Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Noukoum

    veterán

    válasz lionhearted #305 üzenetére

    Idézek az általád linkelt cikkből:

    Ne foglald el a helyet, ha nem töltesz!
    Ha az autód nem elektromos, nem tölthető, vagy csak nincs szükséged töltésre, akkor ne állj a töltőhöz tartozó parkolóhelyre. Amíg ott parkolsz, addig jöhet olyan villanyautós, akinek a továbbjutásához vagy hazajutásához töltenie kellene. Hiába volt még egy szabad hely, amikor odaálltál, ha azt vagy azokat időközben másik villanyautó elfoglalta.

    Állj át máshova, amikor lejár a töltésed!
    Bosszantó dolog, amikor megérkezünk egy töltőhöz, de nem férünk hozzá, mert egy már feltöltődött autó foglalja a csatlakozót (és a helyet). Az autó csatlakoztatásakor a töltő sebességének ismeretében becsüld meg, hogy kb. mikorra fog végezni a töltés, és legkésőbb a töltés lejártakor állj el az autóval egy másik parkolóhelyre. A zöld rendszámmal a legtöbb helyen szerencsére ingyenesen parkolhatunk, így hátrány nem ér. Neked is könnyebb lesz legközelebb szabad töltőt találnod, ha mindenki így cselekszik.

    A hely kizárólag a töltés idejére használható!
    Ha nem használod ezt az elektromos autó töltőt, akkor ne állj meg a mellette/előtte, hogy akinek szüksége van a töltésre a továbbjutáshoz, az odaférjen a töltőhöz, ne kelljen másik töltési lehetőséget keresgélnie. Az idő neked is és neki is egy olyan erőforrás, amiből csak kevés van. Segítsük egymást, hogy ne pazaroljuk az időnket!

    Ha az autót éjszakára otthagyod, akkor reggel minél korábban állj arrébb!
    Ha az autód éjszakára nyilvános váltóáramú töltőn hagyod, akkor reggel minél korábban próbálj meg átállni egy másik parkolóhelyre, hogy a reggel a környékre érkezők fel tudják tenni az autójukat tölteni. Neked lehet, hogy nem számít sokat, de elképzelhető, hogy a következő autósnak az egész napja borul, ha nem tud időben tölteni.
    Előfordulhat, hogy legközelebb neked lesz nagy szükséged valamelyik töltőre!

    Ezt az etiketett nem én hoztam létre, és természetesen nem kell mindennel egyetértenem benne. A cikk egyébként nem említi hogy a nyilvános AC töltő nem éjszakai töltésre való, de azt sem hogy arra valók. Picit naív az író hogy majd biztos valaki csak azért korán fel fog kelni hogy másnak jusson hely. Nyilván.

    Sehol egy betű arról, hogy nem lehet 100%-ra tölteni. Egyébként szép logikai bukfenc, de képzeld, ha nem vagyok ott "valahol", akkor a kocsim sincs már ott, mert azzal jöttem, azzal megyek. :U

    Linkeltél egy etikettett amiben nincs benne a százalékokkal kapcsolatos dolog. Létezik olyan amiben benne van, hidd el. Ez nem törvény hanem illem. Nem kötelező betartani, csak aztán nem kell meglepődni hogy bizonyos emberek nem ugyanúgy kezelik azt hogy valaki nem megfelelően használ valamit :)
    Ez a nem vagy ott ahol valami amit ideírtál ez totál értelmetlen, de lásd milyen korrekt vagyok: AC töltőt úgy szokták használni amit egyébként te is említettél. Bevásárolnak, ügyeket intéznek stb. Ha kirándulnak akkor megállnak egy városban megnézik amit akarnak, részt vesznek azon a programon amin szerettek volna vagy ebédelnek majd 1-2 óra múlva továbbállnak. Tulajdonképpen te fent azt írtad le hogy AC töltés közben ott maradsz végig az autónál, mert ha már nem ott vagy akkor az autó sincs ott. :))

    Többi írásod nettó személyeskedés némi szalmabáb érvelési hibával. Köszi, de anyukám jól van. Kívánok neked is erőt, egészséget.

    Rossz szokásom hogy felveszem azt a stílust amilyen módon velem kommunikálnak az emberek. Nem érdeklődtem anyukád iránt, de örülök hogy jól van. Mondjuk egészséget meg erőt neked nem biztos hogy kívánnék mert úgy látom neked is olyan jó kis magyaros stílusod van ami szerint kit érdekel más az a lényeg hogy neked jó legyen. De hát nem vagyunk egyformák.
    Szalmaláb érvelés, ilyenekkel általában azok jönnek akik nem tudnak érveket felhozni. Mint most te. :P

    #306MaCS_70
    Egyrészt Hanula Barna remek gondolatain jókat lehet mosolyogni, egyébként részben ezen is.
    Miért baj az hogy nagyobb akkumulátort cipelek magammal a hétköznapokban? Szerinted az jobb hogy ha egy benzinmotort cipelek annak minden hátrányával és előnyével együtt? :N

    Tipikus példa: hét közben városi, elővárosi szaladgálásra kell az autó, de időnként befigyelnek a hosszú utak is.
    Ha az hoszzú, mondjuk egy nap alatt 300 km-es útra méretezem a kapacitást, akkor hét közben az akkum egy kis részét használom csak ki, pedig az egész ki van fizetve. Bőven elég lenne a harmada-negyede is. Mégis kell a nagy pakk az időnként előforduló hosszabb utak miatt.

    Ahogy a benzinmotort sem használod pedig azt is kifizetted. Logikus lenne amit írsz ha a plugin egy villanyautó lenne, ki beszerelhető benzinmotorral. Na az nem ilyen. :)

    Egy PlugIn viszont megoldja a problémát, mivel jóval olcsóbb lehet, mint a teljesen villanyos, a városban nem füstölök vele és az autózásaim többségében villannyal megy, viszont elindulhatok vele messzire, sőt, akármilyen messzire. Ilyenkor ugyan benzint fogyaszt, de messze nem annyit, mint amennyit kifizettem volna a teljesen villanyos autó feláraként.

    Hát a jóval olcsóbb relatív, kinek mi. Az anyagiakba én ebben az esetben nem mennék bele mert nagyon ritka az ahol van egyforma plugin-hibrid és villanyautó is. De ha gondolod belemehetünk. Ugyanis a benzines autó (azaz most plugin') nagyon jó addig míg meg nem veszed, csak mikor el kell kezdeni költeni rá már nem lesz annyira olcsó móka. Drágább kötelező szerviz, drágább és gyakoribb szervizek. Lehet hogy ezek 2-3 évesen még nem fájnak, de 10-15 évesen már fognak.
    Környezeti teherről nem is beszélve, bár ez ugye nagyban függ hogy mennyi benzint használsz el. Az a baj hogy 300km-re már egy villanyautó is tökéletes, nem kell hozzá plugin. 10 évvel ezelőtt azt mondom hogy igen egy jó alternatíva sokaknak a plugin de az aksi növekedéseknek és a töltőhálózat fejlesztésének köszönhetően egyre kevesebb értelmét látom. És nem csak én..
    És legyek én a kisördög. Akkumulátordegradáció ;] Játszunk el a gondolattal hogy ezekben a plugin-hibridekben jól kezeleik az akkumulátorokat és 10 év alatt degradálódik 20%-ot. Mennyit tud most egy plugin nyáron városban elektromosan, 50km-t? Akkor az 10 év múlva 40km, télen meg 30-35km. mindez 100-0%, úgy hogy autóúton valószínűleg kevesebb lenne.
    És akkor feltételeztem hogy egy nem elektromos autóban megcsinálták normálisan az aksi hűtést fűtést (nem valószínű), és nincs is elég balansz az aksinak a méretéből fakadóan. Előfűteni hűteni szintén nem fogod az autódat mert kicsi az aksi, ezt csak akkor tudod megtenni ha úgy hagyod ott az autót hogy töltőn van.
    Tehát konkrétan ezek a plugin-hibridek 10-20 év múlva használhatatlanok lesznek mert az aksi gyenge lesz (csere kellene, csak kifogja valaki fizetni az árát? Nem hiszem mert nem éri meg) a belsőégésű motorokat pedig nem kell bemutatni. Magyarul rohadt sokat kell majd költeni rá. Ahelyett hogy vettünk volna egy villanyautót és 10-20 évesen azon szomorkodnánk hogy hogy a gyári hatótáv értekeknek a már csak a 80-60%-át hozza. Ami mondjuk nyáron városba még mindig 240-180km vagy éppen 350-250km). Akárhogy nézem, nem adja ki sehogy.
    Persze van benne logika, adjuk el a plugint mielőtt probléma lenne vele. :C Kösz, de én ebből nem kérek. És tudom hogy nagyon sokaknak tetszik a plugin-hibrid koncepció mert nagyon jól néz ki papíron, tényleg. De a gyakorlat más mutat. Ettől persze még lehet hogy valakinek jó, meg valakinek bejön.

    #309Reggie0
    Az eladások is azt mutatták meg hogy amint megjelent a 94ah (nagyobb aksis verzió) akkor már nem kellett alig a rex. Nem véletlen szűnt meg (kivétel azthiszem az USA)

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

Új hozzászólás Aktív témák