Új hozzászólás Aktív témák
-
Apollyon
Korrektor
Egy modern benzines nem fog annyit zabálni, nyilván többet fogyaszt a dízelnél, de aki odafigyel az autójára (karbantartja, nem pörgeti halálra), az jobban ki fog jönni szervizköltségekkel együtt a gázolajoshoz képest.
Másrészt bármikor megemelhetik a gázolaj árát, és akkor viszlát dízel egyetlen előny.#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Apollyon
Korrektor
Viszont az új dízel is rohadt büdös, és kormol, mint a régi.
A gázolaj árát meg azért írtam, mert részemről ez az egyetlen előnye a benzineshez képest, de ez is csak rövidtávon, liter/km-re nézve.#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Apollyon
Korrektor
Az ár csak abból a szempontból fontos, hogy azt fogják venni a tömegek ami olcsóbb, és csak másodlagos vagy sokadlagos lesz, hogy mennyire rombol.
Mindent összevetve a dízeles üzem sokkal mérgezőbb a benzinesnél, sokkal károsabb a környezetre is, hiába fogyaszt kevesebbet. Nem véletlenül hozzák fel a dízelt ellenpéldának, mert nagyobb a kontraszt, és jobban tudnak az elektromos autó pártiak ellene érvelni.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Apollyon
Korrektor
Mármint neked? Átlagban kb 2-3 literrel fogyaszt kevesebbet egy dízel 100-on, cserébe nyolcszor annyi és veszélyesebb mérget pöfékel a levegőbe, de legalább a karbantartás is drágább. Ha ez szerinted teljesen rendben van, akkor egészségedre.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Apollyon
Korrektor
Nem tagadok én semmit, ez maximum financiális probléma lehet.
Ráguglizva egyébként (petrol vs diesel) szinte mindenhol az jön ki, hogy a dízel kuka. Nyilván nem a benzines autó kipufogóját fogjuk ezentúl oxigénpalackok helyett használni, de az elektromos autó vs dízel vitában utóbbi nem állja meg a helyét. Személyautóra gondolok, még mielőtt...Ellenben nálam az akkuról üzemelő elektromos se, szóval részemről marad a benzin, amíg nem jön egy rugalmasabb elektromos autó.
Az is biztos, hogy nem vennék dízelt, mert akármilyen szűrőt raksz rá, akkor is kormol, és nem lehet megmaradni mellette. Ha nektek ez rendben van, vagy szeretitek a szagát, meg a kopogó motort, meg a megbízhatatlanságot, nekem azzal sincs problémám.#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
nem a fajsúly volt a téma tárgya, hanem a co2-vé alakulásról beszéltünk, ezért nem írtam oda, hogy kg co2/l
sry ha ez félrevezető volt.
nemlehet
szóval nem mondtam, hogy sebességátlépésről lenne szó.
csupán annyit, hogy nem mindegy, hogy egy 60al szüttyögő busz külterületen való előzését 5-10 vagy 15-20 másodperc alatt fejezed be, egyszerűen azért mert nincs tartalék, nincs erő az autóban, ezzel pedig potenciális dynomen helyzetet kreálhatsz... mondjuk a busz mellé érve, egyszer csak hopp, megjelenik valaki szemből, de mögötted meg már ugyanúgy nekiálltak megelőzni a buszt/kamiont akármit... és padlózod, de nem megy.
ku.va szar érzés... bármikor belekerülhetsz, és hidd el, hogy mocskosul hiányozni fog a "kráft".
hcl
nehogy azt mond nekem, hogy koromfelhőt eregető busz mögött fogsz a nyári melegben csurogni a 7-esen, nyáron, 60-70el, mert komolyan falnak megyek
meg fogod előzni, ahogy a bálát szállító traktort, és a 70-80-al battyogó nyergest is.
btw sose érveltem egyöntetűen az elektromos ellen, se mellett.
csak az ellen, hogy nem "zéró emisszió", nem kellene hülyének nézni az embereket, és kurvára nem környezetbarát az, hogy a hat-nyolc éves dízelt most dobd ki, és vegyél villanyt, mert az a fasza, és az a zöld. főleg nem úgy, hogy nem bírja a hálózat, európa villamos áram termelése még mindig kb 50%ban fosszilis... több fatüzelésű erőmű is van (normális?), és már magyarországon is trend, hogy a sok villanyverdába töltjük bele a bakonyi erdőséget... nem tudom, de nekem ez durván kreténül hangzik...
dabadab:
na, akkor lassan kilukadunk valahova.
reggel felkelek, beröffentem a verdát, hagyom kicsit melegedni, meg az olajnyomást felépülni, elindulva, és gyorsítva a fordulatszám-tartomány (nálam 600-1400) nagy részében nekem a 2400Nm fog segíteni a 40-44 tonna gyorsításában, nem az 500 ló... az majd a vége fele, a végsebesség fokozásában szól be.
ezért írtam amit írtam a nyomatékkal kapcsolatban, igaz egy benzinesnél megint más az ábra, mert ott meg inkább a felső fordulatot használod gyorsításra, ahol már a Kw-é a főszerep, nem a Nm-é (még ha ezek javarészt kéz-a-kézben is járnak)
hülyén fogalmaztam, igaz inkább a dízelről van itt a vita, nem a benyásról.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Csak általában nem azt látom, hogy erősebb autókkal is úgy előznek, hogy tutira beférjen, hanem mint aki nem látja, hogy jönnek szembe. Én meg nem tudom, mi van az ő autójában, és nyilván megijedek.
Alapvetően az lenne a lényeg, hogy ne legyenek nagyon eltérő sebességű közlekedők, mert azok nem lesznek türelmesek. Az eredmény meg ez, ha betartod a 90-et közúton (már ahol nem olyan sz@r, hogy annyival sem érdemes menni), letolnak, mert egy csomó mai cuccal idegesít, hogy lassan mész.@Tüzi : "nehogy azt mond nekem, hogy koromfelhőt eregető busz mögött fogsz a nyári melegben csurogni a 7-esen, nyáron, 60-70el, mert komolyan falnak megyek "
Türelmes vagyok, megvárom, amíg normálisan meg lehet előzni. (BTW egy normális helyen a busz se ereget koromfelhőt, csak itt a Balkánon.)
Amúgy is, max. 100 lóerővel már tök normálisan lehet előzni, ne már, hogy egy átlagos nagynémetautóba muszáj legyen 150-200...Mutogatni való hater díszpinty
-
-
-
Az tök jó, ám magam csak annyit akartam jelezni, hogy ha erős autót kap az ember a s3gg3 alá, akkor elkezdi nyomni neki mint a süket, és mint látom, ha kell, ha nem, előznek. És belemennek olyanba is, amit még azzal sem biztos, hogy be tudnának fejezni.
Mutogatni való hater díszpinty
-
-
-
Ez a meghatározás sem teljesen jó.
Nm, ami egészen pontosan nyomatékot jelent. Az erőkar hosszán kifejtett erőt.
Sokkal szemléletesebb, ha munkaként értelmezzük az értéket.
Az 10Nm nyomaték, azt a munkamennyiséget jelenti, ami 1 Newton erővel, 10 méternyi elmozdulásra fordítunk. Nyilván 10N erő és 1 méter elmozdulásra azonos a végzett munka mennyisége.Ezért alkalmazzák a nyomatékváltót, amit mindenkihibásan sebességváltónak nevez. Nem változik a nyomaték mértéke, leszámítva a veszteségeket, csak az aktuális sebességhez tartozó erő és erőkar arányt optimalizálja a fogaskerék áttétel.
A munkából akkor lenne teljesítmény, ha az elmozdításra fordított időt is fegyelembe vennénk.A nyomaték és a teljesítmény között nincs egyenes arányosság
A John Deere 2800 traktor 4 hengeres dízel motorja 4.156 cm³. Ez 95 lóerővel nyomja a nyugodt erőt. A teljes terhelés mellett 277 Nm nyomatékot termel. 1.462 fordulatszám mellett, gondolom ez optimális a szántáshoz, 376 Nm nyomatékot termel.
Egy Dacia Sandero II 0.9 Tce, 3 hengeres 898 cm³ motor, 90 lóerő és 135 Nm mellett teljesen más felhasználásra van tervezve. Teljesítményben, a lóerő alapján nincs jelentős eltérés, a két jelentősen eltérő motor között.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
Szerintem elbeszéltek egymás mellett.
Az egyikőtök a kerékre rakott, a másikotok a főtengelyen mérhetőről beszél.
Angoloknál van erre külön "mértékegység", BHP (WHP), és CHP.
CHP mindig állandó, mert azt mérik a lendkeréknél, kvázi a főtengelyen. Hence the word, crankshaft horsepower.
A BHP, azaz a brake horsepower (brake pad ugye) változik a nyomatékkapcsoló (sebváltó) állásának, áttételezésének függvényében.
Szerintem ez itt a félreértés tárgya. Ezért mérik az autókat általában negyedikben.
"Az ero es az erokar egymasra meroleges"
Mondjuk ez csak nagyon rövid ideig igaz, pont akkor amikor a főtengely hajtórúddal kapcsolódó részének síkja a hengerfuratra nézve derékszöget zár be. Ilyenkor keletkezik a legnagyobb nyomaték is, innen felfele haladva egyre inkább a főtengely csapágyazásának alsó részére hat(na), az után pedig már egyre inkább vége a terjeszkedési ütemnek
(ez sem teljesen igaz így, mert ugye a dugattyú-hajtórúd, és a hajtórúd-főtengely kapcsolódásánál is van csapágyazás, és ha teljsen igaz lenne, akkor nem kopnának hordósra a hengerek idővel, de a lényeg az kb ez)どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Vagy csak simán szerencsétlenül van fogalmazva.
Egy motor lead X teljesítménygörbét. Erre rácuppantanak oldható kötéssel egy váltót (ott az ábrád), aminek az a dolga, hogy ezt az X-et felhasználás módjának legmegfelelőbben szorozza, ossza, épp a mérnöki akarat, azaz a sebességváltókar állásának, és az ahhoz tartozó áttételezésnek megfelelően. Ha a mért teljesítményt az áttételnek megfelelően osztod-szorzod, akkor kijön amit a motor lead. Szerintem így értette.
Ha azon a motoron nem lenne semmi, akkor elég egyértelmű a helyzet, alul nyomaték, felül lóerő, akkor tényleg nem lehet többet átadni, igaz használhatatlan lenne közlekedésre, max aggregátnak lenne jó, vagy vizet szivattyúzni, nagyihoz elmenni sütit enni... nem annyira. Bár a sárga babetta is tök jó volt régen... igaz nekem piros volt.
Annál többet a motor csak úgy tud leadni, ha ráraknak egy feltöltőt. Ha nem raknak, akkor max a légnyomás, hőmérséklet, páratartalom (stb) függvényében fog változni a teljesítménye, és, hogy magyar vagy normális üzemanyagot juttatsz bele... (:どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
-
-
Tigerclaw
nagyúr
Gondolj bele, hogy a globalis populacio nagyobb resze keptelen megfizetni az uj elektromos es hibrid autokat, sot szinten nagyobb resze barmilyen uj autot, akiknek gyartani kell valamit, mert ok alkotjak az uj es hasznalauto felvevo piac nagyobb reszet. Az Euro 6/7/akarmi besorolas, kovetelmeny meg semmit nem jelent a szegeny fejletlen es fejlodo orszagokban. Nekik a kornyezetvedelemnek ez a szintje luxus es gazdasagi teher nem csak szemelyesen az embereknek, de a vallalkozasoknak is.
A brusszeli politikusok a joletben tervezhetnek elektromos autos forradalmat, de az anyagi vonzata miatt globalisan minimalis hatasa lesz.
Egyebkent a nagyhangu e-auto tulajok jo reszenek eszebe sem jutott volna elektromos autot venni a 2 millios tamogatas nelkul, de ufonak nezik azt, aki draganak nevezi az elektromos autokat. Az meg kulonosen allsagos, ha valaki abban gondolkodik, hogy a szegenyebbek - akiknek draga az elektromos auto - fizessenek tobbet a hagyomanyos autokert, hogy abbol fedezzek az elektromos autok artamogatasat.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
félisten
"Egyszeruen a nyomatek nem egy energia."
A forgatónyomaték egyértelműen nem munka (energia), még ha a mértékegysége megtévesztő is.
Én anno általános és középiskolában is úgy tanultam fizikából, hogy a félreértések elkerülése végett a Joule az a newtonméter, a forgatónyomatékra pedig méternewton néven hivatkozzunk. Aztán most pár éve az egyetemen rákérdeztem az fizikatanárnál erre, aki azt válaszolta, hogy ez sajnos kiment a divatból, és ezért hajmeresztő fogalomzavarok élnek a hallgatók fejében a két fogalom keveredéseként.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Ez az autómentesség felé hajtás kimondottam vörös posztó a szememben, amit rendszerint azok hangoztatnak, akik az aktuális élethelyzetükben nagyon jól elvannak autó nélkül.
A helyes irány szerintem az ésszerű autóhasználat felé terelés lenne, természetesen a megfelelő alternatív megoldás megteremtésével.
A mobilitás érték, az idő meg egyre nagyobb kincs.
Csak egyetlen példa:
Anno boldogult apámmal volt ebből állandó konfliktusunk. Folyamatosan csesztetett azzal, hogy ő 6x évesen a legmagasabb kitüntetések birtokában tud metrózni, és meg 2x évesen porbafingó pályakezdőként autóval járok munkába.
Csakhogy ő a busz/metróval napi 20-30 percet nyert, én meg a kocsihoz képest 60-70 percet veszítettem volna.
MaCS
UI: A városba amúgy én is csak évente 1-2 alkalommal járok be kocsival, de akkor kell is. Egyébként robogok.
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
"A munka nem valtozik, de a nyomatek igen."
Ezért hívják nyomatékváltó a sebességváltót!
"(#196) Tüzi:
A nyomaték szempontjából lényegtelen hol méred.
A keréken is a motor főtengelyéről származó nyomatékot méred, a veszteségek mértékével csökkenve.(#200) emvy: "Dehogy valtozik, a kereken merheto nyomatek valtozik, nem a teljesitmeny."
Nem a nyomaték változik, csak az erővektor mértéke.
Az ráható erőt N-ban számoljuk.
A nyomatékot Nm-ben.
Egyes fokozatban nagy erővel forgatja a kereket a motor viszont alig fordul a kerék.
A legmagasabb fokozatban kicsi az erő, de nagy forgatási sebesség.Az erő és a kerék kerületi sebességének szorzata mindig állandó. Leszámítva az erőátviteli veszteséget.
1 Nm nyomatékból csak az energia törvények sértésével lehetne 2 Nm-rt készíteni. Ha mégis sikerülne, kitalálnák az örökmozgót. 1 egység befektetett munkából sohasem tudsz 2 egységnyi munkát kiszedni.
A (#195) Reggie0 hozzászólásában a nyomaték és a fordulatszám diagrammát látod.
Ezt még az erőkarok kerületén számolt hosszal kell értelmezni.Megpróbálom sokkal egyszerűbben példázni.
Van egy fogaskerékpár. Az egyik fogaskerék pontosan akkor hogy kétszer forduljon meg, amíg a másik (nagyobb) fogaskerék egyszer.
A nagy fogaskerék egyszeri körbeforgatására a másik kétszer fog fordulni. Ezzel feleződik a kisebb fogaskeréken Newtonban mérhető erő. Viszont a forgás szögsebessége pontosan a duplája lesz, mint a nagyobb fogaskeréké.
Ha a kisebb fogaskereket kezded el forgatni, akkor a nagyobb keréken csökken a szögsebesség és arányosan növekszik a a rajta mérhető forgató erő.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Tigerclaw
nagyúr
Az elektromosra valo atallas kozben szerintem az ilyen alternativ megoldasok eloretorhetnek az autoeladasok "karara", ami jo dolog lehet. Sot az "autok" kozott is talan egyre tobb tri/quadrocycle jelenhet meg, foleg a fiatalabb vasarlok eseten. Az europai autopiacok tobbsege jelenleg nagyon konzervativ.
A roller/hoverboard/segway nem az en vilagom. Ezeket kivaltom sajat gyalog/biciklivel, foleg hogy szuksegem is van a mozgasra. "Nagyobb" tavra johet az e-bike johet, esetleg e-robogo. Autok eseten viszont az igenyeimet az ev nagy reszeben ki tudna szolgalni egy Citroen AMI szeru valami is. Viszont a jelenlegi elektromos jarmu arazas egyik szegmensben sem sarkall vasarlasra.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
Arra, hogy tök jó, hogy a harmadikon a jó hangszigetelés mellett már nem hallasz szinte semmit, de amikor kint vagy, akkor azért tök jó, ha hangtalanok az autók. És elég sokat van kint az ember járványon kívül.
Nem beszélve a helyi légszennyezettségről.Mutogatni való hater díszpinty
-
Nem is tagadtam... Senki nem mondta, hogy nincs hangja, csak hogy sokkal kevesebb. Erre szokás használni a "hangtalan" kifejezést, amire csak valami hülye hiszi, hogy valóban tök nincs hangja...
@Zsolti75 :
"de amikor megyek vele az legyen élvezetes."
Ööööö akkor miért valami gyösszel kezdtél? Vettél volna rendes villanyost, az élvezetes.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Milyen autót vegyek?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Yettel topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- OLED TV topic
- Tőzsde és gazdaság
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- Huawei P30 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xbox Series X + Venom töltőpad és akksi
- Dell 7920 2x Intel Xeon Gold 6148 (80 szál, 3,7GHz), 192GB - 1,5TB DDR4 ECC, 1TB NVMe SSD 1400W, ÁFA
- Exklúzív! Ilyen SEHOL MÁSHOL NINCS! MAGIC MOUSE KÉK! BLUE!
- HP OMEN Gaming 16-xd0009np - ÚJ 16" FHD GAMER laptop - Ryzen 7-7840HS, 16GB, 512SSD, RTX4050 (6GB)