Új hozzászólás Aktív témák

  • saelin

    veterán

    A cica megoldotta hogy ma offline játékokkal töltsem az időt. Pont a router mögött ketté harapta a kis vékony optikát... GG! :DDD Szerencsére a Control és a Frostpunk le van töltve, ebből az utóbbi az új szerzeményem. Nem tudom innen ki játszott a Frostpunk-al, de egy kegyetlen nehéz a story módja. Tegnap az utolsó fejezetnél szépen el is véreztem, pedig eddig a legjobban sikerült runom volt eddig.
    Ha létezik hardcore city builder akkor a Frostpunk az az. Ugye itt egy széjjel fagyott apokalipszisben kell helyt állni, ahol mínusz 30-120°C-ok repkednek és a folyton fejlesztésre szoruló Stramengine tartja életben a kis településünk. Ebbe tonna szám öntjük a szenet, hogy 24/7 tartson egy élhető hőmérsékletet a környéken. Nyersanyagból a szén mellett van még a fa és a fém, de később becsatlakoznak újabb anyagok is ahogy haladunk előre a fejlesztési fán. Eléggé meg kell fontolni mit, mikor és milyen helyzetben kezdünk el fejleszteni, mert azt leállítani nem lehet! Ajánlott már az elején a Beacon-t kifejleszteni, amivel expedíciót indíthatunk a világba hogy nyersanyagokat, netán embereket szerezzenek nekünk, de akár nagyon fejlett gőz gépeket is felfedezhetnek a romok között. Az időjárás a story módban nem dinamikus szerintem, de a endless módokban már az, és hébe-hóba beköszön egy durvább hidegfront is hogy az amúgy sem könnyű életünket még jobban megnehezítse. A gameplay nem az az unalmas ülök és csodálom a városom kategória, hanem aktívan figyelni kell a felbukkanó eventekre amikre egy felugró ablakban kell megoldást találnunk. Pl ha a gyermek munkát behoztuk mint törvényt (biza, törvényeket is hoznunk kell) és megsérül egy gyermek, akkor kapunk róla egy értesítést hogy mi legyen vele:
    - Pihenjen amíg jobban nem lesz.
    - Dolgozzon tovább amíg akár egy minimálisan is képes rá.

    Egyértelműen következményei vannak a választásunknak és nem mindig annyi, hogy na, akkor én jó fiút fogok játszani a játék végéig. Ezt a fejlesztők a hope (remény) és a discontent (megosztottság?) rendszerével oldották meg. Ha túl egyoldalúan döntünk hol az egyik, hol a másik érték nő, és ha csak az egyik eléri azt a bizonyos kritikus pontot, akkor a vezetői szerepünknek annyi. Jobb esetben száműznek, rosszabb esetben élve meggőzöl minket a mérges tömeg. A lényeg hogy az a Game Over, ennyi volt és lehet sírni a több órás gameplay elvesztésén. Persze ezer más mód van még ezt a képernyőt elhozni, de nem lövök le minden poént itt. Ha valaki kedvet kapott volna a játékra most nézzem rá, mert akciós a store-ban! A story módot is elég végig vinni, de annak végeztével sem üresedik meg a játék, hiszen ott van az endless mód amiben két nehézség közül választhatunk. Survival és Constructor, de lehet másképpen hívják őket. Az egyik nagyon durva hardcore nehézségű, már már a story módon túltevő módon, míg a másik egy hars, de azért katasztrófáktól ritkább játékmódot kínál. Itt szépen lehet építkezni, fejleszteni, felfedezni és vagánykodni ki hányadik napig bírta eddig.
    Sokáig szemeztem a játékkal és szerintem jóóóval előbb meg kellett volna vásárolni, mert óriási élmény nekifutni ennek a steampunk világnak! Hasonló hardcore játék még a They are billions amit megintcsak ajánlani tudok, de ott már tényleg fel kell kötni a gatyát, mert a zombi hordák nem viccesek és a játék címéből adódóan nem kevesen vannak. ;]

    "It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."

Új hozzászólás Aktív témák