Új hozzászólás Aktív témák
-
NomadND1
senior tag
Jó az innováció és egyre okosabbak ezek a rendszerek. Itt-ott már meg is jelentek a szoftveres extrák, amit jó pénzért meg tudsz venni, főleg havidíjas konstrukcióban
Ettől függetlenül úgy vélem az EV egy vakvágány és nem adok neki 30-50 évet és úgy fogják tiltani őket mint mostanában a dízeleket. Egyrészt mert veszélyes hulladék, másrészről az EV-k terjedésével egyre több az elektromos tűz, ami nehezen oltható és szerkezeti / járulékos károkat is okoz, ami miatt egyre több és több mélygarázsból vannak kitiltva az EV-k.
-
Busterftw
nagyúr
Az eleje tenyleg furcsa, az Arteon azert jobban nez ki.
-
Hallosz
senior tag
Köszönet az olvasmányos tesztért. Ez a műszerfal és középen az a tablet, az csak az én ízlésemnek,. . . igénytelen? és unpraktikus is.
-
Kinder
senior tag
Bog, ez is befékez állóra a másodperc tört része alatt tolatáskor, amikor valamit látni vél, ami nincs is ott?
Asszony 2023-as ID4 -ese ezzel a halálba idegesít, 10-ből 8 alkalommal satuzik a garázsba tolatáskor, pedig soha semmi nincs az útjában.
Az én 2020-as Tesla M3P-m soha nem csinál ilyet, csak ha tényleg van ott valami.
A BMW is így védi magát, egy IX50-et hoztam el a kereskedőtől, pont a garázsos beállás miatt, 1 óra alatt csak ki be álltam 20x alkalommal, és 7 alkalommal satu volt. -
nagyúr
Nem lenne ez rossz, ha nem lennék maradi.
Meg ha lenne rá zsé. Első és eddig egyetlen új autónkért 6.3M Ft-ot fizettünk ki, kizárt, hogy tudnánk ennyit adni érte.Na persze ha nyernék a lottón, akkor szívesen kipróbálnám ezt a vonalat.
Legyünk zöldek (tudom, ott van benne, hogy ez nem cél), de csak az tud az lenni, akinek van mit a tejbe aprítania rendesen. Tehát a tömegek nem fogják tudni megfizetni ezt sem. Tudom, nem is mi (bérből és fizetésből élők) vagyunk a célközönség.
Az eleje egyszerű, szerintem pofás, és nem a motorháztető feléig felnyúló divatos cucc.
A külcsín úgy un-block tetszik.
Kicsit Toyota-ra emlékeztet a hátsó lámpa széle, de nem nagyon szoktam ilyenekkel foglalkozni.Ami sosem tetszett, az a kiálló/kitüremkedő tablet. Ez természetesen egyedi ízlés dolga.
A mindenérintős' szintén maradiságom miatt, de nem jön be (pedig egy-két telefon, tablet már járt a kezem között) - továbbra is baleseti forrást látok benne.Itt dobtam el a láncot: motorikusan állítható ülésekért 2 milliót kérnek
A "régi" egyterűekben ez 300k volt... majd 7x szorzó. És a VW-ra jellemző, hogy az alap ülései élhetetlenek 60km feletti távon.B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
gyáliSanyi
őstag
Szép és jó, csak nem a magyar emberek pénztárcájához való.
Live poor, die rich.
-
Meridian
senior tag
Az akksik elektromos tüzeit azt megoldják az újfajta akksik, amik rádaásul stabilabbak, és nagyobb az energiasűrűségük is. Ám, az hogy egy kommersz alap autó 16-18 millióba kerül, na azzal van a nagy baj. Személy szerint nem érdekelne az, hogy 350-400km-t tud egy feltöltésel, az meg végképp nem számít extrának nálam, hoyg 800LE-s (vagy 2000nm-es a forgatónyomatéka és 2 másodperc alatt van 100-on) a villanymotor, az sem zavar ha az "üzemanyag" a mostani drága áramárak miatt ugyanannyiba kerülne, mint a benzin, de az igenis zavar, hogy egy ilyen kategóriájú autó nem kapható 4-6millió közötti árazással! Újonann...
