Új hozzászólás Aktív témák
-
Teréz Atya
senior tag
Azok a tengelyek nem muanyagbol vannak? Ha igen, akkor szukitogyuruk propellerre.
A propellerek domboru felenek kell fent lenni, a homorunak lent. Nekem onzaro anya van, azt kezzel fel tudom tekerni.
Az emax dilije mindenhez potalkatreszt adni, igy a kameratarto gumibakbol is 5-ot kaptam, majdnem mindenbol +1 csavar, etc.@ mgy - ezek valami 3D propok? Mert pl. a 6040-es Kingkong es 6045-os Emax propoknak egyertelmuen meg lehet allapitani melyik az alja ill. a teteje az iveltsegbol.
Az Eachine mocikat nem az Emax gyartja? Vagy ugy vannak vele, h ami nem megy at Emax-nak arra Eachine-t szitaznak?[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Patics
tag
Köszi, hogyí foglalkoztok a kis problémámmal, elgondolkodás után azért előjöttek a logikus válaszok nekem is, de elöször tényleg "ijesztő", hogy most mi is van?
A levegő "lefelé tolása" tényleg jó ötlet, met megnéztem, semi más jelölés nincs rajta. ÁÁÁáá.. NEM! Egyiken 5040 a másikon 5040R Nem vettem észre. Már csak ki kell találnom, melyik az "R".
Az viszont biztos, hogy "írással felfelé", vagy másképpen a domború felével felfelé. A másik fele lapos-homorú. Ahogy Teréz Atya is írta ..Vagyis nem jó fordítva, mert megváltozik az aerodinamikája. Ezt tudhattam volna, repcsinél is szívtam már, hogy felirattal hátrafelé tettem fel a propot és nem akart felszállni, mire szóltak, meg kéne fordítani..
Tényleg jó a készlet, imbusz kulcs is van hozzá meg egy szuper duboz ami jó lesz csavaros-csetreszes doboznak...
[ Szerkesztve ]
Madaraim: Sbach 342; Double Hourse 9081; Skyartec Wasp V3; Align Trex 500; WLtoys V686G; Floureon H101; ZMR-250 FPV Racer ------- Földi ellátó: M1 Abrams
-
mgy
senior tag
Hehe, benéztem. Mondjuk az tény, hogy eddig mindig írással felfelé tettem fel őket, azon egyszerű oknál fogva, hogy mindig rakok egy pöttyet a jobbosokra filccel, hogy a kiborult zacsiból könnyebben lehessen válogatni. És igen, az R a CW.
---Atya,
De, eachine-es dobozban is voltak, csak látszik rajtuk a háromszoros árkülönbség. -
Jackal2
senior tag
Eleinte én is szívtam ezekkel. A legegyszerűbb, ha ezt megjegyzed:
- az első két motoron a propellerek éle mindig egymáshoz képest kifele áll
- a hátsokon pedig befele
- motor sorrend bal felülről, óra járásával egy irányban (és fordítva is): CCW, CW, CCW, CWEz csak a quadokra igaz.
A csavarok az alábbiakra kellenek: a vázgyártónak rendszerint fogalma sincs arról, hogy te a motort hogyan fogod felfogatni. A motorokon általában valóban 4 luk van, de a vázkaron nem biztos. Ezért a gyártó nem tudja, hogy te pontosan milyen vázra milyen motort akarsz felfogatni, ezért adnak több csavart (kerestél már 15 cm fűben és fekete földön 3 mm átmérőjű csavart? Na ezért van 5 és nem négy), és profil(okat) mert a furattávolság is változhat. Egyszerű példa:
- V2216 920KV motorra felmennek az alábbi progok: 8-12", csak éppen az nem mindegy, belever-e a vázba, e szerint lehet 330-550 mm-es a váz. Na most az tuti, hogy nem minden vázon ugyan olyan távolságra és ugyan ott helyezkednek el a furatok, plusz még motortól is függhet, mert ha megfordítod, különböző átmérőjű motorok is felmehetnek pl. egy 450-es vázra: 2204-3530-ig kb. mindenféle. Értelemszerűen egy 22 mm-es motornál nem ott van a furat ahol egy 35-ösnélSzóval ne foglalkozz vele, tedd fel ahogy tudod, a többi cuccot meg tedd el, jó lesz majd később.
A kis csövek szűkítők, a prophoz járnak, attól függően, milyen vastag a motor tengelye. A lényeg, hogy úgy tedd fel, hogy ne lötyögjenek.
A 3 önszorító anyát nem értem, de gyanítom, hogy más a keresztmetszetük, ugyan ebből az okból kifolyólag. A lényeg, az hogy önszorító egy dolog, húzd rá kulccsal, mert ha lerepül menet közben, az kellemetlen. Én már törtem így össze a DJI F330-amat.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
SpydeR3412
aktív tag
Akkor most leírom én is.
Én úgy jegyeztem meg, hogy mikor fennt vannak a propellerek, akkor a két első, belső fele: előre lejt (mint egy motorháztető az autón). A hátsón fordítva: a belső felük hátra lejt.
A szöveg mindig felül van, meg van egy nyíl is (az is felül).
Ez nem csak a Quad-ok nál van így, hanem a hexa-knál is (octo-t még nem láttam).
Szóval, hexánál meg úgy van hogy a két első propp előre lejt, a középsők hára (ami quad-on is ua), majd a hátsókon ismét előre lejtenek.A helyes sorrend pedig, óra járásával megegyezően, a bal elsőtől nézve: CW, CCW, CW, CW -ezt Jackal elírta.
De én csak a bal elsőt jegyeztem meg, és a többit ahhoz viszonyítom: meleltte lévő - fordított, átlósan lévő - ua.Azok nem Diaton proppok véletlenül?
Nekem volt, de a levegőtől is elhajtott, a legkissebb ellenállástól is sérült. És mivel lagy anyagból van, szinte semmi felhajtóerőt nem eredményez.[ Szerkesztve ]
-
SpydeR3412
aktív tag
válasz SpydeR3412 #556 üzenetére
Lemaradt egy "c" betű:
Szóval: CW, CCW, CW, CCWSzereztem OpenPilot-ot, már csak azt kéne tudnom, mit is csinaljak vele.
Mintha azt olvastam volna valahol, hogy aksi nélkül kell a géphez kapcsolni a koptert.
És csak úgy tudom összedugni, ha lehúzom a TX csatlakozóját. Ott van micro usb csati, amit a Runner-hez kaptam "main control board upgrading cable" néven.[ Szerkesztve ]
-
SpydeR3412
aktív tag
válasz SpydeR3412 #557 üzenetére
Na, ez a "main control board upgrading cable" nem jó hozzá.
Milyen kábel kell ehhez? -
SpydeR3412
aktív tag
válasz SpydeR3412 #559 üzenetére
-
szacsee
nagyúr
válasz SpydeR3412 #560 üzenetére
Mini usb, nekem a fényképezőgépen van ilyen csati meg az mp3 lejátszón. Tesco és tsai üzletekben kapni ilyet.
-
Patics
tag
válasz SpydeR3412 #556 üzenetére
Gemfan propokat vettem kezdésnek. Majd később tervezem a Kinkongot is.
Madaraim: Sbach 342; Double Hourse 9081; Skyartec Wasp V3; Align Trex 500; WLtoys V686G; Floureon H101; ZMR-250 FPV Racer ------- Földi ellátó: M1 Abrams
-
szacsee
nagyúr
válasz SpydeR3412 #564 üzenetére
Ha a műanyag csavarok ki vannak véve és csak a tüskesor aljzata gátolja az elfordulásban, akkor látni lehet, hogy a pdb-ben ferdén van az aljzat, vagy az fc-ben a tüskesor. Én feszültségmentesíteném, hogy a ludas alkatrészt irányba forgatnám. Ehhez viszont kell egy forrasztani jól tudó szaki + szét kell szedni a gépet.
Lehet egyszerűbb, ha elfordulva, de feszültségmentesen hagyod és kitrimmeled a differenciát. Távról subtrimm, vagy középállás eltolás, vagy openpilotban ha van rá lehetőséged az elmászó csatorna középállás eltolása is segíthet. Persze ez melós, de akkor a távon nem kell babrálni. -
szacsee
nagyúr
Na lehet hülyeséget írtam, trimm azért nem jó, mert utána jó nagy ívben fordulna ha egyenesen akarnál menni. Cleanflightban lehet FC-t forgatni mert meg tudod adni, hogy melyik tengely irányába mennyire forgattad el. Nálad yaw ment el pár fokkal. Ha van openpilotban ilyen beállítás, akkor nyert ügyed van, ha nincs, akkor vagy újraforrasztás, vagy cleanflight felrakása, vagy feszülő FC. Helyedben felvenném a kapcsolatot olyannal aki rutinos és pl pár sörért megoldja a gondod és felkeresném. Így csak nagyon sok utánaolvasással, szivással tudod csak lehet megoldani a gondot. Egy tapasztaltabb környéken lakó sosem jön rosszul, mert lehet fél óra alatt beállít mindent és közben elmondja miért mit kell tenni + tanácsot is ad.
