Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ixion77

    őstag

    válasz Noukoum #13 üzenetére

    És a leggazdagabb. Sok hülye van arrafelé akik nem bírják mire pazarolni a pénzt, ezért elektromos autót vesznek ezzel megnyugtatva a lelküket hogy ők tettek a környezetvédelemért.

    "Seems like humanity needs war and famine to correct itself."

  • Reggie0

    félisten

    válasz Noukoum #89 üzenetére

    Vegul igen.

    #92 Apollyon: Dehogy, a hype es a jovobeni korlatozasoktol valo felelem is nagyon szamit. A dizel mergezobb, de nem mondanam, hogy karosabb ezert elsosorban a varosokbol kell kiszoritani.

  • válasz Noukoum #127 üzenetére

    nagycsaládosok... ugyan már.
    suv azért kell, legyen hova betennie az arcát, mert egy normál autóba már nem fér be...

    ráadásul ezen gondolkodás miatt lett a devizahitel-cunami is... "ha a szomszédnak van jakuzzija, akkor nekem is kell, ha neki van suv-ja akkor nekem is kell"
    épeszű családos ember kombit vesz. nagyonnagycsaládos meg kisbuszt.
    "ez kell epenis miatt"
    ennyi

    sose felejtem el, hogy ember mit görcsölt mire az x6-ba betett két felnire szerelt téligumit.
    ennyi a suv-ról és a pakolhatóságról... ezerszer többet ér egy multipla is ebből a szempontból...

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz Noukoum #127 üzenetére

    Egyáltalán mi a halálnak családi autókba 100+ paci?
    Ja, mert a német autópályán lehet menni 130-nál többel is. Kb. sehol máshol meg nem, és mindenkinek macera a sebességet be nem tartók pl. itthon.

    Mutogatni való hater díszpinty

  • Hi!King

    őstag

    válasz Noukoum #281 üzenetére

    Pedig baromi sokan vannak azok, akik egy autót tudnak, akarnak fenntartani, ezért a villanyautó nem jöhet szóba a hatótáv miatt.

    Plugin hibridnél azért kevésbé kritikus a töltés, mert rugalmasabb, hiszen egy hétvégi út előtt nem kell fullra tölteni, mint az elektromost, napi ingázás vagy városi, környéki alkalmi utaknál meg megoldható nem otthon is a töltés.

    Nem is írtam, hogy végleges megoldás, de a jelenlegi infrastruktúra és hatótávok mellett a többségnek csak második autónak lenne jó a teljesen elektromos.

    A zöld rendszám pedig el fog tűnni teljesen, ha elég elektromos/hibrid lesz, azzal egyetértek, hogy előbb fog eltűnni hibridnél.

  • válasz Noukoum #291 üzenetére

    "Persze megoldható csak mindenki sz@rni fog bele. Ugyanis utcai töltővel nem fogsz annyival olcsóbban kijönni hogy megérje az idődet. Ehelyett a benzinmotort fogod használni, rosszabb fogyasztással mint egy ugyanolyan benzines autóval.. "

    Próbáltad? A plusz súly nem ad ám akkora fogyasztás többletet. Egyébként pedig konstrukció függő.
    Egyébként idő kérdés... nincs is jobb, mint amikor tele van a parkoló, de van pár töltőhely, ami teljesen üres. Beállsz, bedugod. Érdemes megfigyelni. Persze, ha mindenkinek dugós kocsija lenne ez is változna, de azért nem holnapra cserélnek autóparkot az emberek.

    [ Szerkesztve ]

    Tegnap még működött...

  • Hi!King

    őstag

    válasz Noukoum #291 üzenetére

    "Sokan? A mai belépő “nem városi” villanyautók több száz km-t tudnak menni egyetlen villámtöltéssel (30-35p) télen klímával autópályán 130 km/h tempóban. Nyáron vagy esetleg alacsonyabb sebességgel még annál is jóval többet. Ez nem elég?"

    Nem, nem elég. Főleg akkor nem, ha nem tudod otthon tölteni, mert nem családi házban laksz, így a hétvégi program előtt el kell vinni tölteni, és rossz esetben még útközben is 30-35 perc töltés, ha mondjuk túrázni mennénk a Tátrába vagy a Raxra, ahol jó eséllyel szintén nem lehet még tölteni.

    "Aki 1x millió forintot kiad egy autóra az szerinted 1 autót akar fenntartani? :N Nem igazán."

    Nyilván nem, de épp erről beszéltem, hogy jelenlegi infrastruktúra és hatótávok mellett második autónak való.

    "Persze megoldható csak mindenki sz@rni fog bele. Ugyanis utcai töltővel nem fogsz annyival olcsóbban kijönni hogy megérje az idődet. Ehelyett a benzinmotort fogod használni, rosszabb fogyasztással mint egy ugyanolyan benzines autóval.."

    Ja, csak akkor nem veszek plugin hibridet, ha nem akarom elektromosan használni. Nyilván ezt a döntést erősen befolyásolja a zöld rendszám, ami mint már írtam, ezer sebből vérző koncepció, ami idővel el fog tűnni.

    "Ja mert a többség minden nap megy Münchenbe háromszor egyseggel gondolom.
    Igazán érdekelne hogy a többség hova kívánkozik menni, amire nem elég az a néhányszáz km hatótáv."

    A többség 1 autót tart fenn, vagy ha többet, akkor sem feltétlenül funkcionalitás alapján, hanem inkább hogy több családtag tudjon mozogni. Ezért a hosszabb utaknak ugyanúgy bele kell férniük, mint a rövidebbeknek. Ha hétvégente csinálsz egy nagyobb programot, és ebből csak minden harmadik necces villanyautóval, akkor már nem éri meg csak akkor autót bérelni, ami amúgy is macerásabb, de elárulom, hogy nagyon sokan vannak, akik hétköznap amúgy sem használják az autójukat, mi is így voltunk ezzel járvány előtt. Nem kell naponta München, elég 3 hetente 200-300 km-re bármi, az már necces egy átlag villanyautóval, főleg ha amúgy is korán kell kelni az odaéréshez, és akkor még bekavarna egy plusz töltés.

    "Persze csak a kettő eltűnése között lehet lesz 10 év.. "

    Remélem nem, mert az elkeserítő lenne belvárosi közlekedés szempontjából.

  • válasz Noukoum #300 üzenetére

    "Ez a parkolóhelyes dolog jópofa, de a töltőhely nem parkolóhely. 80%-nál illik onnan elállni szóval nem hagyhatod ott félnapra."

    Hasraütött statisztika, plusz nem létező etikett tiltja meg?
    AC töltőn a nem ingázás visszatöltése (tehát teljesen valid x-100 töltés) azért igénybe veszi a töltést 4+ órán át is.
    Jópofa, hogy megyek bevásárolni, és 0,5-1 órát töltőn hagyom a kocsit?
    Jópofa, hogy van a parkolóházaknak elkülönített zöld részei?
    Jópofa, hogy kiránduláskor 3-4 órán át töltök egy közeli töltőponton, ahelyett, hogy parkolóhelyet keresnék?

    Szerintem fogadd el nyugodtan, hogy az AC töltők (amik nem az esetek 20%-a) esetén órákig ott lehet és szabad is állni, ami az én elvárásaimnak/igényeimnek megfelelően parkolóhely.

    Lásd még: desztinációs töltőpont.

    Tegnap még működött...

  • válasz Noukoum #304 üzenetére

    "Az AC töltő arra való hogy töltsd addig az autódat amíg ott vagy valahol. Nyilvános töltőn amúgy sem töltöd 100-ig az aksit."

    https://villanyautosok.hu/tolto-hasznalati-etikett/

    Sehol egy betű arról, hogy nem lehet 100%-ra tölteni. Egyébként szép logikai bukfenc, de képzeld, ha nem vagyok ott "valahol", akkor a kocsim sincs már ott, mert azzal jöttem, azzal megyek. :U

    Többi írásod nettó személyeskedés némi szalmabáb érvelési hibával. Köszi, de anyukám jól van. Kívánok neked is erőt, egészséget.

    [ Szerkesztve ]

    Tegnap még működött...

  • Hi!King

    őstag

    válasz Noukoum #312 üzenetére

    Az a baj, hogy 300 km-el számolsz, holott a legtöbb elektromos, amit ma eladnak, nem tud ennyit, vagy legalábbis reálist körülmények között nem. Mikor 10-20 éves lesz, akkor azon célprofilra, amire vették, ugyanúgy használhatatlan lesz, cserébe az aksi cseréje, felújítása még jóval drágább lesz, mint a plugin hibrid esetében. Emellett ugye az új, nagyobb aksijú elektromos autók miatt eleve nagyon gyorsan el fog avulni, így a maradvány értéke is nagyon gyorsan esni fog. Arról nem is beszélve, hogy aki plugin hibridet vesz, az univerzális autóként hosszabb utakra is használja, tehát simán beletesz 10 év alatt legalább 300-400 ezer km-t, vagy többet, hosszabb utakra nyilván benzines hajtásra, emiatt kevésbé releváns, hogy 10 éves kora után mi lesz vele, mint az elektromos autó esetében, mivel eleve nagyobb kihasználtsága lesz, mint a jórészt második autónak eladott elektromosok.

    Ami pedig az illemet illeti, számomra ez is egy érv arra, hogy még nagyon gyerekcipőben jár az elektromos autózás, hiszen ha be akarod tartani az illemet, az egy rakás macerával jár. Pl. egész napos program esetében nem hagyod ott az autódat egy ilyen töltőnél, mert jófiú vagy, de akkor te szívsz, hogy hogyan fogod tölteni a visszaútra.

    [ Szerkesztve ]

  • válasz Noukoum #312 üzenetére

    Akkor idézet tőled:
    "Persze megoldható csak mindenki sz@rni fog bele. Ugyanis utcai töltővel nem fogsz annyival olcsóbban kijönni hogy megérje az idődet. Ehelyett a benzinmotort fogod használni, rosszabb fogyasztással mint egy ugyanolyan benzines autóval.. "

    "Ellenben normális ember nem fog plugint ilyen helyeken tölteni mert nem arra van kitalálva. Az az elektromos autóknak van, nem neked."

    Tehát vagy bunkó vagyok, mert szarok a töltésre, vagy bunkó vagyok, mert mások (akik megérdemlik, mert teljesen elektromos autót vettek, nem én proli PHEVes) elől veszem el a töltőt.

    "A cikk egyébként nem említi hogy a nyilvános AC töltő nem éjszakai töltésre való, de azt sem hogy arra valók."

    Érdekes mód, ezt nem tudtad tőlem idézni, mivel nem ezt mondtam. A parkolóhely a te értelmezésed szerint éjszakára van, az enyém szerint meg nem kizárólag. Hanem az úti célom közelében lerakott autómnak.

    "Szalmaláb érvelés, ilyenekkel általában azok jönnek akik nem tudnak érveket felhozni. Mint most te. "
    Van érvem, csak hülyeségre nincs. Lásd fent. Érvelsz amellett, hogy csak a parasztok töltik egész éjjel az autót, mint én, csak én ilyet sose fogalmaztam meg.
    Vagy szalmabáb 2.:
    Első idézeted volt, hogy időpazarlás a PHEV töltésével foglalkozni, ezért úgy is szarnak bele. Az én érvem az volt, hogy számomra idő és idegmegóvó jellege van, hogy az amúgy közel lemerült autómat a töküres, és senki által nem használt nyilvános töltőre tenni. Szinte mindig van hely, szinte sose áll mellém senki (ergo nem basszák nekem az ajtót). Ez volt az én érvem... mi a te érved erre? Mutatom:
    "Igen jópofa a hülyeséged, nyugi. Ellenben normális ember nem fog plugint ilyen helyeken tölteni mert nem arra van kitalálva. Az az elektromos autóknak van, nem neked. Az meg hogy kirándulással akarod megmagyarázni a plugin értelmét.."
    Tehát szó nincs már az időelbaszásról, meg töltő keresésről, hanem arról, hogy milyen beteg az elmém, és hogyan merészelem a tölthető autómat tölteni.

    "Az AC töltő nem feltöltésre való hanem töltésre... Amiről te beszélsz az a DC (villámtöltő)."
    A PHEV-eken rendszerint nincs DC csatlakozó. DC-n legtöbbször nem lehet "feltölteni", és pont az etikett tiltja, hogy addig foglald a villámtöltőt a lassú 80% feletti töltéseddel, míg az valakinek villám is lehetne. Tehát nem, feltölteni itt nem lehet, és etikett szerint nem is szabad. DC áthaladó forgalomnak van kitalálva. Erre a PHEV tulajoknak tényleg nincs idejük, sem szükségük és legtöbbször lehetőségük sem.

    "Tulajdonképpen te fent azt írtad le hogy AC töltés közben ott maradsz végig az autónál, mert ha már nem ott vagy akkor az autó sincs ott. "
    És nyilván ilyet se állítottam. Te állítottad azt, hogy csak addig használjam, amíg ott vagyok valahol (nekem azt jelenti, hogy a közelben). Ha nem vagyok a közelben, akkor az autóm sincs ott, mert elmentem. Nyilvánvaló, csak nem akarod érteni, hogy rosszul fogalmaztál. Mert abból indultál ki, hogy én éjszakára meg P+R-ben használom, ami szintén sehol nem volt leírva, de neked ez lehet a parkolóhely jelentése, nekem meg más.

    [ Szerkesztve ]

    Tegnap még működött...

  • Reggie0

    félisten

    válasz Noukoum #312 üzenetére

    Váltóáramú áram nem is létezik, talan a vasutasoknal, de igazabol ott se.

    [ Szerkesztve ]

  • Hi!King

    őstag

    válasz Noukoum #319 üzenetére

    "300km egy villámtöltéssel télen 130 km/h klímával. Ezt bármely nem városi villanyautó tudja most, nem kell hozzá tesla. Szóval de, tud ennyit. 200km-t meg töltés nélkül is tudnak."

    A bármely nem városi villanyautó simán egs felső-középkategóriáa benzines autó áran van. Ma nagyon kevesen tehetik meg, hogy megvegyék.

    "Az gondolom eszedbe se jutott hogy olyan tulajhoz kerül az autó akinek bőven jó a lecsökkent hatótáv is. "

    Teljesen mindegy kihez kerül, mert ha kevesebbnek ideális, az csökkenti a használt piaci árát, kereslet-kínálat.

    " A belsőégésű autók pont erről híresek, hogy nincs bajuk de ha véletlen van akkor olcsó a javítás. "

    És hogy jönnek ide a belsőégésű autók, már megint milyen szalmabábot akarsz cáfolni? Nyilván azok ara is sokat fog esni, ha a jelenlegieknél jobb elektromos autók lesznek a piacon, és olcsóbban.

    A plugin hibrideké is sokat fog esni, nyilván, nem állítottam az ellenkezőjét, de ugyanazon okból a jelenelgi elektromosoké is.

    A többit elolvasva javaslom, hogy magaddal vitatkzozz tényleg olyan dolgokat próbálsz cáfolni, aminek több esetben is 180 fokban az ellenkezőjét állítottam (lásd plugin hibridek). Az meg, hogy azt írtam, másodlagos autó, abban is lattam megragadtad a lényeget. Nem az a lényeg, hogy melyiket használjak többször, hanem az, hogy nem váltja le egyelőre az elektromos a benzinest, ezért mindkettőre szüksége van a csaladnak. Vagy bérel néha egyet, csak már arról is írtam, hogy macerás.

    Részemrő lennyi volt, latom nem kedveled a kulturált vitát, sajnálom, hogy az első szalmabábnál nem vagtam le, hpgy mekkora troll vagy.

  • schawo

    titán

    válasz Noukoum #327 üzenetére

    Pályán 200km-t tudó KIA e-NIRO 10m alatt van. Jóval nagyobb autó, mint a Golf, és ezerszer felszereltebb.

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • hunluki

    senior tag

    válasz Noukoum #327 üzenetére

    Árakról annyit hogy nagyon hamar meg tud ám térülni és ne csak új autót nézz, ott a használt piac is. Astráról váltottam amperára, 3,5 misi volt az autó. Előtte havi 35k pénzem elment benzinre, most ez a költségem leesett havi 5k-ra villanyból.
    Még ha hitelt is veszel fel rá, a törlesztő visszajön üzemanyag árban. Legalábbis nekem napi 2x30km ingával brutál mód hozza vissza.

Új hozzászólás Aktív témák