Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz Reggie0 #195 üzenetére

    Szerintem elbeszéltek egymás mellett.
    Az egyikőtök a kerékre rakott, a másikotok a főtengelyen mérhetőről beszél.
    Angoloknál van erre külön "mértékegység", BHP (WHP), és CHP.
    CHP mindig állandó, mert azt mérik a lendkeréknél, kvázi a főtengelyen. Hence the word, crankshaft horsepower.
    A BHP, azaz a brake horsepower (brake pad ugye) változik a nyomatékkapcsoló (sebváltó) állásának, áttételezésének függvényében.
    Szerintem ez itt a félreértés tárgya. Ezért mérik az autókat általában negyedikben.

    "Az ero es az erokar egymasra meroleges"
    Mondjuk ez csak nagyon rövid ideig igaz, pont akkor amikor a főtengely hajtórúddal kapcsolódó részének síkja a hengerfuratra nézve derékszöget zár be. Ilyenkor keletkezik a legnagyobb nyomaték is, innen felfele haladva egyre inkább a főtengely csapágyazásának alsó részére hat(na), az után pedig már egyre inkább vége a terjeszkedési ütemnek
    (ez sem teljesen igaz így, mert ugye a dugattyú-hajtórúd, és a hajtórúd-főtengely kapcsolódásánál is van csapágyazás, és ha teljsen igaz lenne, akkor nem kopnának hordósra a hengerek idővel, de a lényeg az kb ez)

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

Új hozzászólás Aktív témák