Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz dabadab #221 üzenetére

    Há' monnyuk' a "0 emission", "Co2 free", "Sustainable future" és hasonló marketing bullshitekkel megetetett nyugati vásárlóréteggel mindent meg lehet vetetni... főleg úgy, hogy komoly állami dotáció van rá.
    Durván érdekelne, hogy [ez] tényleg elmozdulna-e erről a folyamatosan gyorsuló pályáról, mondjuk akár csak egy konstansul emelkedő pályára pusztán attól, hogy mindenki átáll elektromosra.
    Mert ha nem, akkor az egész nem volt másra jó, mint megpörgetni az ipart, csinálni egy csomó szemetet a régi (?) de még bőven használható autóból...
    Én a "nem"-re tenném a voksok, már csak abból kiindulva, hogy nem nagyon látszik a nagy-zöld-boom, hiába épít már boldog-boldogtalan " ződ' " erőműveket, nem akar lassulni (se) a légkör co2-vel telítődésének sebessége.
    Ha pedig azt nézzük, hogy (co2 tekintetében) kb 25 év alatt 350ppm-ről felmentünk 400ppm-re, (1990-2015), akkor optimista becsléssel is 2040-re meglesz a 450, 2065-re meg az 500, és ott a roló lehúzható. Mármint úgy kb mindenkinek, és már előtte is elég durván nehezebb lesz az élet mint most.
    Ebben nincs benne az ökoszisztéma folyamatosan csökkenő co2 felvevő képessége, se a folyamatosan növekvő _fogyasztásból_ történő többletkibocsájtás, se a sarki jég (eltűnésének) globális időjárás-szabályozó szerepe.
    "Frighteningly, this modern rise of CO2 is also accelerating at an unusual rate. In the late 1950s, the annual rate of increase was about 0.7 ppm per year; from 2005-2014 it was about 2.1 ppm per year. "
    [link]
    És akkor megint ott vagyunk, hogy van-e értelme erőltetni az elektromost, bezáratni az atomerőműveket, és jelenlegi formájában hagyni működni a Szent Tehenet, és mérőegységét, a tőzsdét... és akkor itt ki kell térni az egyén felelősségére is, lásd btc, és hasonló baromságok...

    Ez az egész elektromizálás, és egyéni mobilitás csak egy apró ecsetvonás egy festményen, és igazából a lokális szennyezés bizonyos formáinak mérhető, de nem 0-ra csökkentésén kívül sok haszna nincs, miközben más paraméter emelkedni fog (pl: nagyobb súly, és a gördülési ellenállás redukálása miatti abroncs-szélesség csökkenés okán fellépő fokozott gumikopás a "szállóport" növeli majd, új elektromos vezetékek, transzformátorállomások, tökömtudja telepítése, gyártása nagy tömegben, ezekbe majd áramot is kell rakni... ésatöbbi... miközben az időnk és nyersanyag/energiakészletünk durván véges)

    Vagy mondjuk az állami támogatásokból lehetne indítani felvilágosító kampányokat, durva büntetőadót kivetni az értelmetlenül nagy autókra, visszahozni a gyártást kínából az EU-ba (ezzel melóhelyeket létrehozva, szellemi tulajdont védve, és a környezetvédelmi szabályok is sokkal alaposabban lennének betartva, valamint nem kellene a bolygó másik oldalára szállítani, majd onnan visszahozni a sok szart), stb.
    A lehetőségek tárháza végtelen, de sajnos a Szent Tehén az sérthetetlen, és inkább betolják a parasztvakító neonfényt a pógárok' arcába a Zero Emission-nel... az sokkal egyszerűbb... a szarcunami ami jönni fog meg kit érdekel, addigra úgyis mindenki halott lesz aki most a rendszer előnyeit élvezi.

    Na mindegy, én kiszálltam a vitából.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

Új hozzászólás Aktív témák