Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #190 üzenetére
A motor megtermelt nyomatékánál többet nem lehet a kerekeknek átadni.
Hát már hogy ne lehetne? Ha a váltó a felére változtatja a forgási sebességet, akkor kétszeresére nő a nyomaték, mondom, energiamegmaradás.
Ha a motor forgatónyomatéka Mm, fordulatszáma fm, akkor t idő alatt a motor munkája:
Wm = Mm * fm * 2 * pi *tUgyanakkor a kerék ugyanennyi idő alatt ugyanekkora munkát végez (a veszteségektől most tekintsünk el), mert energiamegmaradás:
Wm = Wk
A fentiekből adódik, hogy
Mm * fm = Mk * fk
Ha pedig a kerék mondjuk feleolyan gyorsan forog, mint a motor, vagyis fk = fm/2, akkor ezt behelyettesítve:
Mm * fm = Mk * fm / 2
Egyszerűsítve:
Mk = Mm * 2
QED
Nem érdemes a nyomatékot a forgatási erővel keverni
Ilyen fogalmat nem ismer a fizika. Ha nagyon akarod erőltetni, akkor forgómozgásoknál a forgatónyomaték felel meg az erőnek, szóval ha mindenképpen valami ilyes fogalmat akarsz használni, akkor a forgatónyomaték egészen pontosan a "forgatási erő" lesz.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- eGPU tapasztalatok
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- DIGI Mobil
- Háztartási gépek
- További aktív témák...