Új hozzászólás Aktív témák

  • pilóta

    nagyúr

    válasz #54625216 #30 üzenetére

    Dehát az, hogy melyik üzemeltethető gazdaságosabban már ki van derülve, tényleg ilyen hatalmas gépek ezreit üzemeltetik, fapados légitársaságok több ezer ilyen gépet tartanak fenn, amik egyenként többszörösét repülik, mint ez a hordozó, és tök jól fenntartják. Vagy ha a négyhajtóműves gépeket nézzük, egy transzatlanti járat egyetlen útján sokkal több időt tölt a levegőben, mint ez a hordozó egy útján, és sokezer ilyen utat megtesz pl. egy 747-es gond nélkül. Hidd el, nem a hordozó üzemeltetése lesz a tétel.
    A rakétával nem fognak több száz fellövést csinálni, max pár tucat van tervbe véve, azért elég durván igénybe van véve, sokkal-sokkal jobban, mint egy repülőgép. Azaz végeredményben nem csak a többlet üzemanyagot kell (ami nem csak több, de egyenesen többszöröse egy-egy úton, mint a Virginé hordozóstól), hanem a teljes bekerülés is nagyobb lesz.
    A Virgin erre az űrugrás szerű dologra messze gazdaságosabb, mint bármilyen rakéta, viszont ebben nincs is több, ennyit tud, max még megoldják, hogy tényleg meglegyen a 100 km a marketing miatt, de ha magasabbra/tovább akarnak jutni vele, akkor arra alkalmatlan, ezzel soha nem fognak űrállomáshoz csatlakozni, vagy bármi hasonlót.

    [ Szerkesztve ]

    Aki él és nem boldog, az téved!

Új hozzászólás Aktív témák