Használtan ezeket meg ki fogja megvenni? Azért az akksik nem örökéltűek, és ha azt cserélni kell... hát basszus, az többe kerül mint a maradék értéken az egész autó! Jah és ha a villanymotornak valami baja esik.. nem sűrűn fordul elő ugyan, de ha mégis.. csak az egészet tudják cserélni, csilliárdos összegekért..!
Továbbá a nagy nyomatékok miatt bazi nagy kerekeket tesznek rá jellemző módon 18-20", ráadásul a nagyobb öntömeg miatt még gyorsabban is kopnak, hát az is egy külön költségnövelő tényező.Ez így nem éri meg.
Aztán ott vannak az állami dotálások. Én nem tudok ilyet veni, de odavágnak a pénzzel teli embreknek 4 milliót (németországban is így volt mindezidáig - tehát nem orbáni rendszer ez). Az én adómból! Nekem meg ha elmegyek orvoshoz jövő nyárra ígérnek pl egynapos sebészeti beavatkozásokat! Mert erre már nem fussa a költségvetésből.. de EV támogatásokra igen. Mert az aztán olyan fontos ugye? Az egész a szírszar CO2 mizzéria miatt.. ami egy orbitális nagy (egész pontosan: globális méretű) hazugság! Erre építik fel ezt az egész baromságot.
Nem vagyok ellene a fejlődésnek, innovációnak. De ez így, ilyen áron nem az!
[ Szerkesztve ]
-
Kinder
senior tag
Ami sosem tetszett, az a kiálló/kitüremkedő tablet. Ez természetesen egyedi ízlés dolga.
A mindenérintős' szintén maradiságom miatt, de nem jön be (pedig egy-két telefon, tablet már járt a kezem között) - továbbra is baleseti forrást látok benne.
Igen, a VW menüje nagoyn lassú, ott másodpercek telnek el egy egy váltás közben, az menet közben veszélyes.
A Tesla azonnal reagál, bár ott sokkal több minden van egyszerre a monitoron, kevesebb almenübe kell belépni. Jófórmán egy szintet csak, de pl az asszony ID4-ében van, hogy 4 szintet kell kivárni. Na az gyász.[ Szerkesztve ]
-
Kinder
senior tag
Semmilyen cég semmilyen ilyen kategóriájú autója nem kapható 4-6 millárért.
Sőt, új autót sehol sem kapsz ennyiért, még Dacia fapadot sem.Akkut nem kell cserélni, ezt felejtsük már el.
Egyrészt 8 évig / 192000 km-ig garis, de van már 10 éves / 1 millió km garis is, de hidd el, sokkal sokkal kevesebb akkut kell majd cserélni, mint komplett dízel/benzin motort.[ Szerkesztve ]
-
Meridian
senior tag
"sokkal sokkal kevesebb akkut kell majd cserélni, mint komplett dízel/benzin motort."
Ez így biztosan nem igaz. Egy jó szívó benzines elnyűhetetlen. Tudom. 25 éves a Volvom. A motorhoz hozzá nem kellett nyúlni még. Ja, és 1.4millióért vettem használtan, 7 évesen. Oké nem ma volt, de most is megkapnám 2.2 millióért átszámítva az időt. Hol fogsz te venni 7 évesen használt EV-t 2.2 millióért?
[ Szerkesztve ]
-
bteebi
veterán
24 milliós alapárért hátul dobfék. Köszönöm, nincs is több kérdésem.
Mondjuk nagy átlagban nem lett rossz, de ekkora spúrkodás után egy Teslától jóval drágább, de nem igazán jobb autót nem vennék.
#12: "Hol fogsz te venni 7 évesen használt EV-t 2.2 millióért?"
Ha így haladunk, akkor majd a hahun. Most már a Teslák is kezdenek benézni itthon is 10 milla alá (ami persze >>2,2), és most már vannak 7 személyes Model X-ek is 12-13 millióért.
#14: Igen, és még jóval olcsóbb is lenne, viszont az jelen esetben mindenképp hatalmas hibája a CRDI-nek, hogy nem elektromos.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Te jó ég, ha ebbe beleraknák az elpusztíthatatlan crdi- t, a könnyebb súlynak és a jó légellenállásnak hála megállna öt lityiből, plusz több lenne az élettartama 10 év/ 200 ezer kilométernél.
Csak nevess, ne vedd túl komolyan!
-
Fasza lehet ez a hatótáv pályán 24 millióért. De biztos ez a jövő...
Arról már nem is beszélve hogy designban annyi sikerült, hogy beraktak egy tabletet középre. Végül is az irány jó, a német autóipar szárnyal és versenyképes főleg az e-autók terén...
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Ki mondta, hogy akar? Csak ha nem akarok akkor nem veszek egy 2.2 tonnás monstrumot. Városi ingázásra bőven elég egy Leaf, vagy bármi kisebb. A cikkben folyamatosan a passathoz van mérve az meg köztudottan egy aszfaltfaló.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
bteebi
veterán
A képre .
#16: Nem akar mindenki, de szinte senki sem tud, ha épp kellene. Vagy csak baromi macerásan. És azt is csak pályán. De menj el vele nyaralni mondjuk Montenegróba vagy Albániába, gondolom ott is minden sarkon lesz Mobiliti meg Supercharger.
Egyelőre nem az igazi a helyzet... de majd meglátjuk, hogy mit tudnak a Toyota messiásként várt szilárdtest akkumulátorai. Valószínűleg max. feleannyit, mint amennyit hazudnak róluk.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Vesa
veterán
"de az igenis zavar, hogy egy ilyen kategóriájú autó nem kapható 4-6millió közötti árazással! "
Jártál mostanában autószalonban? 4 millióért már régen nem kapsz semmit. Nemhogy EV-t, ICE-t sem. Létezik olcsó(bb) EV, de nyilván nem ebben a szegmensben, nem ilyen méretben, nem ekkora akkuval. Almát, almához kell hasonlítani.A tudomány a valóság költészete!
-
NomadND1
senior tag
Itthon legalább két helyen láttam, hogy tiltva van, de már meg nem mondom hol. Gondolom ők már átélték közvetve, vagy közvetlenül, hogy mi történik, amikor egy ilyen csoda kigyullad és csak ég és ég közel 3000 fokon. Hogy ez mennyire sok talán jól szemlélteti, hogy a beton 1200 fokon a vas 1500 fokon olvad.
-
Vesa
veterán
Ez a hatótáv probléma értelmetlen. Egyrészt, legtöbbször olyanok jönnek az 1000km-es dízel hatótávval, akik 5k HUF-fért tankolnak a dízel autójukba, aztán 4 nap múlva ismét.
A legtöbb ember nem tol le egyben 7-800km-t, mert trombózist kap az ülésben, vagy egy barátságos katéterre köti magát és a családját, hogy a WC miatt se kelljen megállnia. A többség ICE-vel is megáll kb. 300km után, és nem 1 percre, hanem 15-20-ra, ami már majdnem egy teljes töltésnyi idő.No para! 400km hatótáv már bőven élhető. Ha már bele akarsz kötni az EV-be, akkor tedd valós hátrányokkal. A hatótáv nem az.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Természetesen nem való mindenkinek EV, ezt a legtöbben elmondják. Nem tudom mi van Albániában, arra nem járok, és nem is akarok. Nyugaton viszont ez nem probléma, jól kiépített a töltőhálózat. Ezzel együtt természetesen lehetnek kellemetlenségek, pl. ha foglalt az összes, vagy hasonlók. Egyelőre ez nagyon ritkán fordul elő.
A tudomány a valóság költészete!
-
forumpista
aktív tag
Nem az akksival lesz itt a gond. Hanem ha tonkremegy a csodaledes lampa 1-2 millio lesz cserelni.
Felgumizni ujabb 1 millio (de ha kell teli, nyari szett akkor mindjart ketto).Es ezek meg csak nem is e-auto specifikus dolgok. Velemenyem szerint nagyon kozel allunk ahhoz hogy a ma uj autok egy jelentos resze gari ido lejarta utan mehetnek a bontoba mert mar egy “kiegett a fenyszoro izzo” jellegu hiba is gtk lesz.
-
NomadND1
senior tag
Pár példa a hátrányokra egy futár naplójából:
- télen nincs fűtés, mert lemerül
- nyáron nincs hűtés, mert lemerül
- lámpa, index, csak ha nagyon szükséges helyzetekben, mert lemerül
- nap végén vagy beér, vagy nem a telephelyre, ha nem +30 perc átlagban.Átlagos EV felhasználó:
- benzinkúton vagy van szabad töltő vagy nincs. Ha van jó, ha nincs akkor min. +20-30 perc várakozás
- nagyobb utakon ha tölteni akarod csak ott parkolhatsz ahol van töltő, vagy marad a tömegközlekedés, séta stb.
- hidegben többet kell tölteni
- ha kigyullad, akkor legalább +2-5 autó kárát is meg kell fizetni, meg az esetleges szerkezeti károkat.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz forumpista #23 üzenetére
"Felgumizni ujabb 1 millio (de ha kell teli, nyari szett akkor mindjart ketto)."
Honnan jönnek ezek a számok?
Egy Michelin E-Primacy - 235/50 R19 méretben, Xtra Load, direkt EV-kre való 90k. Abból 4db ugyebár csak 360k. És ez nem egy alsópolcos gumi. Ennél sokkal olcsóbban is lehet középkategóriát kapni. Kb. így születnek a konteók.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Sza_Sa
senior tag
Általában az mondja, hogy élhetetlen az ev, aki még soha nem használta tartósan.
El kell dönteni, hogy hol szeretnél kompromisszumot, a városi használatban vagy a pályán. Máshol nincs kérdés, ott az ev a nyerő.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Meridian
senior tag
válasz forumpista #23 üzenetére
" Hanem ha tonkremegy a csodaledes lampa 1-2 millio lesz cserelni."
Ennyire részletekbe nem akartam belemenni, de amúgy a lámpa ugyanúgy egymillió a benzinesen is, mert az csak a lámpa. Szuperledes bizbasz. Amúgy nem is értem. Ez az innováció? Minden olyan dolgot ami amúgy már jól működik azt 10x-es árra feltornászunk? És marketingrizsával megetejük a pénzes majmokkal?
Jut erről eszembe.,.. anno a szövőszék elterjedésekor voltak a géprombolók, akika munkájukat féltették... igen ám, a munkájuk nem veszett el, ellenben mindenki tudott olcsón sokkal jobb minőségű ruhát venni.
Hol van eza szintű innováció abban hyg cseréljük le az olcsó szívó benzinest/dízelt egy kibaszott drága EV-re??? Még csak nem is környezetvédő! (hadd ne ragozzam miért is nem -mert ugye az itt OFF téma)
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Nem tudom, egy futárnak megfelelő-e, de én 3 éve napi szinten vezetek EV-t. Soha, egyik sem fordult még elő. Ilyennek, hogy lemerült, a közelébe nem jártam és senki más sem az EV közösségben, ahol napi szinten rengeteg EV tulajdonos megfordul. Nagy ritkán bele lehet futni foglalt töltőbe, de a jobb appok ezt már előre jelzik, és nem terveznek oda töltést. Alapigazság viszont -egyelőre-, hogy az elektromos autó főleg azoknak áldás, akik házban laknak, vagy olyan társasházban, ahol van kocsibeállójuk/garázsuk és kiépíthető oda töltő. Lakásból én is tízszer meggondolnám még, hogy vegyek-e.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Bdanyy
addikt
A 2000-es akkori szinten jól felszerelt octaviam (ami ugye ennél egy kategóriával lentebb van) nem fért bele hatba 24 éve kicsit irreális elvárás jelenleg ennyiért bármit újonnan elvárni.
