Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Noukoum

    veterán

    Szóval a világ bizonyos részein (Oroszország, Dél-Amerika, Afrika) nem népszerű a villanyautózás. Nem is értem, miért hiszen ezek a világ legfejlettebb területei. :P

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Ixion77 #14 üzenetére

    Ami azt jelenti a gyakorlatban hogy amúgy is autót cserélnének, legalább olyat vesznek ami kevesebb környezeti teherrel jár mint egy belsőégésű és még a városi levegőt sem szennyezik vele.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz D1Rect #18 üzenetére

    Nana! A Mérnökúr megmondta hogy a benzin meg a gázolaj a kúton terem szóval az úgy is van! Meg a becsületes autógyártók által kiadott kibocsátási adatok teljesen valósak hiszen Ő megmondta, azzal kell számolni! Szerinted a valóságban akár többszöröse is lehet? Ő egy Mérnök te meg csak egy gondolkodó ember mégis mit szeretnél te? Ő Szakember! Kopasz is megmondta hogy nem az autó a gond hanem a hajó!

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Reggie0 #79 üzenetére

    Nem, mindenen változtatni kell.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz ArGab #115 üzenetére

    Csak ezt már nem reklámozza az olajlobbi által támogatott sajtó, a magyarnak meg úgyis mindegy hiszen nem szeret utána nézni semminek.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Tüzi #124 üzenetére

    tisztán látható, hogy sok évnyi csökkenés után az elmúlt két évben a gépjármű-állomány kibocsájtása elkezdett emelkedni.
    miért? a suv-ok miatt.

    Nem csak a suvok miatt, hanem egyre több plugin-hibrid is megteszi a hatását leginkább nyilván Európában.

    faszé' nincsenek betiltva?


    Mert ez az egész nem arról szól hogy ártsunk az embereknek. Hanem hogy egy autóból átüljenek egy jobb autóba.
    Egyébként meg ha betiltanák a suvokat akkor csökkennének az autóeladások, azt meg senki nem akarja. (Max a csóró magyarok és az elszánt környezetvédők :P)
    Én sem szeretem a suvokat és szerintem is környezetszennyezőbb de ha egyszer a férfiaknak ez kell epenis miatt, meg aztán ott vannak a nagycsaládosok. Pont úgy nem fogják betiltani őket mint ahogy a plugint se fogják.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz hcl #132 üzenetére

    Mert van rá igény. És ha van igény nagy teljesítményű autóra akkor csinálnak. Villanyautózás megjelenésével ez sem lesz gond, ugyanis sokkal hatékonyabbak mint a belsőégésűek.
    Nem az autó tehet arról hogy sokan képtelenek szabályosan közlekedni. Az meg az ország szégyene hogy ez nincs kellően büntetve.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz angyalpc2 #172 üzenetére

    Ehhez képest fejlesztenek csilliárdokért egy életképtelen technológiát.
    -litium (bányászat környezetszennyezés fél világon át cipelni a brutális súlyt)
    -aksi tönkrementél, élettartam rövid, teljesítmény/kapacitás csökkenés
    -javíthatatlan az aksi, kuka, újra feldolgozás iszonyat drága és környezetszennyező.
    -lassú töltés, "viszonylag" rövid hatótáv, kurva drága, kibaszott nehéz


    Először mondjuk valós információkkal kéne tisztában lenni és utána megérteni miért ez az irány.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Elemental #212 üzenetére

    Persze mert az lenne a legjobb ha sosem merülne le és ingyen lenne, sőt fizetnének azért mert használjuk. Szakértő magyarnak csak akkor lenne jó. :)

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Hi!King #279 üzenetére

    Azt sosem fogod megoldani.
    A plugin-hibrid tök jól hangzik a papíron, azonban a gyakorlatban nagyon keveseknek ideális. Röviden: kinek lehetne jó a plugin-hibrid?
    Nyilván azoknak akinek nem elég a villanyautó hatótávja és szüksége van a gyors tankolásra. Na ők nagyon kevesen vannak, azontúl teljesen felesleges nekik egy akkumulátort cipelni azért hogy a belsőégésűvel járjanak. Persze a városban járhatna villannyal, de azt az akkumulátort belelehetne rakni a tiszta villanyautókba is.
    Akinek nem kell a nagyobb hatótáv (többség) annak teljesen felesleges a plugin-hibrid. Aki meg nem tud fix helyen tölteni annak a plugin-hibrid meg a villanyautó is macera lesz Magyarországon. (mármint nyilván ha a plugint tölteni akarjuk, mert ha nem fogjuk akkor szintén semmi értelme nincs.) Arról nem is beszélve hogy a benzinmotor miatt továbbra is ottmaradnak a nagyobb szervizköltségek és a folyamatos karbantartás. És ha kezdenek valamit a zöld rendszámmal, akkor garantáltan a pluginokat fogják előbb kukázni nem a villanyt.
    Szóval a plugin inkább egy átmeneti megoldás, amivel kilehet játszani a kvótát mert milyen jól néz már ki hogy gyári fogyasztásnak beírunk 1.5liter üzemanyagot. :))

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Hi!King #284 üzenetére

    Pedig baromi sokan vannak azok, akik egy autót tudnak, akarnak fenntartani, ezért a villanyautó nem jöhet szóba a hatótáv miatt.

    Sokan? A mai belépő “nem városi” villanyautók több száz km-t tudnak menni egyetlen villámtöltéssel (30-35p) télen klímával autópályán 130 km/h tempóban. Nyáron vagy esetleg alacsonyabb sebességgel még annál is jóval többet. Ez nem elég?
    Aki 1x millió forintot kiad egy autóra az szerinted 1 autót akar fenntartani? :N Nem igazán.
    Plugin hibridnél azért kevésbé kritikus a töltés, mert rugalmasabb, hiszen egy hétvégi út előtt nem kell fullra tölteni, mint az elektromost, napi ingázás vagy városi, környéki alkalmi utaknál meg megoldható nem otthon is a töltés.

    Persze megoldható csak mindenki sz@rni fog bele. Ugyanis utcai töltővel nem fogsz annyival olcsóbban kijönni hogy megérje az idődet. Ehelyett a benzinmotort fogod használni, rosszabb fogyasztással mint egy ugyanolyan benzines autóval..

    Nem is írtam, hogy végleges megoldás, de a jelenlegi infrastruktúra és hatótávok mellett a többségnek csak második autónak lenne jó a teljesen elektromos.

    Ja mert a többség minden nap megy Münchenbe háromszor egyseggel gondolom.
    Igazán érdekelne hogy a többség hova kívánkozik menni, amire nem elég az a néhányszáz km hatótáv.

    A zöld rendszám pedig el fog tűnni teljesen, ha elég elektromos/hibrid lesz, azzal egyetértek, hogy előbb fog eltűnni hibridnél.

    Persze csak a kettő eltűnése között lehet lesz 10 év.. ha már matek. A cégek miatt a pluginok száma hirtelen nő, ellenben a villanyautók száma itthon lassan növekszik a hazai autóeladásokhoz viszonyítva.
    Szemét dolog lesz ha 5-10 év múlva elveszik a plugintól a zöldrendszámot azért mert aki normálisan töltögeti azzal nincsen gond. De számolni kell vele.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz lionhearted #293 üzenetére

    Ez a parkolóhelyes dolog jópofa, de a töltőhely nem parkolóhely. 80%-nál illik onnan elállni szóval nem hagyhatod ott félnapra.

    Hi!King: Értem és miért gondolod azt hogy nem elég az a hatótáv?

    Ha nem tudod otthon tölteni akkor a plugin is felesleges.

    Szerinted annak való... Ez nem tény, hanem a véleményed.

