Új hozzászólás Aktív témák
-
A város legyen kedves egye meg a saját mocskát ha már ekkorára hízott, a kobalt-bánya fölül kilakoltatott, kertes házikóját bukott család se tolja be a Times Square-re a szippantóskocsi tartalmát.
Városon belül egyébként bicajjal közlekedem. Hiába a füstmentes üzem, egy tesla-bömbi ugyanúgy 10m2-t foglal el, mint egy belsőégésű.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
Karmko
tag
A biztonsághajkurászásba fog belehalni az emberiség.
Steril környezet - immunrendszer leépülés
Biztonságos környezet - érzékszervek tompulása és a környezethez való alkalmazkodás képességének csökkenése
Kiraksz egy mai embert a dzsungel közepére, és nem éli meg a következő napot.
Szerintem ez hátrány, mint inkább előny.
Az okostelefonja nélkül meg van lőve, mert már a szükséges folyadékbevitelt is applikáció segítségével hajtja végre. Röhej.
Természetesen család mellett nem élményautót kell vezetni, de abban az esetben sincs szükség n+1-edik stabilizátorra, ami jó ürügy, hogy az autó ára 10 milliótól kezdődjön.
Remélem, a gyereked nem kerékpározik, mert az veszélyes! A legjobb, ha ágyban fekszik egész nap, és tabletezik!
Félreérted az élményautó fogalmát. Az élményautó nem benzingőz és kipufogógáz, hanem elektronikai (le)szabályozások nélküli autó. Felőlem lehetne elektromos is a motor a linkelt autóban, de ne járjon ez automatikusan csillió kikapcsolhatatlan védelemmel és sofőrfelügyelettel. -
-
hunluki
senior tag
Azért itt nagyban függ hogy hány kilóhoz van az a 90/150 ló
Amúgy +1 a mi a francnak suv témakörre. Városba nagy dög és szar vele parkolni/manőverezni, normális méretű autóval nem látsz át rajta rendesen, kb ugyanaz az érzés mintha busz menne előtted, pakolni szarabbul lehet mint egy kombit, de legalább terepen elvérzik, cserébe pályán tolja maga előtt a levegőt mert akkora a homlokfelülete mint sarah jessica parkernek. Személyes véleményem szerint rusnya is mind, de ez szubjektív dolog, kinek mi.
Túlképp mindent egyesít ami hátrány, de ez a van píz és nincs ész kombót ritkán fogja vissza a vásárlástól.
-
Amúgy én sem értem, mi a francért lehetnek ezek forgalomban, amikor egy-két helyen használhatóak.
Én is csak akkor autózok, amikor muszáj, melóba ha nem kell kifejezetten autó, akkor buszozok. Nem mindenki teheti meg ezt, de ha nem törne le a lába egyeseknek attól, hogy felül a buszra, máris csökkenne az autók száma.
BTW minthogy a tömegközlekedés közszolgáltatás, én különösebben jegyet sem szednék, vagy forgalmival igyenes lenne. Már ha cél lenne, hogy kevesebben autózzanak.
Mutogatni való hater díszpinty
-
hunluki
senior tag
Mi zsákutcában lakunk kb 15 autó lehet itt, ebből az elmúlt 2 évben 5 villanyos lett az enyémet is beleértve, szomszédokkal beszélve még legalább 5-en terveznek váltani. Határozottan sokkal kevesebb zaj van és ez érezhető is. Ha valaki kaját rendel és jön a futárautó már két utcáról hallani, vagy ha ICE szomszéd ér haza az is határozottan megtöri a csendet.
És ez egy zsákutca ahol az autók 1/3-áról beszélünk. Felszorozva városi szintre egészen biztos vagyok benne hogy ég és föld a difi. Nem kísérletekből és számításokból hanem a saját fülem alapján.
-
Hi!King
őstag
"Az imént egy jó félórát szobroztam a kapunk előtt, és direkt figyeltem az autók hangját -- háttal állva. A villanyosakét alig pár méterről hallottam meg, a hagyományosakat viszont minimum az ötven méterre levő saroktól."
Azért ha folyamatosan megy egy rakás autó, akkor ha villanyos vagy plugin hibrid elektromos módban az összes, azt is jó messziről hallod alapzajként. Ahogy egy trolit vagy egy vonatot, villamost is, hogy szélsőséges példát mondjak.
"A félmegoldásokról: kifejezetten az égnek áll a hátamon a szőr akkor, amikor azt hallom, hogy valami azért nem jó, mert csak félmegoldás. Jobb, teljes megoldás ugyan nincs, de a féllel nem foglalkozunk."
Nekem is feláll a szőr az ilyesmitől. Csak nem tudom hogy jön ide, mivel én azt állítottam, hogy a 3 problémából 1-et orvosol, ami jó, 1-et félig, ami jó, 1-et nem orvosol, vagy akár súlyosbíthat is, ami nem jó. Hogy jön ide akkor, hogy ne foglalkozzunk a fél megoldásokkal?
"Autómentes város: arról azért ne feledkezzünk meg, hogy a városban lakók is használnának saját járművet! Nyilván nem mindenki, és azok, akiknek az életvitele nem követeli meg, általában nagyon lazán mondanak le róla a többiek kárára, de azt azért vegyük tudomásul, hogy az autóra az emberek, családok nagy részének egyszerűen szüksége van."
Minden ilyen irányú korlátozás előnyös azoknak, akiknek bizonyos célra feltétlenül kell az autó, mivel csökkenti a forgalmat. Tehát ha pl. dugódíjat vezetnek be, akkor az előnyös annak, akinek feltétlenül be kell mennie a belvárosba, és ki tudja fizetni, mivel kisebb forgalomban tud közlekedni. Vagy ha bevezetik egy övezetben, hogy ott lakóként is csak 1 órára állhatsz meg, illetve tartózkodhatsz autóval zónán belül (vidéki városban tudok ilyen példát mondani), az előnyös annak, akinek fel kell cuccolnia a lakásába, mert sokkal nagyobb eséllyel tud ebből a célból a háza előtt megállni. Szóval minden ilyen korlátozásnak két oldala van, ezért is vicces, mikor pl. az áruszállítókkal érvelnek az autómentes utcákkal szemben, holott azoknak pont hogy megkönnyíti a dolgát, hiszen nekik lesz behajtási engedélyük az áruszállításra, cserébe nem tartják fel őket azok, akik wc-re járnak autóval, vagy a belvárosi kis utcák felét elfoglalják autó tárolással.
-
dabadab
titán
Az a kérdés, hogy mi az a pont, amikor a plusz motor, a plusz váltó, a plusz üzemanyagtartály meg mindennek a karbantartása nagyobb gondot jelent, mint plusz pár száz km-nyi akku.
Van egy olyan érzésem, hogy a Model S kategóriájában ezen már túl vagyunk és néhány éven belül a hétköznapibb autóknál is elérünk ide.
DRM is theft
-
k-adi
nagyúr
"Egy PlugIn viszont megoldja a problémát, mivel jóval olcsóbb lehet, mint a teljesen villanyos, a városban nem füstölök vele és az autózásaim többségében villannyal megy, viszont elindulhatok vele messzire, sőt, akármilyen messzire. Ilyenkor ugyan benzint fogyaszt, de messze nem annyit, mint amennyit kifizettem volna a teljesen villanyos autó feláraként.
Több barátom jár így PlugInnel, én nagyon-nagyon megéri nekik ez a modell."és ez így van jól
-
-