Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
mivel a nyomaték mozgatja az autót nem a lóerő
Én azt hiszem, már soha nem fogom megérteni, hogy miért okoz a népnek a lehető legalapabb newtoni fizika meg a szintén tök alap forgómozgások fizikája (általános iskolai anyagról beszélünk) akkor gondot, hogy ilyeneket képesek leírni.
Valójában a motor forgatónyomatéka abszolút semmit nem számít, egyedül a teljesítménye, az összes ilyen marhaság amiatt ragadt meg, mert egy csomóan a motor teljesítménye alatt nem a tényleges teljesítménygörbére, hanem a maximális teljesítményre gondolnak és a teljesítmény és forgatónyomaték viszonyából következtetnek a teljesítménygörbére (mármint nem tudatosan, csak amolyan tapasztalati módon, ezért nem is látják át, hogy valójában mit is csinálnak).
DRM is theft
-
dabadab
titán
szerintem akkor is a nyomaték gyorsítja az autót, a lóerő pedig a sebesség megtartásához kell.
Akkor rosszul gondolod.
A gyorsítás meg a sebesség megtartása is az energiaváltozások egyensúlyban tartásáról szól (csak az gyorsításkor az egyik oldalon még megjelenik a mozgási energia változása is), szóval mindkét helyen csak a teljesítmény szerepel:Wmotor = Wsurlódás + dEhelyzeti(t) ( + dEmozgási(t) )
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
akkor egy 1.8as benzines akármit (130ló, 170Nm) miért gyorsul le egy 1.9es dízel amiben van 130 ló és 270Nm mondjuk, miközben a dízelek általában 100 kilóval nehezebbek?
Egészen pontosan erről beszéltem: mert a teljesítmény nem egy szám, hanem egy görbe.
Valójában a dízel (a turbó miatt) valójában sokkal erősebb szinte az egész fordulatszámtartományon, mint a benzines, csak a csúcsteljesítményük azonos, de az nem olyan nagyon érdekes, mert gyorsítás közben nem tudod a fordulatszámot folyamatosan mondjuk 6500-on tartani.DRM is theft
-
dabadab
titán
és gyorsítva a fordulatszám-tartomány (nálam 600-1400) nagy részében nekem a 2400Nm fog segíteni a 40-44 tonna gyorsításában, nem az 500 ló.
Nem. Ott is a lovak fogják gyorsítani az autók, csak persze ott messze nincs belőlük 500.
Tényleg, ez olyan, mintha azt magyaráznád, hogy a tejet nem literben, hanem méterben kell mérni.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #185 üzenetére
Nem változik a nyomaték mértéke
Hát már hogy a fenébe ne változna?
Ami tényleg konstans, az a teljesítmény (mínusz veszteségek) az energiamegmaradás okán, de ugye azért nyomatékváltó, mert azt változtatja - meg egyébként a szögsebességet is (ami sima egyenes arányban van a haladási sebességgel (mínusz veszteségek, ugye ), szóval a sebességváltó elnevezés is rendben van).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #190 üzenetére
A motor megtermelt nyomatékánál többet nem lehet a kerekeknek átadni.
Hát már hogy ne lehetne? Ha a váltó a felére változtatja a forgási sebességet, akkor kétszeresére nő a nyomaték, mondom, energiamegmaradás.
Ha a motor forgatónyomatéka Mm, fordulatszáma fm, akkor t idő alatt a motor munkája:
Wm = Mm * fm * 2 * pi *tUgyanakkor a kerék ugyanennyi idő alatt ugyanekkora munkát végez (a veszteségektől most tekintsünk el), mert energiamegmaradás:
Wm = Wk
A fentiekből adódik, hogy
Mm * fm = Mk * fk
Ha pedig a kerék mondjuk feleolyan gyorsan forog, mint a motor, vagyis fk = fm/2, akkor ezt behelyettesítve:
Mm * fm = Mk * fm / 2
Egyszerűsítve:
Mk = Mm * 2
QED
Nem érdemes a nyomatékot a forgatási erővel keverni
Ilyen fogalmat nem ismer a fizika. Ha nagyon akarod erőltetni, akkor forgómozgásoknál a forgatónyomaték felel meg az erőnek, szóval ha mindenképpen valami ilyes fogalmat akarsz használni, akkor a forgatónyomaték egészen pontosan a "forgatási erő" lesz.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #217 üzenetére
Nagyon nagy zavar van a fejedben.
Nyilván nem véletlen, hogy eddig egyetlen képletet sem írtál a saját igazad alátámasztására, amit meg neked írtak, azokat simán ignoráltad.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Elemental #212 üzenetére
Tényleg?
Kilenc éve rakták le az USA-ban az első Superchargert, most meg már a Lidl meg a lakótelep parkolójában is ott az elektromos töltő.
A világ aksitermelése az elmúlt évtizedben nagyjából a tízszeresére nőtt, miközben a fajlagos árak a tizedükre estek.
2008-ban jelent meg a Tesla Roadster, az első modern elektromos autó (elhanyagolható példányszámban), 2010-ben jött ki az első Leaf, most meg már az elektromos autók adják az európai autóeladások 7,5%-át (plusz még kb. ugyanennyi hibrid is van).
Ez nagyon nem úgy néz ki, mint egy örök ígéret, hanem mint egy baromi dinamikusan fejlődő termék meg piac.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #224 üzenetére
Legyél kedves, írd már fel a motor főtengelyének és a keréknek a nyomatékát, ha a kerék fele olyan lassan forog, mint a főtengely.
Egyébként meg ha elolvasnád a saját magad által linkelt szócikket, akkor ott elég jól látszik, hogy a két fogaskeréken a forgatónyomaték különbözik, sőt, konkrétan azt írják, hogy "Ilyen módon a fogaskerekek segítségével csökkenthető vagy növelhető a fordulatszám (szögsebesség), illetve a nyomaték". Szóval ezek után tényleg elég nehéz megértenem, hogy honnan jön ki neked az, hogy a váltó fogaskerékáttételei nem képesek megváltoztatni azt
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #227 üzenetére
Már többször leírtam neked. a nyomatékot Nm-ben mérjük.
Valójában J/radián, csak ez utóbbit nem jelölik, de attól még arról van szó.
A forgatónyomatékot és a nyomóerőt sokan keverik.
Ezt a "nyomóerőt" most találtad ki, szóval egyedül téged zavar meg
Mekkora hajtott fogaskerék nyomatéka? (Nm)
10 Nm.
Mekkora a hajtott fogaskerék szögsebessége, a hajtóhoz képest.
A tízszerese.
Mekkora a forgatóerő a hajtott fogaskeréken, a hajtó fogaskerékhez képest? (N)
Az az átmérőjétől függ (még mielőtt: az átmérőnek semmi köze az áttételezéshez, lásd pl. a hernyócsavart)
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Az szerintem százezerszer ki lett tárgyalva, hogy az elektromos autóknak a globális CO2-kibocsátásra túl sok ráhatásuk nem lesz (nem is nagyon lehet), viszont a városok levegőminőségének nagyon-nagyon jót tenne, ha eltünnének a belsőégésű motorok.
és igazából a lokális szennyezés bizonyos formáinak mérhető, de nem 0-ra csökkentésén kívül sok haszna nincs
Ezt úgy írod, mintha ez nem lenne baromi jelentős különbsé - pedig az.
DRM is theft
-
dabadab
titán
folyamatos forgalom mellett ugyanúgy zajosak.
Tökre érdekelne, hogy az hogy jön ki, hogy a 1 darab villanyautó halkabb, mint 1 darab belsőégésű, de ha mindegyikből veszünk ezret, akkor már pont ugyanolyan hangosak.
Vagy hogy mi történik a motorzajjal tíz méter magasan: hova tűnik? Meg ez valami új dolog lehet, mert amikor én laktam a harmadikon, akkor bőven hallatszott a motorzaj ott is nyitott ablaknál.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Az a kérdés, hogy mi az a pont, amikor a plusz motor, a plusz váltó, a plusz üzemanyagtartály meg mindennek a karbantartása nagyobb gondot jelent, mint plusz pár száz km-nyi akku.
Van egy olyan érzésem, hogy a Model S kategóriájában ezen már túl vagyunk és néhány éven belül a hétköznapibb autóknál is elérünk ide.
DRM is theft