Találkozó is jó ötlet, mert lehet valaki segít is, de lehet kapásból mondják a megoldást a problémádra+ sport / hobi társakkal ismerkedsz. -
Teréz Atya
senior tag
Nem egyszerubb a gyro kalibracio, mint ossze-vissza trimmleni a gepet? Persze, csakha parhuzamosan van az FCB a masina tengelyevel. De az is megoldhato, akar 90 fokkal elforgatva is be lehet tenni az FCB-t.
[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
szacsee
nagyúr
válasz Teréz Atya #567 üzenetére
De normál esetben igen. Itt viszont más a helyzet. El van fordulva az fc pár fokkal. Szerintem a tüskesort nem sikerült párhuzamosan beforrasztani a vázhoz kínai barátunknak.
-
Teréz Atya
senior tag
Ahogy eddig eszrevettem az Eachine cuccoknal nagyon gagyin forrasztanak. A B3AC-mat is at kellet taknyolnom, mert egy honap utan kontaktos lett.
Forrasztas nelkul meg marad egy lehetoseg. A tuskeknek altalaban van egy muanyag tove, igy fogoval meg lehet oket hajtogatni. Azonban elegge pepecselos es idoigenyes, es meg mindig van kockazat h megserul a NYAK.
Azonban egy gyakorlottab emberke kb 20-30 masodperc alatt igazitja helyre a tuskeket. Amnit mar emlitettem, osszefolyatni az osszes labat forrasszal, aztan egyszerre helyretenni az osszes tusket, majd soronkent lekapni a forraszt. Gyakorlat kell hozza meg egy jo paka es a keses hegy. En ket sorert csinalom.[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
SpydeR3412
aktív tag
válasz Teréz Atya #569 üzenetére
Köszi! Kár hogy messze vagy!
A tüskesort már elhajtottam, de nem sokat segített, úgyhogy eredeti állapotukba helyeztem vissza őket.
Ahogy néztem openpilot-ban mindent lehet állítani.
Csak nekem olyan mintha nem is kapcsolódna hozzá a kopter.
Az fc kéken villog, szóval a kábel jó, csak a programban nem látszik semmi kapcsolat.
Állítani sem enged semmit. -
Teréz Atya
senior tag
válasz SpydeR3412 #570 üzenetére
Driver fent van?
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Teréz Atya
senior tag
válasz SpydeR3412 #570 üzenetére
BTW a legegyszerubb ugy villanyasz szakembert szerezni h bemesz egy szakboltba es rakerdezel. Kolleganak is ezt tanacsolam, amikor valami mikormeretu smd alkatresz elveszett a grafkartyajarol.
Ne kerdezzek hogy veszett el, mert nem akarja elarulni. Ja, es nem neki, hanem a haverjanak. O csak veletlenul vett akkor uj kartyat.[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
SpydeR3412
aktív tag
válasz Teréz Atya #571 üzenetére
Szerintem nincs, nem tudom.
-
Teréz Atya
senior tag
válasz SpydeR3412 #573 üzenetére
Naze32-hoz ez kell. CC3D-hez nemtom.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Nohab61
aktív tag
Egy kicsit belekavarodtam, az önzáró csavarok nem akkor jók a motorokon a propellereknél, ha arra záródnak amerre a motor forog? vagy én gondolom rosszul? Mert az Emax motorokon amit kaptam pont fordítva vannak a szürke és fekete "kupakok".
-
Teréz Atya
senior tag
Adsz egy kis gazt, a motor megindul, a prop picit utana, es mar be is huzta a csavart, ami az ellenkezo iranyba fordul.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Nohab61
aktív tag
válasz Teréz Atya #577 üzenetére
ok köszi akkor az emaxon vannak jól.
-
Patics
tag
Az önzáró anya nem attól önzáró, hogy valamerre fordul, hanem attól, hogy egy műanyag szűkítés van benne, ami rászorul a csavarra.
A menetirány az egy másik dolog, független az önzárástól. A lényege, hogy amikor a tengely forogni kezd, akkor az anya a tehetetlenségétől fogva, állva igyekszik maradni és ez a forgásiránnyal ellentétes "lemaradás" ráhúzódást eredményezzen a csavarra. Vagyis ha a csavar jobbra forog (CW) (az anya felől nézve) akkor balmenetűnek kell lennie (normállal ellentétes), ha pedig a csavar balra forog CCW akkor jobbmenetűnek (normál).
[ Szerkesztve ]
Madaraim: Sbach 342; Double Hourse 9081; Skyartec Wasp V3; Align Trex 500; WLtoys V686G; Floureon H101; ZMR-250 FPV Racer ------- Földi ellátó: M1 Abrams
-
Teréz Atya
senior tag
Mondjukra a KingKong erre ra is jatszik. a propokon lyukak vannak, az anyan meg pockok amik bele illenek a lyukakba rajatszva az anya tehetetlensegere.
A 3D-nel erdekes, mert akkor az ellenkezo iranyba porges kilazithatja az onzaro anyat.A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Patics
tag
válasz Teréz Atya #580 üzenetére
Tényleg, a 3D-s forgásirány váltás (meg az erőteljes fékezés) ellene dolgozik a menetirányból adódó zárásnak. Ezért jó az önzáró anya, a műanyag szűkítéssel, meg a feszülés amit a műanyag prop ad a meghúzással történő összenyomódás visszahatása eredményeképpen. Meg erre szolgál még (egyéb esetekben) a rugós és a körmös alátét is.
Madaraim: Sbach 342; Double Hourse 9081; Skyartec Wasp V3; Align Trex 500; WLtoys V686G; Floureon H101; ZMR-250 FPV Racer ------- Földi ellátó: M1 Abrams
-
SpydeR3412
aktív tag
válasz Teréz Atya #575 üzenetére
Kíváncsiságból radugtam a Falcont a pc-re, és működik az openpilot.
Vegigvittem a varázslót. Utánna a táv beállítása van.
Nekem ez már nem működött. Szerintem vagy a távot kéne gépre dugni(de nincs olyanom), vagy a gépbe kéne aksi.
Tapasztalat, velemény? -
mgy
senior tag
válasz SpydeR3412 #582 üzenetére
vezerloje valogatja, hogy az usb 5v atmegy-e a tap 5v-re. Volt szerencsem parhoz (cc3d, flip32, naze32, sp f3 klon, xracer f303), de csak az utóbbi tudja/csinalja.
-
SpydeR3412
aktív tag
válasz SpydeR3412 #584 üzenetére
Van egy olyan rész, ahol esc-t kell választani.
Melyik kellhet nekem? Az oneshot 125-öt nem engedi választani. Az első kettőből kéne.Illetve van egy kopter / felszereltség választó menü.
Itt azt válasszam ki, ami sztem legközelebb áll az én konfigemhez?[ Szerkesztve ]
-
SpydeR3412
aktív tag
válasz SpydeR3412 #585 üzenetére
Na most az a dolog állt elő, hogy nincs hasonló kofig az Openpilot-on.
Van hasonló motor, de akkor kissebb az esc. Vagy van 20a esc, de akkor 2207-es motor van, vagy épp 4s aksi. Most akkor mit kell kiválasztani? -
szacsee
nagyúr
válasz SpydeR3412 #586 üzenetére
Falcon cc3d videó nincs youtubon fent?
-
SpydeR3412
aktív tag
De, és ott az első lehetőséget választja. Én is így tettem végül.
Most már "működik" a dolog.
Az idézőjel azért van, mert nekem az armolás, jobbra-le helyett balra ke van. A jobb stick még el van forgatva 90'-al ( a fölfele az balra, a felele jobbra van. Stb)
Plussz a motorok is össze-vissza pörögnek fel, állnak le.
Volt olyan is, hogy az egyre nagyobb gázra, egymás után indultak el a motorok.De megint melóznon kellett jönnöm.
Szóval, majd meg folytatom a próbálkozást. -
SpydeR3412
aktív tag
válasz SpydeR3412 #588 üzenetére
Meg az aux1-ből, aux2-be dugtam át az uccsó csatit. Mert a repmód választót nem érzékeli. Csak úgy sikerült atjutnom rajta 2x is, hogy egyszerre mindent nyomogattam a távon össze-vissza.
-
Teréz Atya
senior tag
válasz SpydeR3412 #589 üzenetére
Vigyazz, nehogy bekapcsold az onmegsemmisitot!
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
mgy
senior tag
Pakolgatom az alkatrészeket (hogy beférjek még a szobába), s látom, a tartaléknak vett vázon a karok két külön szett likat tartalmaznak, 4 vékonyabb, s négy vastagabb kis vágatot. Hát, bevehetik, én meg farigcsáltam az elsőnek megvettet, hogy felmenjenek négy csavarral a motorok (ott csak négy vágás volt karonként).
Vettem egy plusz felső lapot, most próbálok picit repkedni, de jövő héten veszem a dremmelt, s készül a low-rider. -
Teréz Atya
senior tag
En meg raizgultam a lezeres gravirozo/vagogepekre. Erre kiderult h amit BG arul az 5,5W; 3 mm epoxy vagasahoz meg legalabb 3kW-os lezer kene. Az elobbi 500 dolcsi. Es ugy dontottem h inkabb rendelek potalkatreszeket.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
SpydeR3412
aktív tag
válasz Teréz Atya #590 üzenetére
Én voltam az önmegsemmisítő rendeszer majdnem, olyan ideges voltam már rá!
-
mgy
senior tag
válasz Teréz Atya #592 üzenetére
nekem is járt eszemben, elhiheted!
-
SpydeR3412
aktív tag
Érdekes különben, hogy a Falcon kamerájának a lencséjére, semmilyen rögzítés nincs.
Azért legalább a lyuk jól jött volna. Ha már a csavarokat, úgyis kispórolták.[ Szerkesztve ]
-
SpydeR3412
aktív tag
válasz SpydeR3412 #595 üzenetére
Sikerült inverzbe tenni (throttlen kívül mindet) a távot. Így már megfelelően működik.
Ellenben csak 55% gaznal kezdi el görgetni a motorokat. Illetve csak pc-n, mert miután lehuztam róla a gépet, megint semmit nem csinál. Bár lehet csak az armolast kell állítani.
Miért lehet, hogy csak 50% felett indulnak a motorok?
A falcon elvileg tudja a oneshoot125-öt. Azt csak simán kivalasztom az esc-nél és kész?
Az active breaket hogy lehet bekapcsolni? -
SpydeR3412
aktív tag
válasz SpydeR3412 #596 üzenetére
Aztán sikerült beállítanom, hogy hány % gáznál induljanak a motorok.
Érthetetlen számomra, hogy az alap beallitasnal 55%-ig meg se nyikkannak a motorok. Lehet valamit elszabtam.
Az armolást kikapcsoltam a csába, ne zavarjon be.
Még azt vettem észre hogy acroban stabilabban pörögnek a motorok.
Viszont valami még nagyon nem stimmel.
Szobában próbáltam, hogy felemelkedjen, de nem tud. De mondjuk annyira nem is nyomtam neki, mert képes helyből szaltozni.
Gyerekek, én nem akartam ennyire belemerülni ebbe. Persze, már most látom, hogy meglesz ennek az előnye, de én már nagyon repülnék inkább vele. -
Teréz Atya
senior tag
válasz SpydeR3412 #597 üzenetére
Hat en is igy voltam. Nekem az elejen meg az ESC kalibracio sem ment a debil SimonK FW miatt. Mert nem lehet am beallitani vezerlon keresztul vagy valami USB-s bigyusszal, az tul egyszeru lenne. Az ESC dudalasa alapjan kellett fel-le huzogatni a gazkart. Na, akkor ereztem h tokon szurom magamat.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
SpydeR3412
aktív tag
válasz Teréz Atya #598 üzenetére
Az se semmi menet lehetett.
-
szacsee
nagyúr
válasz SpydeR3412 #597 üzenetére
Armolást kapcsold vissza, ha nem tetszik az alap tedd kapcsolóra.
Cf-nél a távon csatornához adsz egy kapcsolót pl. utána módoknál aux 2 pl. az 5-ös kiválasztod és csuszkát beállítod hogy armoljon. Közben ha kapcsolod látod is az ikonon mikor élesít.
Első blikkre esc kalibrációt mondanám. Cc3d-nél nem tudom hogy működik sajnos. Próbálj keresni videókat róla. 😊
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Fimi drónok
● Drón topik
● DJI topic
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- További aktív témák...