[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
NomadND1
senior tag
Valószínűleg nem csak ez a két halmaz lehet, de sokat dob a felhasználói élményen, ha tudod otthon tölteni és nem kell "közelharcot vívni" egy-egy töltőért.
Ha nem lenne más alternatíva, személy szerint zavarna ez a fajta kötöttség, hogy hol tölthetek, vagy hol nem és a kötelező 10-20-30 perces pihenők sem egyeznek a életvitelemmel, de ez már személyes rugózás
Ettől függetlenül az EV-k több kárt okoznak, mintsem azt a jó marketing hangoztatja (A-B életút). Az igazi problémák majd 5-10 éven belül fognak jelentkezni, hogy @Meridian is írta és ahogy erre az első posztomban is utaltam. -
forumpista
aktív tag
Ezekre mar inkabb 20 colos gumi kell. Legyen darabja 100k. A gumis pedig felrakja neked darabjat 20 ezerert.
Most vagyunk 480 ezernel. Orulsz ha nem kell tpms-t cserelni. Ha kell, szamolhatsz ujabb 4x20 ezerrel.Mivel a kocsi nehez, a nyomatek nagy, ezert gyorsan eszi a gumikat. Kb. 2x olyan surun kell cserelgetned mint egy regebbi auto 16 colos gumijat. Szamolgass, szorozgasd.
Nincs itt semmi konteo, es akkor meg nem is emlitettem meg hogy a futomu milyen igenybevetelnek van kiteve ezeken a sarnehez autokon. Na majd amikor azt kell felujitani/cserelni megint csak sokan a szivukhoz kapnak.
-
ledgeri
nagyúr
...én csak a felnit nem bírom: fizikailag megegyező, de "csavart szimmetriás" felni, mind két oldalra.
Mióta valaki ezen spórol, de nyomja is ezt a dizájnt, nem bírom elfogadni!// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
veterán
Pixeles tolatókép a kijelzőn. Hátul dobfék... Elég gáz ennyiért.
3njoy the Lif3
-
SkyLine3000
addikt
Hát nemtom. Nekem ettől a középre odaqrt bszott nagy kijelzős megoldástól hányingerem van. Meg ezeknek az e-autóknak az antiműszerfalától. Biztos én vagyok maradi, de egy ízléses mutatós műszerfalat a fizikai kapcsolóival ezerszer többre értékelek, mint ezeket az elektronikai hulladékokat.
Szerintem sem az e-autó lesz a jövő, legfeljebb egy alternatíva. Vajon a Toyota miért nem erőlteti annyira?
Nemrég ültem haver vmi dupla izés Teslájában. Gyorsult, mint a veszedelem, aztán kiszálltam a kocsiből és egy perc múlva már nem is emlékeztem semmire... Egyáltalán nem fogott meg.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Pixeles tolatókép gáz, de hátul kb. mindegy milyen fék van. Már a hibridekben is szinte felesleges alkatrész, én is néha azért teszem üresbe mielőtt megállok, hogy ne a villanymotor fékezze, hanem a fékpofák is mozogjanak, ne rohadjon be teljesen, de így is tiszta rozsda a tárcsa (RX400h), a villanymotor generátor üzemben brutált fékez, villanyutóban gyak rögzítőfék funkciót tölt be a hátsó fék...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
jlaci74
aktív tag
Betévedtem ide, azt hittem, hogy az ID7 a téma, de itt csak fingreszelés megy...
