Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
Ha igazán feketeöves nyelvtannáci akarsz lenni, akkor legalább mondd pontosan. Az nem tudom, hogy a "teljesítményfelhasználás" micsoda, de a Wh mértékegység az enerigát jelöli. 1 Wh = 3600 Joule.
Csak hát köznyelvben a hűtőgép áramot fogyaszt, amit helytelenül kilowattnak mondunk, és hogy mennyit, azt a villanyóráról olvasod le.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Kiváncsiságból beírtam az AI-ba, hogy számolja ki.
Magyarországon van 4 millió autó, és átlagosan évi 15 ezer kilométert mennek, 19 kwh/100km fogyasztással. (Tudom, ezek kicsit optimista becslések, de a gondolatkísérlethez jók)Namost ebből éves szinten 12TWh áramfogyasztás jön ki. A teljes éves magyar áramfogyasztás jelenleg 41-42 TWh.
Szóval ha csak a személyautókat számolod, akkor a 30%-al magasabb elektromosság-igény ez alapján teljesen reálisnak tűnik.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Nagy mennyiségű elektront szállítani sem annyi, hogy beletöltöm egy nagy tartályba, amit egy kamion odébb visz.
Igen, a szászhalombattai olajfinomítóban áttöltik a benzint a tartálykocsiba, ami elviszi a benzinkúthoz, tök egyszerű.
A benzin meg csak úgy ott terem. Fogja magát a szibériai tajgán 2-3 kilométerrel a felszín alatt a kőolaj, és hipp hopp varázslatosan bezin lesz belőle Szászhalombattán.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
A villanyautónál az akksikkal van a legkevesebb baj, meglepően tartósak.
Teslánál láttam erről adatot, 200 ezer kilométer után az akksik jellemzően még tudják az újkori kapacitásuk 90%-át. Függ attól, hogy mennyit gyorstöltöd, meg hogy milyen a kémiája az adott akksinak.Illetve ha mondjuk 300k km után cserélni akarod, a régi akksi még ér pénzt, pl. szigetüzemű napelemes rendszereknél előszeretettel használnak autós akksikat.
-
cucka
addikt
válasz CriticalHit #178 üzenetére
1. Pörgetni az elektromos autó piacot. A kereslet meredeken zuhan, nem tudják eladni az autókat a kereskedők.
2. Környezetvédelmi látszatintézkedés.
3. A céges autók sokat futnak, nagyobb az impaktja a támogatásnak.
4. Az új autó értékesítések jelentős része amúgy is céges, főleg ilyen értékű autóknál. Szóval így elkerülik a bélyeget, hogy a gazdagokat támogatják abban, hogy 25 milliós autót vegyenek, miközben aki eddig 25 millióért vett autót, az többnyire amúgy is cégre vette, szóval semmi se változott érdemben. -
cucka
addikt
szaladgálni vagy kismotoros benzinesek a városba lett volna a megoldás, csak ugye vki megborította az egészet.
A szabályozói környezet borította meg.
Egyrészt a mesterségesen magasan tartott üzemanyagárak.
A szándék, hogy a dízel ára ne szálljon el.
A szándék, hogy támogassák a dízel technológiában élen járó európai gyártókat.
A mérési módszerek, amikről mindenki tudta, hogy életszerűtlenek.
A kibocsátási normák, amelyek eltérőek a dízelmotoros autókra.A cél az lett volna, hogy a kontinens üzemanyagfogyasztásának mérséklése lett volna. Ez látványos kudarc. Úgyhogy jó európai döntéshozókhoz híven azt a tanulságot vonták le, hogy ami eddig nem működött, azt még jobban, még erőteljesebben kell csinálni.
(Ne feledd, a jelenleg agyonszabályozott co2 kibocsátás az lényegében ugyanazt jelenti, mint a fogyasztás.)
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Nem a szent grál az elektromos autó, viszont jobb töltőhálózattal az emberek többségének valódi alternatíva.
Az újabb dízelmotorok nyilván tisztábbak, a régebbieknél ugye a dízelbotrány során bizonyosodott be az, amit mindenki sejtett - hogy valós, életszerű felhasználás közben meg sem tudják közelíteni azokat az emissziós normákat, amire specifikálva vannak. És ezek a karbantartott motorok, nem amiből kiokoskodták a környezetvédelmi berendezéseket. Meg azok amik fekete füsttel terítenek be mindent, ha mondjuk budán meg kell mászni egy emelkedőt.
Ha eltöltesz egy kis időt bármelyik amerikai nagyvárosban, akkor hazatérésnél az első élmény, hogy csípi a torkodat a dízelfüst.
Az, hogy az európai szabályozási környezet arra ösztönzött mindenkit 20 évig, hogy dízelautót vegyen, ha kell neki ha nem, az egy kapitális baklövés volt.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
A teslában valóban nincs HUD, de mondjuk egy BYD Seal-ben van alapáron. Az egy 19 milliós autó.
A HUD, az üvegtető, vagy a "nevetséges" műbőr belső, na azok a németeknél mind feláras extrák, úgy, hogy az autóik alapáron is drágábbak, mint az alapáron fullos felszereltségű Tesla vagy BYD. -
cucka
addikt
A Teslánál nem igazán vannak extrák úgy, ahogy a német gyártóktól megszoktuk.
Fizethetsz extra pénzt fényezésért meg nagyobb kerékért, illetve az autopilot fizetős, és kalap, ez az extralista.Külön kedvencem, amikor megnézek egy autóbemutatót, elmondják, hogy x forint az alapár, és valahogy elfelejtik említeni, hogy minden, de tényleg minden amit a képeken a szemeddel látsz, az fizetős extra - a szín, a kerék, a kárpit, az utastéri dekor, az összes említésre érdemes extra.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Paxker315 #138 üzenetére
Az autók zajterhelésének nagy részét a gördülési zaj okozza.
Ami a sebességtől, a gumi futófelületétől és az út milyenségétől függ. A felni méret sok vizet nem zavar.
Az út felület hatalmas különbség tud lenni, az ilyen érdes textúrájú utak az autóban ülve is érezhetően megnövelik a zajszintet, kívülről meg ugyanez a négyzeten. És persze extra gumikopást is okoznak, ami környezetvédelmileg szintén probléma.Amúgy a kérdésedre a válasz - azért egyre nagyobbak a felnik (és a kerekek is), mert az jobban néz ki. A nők is hordanak magas sarkú cipőt, az sem praktikus.
#139kyle23
Az ilyen régi dízel motoroknál nem a fogyasztás a probléma, meg a co2 kibocsátás, hanem hogy ami kijön a kipufogójukon, az rákot okoz.
Gondolom te sem a szántóföldön laksz, és nem is rakod le az autódat a város határában.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen alaplapot vegyek?
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Parfüm topik
- PlayStation 5
- Intel Arc Battlemage B570/B580
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Witcher topik
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest