Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
A busz csak egy példa volt, mert azért egy városban elég sok jár. És ráadásul sokat. Egyszer számold össze, hogy mennyi megy egy vonalon, ha mondjuk 10 perces követés van.
Autó : alapjárat körül lehet, de városban sok az elindulás. Olyankor azért van hangja. Az elektromos meg annyit mond, hogy bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Mutogatni való hater díszpinty
-
-
Nem dugók, szerintem másképpen rossz a hallásunk
Egy városban meg mindenhogyan lesz autó. Sok. Akkor inkább elektromos legyen, ami van.Útburkolat meg, ja, nem csak arról van szó, amikor otthon vagy, hanem a kintlétről is. Egy forgalmasabb kereszteződés közelében azt nem hallod, amit mondanak neked.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
-
dabadab
titán
folyamatos forgalom mellett ugyanúgy zajosak.
Tökre érdekelne, hogy az hogy jön ki, hogy a 1 darab villanyautó halkabb, mint 1 darab belsőégésű, de ha mindegyikből veszünk ezret, akkor már pont ugyanolyan hangosak.
Vagy hogy mi történik a motorzajjal tíz méter magasan: hova tűnik? Meg ez valami új dolog lehet, mert amikor én laktam a harmadikon, akkor bőven hallatszott a motorzaj ott is nyitott ablaknál.
DRM is theft
-
-
félisten
Az imént egy jó félórát szobroztam a kapunk előtt, és direkt figyeltem az autók hangját -- háttal állva. A villanyosakét alig pár méterről hallottam meg, a hagyományosakat viszont minimum az ötven méterre levő saroktól.
Egyébként kísérletek / számítások tömkelege vetíti előre, hogy a motorzaj csökkentésével radikálisan mérsékelhető a városok zajterhelése, ami az ott lakóknak nagyon nem mindegy.
A félmegoldásokról: kifejezetten az égnek áll a hátamon a szőr akkor, amikor azt hallom, hogy valami azért nem jó, mert csak félmegoldás. Jobb, teljes megoldás ugyan nincs, de a féllel nem foglalkozunk.
Még jó régen volt szerencsém részt venni egy falu rendezési tervének a vitáján, ahol előkerült egy komfortnövelő megoldás javaslata. A tervező azzal hárította a felvetést, hogy gondolt ő arra, de különböző okok miatt csak a falu egyik oldalán lenne alkalmazható. Erre mindenki, köztük a másik oldalon lakók is lelkesen helyeseltek, hogy nosza, akkor tessék alkalmazni. A tervező viszont hajthatatlan volt, hogy mérnökileg kerülendő az ilyen félmegoldás, és ő ilyenhez nem adhatja a nevét.
Autómentes város: arról azért ne feledkezzünk meg, hogy a városban lakók is használnának saját járművet! Nyilván nem mindenki, és azok, akiknek az életvitele nem követeli meg, általában nagyon lazán mondanak le róla a többiek kárára, de azt azért vegyük tudomásul, hogy az autóra az emberek, családok nagy részének egyszerűen szüksége van.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Noukoum
veterán
Azt sosem fogod megoldani.
A plugin-hibrid tök jól hangzik a papíron, azonban a gyakorlatban nagyon keveseknek ideális. Röviden: kinek lehetne jó a plugin-hibrid?
Nyilván azoknak akinek nem elég a villanyautó hatótávja és szüksége van a gyors tankolásra. Na ők nagyon kevesen vannak, azontúl teljesen felesleges nekik egy akkumulátort cipelni azért hogy a belsőégésűvel járjanak. Persze a városban járhatna villannyal, de azt az akkumulátort belelehetne rakni a tiszta villanyautókba is.
Akinek nem kell a nagyobb hatótáv (többség) annak teljesen felesleges a plugin-hibrid. Aki meg nem tud fix helyen tölteni annak a plugin-hibrid meg a villanyautó is macera lesz Magyarországon. (mármint nyilván ha a plugint tölteni akarjuk, mert ha nem fogjuk akkor szintén semmi értelme nincs.) Arról nem is beszélve hogy a benzinmotor miatt továbbra is ottmaradnak a nagyobb szervizköltségek és a folyamatos karbantartás. És ha kezdenek valamit a zöld rendszámmal, akkor garantáltan a pluginokat fogják előbb kukázni nem a villanyt.
