Új hozzászólás Aktív témák
-
hunluki
senior tag
Én is full villanyt akartam elsőre és nem is az ára vagy a hatótávpara volt ami visszafogott hanem az infra állapota akkor amikor váltottam.
Direkt előtte nézegettem a töltőket, kérdezgettem a villanyos kollégákat hogy mennyire megbízható és mindenkitől azt a visszajelzést kaptam hogy fokozatosan javul de még mindig benne van a pakliban elég sűrűn hogy nem működik, ezért esett pluginra a választás. De a következő tuti tisztán villanyos lesz, ez nem is kérdés. -
hunluki
senior tag
Árakról annyit hogy nagyon hamar meg tud ám térülni és ne csak új autót nézz, ott a használt piac is. Astráról váltottam amperára, 3,5 misi volt az autó. Előtte havi 35k pénzem elment benzinre, most ez a költségem leesett havi 5k-ra villanyból.
Még ha hitelt is veszel fel rá, a törlesztő visszajön üzemanyag árban. Legalábbis nekem napi 2x30km ingával brutál mód hozza vissza. -
Én végigjártam a villanyos létrát. Priusszal kezdtem. Amikor Priusom volt, marhára bosszantott, hogy kicsi a villanyos hatótáv, és hogy nem lehet feltölteni, pedig akkor mennyivel jobban menne minden. Lecseréltem egy Chevrolet Voltra, mondván, az a legjobb megoldás. A legnagyobb villanyos hatótávú plugin. Tényleg sokkal jobb, mint a Prius, de rendszeresen kifutott a villanyos hatótávból, szinte minden nap átléptem a 60km-t. Aztán télen 25kmes hatótáv borzasztó idegesítő. Mivel a benzinmotor nem megy, ezért az akkumulátorból fűt, és nagyon hamar elfogyasztja a kis aksit, közlekedés helyett melegítésre. Marhára bosszantott, hogy mindig tankolni kellett. Most egy e-Niro van és egy Model 3. Ezek a tökéletes autók. Annyit megyek, amennyit akarok, világból ki lehet menni velük. Másfél hónap alatt 7500km km van a Teslában, és 3 hét alatt alatt 1200 a Niróban. Rendszeresen megyek 4-500km-t, főleg a Teslával.
Szóval a plugin hibrid egy félmegoldás. Jobb, mint a sima hibrid, az de csak egy félresikerült kitérő a cél felé vezető úton.
-
Noukoum
veterán
A bármely nem városi villanyautó simán egs felső-középkategóriáa benzines autó áran van. Ma nagyon kevesen tehetik meg, hogy megvegyék.
Pluginról és villanyról volt szó, a plugin hibrid se olcsó ám. Nehezen hiszem hogy a 11-14 milliós árkategória felső-középkategória lenne benzinesnél. Mikor egy full fapad golf 8 millió..Teljesen mindegy kihez kerül, mert ha kevesebbnek ideális, az csökkenti a használt piaci árát, kereslet-kínálat.
Szerinted. Az idő eldönti.És hogy jönnek ide a belsőégésű autók, már megint milyen szalmabábot akarsz cáfolni? Nyilván azok ara is sokat fog esni, ha a jelenlegieknél jobb elektromos autók lesznek a piacon, és olcsóbban.
Mondjuk úgy hogy a plugin hibirdben benzinmotor van?
De abban igazad van hogy a szöveget értelmezni kell ahhoz hogy ebben az esetben a belső égésű = plugin. Egyértelműbb ha csak plugint írok.Tehát összegezve semmit nem tudtál felhozni azzal szemben hogy a plugin hibrid nem egy nagyon pici rétegnek ideális autó jelenleg. Kár volt egymás idejét pazarolni.
-
-
Hi!King
őstag
"300km egy villámtöltéssel télen 130 km/h klímával. Ezt bármely nem városi villanyautó tudja most, nem kell hozzá tesla. Szóval de, tud ennyit. 200km-t meg töltés nélkül is tudnak."
A bármely nem városi villanyautó simán egs felső-középkategóriáa benzines autó áran van. Ma nagyon kevesen tehetik meg, hogy megvegyék.
"Az gondolom eszedbe se jutott hogy olyan tulajhoz kerül az autó akinek bőven jó a lecsökkent hatótáv is. "
Teljesen mindegy kihez kerül, mert ha kevesebbnek ideális, az csökkenti a használt piaci árát, kereslet-kínálat.
" A belsőégésű autók pont erről híresek, hogy nincs bajuk de ha véletlen van akkor olcsó a javítás. "
És hogy jönnek ide a belsőégésű autók, már megint milyen szalmabábot akarsz cáfolni? Nyilván azok ara is sokat fog esni, ha a jelenlegieknél jobb elektromos autók lesznek a piacon, és olcsóbban.
A plugin hibrideké is sokat fog esni, nyilván, nem állítottam az ellenkezőjét, de ugyanazon okból a jelenelgi elektromosoké is.A többit elolvasva javaslom, hogy magaddal vitatkzozz tényleg olyan dolgokat próbálsz cáfolni, aminek több esetben is 180 fokban az ellenkezőjét állítottam (lásd plugin hibridek). Az meg, hogy azt írtam, másodlagos autó, abban is lattam megragadtad a lényeget. Nem az a lényeg, hogy melyiket használjak többször, hanem az, hogy nem váltja le egyelőre az elektromos a benzinest, ezért mindkettőre szüksége van a csaladnak. Vagy bérel néha egyet, csak már arról is írtam, hogy macerás.
Részemrő lennyi volt, latom nem kedveled a kulturált vitát, sajnálom, hogy az első szalmabábnál nem vagtam le, hpgy mekkora troll vagy.
-
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #318 üzenetére
Pontosan. De erre engem egy vasutas ismeros kioktatott, hogy igazabol valto sincs, az csak szleng, ok kiterovel ugykodnek. Tehat meg a valto se letezik hivatalosan
-
Hieronymus
veterán
"...cserébe az aksi cseréje, felújítása még jóval drágább lesz, mint a plugin hibrid esetében. ...
A Renault megoldása tűnik jó alternatívának az akkumulátor problémára.
Akkumulátort nem vásárolja meg a vevő, csak bérli. Ezzel kerülik meg a drága csere problémáját.
ha elér egy mértéket az állapotromlás, mehet cserére az autó. -
Noukoum
veterán
Az a baj, hogy 300 km-el számolsz, holott a legtöbb elektromos, amit ma eladnak, nem tud ennyit, vagy legalábbis reálist körülmények között nem.
300km egy villámtöltéssel télen 130 km/h klímával. Ezt bármely nem városi villanyautó tudja most, nem kell hozzá tesla. Szóval de, tud ennyit. 200km-t meg töltés nélkül is tudnak.
Mikor 10-20 éves lesz, akkor azon célprofilra, amire vették, ugyanúgy használhatatlan lesz, cserébe az aksi cseréje, felújítása még jóval drágább lesz, mint a plugin hibrid esetében.
Az gondolom eszedbe se jutott hogy olyan tulajhoz kerül az autó akinek bőven jó a lecsökkent hatótáv is. Jóval drágább lesz. Aha. A belsőégésű autók pont erről híresek, hogy nincs bajuk de ha véletlen van akkor olcsó a javítás.Emellett ugye az új, nagyobb aksijú elektromos autók miatt eleve nagyon gyorsan el fog avulni, így a maradvány értéke is nagyon gyorsan esni fog.
Mert a plugin autók annyira jól tartják az árukat.. Az új autó mindig bukni fog mindegy milyen, ha valaki ettől fél akkor vegye meg néhány évesen.
Arról nem is beszélve, hogy aki plugin hibridet vesz, az univerzális autóként hosszabb utakra is használja, tehát simán beletesz 10 év alatt legalább 300-400 ezer km-t, vagy többet, hosszabb utakra nyilván benzines hajtásra, emiatt kevésbé releváns, hogy 10 éves kora után mi lesz vele, mint az elektromos autó esetében, mivel eleve nagyobb kihasználtsága lesz, mint a jórészt második autónak eladott elektromosok.
Persze persze, majd józsibácsi megveszi a plugint és azért fog kétszer annyi menni vele mert te szerinted annyit kéne. Értsd már meg, a plugin nem egy rétegautó jelenleg hanem ez váltja fel a hagyományos autókat. Ezt magyarázom már mióta és képtelen vagy megérteni. Nem azok veszik a plugint akiknek való hanem mindenki.
Igen baromi jó lenne a magyar autóvezetők 2-3%-nak a plugin-hibrid. Tényleg. Villanyos meg 90%-nak. És akkor nézd meg az európai autóeladásokat…
Ezt a második autós baromság meg annyira vicces, szintén csak a villanyautós eladásokra tudok hivatkozni. Nem a smartok vannak az élen, nyugi.
Kérdezz meg néhány családot ahol van egy kis városi villany és egy belsőégésű hogy melyikkel mennek többet. 90%-k a villanyt fogja mondani garantálom. Akkor melyik is a második autó? Mintha bármit is számítana hogy a dízel?Ami pedig az illemet illeti, számomra ez is egy érv arra, hogy még nagyon gyerekcipőben jár az elektromos autózás, hiszen ha be akarod tartani az illemet, az egy rakás macerával jár. Pl. egész napos program esetében nem hagyod ott az autódat egy ilyen töltőnél, mert jófiú vagy, de akkor te szívsz, hogy hogyan fogod tölteni a visszaútra.
Mert a benzinkúton nincs illem? Szemetelhetek, wc-nek használhatom, állhatok ott ahol más tankolna?
Ezek szerint a benzines és dízelautók gyerekcipőben járnak?
Akkor fogsz szívni ha idióta vagy. Semmi köze az autónak hozzá.
Erősen javaslom hogy ha tényekről akarsz csevegni, akkor merülj el a témában. -
-
Akkor idézet tőled:
"Persze megoldható csak mindenki sz@rni fog bele. Ugyanis utcai töltővel nem fogsz annyival olcsóbban kijönni hogy megérje az idődet. Ehelyett a benzinmotort fogod használni, rosszabb fogyasztással mint egy ugyanolyan benzines autóval.. ""Ellenben normális ember nem fog plugint ilyen helyeken tölteni mert nem arra van kitalálva. Az az elektromos autóknak van, nem neked."
Tehát vagy bunkó vagyok, mert szarok a töltésre, vagy bunkó vagyok, mert mások (akik megérdemlik, mert teljesen elektromos autót vettek, nem én proli PHEVes) elől veszem el a töltőt.
"A cikk egyébként nem említi hogy a nyilvános AC töltő nem éjszakai töltésre való, de azt sem hogy arra valók."
Érdekes mód, ezt nem tudtad tőlem idézni, mivel nem ezt mondtam. A parkolóhely a te értelmezésed szerint éjszakára van, az enyém szerint meg nem kizárólag. Hanem az úti célom közelében lerakott autómnak.
"Szalmaláb érvelés, ilyenekkel általában azok jönnek akik nem tudnak érveket felhozni. Mint most te. "
Van érvem, csak hülyeségre nincs. Lásd fent. Érvelsz amellett, hogy csak a parasztok töltik egész éjjel az autót, mint én, csak én ilyet sose fogalmaztam meg.
Vagy szalmabáb 2.:
Első idézeted volt, hogy időpazarlás a PHEV töltésével foglalkozni, ezért úgy is szarnak bele. Az én érvem az volt, hogy számomra idő és idegmegóvó jellege van, hogy az amúgy közel lemerült autómat a töküres, és senki által nem használt nyilvános töltőre tenni. Szinte mindig van hely, szinte sose áll mellém senki (ergo nem basszák nekem az ajtót). Ez volt az én érvem... mi a te érved erre? Mutatom:
"Igen jópofa a hülyeséged, nyugi. Ellenben normális ember nem fog plugint ilyen helyeken tölteni mert nem arra van kitalálva. Az az elektromos autóknak van, nem neked. Az meg hogy kirándulással akarod megmagyarázni a plugin értelmét.."
Tehát szó nincs már az időelbaszásról, meg töltő keresésről, hanem arról, hogy milyen beteg az elmém, és hogyan merészelem a tölthető autómat tölteni."Az AC töltő nem feltöltésre való hanem töltésre... Amiről te beszélsz az a DC (villámtöltő)."
A PHEV-eken rendszerint nincs DC csatlakozó. DC-n legtöbbször nem lehet "feltölteni", és pont az etikett tiltja, hogy addig foglald a villámtöltőt a lassú 80% feletti töltéseddel, míg az valakinek villám is lehetne. Tehát nem, feltölteni itt nem lehet, és etikett szerint nem is szabad. DC áthaladó forgalomnak van kitalálva. Erre a PHEV tulajoknak tényleg nincs idejük, sem szükségük és legtöbbször lehetőségük sem."Tulajdonképpen te fent azt írtad le hogy AC töltés közben ott maradsz végig az autónál, mert ha már nem ott vagy akkor az autó sincs ott. "
És nyilván ilyet se állítottam. Te állítottad azt, hogy csak addig használjam, amíg ott vagyok valahol (nekem azt jelenti, hogy a közelben). Ha nem vagyok a közelben, akkor az autóm sincs ott, mert elmentem. Nyilvánvaló, csak nem akarod érteni, hogy rosszul fogalmaztál. Mert abból indultál ki, hogy én éjszakára meg P+R-ben használom, ami szintén sehol nem volt leírva, de neked ez lehet a parkolóhely jelentése, nekem meg más. -
-
Hi!King
őstag
Az a baj, hogy 300 km-el számolsz, holott a legtöbb elektromos, amit ma eladnak, nem tud ennyit, vagy legalábbis reálist körülmények között nem. Mikor 10-20 éves lesz, akkor azon célprofilra, amire vették, ugyanúgy használhatatlan lesz, cserébe az aksi cseréje, felújítása még jóval drágább lesz, mint a plugin hibrid esetében. Emellett ugye az új, nagyobb aksijú elektromos autók miatt eleve nagyon gyorsan el fog avulni, így a maradvány értéke is nagyon gyorsan esni fog. Arról nem is beszélve, hogy aki plugin hibridet vesz, az univerzális autóként hosszabb utakra is használja, tehát simán beletesz 10 év alatt legalább 300-400 ezer km-t, vagy többet, hosszabb utakra nyilván benzines hajtásra, emiatt kevésbé releváns, hogy 10 éves kora után mi lesz vele, mint az elektromos autó esetében, mivel eleve nagyobb kihasználtsága lesz, mint a jórészt második autónak eladott elektromosok.
Ami pedig az illemet illeti, számomra ez is egy érv arra, hogy még nagyon gyerekcipőben jár az elektromos autózás, hiszen ha be akarod tartani az illemet, az egy rakás macerával jár. Pl. egész napos program esetében nem hagyod ott az autódat egy ilyen töltőnél, mert jófiú vagy, de akkor te szívsz, hogy hogyan fogod tölteni a visszaútra.
-
Noukoum
veterán
válasz
lionhearted #305 üzenetére
Idézek az általád linkelt cikkből:
Ne foglald el a helyet, ha nem töltesz!
Ha az autód nem elektromos, nem tölthető, vagy csak nincs szükséged töltésre, akkor ne állj a töltőhöz tartozó parkolóhelyre. Amíg ott parkolsz, addig jöhet olyan villanyautós, akinek a továbbjutásához vagy hazajutásához töltenie kellene. Hiába volt még egy szabad hely, amikor odaálltál, ha azt vagy azokat időközben másik villanyautó elfoglalta.Állj át máshova, amikor lejár a töltésed!
Bosszantó dolog, amikor megérkezünk egy töltőhöz, de nem férünk hozzá, mert egy már feltöltődött autó foglalja a csatlakozót (és a helyet). Az autó csatlakoztatásakor a töltő sebességének ismeretében becsüld meg, hogy kb. mikorra fog végezni a töltés, és legkésőbb a töltés lejártakor állj el az autóval egy másik parkolóhelyre. A zöld rendszámmal a legtöbb helyen szerencsére ingyenesen parkolhatunk, így hátrány nem ér. Neked is könnyebb lesz legközelebb szabad töltőt találnod, ha mindenki így cselekszik.A hely kizárólag a töltés idejére használható!
Ha nem használod ezt az elektromos autó töltőt, akkor ne állj meg a mellette/előtte, hogy akinek szüksége van a töltésre a továbbjutáshoz, az odaférjen a töltőhöz, ne kelljen másik töltési lehetőséget keresgélnie. Az idő neked is és neki is egy olyan erőforrás, amiből csak kevés van. Segítsük egymást, hogy ne pazaroljuk az időnket!
Ha az autót éjszakára otthagyod, akkor reggel minél korábban állj arrébb!
Ha az autód éjszakára nyilvános váltóáramú töltőn hagyod, akkor reggel minél korábban próbálj meg átállni egy másik parkolóhelyre, hogy a reggel a környékre érkezők fel tudják tenni az autójukat tölteni. Neked lehet, hogy nem számít sokat, de elképzelhető, hogy a következő autósnak az egész napja borul, ha nem tud időben tölteni.
Előfordulhat, hogy legközelebb neked lesz nagy szükséged valamelyik töltőre!Ezt az etiketett nem én hoztam létre, és természetesen nem kell mindennel egyetértenem benne. A cikk egyébként nem említi hogy a nyilvános AC töltő nem éjszakai töltésre való, de azt sem hogy arra valók. Picit naív az író hogy majd biztos valaki csak azért korán fel fog kelni hogy másnak jusson hely. Nyilván.
Sehol egy betű arról, hogy nem lehet 100%-ra tölteni. Egyébként szép logikai bukfenc, de képzeld, ha nem vagyok ott "valahol", akkor a kocsim sincs már ott, mert azzal jöttem, azzal megyek.
Linkeltél egy etikettett amiben nincs benne a százalékokkal kapcsolatos dolog. Létezik olyan amiben benne van, hidd el. Ez nem törvény hanem illem. Nem kötelező betartani, csak aztán nem kell meglepődni hogy bizonyos emberek nem ugyanúgy kezelik azt hogy valaki nem megfelelően használ valamit
Ez a nem vagy ott ahol valami amit ideírtál ez totál értelmetlen, de lásd milyen korrekt vagyok: AC töltőt úgy szokták használni amit egyébként te is említettél. Bevásárolnak, ügyeket intéznek stb. Ha kirándulnak akkor megállnak egy városban megnézik amit akarnak, részt vesznek azon a programon amin szerettek volna vagy ebédelnek majd 1-2 óra múlva továbbállnak. Tulajdonképpen te fent azt írtad le hogy AC töltés közben ott maradsz végig az autónál, mert ha már nem ott vagy akkor az autó sincs ott.Többi írásod nettó személyeskedés némi szalmabáb érvelési hibával. Köszi, de anyukám jól van. Kívánok neked is erőt, egészséget.
Rossz szokásom hogy felveszem azt a stílust amilyen módon velem kommunikálnak az emberek. Nem érdeklődtem anyukád iránt, de örülök hogy jól van. Mondjuk egészséget meg erőt neked nem biztos hogy kívánnék mert úgy látom neked is olyan jó kis magyaros stílusod van ami szerint kit érdekel más az a lényeg hogy neked jó legyen. De hát nem vagyunk egyformák.
Szalmaláb érvelés, ilyenekkel általában azok jönnek akik nem tudnak érveket felhozni. Mint most te.#306MaCS_70
Egyrészt Hanula Barna remek gondolatain jókat lehet mosolyogni, egyébként részben ezen is.
Miért baj az hogy nagyobb akkumulátort cipelek magammal a hétköznapokban? Szerinted az jobb hogy ha egy benzinmotort cipelek annak minden hátrányával és előnyével együtt?Tipikus példa: hét közben városi, elővárosi szaladgálásra kell az autó, de időnként befigyelnek a hosszú utak is.
Ha az hoszzú, mondjuk egy nap alatt 300 km-es útra méretezem a kapacitást, akkor hét közben az akkum egy kis részét használom csak ki, pedig az egész ki van fizetve. Bőven elég lenne a harmada-negyede is. Mégis kell a nagy pakk az időnként előforduló hosszabb utak miatt.Ahogy a benzinmotort sem használod pedig azt is kifizetted. Logikus lenne amit írsz ha a plugin egy villanyautó lenne, ki beszerelhető benzinmotorral. Na az nem ilyen.
Egy PlugIn viszont megoldja a problémát, mivel jóval olcsóbb lehet, mint a teljesen villanyos, a városban nem füstölök vele és az autózásaim többségében villannyal megy, viszont elindulhatok vele messzire, sőt, akármilyen messzire. Ilyenkor ugyan benzint fogyaszt, de messze nem annyit, mint amennyit kifizettem volna a teljesen villanyos autó feláraként.
Hát a jóval olcsóbb relatív, kinek mi. Az anyagiakba én ebben az esetben nem mennék bele mert nagyon ritka az ahol van egyforma plugin-hibrid és villanyautó is. De ha gondolod belemehetünk. Ugyanis a benzines autó (azaz most plugin') nagyon jó addig míg meg nem veszed, csak mikor el kell kezdeni költeni rá már nem lesz annyira olcsó móka. Drágább kötelező szerviz, drágább és gyakoribb szervizek. Lehet hogy ezek 2-3 évesen még nem fájnak, de 10-15 évesen már fognak.
Környezeti teherről nem is beszélve, bár ez ugye nagyban függ hogy mennyi benzint használsz el. Az a baj hogy 300km-re már egy villanyautó is tökéletes, nem kell hozzá plugin. 10 évvel ezelőtt azt mondom hogy igen egy jó alternatíva sokaknak a plugin de az aksi növekedéseknek és a töltőhálózat fejlesztésének köszönhetően egyre kevesebb értelmét látom. És nem csak én..
