Új hozzászólás Aktív témák
-
Sinesol
veterán
-
Gynt
tag
-
Gynt
tag
Hát igen, kiságy, három plüssmaci, babakocsi, kismotor: így nehéz.
Szerintem nagyjából semmilyen 7 személyes autóban nem tudsz elvinni 7 embert és a cuccaikat, ha hosszabb útra indulsz."Egyébként sok nő még 1-2 napos utazásra is meg tud tölteni akár egy kamiont is."
Erre szoktam azt mondani, hogy ilyenkor nem nagyobb csomagtartóra vagy tetőboxra van szükség, hanem másik nőre. -
HThomas
őstag
Van ám megoldás: épp kutyát sétáltattam reggel, amikor látom, hogy az egyik parkoló kombiba be van rakva a tetőbox, átlósan, az utastéren belülre
#293 Sinesol: Nekem Hollandiában törtek fel két kocsit is, Opel Insignia és Audi A4, mindkettő zsír új, de semmi nem volt bennük... éjszaka, de teljesen normális helyen. Az Audiból mondjuk elvitték a gyári beépített navi egységet Itthon régen meg feltörték a húsz éves Escortunkat a kivehető előlapos Pioneer fejegység miatt (nem volt benne az előlap)... ki érti...
[ Szerkesztve ]
-
Gynt
tag
Senki nem látja, hogy mit viszel egy tetőboxban.
Télen nyilván sílécet, ez egy négyfős család esetében mondjuk 300-800 ezer Ft körüli érték. Jelentősnek is mondható. Ugyanakkor bárhová mész síelni, jó eséllyel sehol nem törik fel, ezek normális helyek szoktak lenni, még Franciaországban és Olaszországban is.
Nyáron annyira nem egyértelmű, hogy mi van a tetőboxban, de jó eséllyel ugyanaz, mint a kocsi csomagtartójában: ruhák, karton ásványvíz a Lidl-ből, téliszalámi és konzervek. Értéke mondjuk 50 ezer Ft. Ezt vélhetően a potenciális tolvaj is tudja, de ha ránéz a rendszámtáblára, láthatja, hogy az EU egyik legszegényebb országából érkeztél, és máris nem lesz annyira jó fogás feltörni a tetőboxodat.
A helyzet az, hogy Európa legtöbb részén (nem csak a nyugatin) jó eséllyel jobban élnek az emberek, mint ahonnan te érkeztél, ezért nem foglalkoznak veled. Persze, ha a Balkán egyes részeire mész, vagy mondjuk Szicíliába, akkor nem árt az óvatosság, de vélhetően ott sem lesz baj. Elhiszem, hogy számodra a dolgaid értékesnek tűnnek, de másoknak ezek csak kacatok.
A sílécen kívül nem tudom, hogy milyen "nagyobb" értéket kellene tetőboxba rakni. Mondjuk azt sem értem, hogy mire kell nyáron a tetőbox, és miért nem fér el négy-öt személy négy-öt bőröndje, táskája a csomagtartóban, de mindenki másképpen utazik. -
HThomas
őstag
Komolyabb értékeket a kocsiban sem célszerű hagyni, a gyerek ruháit meg nem fogja elvinni senki...
"plusz - jelentős - légellenállás": ha a plusz hely miatt nagyobb és nehezebb autót veszel, akkor azzal ugyanott vagy, ráadásul ha pl egyedül kell hosszabb útra menned, akkor a boxot le tudod venni.