Szóval a plugin inkább egy átmeneti megoldás, amivel kilehet játszani a kvótát mert milyen jól néz már ki hogy gyári fogyasztásnak beírunk 1.5liter üzemanyagot.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-
"Pedig baromi sokan vannak azok, akik egy autót tudnak, akarnak fenntartani, ezért a villanyautó nem jöhet szóba a hatótáv miatt."
Amit főleg egy ekkora országban nem értek.Nekem Fehérvár-Laposvár van néha, anyósék laknak ott, anyám közelebb. Arra már oda-vissza is elég lenne egy 400km hatótávú, amit már lehet kapni régóta. De mivel nem egyben nyomjuk le, egy 200km-essel is meglenne oda-tölt-vissza módban.
Arról nem beszélve, hogy anyám útbaesik, ott is meg lehet állni tölteni.
Butapest 70km innen, ezer évente járunk arra is.
És még rengeteg ember van, aki annyira használja az autóját, hogy elmegy a közeli valahova, meg vissza (melózni is), csak azért "nem felel meg" neki a villany, mert ha elmegy nyaralni a horvát tengerpartra, akkor közben kell tölteni.
Mutogatni való hater díszpinty
-
"Már megint a saját igényeid alapján próbálod megmagyarázni, hogy mi lehet más igénye."
Ezt miből sikerült leszűrni? Magamat példának hoztam. Most tényleg mindenhova oda kell írni, hogy "szerintem" vagy "például?""És még rengeteg ember van, aki annyira használja az autóját, hogy elmegy a közeli valahova"
Ebből...?[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
"Amit a saját igényeidből következtettél ki."
Nem."Tudod vannak, akik nem csak évi egyszer elmennek a horvát tengerpartra, hanem év közben is járnak ide-oda."
És közülük soknak is elég egy 3-400km hatótáv, amúgy. Nyilván nem ritka, aki rendszerese ingázik németbe', stb., de sokkal kevesebb, mint aki megvette az Audi/BömbiVolvo/Merci/dízelmondeo/akármit.Mutogatni való hater díszpinty
-
Noukoum
veterán
Pedig baromi sokan vannak azok, akik egy autót tudnak, akarnak fenntartani, ezért a villanyautó nem jöhet szóba a hatótáv miatt.
Sokan? A mai belépő “nem városi” villanyautók több száz km-t tudnak menni egyetlen villámtöltéssel (30-35p) télen klímával autópályán 130 km/h tempóban. Nyáron vagy esetleg alacsonyabb sebességgel még annál is jóval többet. Ez nem elég?
Aki 1x millió forintot kiad egy autóra az szerinted 1 autót akar fenntartani? Nem igazán.
Plugin hibridnél azért kevésbé kritikus a töltés, mert rugalmasabb, hiszen egy hétvégi út előtt nem kell fullra tölteni, mint az elektromost, napi ingázás vagy városi, környéki alkalmi utaknál meg megoldható nem otthon is a töltés.
Persze megoldható csak mindenki sz@rni fog bele. Ugyanis utcai töltővel nem fogsz annyival olcsóbban kijönni hogy megérje az idődet. Ehelyett a benzinmotort fogod használni, rosszabb fogyasztással mint egy ugyanolyan benzines autóval..Nem is írtam, hogy végleges megoldás, de a jelenlegi infrastruktúra és hatótávok mellett a többségnek csak második autónak lenne jó a teljesen elektromos.
Ja mert a többség minden nap megy Münchenbe háromszor egyseggel gondolom.
Igazán érdekelne hogy a többség hova kívánkozik menni, amire nem elég az a néhányszáz km hatótáv.
A zöld rendszám pedig el fog tűnni teljesen, ha elég elektromos/hibrid lesz, azzal egyetértek, hogy előbb fog eltűnni hibridnél.Persze csak a kettő eltűnése között lehet lesz 10 év.. ha már matek. A cégek miatt a pluginok száma hirtelen nő, ellenben a villanyautók száma itthon lassan növekszik a hazai autóeladásokhoz viszonyítva.
Szemét dolog lesz ha 5-10 év múlva elveszik a plugintól a zöldrendszámot azért mert aki normálisan töltögeti azzal nincsen gond. De számolni kell vele.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
"Eleve csúsztatás az összevetésed, mert " nem az, mert em azt mondtam, hogy most azonnal megoldható, hanem csak igények szintjén. "Elég lenne."
"Az egyik egy teljes értékű autó, a másik városi szaladgálósnak, ingázós autónak jó."
És kvasokan szinte csak erre használják a Sandero-t is"Másrészt akárhová megyünk a szomszéd országokban, mindenütt, évszaktól függetlenül viszonylag sok magyart látunk, akár Horvátországban is, "
Arra az esetre pl. lehet bérelni autót."Mellesleg Budapestről egy egy napos bükki túra is necces lenne egy átlagos elektromos autóval, "
Ha van a megfelelő helyen töltő, akkor pl. amíg mászol az erdőben, lehet tölteni. De ha ilyen igényeid vannak, akkor nyilván neked nagyobb hatótávú elektromos fog kelleni, amikor az megfizethető lesz.Mutogatni való hater díszpinty
-
őstag
"Nem, nem elég. Főleg akkor nem, ha nem tudod otthon tölteni, mert nem családi házban laksz, így a hétvégi program előtt el kell vinni tölteni..."
Csakhogy a magyar lakosság 70%+ ott él (KSH 2019). És akkor nem is beszéltünk arról, hogy leválogassuk azt a réteget, akinek van pénze akkumulátorra.
Infrastruktúra akkor a lakkosság 70%-ának adott, hiszen be tudja dugni otthon a villásdugóval.
#296: a Toyota hibridek kivételek, pont cégeknek éri meg a zöld rendszám miatt, egyébként elképesztő feláras a PHEV. Cserébe, mivel a PHEVeket a legkisebb töltővel szokták felszerelni, nem nagy durranás az infrastruktúra hozzá... egy 2x22kW töltő helyére tudsz rakni 12*3,6kW töltőt... Vagy ennél is több villásdugót.
[ Szerkesztve ]
Tegnap még működött...
-
"Akkor meg miért velem vitatkozol? "
Te értetlenkedsz mindenen"Én is írtam, hogy idővel elég jók lesznek az elektromos autók a legtöbb embernek elsődleges autónak is. "
BTW most is jó lenne, csak drága"Mint írtam, ha mondjuk minden 3. hétvégén bérelni kell, már nem éri meg,"
Nyilván mérlegelni kell. Szintén mindig oda kellene írnom...Amúgy a gondolkodás is működik, út közben olyan megállókat választani, ahol akad töltő.
@lionhearted : + családi házra lehet nyomni napelemet, amivel autót is lehet tölteni, meg pufferakkut is.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Noukoum
veterán
Az a baj, hogy 300 km-el számolsz, holott a legtöbb elektromos, amit ma eladnak, nem tud ennyit, vagy legalábbis reálist körülmények között nem.
300km egy villámtöltéssel télen 130 km/h klímával. Ezt bármely nem városi villanyautó tudja most, nem kell hozzá tesla. Szóval de, tud ennyit. 200km-t meg töltés nélkül is tudnak.
Mikor 10-20 éves lesz, akkor azon célprofilra, amire vették, ugyanúgy használhatatlan lesz, cserébe az aksi cseréje, felújítása még jóval drágább lesz, mint a plugin hibrid esetében.
Az gondolom eszedbe se jutott hogy olyan tulajhoz kerül az autó akinek bőven jó a lecsökkent hatótáv is. Jóval drágább lesz. Aha. A belsőégésű autók pont erről híresek, hogy nincs bajuk de ha véletlen van akkor olcsó a javítás.Emellett ugye az új, nagyobb aksijú elektromos autók miatt eleve nagyon gyorsan el fog avulni, így a maradvány értéke is nagyon gyorsan esni fog.
Mert a plugin autók annyira jól tartják az árukat.. Az új autó mindig bukni fog mindegy milyen, ha valaki ettől fél akkor vegye meg néhány évesen.
Arról nem is beszélve, hogy aki plugin hibridet vesz, az univerzális autóként hosszabb utakra is használja, tehát simán beletesz 10 év alatt legalább 300-400 ezer km-t, vagy többet, hosszabb utakra nyilván benzines hajtásra, emiatt kevésbé releváns, hogy 10 éves kora után mi lesz vele, mint az elektromos autó esetében, mivel eleve nagyobb kihasználtsága lesz, mint a jórészt második autónak eladott elektromosok.
Persze persze, majd józsibácsi megveszi a plugint és azért fog kétszer annyi menni vele mert te szerinted annyit kéne. Értsd már meg, a plugin nem egy rétegautó jelenleg hanem ez váltja fel a hagyományos autókat. Ezt magyarázom már mióta és képtelen vagy megérteni. Nem azok veszik a plugint akiknek való hanem mindenki.
Igen baromi jó lenne a magyar autóvezetők 2-3%-nak a plugin-hibrid. Tényleg. Villanyos meg 90%-nak. És akkor nézd meg az európai autóeladásokat…
Ezt a második autós baromság meg annyira vicces, szintén csak a villanyautós eladásokra tudok hivatkozni. Nem a smartok vannak az élen, nyugi.
Kérdezz meg néhány családot ahol van egy kis városi villany és egy belsőégésű hogy melyikkel mennek többet. 90%-k a villanyt fogja mondani garantálom. Akkor melyik is a második autó? Mintha bármit is számítana hogy a dízel?Ami pedig az illemet illeti, számomra ez is egy érv arra, hogy még nagyon gyerekcipőben jár az elektromos autózás, hiszen ha be akarod tartani az illemet, az egy rakás macerával jár. Pl. egész napos program esetében nem hagyod ott az autódat egy ilyen töltőnél, mert jófiú vagy, de akkor te szívsz, hogy hogyan fogod tölteni a visszaútra.
Mert a benzinkúton nincs illem? Szemetelhetek, wc-nek használhatom, állhatok ott ahol más tankolna?
Ezek szerint a benzines és dízelautók gyerekcipőben járnak?
Akkor fogsz szívni ha idióta vagy. Semmi köze az autónak hozzá.
Erősen javaslom hogy ha tényekről akarsz csevegni, akkor merülj el a témában.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
"...cserébe az aksi cseréje, felújítása még jóval drágább lesz, mint a plugin hibrid esetében. ...
A Renault megoldása tűnik jó alternatívának az akkumulátor problémára.
Akkumulátort nem vásárolja meg a vevő, csak bérli. Ezzel kerülik meg a drága csere problémáját.
ha elér egy mértéket az állapotromlás, mehet cserére az autó.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Noukoum
veterán
A bármely nem városi villanyautó simán egs felső-középkategóriáa benzines autó áran van. Ma nagyon kevesen tehetik meg, hogy megvegyék.
Pluginról és villanyról volt szó, a plugin hibrid se olcsó ám. Nehezen hiszem hogy a 11-14 milliós árkategória felső-középkategória lenne benzinesnél. Mikor egy full fapad golf 8 millió..Teljesen mindegy kihez kerül, mert ha kevesebbnek ideális, az csökkenti a használt piaci árát, kereslet-kínálat.
Szerinted. Az idő eldönti.És hogy jönnek ide a belsőégésű autók, már megint milyen szalmabábot akarsz cáfolni? Nyilván azok ara is sokat fog esni, ha a jelenlegieknél jobb elektromos autók lesznek a piacon, és olcsóbban.
Mondjuk úgy hogy a plugin hibirdben benzinmotor van?
De abban igazad van hogy a szöveget értelmezni kell ahhoz hogy ebben az esetben a belső égésű = plugin. Egyértelműbb ha csak plugint írok.Tehát összegezve semmit nem tudtál felhozni azzal szemben hogy a plugin hibrid nem egy nagyon pici rétegnek ideális autó jelenleg. Kár volt egymás idejét pazarolni.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
titán
Én végigjártam a villanyos létrát. Priusszal kezdtem. Amikor Priusom volt, marhára bosszantott, hogy kicsi a villanyos hatótáv, és hogy nem lehet feltölteni, pedig akkor mennyivel jobban menne minden. Lecseréltem egy Chevrolet Voltra, mondván, az a legjobb megoldás. A legnagyobb villanyos hatótávú plugin. Tényleg sokkal jobb, mint a Prius, de rendszeresen kifutott a villanyos hatótávból, szinte minden nap átléptem a 60km-t. Aztán télen 25kmes hatótáv borzasztó idegesítő. Mivel a benzinmotor nem megy, ezért az akkumulátorból fűt, és nagyon hamar elfogyasztja a kis aksit, közlekedés helyett melegítésre. Marhára bosszantott, hogy mindig tankolni kellett. Most egy e-Niro van és egy Model 3. Ezek a tökéletes autók. Annyit megyek, amennyit akarok, világból ki lehet menni velük. Másfél hónap alatt 7500km km van a Teslában, és 3 hét alatt alatt 1200 a Niróban. Rendszeresen megyek 4-500km-t, főleg a Teslával.
Szóval a plugin hibrid egy félmegoldás. Jobb, mint a sima hibrid, az de csak egy félresikerült kitérő a cél felé vezető úton.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat