Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
Johat, barmikor megemelhetik a benzin arat es a villany arat is, most ezzel sokra nem megyunk.
Egy modern motort egy modern motorhoz hasonlitanek es forditva, nem tudom mi ertleme van ezt felhozni. Egy modern dizel sem fogyaszt annyit, mint egy regi dizel.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Egyaltalan nem. Mashogy budos(szerintem budosebb, de ez egyeni kerdes) es nem latvanyosan kormol(hanem finomabb szemcseket).
Ezek viszont pont nem erdekesek autopalyan/orszaguton, hanem a hatasfok, azaz az elegetett uzemanyag mennyisege. A ara az uzemanyagnak inkabb politikai kerdes, a kornyezetet nem az ar rombolja, hanem az elfogyasztott mennyiseg. -
félisten
És azért az az apróságot se felejtsük el, hogy a gázolaj energiatartalma 15-20%-kal magasabb, mint a benziné. Ezzel nehéz hatásfokkal versenyezni.
Ha energiatartalom alapján fizetnénk a kúton, máris más lenne a dízelek megítélése.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
válasz Apollyon #104 üzenetére
azok a "veszélyes mérgek" bőven jönnek ám a TSI-kből is, amiknek a karbantartása se annyira olcsó, de legalább több légkörben maradó CO2-t pöfékelnek.
Re mérgek: mit kellett volna csinálnom az előző házban alattunk lakó barommal, akitől akkor is dőlt a füst felfelé a fürdőszobában, miután a tulaj javíttatta a vízvezetékek mentén a réseket? Ill. az IQ-bajnok és haverja égő cigivel szállt be a liftbe?
Magyaro.-ra látogatva meg januárban nem dízelszag, hanem tömény szén+fa füst üli meg a komplett Alföldet (lehet más régiót is). Nem csak a kipufogó 3méteres körzetében, hanem csukott ajtó-ablak mellett a hálószobában.
nem mondom, attól, aki a szomszéd utcai oviba hordja a gyerekét dízel SUV-al, vagy aki bontószökevény, DPF/katalizátor-kiműtött "tuning"roncsokkal jár, annak be kéne zúzni a kocsival együtt a nemesebb szerveit is...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz Apollyon #104 üzenetére
Azert olvass ennek utana, mert a modern, nem mokolt dizelbol a co2-n kivul nem sok minden jon.
Kentartalmat bontja a katalizator, a kormot fogja a dpf, meg a noxot meg fogja az adblue es az asr.
Nyilvan nem hegyilevego, de nem is ifa vagy zil.
Jobban felnek az aggregatok kipuff gazaitol peldaul... Semmelyik generatoron nincs gazkezeles, semmelyik hutoaggregaton sincs, marpedig az osszes hutos kamionon az megy, az osszes hutoboxon az megy, stb.
Lehetne sorolni a hulyesegeket... Nem a karbantartott euro6 dizeltol kell felni... Hanem mondjuk a 0 kompresszios, motorolajjal mukodo bkv busztol...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
válasz Apollyon #107 üzenetére
Egyelőre itt tart a "színvonal":(, sajnos ez a kép áll a kívülállók szemében a dízelekről. Az ominózus járműveken előfordul, hogy kevesebb az utas, mint egy személykocsiban...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz Apollyon #107 üzenetére
A benzines marmint a "modern" kozvetlen befecsis sem veletlenul jon ki reszecskeszurovel.
Bezzeg a regi szar benzines kvazi nem kormol, mert a szivasi ciklusban az uzemanyag homolog kozeget tud alkotni a levegovel... Ez a kozvetlen befecsisnel nem tud vegbemenni.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
"Mindent összevetve a dízeles üzem sokkal mérgezőbb a benzinesnél, sokkal károsabb a környezetre is, hiába fogyaszt kevesebbet."
Nem teljesen helyes a megállapítás.
A dízel motor hatásfoka magasabb a benzinesénél.
A gázolaj kevesebb szén-dioxid kibocsájtás okoz, mint a bezin. Szén-monoxid kibocsájtása csak az Otto motornak van.
Az Euro4 van újabb előírást teljesítő dízel motor korom kibocsájtása minimális. A részecske szűri és elégeti a felhalmozott kormot. A nitrogén oxidok redukciója a mai autóknál már nem a kamu szoftverrel megoldott.Az kevesebb nyilvánosságot kapott, hogy az Otto motorok szennyezés kibocsájtásával is kamuztak a gyártók. Csak nem akkora mértékben, mint a Diesel autók esetében.
Van egy négy éves Mitsubishim. Aki ma vásárolja meg ugyan ezt a modellt magasabb gépjárműadót kell kifizetnie, mint nekem. Németországról beszélünk.Ugyan itt a belsőégésű motor vs. elektromos meghajtás dolgát is sínre tették. Az elmúlt fél esztendőben legalább 35%-t emelkedett az üzemanyag ár. Az idén még terveznek egy második CO2 kibocsájtás adóemelést. Eközben hatalmas ütemben építik ki az 1KV-os töltőhálózatot.
Én már négy éve is vettem volna elektromos autót, csak a töltés megoldatlansága tartott vissza.
A saját autóm szennyezését sem akarom letüdőzni, nemhogy másét. Nyilván ez egy tanyaközpontban nem probléma. A nagyvárosokban viszont az.
Tudom a szennyezőanyag kibocsájtás nem csökken jelentősen, de legalább nem koncentrálódik a zsúfolt helyekre.Még egy dolog, amit a kőolaj alapú üzemanyagoknál mindenki fegyelmen kívül hagy mindenki.
A nyersolaj java része olyan szállítóhajókkal érkezik Európába, amik nehézolajjal üzemelnek. A környezetszennyezés maximalizálása a dolog. Alacsony hatásfok, szűretlen szennyezőanyag kibocsájtás mellett.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Reggie0
félisten
válasz Apollyon #114 üzenetére
Raguglizva Meggyozo.
(#122) Hieronymus : Persze, h nem, hulyeseg az egesz. Pl. euro 5-os viszonylatban is mar ilyen volt:
Egyik motor se jobb masiknal, dizel nyaron vag tele PM-mel, a benzines meg telen. Dizel nitroxid ad, a benzines meg mindenfele aerozolokat. Aztan mindenki eldontheti melyiktol szeretne rakot kapni. De barmelyiket valasztja baj lesz vele. NOx-et legalabb hatekonyan meg lehet fogni adblue-val.
[ Szerkesztve ]