-
Vesa
veterán
A 7 személyesnél szerintem nem a csomagtér a probléma, hanem a súlykorlát. A rakodást meg tudod oldani tetőboxal is, nagyobb családokat mindig így látok vonulni (nekem is volt S-max, óriási csomagtartóval, de még így is tettünk rá boxot amikor már nagyobbak voltak a srácok). Persze egy Thule box nem olcsó, cserébe egy XL körüli méretűvel plusz 500 liter csomagtérhez jutsz. Emiatt én nem aggódnék a helyedben, viszont 7 személy, plusz számukra a csomagok összsúlya egy olyan kocsiban, amit nagyobbrészt alapvetően 5 személyesnek terveztek -csak bepaszíroztak még két ülést hátra-, már inkább limitálja a használhatóságot.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ma már természetesnek veszed, hogy minden sarkon van egy benzinkút, így nem igazán objektív az összehasonlításod sem. Eleve, minden egyes kúthoz napi szinten kell szállítani tartálykocsikkal az üzemanyagot, amit valahova be is kell tudni tölteni, tehát minden egyes kút alatt hatalmas tartályokat kellett telepíteni. Pedig még nagyon messzire sem kéne visszatekinteni. A "rendszerváltás" előtt, alig voltak kutak MO-n. Ilyen ÁFOR és hasonló rémségek is csak időnként bukkantak fel, főleg vidéken. Mi lehetett itt a 60-as években? Semmivel sem volt egyszerűbb kiépíténi a rendszert, mint monst az elektromos verziót, és ha már csak azt nézzük, hogy az EV töltőkhöz a kiépítést követően csak vezetéken vándorol az áram, és nem kell napi szinten tartálykocsik ezreivel bohóckodni, már önmagában sokkal jobb a helyzet.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
cucka
addikt
Nagy mennyiségű elektront szállítani sem annyi, hogy beletöltöm egy nagy tartályba, amit egy kamion odébb visz.
Igen, a szászhalombattai olajfinomítóban áttöltik a benzint a tartálykocsiba, ami elviszi a benzinkúthoz, tök egyszerű.
A benzin meg csak úgy ott terem. Fogja magát a szibériai tajgán 2-3 kilométerrel a felszín alatt a kőolaj, és hipp hopp varázslatosan bezin lesz belőle Szászhalombattán.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Nem hiszem, hogy nehezebb egy meglévő hálózatot bővíteni, mint totálisan nulláról kiépíteni valamit, mint annó a benzinkutaknál.
Valaki kiszámolta egy másik topicban, hogy ha egyik napról a másikra minden autót lecserélnének elektromosra (a teherautókat, kamionokat is), akkor kb. 30%-al fogyna több áram. Na most a 30%-os hálózat növelést már párszor meglépték az elmúlt 100 évben, szerintem most is sikerülni fog addigra, mire tényleg minden járművet lecserélnek elektromosra...[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Sinesol
veterán
Nagyon nagy a haszanálati értéke, azzal az F350-el konkrétan nincs az a helyzet, amit nem tudsz megoldani, ott mindenesnek is kell az autó. A nagy motor meg egyrészt azért van benne, mert olcsóbb a benzin ott, másrészt óriási a nyomatéka is, kevésbé kényes, nem egy kis turbós valami visit benne, stb.
Itt van egy teszt az F350-ről, elgondolkodtató, hogy mennyire gyakorlatiasan csinálnak autót az amerikaiak. Érdemes megnézni, alapos teszt. [link]Na és akkor itt méginkább elgondolkodtató a korábbi gondolatmeneted, hogy eu piacos autókban mennyire sokszor kellhet kompomisszumot kötni, van 7 ülés, de semmi csomag nem megy be, van csomagtér valamelyest, de cska 5 személy, stb.
Ezek a nagy autók arról szolnak, hogy nem akarsz kompromisszumot kötni, fizetsz többet valamiért, ami kiszolgál minden téren.[ Szerkesztve ]
-
HThomas
őstag
Az E Mercit 7 üléses konfigurációban én még soha nem láttam élőben, de képen elég borzalmasnak tűnik, hátrafelé van a +2 ülés és nyilván a csomagér akkor kb nullázódik. Az a baj, hogy a lapos kombiban nincs hely ennek egyszerűen. Az egyterűek is tipikusan magasabbak és szélesebbek, mint a normál kombik.
Kia Carnival-t nem lehet értelmesen behozni, az nagy és nem SUV.
Én erre a célra amúgy a Sorentot venném, nem túl nagy, olcsó és jó, ha nincs igény prémiumra. Ha kevés a csomagtér, akkor meg esetleg egy tetőbox hozzá.
-
HThomas
őstag
Ford Explorer? Egy ideje újra kapható itthon is, igaz csak a PHEV. De a harmadik üléssor mögött használható csomagtér az ötméteres méretben sem igazán van, ahhoz kell egy Suburban méretű cucc...
Az E Merciből elvileg van 7 üléses változat és az egy lapos kombi... de ez szerintem nem véletlenül nem terjedt el... -
nagyúr
Igen, az általános egyterűek 7 személlyel már rövidek csomagtartóban.
A régi Galaxy/Alhambra/Sharan voltak még relatíve elfogadhatóak eme téren, de azért már kompromisszumosak.
7 Személyes nagy csomagtartósokat már kisbusznak hívják, pl. Multivan. 4 gyerekes barátomnak (pontosabban feleségem barátja, az én barátnőm meg a srác felesége... ne tessék félreérteni, nem "termékkeveredés", hanem az én társaságom keveredett a feleségem társaságával, és így véletlenül két pár jött ki belőle , ők, meg mi... ) olyan volt, abban elfértek.B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
Sinesol
veterán
Lehet inkább valami amcsi autót lenne érdemes nézni, ott szeretik, ha minden jó nagy, ott van hatalmas csomagtartó, hatalmas motor, na és a megjelenés se utolsó, nem egy tömegautód lesz.
Na és egyébként egyáltalán nem rosszak, a praktikum ott még mindig fontos, plusz azért a drágább hazai gyártók eléggé odateszik magukat felszereltség terén is. Nem tudom, hogy hogyan számolják, de a 3500 literes csomagtér odab.sz, ahogy maga az autó is, olyan mint egy erőd.
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
Annyira nem is erőltetik magukat a gyárak kombik terén, a nagyobb modellek amúgyis már mind SUV kategóriába csúsznak át, ott pl. egy Toyota Highlander szerintem bőven megfelelne az igényeidnek.. Ott biztos vannak prémium jellegű extrák, 7 személyes és ki is néz valahogy, biztos van valami márkás hifi opció is, bár én eleve nem hiszek abban, hogy autóban normális hangzást össze lehet hozni. Esetleg a Skoda Kodiaq is opció lehet.
Sima kombikban nemigen lesz 7 ülés, ahhoz kicsik.[ Szerkesztve ]
-
Gynt
tag
Az általad fent leírtak alapján a kiindulópont rossz. Legyen inkább így:
"Szükségünk lenne 7 személyes autóra, mondjuk egyS-Maxra, - (ide írj inkább valami mást, bármit) - mert azt amúgy meglepően sokan dicsérik."Így már biztos fogsz találni valamit, ami megfelel annak, hogy benzines, erős, kéziváltós.
-
nagyúr
Az utolsó S-Max hibrid motorral elvileg nem rosz.
És hát igen, az egyterű kategória kb. kuka.
Ha meg dízel S-Max, ott a utolsó 190LE-s elvileg Tiptronic a PowerShit helyett. (Monarpeter tudja a motorkódot is.)A mi EB-s S-Max-unk egyelőre jól van, jellemzően hosszabb utakra használjuk, 46k km van még csak benne és már 4.5 éves.
Pont akkor vettük meg, amikor még nem volt hibrid belőle, várni meg nem várhattunk, mert kifutottunk volna a kedvezméyes támogatott időből...
Mintha láttam volna 7 személyes EV-t régebben....
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
kcsa
veterán
Megtérülésről nem volt szó Nekem személy szerint az a meglátásom, hogy számolni csak a tegnapi árakkal tudunk előre, de ami biztos hogy olcsóbb semmi nem lesz, az energia pláne. Amiért ezt írtam az az, hogy ha a 10kwh akkupakkot félsz hogy gyorsan megölöd a sok ciklussal, akkor ceteris paribus 20kwh pakkal potenciálisan dupla élettartamot is elérhetsz.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
kcsa
veterán
-
Qtya123
őstag
De miért kellene szerelőnek, vagy a modell szakértőjének lenni?
Ha mondjuk mindenhol azt olvasod, hogy bizonyos típusú automata váltók hajlamosak, hogy hamar tönkre menjenek, vagy épp bizonyos motorok problémásabbak és költségesebbek (pl prince motor, powershift váltó, stb), mint egy másik, akkor az már egy jó szűrő. Nem megoldás mindenre, de néhány erős lyukra futás ellen jó.A cipőt meg arra hoztam példának, hogy az emberek sokszor több energiát szánnak egy filléres valami kiválasztására,l (cipő, telefon, stb) mint egy olyan dologéra, ami sokkal költségesebb és sokkal több buktató van benne.
Ott sokszor annyi a "követelmény" hogy milyen legyen a formája, újabbnak nézzen ki, mint a szomszédé és egy bizonyos km felett ne mutasson a számláló. És ennyi a kritérium. Utána meg megy a vakarózás, ha belenyúlt egy rosszabb konstrukcióba.[ Szerkesztve ]
-
consono
nagyúr
"Nem lehetne elektronokkal lekövetni." - nem is kellene, ha az otthoni napelemből nem a hálózatba menne az áram, hanem a kocsiba egyenesen (vagy telepített akkuba, amiből mehet éjjel a kocsiba).
Born too late to explore Earth, born too early to explore the Universe. Born just in time to sit in front of the laptop and join a Teams meeting...
-
Mr.Csizmás
titán
Erről van szó. De ilyen se lesz, sok tényező miatt.
pl. a tömegközlekedésszakma dínósága miatt. hiába van flirt, kiss, felújított pálya, a vasút vízfeje ugyanazokat a dogmákat köhögi és kezeli hasonló dilettáns módon a zavarhelyzeteket, mint 20-30 éve a rozsdaboglya régi vonatoknál"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Bog
HÁZIGAZDA
A budapesti lakosság 12%-a él családi házban, tehát a tipped jó volt. A statisztika viszont nem számolja a 2-6 lakásos ingatlanokat, ahol van kert, beálló és lehet napelem is.
Az agglomerációban viszont 78% a családi házak aránya. Itt 800 ezer ember lakik, vagyis jó félmilliós az a bázis, ahol opció a napelem és az otthoni töltés. Az ingázók száma nem ilyen magas (250-300 ezer között), a mérések szerint ennyi autó lépi át a városhatárt minden reggel. Vagyis iszonyú sok.
Egyrészt ha ez mind elektromos lenne, akkor igen, az egy elég érezhető hatást generálna a légszennyezettségre, de ennek ellenére nem gondolom, hogy ez kell legyen a végső cél. A végső cél az kéne legyen, hogy ezeknek a júzereknek a zömét kulturált, pontos és megfizethető kötöttpályás kapcsolatra ültetjük fel, de ezen a ponton vállig ér bilibe a kezem.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
CriticalHit
őstag
A 2024-es pályázati feltételek:
"A személyautóknál a 40 kWh alatti bruttó kapacitású akkumulátorú elektromos autókra 2,8 millió, a 41 és 59 kWh közöttiekre 3,6 millió, a 60 kWh-nál nagyobbakra a maximális 4 millió forint támogatás kapható. A 40 kWh alatti bruttó tárolóképességű akkumulátorú autók ára nem haladhatja meg a nettó 11,5 millió forintot, a 41 és 59 kWh közöttieké a 14 millió, a 60 kWh-s és annál nagyobbaké a 20 millió forintot. Mivel személyautóknál a legtöbb helyen a bruttó árat tüntetik fel, az árplafonok bruttója körülbelül 14,6, 17,8 és 25,4 millió forint. Azért csak körülbelül, mert az autókat terhelő egyéb közterhek ezt kismértékben eltéríthetik. Pályázni 2024. február 5-én 10 órától 2025. március 31-én 10 óráig lehet, és a teljes lebonyolítást legkésőbb 2026. április 30-ig le kell zárni. Ez azt jelenti, hogy eddig az időpontig a pályázat keretében beszerzett tisztán elektromos új gépjármű forgalmi engedélyének a végső kedvezményezett nevére, illetve tulajdonába kell kerülnie."
[link]"We are survivors. We control the fear and without the fear we are all as good as dead."
-
Paxker315
addikt
Óh én ki szoktam kapcsolni a médiát-zenét, mert. Zajterhelés az is. A szélzaj és gördülési zaj sajnos eletro-autóban is van, az én autózási szokásaimhoz meg eleve nem való EV (csak ritkán használom, de akkor 200-600 km-es utakra, 90%-ban autópályán). Városban nem szeretek autókázni.
-
cucka
addikt
A teslában valóban nincs HUD, de mondjuk egy BYD Seal-ben van alapáron. Az egy 19 milliós autó.
A HUD, az üvegtető, vagy a "nevetséges" műbőr belső, na azok a németeknél mind feláras extrák, úgy, hogy az autóik alapáron is drágábbak, mint az alapáron fullos felszereltségű Tesla vagy BYD. -
cucka
addikt
A Teslánál nem igazán vannak extrák úgy, ahogy a német gyártóktól megszoktuk.
Fizethetsz extra pénzt fényezésért meg nagyobb kerékért, illetve az autopilot fizetős, és kalap, ez az extralista.Külön kedvencem, amikor megnézek egy autóbemutatót, elmondják, hogy x forint az alapár, és valahogy elfelejtik említeni, hogy minden, de tényleg minden amit a képeken a szemeddel látsz, az fizetős extra - a szín, a kerék, a kárpit, az utastéri dekor, az összes említésre érdemes extra.
[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
"hangosak az autók. De ez az autópályán kit zavar? A 300 méterre lévő őzet? Téged a kocsiban nem fog."
Óh, hát mondjuk 1.5 éve exkluzíve füldugóval vezetek, és így sem vagyok maradéktalanul elégedett. Jó dolog a hiperszenzorosság, csak épp' nem merem zajvédelem nélkül elhagyni a lakást, és a városi sétákat (megyeszékhely) is védetten szoktam tenni. Nem véletlen gondolom vezetéstechnikai biztonsági faktornak az akusztikus üvegezést-oldalablakokat.
De a nagy felniket sem értem feltétlenül, mert: kisebb felni& ballonosabb gumi --> nagyobb kényelem, takarékosság, kisebb zajterhelés (érdemes séta közben hallgatni az elhaladó autókat, ha van olyan hely, ahol nem annyira sűrű a forgalom. ég-föld a különbség 16 és 19 közt.)
Ja, jól néz ki a malomkerék. De azzal azért tisztában vagyok, hogy ezt NEM fogjuk megoldani a közeljövőben (forgalomcsökkentés, járművek számának csökkentése, előírások alaktényezőre és homlokfelületre, kisebb felnik és kevesebb teljes energiafelhasználás, energiahatékonyság növelése (erre pont jók az eletro és hibridek). Csak álmodozni lehet, nem? NB: a "theory of mind" doménen borzalmas alacsony percentilben helyezkedek el (ASD). Így számomra kicsit science-fiction kategória már a tudat is, hogy nem feltétlen mindenki ilyen közlekedést szeretne. Vagyis hiába tudom, hogy mit generál a gondolkodásmódom, de "nem értem"
[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
Oooo, csak naiv idealista vagyok. Feltetelezem, hogy ha felhivjuk a figyelmet a lassabb tempó elonyeire (kisebb karosanyag kibocsátás, kisebb zajterhelés, megsporolt üzemanyag és költség, kevesebb baleset és potenciálisan elvesztett életév) akkor mindenki idővel elfogadja, hogy nem ördögtől való a szigorúbb korlátozás.
De ilyen naiv vagyok, illetve szakmai ártalom, de a társadalom és jövő generacioinak eletkorulmenyei, emberi életek nagyobb tényezők számomra, mint az hogy mennyi naftapénzt sporolok. Ezért is örülnék ha kicsit. Lassitanank . Szeretném, na
-
CriticalHit
őstag
Ez mit jelent? "De -4 csak akkor, ha Kozsó vagy."
A készleten lévő, már konfiguráltak közül is lehet józanabb áron választani.
Számomra elég lenne a 18M-os Model 3, semmi sem kellene az általad választottak közül, viszont továbbra sincs HUD és még mindig mindenért tapikálni kell, ezért nem választanám jelenleg.
Ha a pénz nem számítana, akkor pedig inkább a Polestar 2 vagy a BMW I4."We are survivors. We control the fear and without the fear we are all as good as dead."
-
Napfénysüti
nagyúr
Ott egy kicsit én is ledobtam az ékszíjat amikor a dobféket olvastam. Ekkora autóban hátul ennyi pénzért az már a spúrság netovábbja.
A 865 kilós Suzukimban bő 3 milláért hátul még elment, na de ebbena 2,2 tonnás dögben?
Maga az elektromos motor ekkorát tud lassítani hogy nincs szükség erősebb fékre?Més que un club!
-
Vesa
veterán
Természetesen nem való mindenkinek EV, ezt a legtöbben elmondják. Nem tudom mi van Albániában, arra nem járok, és nem is akarok. Nyugaton viszont ez nem probléma, jól kiépített a töltőhálózat. Ezzel együtt természetesen lehetnek kellemetlenségek, pl. ha foglalt az összes, vagy hasonlók. Egyelőre ez nagyon ritkán fordul elő.
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS TUF Gaming F15 FX506H 2025.11.28.-ig gyári gari.
- Lenovo Thinkpad T580, 15,6" FULL HD IPS, I5-8350U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, 27% áfás Szám
- Eladó Bontatlan ! Apple Macbook Air 2024 M3 15.3 éjfekete szín
- 4K GAMER PC - i9 14900K / RTX 4080 Super / 32GB DDR5
- Adatgyűjtők, vonalkódolvasók akciós árakon!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest