Új hozzászólás Aktív témák
-
Patics
tag
Nos egyenlőre itt tartok a tervezésben, légyszi véleményezzétek:
VÁZ
Még nem tudom tartalék kar, vagy még egy váz kezdésnek. Láb lehet, lehet nem, megoldható.FC1
FC1-deluxe
FC2-deluxe
Melyik lenne jobb, vagy valamelyik másik?ESC1-20
ESC2-20
Vagy 30-A-es?
ESC1-30
ESC2-30
Esetleg, 40-es v. 50-es?
ESC-40Motor 04
vagy
Motor 05
Motorból kezdésnek 5 darabot érdemes rendelni?Propi1
Propi2
Propi3
Propiból kezdésnek 30 pár?Ezek a főbb dolgok, kihagytam valamit?
Aksit mit ajanlotok, persze inkább ha az eddigiek véglegesülnek.
Aztán az apróságok:
motorvédők
nylon távtartók,
aksi leszorító pánt,
mi kell még, minden csavar, vezeték, apróság fontos lehet..Drónra fel!
Madaraim: Sbach 342; Double Hourse 9081; Skyartec Wasp V3; Align Trex 500; WLtoys V686G; Floureon H101; ZMR-250 FPV Racer ------- Földi ellátó: M1 Abrams
-
Patics
tag
Az FPV-hez lenne:
kamera
a 2.8 MM-es.Antenna
Ebből miért van kettő? Melyiket kellene vennem, a RP SMA-male, vagy SMA male? Mi a különbség?Ez a három kompatibilis egymással és jó lenne a 250-es racerre?
Kell hozzá még valami? Kábel, szoftver? Ja, vevő persze.
Ehhez pl. milyen szemüveget javasolnátok?
Madaraim: Sbach 342; Double Hourse 9081; Skyartec Wasp V3; Align Trex 500; WLtoys V686G; Floureon H101; ZMR-250 FPV Racer ------- Földi ellátó: M1 Abrams
-
Patics
tag
Aztán a bizbaszok:
low voltage csipogó
polaritásvédett micsoda?
csomó velcro ezek mik?
leszorító szalagok pl. milyenek?csipogó, ha elveszne
Ezekre linkajánlások? Mi kellhet még?
ja, és még mindig az aksi...
És szoftver az FC beállításához? Kábelek hozzá?
[ Szerkesztve ]
Madaraim: Sbach 342; Double Hourse 9081; Skyartec Wasp V3; Align Trex 500; WLtoys V686G; Floureon H101; ZMR-250 FPV Racer ------- Földi ellátó: M1 Abrams
-
Teréz Atya
senior tag
En vettem folyekony szigetelo szalagot (liquid electrical tape). Kb. 13 euro volt egy rendesebb tegely. Dolgozni vele agyrem, mert nyulik es folyik, viszont szaradas utan eleg durvan tapad a felulethez, elvileg vizallo is. Amugy van meg impregnalo spray is (conformal coating), ez jobban tapad a feluletre, kevesebb tomeggel is jol szigetel, de szinte semmi fizikai vedelmet nem biztosit.
[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
mgy
senior tag
válasz Teréz Atya #105 üzenetére
Én nem találtam itt a környéken (biztos van, de nem feszítettem nagyon a dolgot). Amúgy errefelé az üvegfesték a menő. Vettem is tegnap egy nagy tubus pinkyt, asszem 600 forintért. Az embernek tudnia kell felvállalnia a másságát!
---Patics,
tök jó listákat írsz, de nem tudok mit hozzátenni, pont egy (fél?) oldallal járok előtted a könyvben.[ Szerkesztve ]
-
Teréz Atya
senior tag
Olyan "gyakori," hogy egesz pozsonyban egy uzletet talaltam, ahol aruljak. Pedig allitolag autoszerelok es motorcsonakosok is hasznaljak a vizallosaga miatt.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Teréz Atya
senior tag
A deluxe 10 dof, azaz van benne magnetometer es baro.