Ennyi baromságot, amit itt olvastam 5 perc alatt, hát hú b@zzeg...Mi lesz az akkukkal 5-10 év után? Semmi, működik tovább, ha már autóba nem lesz alkalmas ( esetleg régi Leaf akku hűtés-fűtés nélkül, ami elég egyedi ) akkor ingatlanba pont jó lesz energia tárolónak...
Első i3-k pont 10 évesek, köszönik jól vannak...Kigyulladnak! Mik? A diesel BMW-k esetleg ... Nézz már meg egy statisztikát ...
Gumi szett 1M Ft.? Az ID4-emre 19" felni + 4 évszakos márkás gumit vettem 500e Ft-ért. Oszt' nem kell két szett ...
De gondolom, a 4 évszakos is szar ...Az tény, hogy nem való mindenkinek és nem való mindenhova, de attól még nem szar...
Hülye elméleteket gyártotok nulla tapasztalat alapján...( ID4 nekem szűk garázsba beálláskor, fal mellé pár centire, kb. 2x vágta be a féket fél év alatt..., de inkább ez mint a Tesla autópályás vak satu fékezései amiről többször olvastam a FB csoportban... )
-
ledgeri
nagyúr
Vannak már bejáratott "akku ingatlanosító" szettek/módszerek, vagy még "majd" kategória?
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
Sinesol
veterán
Ez sem váltja meg a világot, nagyon a konkurrensek alá kéne áraznia, hogy komolyan elgondolkodjon rajta valaki. Ezzel az árazással vic kategória, majd biztos BMW árban vesz valaki egy Volkswagen-t...
-
jlaci74
aktív tag
Biztos, hogy vannak, de nem ástam bele magam a témába, mert nem tartom olyan drámai problémának...
Hirtelen ez a cikk jött szembe, nem pont az a téma amiről írtam, de a számok beszédesek.
https://villanyautosok.hu/2023/03/07/tenyleg-piszok-jol-mukodik-az-akku-ujrahasznositas/ -
nagyúr
De az tiszta töltési idő. Nem láttam még dízelest, aki 20 percig tolta volna a lét az autójába (személygépkocsiról).
Én nem vagyok ellene, de racionalitás azt mondatja velem, hogy ha 1 autó 20 percig tölt, akkor a töltésre várók sora elég nagy lesz, így nem reális a 20 perc.
Persze ennél bonyolultabb a helyzet, de spec én 10 percet töltök nyaralásra menvén egy benzinkúton. Aztán irány tovább. Ha már 2-en várnak az e-töltőnél, akkor az már 40 perc, + az enyém is 20 lenne, az már egy óra.
Ez az én számításom.
Lehet, hogy az igazság valahol a kettő között lehet, és az is biztos, hogy több tényezős.Egy éve még röpködtek a videók, hogy nyugaton sem mindig működnek a töltők, nem tudom, hogy azóta változott-e a helyzet. Az biztos, hogy jobban előrelátónak kell lenni töltéskor, mint tankoláskor.
Ha nekem lenne e-autóm, akkor megtehetném (mert akkor lenne pénzem /banánra is/) azt is, hogy országon belül sima liba az e-autó, nyaralásra bérelnék egy Ford Galaxy-t. Problem solved.
No offense!
5k HUF-fért tankolnak a dízel autójukba...
Ez ugyanolyan sztereotip, mint ami ellen példát hozol fel. Illetve aki 5k-ért tankol, az nem hosszú távon használja, mondjuk egy 1000km-es nyaralási úton.@#26 Sza_Sa
Először is meg kéne venni.
Én simán vennék, mert a 2x15km napi munkába járáshoz, agglomerációs közlekedéshez ideális lenne (gyerekeket furikázni, amolyan apa-taxi-nak). De meg sem tudom venni, így nem is fogom tudni kipróbálni. Még ha ki is tudnám próbálni, akkor sem tudnám megvenni.B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
jlaci74
aktív tag
-
Meridian
senior tag
"2000-es akkori szinten jól felszerelt octaviam (ami ugye ennél egy kategóriával lentebb van) nem fért bele hatba 24 éve"
-->
nem tudom, mennyi lehetett egy 1.8i-s Volvo S40-es 1998 novemberében... (6 millió? 10 millió? De ez egy jobbféle autó volt amúgy, kb mint egy audi vagy mercedes) de 7 évesen 1.4-ért vettem, 152ezer km-el. -
Meridian
senior tag
válasz forumpista #32 üzenetére
"Mivel a kocsi nehez, a nyomatek nagy, ezert gyorsan eszi a gumikat. Kb. 2x olyan surun kell cserelgetned mint egy regebbi auto 16 colos gumijat. Szamolgass, szorozgasd."
Erről beszéltem én is.. ráadásul egy tanulmány szerint már nem a dízele által kiengedett kipufogógáz az ami mostanság a legkörnyezetszennyezőbb... hanem a gumikopásból származó finom por. A kipufogógáz 30féle módon meg van szűrve, gyakorlatilag télen a szmogos poros városi levegő ami bemegy a motorba, az tisztábban jön ki, mint volt. A CO2 mizzéria meg hülyeség, ebben a témában igazi és hozzáértő szakembereket kellene meghallgatni, nem IPCC-s majmokat. Meg ugye grétácskát. (amúgy a hajózásban pl a dízelmotorok ugyanazok a motorok mint 1960 és előtte... de nem így van az autókban! A hajózást kellene betiltani szmogriadó esetén, meg a fával, szénnel történő fűtést...!)
-
Mr.Csizmás
titán
ugyanerre az analógiára, P II 200MMX+ win98SE-n, office '97-el ugyanúgy tudsz szerkeszteni dokumentumokat, mint egy W10+O365, i7-12600-on.
de eautós hírekre csak a sok konteós szénhidrogénfüggő komment miatt kattintok valójában szórakozás céljából[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
nagyúr
Nyilván apa-taxi a gyakoribb. Ettől még mindig nem tudom megvenni az e-autót.
Kb. A legolcsóbbat is 9 év spórolás után tudnánk megvenni, ha nem mennénk sehova nyáron, még egy kis nadrágszíj összehúzás, és ha akkor majd mai áron lenne... (Dacia Spring, 9M).
Tehát hiába akarnék kompromisszumot vállalni...B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
_flamer
aktív tag
Nekem nagy kedvenc az ID vonal de sajnos nem az én pénztárcámhoz szabták az árát..
“Innovation distinguishes between a leader and a follower”
-
Bog
HÁZIGAZDA
Irtó kemény lehet konteókon élni.
Az EV gumikopás átlagosan 10-12%-kal erősebb. Nem kétszer. Forrás. A fékbetét kopásából származó port pedig elfelejtetted számolni. Mert viszont kábé nincs.
A hajózás kontra autózás szennyezése kapcsán pedig nézegessél grafikonokat, hátha sikerült új konklúziókra jutnod...
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
jlaci74
aktív tag
Picit árnyaltabb a kép...
Komolyan gondoltam, van is 11kW-os töltőm,
de a " Hosszabb úton meg 500-as hatótáv " az illúzió.
Hosszabb út az általában autópálya, ahol az 500km-es hatótáv inkább 400 alatt van az új nagy akkus autóknál, ( de volt i3 94Ah-m az pályán 150km se és nem 130-al ) , +nincs minden utcában töltő, benzinkútankét esetleg 1, ami vagy működik vagy nem, vagy ráparkol egy f@sz vagy nem, vagy foglalt vagy nem ( keleten ez hatványozottan ... ) Ezeket személyesen tapasztaltam meg, de EV-s csoportokban is napi téma sajnos... Ezért írtam, hogy tervezést és kompromisszumot igényel hosszú úton.
Helyi ( és plusz hatótáv fele ) közlekedésre a világ legjobb dolga az EV.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest