Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Szeretem az autókat és nagyon szeretek vezetni, de a biztonságot ezerszer többre tartom bármilyen vezetési élménynél.
Mit szeretnél jobban? Ha a gyereked lelép a járdáról, és egy ilyen 100% élvezet, semmi hárombetűs élményautó, vagy egy sok hárombetűssel felszerelt, steril vezetési tulajdonságokkal rendelkező járgány járjon éppen arrafelé ez utóbbi féktávolságának a határán?
És melyikből kérsz perenként tízet az ablakod alá -- szagolni a saját és a családod tüdejébe, illetve hallgatni?
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
És azért az az apróságot se felejtsük el, hogy a gázolaj energiatartalma 15-20%-kal magasabb, mint a benziné. Ezzel nehéz hatásfokkal versenyezni.
Ha energiatartalom alapján fizetnénk a kúton, máris más lenne a dízelek megítélése.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Hieronymus #122 üzenetére
És a PM<10 részecskékkel mi a helyzet? Ismereteim szerint ezek a dízelek legnagyobb és legsunyibb kibocsátási rákfenéje.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Tökéletesen egyetértek!
A 90 lóerős Astrámat tartottam optimálisnak, a 142 lóerős Civicet már feleslegesen túlmotorizáltnak érzem.
Mondjuk valamennyire közlekedési szakemberként szentnek tartom az "úton nem sietünk" elvet. Túl sok balesetes ügyem volt ahhoz, hogy ne így tegyek...
Egyébként motoron is.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
"Egyszeruen a nyomatek nem egy energia."
A forgatónyomaték egyértelműen nem munka (energia), még ha a mértékegysége megtévesztő is.
Én anno általános és középiskolában is úgy tanultam fizikából, hogy a félreértések elkerülése végett a Joule az a newtonméter, a forgatónyomatékra pedig méternewton néven hivatkozzunk. Aztán most pár éve az egyetemen rákérdeztem az fizikatanárnál erre, aki azt válaszolta, hogy ez sajnos kiment a divatból, és ezért hajmeresztő fogalomzavarok élnek a hallgatók fejében a két fogalom keveredéseként.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
""Az ero es az erokar egymasra meroleges"
Mondjuk ez csak nagyon rövid ideig igaz, pont akkor amikor a főtengely hajtórúddal kapcsolódó részének síkja a hengerfuratra nézve derékszöget zár be."Reggie a forgatónyomaték definíciójára utalt, nem pedig a motor egyes üzemi állapotaira. Márpedig az 1 mN forgatónyomaték definíció szerint az 1 méteres erőkar végén arra merőleges 1 N nagyságú erőnél értendő.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Sajnos nem ritkán találkoztam akár súlyos balesetek okozóitól, akár rendőrség, sőt, egyszer bíróság előtt is, hogy "Nem azért vettem xxx lóerős autót, hogy totyogjak", illetve "Miért árulnak / engedélyeznek ilyen erős autókat, ha nem lehet velük menni?" önmentegető érvelést.
Sőt, a "Ha az állam beszedi az ÁFÁ-t"..., illetve "Ha az átírás díját teljesítmény szerint fizetem", akkor az használhatom is" okoskodás is meglepően elterjedt.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Ez az autómentesség felé hajtás kimondottam vörös posztó a szememben, amit rendszerint azok hangoztatnak, akik az aktuális élethelyzetükben nagyon jól elvannak autó nélkül.
A helyes irány szerintem az ésszerű autóhasználat felé terelés lenne, természetesen a megfelelő alternatív megoldás megteremtésével.
A mobilitás érték, az idő meg egyre nagyobb kincs.
Csak egyetlen példa:
Anno boldogult apámmal volt ebből állandó konfliktusunk. Folyamatosan csesztetett azzal, hogy ő 6x évesen a legmagasabb kitüntetések birtokában tud metrózni, és meg 2x évesen porbafingó pályakezdőként autóval járok munkába.
Csakhogy ő a busz/metróval napi 20-30 percet nyert, én meg a kocsihoz képest 60-70 percet veszítettem volna.
MaCS
UI: A városba amúgy én is csak évente 1-2 alkalommal járok be kocsival, de akkor kell is. Egyébként robogok.
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Az imént egy jó félórát szobroztam a kapunk előtt, és direkt figyeltem az autók hangját -- háttal állva. A villanyosakét alig pár méterről hallottam meg, a hagyományosakat viszont minimum az ötven méterre levő saroktól.
Egyébként kísérletek / számítások tömkelege vetíti előre, hogy a motorzaj csökkentésével radikálisan mérsékelhető a városok zajterhelése, ami az ott lakóknak nagyon nem mindegy.
A félmegoldásokról: kifejezetten az égnek áll a hátamon a szőr akkor, amikor azt hallom, hogy valami azért nem jó, mert csak félmegoldás. Jobb, teljes megoldás ugyan nincs, de a féllel nem foglalkozunk.
Még jó régen volt szerencsém részt venni egy falu rendezési tervének a vitáján, ahol előkerült egy komfortnövelő megoldás javaslata. A tervező azzal hárította a felvetést, hogy gondolt ő arra, de különböző okok miatt csak a falu egyik oldalán lenne alkalmazható. Erre mindenki, köztük a másik oldalon lakók is lelkesen helyeseltek, hogy nosza, akkor tessék alkalmazni. A tervező viszont hajthatatlan volt, hogy mérnökileg kerülendő az ilyen félmegoldás, és ő ilyenhez nem adhatja a nevét.
Autómentes város: arról azért ne feledkezzünk meg, hogy a városban lakók is használnának saját járművet! Nyilván nem mindenki, és azok, akiknek az életvitele nem követeli meg, általában nagyon lazán mondanak le róla a többiek kárára, de azt azért vegyük tudomásul, hogy az autóra az emberek, családok nagy részének egyszerűen szüksége van.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
PlugIn hibrid kérdésben Hi!Kinggel értek egyet.
Amint az Dr. Hanula Barna is nagyon jól kifejtette, az akkuméretek növelése jelenleg komoly problémát okoz, mivel egy csomó tulajdonost rákényszerít a felesleges kapacitás vásárlására.
Tipikus példa: hét közben városi, elővárosi szaladgálásra kell az autó, de időnként befigyelnek a hosszú utak is.
Ha az hoszzú, mondjuk egy nap alatt 300 km-es útra méretezem a kapacitást, akkor hét közben az akkum egy kis részét használom csak ki, pedig az egész ki van fizetve. Bőven elég lenne a harmada-negyede is. Mégis kell a nagy pakk az időnként előforduló hosszabb utak miatt.
Egy PlugIn viszont megoldja a problémát, mivel jóval olcsóbb lehet, mint a teljesen villanyos, a városban nem füstölök vele és az autózásaim többségében villannyal megy, viszont elindulhatok vele messzire, sőt, akármilyen messzire. Ilyenkor ugyan benzint fogyaszt, de messze nem annyit, mint amennyit kifizettem volna a teljesen villanyos autó feláraként.
Több barátom jár így PlugInnel, én nagyon-nagyon megéri nekik ez a modell.
Ez persze nem általános, de nagyon sok autós számára ez a nyerő modell.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!