@ 69 - akkor fogalmazzunk ugy h a 3 axishoz kepest all meg mint a szog. 3 axis self levelnel pl. meghuzod balra a kart, majd elengeded, ez a szerencsetlen meg fog tovabb haladni abba az iranyba, igaz valamivel lassabban, neked kell ellensulyozni az ellenkezo iranyba rantassal. Ha feldobsz egy 3 axis gepet a levegobe es gazt adsz, akkor mire vizszintbe vagna magat mar reges reg foldet fogott. Tehat egyfolytaban korrigalnod kell az elektronika hianyossagait, ellenben nem ad full controlt. Aztan a WlToys es Walkera elo jottek azzal, h eltaroltak valami regiszeterbe a gyro adatait, igy probaltak a gyorsulasra kovetkeztetni. Amint azonban fel lehett pakolni az accelerometert is a lapra olcson, egy csapasra kidoglottek a 3 axis auto-level gepek mint a dinoszauruszok. Nekem meg sikerult egy elektro uzletben ilyet venni Revell Atomium neven. Azt atepitettem H8 mini FCB-vel.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Teréz Atya
senior tag
low voltage csipogó
polaritásvédett micsoda?
sima "buzzer" max. 2 dolcsi 5 darab."
csomó velcro ezek mik?
leszorító szalagok pl. milyenek?
ontapado tepozar, tepozaras leszorito
csipogó, ha elveszne
anti lost buzzer. Ezt a vevonel PWM modban a gazra kell tenni, csipog, ha egy percig nem adsz gazt. PPM / serial nemtom megy-e, van olyan vevo ami akkor is kiadja a PWM jelet bizonyos labakon ha amugy PPM / serial modeban van.
Ezekre linkajánlások? Mi kellhet még?
Megy privat, nehogy valami modi szomoru legyen
ja, és még mindig az aksi...És szoftver az FC beállításához? Kábelek hozzá?
CC3D - mini USB, naze32 - micro USB - cleanflight, a betaflight nem veletlenul "beta," napi szinten fejlesztik, kerulnek be ill. ki uj funkciok[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
mgy
senior tag
válasz Teréz Atya #109 üzenetére
Kérek szépen én is tépőzáras linket! Vettem valami ótvart az ebayról, semmit nem ér.
Köszönöm -
Teréz Atya
senior tag
Akartam, de a banggood-rol eltunt az osszes tepozar! Hat mondom WTF, raklikkelek amit rendeltem, erre kiirja h "404 not found." Mi ez? A batterygate utan velcrogate? Vagy Bruno tepozaras ruhaja lett a divat Kinaban?
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
mgy
senior tag
válasz Teréz Atya #111 üzenetére
Mondjuk úgyse lenne időm kivárni, míg ideér a Holdról...
Megyek, megveszem valami modellboltban, nőljön már a magyar gdp is. -
mgy
senior tag
Még egy dolog jutott eszembe...
Elég durva szettet készülsz összerakni. Ha úgy döntesz, hogy valamiből eredetit, s nem jól láthatóan másolatot akarsz megvenni, akkor szerintem kerüld a bg, gb, ebay boltokat.
SP Racing vezérlőt én biztos a gyártótól vennék, drágább, de legalább tuti. Ugyanígy, ha rászánod magad a 2205-ös emaxra, akkor nézd meg az emaxmodell.com-ot. Nem lesz (sokkal) több, igaz a postáért is fizetni kell, de biztos nem csak a szitanyomó jómunkásembert fizeted ki. -
SpydeR3412
aktív tag
Tessék: Eachine tépőzár
-
Patics
tag
Opsz! Ez nekem új. Én pont a Bg, Gb, Eb boltokból v ásárolok, hiszen Ti is azokról írtatok eddig...
Körülnézek a tanácsod szerint, de most kicsit elbizonytalanodtam...Sőt, most még a vásárlás elindításával is várok, mert "elfogytak" a válaszaitok, még vannak bizonytalan pontok... Pl, mit értesz az alatt, hogy "rászánod" magad. Miért? Nem kellene? Te mást javasolsz?
Madaraim: Sbach 342; Double Hourse 9081; Skyartec Wasp V3; Align Trex 500; WLtoys V686G; Floureon H101; ZMR-250 FPV Racer ------- Földi ellátó: M1 Abrams
-
mgy
senior tag
Nem vagyok sznob, teljesen jó a másolat is sok dologból, simán meg fogom venni az Alien váz mását, amit lentebb linkelt egy jóravaló topiktárs. Bár rezeg a léc a Goby nem sokkal drágább, viszont van rá élettartam gari.
De ha valamiből eredetit szeretnél, szerintem ezek a boltok, hát nem tom. Rengeteg sz.rt árulnak. Tegnap próbáltam összekötni az SPRacing másolat fc-t a vevőmmel, ami csak sima pwm-et tud (csatornánként egy drót), nem sikerült. Nem tudom, okosabb vevővel megy-e majd, ezzel nem adta. Hova menjek supportért/panaszra, a BG-hez?Nem tudok okosat mondani, a kérdéseidre tényleg. Sokmindent elolvastam már, de azok a mások véleményei, nekem még kevéske a saját. Én motorból 3-at vettem egy darab RS árából. Ezzel is sokkal gyorsabb lesz a quad, mint én vezetni tudom.
Félek, sokat a fórumokon leírtakat készpénznek veszik, aztán jön a szomorúság, ha valami nem úgy alakult. -
Jackal2
senior tag
A BG feltünteti mi a másolat, onnan vehetsz bármit. A GB viszont átbaszós és még a support is szar. Az ebay meg 2xGB, ugyanis ott egy scammer is van, akiknek termék sincs csak listázzák, aztán lehet rájuk tolni a Paypal disputeot.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Ebben a hobbyban semmi sem készpénz, gyakorlatilag semmit nem kell elhinni, amit saját szemeddel nem láttál.
És akkor még simán lehetnek olyan dolgok, amire nem gondoltál vagy egy elrontott felfogatás mondjuk a karbon vázon, amivel rövidzárba teszel valamit és már is megy a kukába az egész.
Vagy egy szoftverhiba, amit a büdös életben nem fogsz megtalálni. Mondjuk a PID egyik értékét szarul kezeli le a másolat vezérlő, akkor azt te az életbe nem fogod megtalálni, csak azt látod, hogy szarul repül a géped. Mint ha Windows lenne rajta
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Ezt arra mondtam, hogy mindenki szarrá töri eleinte a cuccait. Bele tudsz tolni 150-200.000-et egy gépbe, de ha egy fa törzsén kettétörik majd mikor leesik a földre lángolva elhalálozik, akkor jobb ha csak 50.000-be került.
Plusz az sem mindegy, hogy az erőt tudod-e uralni, ami kijön belőle. Nekem megvan a Nighthawk vagy 2 hónapja és még nem álltam át 4S-re, de még a motor tilteket sem tettem fel, sőt még 60xx-es propellereket se.
Ez is elég erős, hogy bevágjam a bokorba.
Na most emlékezz arra a történetre, amikor vettél egy 180K-s helit és 5 perc alatt keletkezett benne 100K kár
Ezért mondtam azt, hogy kb, tök mindegy milyen motor, vezérlő van benne, csak legyen stabil, mert ez sokkal fontosabb, mint hogy rohadt erős legyen.
Az első gépet úgy is követi még vagy 5, mert rá fogsz jönni ezt nem így vagy úgy kellett volna csinálni, akkor átépíted, majd valami elromlik benne, és így tovább.
Megveheted mindenből a legjobbat, de azok akiktől mi a tanácsot kapjuk 90%-ban versenyzők, de azt te is belátod, hogy a gyerekeket nem egy becsövezett, turbós Lancia Delta Integrale-val kell az oviba szállítani, ha érted, mire gondolok. Az a nézőpont - a teljesítménymaximalizálás - is csak egy szempont, vannak mások is.
Pl. abba belegondoltál, hogy egy 20/30-as ESC vel rendelkező gép 3 perc alatt szippantja ki az áramot egy 1400mAh-s akksiból aminek darabja 7000-be kerül? Cserébe olyan erős, hogy nem tudod irányítani...
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
SpydeR3412
aktív tag
Srácok! Nagyon szépen köszönöm az eddigi segítséget!
Végül a Falcon mellett döntöttem. Nem merem még bevallani az rs2205-ös motort, pedig nagyon csábító a LittleBee esc-kel. És csak 5k-val drágább mint a Falcon. Csak felek, hogy túl sűrűn törne a gép.Patics: Ali-n van emax rs2205+20a = 28k-ért, ha érdekel.
-
fape
senior tag
válasz SpydeR3412 #120 üzenetére
Jó a falcon, nekem is az lesz majd a 2. racerem
Nem ezeket a drónokat keresik!
-
szacsee
nagyúr
válasz Teréz Atya #105 üzenetére
Köszi! Vélkonyan is lehet kenni? Száradás után a felülete nem ragad? Linket kérhetek ahol vetted?
mgy: CF-ben beállítottad a kapcsolat típusát? Majd Írd meg mi volt a "bibi". Köszi!
-
mgy
senior tag
Persze!
Néhány csatorna látszik, de nagyon nem ott, ahol kellene. Egészen ostoba módon kell kábelezni, mindkét oldalon lévő csatlakozóba mennek kábelek, horror. Értem én, hogy a pwm már nem menő, de akkor is.
Bármit csináltam, csak az AUX1-4-en volt mozgás, pedig végigpróbáltam az összes káblet minden likba. Jön egy sbusos vevő, azzal meglátjuk mit csinál. Ha rossz, nem tudom mit lehet tenni, ezt hogy bizonyítod?
Tegnap azt kérte a bg-s csaj a cseten, hogy fényképezzem le a rossz tápot, küldjem el a rendelési számot ÉS a csomagot kívülről lefényképezve. Aha. -
Patics
tag
Koszonom a sok jo tanacsot. Most kattog az agyam, falkon vagy epitett gep, vagy elobb falkon es aztan epitett gep...
Madaraim: Sbach 342; Double Hourse 9081; Skyartec Wasp V3; Align Trex 500; WLtoys V686G; Floureon H101; ZMR-250 FPV Racer ------- Földi ellátó: M1 Abrams
-
szacsee
nagyúr
Én az első rendelés óta minden csomagot fényképezek + felbontva a zacskó/ doboz sku matricát is. Ha fos van képem róla, videót meg tudok csinálni utána is. 😊
Távon a csatornakiosztás rendben?
Engem az szopatott egyszer. Csűrő 1-es, vizsz. vezérsík 2-es, gáz 3-as, függőleges vezérsík 4-es. Frysky failsafe nálam csak így működött.
Manualt esetleg rágd át hátha kimaradt valami...[ Szerkesztve ]
-
szacsee
nagyúr
Teréz Atya: ilyen csati kell nekem a gps-hez ügye?
http://www.tme.eu/hu/details/shr-06v-s-b/jelcsatlakozok-raszter-100mm/jst/Másik kérdés panelre forrasztható csatlakozót mit érdemes venni, amihez van anya csati és kicsúszásgátló?
12v-hoz kellene quadra led gimbal stb táplálására.. nevére nem emlékszem ezért érdeklődöm. -
Jackal2
senior tag
Sosem látom a listáitokon az akksi történetet, pedig hosszú távon az a legdurvább költség, konkrétan a gép ára VAGY TÖBB. Ezt csak azért mondom, mert ott van egy kis matek és most vettünk Marcival elég sok akksit, szóval van tapasztalatom.
Amiket vettünk:
3S
Turnigy 1800mAh 40C
Zippy 2100mAh 35C
Turnigy 2200mAh 30C
WSX 1800mAh 30C
Flower Power 1850mAh 35C (a vám megsemmisítette )
Multistar 4000mAh 10-20C4S
Multistar 1400mAh 65C
Dinogy 1400mAh 65C (a vám megsemmisítette )Namost ebből magasan a Multistar 65C volt a legdrágább, olyan 7000 Ft. Ezzel MAXIMUM 5 percet repül a racer, de inkább 4-et. Egy óra repüléshez 12-15 db-ra van szükség. Ez ugye min. 80.000 Ft
Amit én vettem gyakorláshoz, az 15-17EUR, tehát kb. 5000 Ft és 6-7 percet tudok repülni az Emaxszal. Így nekem elég 10 db akksi egy órára, 50 rugóért.
És még nem hegyeztem ki a dolgot, de a Turnigy Bolt LIHV 1400-asok darabja 10.000.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
szacsee
nagyúr
Nem látod a listán, mert pesszimisták. 😁
Kimegy repül, összetör, elveszik, hazamegy.Bocs akinek belegyalogoltam a lelki világába, de magas labda volt. 😆
Jackal: 250-esnél melyik az az akksi, amivel az üzemidő és a súly is egyensúlyban van?