    Tehát akkor mikor veszel plugint? Sosem? Nem én mondtam, hanem te.
    Értem tehát a többség egy autót tart fent. Miért nem lehet ez elektromos? Tudja a 200-300km-t pályán, max meg kell állni egyszer tölteni vagy lassabban kell menni. Akkor miről beszélünk?
    Szóba sem hoztam az autóbérlést, én azt látom hogy te még a 24 kWh-s Leaf korában élsz. Eltelt 10 év, a villanyautó tökéletes a többségnek ha tudnak otthon tölteni elsődleges autónak. Ellenben ha nem tudsz otthon tölteni akkor a plugin sem jó.
    És itt nem arról van szó hogy bizonyos embereknek nem ideális a plugin mert az. Csak kevesen vannak.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz lionhearted #302 üzenetére

    Nem létező etikett? Ja bocs ez Magyarország, én kérek elnézést.
    Az AC töltő nem feltöltésre való hanem töltésre... Amiről te beszélsz az a DC (villámtöltő).
    Az AC töltő arra való hogy töltsd addig az autódat amíg ott vagy valahol. Nyilvános töltőn amúgy sem töltöd 100-ig az aksit.
    Igen jópofa a hülyeséged, nyugi. Ellenben normális ember nem fog plugint ilyen helyeken tölteni mert nem arra van kitalálva. Az az elektromos autóknak van, nem neked. Az meg hogy kirándulással akarod megmagyarázni a plugin értelmét.. :))
    Kirándulós autót a népnek. :P
    Fogadd el hogy a nyilvános töltő nem a tied, hanem mindenkié. Majd ha lesz neked töltőd akkor akkor töltöd amikor akarod. És sírhatsz nyugodtan de majd a szolgáltató elintézi hogy anyagilag ne tölts ott. Lásd Tesla suc... Érdekes működik a rendszer, pont az ilyenek miatt van mint te.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz lionhearted #305 üzenetére

    Idézek az általád linkelt cikkből:

    Ne foglald el a helyet, ha nem töltesz!
    Ha az autód nem elektromos, nem tölthető, vagy csak nincs szükséged töltésre, akkor ne állj a töltőhöz tartozó parkolóhelyre. Amíg ott parkolsz, addig jöhet olyan villanyautós, akinek a továbbjutásához vagy hazajutásához töltenie kellene. Hiába volt még egy szabad hely, amikor odaálltál, ha azt vagy azokat időközben másik villanyautó elfoglalta.

    Állj át máshova, amikor lejár a töltésed!
    Bosszantó dolog, amikor megérkezünk egy töltőhöz, de nem férünk hozzá, mert egy már feltöltődött autó foglalja a csatlakozót (és a helyet). Az autó csatlakoztatásakor a töltő sebességének ismeretében becsüld meg, hogy kb. mikorra fog végezni a töltés, és legkésőbb a töltés lejártakor állj el az autóval egy másik parkolóhelyre. A zöld rendszámmal a legtöbb helyen szerencsére ingyenesen parkolhatunk, így hátrány nem ér. Neked is könnyebb lesz legközelebb szabad töltőt találnod, ha mindenki így cselekszik.

    A hely kizárólag a töltés idejére használható!
    Ha nem használod ezt az elektromos autó töltőt, akkor ne állj meg a mellette/előtte, hogy akinek szüksége van a töltésre a továbbjutáshoz, az odaférjen a töltőhöz, ne kelljen másik töltési lehetőséget keresgélnie. Az idő neked is és neki is egy olyan erőforrás, amiből csak kevés van. Segítsük egymást, hogy ne pazaroljuk az időnket!

    Ha az autót éjszakára otthagyod, akkor reggel minél korábban állj arrébb!
    Ha az autód éjszakára nyilvános váltóáramú töltőn hagyod, akkor reggel minél korábban próbálj meg átállni egy másik parkolóhelyre, hogy a reggel a környékre érkezők fel tudják tenni az autójukat tölteni. Neked lehet, hogy nem számít sokat, de elképzelhető, hogy a következő autósnak az egész napja borul, ha nem tud időben tölteni.
    Előfordulhat, hogy legközelebb neked lesz nagy szükséged valamelyik töltőre!

    Ezt az etiketett nem én hoztam létre, és természetesen nem kell mindennel egyetértenem benne. A cikk egyébként nem említi hogy a nyilvános AC töltő nem éjszakai töltésre való, de azt sem hogy arra valók. Picit naív az író hogy majd biztos valaki csak azért korán fel fog kelni hogy másnak jusson hely. Nyilván.

    Sehol egy betű arról, hogy nem lehet 100%-ra tölteni. Egyébként szép logikai bukfenc, de képzeld, ha nem vagyok ott "valahol", akkor a kocsim sincs már ott, mert azzal jöttem, azzal megyek. :U

    Linkeltél egy etikettett amiben nincs benne a százalékokkal kapcsolatos dolog. Létezik olyan amiben benne van, hidd el. Ez nem törvény hanem illem. Nem kötelező betartani, csak aztán nem kell meglepődni hogy bizonyos emberek nem ugyanúgy kezelik azt hogy valaki nem megfelelően használ valamit :)
    Ez a nem vagy ott ahol valami amit ideírtál ez totál értelmetlen, de lásd milyen korrekt vagyok: AC töltőt úgy szokták használni amit egyébként te is említettél. Bevásárolnak, ügyeket intéznek stb. Ha kirándulnak akkor megállnak egy városban megnézik amit akarnak, részt vesznek azon a programon amin szerettek volna vagy ebédelnek majd 1-2 óra múlva továbbállnak. Tulajdonképpen te fent azt írtad le hogy AC töltés közben ott maradsz végig az autónál, mert ha már nem ott vagy akkor az autó sincs ott. :))

    Többi írásod nettó személyeskedés némi szalmabáb érvelési hibával. Köszi, de anyukám jól van. Kívánok neked is erőt, egészséget.

    Rossz szokásom hogy felveszem azt a stílust amilyen módon velem kommunikálnak az emberek. Nem érdeklődtem anyukád iránt, de örülök hogy jól van. Mondjuk egészséget meg erőt neked nem biztos hogy kívánnék mert úgy látom neked is olyan jó kis magyaros stílusod van ami szerint kit érdekel más az a lényeg hogy neked jó legyen. De hát nem vagyunk egyformák.
    Szalmaláb érvelés, ilyenekkel általában azok jönnek akik nem tudnak érveket felhozni. Mint most te. :P

    #306MaCS_70
    Egyrészt Hanula Barna remek gondolatain jókat lehet mosolyogni, egyébként részben ezen is.
    Miért baj az hogy nagyobb akkumulátort cipelek magammal a hétköznapokban? Szerinted az jobb hogy ha egy benzinmotort cipelek annak minden hátrányával és előnyével együtt? :N

    Tipikus példa: hét közben városi, elővárosi szaladgálásra kell az autó, de időnként befigyelnek a hosszú utak is.
    Ha az hoszzú, mondjuk egy nap alatt 300 km-es útra méretezem a kapacitást, akkor hét közben az akkum egy kis részét használom csak ki, pedig az egész ki van fizetve. Bőven elég lenne a harmada-negyede is. Mégis kell a nagy pakk az időnként előforduló hosszabb utak miatt.

    Ahogy a benzinmotort sem használod pedig azt is kifizetted. Logikus lenne amit írsz ha a plugin egy villanyautó lenne, ki beszerelhető benzinmotorral. Na az nem ilyen. :)

    Egy PlugIn viszont megoldja a problémát, mivel jóval olcsóbb lehet, mint a teljesen villanyos, a városban nem füstölök vele és az autózásaim többségében villannyal megy, viszont elindulhatok vele messzire, sőt, akármilyen messzire. Ilyenkor ugyan benzint fogyaszt, de messze nem annyit, mint amennyit kifizettem volna a teljesen villanyos autó feláraként.

    Hát a jóval olcsóbb relatív, kinek mi. Az anyagiakba én ebben az esetben nem mennék bele mert nagyon ritka az ahol van egyforma plugin-hibrid és villanyautó is. De ha gondolod belemehetünk. Ugyanis a benzines autó (azaz most plugin') nagyon jó addig míg meg nem veszed, csak mikor el kell kezdeni költeni rá már nem lesz annyira olcsó móka. Drágább kötelező szerviz, drágább és gyakoribb szervizek. Lehet hogy ezek 2-3 évesen még nem fájnak, de 10-15 évesen már fognak.
    Környezeti teherről nem is beszélve, bár ez ugye nagyban függ hogy mennyi benzint használsz el. Az a baj hogy 300km-re már egy villanyautó is tökéletes, nem kell hozzá plugin. 10 évvel ezelőtt azt mondom hogy igen egy jó alternatíva sokaknak a plugin de az aksi növekedéseknek és a töltőhálózat fejlesztésének köszönhetően egyre kevesebb értelmét látom. És nem csak én..
    És legyek én a kisördög. Akkumulátordegradáció ;] Játszunk el a gondolattal hogy ezekben a plugin-hibridekben jól kezeleik az akkumulátorokat és 10 év alatt degradálódik 20%-ot. Mennyit tud most egy plugin nyáron városban elektromosan, 50km-t? Akkor az 10 év múlva 40km, télen meg 30-35km. mindez 100-0%, úgy hogy autóúton valószínűleg kevesebb lenne.
    És akkor feltételeztem hogy egy nem elektromos autóban megcsinálták normálisan az aksi hűtést fűtést (nem valószínű), és nincs is elég balansz az aksinak a méretéből fakadóan. Előfűteni hűteni szintén nem fogod az autódat mert kicsi az aksi, ezt csak akkor tudod megtenni ha úgy hagyod ott az autót hogy töltőn van.
    Tehát konkrétan ezek a plugin-hibridek 10-20 év múlva használhatatlanok lesznek mert az aksi gyenge lesz (csere kellene, csak kifogja valaki fizetni az árát? Nem hiszem mert nem éri meg) a belsőégésű motorokat pedig nem kell bemutatni. Magyarul rohadt sokat kell majd költeni rá. Ahelyett hogy vettünk volna egy villanyautót és 10-20 évesen azon szomorkodnánk hogy hogy a gyári hatótáv értekeknek a már csak a 80-60%-át hozza. Ami mondjuk nyáron városba még mindig 240-180km vagy éppen 350-250km). Akárhogy nézem, nem adja ki sehogy.
    Persze van benne logika, adjuk el a plugint mielőtt probléma lenne vele. :C Kösz, de én ebből nem kérek. És tudom hogy nagyon sokaknak tetszik a plugin-hibrid koncepció mert nagyon jól néz ki papíron, tényleg. De a gyakorlat más mutat. Ettől persze még lehet hogy valakinek jó, meg valakinek bejön.

    #309Reggie0
    Az eladások is azt mutatták meg hogy amint megjelent a 94ah (nagyobb aksis verzió) akkor már nem kellett alig a rex. Nem véletlen szűnt meg (kivétel azthiszem az USA)

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Hi!King #313 üzenetére

    Az a baj, hogy 300 km-el számolsz, holott a legtöbb elektromos, amit ma eladnak, nem tud ennyit, vagy legalábbis reálist körülmények között nem.

    300km egy villámtöltéssel télen 130 km/h klímával. Ezt bármely nem városi villanyautó tudja most, nem kell hozzá tesla. Szóval de, tud ennyit. 200km-t meg töltés nélkül is tudnak.

    Mikor 10-20 éves lesz, akkor azon célprofilra, amire vették, ugyanúgy használhatatlan lesz, cserébe az aksi cseréje, felújítása még jóval drágább lesz, mint a plugin hibrid esetében.
    Az gondolom eszedbe se jutott hogy olyan tulajhoz kerül az autó akinek bőven jó a lecsökkent hatótáv is. Jóval drágább lesz. Aha. A belsőégésű autók pont erről híresek, hogy nincs bajuk de ha véletlen van akkor olcsó a javítás. :))

    Emellett ugye az új, nagyobb aksijú elektromos autók miatt eleve nagyon gyorsan el fog avulni, így a maradvány értéke is nagyon gyorsan esni fog.

    Mert a plugin autók annyira jól tartják az árukat.. Az új autó mindig bukni fog mindegy milyen, ha valaki ettől fél akkor vegye meg néhány évesen.
    Arról nem is beszélve, hogy aki plugin hibridet vesz, az univerzális autóként hosszabb utakra is használja, tehát simán beletesz 10 év alatt legalább 300-400 ezer km-t, vagy többet, hosszabb utakra nyilván benzines hajtásra, emiatt kevésbé releváns, hogy 10 éves kora után mi lesz vele, mint az elektromos autó esetében, mivel eleve nagyobb kihasználtsága lesz, mint a jórészt második autónak eladott elektromosok.

    Persze persze, majd józsibácsi megveszi a plugint és azért fog kétszer annyi menni vele mert te szerinted annyit kéne. Értsd már meg, a plugin nem egy rétegautó jelenleg hanem ez váltja fel a hagyományos autókat. Ezt magyarázom már mióta és képtelen vagy megérteni. Nem azok veszik a plugint akiknek való hanem mindenki.
    Igen baromi jó lenne a magyar autóvezetők 2-3%-nak a plugin-hibrid. Tényleg. Villanyos meg 90%-nak. És akkor nézd meg az európai autóeladásokat…
    Ezt a második autós baromság meg annyira vicces, szintén csak a villanyautós eladásokra tudok hivatkozni. Nem a smartok vannak az élen, nyugi.
    Kérdezz meg néhány családot ahol van egy kis városi villany és egy belsőégésű hogy melyikkel mennek többet. 90%-k a villanyt fogja mondani garantálom. Akkor melyik is a második autó? Mintha bármit is számítana hogy a dízel?

    Ami pedig az illemet illeti, számomra ez is egy érv arra, hogy még nagyon gyerekcipőben jár az elektromos autózás, hiszen ha be akarod tartani az illemet, az egy rakás macerával jár. Pl. egész napos program esetében nem hagyod ott az autódat egy ilyen töltőnél, mert jófiú vagy, de akkor te szívsz, hogy hogyan fogod tölteni a visszaútra.

    Mert a benzinkúton nincs illem? Szemetelhetek, wc-nek használhatom, állhatok ott ahol más tankolna?
    Ezek szerint a benzines és dízelautók gyerekcipőben járnak?
    Akkor fogsz szívni ha idióta vagy. Semmi köze az autónak hozzá.
    Erősen javaslom hogy ha tényekről akarsz csevegni, akkor merülj el a témában.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Hi!King #323 üzenetére

    A bármely nem városi villanyautó simán egs felső-középkategóriáa benzines autó áran van. Ma nagyon kevesen tehetik meg, hogy megvegyék.

    Pluginról és villanyról volt szó, a plugin hibrid se olcsó ám. Nehezen hiszem hogy a 11-14 milliós árkategória felső-középkategória lenne benzinesnél. Mikor egy full fapad golf 8 millió..

    Teljesen mindegy kihez kerül, mert ha kevesebbnek ideális, az csökkenti a használt piaci árát, kereslet-kínálat.

    Szerinted. Az idő eldönti.

    És hogy jönnek ide a belsőégésű autók, már megint milyen szalmabábot akarsz cáfolni? Nyilván azok ara is sokat fog esni, ha a jelenlegieknél jobb elektromos autók lesznek a piacon, és olcsóbban.

    Mondjuk úgy hogy a plugin hibirdben benzinmotor van?
    De abban igazad van hogy a szöveget értelmezni kell ahhoz hogy ebben az esetben a belső égésű = plugin. Egyértelműbb ha csak plugint írok.

    Tehát összegezve semmit nem tudtál felhozni azzal szemben hogy a plugin hibrid nem egy nagyon pici rétegnek ideális autó jelenleg. Kár volt egymás idejét pazarolni.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz hunluki #330 üzenetére

    Hagyományos belsőégésűhöz képest. De itt pluginról és tiszta villanyról volt szó, ráadásul újról nem használtról.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

Új hozzászólás Aktív témák