt a kihívás, hogy megtaláld az utat a torony tetejére. Sokkal kommerszebb, színesebb, szagosabb egy mai AC rész, igazodik a trendekhez, minden felszerelés, minden ellenség csupán egy szín és számhalmaz, ami egy pörgős multi fps-nél tökéletes, de itt mesterséges hatást kelt, ami számomra valamelyest csökkenti az immerziót, mert nem erről szól assassinnak lenni.
    Azzal se lenne gond amúgy, hogy egyéb játékelemekkel színesítik a palettát, hisz régen is ezt tették, a 2-ben megjelent a rejtett pisztoly, a kis házad felvirágoztatása, a Brotherhood sokkal nagyobb játékteret engedett, lóval tudtál közlekedni, megjelentek a segítők (az egyik legjobb játékelem, amit valaha a sorozatba tettszek szvsz), a Revelationsbe bekerült a védelmi minijáték, stb. De megint csak azt tudom mondani, hogy kommersz lett a játék: a Shadow of Mordorban működött a nemesis rendszer, a mini boss jellegű random encounter-ökkel, berakták hát az Originsbe a folyton az utadba kerülő fejvadászokat, ugyanígy feleslegesen került bele a lock alapú harc. Az Arkham City-ben tökéletes volt a grappling, bekerült a Syndicate-be tokkal-vonóval és még lehetne sorolni. Nem idegen az AC világától, de minden ilyen változtatás kicsit távolabb lökte az alap koncepciótól és eljutottunk oda, hogy most már szabályos háborúval, várostrommal reklámoznak egy orgyilkos című játékot.
    A legnagyobb gond viszont tényleg az, hogy nem szól már semmiről. Nincs átívelő szál, nincs impakt a nagy világra, csak valami magányos harcos, akivel átélsz pár ismert történelmi helyzetet, viszont ha már eldobták a mögöttes tartalmat, akkor az adott rész sztoriját írhatták volna meg normálisra, de ez sem sikerült. Ott az Ezio trilógia, házon belül tanulhatnának, elkészítettek három játékot, aztán lezárták a karakter történetét az Embers kisfilmmel, amit az ember akaratlanul is képes volt megkönnyezni. Tökéletes volt és ami a legszomorúbb, hogy nem lesz több ilyen.

    Amúgy az én meglátásom: miért van az, hogy az előző generáció tele volt fantasztikus karakterközpontú sorozatokkal (teljesség igénye nélkül: Halo, Gears of War, Uncharted, Assassin's Creed, Mass Effect, Tomb Raider, Arkham sorozat) és valahogy ebben a generációban vagy lezárni sikerült őket (Uncharted, Arkham), vagy átalakították (Gears of War, Halo), új alapokra helyezték (God of War), vagy nem tudták felfuttatni az utánuk következő részeket (Mass Effect)? Minden más AAA cím egy-egy rész egy ismert franchise-ban, laza kötelékekkel.

    Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

Új hozzászólás Aktív témák