Tanulni jó a 2200-as zippy, de valamit még kell vennem. Nem versenyzek, ezért az 1200 80C meg hasonlók 3 perc repidővel kiestek. A 2200-as meg nagyot ronthat a súly/ emelőerő kombón gondolom.
3S vagy 4S legyen az ezutáni lépés?
4S képes lesz a quad ezért kérdem. Gondolom még drágábbak.
Esetleg kezdésnek falun elmegy a 2200-as + veszek 3S 1500-1800-ast és ha versenyezni szottyanna kedvem akkor 4S?
Te hogy csinálnád? -
-
-
mgy
senior tag
válasz marciart11 #136 üzenetére
Nekem meg Ferihegyre értek a 150-es gép hiányzó alkatrészei. Remélem szerdán már ki tudok vele menni!
-
Jackal2
senior tag
Két dolgot tudok ezzel kapcsolatban mondani, a saját tapasztalatot és amit láttam, de nem én repültem:
- lődd rá a vázméretre a cuccot. Tehát 280-as vázak még simán repülnek 1800-2200mAh-s akksikkal, de azért egy picit lomha (eleinte nem veszed észre a különbséget). Mivel nagyobb a kapacitás, ezért kijön belőle elég áram
- 250-esnél a gyári 1500-as az jó, de valamiért 1400-as szokott lenni a többi akksi kapacitása. Ha 20A ESC-id vannak, akkor az 80A, tehát 1500-asból 55C kéne, ilyen nincs, inkább 60-65C-sek, ezek teljesen jók, azok 90-97,5A-t tudnak
- kisebb gépeknél 1000-1200 (200 vagy alatta), de ezek extrém magas Cértékűek, pl. 65-130C meg ilyenek, Turnigy Nanotech, Graphene Multistar spec akksijaiViszont túltolni sem érdemes, pl egy 1400 130C akksinak semmi értelme, nincs az a motor ami 182A-t felvenne. Ellenben 1400*90C/4=31,5A vagyis ennyit esznek az RS 2205-ös motorok
Szóval számolgassatok bőséggel.
Zsolesz 65C Dinogy 1400mAhval repül.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
szacsee
nagyúr
Pápa környékén lakom. Akksit majd gép összerakás után vennék, de részemről oké.
Jackal2: Köszi, viszont szerintem ritka amikor mind a 4 motor fullon megy.. Max ha sietni kell felfele. Kanyarban, ahol kell a precíz irányítás ott lehet 2 motor csak 70%-on ketyeg. Ampermérővel + telemetriával ki lehetne mérni, vagy beeső akksifeszből következtetni.
Arra pl kíváncsi lennék, hogy ha elég erős az akksi, akkor padlógázon beesik-e a fesz és milyen mértékben. -
Jackal2
senior tag
Vannak más gondok is:
- hirtelen irányváltás, 30K -0-30K fordulatszám terhelés, vagyis nem egyenletes az igénybevétel
- az akksigyártók rendszerint nagyobb értékeket írnak rá, mint a valós
- akrobatikus elemek eszik durván mint az állat, mert egy átforduló tömeget kell megfogni nulla idő alatt (4S egyébként megfogja)
- ha elég a hely, tudsz majdnem 100%-on menni (kivéve irányváltás) de pl. Tiltrotorral az egyenes mozgásnál is 100% a teljesítményfelvétel de mondhatnám a motor tiltet is (kb. az összes új gép ezzel jön)Ezeket is kalkuláld bele. Nem kell ahhoz maxon mennie, hogy elérd a határait
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Teréz Atya
senior tag
Hat en itt vettem, de sztem nem sokra mesz vele mert cseh / szlovak ceg. A gyarto a "Star brite," esetleg rakerdezhetsz egy helyi villanyasz szakuzletben.
Szaradas utan nem ragad, tapintasra gumis, sztem 1mm alatti retegben is lehet kenni. A nighthawk aljarol meg nem jott le, pedig probalkoztam rendesen.
[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Teréz Atya
senior tag
Ha 6 pines 1mm-es JST kell, akkor sacc/kb ja.
A nighthawkon 2 pines JST-XH, azaz balance plugg-al oldottak meg a led-et, de meg a motor ESC-re csatlakozasat is. Eddig minden tart. Persze mindenen atmentek legalabb 1X egy muanyag kotegelovel.A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Patics
tag
Köszi amit az aksikról írtok, nagyon hasznos.
Jackal, írod: "egy 20/30-as ESC vel rendelkező gép 3 perc alatt szippantja ki az áramot egy 1400mAh-s akksiból"
Ezt viszont nem értem. Az ESC-nek, önmagában nincs áramfelvétele, vagy igen? Vagy inkább úgy gondoltad, a 20/30-as ESC megengedi, hogy durván vegyem ki az áramot az aksiból?
Ahogy én gondolom: Az áramkivétel a vezetési stílus (motorterhelés) eredménye. Tehát ha lájtosan repkedek egy 30A ESC-s racerrel, akkor sok a repidő, ha durván akrobatikázok, akkor kevés. Jól gondolom? Tényleg nem tudom biztosan, ezért kérdezlek.
A másik: Az gond, ha az ESC túl van méretezve? Vagyis pl. egy 40A-es ESC van egy 2204-es motorhoz?
Erre tudtok választ?
FPV antennából miért van kettő? Melyiket kellene vennem, a RP SMA-male, vagy SMA male? Mi a különbség?[ Szerkesztve ]
Madaraim: Sbach 342; Double Hourse 9081; Skyartec Wasp V3; Align Trex 500; WLtoys V686G; Floureon H101; ZMR-250 FPV Racer ------- Földi ellátó: M1 Abrams
-
Teréz Atya
senior tag
Valamit az ESC is eszik, de ez relative nem sok. Sztem Jackal arra celoz, ha megcibalod a gepet, nem sok repidore szamithatsz.
Amugy kb. azt a TotalCar-os szemleletet valljuk, hogy az ember azt elvezi, ha ki tudja tolni a gep szemet. A NiHui-t pl. FPV-ben szethajtom es a hatarokat keresem, mig a NightHawk-ot nem is merem tokiggazon terelni, csak ilyen uri tempoban. Amig nem erzem hogy a NightHawk keves lesz, addig eszem agaban sem lesz egy gyorsabb gepet osszerakni. Aztan ki tudja, lehet hogy egy istenadta tehetseg vagy es nyugodtan atugorhatsz tobb lepcsofokot is. En csak azt tudom, hogy nekem egyelore meg a NightHawk is sok, es egy erosebb geppel nem tudom mit kezdenek.
FPV antennából miért van kettő? Melyiket kellene vennem, a RP SMA-male, vagy SMA male? Mi a különbség?
Kell transmitter es receiver antenna. Elobbi tipikusan 3 levelu az ado es 3 - 4 levelu a vevo.
RP / SMA male / female - melyik a kan/nosteny es melyiknek van koepen micsodaja, imigyen:[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
szacsee
nagyúr
válasz Teréz Atya #141 üzenetére
Köszi!
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz Teréz Atya #142 üzenetére
Épp akartam kérdezni, hogy ha mégis le kell szedni, akkor mi van? Van hozzá valami oldószer féle?
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
Jackal2
senior tag
-
-
SpydeR3412
aktív tag
Szerintem kezdésnek (egy évad) bőven elég racerre a 2200mAh. Azzal is meg kell tanulni.
Nekem, mikor még több gondom volt a magasságtartással mint most, megérkezett az 1500/40c-s aksim. Olyat lépett tőle a Runner, hogy csak pisolgtam! Volna, ha lett volna rá időm, de nem volt!
Akkoriban kanyarban (nem tudtam kezelni az erőt) mindig felmentem 8-10m-re, ezzel 30-on (osd) voltam pillanatok alatt.Szerk: Még a propellerekkel is lehet játszani: méret/dőlés/anyag/kialakítás/tollak dbszáma.
Az elején még én is úgy gondoltam, hogy lehet menni egy racerrel lassan is, de aztán azt tapasztaltam, hogy nagyon nem (főleg szemüvegben). Persze mindenki más. Nálam kb. 'mindenki' ügyesebb.
4s-re nagyon kíváncsi vagyok!
Reggel fel is adták a Falcon-t.
[ Szerkesztve ]
-
Jackal2
senior tag
Bővebb válasz, most már nem telefonról. Első dolog, hogy amit itt írunk a motorokról, az csak a jéghegy csúcsa. Egy csomó paraméter van még, erről most írok pár sort:
- első dolog, hogy általában egy 4 elemű skálán határozzák meg a teljesítményt, általában 25/50/75/100%-os teljesítményen
- itt több paraméter is szóba jön, attól függően mire vagy kíváncsi és milyen motorról van szó. Ami a racereseknek érdekes:
+ maximális áramfelvétel
+ fordulatszám
+ emelő erőItt ugye a kérdés az, te mire akarsz optimalizálni és tervezni:
+ emelő erő, minél nagyobb annál jobb, viszont durván rontja a hatékonyságot, ezzel az üzemidőt
+ hatékonyság, vagyis az áramfelvétel és az emelőerő hányadosa, adott fordulatszámon, ebből lesz a hosszú üzemidő
+ fordulatszám kérdések, pl. nagy és lassan forgó propeller stabilabb
+ felpörgés és lelassulás vagyis reakcióidő. Ehhez más dolgok is kellenek, aktív fék, Oneshot/Multishot képességNa a fentieket kombinálja, hogy:
+ mekkora az akkumulátorod cellaszáma 3-6S között
+ mekkora az akkumulátorod C értéke, vagyis meddig tudod etetni a motorokat
--------------------------------------
+ mekkora a propellered (4,5,6 col, stb.)
+ milyen meredek a propellered (5030,5040,5045 stb.)
+ milyen típusú a propellered (Bullnose, vagy lekerekített stb.)
+ milyen anyagból van a propellered (nylon, műanyag, karbon?)
+ hány ágú a propellered (2, 3, 6?)Na most ezeket képzeld el egy táblázatban, ami vagy 20 sor és 10 oszlop Akkor még nem beszéltünk arról, hogy ki és hogyan méri, mennyire melegszik közben a motor stb.
Ami a tervezési szempontokat illeti:
+ maximális áramfelvétel azzal a propellerrel, amit még fel fogsz rakni. Nagyobb és a meredekebb is több áramot vesz fel
+ maximális áramfelvétel az ESC-vel és a motorral összevetve (vagyis ezeket ne haladja meg)
+ maximális áram amit az akkumulátor le tud adni.
Nagyobb kapacitás: nagyobb súly, nagyobb áram, hosszabb üzemidő.
Nagyobb C: agresszívabb, gyorsabb reakció, több áram, sokkal magasabb ár
Nagyobb cellaszám: nagyobb feszültség, magasabb fordulatszám, nagyobb emelőerőA következő feladat az áram leadásának és a merítés idejének meghatározása, hogy legyen fogalmad a kivehető teljesítményről és az üzemidőről.
Teljesítmény=C*kapacitás pl. 1500mAh*30C=45.000mAh=45A
Üzemidő=kapacitás/(kapacitás/idővel*C-) ==1500/(1500/60*30)=2 vagyis KETTŐ perc full gázon, próba padon merítve 100%-raEgy életszerűbb példa, hogy értsétek, mi a gond a kapacitásos történettel, nézzük a már 100% emlegetett csúcsmotort az RS 2205-öt. 31,2A DAL 5045*3 properrel. 1500mAh akksi, 90C-vel fogjuk etetni
Teljesítmény=1500*90=135.000mAh=135A (nekünk ugye 4*31,2A=124,8A kell)
Üzeimdő ELMÉLETI MAXIMÁLIS MERÍTÉSSEL: 1500/(1500/60*90)=0,66 perc vagyis 40 MÁSODPERC !!!
Üzemidő GYAKORLATI MAXIMÁLIS MERÍTÉSSEL:1500/(1500/60*83)=43,2 MÁSODPERC!!!Ez még mindig csak egy laborteszt, de érthető mi a gond? Ha az esetek felében megyünk csak full gázon, egyébként meg 50%-on, már akkor is csak 64 másodperc, alig 1 perc az üzemidő.
Szóval aki tényleg versenyezni akar, az ilyesmivel számoljon. Annyit had mondjak még el, hogy a nyertes köridő Velencében valahol 70-80 mp között volt, tehát a 64 ms még ide is kevés...Vagyis ritkán megyünk full gázzal
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Fimi drónok
● Drón topik
● DJI topic
- DIGI Mobil
- Háztartási gépek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- OLED TV topic
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Androidos fejegységek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...