És legyek én a kisördög. AkkumulátordegradációJátszunk el a gondolattal hogy ezekben a plugin-hibridekben jól kezeleik az akkumulátorokat és 10 év alatt degradálódik 20%-ot. Mennyit tud most egy plugin nyáron városban elektromosan, 50km-t? Akkor az 10 év múlva 40km, télen meg 30-35km. mindez 100-0%, úgy hogy autóúton valószínűleg kevesebb lenne.
És akkor feltételeztem hogy egy nem elektromos autóban megcsinálták normálisan az aksi hűtést fűtést (nem valószínű), és nincs is elég balansz az aksinak a méretéből fakadóan. Előfűteni hűteni szintén nem fogod az autódat mert kicsi az aksi, ezt csak akkor tudod megtenni ha úgy hagyod ott az autót hogy töltőn van.
Tehát konkrétan ezek a plugin-hibridek 10-20 év múlva használhatatlanok lesznek mert az aksi gyenge lesz (csere kellene, csak kifogja valaki fizetni az árát? Nem hiszem mert nem éri meg) a belsőégésű motorokat pedig nem kell bemutatni. Magyarul rohadt sokat kell majd költeni rá. Ahelyett hogy vettünk volna egy villanyautót és 10-20 évesen azon szomorkodnánk hogy hogy a gyári hatótáv értekeknek a már csak a 80-60%-át hozza. Ami mondjuk nyáron városba még mindig 240-180km vagy éppen 350-250km). Akárhogy nézem, nem adja ki sehogy.
Persze van benne logika, adjuk el a plugint mielőtt probléma lenne vele.Kösz, de én ebből nem kérek. És tudom hogy nagyon sokaknak tetszik a plugin-hibrid koncepció mert nagyon jól néz ki papíron, tényleg. De a gyakorlat más mutat. Ettől persze még lehet hogy valakinek jó, meg valakinek bejön.
#309Reggie0
Az eladások is azt mutatták meg hogy amint megjelent a 94ah (nagyobb aksis verzió) akkor már nem kellett alig a rex. Nem véletlen szűnt meg (kivétel azthiszem az USA) -
k-adi
nagyúr
"Egy PlugIn viszont megoldja a problémát, mivel jóval olcsóbb lehet, mint a teljesen villanyos, a városban nem füstölök vele és az autózásaim többségében villannyal megy, viszont elindulhatok vele messzire, sőt, akármilyen messzire. Ilyenkor ugyan benzint fogyaszt, de messze nem annyit, mint amennyit kifizettem volna a teljesen villanyos autó feláraként.
Több barátom jár így PlugInnel, én nagyon-nagyon megéri nekik ez a modell."és ez így van jól
-
Hi!King
őstag
-
Az a kérdés, hogy mi az a pont, amikor a plusz motor, a plusz váltó, a plusz üzemanyagtartály meg mindennek a karbantartása nagyobb gondot jelent, mint plusz pár száz km-nyi akku.
Van egy olyan érzésem, hogy a Model S kategóriájában ezen már túl vagyunk és néhány éven belül a hétköznapibb autóknál is elérünk ide.
-
PlugIn hibrid kérdésben Hi!Kinggel értek egyet.
Amint az Dr. Hanula Barna is nagyon jól kifejtette, az akkuméretek növelése jelenleg komoly problémát okoz, mivel egy csomó tulajdonost rákényszerít a felesleges kapacitás vásárlására.
Tipikus példa: hét közben városi, elővárosi szaladgálásra kell az autó, de időnként befigyelnek a hosszú utak is.
Ha az hoszzú, mondjuk egy nap alatt 300 km-es útra méretezem a kapacitást, akkor hét közben az akkum egy kis részét használom csak ki, pedig az egész ki van fizetve. Bőven elég lenne a harmada-negyede is. Mégis kell a nagy pakk az időnként előforduló hosszabb utak miatt.
Egy PlugIn viszont megoldja a problémát, mivel jóval olcsóbb lehet, mint a teljesen villanyos, a városban nem füstölök vele és az autózásaim többségében villannyal megy, viszont elindulhatok vele messzire, sőt, akármilyen messzire. Ilyenkor ugyan benzint fogyaszt, de messze nem annyit, mint amennyit kifizettem volna a teljesen villanyos autó feláraként.
Több barátom jár így PlugInnel, én nagyon-nagyon megéri nekik ez a modell.
Ez persze nem általános, de nagyon sok autós számára ez a nyerő modell.
MaCS
-
"Az AC töltő arra való hogy töltsd addig az autódat amíg ott vagy valahol. Nyilvános töltőn amúgy sem töltöd 100-ig az aksit."
https://villanyautosok.hu/tolto-hasznalati-etikett/
Sehol egy betű arról, hogy nem lehet 100%-ra tölteni. Egyébként szép logikai bukfenc, de képzeld, ha nem vagyok ott "valahol", akkor a kocsim sincs már ott, mert azzal jöttem, azzal megyek.
Többi írásod nettó személyeskedés némi szalmabáb érvelési hibával. Köszi, de anyukám jól van. Kívánok neked is erőt, egészséget.
-
Noukoum
veterán
válasz
lionhearted #302 üzenetére
Nem létező etikett? Ja bocs ez Magyarország, én kérek elnézést.
Az AC töltő nem feltöltésre való hanem töltésre... Amiről te beszélsz az a DC (villámtöltő).
Az AC töltő arra való hogy töltsd addig az autódat amíg ott vagy valahol. Nyilvános töltőn amúgy sem töltöd 100-ig az aksit.
Igen jópofa a hülyeséged, nyugi. Ellenben normális ember nem fog plugint ilyen helyeken tölteni mert nem arra van kitalálva. Az az elektromos autóknak van, nem neked. Az meg hogy kirándulással akarod megmagyarázni a plugin értelmét..
Kirándulós autót a népnek.
Fogadd el hogy a nyilvános töltő nem a tied, hanem mindenkié. Majd ha lesz neked töltőd akkor akkor töltöd amikor akarod. És sírhatsz nyugodtan de majd a szolgáltató elintézi hogy anyagilag ne tölts ott. Lásd Tesla suc... Érdekes működik a rendszer, pont az ilyenek miatt van mint te. -
"Ez a parkolóhelyes dolog jópofa, de a töltőhely nem parkolóhely. 80%-nál illik onnan elállni szóval nem hagyhatod ott félnapra."
Hasraütött statisztika, plusz nem létező etikett tiltja meg?
AC töltőn a nem ingázás visszatöltése (tehát teljesen valid x-100 töltés) azért igénybe veszi a töltést 4+ órán át is.
Jópofa, hogy megyek bevásárolni, és 0,5-1 órát töltőn hagyom a kocsit?
Jópofa, hogy van a parkolóházaknak elkülönített zöld részei?
Jópofa, hogy kiránduláskor 3-4 órán át töltök egy közeli töltőponton, ahelyett, hogy parkolóhelyet keresnék?Szerintem fogadd el nyugodtan, hogy az AC töltők (amik nem az esetek 20%-a) esetén órákig ott lehet és szabad is állni, ami az én elvárásaimnak/igényeimnek megfelelően parkolóhely.
Lásd még: desztinációs töltőpont.
-
Hi!King
őstag
válasz
lionhearted #297 üzenetére
"Csakhogy a magyar lakosság 70%+ ott él (KSH 2019)."
Erre valami forrás? Most hirtelen 54%-ot találtam korábbi évekből, csodálkoznék, ha azóta ennyit növekedett volna ez az arány.
Ebben az 54%-ban pedig benne vannak a zsákfalvak lelakott, omladozó házai is, míg Budapesten és a megyei jogú városokban, ahol az átlag jóval tehetősebb, jóval kisebb a családi házak aránya. (Amúgy épp a bostoni cégtulajdonosunk mondta pár éve, hogy ő azért nem vesz Teslát, mert nem tudná hol tölteni :-))
"És akkor nem is beszéltünk arról, hogy leválogassuk azt a réteget, akinek van pénze akkumulátorra."
Ez alapján kétségeim vannak, hogy olvasod-e egyáltalán, amiket írok, vagy csak beskatulyáztál, hogy biztos elektromos autó hater vagyok, és minden érvet azokkal szemben igyekszel rámzúdítani.
"a Toyota hibridek kivételek, pont cégeknek éri meg a zöld rendszám miatt, egyébként elképesztő feláras a PHEV"
Igazából az elektromos autók jelenleg még inkább felárasak, tekintve, hogy 6-10 milliótól indul a belépő szint, és 15 körül kezdődnek azok, amelyek már jelentős hányadban kiváltják a hagyományos autókat.
"nem nagy durranás az infrastruktúra hozzá... egy 2x22kW töltő helyére tudsz rakni 12*3,6kW töltőt..."
Igen, csak nem ismered azt a céget, ha valami nagyobb dolgot kell csinálni, és itt nem lenne elég a töltők üzembe helyezése, valószínűleg az elektromos hálózatot is fejleszteni kellene az épületben. Úgyhogy valószínű, hogy ha plugin hibridek lennének, csak néhány töltő lenne, nem jutna mindenkinek.
-
Noukoum
veterán
válasz
lionhearted #293 üzenetére
Ez a parkolóhelyes dolog jópofa, de a töltőhely nem parkolóhely. 80%-nál illik onnan elállni szóval nem hagyhatod ott félnapra.
Hi!King: Értem és miért gondolod azt hogy nem elég az a hatótáv?
Ha nem tudod otthon tölteni akkor a plugin is felesleges.
Szerinted annak való... Ez nem tény, hanem a véleményed.
Tehát akkor mikor veszel plugint? Sosem? Nem én mondtam, hanem te.
Értem tehát a többség egy autót tart fent. Miért nem lehet ez elektromos? Tudja a 200-300km-t pályán, max meg kell állni egyszer tölteni vagy lassabban kell menni. Akkor miről beszélünk?
Szóba sem hoztam az autóbérlést, én azt látom hogy te még a 24 kWh-s Leaf korában élsz. Eltelt 10 év, a villanyautó tökéletes a többségnek ha tudnak otthon tölteni elsődleges autónak. Ellenben ha nem tudsz otthon tölteni akkor a plugin sem jó.
És itt nem arról van szó hogy bizonyos embereknek nem ideális a plugin mert az. Csak kevesen vannak. -
"Akkor meg miért velem vitatkozol? "
Te értetlenkedsz mindenen"Én is írtam, hogy idővel elég jók lesznek az elektromos autók a legtöbb embernek elsődleges autónak is. "
BTW most is jó lenne, csak drága"Mint írtam, ha mondjuk minden 3. hétvégén bérelni kell, már nem éri meg,"
Nyilván mérlegelni kell. Szintén mindig oda kellene írnom...Amúgy a gondolkodás is működik, út közben olyan megállókat választani, ahol akad töltő.
@lionhearted : + családi házra lehet nyomni napelemet, amivel autót is lehet tölteni, meg pufferakkut is.
-
"Nem, nem elég. Főleg akkor nem, ha nem tudod otthon tölteni, mert nem családi házban laksz, így a hétvégi program előtt el kell vinni tölteni..."
Csakhogy a magyar lakosság 70%+ ott él (KSH 2019). És akkor nem is beszéltünk arról, hogy leválogassuk azt a réteget, akinek van pénze akkumulátorra.
Infrastruktúra akkor a lakkosság 70%-ának adott, hiszen be tudja dugni otthon a villásdugóval.
#296: a Toyota hibridek kivételek, pont cégeknek éri meg a zöld rendszám miatt, egyébként elképesztő feláras a PHEV. Cserébe, mivel a PHEVeket a legkisebb töltővel szokták felszerelni, nem nagy durranás az infrastruktúra hozzá... egy 2x22kW töltő helyére tudsz rakni 12*3,6kW töltőt... Vagy ennél is több villásdugót.
-
Hi!King
őstag
válasz
lionhearted #293 üzenetére
Feleségem munkahelyén Toyota hibridek a céges kocsik, nem plugin hibridek (nagyon keveset fogyasztanak ezek is amúgy, pedig átlag benzineshez képest nehezebbek). Épp arról beszéltünk nemrég, hogy ha ezek plugin hibridek lennének, akkor mekkora káosz lenne, ha kiraknának néhány töltőt a céges parkolóba, mert mindenki azokra cuppanna rá, hogy olcsóbban járhasson be....
-
Hi!King
őstag
"nem az, mert em azt mondtam, hogy most azonnal megoldható, hanem csak igények szintjén."
Akkor meg miért velem vitatkozol? Én is írtam, hogy idővel elég jók lesznek az elektromos autók a legtöbb embernek elsődleges autónak is. Most ami már talán mondható elég jónak, az a felső kategória, ami megfizethetetlen még a felső-középréteg jelentős részének is. Nyilván ami most ott van, az 5 év múlva elérhető áron lesz megkapható, 15 év múlva meg általános lesz a használt piacon is.
"És kvasokan szinte csak erre használják a Sandero-t is
"
Nem biztos, hogy ha valaki erre használja 95%-ban, mikor látod, akkor a maradék 5%-ot meg tudná oldani máshogy, ha Springje lenne. Mondjuk mint írtam, nálunk például épp fordítva lenne, nagyjából arra lenne jó egy Spring, amit a járványig megoldottunk tömegközlekedéssel, most meg részben kerékpárral.
"Arra az esetre pl. lehet bérelni autót."
Mint írtam, ha mondjuk minden 3. hétvégén bérelni kell, már nem éri meg, és macera is. Car sharinggel még drágábban jön ki, és a legtöbb szolgáltatónál nem is érhető el ilyenre alkalmas opció, a bérlés meg minden alkalommal macera. De mintha el sem olvastad volna, amit írtam, hiszen már említettem a bérlést, mint lehetőséget.
"Ha van a megfelelő helyen töltő, akkor pl. amíg mászol az erdőben, lehet tölteni. De ha ilyen igényeid vannak, akkor nyilván neked nagyobb hatótávú elektromos fog kelleni, amikor az megfizethető lesz."
Ha nem a tobzódós parkolókat választom, hanem mondjuk a falu utolsó utcáját, vagy random beugrót az erdészeti út mellett, akkor nem lesz ilyesmi 30 év múlva sem (jó, arra már nagyobb hatótáv lesz). Épp az autó mobilitásának előnye veszne el, ha nem lehetne szabadon kiindulópontot választani a túrához, hanem feltétlenül töltőnél kellene hagyni.
-
Hi!King
őstag
"Sokan? A mai belépő “nem városi” villanyautók több száz km-t tudnak menni egyetlen villámtöltéssel (30-35p) télen klímával autópályán 130 km/h tempóban. Nyáron vagy esetleg alacsonyabb sebességgel még annál is jóval többet. Ez nem elég?"
Nem, nem elég. Főleg akkor nem, ha nem tudod otthon tölteni, mert nem családi házban laksz, így a hétvégi program előtt el kell vinni tölteni, és rossz esetben még útközben is 30-35 perc töltés, ha mondjuk túrázni mennénk a Tátrába vagy a Raxra, ahol jó eséllyel szintén nem lehet még tölteni.
"Aki 1x millió forintot kiad egy autóra az szerinted 1 autót akar fenntartani?
Nem igazán."
Nyilván nem, de épp erről beszéltem, hogy jelenlegi infrastruktúra és hatótávok mellett második autónak való.
"Persze megoldható csak mindenki sz@rni fog bele. Ugyanis utcai töltővel nem fogsz annyival olcsóbban kijönni hogy megérje az idődet. Ehelyett a benzinmotort fogod használni, rosszabb fogyasztással mint egy ugyanolyan benzines autóval.."
Ja, csak akkor nem veszek plugin hibridet, ha nem akarom elektromosan használni. Nyilván ezt a döntést erősen befolyásolja a zöld rendszám, ami mint már írtam, ezer sebből vérző koncepció, ami idővel el fog tűnni.
"Ja mert a többség minden nap megy Münchenbe háromszor egyseggel gondolom.
Igazán érdekelne hogy a többség hova kívánkozik menni, amire nem elég az a néhányszáz km hatótáv."A többség 1 autót tart fenn, vagy ha többet, akkor sem feltétlenül funkcionalitás alapján, hanem inkább hogy több családtag tudjon mozogni. Ezért a hosszabb utaknak ugyanúgy bele kell férniük, mint a rövidebbeknek. Ha hétvégente csinálsz egy nagyobb programot, és ebből csak minden harmadik necces villanyautóval, akkor már nem éri meg csak akkor autót bérelni, ami amúgy is macerásabb, de elárulom, hogy nagyon sokan vannak, akik hétköznap amúgy sem használják az autójukat, mi is így voltunk ezzel járvány előtt. Nem kell naponta München, elég 3 hetente 200-300 km-re bármi, az már necces egy átlag villanyautóval, főleg ha amúgy is korán kell kelni az odaéréshez, és akkor még bekavarna egy plusz töltés.
"Persze csak a kettő eltűnése között lehet lesz 10 év.. "
Remélem nem, mert az elkeserítő lenne belvárosi közlekedés szempontjából.
-
"Persze megoldható csak mindenki sz@rni fog bele. Ugyanis utcai töltővel nem fogsz annyival olcsóbban kijönni hogy megérje az idődet. Ehelyett a benzinmotort fogod használni, rosszabb fogyasztással mint egy ugyanolyan benzines autóval.. "
Próbáltad? A plusz súly nem ad ám akkora fogyasztás többletet. Egyébként pedig konstrukció függő.
Egyébként idő kérdés... nincs is jobb, mint amikor tele van a parkoló, de van pár töltőhely, ami teljesen üres. Beállsz, bedugod. Érdemes megfigyelni. Persze, ha mindenkinek dugós kocsija lenne ez is változna, de azért nem holnapra cserélnek autóparkot az emberek. -
"Eleve csúsztatás az összevetésed, mert " nem az, mert em azt mondtam, hogy most azonnal megoldható, hanem csak igények szintjén. "Elég lenne."
"Az egyik egy teljes értékű autó, a másik városi szaladgálósnak, ingázós autónak jó."
És kvasokan szinte csak erre használják a Sandero-t is"Másrészt akárhová megyünk a szomszéd országokban, mindenütt, évszaktól függetlenül viszonylag sok magyart látunk, akár Horvátországban is, "
Arra az esetre pl. lehet bérelni autót."Mellesleg Budapestről egy egy napos bükki túra is necces lenne egy átlagos elektromos autóval, "
Ha van a megfelelő helyen töltő, akkor pl. amíg mászol az erdőben, lehet tölteni. De ha ilyen igényeid vannak, akkor nyilván neked nagyobb hatótávú elektromos fog kelleni, amikor az megfizethető lesz. -
Noukoum
veterán
Pedig baromi sokan vannak azok, akik egy autót tudnak, akarnak fenntartani, ezért a villanyautó nem jöhet szóba a hatótáv miatt.
Sokan? A mai belépő “nem városi” villanyautók több száz km-t tudnak menni egyetlen villámtöltéssel (30-35p) télen klímával autópályán 130 km/h tempóban. Nyáron vagy esetleg alacsonyabb sebességgel még annál is jóval többet. Ez nem elég?
Aki 1x millió forintot kiad egy autóra az szerinted 1 autót akar fenntartani?Nem igazán.
Plugin hibridnél azért kevésbé kritikus a töltés, mert rugalmasabb, hiszen egy hétvégi út előtt nem kell fullra tölteni, mint az elektromost, napi ingázás vagy városi, környéki alkalmi utaknál meg megoldható nem otthon is a töltés.
Persze megoldható csak mindenki sz@rni fog bele. Ugyanis utcai töltővel nem fogsz annyival olcsóbban kijönni hogy megérje az idődet. Ehelyett a benzinmotort fogod használni, rosszabb fogyasztással mint egy ugyanolyan benzines autóval..Nem is írtam, hogy végleges megoldás, de a jelenlegi infrastruktúra és hatótávok mellett a többségnek csak második autónak lenne jó a teljesen elektromos.
Ja mert a többség minden nap megy Münchenbe háromszor egyseggel gondolom.
Igazán érdekelne hogy a többség hova kívánkozik menni, amire nem elég az a néhányszáz km hatótáv.
A zöld rendszám pedig el fog tűnni teljesen, ha elég elektromos/hibrid lesz, azzal egyetértek, hogy előbb fog eltűnni hibridnél.Persze csak a kettő eltűnése között lehet lesz 10 év.. ha már matek. A cégek miatt a pluginok száma hirtelen nő, ellenben a villanyautók száma itthon lassan növekszik a hazai autóeladásokhoz viszonyítva.
Szemét dolog lesz ha 5-10 év múlva elveszik a plugintól a zöldrendszámot azért mert aki normálisan töltögeti azzal nincsen gond. De számolni kell vele. -
Hi!King
őstag
Eleve csúsztatás az összevetésed, mert a 300-400 km hatótávot (amikor nem kell fűteni!) nem az alsó kategóriája tudja az elektromos autóknak, míg a hazai autóállomány életkora és az átlagos kategória alapján a belépő szintű elektromos autók is sokszor annyiba kerülnek.
Pl. ha összeveted a Dacia Sandero-t a Dacia Spring-el, 2-szeres árkülönbség úgy, hogy a Spring csak 200 km-t tud papiron. Az egyik egy teljes értékű autó, a másik városi szaladgálósnak, ingázós autónak jó.
Másrészt akárhová megyünk a szomszéd országokban, mindenütt, évszaktól függetlenül viszonylag sok magyart látunk, akár Horvátországban is, ahol legutóbb 2019 márciusban jártunk, és Isztria akkor is tele volt magyarokkal. Tehát nem tűnik rétegigénynek, hogy nem csak nyaralni, hanem hosszú hétvégéken, hétvégéken is eljárnak ide-oda mások is. Mellesleg Budapestről egy egy napos bükki túra is necces lenne egy átlagos elektromos autóval, és akkor a határon belülről beszéltünk.
-
"Amit a saját igényeidből következtettél ki."
Nem."Tudod vannak, akik nem csak évi egyszer elmennek a horvát tengerpartra, hanem év közben is járnak ide-oda."
És közülük soknak is elég egy 3-400km hatótáv, amúgy. Nyilván nem ritka, aki rendszerese ingázik németbe', stb., de sokkal kevesebb, mint aki megvette az Audi/BömbiVolvo/Merci/dízelmondeo/akármit. -
Hi!King
őstag
Amit a saját igényeidből következtettél ki. Tudod vannak, akik nem csak évi egyszer elmennek a horvát tengerpartra, hanem év közben is járnak ide-oda.
Szerk.:
Emellett pedig mint írtam, pont az autóval wc-ről járásról, illetve az autóval napi szinten városon belül munkába járásról kellene leszokni, már akinél lehetséges, és arra építeni az alternatívákat. -
"Már megint a saját igényeid alapján próbálod megmagyarázni, hogy mi lehet más igénye."
Ezt miből sikerült leszűrni?Magamat példának hoztam. Most tényleg mindenhova oda kell írni, hogy "szerintem" vagy "például?"
"És még rengeteg ember van, aki annyira használja az autóját, hogy elmegy a közeli valahova"
Ebből...? -
Hi!King
őstag
Már megint a saját igényeid alapján próbálod megmagyarázni, hogy mi lehet más igénye.
Nekünk a járvány előtt úgy harmada az útjainknak nem fért volna bele a 400 km-be, több mint fele a 200 km-be, ami egyébként elérhetőbb villanyautó kínálatot jelentene. De ha valakinek csak 10%, és a magánutakra nagyrészt hétvégén mennek az emberek, akkor a hétvégi feltorlódott igények miatt nehezen vállalható az a modell, hogy akkor hétvégén mindenki autót bérel, tehát a leggyakoribb, hogy második, városban szaladgálós, vagy agglomerációs bejárós autónak veszik az elektromost. Nyilván 10 év múlva már nem ez lesz.
Az ország mérete meg nem tudom hogy jön ide, vagy úgy gondolod, hogy mostantól már örökre korlátozások lesznek a határokon?
-
"Pedig baromi sokan vannak azok, akik egy autót tudnak, akarnak fenntartani, ezért a villanyautó nem jöhet szóba a hatótáv miatt."
Amit főleg egy ekkora országban nem értek.Nekem Fehérvár-Laposvár van néha, anyósék laknak ott, anyám közelebb. Arra már oda-vissza is elég lenne egy 400km hatótávú, amit már lehet kapni régóta. De mivel nem egyben nyomjuk le, egy 200km-essel is meglenne oda-tölt-vissza módban.
Arról nem beszélve, hogy anyám útbaesik, ott is meg lehet állni tölteni.
Butapest 70km innen, ezer évente járunk arra is.
És még rengeteg ember van, aki annyira használja az autóját, hogy elmegy a közeli valahova, meg vissza (melózni is), csak azért "nem felel meg" neki a villany, mert ha elmegy nyaralni a horvát tengerpartra, akkor közben kell tölteni.
-
Hi!King
őstag
Pedig baromi sokan vannak azok, akik egy autót tudnak, akarnak fenntartani, ezért a villanyautó nem jöhet szóba a hatótáv miatt.
Plugin hibridnél azért kevésbé kritikus a töltés, mert rugalmasabb, hiszen egy hétvégi út előtt nem kell fullra tölteni, mint az elektromost, napi ingázás vagy városi, környéki alkalmi utaknál meg megoldható nem otthon is a töltés.
Nem is írtam, hogy végleges megoldás, de a jelenlegi infrastruktúra és hatótávok mellett a többségnek csak második autónak lenne jó a teljesen elektromos.
A zöld rendszám pedig el fog tűnni teljesen, ha elég elektromos/hibrid lesz, azzal egyetértek, hogy előbb fog eltűnni hibridnél.
-
-
Noukoum
veterán
Azt sosem fogod megoldani.
A plugin-hibrid tök jól hangzik a papíron, azonban a gyakorlatban nagyon keveseknek ideális. Röviden: kinek lehetne jó a plugin-hibrid?
Nyilván azoknak akinek nem elég a villanyautó hatótávja és szüksége van a gyors tankolásra. Na ők nagyon kevesen vannak, azontúl teljesen felesleges nekik egy akkumulátort cipelni azért hogy a belsőégésűvel járjanak. Persze a városban járhatna villannyal, de azt az akkumulátort belelehetne rakni a tiszta villanyautókba is.
Akinek nem kell a nagyobb hatótáv (többség) annak teljesen felesleges a plugin-hibrid. Aki meg nem tud fix helyen tölteni annak a plugin-hibrid meg a villanyautó is macera lesz Magyarországon. (mármint nyilván ha a plugint tölteni akarjuk, mert ha nem fogjuk akkor szintén semmi értelme nincs.) Arról nem is beszélve hogy a benzinmotor miatt továbbra is ottmaradnak a nagyobb szervizköltségek és a folyamatos karbantartás. És ha kezdenek valamit a zöld rendszámmal, akkor garantáltan a pluginokat fogják előbb kukázni nem a villanyt.
Szóval a plugin inkább egy átmeneti megoldás, amivel kilehet játszani a kvótát mert milyen jól néz már ki hogy gyári fogyasztásnak beírunk 1.5liter üzemanyagot. -
Hi!King
őstag
"Az imént egy jó félórát szobroztam a kapunk előtt, és direkt figyeltem az autók hangját -- háttal állva. A villanyosakét alig pár méterről hallottam meg, a hagyományosakat viszont minimum az ötven méterre levő saroktól."
Azért ha folyamatosan megy egy rakás autó, akkor ha villanyos vagy plugin hibrid elektromos módban az összes, azt is jó messziről hallod alapzajként. Ahogy egy trolit vagy egy vonatot, villamost is, hogy szélsőséges példát mondjak.
"A félmegoldásokról: kifejezetten az égnek áll a hátamon a szőr akkor, amikor azt hallom, hogy valami azért nem jó, mert csak félmegoldás. Jobb, teljes megoldás ugyan nincs, de a féllel nem foglalkozunk."
Nekem is feláll a szőr az ilyesmitől. Csak nem tudom hogy jön ide, mivel én azt állítottam, hogy a 3 problémából 1-et orvosol, ami jó, 1-et félig, ami jó, 1-et nem orvosol, vagy akár súlyosbíthat is, ami nem jó. Hogy jön ide akkor, hogy ne foglalkozzunk a fél megoldásokkal?
"Autómentes város: arról azért ne feledkezzünk meg, hogy a városban lakók is használnának saját járművet! Nyilván nem mindenki, és azok, akiknek az életvitele nem követeli meg, általában nagyon lazán mondanak le róla a többiek kárára, de azt azért vegyük tudomásul, hogy az autóra az emberek, családok nagy részének egyszerűen szüksége van."
Minden ilyen irányú korlátozás előnyös azoknak, akiknek bizonyos célra feltétlenül kell az autó, mivel csökkenti a forgalmat. Tehát ha pl. dugódíjat vezetnek be, akkor az előnyös annak, akinek feltétlenül be kell mennie a belvárosba, és ki tudja fizetni, mivel kisebb forgalomban tud közlekedni. Vagy ha bevezetik egy övezetben, hogy ott lakóként is csak 1 órára állhatsz meg, illetve tartózkodhatsz autóval zónán belül (vidéki városban tudok ilyen példát mondani), az előnyös annak, akinek fel kell cuccolnia a lakásába, mert sokkal nagyobb eséllyel tud ebből a célból a háza előtt megállni. Szóval minden ilyen korlátozásnak két oldala van, ezért is vicces, mikor pl. az áruszállítókkal érvelnek az autómentes utcákkal szemben, holott azoknak pont hogy megkönnyíti a dolgát, hiszen nekik lesz behajtási engedélyük az áruszállításra, cserébe nem tartják fel őket azok, akik wc-re járnak autóval, vagy a belvárosi kis utcák felét elfoglalják autó tárolással.
-
Hi!King
őstag
"Tökre érdekelne, hogy az hogy jön ki, hogy a 1 darab villanyautó halkabb, mint 1 darab belsőégésű, de ha mindegyikből veszünk ezret, akkor már pont ugyanolyan hangosak."
Nem tudom, de én semmi ilyesmit nem állítottam.
"Vagy hogy mi történik a motorzajjal tíz méter magasan: hova tűnik? Meg ez valami új dolog lehet, mert amikor én laktam a harmadikon, akkor bőven hallatszott a motorzaj ott is nyitott ablaknál."
Ilyet sem állítottam, ellenben az meg engem érdekelne, hogy hogyan lehet, hogy az elektromos autók az utcán zajmentesek, a sokadik emeleten meg mégis hallani a gördülési, légellenállási zajukat. Mert amit hcl írt, abból ez következik.
-
Én inkább 95 környékén húznám meg a vonalat. Bár volt 4db e60-asom egymás után a benzines manuál elég jó konfig volt, de az is csak kikapcsolt elektronikával.
Van bespeizolva egy e34 V8, de az nem való napi használatra bármennyire is jó. A törésbiztonság sokat fejlődött azóta, volt szerencsém törni autót, nagyon nem mindegy miben ül az ember. -
-
viharhozo
addikt
Ez nagyon nem úgy néz ki, mint egy örök ígéret, hanem mint egy baromi dinamikusan fejlődő termék meg piac.
Piac, hehe. Hanyat adtak volna el vajon, ha a belso egesut nem buntetnek, az elektromost meg nem dotalnak? Piac.Egyebkent csokken az eloretores 2025-ig. Lasd pl. itt. Persze ha meg jobban dotaljak majd, akkor meg tobb lesz belole.
-
Nem volt az gyösz, kapott egy szoftvert is, 5 körül volt 100-on.
Az elektromosan túlszabályzott működéssel volt gondom.
"Rendes villanyos" kizárt, németországba járok munka ügyben.
Egyébként vezettem Teslát, a gyorsulás eleinte tényleg élvezetes, de azon kívül semmi. A tablettől meg hányok.
Inkább egy 545e 2 év múlva. -
Nem is tagadtam... Senki nem mondta, hogy nincs hangja, csak hogy sokkal kevesebb. Erre szokás használni a "hangtalan" kifejezést, amire csak valami hülye hiszi, hogy valóban tök nincs hangja...
@Zsolti75 :
"de amikor megyek vele az legyen élvezetes."
Ööööö akkor miért valami gyösszel kezdtél?Vettél volna rendes villanyost, az élvezetes.
-
Én tavaly tavasszal bírtokoltam egy villanyos 3-as bömöst.
Nem volt rossz végül is. Ha valaki úgy használja, hogy munkába be 20km, haza 20km, akkor nagyon sokat lehet vele spórolni.
Én nem igazán tudtam megszokni, valamint véleményem szerint egy autó fenntartásának + értékvesztésének az üzemanyag költség csak töredéke, vagyis engem nem izgat, hogy 6 vagy 9-10 litert fogyaszt egy autó, de amikor megyek vele az legyen élvezetes.
4hónap után beszámíttattam egy nagyobba, de ettől még lehet hogy lesz még hybridem, csak nem 4 hengeres
Tisztán elektromos autó talán 10év múlva lehet érdekes számomra. -
hunluki
senior tag
Mi zsákutcában lakunk kb 15 autó lehet itt, ebből az elmúlt 2 évben 5 villanyos lett az enyémet is beleértve, szomszédokkal beszélve még legalább 5-en terveznek váltani. Határozottan sokkal kevesebb zaj van és ez érezhető is. Ha valaki kaját rendel és jön a futárautó már két utcáról hallani, vagy ha ICE szomszéd ér haza az is határozottan megtöri a csendet.
És ez egy zsákutca ahol az autók 1/3-áról beszélünk. Felszorozva városi szintre egészen biztos vagyok benne hogy ég és föld a difi. Nem kísérletekből és számításokból hanem a saját fülem alapján.
-
Az imént egy jó félórát szobroztam a kapunk előtt, és direkt figyeltem az autók hangját -- háttal állva. A villanyosakét alig pár méterről hallottam meg, a hagyományosakat viszont minimum az ötven méterre levő saroktól.
Egyébként kísérletek / számítások tömkelege vetíti előre, hogy a motorzaj csökkentésével radikálisan mérsékelhető a városok zajterhelése, ami az ott lakóknak nagyon nem mindegy.
A félmegoldásokról: kifejezetten az égnek áll a hátamon a szőr akkor, amikor azt hallom, hogy valami azért nem jó, mert csak félmegoldás. Jobb, teljes megoldás ugyan nincs, de a féllel nem foglalkozunk.
Még jó régen volt szerencsém részt venni egy falu rendezési tervének a vitáján, ahol előkerült egy komfortnövelő megoldás javaslata. A tervező azzal hárította a felvetést, hogy gondolt ő arra, de különböző okok miatt csak a falu egyik oldalán lenne alkalmazható. Erre mindenki, köztük a másik oldalon lakók is lelkesen helyeseltek, hogy nosza, akkor tessék alkalmazni. A tervező viszont hajthatatlan volt, hogy mérnökileg kerülendő az ilyen félmegoldás, és ő ilyenhez nem adhatja a nevét.
Autómentes város: arról azért ne feledkezzünk meg, hogy a városban lakók is használnának saját járművet! Nyilván nem mindenki, és azok, akiknek az életvitele nem követeli meg, általában nagyon lazán mondanak le róla a többiek kárára, de azt azért vegyük tudomásul, hogy az autóra az emberek, családok nagy részének egyszerűen szüksége van.
MaCS
-
-
folyamatos forgalom mellett ugyanúgy zajosak.
Tökre érdekelne, hogy az hogy jön ki, hogy a 1 darab villanyautó halkabb, mint 1 darab belsőégésű, de ha mindegyikből veszünk ezret, akkor már pont ugyanolyan hangosak.
Vagy hogy mi történik a motorzajjal tíz méter magasan: hova tűnik? Meg ez valami új dolog lehet, mert amikor én laktam a harmadikon, akkor bőven hallatszott a motorzaj ott is nyitott ablaknál.
-
-
-
Hi!King
őstag
Első emeleten lakok, ésmint írtam itt sem a motorzaj a hangosabb a legtöbb esetben. Meg lent is nagyrészt a gördülés adja a város alapzaját, ha nem pont előtted van a kocsi.
Nyilván jobb, ha elektromos autók vannak benzines helyekett, csakhogy főleg belvárosi részeken nem ez az egyetlen jövőneli alternatíva. Attól, hogy az altalam említett 3 tényezőből 1-től teljesen, 1-től részben, 1-tő legyáltalan nem mentesül a belváros, ettől még a cél az lenne, hogy mindháromtól nagyrészt mentesüljön.
-
-
Nem dugók, szerintem másképpen rossz a hallásunk
Egy városban meg mindenhogyan lesz autó. Sok. Akkor inkább elektromos legyen, ami van.Útburkolat meg, ja, nem csak arról van szó, amikor otthon vagy, hanem a kintlétről is. Egy forgalmasabb kereszteződés közelében azt nem hallod, amit mondanak neked.
-
Hi!King
őstag
Akkor ott jó nagy dugók lehetnek. Ma itthonról dolgozok, ilyenkor viszonylag forgalmas alattunk az utca, és nagyobb részt a gördülését hallani az autóknak, de akkor ezek szerint felétek jobb lehet a burkolat.
Ettől függően továbbra sem értem, miért élhetőbb az olyan város, aho elektromos autók tömegei közlekednek, a rendelkezésre álló tér nagy részét elfoglalva, mint ha ugyanezt tömegközlekedéssel, így töredék annyi, lehetőleg szintén elektromos járművel odljuk meg.
-
-
Hieronymus
veterán
Látom a válasz végére elfáradtál.
Megadtam a két fogaskerék méretét.Még egyszer, remélem utoljára.
A nyomatékot Nm-ben mérjük.A nyomatékot az erőkar nagysága és az erővektor nagysága határozza meg.
A nyomaték erőkara a fogaskerekek érintkezési pontja. (Ez egy gördülő pont, de ez most nem érdekes.)
A nyomaték vektor, másképpen fogalmazva a nyomóerő. Így azok is megértik, akik nem tanultak géptant.
A járművekbe épített sebességváltó valójában nyomatékot vált.A nyomaték váltó hajtott oldalán, hajtást végző nyomaték nagyságát lehet munkára fordítani a hajtott oldalon. Pontosabban a veszteséggel csökkentett nyomaték nagyságát.
A járművekben a nyomatékváltó felel a motor fordulatszáma és a hajtott kerekek fordulatszámának összehangolásáért. Korábban linkelt rajz kiválóan szemlélteti a váltó működését. -
Hi!King
őstag
Ha 10 percenként elmegy egy úton egy busz, ami félig van tele, akkor az autóban mérve olyan 40 autó lesz, csak ha már arról beszélünk, hogy mennyi jár...
Igen, de nem csak kereszteződésben van hangjuk az autóknak, laktál már közvetlenül forgalmas út felett, ott ahol nincs kereszteződés? Mert néhány tuning vagy elavult autót, esetleg motort leszámítva nagyrészt nem a motorhangjukat hallod, úgyhogy ebből a szempontból mindegy, hogy elektromos vagy benzines.
Félre ne értsd, én nem vagyok elektromos autó ellenes, de mint írtam, csak részmegoldásnak tartom a nagyvárosi, főleg belvárosi problémákra, a mai szinten pedig nem kellene támogatni a tehetősebbek külön wc-re járós autó vásárlását, mert az környezetileg sem tesz jót, ha a SUV mellé még egy elektromos városi cirkálót is vesznek.
-
A busz csak egy példa volt, mert azért egy városban elég sok jár. És ráadásul sokat. Egyszer számold össze, hogy mennyi megy egy vonalon, ha mondjuk 10 perces követés van.
Autó : alapjárat körül lehet, de városban sok az elindulás. Olyankor azért van hangja. Az elektromos meg annyit mond, hogy bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
-
Hi!King
őstag
De miért buszt hagyományos buszt hozol példának, amelyek sok esetben régiek, elavultak? Vess össze egy modern 1 literes, turbós, benzines, euro6-os autót egy elektromossal, ha elmegy előtted, nem lesz nagy különbség zajban, mert mindkettőnek a gördülési és a légellenás zaját fogod hangosabbnak hallani.
Egyébként városi tömegközlekedésben kimondottan szükség lenne az elektromos buszokra, de ezt már írtam is.
-
válasz
lionhearted #247 üzenetére
Ami meg azért szabályozható.
-
-
-
Hi!King
őstag
Ha az ablakod alatt megy el egy jármű, vagy egy rakás jármű, akkor jelentős részét nem a motor hangja teszi ki a zajnak, az elektromos autó sem zajtalan emiatt. Szerintem nem normális dolog, ha egy nagyváros belvárosa, ahol megvan a mérethatékonyság a jól működő tömegközlekedéshez, autókra építi a közlekedését, akkor sem, ha azok elektromos autók.
-
Ez gondolom része annak, hogy kilométerre vetített CO2-vel meg üzemanyag/fenntartási Ft-okkal számolnak.
Meglepő, de:
- a dugóban 0km alatt is fogyasztanak a belsőégésűek
- két piros között nem csak fékport, de hatótávot is nyerhetszEzt megfejelve azzal az asztalveréssel, hogy de az akksit milyen nehezen hasznosítják újra (most). Bezzeg az elégett kőolajat, azt simán! Ja persze, hisz annak a környezetszennyezését már "elszámoltuk" a CO2 g/100km-ben, akkor többször nem kell meggyónni. Hiszen már nincs többé. Ellentétben az akksi létezni fog *1millió km után is, ami miatt egyszer megdobjuk a teljes életút CO2-t, aztán meg a nyakunkon marad...
-
-
Hi!King
őstag
A nagyvárosi autós közlekedés 3 problémával jár:
- Légszennyezés
- Zaj
- Maga a forgalom (balesetveszély, zsúfoltság)Ebből egyet orvosol az elektromos autózás, némileg csökkenti a zajt, és nem kezd semmit a forgalom problémájával, sőt súlyosbíthatja is, ha külön vesznek egy wc-re járós kocsit, ami mellesleg sokkal jobb, kényelmesebb erre a célra. Ezzel szemben az elektromos tömegközelekedés meg mindhárom problémát orvosolja.
-
Az szerintem százezerszer ki lett tárgyalva, hogy az elektromos autóknak a globális CO2-kibocsátásra túl sok ráhatásuk nem lesz (nem is nagyon lehet), viszont a városok levegőminőségének nagyon-nagyon jót tenne, ha eltünnének a belsőégésű motorok.
és igazából a lokális szennyezés bizonyos formáinak mérhető, de nem 0-ra csökkentésén kívül sok haszna nincs
Ezt úgy írod, mintha ez nem lenne baromi jelentős különbsé - pedig az.
-
Hi!King
őstag
Nagyvárosban a lokális szennyezés is fontos szempont, ugyanakkor pusztán az elektromos autókra támaszkodni ezen a téren nem jó megoldás. A jelenlegi technológiával, töltőhálózattal a legtöbb háztartásban második autóként jelenik meg az elektromos, ugyanúgy fenntartanak egy belső égésű motoros autót, és előbbit olyan helyekre használják, ahol szűk közlekedési keresztmetszetek vannak, ezért eleve inkább a tömegközlekedést, és esetleg vele párhuzamosan a kerékpáros közlekedést kellene fejleszteni. Emellett a helyi szennyezést sokkal jelentősebben csökkentené, ha nem az elektromos autó vásárlást támogatná az állam, hanem mint a románoknál, egy átruházható kupont kapna új autóra az, aki elviszi a régi tragacsát a bontóba, amivel a legszennyezőbb régi járművek kopnának ki a forgalomból.
Persze részben lehetne elektromos autókra is építeni, csak azt is ésszel kellene, pl. ütemezett töltéssel, és nem nagyvárosi wc-re járáshoz.
-
Pusztán az elektromosra átállástól nem fog változni sok minden. Akkor fog, ha elektromos közlekedés + rengeteg megújuló energia + elektromos hálózatfejlesztés. (És nem olyan hülye módon, hogy zöldterületeket fedünk be napelemmel, mint most.)
lletve mi jutott eszembe : most nyírták a füvet a háztömb előtt benzines fűkaszával, benzines levélfújóval takarítottak. Ezek lehetnének vellanyosak is. Alapból pl. halkabb.
-
Há' monnyuk' a "0 emission", "Co2 free", "Sustainable future" és hasonló marketing bullshitekkel megetetett nyugati vásárlóréteggel mindent meg lehet vetetni... főleg úgy, hogy komoly állami dotáció van rá.
Durván érdekelne, hogy [ez] tényleg elmozdulna-e erről a folyamatosan gyorsuló pályáról, mondjuk akár csak egy konstansul emelkedő pályára pusztán attól, hogy mindenki átáll elektromosra.
Mert ha nem, akkor az egész nem volt másra jó, mint megpörgetni az ipart, csinálni egy csomó szemetet a régi (?) de még bőven használható autóból...
Én a "nem"-re tenném a voksok, már csak abból kiindulva, hogy nem nagyon látszik a nagy-zöld-boom, hiába épít már boldog-boldogtalan " ződ' " erőműveket, nem akar lassulni (se) a légkör co2-vel telítődésének sebessége.
Ha pedig azt nézzük, hogy (co2 tekintetében) kb 25 év alatt 350ppm-ről felmentünk 400ppm-re, (1990-2015), akkor optimista becsléssel is 2040-re meglesz a 450, 2065-re meg az 500, és ott a roló lehúzható. Mármint úgy kb mindenkinek, és már előtte is elég durván nehezebb lesz az élet mint most.
Ebben nincs benne az ökoszisztéma folyamatosan csökkenő co2 felvevő képessége, se a folyamatosan növekvő _fogyasztásból_ történő többletkibocsájtás, se a sarki jég (eltűnésének) globális időjárás-szabályozó szerepe.
"Frighteningly, this modern rise of CO2 is also accelerating at an unusual rate. In the late 1950s, the annual rate of increase was about 0.7 ppm per year; from 2005-2014 it was about 2.1 ppm per year. "
[link]
És akkor megint ott vagyunk, hogy van-e értelme erőltetni az elektromost, bezáratni az atomerőműveket, és jelenlegi formájában hagyni működni a Szent Tehenet, és mérőegységét, a tőzsdét... és akkor itt ki kell térni az egyén felelősségére is, lásd btc, és hasonló baromságok...
Ez az egész elektromizálás, és egyéni mobilitás csak egy apró ecsetvonás egy festményen, és igazából a lokális szennyezés bizonyos formáinak mérhető, de nem 0-ra csökkentésén kívül sok haszna nincs, miközben más paraméter emelkedni fog (pl: nagyobb súly, és a gördülési ellenállás redukálása miatti abroncs-szélesség csökkenés okán fellépő fokozott gumikopás a "szállóport" növeli majd, új elektromos vezetékek, transzformátorállomások, tökömtudja telepítése, gyártása nagy tömegben, ezekbe majd áramot is kell rakni... ésatöbbi... miközben az időnk és nyersanyag/energiakészletünk durván véges)
Vagy mondjuk az állami támogatásokból lehetne indítani felvilágosító kampányokat, durva büntetőadót kivetni az értelmetlenül nagy autókra, visszahozni a gyártást kínából az EU-ba (ezzel melóhelyeket létrehozva, szellemi tulajdont védve, és a környezetvédelmi szabályok is sokkal alaposabban lennének betartva, valamint nem kellene a bolygó másik oldalára szállítani, majd onnan visszahozni a sok szart), stb.
A lehetőségek tárháza végtelen, de sajnos a Szent Tehén az sérthetetlen, és inkább betolják a parasztvakító neonfényt a pógárok' arcába a Zero Emission-nel... az sokkal egyszerűbb... a szarcunami ami jönni fog meg kit érdekel, addigra úgyis mindenki halott lesz aki most a rendszer előnyeit élvezi.
Na mindegy, én kiszálltam a vitából. -
-
az agyamputáltak egyre növekvő tömege a vasfüggöny ezen részén.
bármelyik nagyobb bolthoz tartozó parkolót megnézed, egyre többször állnak be járó motorú autóval a bejárathoz, nyomkodják a telefonjukat miközben a másik bent vásárol a boltban.
sokszor állnak rá a beszállítós rámpára is ha közel van a bejárathoz.
felénk a két Tacskó mindegyikénél már külön oszlopokat fúrtak le a bejárat elé, hogy oda ne tudjanak autóval beállni.
egyre inkább az az idilli kép köszön vissza, ami az "istenek a fejükre estek" bevezető képsorában volt... mármint, hogy a szomszéd postaládájáig is autóval ment el a tag. -
-
-
válasz
Hieronymus #227 üzenetére
Már többször leírtam neked. a nyomatékot Nm-ben mérjük.
Valójában J/radián, csak ez utóbbit nem jelölik, de attól még arról van szó.
A forgatónyomatékot és a nyomóerőt sokan keverik.
Ezt a "nyomóerőt" most találtad ki, szóval egyedül téged zavar meg
Mekkora hajtott fogaskerék nyomatéka? (Nm)
10 Nm.
Mekkora a hajtott fogaskerék szögsebessége, a hajtóhoz képest.
A tízszerese.
Mekkora a forgatóerő a hajtott fogaskeréken, a hajtó fogaskerékhez képest? (N)
Az az átmérőjétől függ (még mielőtt: az átmérőnek semmi köze az áttételezéshez, lásd pl. a hernyócsavart)
-
Hi!King
őstag
Hat nem tudom, én autóval egy kezemen meg tudom számolni hányszor jártam a Nagykörúton belül, pedig Budapesten élek és van autóm. Ha valami arrafelé kellett, jarvany előtt mindig tömegközlekedéssel mentem, mert az volt a legkényelmesebb, egyébként olyan ismerőseim is így tesznek, akik agglóból járnak be, de még a Nagykörúton kívülre, nem szivatják magukat autózassal, parkolássla, ha be kell ugraniuk valamiért.
-
Hieronymus
veterán
"Legyél kedves, írd már fel a motor főtengelyének és a keréknek a nyomatékát, ha a kerék fele olyan lassan forog, mint a főtengely."
A veszteségektől eltekintve azonos a nyomaték.
A szögsebesség, erőkar hossza és az erőkarra ható erő változik, de a nyomaték nem.
Már többször leírtam neked. a nyomatékot Nm-ben mérjük. Ez a munka mértékegysége is. A kerék nem végezhet több munkát, mint amit a motor biztosít.A forgatónyomatékot és a nyomóerőt sokan keverik.
Házi feladat.
Ha egy fogaskerék áttétel 1/10 tehát a hajtó fogaskerék egyetlen fordulatára tízet fordul a hajtott fogaskerék. A hajtó kerék nyomatéka 100 Nm, akkor mennyi?
Mekkora hajtott fogaskerék nyomatéka? (Nm)
Mekkora a forgatóerő a hajtott fogaskeréken, a hajtó fogaskerékhez képest? (N)
Mekkora a hajtott fogaskerék szögsebessége, a hajtóhoz képest.Gondold át, nem kell sietni a válasszal.
-
válasz
Hieronymus #224 üzenetére
Legyél kedves, írd már fel a motor főtengelyének és a keréknek a nyomatékát, ha a kerék fele olyan lassan forog, mint a főtengely.
Egyébként meg ha elolvasnád a saját magad által linkelt szócikket, akkor ott elég jól látszik, hogy a két fogaskeréken a forgatónyomaték különbözik, sőt, konkrétan azt írják, hogy "Ilyen módon a fogaskerekek segítségével csökkenthető vagy növelhető a fordulatszám (szögsebesség), illetve a nyomaték". Szóval ezek után tényleg elég nehéz megértenem, hogy honnan jön ki neked az, hogy a váltó fogaskerékáttételei nem képesek megváltoztatni azt
-
Hieronymus
veterán
Valaki fejében bizonyosan van!
A kívánságod szerint a képletek.:
M0 = r ×F
Remélem ezzel megérted, hogy a forgatónyomaték nem egyenlő az erőkarra ható erővel. Az erőkar is számít.
A legegyszerűbb példa, amit a vidéki földműves is megért.
Nézz magadnak egy nagyobb fát, azon is egy nagyjából egyenes izmosabb ágat.
Ülj fel az ágra, majd kezdj el kimászni az ág vége felé.
A gravitációs (gyorsító) erő mindig azonos marad. Az erőkar növelésével viszont növeled forgató nyomatékot.
Amikor beindul a zuhanás elérted az ág nyomaték tűrő képességének hatását.A nyomaték váltást fogaskerekkel érik el a járművekben. A nyomaték erő és nyomaték kar szorzata minden estben azonos marad.
Ha nem, akkor végtelen mennyiségű "ingyen" energiánk lehetne.Azt gondolom még egy link segíthet, hogy meg értsd.
Wikipédia, fogaskerék
Ebből is az "Áttétel" ad hasznos ismeretet számodra.Szólj, ha továbbra sem érted.
-
válasz
Elemental #212 üzenetére
Tényleg?
Kilenc éve rakták le az USA-ban az első Superchargert, most meg már a Lidl meg a lakótelep parkolójában is ott az elektromos töltő.
A világ aksitermelése az elmúlt évtizedben nagyjából a tízszeresére nőtt, miközben a fajlagos árak a tizedükre estek.
2008-ban jelent meg a Tesla Roadster, az első modern elektromos autó (elhanyagolható példányszámban), 2010-ben jött ki az első Leaf, most meg már az elektromos autók adják az európai autóeladások 7,5%-át (plusz még kb. ugyanennyi hibrid is van).
Ez nagyon nem úgy néz ki, mint egy örök ígéret, hanem mint egy baromi dinamikusan fejlődő termék meg piac.
-
Tigerclaw
nagyúr
Az elektromosra valo atallas kozben szerintem az ilyen alternativ megoldasok eloretorhetnek az autoeladasok "karara", ami jo dolog lehet. Sot az "autok" kozott is talan egyre tobb tri/quadrocycle jelenhet meg, foleg a fiatalabb vasarlok eseten. Az europai autopiacok tobbsege jelenleg nagyon konzervativ.
A roller/hoverboard/segway nem az en vilagom. Ezeket kivaltom sajat gyalog/biciklivel, foleg hogy szuksegem is van a mozgasra. "Nagyobb" tavra johet az e-bike johet, esetleg e-robogo. Autok eseten viszont az igenyeimet az ev nagy reszeben ki tudna szolgalni egy Citroen AMI szeru valami is. Viszont a jelenlegi elektromos jarmu arazas egyik szegmensben sem sarkall vasarlasra.
-
válasz
Hieronymus #217 üzenetére
Nagyon nagy zavar van a fejedben.
Nyilván nem véletlen, hogy eddig egyetlen képletet sem írtál a saját igazad alátámasztására, amit meg neked írtak, azokat simán ignoráltad.
-
Hieronymus
veterán
"A munka nem valtozik, de a nyomatek igen."
Ezért hívják nyomatékváltó a sebességváltót!
"(#196) Tüzi:
A nyomaték szempontjából lényegtelen hol méred.
A keréken is a motor főtengelyéről származó nyomatékot méred, a veszteségek mértékével csökkenve.(#200) emvy: "Dehogy valtozik, a kereken merheto nyomatek valtozik, nem a teljesitmeny."
Nem a nyomaték változik, csak az erővektor mértéke.
Az ráható erőt N-ban számoljuk.
A nyomatékot Nm-ben.
Egyes fokozatban nagy erővel forgatja a kereket a motor viszont alig fordul a kerék.
A legmagasabb fokozatban kicsi az erő, de nagy forgatási sebesség.Az erő és a kerék kerületi sebességének szorzata mindig állandó. Leszámítva az erőátviteli veszteséget.
1 Nm nyomatékból csak az energia törvények sértésével lehetne 2 Nm-rt készíteni. Ha mégis sikerülne, kitalálnák az örökmozgót. 1 egység befektetett munkából sohasem tudsz 2 egységnyi munkát kiszedni.
A (#195) Reggie0 hozzászólásában a nyomaték és a fordulatszám diagrammát látod.
Ezt még az erőkarok kerületén számolt hosszal kell értelmezni.Megpróbálom sokkal egyszerűbben példázni.
Van egy fogaskerékpár. Az egyik fogaskerék pontosan akkor hogy kétszer forduljon meg, amíg a másik (nagyobb) fogaskerék egyszer.
A nagy fogaskerék egyszeri körbeforgatására a másik kétszer fog fordulni. Ezzel feleződik a kisebb fogaskeréken Newtonban mérhető erő. Viszont a forgás szögsebessége pontosan a duplája lesz, mint a nagyobb fogaskeréké.
Ha a kisebb fogaskereket kezded el forgatni, akkor a nagyobb keréken csökken a szögsebesség és arányosan növekszik a a rajta mérhető forgató erő. -
Amúgy én sem értem, mi a francért lehetnek ezek forgalomban, amikor egy-két helyen használhatóak.
Én is csak akkor autózok, amikor muszáj, melóba ha nem kell kifejezetten autó, akkor buszozok. Nem mindenki teheti meg ezt, de ha nem törne le a lába egyeseknek attól, hogy felül a buszra, máris csökkenne az autók száma.
BTW minthogy a tömegközlekedés közszolgáltatás, én különösebben jegyet sem szednék, vagy forgalmival igyenes lenne. Már ha cél lenne, hogy kevesebben autózzanak.
-
Ez az autómentesség felé hajtás kimondottam vörös posztó a szememben, amit rendszerint azok hangoztatnak, akik az aktuális élethelyzetükben nagyon jól elvannak autó nélkül.
A helyes irány szerintem az ésszerű autóhasználat felé terelés lenne, természetesen a megfelelő alternatív megoldás megteremtésével.
A mobilitás érték, az idő meg egyre nagyobb kincs.
Csak egyetlen példa:
Anno boldogult apámmal volt ebből állandó konfliktusunk. Folyamatosan csesztetett azzal, hogy ő 6x évesen a legmagasabb kitüntetések birtokában tud metrózni, és meg 2x évesen porbafingó pályakezdőként autóval járok munkába.
Csakhogy ő a busz/metróval napi 20-30 percet nyert, én meg a kocsihoz képest 60-70 percet veszítettem volna.
MaCS
UI: A városba amúgy én is csak évente 1-2 alkalommal járok be kocsival, de akkor kell is. Egyébként robogok.
-
Sajnos nem ritkán találkoztam akár súlyos balesetek okozóitól, akár rendőrség, sőt, egyszer bíróság előtt is, hogy "Nem azért vettem xxx lóerős autót, hogy totyogjak", illetve "Miért árulnak / engedélyeznek ilyen erős autókat, ha nem lehet velük menni?" önmentegető érvelést.
Sőt, a "Ha az állam beszedi az ÁFÁ-t"..., illetve "Ha az átírás díját teljesítmény szerint fizetem", akkor az használhatom is" okoskodás is meglepően elterjedt.
MaCS
-
""Az ero es az erokar egymasra meroleges"
Mondjuk ez csak nagyon rövid ideig igaz, pont akkor amikor a főtengely hajtórúddal kapcsolódó részének síkja a hengerfuratra nézve derékszöget zár be."Reggie a forgatónyomaték definíciójára utalt, nem pedig a motor egyes üzemi állapotaira. Márpedig az 1 mN forgatónyomaték definíció szerint az 1 méteres erőkar végén arra merőleges 1 N nagyságú erőnél értendő.
MaCS
-
Reggie0
félisten
válasz
Tigerclaw #206 üzenetére
Hat, szerintem eleve az automentesseg fele kene hajtani az embereket. Csipcsup nulla tavokra is autoval mennek es ez az igazi problema. En pl. amiota atalltam elektromos rollerre mar alig ulok autoba, mert meguszom a dugot, ajtotol ajtoig tudok menni es nincs parkolasi para. Ez akkora konnyebbseg, hogy cserebe elviselem azt, hogy nem udolgelni kell menetkozben.
-
"Egyszeruen a nyomatek nem egy energia."
A forgatónyomaték egyértelműen nem munka (energia), még ha a mértékegysége megtévesztő is.
Én anno általános és középiskolában is úgy tanultam fizikából, hogy a félreértések elkerülése végett a Joule az a newtonméter, a forgatónyomatékra pedig méternewton néven hivatkozzunk. Aztán most pár éve az egyetemen rákérdeztem az fizikatanárnál erre, aki azt válaszolta, hogy ez sajnos kiment a divatból, és ezért hajmeresztő fogalomzavarok élnek a hallgatók fejében a két fogalom keveredéseként.
MaCS
-
Tigerclaw
nagyúr
Gondolj bele, hogy a globalis populacio nagyobb resze keptelen megfizetni az uj elektromos es hibrid autokat, sot szinten nagyobb resze barmilyen uj autot, akiknek gyartani kell valamit, mert ok alkotjak az uj es hasznalauto felvevo piac nagyobb reszet. Az Euro 6/7/akarmi besorolas, kovetelmeny meg semmit nem jelent a szegeny fejletlen es fejlodo orszagokban. Nekik a kornyezetvedelemnek ez a szintje luxus es gazdasagi teher nem csak szemelyesen az embereknek, de a vallalkozasoknak is.
A brusszeli politikusok a joletben tervezhetnek elektromos autos forradalmat, de az anyagi vonzata miatt globalisan minimalis hatasa lesz.
Egyebkent a nagyhangu e-auto tulajok jo reszenek eszebe sem jutott volna elektromos autot venni a 2 millios tamogatas nelkul, de ufonak nezik azt, aki draganak nevezi az elektromos autokat. Az meg kulonosen allsagos, ha valaki abban gondolkodik, hogy a szegenyebbek - akiknek draga az elektromos auto - fizessenek tobbet a hagyomanyos autokert, hogy abbol fedezzek az elektromos autok artamogatasat.
-
-
-
Tigerclaw
nagyúr
A Honda 2040-re jut el a teljes villanyosításig
Vegre egy autogyarto amelyik nem csak realisabban latja a helyzetet, de ki is mondja amire gondol.
A jelenlegi szamokbol nem lehet levonni semmilyen kovetkeztetest a jovore nezve. A luxus, premium, felsokategorias termekekre is van valamekkora fizetokepes kereslet, itt meg raadasul olyan nagy merteku mesterseges artamogatas van, ami nem csak ertekelhetetlenne teszi az eladasi szamokat, de fenntartani sem lehet.
A hagyomanyos hajtasu autok aranak mesterseges novelesevel pedig megassak a sirt az autogyartok szamara. Evrol evre novekvo mertekben csokken majd a kereslet a hagyomanyos es hibrid autokra, kozben egyre csokkeno mertekben no a kereslet az elektromos autokra. Emiatt egyre kevesebb autogyarto marad talpon es a szemelyauto egyfajta luxuscikke valik majd, foleg Europa fejlodo orszagaiban.
Arra tippelek, az autogyartok par ev mulva mar sokkal ovatosabban fogalmaznak majd. Rajonnek majd, hogy az EU csak egy piacuk a sok kozul, raadasul egy szukulo piac es nem erdemes rajuk alapozni a strategiai donteseket. Ha eladasokat es profitot akarnak, gyartani, sot fejleszteni fognak nem csak hibrid, de meg hagyomanyos hajtasu autokat is, az igeretuk ellenere. Az emberek tobbsege elerheto aru, sot olcso autot tud csak kifizetni es ezt a tenyt ongyilkossag ignoralni. A kinai szamokbol sem lehet semmi kovetkeztetest levonni a jovore nezve. A lassan masfel milliardos populaciobol termeszetes hogy a felso tizezer ott felso X milliot jelent, illetve sokkal olcsobb modellek vannak ott, mint itt, a megengedobb szabalyozas es a fizetokepes kereslet hianya miatt, illetve azert mert a sok noname autonal nem kell megfizetni a markanevet.
En csak azon csodalkozok, hogy lathatoan nem tanultak a dizelbotranybol az autogyartok, es megint nem kommunikalnak megfeleloen az almokat kergeto EU-s politikusokkal. Felultek a hype trainre mennek a szakadek fele, ahelyett hogy meghuznak a veszfeket. A nagyreszt Europai gyokeru autogyartoknak kozosen fel kellene lepniuk es jelezniuk, hogy szep dolog almodozni, de a gazdasagi, muszaki, technologiai realitas nem enged ilyen gyors tempoju valtast.
Új hozzászólás Aktív témák
- T16 Gen2 16" FHD+ IPS i7-1365U 16GB 1TB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- Apple iPhone 13 Mini 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eladó szép állapotban levő Apple iPhone 8 Plus 64GB / 12 hó jótállással
- Apple iPhone 14 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Ideapad 3 15IMH05 15.6" FHD IPS i5-10300H GTX 1650Ti 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2020 64GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2896, 100% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3058
- LG UltraGear Gaming Monitorok -30%
- Gamer Notebook! Csere-Beszámítás! Asus Tuf F15 FX506H / 11400H / RTX 3050 / 16GB DDR4 / 512 SSD
- Eladó szinte karcmentes Samsung S21FE 5G 6/128GB / 12 hó jótállás
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest