Új hozzászólás Aktív témák
-
Apollyon
Korrektor
A dízel is csak addig éri meg, amíg az üzemanyag olcsóbb hozzá. Ha mondjuk 500 forint lesz egy liter gázolaj, a benzin meg 200 ft, akkor lehet tippelni mi fog történni az autópiacon. Részemről a dízel sehogy sem éri meg.
Az elektromos autó meg nagyon klassz dolog, sokkal jobb a benzinesnél is, szerintem, feltéve, hogy nem akkumulátorról üzemel, hanem mondjuk hidrogénnel.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
őstag
Kiváló terep feltenni a napelemeket, amik növelik a feszültséget.
Persze a szolgáltatók szerint azt sem bírja a hálózat...
Szomorú ez a világ, na!
Bizakodom, hogy végül csak sikerül kilábalniuk a depresszióból... és rájönnek, hogy nekik abból van pénzük, hogy az kliensek megveszik az áramot.[ Szerkesztve ]
Tegnap még működött...
-
-
" egyik panaszos ügyfélnél konkrétan 168 voltot mértek novemberben." <- ?
Villannyal fűtenek arrafelé, vagy mi?#21: novemberben nem mész sokra a napelemmel... Bár arra jó lehet, hogy duplán keresztbeszivassa az ügyfelet, aki bejelenti, h gáz van - akarommondani villany nincs - szaki kijön szép napos délután, lehordja, hogy miafrancnak hívták ki, minden OK - aztán amikor lemegy a nap, újra kikapcsol a mikró...
#39: az autó kora egy szám, önmagában semmit sem jelent. 40évessel is leugrok hozzátok UK-ből - ha normálisan karban van tartva.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
félisten
"abban mondjuk azért nehéz vitatkozni vele, hogy 30%os hatásfokú erőművekkel termelt árammal (aminek még további 50%-a elveszik mire az akksiba kerül) tölteni az elektromos autókat, hát nem biztos, hogy értelmet sugárzó gondolat."'
Azzal az ordashazugsággaltévedéssel indít, hogy a Mátrai Erőművet veszi alapul, amikor pontosan tudja, hogy az ország 2/3-ának a paksi atom adja a kakaót. -
#40553216
törölt tag
Ez és az ehhez hasonló világmegváltó ostobaságok kizárólag az utópiákban hívő, ostoba balos gondolkodásmód sajátja. Hogy ez éppen zöldnek mutatkozik, ne zavarjon senki, mert ahogy Franz Josef Strauß megfogalmazta már évtizedekkel ezelőtt: a zöldek olyanok, mint a paradicsom, először zöldek, mikor megérnek, vörösök lesznek.
„Sie scheinen mir manchmal zu sein wie die Tomaten: erst grün und im Reifeprozess dann rot.” -
dabadab
titán
mivel a nyomaték mozgatja az autót nem a lóerő
Én azt hiszem, már soha nem fogom megérteni, hogy miért okoz a népnek a lehető legalapabb newtoni fizika meg a szintén tök alap forgómozgások fizikája (általános iskolai anyagról beszélünk) akkor gondot, hogy ilyeneket képesek leírni.
Valójában a motor forgatónyomatéka abszolút semmit nem számít, egyedül a teljesítménye, az összes ilyen marhaság amiatt ragadt meg, mert egy csomóan a motor teljesítménye alatt nem a tényleges teljesítménygörbére, hanem a maximális teljesítményre gondolnak és a teljesítmény és forgatónyomaték viszonyából következtetnek a teljesítménygörbére (mármint nem tudatosan, csak amolyan tapasztalati módon, ezért nem is látják át, hogy valójában mit is csinálnak).
DRM is theft
-
Noukoum
veterán
tisztán látható, hogy sok évnyi csökkenés után az elmúlt két évben a gépjármű-állomány kibocsájtása elkezdett emelkedni.
miért? a suv-ok miatt.
Nem csak a suvok miatt, hanem egyre több plugin-hibrid is megteszi a hatását leginkább nyilván Európában.faszé' nincsenek betiltva?
Mert ez az egész nem arról szól hogy ártsunk az embereknek. Hanem hogy egy autóból átüljenek egy jobb autóba.
Egyébként meg ha betiltanák a suvokat akkor csökkennének az autóeladások, azt meg senki nem akarja. (Max a csóró magyarok és az elszánt környezetvédők )
Én sem szeretem a suvokat és szerintem is környezetszennyezőbb de ha egyszer a férfiaknak ez kell epenis miatt, meg aztán ott vannak a nagycsaládosok. Pont úgy nem fogják betiltani őket mint ahogy a plugint se fogják.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
dabadab
titán
szerintem akkor is a nyomaték gyorsítja az autót, a lóerő pedig a sebesség megtartásához kell.
Akkor rosszul gondolod.
A gyorsítás meg a sebesség megtartása is az energiaváltozások egyensúlyban tartásáról szól (csak az gyorsításkor az egyik oldalon még megjelenik a mozgási energia változása is), szóval mindkét helyen csak a teljesítmény szerepel:Wmotor = Wsurlódás + dEhelyzeti(t) ( + dEmozgási(t) )
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
akkor egy 1.8as benzines akármit (130ló, 170Nm) miért gyorsul le egy 1.9es dízel amiben van 130 ló és 270Nm mondjuk, miközben a dízelek általában 100 kilóval nehezebbek?
Egészen pontosan erről beszéltem: mert a teljesítmény nem egy szám, hanem egy görbe.
Valójában a dízel (a turbó miatt) valójában sokkal erősebb szinte az egész fordulatszámtartományon, mint a benzines, csak a csúcsteljesítményük azonos, de az nem olyan nagyon érdekes, mert gyorsítás közben nem tudod a fordulatszámot folyamatosan mondjuk 6500-on tartani.DRM is theft
-
És mióta kötelező előzni?
Biztonságosan előzni egy 60 lóerőssel is lehet, általában azért kell a nagy lóerő, hogy az idiótája tudjon olyankor is előzni, amikor amúgy nem kéne.BTW ezzel inkább a villany mellett érvelsz, mert ott aztán van nyomaték, a leggizdább is jól meg tud indulni.
Mutogatni való hater díszpinty
-
nemlehet
őstag
Autópályán ugyan úgy 130-al előzhetsz csak, tök mindegy mekkora a ménes a motorháztető alatt. Ez egy általános tévhit, hogy előzéskor át szabad lépni a sebesség limitet. Nem szabad.
És amúgy de teljesen mindegy, biztonságosan kell megválasztani az előzés körülményeit. Én egy csomó ideig egy Matizt vezettem, 52 LE, teljesen jól lehetett vele előzni. De aztán egy 80 LE régi Ford Escort-al sem éreztem úgy, hogy húú ide elkéne 2x ennyi ló. Nem kell úgy vezetni mint egy agresszív barom és ha el kell engedned a szemből jövőt hát el kell engedned.
Tudom , tudom mindenkinek cukorsokkban haldokló árva frissen szült afrikai kismamának kell az időérzékeny fagyasztott rákgyógyszert szállítani napi szinten többször ezért a cinkes előzések helyett nem lehet még várni 2 mp-et és elengedni aki szembe jön, inkább kell a 200 LE mert életek múlnak rajta.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
Reggie0
félisten
"gázolaj cirka 2.7 kg/l cetánfüggő, benzin 2.2-2.3 kg/l, oktánfüggő"
Azert ez eleg meredek allitas, hiszen a konyhaso 2.16kg/l Milyen tablazatot nezel te? 0.8kg/l korul vannak ezek. Mivel nem elegyednek a vizzel, hanem usznak a felszinen logikusan 1kg/l alatt kell lenniuk, mert a viz annyi...
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
és gyorsítva a fordulatszám-tartomány (nálam 600-1400) nagy részében nekem a 2400Nm fog segíteni a 40-44 tonna gyorsításában, nem az 500 ló.
Nem. Ott is a lovak fogják gyorsítani az autók, csak persze ott messze nincs belőlük 500.
Tényleg, ez olyan, mintha azt magyaráznád, hogy a tejet nem literben, hanem méterben kell mérni.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
titán
Persze, mert,. mint említettem a teljesítmény egyszerre arányos a fordulatszámmal és a forgatónyomatékkal. Ha a forgatónyomaték csökken, de a fordulatszám nagyobb mértékben nő, akkor a teljesítmény is emelkedik. Hogy pontos fizikai megfogalmazással éljek, a teljesítmény arányos a forgatónyomatékkal és a szögsebességgel (P = M × ω). A szögsebesség másik kifejezési formája a fordulatszám.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Reggie0
félisten
Ha a fotengelyen levo nyomatekrol beszelnenk, akkor hogy jonne ide a valto? Az a fotengely utan van, nem is lenne semmi ertelme a beszelgetesnek, sot nem is lenne mirol beszelni. Nem beszelunk itt el egymas mellett, csak egyszeruen hulyeseg amit leirt.
"A motor megtermelt nyomatékánál többet nem lehet a kerekeknek átadni."
Ezen nincs mit felreerteni.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Biztos nem szerencsetlen megfogalmazas, hanem szandekos, mert mar korabban is a nyomatek~energia hasonlatot eroltette. Egyszeruen a nyomatek nem egy energia.
Ahogy 1 kobmeter benzin energiatartalma 32GJ, az nem azt jelenti, hogy 32GPascal benne a nyomas, pedig J/m^3 mind a ketto.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
""Az ero es az erokar egymasra meroleges"
Mondjuk ez csak nagyon rövid ideig igaz, pont akkor amikor a főtengely hajtórúddal kapcsolódó részének síkja a hengerfuratra nézve derékszöget zár be."Reggie a forgatónyomaték definíciójára utalt, nem pedig a motor egyes üzemi állapotaira. Márpedig az 1 mN forgatónyomaték definíció szerint az 1 méteres erőkar végén arra merőleges 1 N nagyságú erőnél értendő.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
-
-
Pusztán az elektromosra átállástól nem fog változni sok minden. Akkor fog, ha elektromos közlekedés + rengeteg megújuló energia + elektromos hálózatfejlesztés. (És nem olyan hülye módon, hogy zöldterületeket fedünk be napelemmel, mint most.)
lletve mi jutott eszembe : most nyírták a füvet a háztömb előtt benzines fűkaszával, benzines levélfújóval takarítottak. Ezek lehetnének vellanyosak is. Alapból pl. halkabb.
Mutogatni való hater díszpinty
-
Hi!King
őstag
Nagyvárosban a lokális szennyezés is fontos szempont, ugyanakkor pusztán az elektromos autókra támaszkodni ezen a téren nem jó megoldás. A jelenlegi technológiával, töltőhálózattal a legtöbb háztartásban második autóként jelenik meg az elektromos, ugyanúgy fenntartanak egy belső égésű motoros autót, és előbbit olyan helyekre használják, ahol szűk közlekedési keresztmetszetek vannak, ezért eleve inkább a tömegközlekedést, és esetleg vele párhuzamosan a kerékpáros közlekedést kellene fejleszteni. Emellett a helyi szennyezést sokkal jelentősebben csökkentené, ha nem az elektromos autó vásárlást támogatná az állam, hanem mint a románoknál, egy átruházható kupont kapna új autóra az, aki elviszi a régi tragacsát a bontóba, amivel a legszennyezőbb régi járművek kopnának ki a forgalomból.
Persze részben lehetne elektromos autókra is építeni, csak azt is ésszel kellene, pl. ütemezett töltéssel, és nem nagyvárosi wc-re járáshoz.
-
dabadab
titán
Az szerintem százezerszer ki lett tárgyalva, hogy az elektromos autóknak a globális CO2-kibocsátásra túl sok ráhatásuk nem lesz (nem is nagyon lehet), viszont a városok levegőminőségének nagyon-nagyon jót tenne, ha eltünnének a belsőégésű motorok.
és igazából a lokális szennyezés bizonyos formáinak mérhető, de nem 0-ra csökkentésén kívül sok haszna nincs
Ezt úgy írod, mintha ez nem lenne baromi jelentős különbsé - pedig az.
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- MIUI / HyperOS topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Futás, futópályák
- Politika
- Mit tehetsz jogilag, ha átvertek, megkárosítottak a Hardveraprón?
- Gaming notebook topik
- Wise (ex-TransferWise)
- Elárulták, hogy miért nem volt internet a fél kontinensen
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...