Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz Hieronymus #190 üzenetére

    A motor megtermelt nyomatékánál többet nem lehet a kerekeknek átadni.

    Hát már hogy ne lehetne? Ha a váltó a felére változtatja a forgási sebességet, akkor kétszeresére nő a nyomaték, mondom, energiamegmaradás.

    Ha a motor forgatónyomatéka Mm, fordulatszáma fm, akkor t idő alatt a motor munkája:
    Wm = Mm * fm * 2 * pi *t

    Ugyanakkor a kerék ugyanennyi idő alatt ugyanekkora munkát végez (a veszteségektől most tekintsünk el), mert energiamegmaradás:

    Wm = Wk

    A fentiekből adódik, hogy

    Mm * fm = Mk * fk

    Ha pedig a kerék mondjuk feleolyan gyorsan forog, mint a motor, vagyis fk = fm/2, akkor ezt behelyettesítve:

    Mm * fm = Mk * fm / 2

    Egyszerűsítve:

    Mk = Mm * 2

    QED

    Nem érdemes a nyomatékot a forgatási erővel keverni

    Ilyen fogalmat nem ismer a fizika. Ha nagyon akarod erőltetni, akkor forgómozgásoknál a forgatónyomaték felel meg az erőnek, szóval ha mindenképpen valami ilyes fogalmat akarsz használni, akkor a forgatónyomaték egészen pontosan a "forgatási erő" lesz.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

Új hozzászólás Aktív témák