Új hozzászólás Aktív témák
-
Megpróbálhatjuk, csak marha messze kell menned a kongói kobaltbányáig, ahol a tesla környezeti lábnyomából kaphatsz ízelítőt. De persze a normál kocsihoz képest +fél tonnányi súly miatt elfüstölt pakura szaga se hiszem, hogy nagyon elmaradna az elégetett lángosos olajénál.
Semmi más nem történik, mint a gazdagabb nagyvárosi népség rálőcsöli a szemetét a szegényebb régiókra.Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
A ti városaitokban a kipufogó, a mi vidékünkön meg a bánya.
Lítium tudtommal még van bennük.
Illetve az is kérdés, hogy miből lesz áram? Szél? Nap? Esetleg a jóöreg német lignit?Illetve még egy "apróság": zúzassuk be a meglévő, egyébként full működőképes járműparkot, majd nem kevés fémből, műanyagból gyártsunk le egy újat. Ez is egy marhára környezetbarát húzás, mondhatom...
Nem érek rá egész napot vitatkozni a témáról, aláírom, ha a balansz már az elektromos felé billent (feltételezve egy ténylegesen TELJESKÖRŰ, valós helyzettel számoló lábnyom-elemzést), de igencsak messze járunk a "zéróemissön" reklámszövegtől, amivel a szektort nyomatják.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
akkor egy 1.8as benzines akármit (130ló, 170Nm) miért gyorsul le egy 1.9es dízel amiben van 130 ló és 270Nm mondjuk, miközben a dízelek általában 100 kilóval nehezebbek?
pont az audi a3-nál utóbbi 1.5öt ver az előbbire a plusz súly ellenére.
persze ott az ellenpélda is, az 1.8t, amiben 180 ló, és 240Nm van, az meg 2-t ver a dízelre.
váltóáttétel gondolom és a csiga varázsa.
értem a fizikát mögötte, de lehet látni, hogy nem mindig fedi le a képet.
mod:
ott az xc90 is, meg a többi bohócautó, azokba se nagyon kell pakolni.
ha mégis, akkor meg pont ugyan ott vagy mint egy normális kombival...
szerintem. aztán mondjuk sose volt, és sose lesz suv-om.
viszont a volvomban tök jól elalszok fekve hátul a 186 centimmel.
sok értelmét nem látom a suvozásnak, akárhogy is nézem.[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
1 x 10 == 10 x 1
A motor megtermelt nyomatékánál többet nem lehet a kerekeknek átadni.Nem érdemes a nyomatékot a forgatási erővel keverni.
Az első fokozatban sokkal lassabban forog a kerék az áttétele miatt mint a legmagasabb sebességi fokozatban.
Az első fokozatban sokkal nagyobb gyorsítóerő hat a kerekekre, mint a legmagasabb fokozatban.A motor azonos fordulatszámon minden esetben azonos maximális nagyságú nyomatékot képes termelni. Minden esetben azonos (maximális) mennyiségű munkát képes végezni. Ezt lehet elosztani rövidebb útra nagyobb erőkifejtéssel vagy hosszabb útra alacsonyabb erőkifejtéssel, a nyomaték váltóval.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Hát már hogy ne lehetne? Ha a váltó a felére változtatja a forgási sebességet, akkor kétszeresére nő a nyomaték, mondom, energiamegmaradás."
A nyomaték változatlan csak a nyomóerő nő, a megtett út csökken. Nem lesz magasabb az elvégzett munka mennyisége. A mérés mértékegysége Nm és nem N.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Valaki fejében bizonyosan van!
A kívánságod szerint a képletek.:
M0 = r ×F
Remélem ezzel megérted, hogy a forgatónyomaték nem egyenlő az erőkarra ható erővel. Az erőkar is számít.
A legegyszerűbb példa, amit a vidéki földműves is megért.
Nézz magadnak egy nagyobb fát, azon is egy nagyjából egyenes izmosabb ágat.
Ülj fel az ágra, majd kezdj el kimászni az ág vége felé.
A gravitációs (gyorsító) erő mindig azonos marad. Az erőkar növelésével viszont növeled forgató nyomatékot.
Amikor beindul a zuhanás elérted az ág nyomaték tűrő képességének hatását.A nyomaték váltást fogaskerekkel érik el a járművekben. A nyomaték erő és nyomaték kar szorzata minden estben azonos marad.
Ha nem, akkor végtelen mennyiségű "ingyen" energiánk lehetne.Azt gondolom még egy link segíthet, hogy meg értsd.
Wikipédia, fogaskerék
Ebből is az "Áttétel" ad hasznos ismeretet számodra.Szólj, ha továbbra sem érted.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Legyél kedves, írd már fel a motor főtengelyének és a keréknek a nyomatékát, ha a kerék fele olyan lassan forog, mint a főtengely."
A veszteségektől eltekintve azonos a nyomaték.
A szögsebesség, erőkar hossza és az erőkarra ható erő változik, de a nyomaték nem.
Már többször leírtam neked. a nyomatékot Nm-ben mérjük. Ez a munka mértékegysége is. A kerék nem végezhet több munkát, mint amit a motor biztosít.A forgatónyomatékot és a nyomóerőt sokan keverik.
Házi feladat.
Ha egy fogaskerék áttétel 1/10 tehát a hajtó fogaskerék egyetlen fordulatára tízet fordul a hajtott fogaskerék. A hajtó kerék nyomatéka 100 Nm, akkor mennyi?
Mekkora hajtott fogaskerék nyomatéka? (Nm)
Mekkora a forgatóerő a hajtott fogaskeréken, a hajtó fogaskerékhez képest? (N)
Mekkora a hajtott fogaskerék szögsebessége, a hajtóhoz képest.Gondold át, nem kell sietni a válasszal.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Há' monnyuk' a "0 emission", "Co2 free", "Sustainable future" és hasonló marketing bullshitekkel megetetett nyugati vásárlóréteggel mindent meg lehet vetetni... főleg úgy, hogy komoly állami dotáció van rá.
Durván érdekelne, hogy [ez] tényleg elmozdulna-e erről a folyamatosan gyorsuló pályáról, mondjuk akár csak egy konstansul emelkedő pályára pusztán attól, hogy mindenki átáll elektromosra.
Mert ha nem, akkor az egész nem volt másra jó, mint megpörgetni az ipart, csinálni egy csomó szemetet a régi (?) de még bőven használható autóból...
Én a "nem"-re tenném a voksok, már csak abból kiindulva, hogy nem nagyon látszik a nagy-zöld-boom, hiába épít már boldog-boldogtalan " ződ' " erőműveket, nem akar lassulni (se) a légkör co2-vel telítődésének sebessége.
Ha pedig azt nézzük, hogy (co2 tekintetében) kb 25 év alatt 350ppm-ről felmentünk 400ppm-re, (1990-2015), akkor optimista becsléssel is 2040-re meglesz a 450, 2065-re meg az 500, és ott a roló lehúzható. Mármint úgy kb mindenkinek, és már előtte is elég durván nehezebb lesz az élet mint most.
Ebben nincs benne az ökoszisztéma folyamatosan csökkenő co2 felvevő képessége, se a folyamatosan növekvő _fogyasztásból_ történő többletkibocsájtás, se a sarki jég (eltűnésének) globális időjárás-szabályozó szerepe.
"Frighteningly, this modern rise of CO2 is also accelerating at an unusual rate. In the late 1950s, the annual rate of increase was about 0.7 ppm per year; from 2005-2014 it was about 2.1 ppm per year. "
[link]
És akkor megint ott vagyunk, hogy van-e értelme erőltetni az elektromost, bezáratni az atomerőműveket, és jelenlegi formájában hagyni működni a Szent Tehenet, és mérőegységét, a tőzsdét... és akkor itt ki kell térni az egyén felelősségére is, lásd btc, és hasonló baromságok...
Ez az egész elektromizálás, és egyéni mobilitás csak egy apró ecsetvonás egy festményen, és igazából a lokális szennyezés bizonyos formáinak mérhető, de nem 0-ra csökkentésén kívül sok haszna nincs, miközben más paraméter emelkedni fog (pl: nagyobb súly, és a gördülési ellenállás redukálása miatti abroncs-szélesség csökkenés okán fellépő fokozott gumikopás a "szállóport" növeli majd, új elektromos vezetékek, transzformátorállomások, tökömtudja telepítése, gyártása nagy tömegben, ezekbe majd áramot is kell rakni... ésatöbbi... miközben az időnk és nyersanyag/energiakészletünk durván véges)
Vagy mondjuk az állami támogatásokból lehetne indítani felvilágosító kampányokat, durva büntetőadót kivetni az értelmetlenül nagy autókra, visszahozni a gyártást kínából az EU-ba (ezzel melóhelyeket létrehozva, szellemi tulajdont védve, és a környezetvédelmi szabályok is sokkal alaposabban lennének betartva, valamint nem kellene a bolygó másik oldalára szállítani, majd onnan visszahozni a sok szart), stb.
A lehetőségek tárháza végtelen, de sajnos a Szent Tehén az sérthetetlen, és inkább betolják a parasztvakító neonfényt a pógárok' arcába a Zero Emission-nel... az sokkal egyszerűbb... a szarcunami ami jönni fog meg kit érdekel, addigra úgyis mindenki halott lesz aki most a rendszer előnyeit élvezi.
Na mindegy, én kiszálltam a vitából.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Hi!King
őstag
A nagyvárosi autós közlekedés 3 problémával jár:
- Légszennyezés
- Zaj
- Maga a forgalom (balesetveszély, zsúfoltság)Ebből egyet orvosol az elektromos autózás, némileg csökkenti a zajt, és nem kezd semmit a forgalom problémájával, sőt súlyosbíthatja is, ha külön vesznek egy wc-re járós kocsit, ami mellesleg sokkal jobb, kényelmesebb erre a célra. Ezzel szemben az elektromos tömegközelekedés meg mindhárom problémát orvosolja.
-
őstag
Ez gondolom része annak, hogy kilométerre vetített CO2-vel meg üzemanyag/fenntartási Ft-okkal számolnak.
Meglepő, de:
- a dugóban 0km alatt is fogyasztanak a belsőégésűek
- két piros között nem csak fékport, de hatótávot is nyerhetszEzt megfejelve azzal az asztalveréssel, hogy de az akksit milyen nehezen hasznosítják újra (most). Bezzeg az elégett kőolajat, azt simán! Ja persze, hisz annak a környezetszennyezését már "elszámoltuk" a CO2 g/100km-ben, akkor többször nem kell meggyónni. Hiszen már nincs többé. Ellentétben az akksi létezni fog *1millió km után is, ami miatt egyszer megdobjuk a teljes életút CO2-t, aztán meg a nyakunkon marad...
Tegnap még működött...
-
Látom a válasz végére elfáradtál.
Megadtam a két fogaskerék méretét.Még egyszer, remélem utoljára.
A nyomatékot Nm-ben mérjük.A nyomatékot az erőkar nagysága és az erővektor nagysága határozza meg.
A nyomaték erőkara a fogaskerekek érintkezési pontja. (Ez egy gördülő pont, de ez most nem érdekes.)
A nyomaték vektor, másképpen fogalmazva a nyomóerő. Így azok is megértik, akik nem tanultak géptant.
A járművekbe épített sebességváltó valójában nyomatékot vált.A nyomaték váltó hajtott oldalán, hajtást végző nyomaték nagyságát lehet munkára fordítani a hajtott oldalon. Pontosabban a veszteséggel csökkentett nyomaték nagyságát.
A járművekben a nyomatékváltó felel a motor fordulatszáma és a hajtott kerekek fordulatszámának összehangolásáért. Korábban linkelt rajz kiválóan szemlélteti a váltó működését.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
viharhozo
addikt
Ez nagyon nem úgy néz ki, mint egy örök ígéret, hanem mint egy baromi dinamikusan fejlődő termék meg piac.
Piac, hehe. Hanyat adtak volna el vajon, ha a belso egesut nem buntetnek, az elektromost meg nem dotalnak? Piac.Egyebkent csokken az eloretores 2025-ig. Lasd pl. itt. Persze ha meg jobban dotaljak majd, akkor meg tobb lesz belole.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
Hi!King
őstag
"Tökre érdekelne, hogy az hogy jön ki, hogy a 1 darab villanyautó halkabb, mint 1 darab belsőégésű, de ha mindegyikből veszünk ezret, akkor már pont ugyanolyan hangosak."
Nem tudom, de én semmi ilyesmit nem állítottam.
"Vagy hogy mi történik a motorzajjal tíz méter magasan: hova tűnik? Meg ez valami új dolog lehet, mert amikor én laktam a harmadikon, akkor bőven hallatszott a motorzaj ott is nyitott ablaknál."
Ilyet sem állítottam, ellenben az meg engem érdekelne, hogy hogyan lehet, hogy az elektromos autók az utcán zajmentesek, a sokadik emeleten meg mégis hallani a gördülési, légellenállási zajukat. Mert amit hcl írt, abból ez következik.
-
Hi!King
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- HP OMEN Gaming 16-xd0009np - ÚJ 16" FHD GAMER laptop - Ryzen 7-7840HS, 16GB, 512SSD, RTX4050 (6GB)
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED
- GIGABYTE Z370 AORUS Gaming K3 + i78700 + 16gb ram + be quiet!
- Samsung Galaxy Watch 4 Classic LTE (eSIM) fekete, 46 mm, garancia és sok extrával
- MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM X 8G - Garancia
- ASUS GeForce GTX 1060 6GB
- Acer Swift 3 SF314-57G (i3-1005G1, 8GB DDR4, GF MX250, 256GB NVMe SSD, 14" IPS fHD, magyar bill vil)