Új hozzászólás Aktív témák
-
Van remény?
[1000km EV hatótáv] -
Sinesol
veterán
-
Gynt
tag
-
Gynt
tag
Hát igen, kiságy, három plüssmaci, babakocsi, kismotor: így nehéz.
Szerintem nagyjából semmilyen 7 személyes autóban nem tudsz elvinni 7 embert és a cuccaikat, ha hosszabb útra indulsz."Egyébként sok nő még 1-2 napos utazásra is meg tud tölteni akár egy kamiont is."
Erre szoktam azt mondani, hogy ilyenkor nem nagyobb csomagtartóra vagy tetőboxra van szükség, hanem másik nőre. -
bteebi
veterán
"és miért nem fér el négy-öt személy négy-öt bőröndje, táskája a csomagtartóban, de mindenki másképpen utazik."
Négy-öt személy négy-öt bőröndje egy MPV-ben, sőt még egy kombiban is elférne, viszont hét személyé egy alapból ~200 literes csomagterű (7 személyes) MPV-ben már kevésbé. Három kisgyerekünk van, a legkisebbnek konkrétan kellene kiságy, sőt babakocsi se ártana (a hordozó mellé), amik már önmagában felzabálnák az egész csomagteret, sőt talán többet is. Persze 2 (szülő) + 3 (gyerek) = 5 (fő) <> 7, de pont hosszabb (értsd: ~7-10 nap) csatlakozhatna ezekhez még 2 fő. Szóval pont olyan konfigurációnál lenne a legkisebb a csomagtér, amikor a leginkább szükség lenne rá.
Egyébként sok nő még 1-2 napos utazásra is meg tud tölteni akár egy kamiont is.
-
bteebi
veterán
"az egyik parkoló kombiba be van rakva a tetőbox, átlósan, az utastéren belülre"
EZ A TUTI MEGOLDÁS!!!4
Sőt, eleve a gyerekek közé rakom, és akkor még csak le- és felszerelni se kell.
Nekem a UK-ben kilopták a kocsimból a katalizátort. Szétvágták a kipufogónál, 2-3 perc alatt meg is vannak vele. Közel 2 hetet szívtam vele, és összességében (mivel 1 éven belül hazaköltöztünk - na nem emiatt) szerintem vagy 3-500 fontot buktam is miatta.
-
Gynt
tag
Egy kissé sarkított, enyhén ironikus volt a hozzászólásom, nem kell ennyire komolyan venni.
Az anyagi helyzetre lehet következtetni (mondjuk a céges autó is árnyalja a képet), de amúgy egy drágább autóban se fognak jó eséllyel lényegesen drágább dolgokat tárolni, mert egyszerűen nincs mit. -
HThomas
őstag
Van ám megoldás: épp kutyát sétáltattam reggel, amikor látom, hogy az egyik parkoló kombiba be van rakva a tetőbox, átlósan, az utastéren belülre
#293 Sinesol: Nekem Hollandiában törtek fel két kocsit is, Opel Insignia és Audi A4, mindkettő zsír új, de semmi nem volt bennük... éjszaka, de teljesen normális helyen. Az Audiból mondjuk elvitték a gyári beépített navi egységet
Itthon régen meg feltörték a húsz éves Escortunkat a kivehető előlapos Pioneer fejegység miatt (nem volt benne az előlap)... ki érti...
-
-
Gynt
tag
Senki nem látja, hogy mit viszel egy tetőboxban.
Télen nyilván sílécet, ez egy négyfős család esetében mondjuk 300-800 ezer Ft körüli érték. Jelentősnek is mondható. Ugyanakkor bárhová mész síelni, jó eséllyel sehol nem törik fel, ezek normális helyek szoktak lenni, még Franciaországban és Olaszországban is.
Nyáron annyira nem egyértelmű, hogy mi van a tetőboxban, de jó eséllyel ugyanaz, mint a kocsi csomagtartójában: ruhák, karton ásványvíz a Lidl-ből, téliszalámi és konzervek. Értéke mondjuk 50 ezer Ft. Ezt vélhetően a potenciális tolvaj is tudja, de ha ránéz a rendszámtáblára, láthatja, hogy az EU egyik legszegényebb országából érkeztél, és máris nem lesz annyira jó fogás feltörni a tetőboxodat.
A helyzet az, hogy Európa legtöbb részén (nem csak a nyugatin) jó eséllyel jobban élnek az emberek, mint ahonnan te érkeztél, ezért nem foglalkoznak veled. Persze, ha a Balkán egyes részeire mész, vagy mondjuk Szicíliába, akkor nem árt az óvatosság, de vélhetően ott sem lesz baj. Elhiszem, hogy számodra a dolgaid értékesnek tűnnek, de másoknak ezek csak kacatok.
A sílécen kívül nem tudom, hogy milyen "nagyobb" értéket kellene tetőboxba rakni. Mondjuk azt sem értem, hogy mire kell nyáron a tetőbox, és miért nem fér el négy-öt személy négy-öt bőröndje, táskája a csomagtartóban, de mindenki másképpen utazik. -
bteebi
veterán
Ezek is mind jogos felvetések.
Teljesen nyilvánvaló amúgy, hogy a kocsiban gyakorlatilag soha nem hagy az ember nagyobb értéket, csak amíg egy nagyobb méretű nagyobb értéket eljuttatsz A-ból a tőle nagyon messze levő B-be, addig lehetnek problémák. Akár köztes megállóknál, szállásoknál. Ha mondjuk egy hószánt hajtogatnék be a tetőboxba (nyilván nem teljesen valós példa), akkor azt nem biztos, hogy egy 2 napos út átmeneti szállásánál le szeretném venni, hogy aztán másnap reggel, az indulás előtt újra felrakhassam - persze aki lusta, és kockáztatni is szeret, az előbb-utóbb ráfarag.
-
Vesa
veterán
"A hidden buffert leírtam, nézz utána"
Tehát akkor mégegyszer: A "hidden puffer" ugyanaz, ami a nettó feletti bruttó tartalék és _mindkét_ funkciót ez a terület látja el! Vagy hogy gondolod? Van egy szeparált harmadik cellacsoport az autóban a titkos koreai megoldásnak? Eszem megáll. Neked kéne művelődni, mert láthatóan halvény lila gőzöd nincs az egészről.
Szerintem Te csak képeken láttál elektromos autót.Ahogy a többi hasonló fogalmatlan fotelhuszár! Szövegértésed pedig nulla. üdv!
-
gyuszos
tag
"Ez a valóságban maga a nettó/bruttó közötti rész!"
Nem, nem az.
Az alkalmazott netto/brutto eltérés arra való, amit említesz is, akkuvédelem a teljes töltés és lemerítés, + a teljesen feltöltött akku esetén az indulás utáni regeneráció miatt.
A hidden buffert leírtam, nézz utána. A gyári állapotban elérhető teljes kapacitás bőven 100% felett lenne, de nincs 100 feletti kijelzés.
Így ha majd évek múlva 10%-ot degradálódik az akku, akkor is 98%-on lesz, mert lesz miből elcsalni. Ennyi a trükk, felesleges többet belegondolni.
"mert számodra az lesz a lényeg, hogy az autó 6-8 évesen is hozza-e azt a hatótávot, amivel megvásároltad."
Csak remélni tudom, hogy ezt te sem gondolod komolyan......"mert senki nem állította, hogy az XY típusú autók akkumulátora nem degradálódik!"
De pontosan ezt állítod mikor a következőt írod:
"Számos tesztet megnézhetsz az Ioniq-ról, ahol 6-7 éves autók, 150k km.-el még mindig 100%-os az akkuja""Javaslom átnézni a thread-et kronológiai sorrendben. "
Én is neked, hogy legalább amit leírsz arra próbálj meg emlékezni, valamint a SOH és az idézett mellélövéseiddel kapcsolatban pedig művelődj, van mit pótolnod.És ezzel a lendülettel köszönöm meg a társalgást, egy élmény volt, de elég volt belőle(d).
Szia. -
Vesa
veterán
"Létezik az úgynevezett hidden buffer"
Ez a valóságban maga a nettó/bruttó közötti rész! Te azzal kevered össze, hogy szintén ez a többlet puffer kapacitás szolgál a teljes lemerítés/teljes feltöltés (túltöltés) kivédésére is, ami egyébként szintén az akkumulátor élettartamának növelését, és a degradáció mértékének csökkentését hivatott segíteni. A bruttó és nettó kapacitás közötti rész a puffer, és egyre több gyártó rendszere működik úgy, hogy az akku degradációt is innen "pótolja"! Mivel egy autót -általában, mert erre szabvány egyelőre nem létezik- a nettó kapacitás képességével vásárolsz meg, teljesen lényegtelen, hogy a degradáció az általad nem hozzáférhető bruttó kapacitásból jön le, mert számodra az lesz a lényeg, hogy az autó 6-8 évesen is hozza-e azt a hatótávot, amivel megvásároltad.
Ráadásul szalmabáb érvelsz, mert senki nem állította, hogy az XY típusú autók akkumulátora nem degradálódik! Természetesen degradálódik mindegyik, de a puffer mértékéig ebből nem veszel észre semmit, nem csökken a hatótáv, tehát a 100% SOH a használti értékre vonatkozóan valós. Teljesen irreleváns, hogy a bruttó kapacitást már nem tudja az akku, mert ez téged a gyakorlatban nem érint! Nyilván, előbb-utóbb "elfogy" a puffer, onnantól a nettó kapacitás SOH-ban is láthatóvá válik, és a hatótáv is csökkenni kezd.
Úgyhogy ez nem valami gonosz trükk az illuminatitól, hanem egy nagyon okos megoldás a gyártók részéről.A "léghűtás/vízhűtés/nulla hűtés" témája pedig az akku élettartamára vonatkozóan került megemlítésre, mert hatalmas szerepe van abban, hogy az XY modell akkupakkja mennyire lesz tartós! Javaslom átnézni a thread-et kronológiai sorrendben.
-
gyuszos
tag
Nem, nem a brutto / nettó kapacitásról van szó.
Létezik az úgynevezett hidden buffer, vagy hidden capacity, amivel főleg a koreai vonalon trükköznek.
És mint a te példádból is jól látszik, a tulaj büszkén hirdeti, hogy 6 év után is 100 százalékos autot birtokol....
Pedig ez nem igaz.
Degradálódott már a te autód akkuja is, csak a számítás más, kezdetben jóval kevesebb kWh érték jelentette a 100%-ot mint a valós lett volna. Így aztán még most is száznak látod.A brutto netto dolog teljesen más, minden akkunál így van, de semmi köze hozzá, mint ahogy annak sem, hogy lég vagy folyadékhűtésű a pakk.
-
HThomas
őstag
Komolyabb értékeket a kocsiban sem célszerű hagyni, a gyerek ruháit meg nem fogja elvinni senki...
"plusz - jelentős - légellenállás": ha a plusz hely miatt nagyobb és nehezebb autót veszel, akkor azzal ugyanott vagy, ráadásul ha pl egyedül kell hosszabb útra menned, akkor a boxot le tudod venni.
-
bteebi
veterán
Jogos felvetések ezek is, köszi.
A tetőboxtól amúgy mindig is ódzkodtam - bár lehet, hogy ez csak az én hülyeségem. Egyrészt magasan van (én meg alacsony vagyok, ami egy eleve magas autónál mindenképp probléma), másrészt plusz - jelentős - légellenállás (mondjuk ezen akár túl lehet lendülni), harmadrészt viszont - és ez a legnagyobb félelmem - elég könnyen feltörhető, meglovasítható. És ha pont abba tettem a család Fabergé tojását, meg az arany/gyémánt ékszereinket is... akkor az nem olyan jó.
De amúgy igen, egyszerű és logikus megoldás. És ha úgy veszed, mint egy autóhoz tartozó extrát, akkor (sajnos) nem is olyan drága. Ha meg az utazás végpontjánál teljesen kipakolsz belőle, akkor még olyan nagy anyagi veszéllyel se jár.
-
Vesa
veterán
A 7 személyesnél szerintem nem a csomagtér a probléma, hanem a súlykorlát. A rakodást meg tudod oldani tetőboxal is, nagyobb családokat mindig így látok vonulni (nekem is volt S-max, óriási csomagtartóval, de még így is tettünk rá boxot amikor már nagyobbak voltak a srácok). Persze egy Thule box nem olcsó, cserébe egy XL körüli méretűvel plusz 500 liter csomagtérhez jutsz. Emiatt én nem aggódnék a helyedben, viszont 7 személy, plusz számukra a csomagok összsúlya egy olyan kocsiban, amit nagyobbrészt alapvetően 5 személyesnek terveztek -csak bepaszíroztak még két ülést hátra-, már inkább limitálja a használhatóságot.
-
Vesa
veterán
Ha a brutto/netto kapacitásra gondolsz, akkor az nem koreai specifikus. Az első Leaf-eket leszámítva, szinte minden autóban brutto kapacitással szerelik az akkut, hogy legyen miből degradálni. Ez egy okos megoldás, és neked felhasnzálóként teljesen mindegy, hogy ezt így oldják meg vagy máshogy, mert eleve a netto kapacitás képességével veszed az autót, amit így még évek múlva is hozni fog. Mint az a gyakorlat is mutatja.
Nekem egy 28-as Ioniq van a Mercedes mellett. Ez léghűtéses. Azért példálózok vele, mert 3 évesen vettem, nálam van 3 éve, most 120k km-nél jár és még mindig 100% a SOH. Egy hete olvastam ki OBD-vel. Nem tudom Te mivel és miért példálózol, de nekem konkrétan van ilyen autóm, ahogy modern PHEV-em is van.
A Mercedesben is brutto/netto kapacitású akku van, amiből én csak a nettót látom. Nagyon okos megoldás. -
bteebi
veterán
Ma már az teljesen természetes, hogy mindenhol van benzinkút. Amikhez igen, oda kell szállítani benyát, de közel se napi szinten (ugyanolyat). (Ez persze kút/forgalomfüggő.) Egy tartálykocsi kb. 20-30 ezer literes, abból 50 literes tankkal kijön 400-600 teljes teletankolás, reálisan meg mondjuk talán 800-1500 tankolás, vagy több. És ez egyfajta üzemanyag csak, pedig van néhány fajta, amik között azért megoszlanak az autósok. Nem akarok hazudni, de egyszer talán egy OMV kúton mondták azt, hogy heti egyszer visznek hozzájuk üzemanyagot. Pedig az egy forgalmas helyen lévő forgalmas kút volt.
Régen - mondjuk 50-60 éve - valóban nagyon kevés kút volt, de már vagy 30 éve rengeteg van, tényleg majdnem minden 2. bodzabokornál is. Majd ha közel ugyanígy lesz az elektromos töltőkkel is, akkor az egy egészen más helyzet lesz. De egyelőre nagyon nem így van. Az meg, hogy mi volt 50-100 éve, egyáltalán nem foglalkoztat, és annyira az se vigasztal, hogy mi lesz 20-30 év múlva. Próbálok a mában élni. Lehet, hogy 2050-ben már jó lesz, de addig még lehet kifejezetten nehéz.
-
bteebi
veterán
Azért van némi, egészen minimális különbség. A kőolajat nem te állítod elő, hanem az van (még). A szállítása és a tárolása is már régóta megoldott, és egész egyszerű (hosszú kőolajvezetékek, hatalmas olajtankerek, tartálykocsik), és hellyel-közzel akár nagyon gagyi módon házilag is meg tudod oldani (fogsz pár marmonkannát, megtöltöd, aztán meg az akár tehén által hajtott "lovas"kocsival odébb viszed).
Áram viszont nem van. Nem szeded le az áramfáról vagy bányászod ki a mészlepedékes elektrontelepről. Ezek helyett sajnos elő kell állítanod. Erőművekben, többé-kevésbé bonyolultan (akár kőolaj felhasználásával btw). És ami egy hatalmas probléma vele: "szállítani" még tudod is valahogy (egy közvetlen erőmű-villanyautó rézkanóccal például), de tárolni igazából nem. (Illetve de, csak baromi drága, nem éri meg. Egyelőre...)
És itt jön a képbe a tanyán lakó Józsi bácsi, aki a legközelebbi elektrik vezetéktől is kilométerekre van, viszont le akarja cserélni a marmonkanna szállításra is használt Riskát egy Mercedes EQS-re, amit otthon akar tölteni. Na azt hogyan fogja? Kihúzza hozzá a kábelt az EON? Vagy vegyen szigetüzemű naperőművet (30+ kWp)?
Ha az EQS helyett mondjuk inkább egy Hummert venne, akkor azt telepakolja vagy 50 marmonkannával, elmegy a legközelebbi Tescoig, ott a kúton megtölti az 50 marmonkannát benyával, aztán meg azt otthon közvetlenül fel tudja használni sokáig. Alternatív megoldás, ha a sziget üzem meg a kábelfektetés nem jönne be, hogy elmegy a Riskával a Tescoig, ott vesz egy dízeles áramgenerátort, meg 50 marmonkannányi benzint (ebből is látszik, hogy Józsi bácsi nem igazán vágja a témát), amit a 2. generátoránál már gázolajra cserél, és végre tudja házilag is tölteni az EQS-ét!
Szóval nem, nagyon nem ugyanolyan a kettő. Ha legalább nagyrészt hasonló lenne, akkor nem lenne semmi gond. De egyáltalán nem olyan.
-
Vesa
veterán
Ma már természetesnek veszed, hogy minden sarkon van egy benzinkút, így nem igazán objektív az összehasonlításod sem. Eleve, minden egyes kúthoz napi szinten kell szállítani tartálykocsikkal az üzemanyagot, amit valahova be is kell tudni tölteni, tehát minden egyes kút alatt hatalmas tartályokat kellett telepíteni. Pedig még nagyon messzire sem kéne visszatekinteni. A "rendszerváltás" előtt, alig voltak kutak MO-n. Ilyen ÁFOR és hasonló rémségek is csak időnként bukkantak fel, főleg vidéken. Mi lehetett itt a 60-as években? Semmivel sem volt egyszerűbb kiépíténi a rendszert, mint monst az elektromos verziót, és ha már csak azt nézzük, hogy az EV töltőkhöz a kiépítést követően csak vezetéken vándorol az áram, és nem kell napi szinten tartálykocsik ezreivel bohóckodni, már önmagában sokkal jobb a helyzet.
-
cucka
addikt
Ha igazán feketeöves nyelvtannáci akarsz lenni, akkor legalább mondd pontosan. Az nem tudom, hogy a "teljesítményfelhasználás" micsoda, de a Wh mértékegység az enerigát jelöli. 1 Wh = 3600 Joule.
Csak hát köznyelvben a hűtőgép áramot fogyaszt, amit helytelenül kilowattnak mondunk, és hogy mennyit, azt a villanyóráról olvasod le.
-
Legyen inkább teljesítményfelhasználás.
Az áram mértékegysége az Amper.
A teljesítmény az W.(Nem akarok nyelvtannáci lenni, de ha már számolgatunk mindenféle adatot, akkor legyen korrekt a megnevezés és a mértékegység.
Ahogy H. Béla mondotta egykoron:
"Kollégák, aki a mérőszámok után nem írja ki a megfelelő mértékegységet, az más sarlatánságokra is képes.") -
cucka
addikt
Kiváncsiságból beírtam az AI-ba, hogy számolja ki.
Magyarországon van 4 millió autó, és átlagosan évi 15 ezer kilométert mennek, 19 kwh/100km fogyasztással. (Tudom, ezek kicsit optimista becslések, de a gondolatkísérlethez jók)Namost ebből éves szinten 12TWh áramfogyasztás jön ki. A teljes éves magyar áramfogyasztás jelenleg 41-42 TWh.
Szóval ha csak a személyautókat számolod, akkor a 30%-al magasabb elektromosság-igény ez alapján teljesen reálisnak tűnik.
-
cucka
addikt
Nagy mennyiségű elektront szállítani sem annyi, hogy beletöltöm egy nagy tartályba, amit egy kamion odébb visz.
Igen, a szászhalombattai olajfinomítóban áttöltik a benzint a tartálykocsiba, ami elviszi a benzinkúthoz, tök egyszerű.
A benzin meg csak úgy ott terem. Fogja magát a szibériai tajgán 2-3 kilométerrel a felszín alatt a kőolaj, és hipp hopp varázslatosan bezin lesz belőle Szászhalombattán.
-
Nem hiszem, hogy nehezebb egy meglévő hálózatot bővíteni, mint totálisan nulláról kiépíteni valamit, mint annó a benzinkutaknál.
Valaki kiszámolta egy másik topicban, hogy ha egyik napról a másikra minden autót lecserélnének elektromosra (a teherautókat, kamionokat is), akkor kb. 30%-al fogyna több áram. Na most a 30%-os hálózat növelést már párszor meglépték az elmúlt 100 évben, szerintem most is sikerülni fog addigra, mire tényleg minden járművet lecserélnek elektromosra... -
bteebi
veterán
"Erős a gyanyum, hogy ha nő a kereslet a töltöinfrastruktúrára, akkor megjelenik a kínálat is..."
Igen, csak elektront nehezebb bányászni, mint szénhidrogéneket (mert pl. akár szénhidrogén is kellhet hozzá
), ráadásul a kiépítés is macerásabb. (Nagy mennyiségű elektront szállítani sem annyi, hogy beletöltöm egy nagy tartályba, amit egy kamion odébb visz.) Persze ha már van kiépült infrastruktúra, és az ellátás is megoldott, akkor már nagyon könnyű az egész.
Csak addig eljutni sajnos nagyon nehéz ÉS drága.
-
válasz
A. Crowley #266 üzenetére
Jaja. Pont mit a belsőégésűek kezdetén: vagy volt elég benzin a gyógyszertárban, vagy nem, aztán kórigyálhattál másikig. Aztán lettek benzinkutak.
Erős a gyanyum, hogy ha nő a kereslet a töltöinfrastruktúrára, akkor megjelenik a kínálat is... -
juvegamer
tag
Átfutottam nagyjából a hozzászólásokat de a legfontosabbal a lítium bányászat káros hatásaival kapcsolatban senki nem aggódik?
https://greendex.hu/nagy-arat-fizethet-a-litiumbanyaszatert-a-vilag-legertekesebb-okoszisztemaja/
Egyébkét maga az elektromos autó gyártása is környezetszennyező és fosszilis energia felhasználásával jár, ha jól gondolom.
https://www.autonavigator.hu/cikkek/a-volvo-szerint-nem-igazan-kornyezetbarat-a-villanyauto-gyartas/
https://www.vezess.hu/vezetunk/2023/09/01/elektromos-auto-karbonlabnyom-harvard-tanulmany/
Ráadásul vannak területek (hajózás, repülés, szállítás) ahol nem tudják kiváltani a mostani belsőégésű motorokat.
Szerintem az elektromos autókkal nem fogjuk megmenteni a földet. -
Vesa
veterán
Sikerült a leggyengébb típust példának hozni -ami egyébként önmagához képest még így is jól teljesít-. Egy rendes akku temperálással ellátott i3, de még a léghűtéses Ioniq is bőven sokkal többet megy el, az akkuk degradációja messze nem olyan intenzív, mint a Leaf-nél. Számos tesztet megnézhetsz az Ioniq-ról, ahol 6-7 éves autók, 150k km.-el még mindig 100%-os az akkuja, és még a 28kWh-s Ioniq is képes -megfelelő lábbal-, városban, tavasztól-őszig 220-250km-t megtenni, ennyi idősen is. A miénkben 120k km van jelenleg, az akku SOH, OBD olvasóval most olvastam ki, még mindig 100%! A párom képes vele 7,8-8,5kWh fogyasztással járkálni, klímával sem megy 10-11kWh fölé.
-
bteebi
veterán
"Az E Mercit 7 üléses konfigurációban én még soha nem láttam élőben, de képen elég borzalmasnak tűnik, hátrafelé van a +2 ülés"
OMG
Akkor ugyanaz, mint a Model S. Sokáig szemeztem vele, mert azt hittem, hogy ugyanolyan benne az ülés konfiguráció, mint az X-ben... de nem. FB-on tudtam meg az egyik teslás csoportban, hogy hogy néz ki... hát ledöbbentem:
Szóval nem, ilyen NEM kell.
"Az a baj, hogy a lapos kombiban nincs hely ennek egyszerűen."
Jogos ez is. De nincs is ezzel semmi baj. Csináljanak kombi hosszban, vagy még nagyobban MPV-t, és akkor mindenki vidám. Egy nagy kombi 470-485 centi, ehhez képest a legtöbb MPV 450-460 centi, de még az akár 7 személyes SUV-ok nagy része is ~460-480 cm. Nevetséges.
#259: "az F350-el konkrétan nincs az a helyzet, amit nem tudsz megoldani, ott mindenesnek is kell az autó"
Ha van egy farmod állatokkal, akkor esetleg elfogadom. De ha amúgy városban élsz - és azért Amerikában is vannak ilyenek -, akkor egyszerűen nevetséges. Vagy még úgy tudnám elképzelni, hogy a csomagtere "convertible" (levehető), és akkor ~személyautó-pickup lenne. De akár olcsóbb a benya, akár nem, ne akarjon már minden paraszt 6 méteres, 3 tonna fölötti monstrummal járni, ami szerintem vagy duplaannyit fogyaszt, mint egy normális, nem kisméretű személyautó.
"Na és akkor itt méginkább elgondolkodtató a korábbi gondolatmeneted, hogy eu piacos autókban mennyire sokszor kellhet kompomisszumot kötni, van 7 ülés, de semmi csomag nem megy be, van csomagtér valamelyest, de cska 5 személy"
Igen, és ez amúgy nagyon gáz szerintem.
Legalábbis a 7 személyes autóknál; olyat már nem poénból vesz az ember. De azért vannak kivételek (Audi Q7 505 cm, BMW X7 515 cm, Mercedes GLS (X167) 521 cm
).
-
Sinesol
veterán
Nagyon nagy a haszanálati értéke, azzal az F350-el konkrétan nincs az a helyzet, amit nem tudsz megoldani, ott mindenesnek is kell az autó. A nagy motor meg egyrészt azért van benne, mert olcsóbb a benzin ott, másrészt óriási a nyomatéka is, kevésbé kényes, nem egy kis turbós valami visit benne, stb.
Itt van egy teszt az F350-ről, elgondolkodtató, hogy mennyire gyakorlatiasan csinálnak autót az amerikaiak. Érdemes megnézni, alapos teszt. [link]Na és akkor itt méginkább elgondolkodtató a korábbi gondolatmeneted, hogy eu piacos autókban mennyire sokszor kellhet kompomisszumot kötni, van 7 ülés, de semmi csomag nem megy be, van csomagtér valamelyest, de cska 5 személy, stb.
Ezek a nagy autók arról szolnak, hogy nem akarsz kompromisszumot kötni, fizetsz többet valamiért, ami kiszolgál minden téren. -
HThomas
őstag
Az E Mercit 7 üléses konfigurációban én még soha nem láttam élőben, de képen elég borzalmasnak tűnik, hátrafelé van a +2 ülés és nyilván a csomagér akkor kb nullázódik. Az a baj, hogy a lapos kombiban nincs hely ennek egyszerűen. Az egyterűek is tipikusan magasabbak és szélesebbek, mint a normál kombik.
Kia Carnival-t nem lehet értelmesen behozni, az nagy és nem SUV.
Én erre a célra amúgy a Sorentot venném, nem túl nagy, olcsó és jó, ha nincs igény prémiumra. Ha kevés a csomagtér, akkor meg esetleg egy tetőbox hozzá.
-
bteebi
veterán
Fuuu, az a Cadillac egy szörnyeteg, tutira nem kellene, szerintem még akkor se, ha csilliomos lennék (de nem vagyok az). Alapvetően praktikus, nem mérhetetlenül drága fenntartású autót keresnék, amivel azért normál helyeken is lehet parkolni. Az egyik szomszédos utcában párszor már láttam egy Ford F350-est parkolni. Nem tudom, hogy mi baja van az amerikaiaknak, de a rohadt nagy, rohadt erős autóknak én szinte semmi értelmét nem látom.
Persze ha ta vagy a Dzsokijújing, és 3 tehenet szállítasz rajta egyszerre a dzsungelben vagy a Himalájában, akkor oké, de városok közelébe se engedném.
#255 és #256: Köszi a tippeket.
Az Explorer tényleg jó.
Szerintem már azt is volt, hogy néztem, de sajnos új autó EV-ből meg PHEV-ből fixen nem játszik, mert azok már bőven a huszon-harmincx milliós kategóriák.
Nekem meg sajnos a fele is sok árban. Egyelőre a Tesla X100-akkal próbálok barátkozni, némi szerencsével év vége felé, vagy max. jövőre tudunk majd venni egy olyat. Vagy valami mást. Egyelőre muszájból a sima 5 fős autóinkkal is még épp elvagyunk (3 gyerek van, 0,5-4-6 évesek), csak időnként, amikor néha megyünk valahová, akkor vinnénk magunkkal a bátyámat és/vagy az anyósomat. De a legtöbb esetben az is 5 személyesként lenne használva, és más esetekben is inkább 6. A csomagtér meg 6 személyes esetben már érdemben jobb lenne. Ha eleve lenne ~300 liter 7 üléssel, akkor 6-tal az már lenne vagy 350-400.
#255: Az "új" autót én napi szinten használnám munkába járásra, és nem kisbusszal szeretnék járni.
A Multivan amúgy nagyon szép és nagyon jó (és persze elég drága is, pláne újonnan), de az leginkább "harmadik", kifejezetten túrázós autónak lenne jó. Az meg (egyelőre) egyáltalán nem játszik. Most 2 autónk van (egy régi SX4 - anyóstól vettük meg -, és egy régi Mazda 6), és 2 is fog maradni. Csak szeretnék egy olyan autót, amiben ha kell, elférünk mindannyian, meg egy kevés napos túrára némi cucc is. A kisbuszok amúgy sem pakolhatóak jól szerintem. Rövid, magas csomagtér, egymás tetejére dobálhatsz mindent, rendes rögzítés sincs. Ilyen szempontból szerintem/nekem sokkal jobb egy sima kombi, aminél a csomagtartónak van pereme, és nem minden kapásból az ajtónak csúszik neki. Ráadásul a mélység-magasság arány is sokkal inkább minden kompatibilis.
#256: Annak az E Mercinek meg majd utánanézek, hátha akad belőle. Engem túlzottan nem érdekel az, hogy nem elterjedt (eléggé rétegigényeim vannak nekem is), ha a konstrukció nem rossz, és urambocsá' meg is tudom fizetni, akkor tőlem jöhet az is.
-
HThomas
őstag
Ford Explorer? Egy ideje újra kapható itthon is, igaz csak a PHEV. De a harmadik üléssor mögött használható csomagtér az ötméteres méretben sem igazán van, ahhoz kell egy Suburban méretű cucc...
Az E Merciből elvileg van 7 üléses változat és az egy lapos kombi... de ez szerintem nem véletlenül nem terjedt el... -
Igen, az általános egyterűek 7 személlyel már rövidek csomagtartóban.
A régi Galaxy/Alhambra/Sharan voltak még relatíve elfogadhatóak eme téren, de azért már kompromisszumosak.
7 Személyes nagy csomagtartósokat már kisbusznak hívják, pl. Multivan. 4 gyerekes barátomnak (pontosabban feleségem barátja, az én barátnőm meg a srác felesége... ne tessék félreérteni, nem "termékkeveredés", hanem az én társaságom keveredett a feleségem társaságával, és így véletlenül két pár jött ki belőle, ők, meg mi... ) olyan volt, abban elfértek.
-
Sinesol
veterán
Lehet inkább valami amcsi autót lenne érdemes nézni, ott szeretik, ha minden jó nagy, ott van hatalmas csomagtartó, hatalmas motor, na és a megjelenés se utolsó, nem egy tömegautód lesz.
Na és egyébként egyáltalán nem rosszak, a praktikum ott még mindig fontos, plusz azért a drágább hazai gyártók eléggé odateszik magukat felszereltség terén is. Nem tudom, hogy hogyan számolják, de a 3500 literes csomagtér odab.sz, ahogy maga az autó is, olyan mint egy erőd.
-
bteebi
veterán
Köszi, néztem már a Highlandert is. Nem esélytelen az se
, bár valamiért inkább Sorento/S-Max-párti vagyok (vagy böhöm Audi/Mercedes... esetleg Volvo XC90; BMW nem annyira). Gyakorlatilag már minden releváns márka 6-7 személyeseit néztem hahu-n; onnan tudtam meg, hogy vannak 7 személyes, 5+ méteres böhöm Mercik, sőt pl. Mazda CX-9. A poén az, hogy a legtöbb SUV, sőt a legtöbb MPV is kisebb (rövidebb), mint a legtöbb kombi, és így csak ~200 literes a csomagterük 7 üléses módban, ami lássuk be, fail.
Egy "átlag nagy" kombi 470-480 centi, sok MPV pedig csak 450-460 centis, sőt a 7 személyes SUV-k se sokkal nagyobbak (a Nissan X-Trail is "csak" 468 cm). Még talán a Sorento a legnagyobb "kommersz" SUV, a maga 480 centijével. De még abból se sokat profitál a csomagtér.
Ehhez képest a SuperB kombi (486 cm, 660 literes csomagtér!) szerintem simán lehetne 7 személyes... csak hát olyan nincs. A Kodiaq se rossz amúgy (pont az S-Maxos rokonoméknak van céges Kodiaqja - az S-Maxot jobban szeretik), de az meg megint csak elég drága (mondjuk mi nem?)... és talán nem is annyira nagy.
Sajnos a "normális" 7 személyes használathoz (elfogadható csomagtérhez) minimum 490 centis autó kell, de inkább ilyen 505-510, ami már persze brutál nagy bármihez képest. De úgy már legalább 350 liter körüli lesz a csomagtér.
-
Sinesol
veterán
Annyira nem is erőltetik magukat a gyárak kombik terén, a nagyobb modellek amúgyis már mind SUV kategóriába csúsznak át, ott pl. egy Toyota Highlander szerintem bőven megfelelne az igényeidnek.. Ott biztos vannak prémium jellegű extrák, 7 személyes és ki is néz valahogy, biztos van valami márkás hifi opció is, bár én eleve nem hiszek abban, hogy autóban normális hangzást össze lehet hozni. Esetleg a Skoda Kodiaq is opció lehet.
Sima kombikban nemigen lesz 7 ülés, ahhoz kicsik. -
bteebi
veterán
"Vagy ha leesnek, de az életből felmentett marketinges, vagy akárki, aki autót sosem vezetett, az hogy tudja átvinni az egyértelműen hülye elképzelést?"
Baromi egyszerű! Azt mondja a marketinges a CEO-nak:
- Főnök, ezzel az innovációval autónként 230 eurócentet spórolhatunk!
Erre a főnök:
- Nagyszerű! Kezdjék el már tegnaptól!
Erre egy mérnök:
- De főnök, ez így...
- NINCS DE!Szóval valami ilyesmi.
-
bteebi
veterán
Köszi a tippet, de kisbuszt több tényező miatt sem szeretnék. Sokat megnéztem, de nekem alapvetően nem bejövősek, bár amúgy rém praktikusak. Szóval simán lehet, hogy előbb-utóbb mégiscsak egy kisbusz lesz...
A Ford Tourneo-n pl. egész sokáig gondolkoztam, de minőségben/fícsörökben és teljesítményben SE az igazi az se.
Vagyis hát nagyon messze vannak a számomra ideálistól. Tudjon gyorsulni (lehetőleg <9 s) és menni is (bár amúgy 150 fölötti tempóval kb. sohase mennék, szóval ez a legkevésbé értelmes igényem), legyen alapvetően minőségi a beltere, lehetőleg perforált bőr ülés fűtéssel-hűtéssel, legalább 2 zónás klíma, napfénytető, jó hangrendszer. Ez utóbbi nekem sajnos eléggé fontos,
bár a legtöbb autó minőségibb saját hifijével elégedett szoktam lenni (a sógorom Kia Carensében is egészen tetszett, pedig nem extra). Teljesen tipikus családi autós igények.
A VW Multivanen is gondolkoztam, de az is csak akkor lenne igazán jó - már ha egyáltalán lenne rá pénzünk (nincs) -, ha felcsapnánk hippinek. Az meg még nem most lesz.
Napi használatba lenne, és valószínűleg csak általam (kell valamivel munkába járni, és elsősorban nem kisbusszal szeretném), szóval nem bánnám, ha valahogy ki is nézne - tehát <> kisbusz.
Nekem leginkább egy 7 személyes, 500-510 centis kombi kellene (mondjuk Mazda 6, BMW 3-5, vagy akár egy SuperB), de ilyen sajnos NINCS.
-
Qtya123
őstag
Ezt én is olvastam. Csak tudod számomra ilyenkor mindig döbbenet, hogy elvileg teljesen egyértelmű dolgok tényleg nem esnek le az agyakban a fejlesztések során? Vagy ha leesnek, de az életből felmentett marketinges, vagy akárki, aki autót sosem vezetett, az hogy tudja átvinni az egyértelműen hülye elképzelést?
Ahhoz nem kell mérnöknek lenni, sem túlzottan okosnak, hogy világos legyen az, hogyha egy gyakran használt funkciót a harmadik almenübe teszünk egy gomb helyett, akkor az közlekedés biztonság szempontjából nem túl jó.De ugyanez a kötelező tábla felismerő rendszerrel. Mikor az EU vezetőség első felindulásból úgy akarta ezt kötelezővé tenni, hogy ne is tudd felülbírálni a gázpedállal a felismert táblán lévő sebességet, hiába nyomnád neki. És úgy kellett nekik elmagyarázni, hogy Béláim oké, hogy baleset megelőzést akartok, de ez így iszonyatosan balesetveszélyes lenne millió lehetséges szituációban.
De eleve már az a vicc, hogy ezt magyarázni kellett nekik...8th: 1gen Leaf új korában sem volt combos. 2018-ban vett a cég 2 Leafet, 3 évig használtam őket. A minőségre meg a beltér egy évtizeddel korábbi kinézetére (főleg ami a középkonzolt illeti) ne is térjünk ki.
A hatótáv jó időben kicsivel volt 100 km felett, szutykos hideg időben ilyen 70 km-ek voltak, ha nem óvatos vezetés volt. Mindig mondtam ilyenkor, hogy 100ra töltve sem szívesen indulnék meg mondjunk a 4. Kerületből a 18-ba és vissza egy jó mínusz fokos időben. -
Sinesol
veterán
[link] Ilyen, ha nem fizetnek a tesztért, tovabbra is hulladék a Volkswagen.
-
8th
addikt
Ja fut de mennyit? Gyorsan ránéztem hahun az 1gen Leaf hirdetésekre. Általában 80 km körüli hatótávokat írnak az eladók de tudjuk hogyan megy ez. Ezek indokolatlanul optimista számok, picit felfelé kerekítik hiszen el szeretnék adni az autót ami elég nehéz ha őszintén odaírja, hogy téli hatótáv 40 km vagy annyi sem. Az konkrétan arra is kevés, hogy Dunakesziről ingázzon valaki a 17 kilométerre található újpesti munkahelyre.
-
8th
addikt
Bohócorr és paróka jár hozzá? Továbbra sem értem mi a tökömért nem lehet a fűtés-szellőzés-légkondi funkciókat fizikai gombokkal vezérelni. Helyette egy vacak tabletet ujjazzon az ember fia minden alkalommal ha bármin állítani szeretne. Meg dobfékek 24millióért? Ne már gyerekek. Das Auto.
-
Döglött Róka
veterán
válasz
forumpista #242 üzenetére
Ja en is lattam ezt es nagyon fura. Nalunk a cegnel szinte csak ilyen tdi-k vannak es senkinel mem fordult elo, igaz mind legalabb 2-3 eves.
-
forumpista
aktív tag
válasz
Döglött Róka #228 üzenetére
Nem az én autom, én jeleztem a cégnek, az meg a szervíznek, ennél többet nem tudok tenni az ügy érdekében.
De nem egyedi eset, vmi nagyon hasonlóra panaszkodtak a speedzone-ban kb. egy hónapja:
https://youtu.be/KpBV9e7hcaA?t=778 -
válasz
Döglött Róka #234 üzenetére
Nem anonim volt a poszt, ott van, ki írta. Mivel én nem értek hozzá, így gondoltam hátha segítség egy olyan ember hozzászólása, aki vélhetően ezzel foglalkozik, teszteli, tesztelheti.
Én erről nem nyitok vitát.Az én autóm egyike sem eszi az olajat.
-
cucka
addikt
A villanyautónál az akksikkal van a legkevesebb baj, meglepően tartósak.
Teslánál láttam erről adatot, 200 ezer kilométer után az akksik jellemzően még tudják az újkori kapacitásuk 90%-át. Függ attól, hogy mennyit gyorstöltöd, meg hogy milyen a kémiája az adott akksinak.Illetve ha mondjuk 300k km után cserélni akarod, a régi akksi még ér pénzt, pl. szigetüzemű napelemes rendszereknél előszeretettel használnak autós akksikat.
-
Vesa
veterán
Ha megnézed az első generációs EV-ket (1-es Leaf, i3; Ioniq), de akar a Tesla első modelljeit is, mai napig mennek. Pedig ezek már 10-12 évesek. 15 évet gond nélkül elmennek, feltéve persze, ha az előző tulajok megfelelően használták. De ez az ICE esetében is így van. Most pedig már szerelik az újabb technikát, melyek fejlettebbek, tartósabbak. Egy akkupakk a statisztikák szerint, túléli az autót.
-
Vesa
veterán
A szoftver meg hagyján, azzal nem szokott gond lenni, viszont egy inverter vagy hajtómű, tud költségeket okozni. Viszont a mechanikai oldal körökkel egyszerűbb, nincs bonyolult motor hengerekkel, szelepekkel, olajjal, turbóval, nincs bonyolult váltó kettostomeguvel, nincs kipufogó rendszer és lehetne sorolni. Féket is kb. 150k km után kell megnézetni, hogy cserés-e már. Barátom kocsijában 130k km után csak azért cseréltek betetet, mert tartott az anyagfaradastol. Kopás alapján meg maradhatott volna.
-
HThomas
őstag
Igen, 1-2 éves autó, aztán 2 év után lecseréled a következőre, mielőtt még jönnének a komolyabb cserék és javítások. Csak ugye tipikusan az elérhető kínálat a 3 éves cégautó, 150 ezer kilométerrel, azoknál meg azért nem ennyire egyértelmű a matek. Persze ha meg tudsz csípni egy 1-2 éves kocsit 15 ezer kilométerrel, ellenőrzött előélettel, nemdohányzó hölgytulajdonostól, az biztos tuti vétel, de szerintem ezekből azért nincs túl sok (legalábbis amikor utoljára néztem, akkor nem volt, úgyhogy maradt az új
) .
-
válasz
Döglött Róka #228 üzenetére
Nem feltétlenül.
[link] -
Vesa
veterán
válasz
forumpista #227 üzenetére
Na de akkor miért vagy annyira EV ellenes?
Az EV-k többsége faék egyszerű, pont megoldja az agyonbonyolított ICE-k problémáját.
-
Döglött Róka
veterán
válasz
forumpista #227 üzenetére
"Céges passát nincs egy éves és már megeszik 1 liter olajat 10e km-er alatt. Szervíz szerint ez normális. Gondolom milyen állapotban lesz majd 10 évesen..."
4 éves céges Passat (2020 Sedan TDI) van nálam, semennyi olajat nem eszik. Ott valami baj van és a szervíz szimplán átb*sz.
-
forumpista
aktív tag
Attól hogy ismered a tipushibáit attól még az árába ezt nem igen tudod belealkudni amig elő nem jön.
Senki nem fogja milliókkal olcsóbban adni az autóját, mert lehet hogy majd a vevőnél 10-20-30e km múlva összesz@rja magát a motor és mehet generálozni.Amíg meg nem romlik el, addig senki nem fogja a 3-4 milliót érő autóját - preventativ jelleggel - elvinni egy másfél milliós motorfelújításra.
Szóval egyszeri használtautó vásárló hiába tájékozodik, igazából meg van lőve, főleg hogy ahogy írtam, ma már szinte minden autó túlbonyolított sz@r, amin ha bármi elromlik már repkednek is a százezrek.
20 éve arra kellet figyelni hogy ne vegyél fél millió kilometerről 150e-re visszacsavart órájú autót mert akkor 50e km múlva jöhetett a motorfelújítás.
Ma ettől nem kell tartani, mert sok autó (valós) 150e km-ert sem megy el motorfelújítás nélkül...Céges passát nincs egy éves és már megeszik 1 liter olajat 10e km-er alatt. Szervíz szerint ez normális. Gondolom milyen állapotban lesz majd 10 évesen...
-
bteebi
veterán
"Az utolsó S-Max hibrid motorral elvileg nem rosz."
Valóban nem (kemény 1,1 kWh-s akku van benne, nem szarral gurigáznak
), de azt hiszem azzal már a 20 millát nyaldossa, meg egyébként is 15 millióról indul, szóval (újonnan) az sajnos nem játszik.
"Pont akkor vettük meg, amikor még nem volt hibrid belőle, várni meg nem várhattunk, mert kifutottunk volna a kedvezméyes támogatott időből..."
Az egyik rokonomék így cserélték le a kb. 2-3 éves S-Maxukat egy újra. Az állami támogatással gyakorlatilag ingyen kaptak egy új autót, mivel a használt árak már elindultak felfelé, de az új autók akkor még nem sokat drágultak. Nálunk akkor még nem volt meg a 3. gyerek, úgyhogy lecsúsztunk a lehetőségről.
"Mintha láttam volna 7 személyes EV-t régebben...."
Model S-ből is van elvileg 7 személyes, vár ott borzalmas módon a menetiránynak háttal van a +2 ülés
. Model X-ből van "rendes" 6 és 7 személyes változat, Model Y-ból pedig Európán kívül még mindig van 7 személyes. Ide valamiért sajnos azt nem hozták, pedig muszájból olyat vennék, ha elektromosat vennék.
Sebaj, most már 15 millió alatt is vannak 7 személyes Model X-ek. Amikért amúgy annyira nem rajongok, viszont az az egyetlen félig-meddig normális 7 személyes EV.
#197: Nagyon sokat nézelődtem, volt pár alternatíva (de egyik se igazán jó, ha másért nem, az ára miatt). Nissan X-Trail, Kia Sorento (sőt még a Carens is! azt hiszem azt már nem is gyártják, meg kicsi is... de legalább olcsó, 4-5 milla körül már van nem is olyan rossz, míg a legtöbb használtan is inkább 10+ millió), GLB Merci. Aztán voltak elrugaszkodottabb ötletek is, mert a legtöbb 7 személyes autó, akár MPV, akár SUV, 7 személyre vetítve a matchbox kategóriát közelíti. 7 személyes X5-ös BMW (van X7-es is, de az már brutál drága), Q7-es Audi, meg vannak nagyobb Mercik is (350-es??), amik már kb. 505-515 centisek. Brutál nagy, de úgy már van némi csomagtér is a 7 főnek, szóval nem egy C-Max vagy Dacia Lodgy. Sőt, szemezek-szemeztem Matda CX-9-essel is. Itthon talán nem is volt kapható, de használtan van néhány példány. Nekem sok szempontból szimpatikus, bár a fogyasztása az pont nem az.
-
bteebi
veterán
"Megtérülésről nem volt szó"
Valóban nem, bocs.
Mondjuk úgy azért könnyebb a helyzet.
De akkor 20 helyett már legyen inkább 200 kWh, és akkor még ha a vaciúj X Plaid mellett lenne egy másik is vésztartaléknak, akkor se kellene aggódni.
Egyúttal köszi a márkaajánlást is. Ezentúl mindent tőlük fogok venni.
-
Gynt
tag
válasz
LurkerSheik #219 üzenetére
A KGFB nem feltétlenül drágább új vagy újabb autó esetén, sőt. Nekem jóval olcsóbb volt, még úgy is, hogy mivel az előzőt még nem adtam el, ezért A0-ról kezdtem.
A vezetéstámogató rendszerek, de akár az általánosan jobb műszaki állapot miatt vélhetően kevesebb kárt okoznak az újabb autók, és ezt figyelembe veszik a biztosítók is.
A casco ugyanakkor egy komolyabb kiadás lehet.
A kötelező szervizek pedig kifejezetten drágák, akár kétszer annyiba is kerül egy sima olajcsere, mintha csak elmész egy random szervizbe.@consono:
Azt gondolom, hogy a kötelező szerviz önmagában nem biztosíték arra, hogy nem lesz a kocsival semmi, ugyanis annak alkalmával lényegében egy lista alapján átnézik az autót (abszolút minimál dolgokat: lámpák működnek-e, hűtőfolyadék szint, ablaktörlő töröl-e stb.), kicserélik azt, amit kell: olaj, olajszűrő, pollenszűrő, kétévente fékfolyadék. Esetleg valamilyen szoftvert frissítenek, és kész.
Ha jelzel valami észrevételt, akkor megnézik, de ez inkább csak szemrevételezés.
Az, hogy az új autónak nincs gondja, egyszerűen azért van, mert a gyártástechnológia és a minőségellenőrzés olyan szinten van, hogy egy új autó 4-5 évig minden gond nélkül működik. Általában. -
Qtya123
őstag
válasz
forumpista #213 üzenetére
Van alapja annak amit írtál, de erősen sarkos összességében.
Nincs Szent Grál, nincs olyan, hogyha ezt a típust és ezt a motort veszed, akkor tutira minden oké. Arányok, kockázatok vannak. Van ami sokkal nagyobb valószínűséggel fog meghibásodni és sokkal költségesebb lesz, mint egy másik. Ebből nem az következik, hogy a másik tökéletes, csak kevesebb szerviz igényű és olcsóbb az üzemeltetése.Ha a példnál maradunk mi a nagyobb kockázat? Ha megveszed a híresen szar Prince motort, vagy akár a Toyota D-CAT betegágyat, vagy veszel egy mondjuk egy 2019es Corollát 1.6-os.benzinmotorral. Az utóbbinál a user error/szerelő error a kockázat egy nagy HA keretében, az előbbieknél viszont fixen konstrukciós gond.
A karbantartás egy bizonytalan tényező, de az nem a típusnak a hibája, ha valaki 5w30at tesz bele a 0w16 helyett valamibe, vagy épp GL5 olajat olyan váltóba, amibe GL4 kell. És sok eseten a márkaszerviz sem garancia arra, hogy megfelelő és gondos karbantartást kap. Ennyi erővel tényleg csak és kizárólag új autó 3-4 évente cserélve lenne értelmezhető cselekedet, de nyilván nem erről van szó.
-
HThomas
őstag
válasz
LurkerSheik #219 üzenetére
Persze, de egy nagyobb értékű, nem túl régi használtra ugyanúgy kötsz cascot és ugyanúgy viszed évente átnézetni. És csak addig olcsóbb, amíg nem jön az első váratlan kiadás. Na, ez az újnál jóval kevesebb eséllyel történik meg.
De nyilván drágább az új, ez nem kérdés, csak azt akarom érzékeltetni, hogy ez nem kidobott pénz, hanem kényelmet kapsz érte cserébe.
-
-
válasz
forumpista #213 üzenetére
Egész jó összefoglaló volt.
Talán az autós topikban írtak másik oldali megközelítést (a tiéd negatív oldalú), mely szerint olyat kell (érdemes) venni, aminek már ismertek a tipushibái.
Pl. gdi motor 100k kmnel kilyukad a hengerfeje. Tehát 99k km-nél magadtól vigyed megelőző felújítás-karbantartásra.
Pl. TSi motornál emlegetik a motórkódokat, hogy ez meg az már vehető xy évjárattól.S ezek után jöhet az, hogy a vizuális vizsgán átmegy-e.
(Mi is a fórumos tapasztalatok alapján vettünk egy 2013-as autót, ráadásul olasz, és egy éve szaladgál hibamentesen, pedig 200k km van már benne. Ettől még gyűjtögetünk, és tudjuk, hogy ha történik valami, akkor biza' meg kell csináltatni)
@#215HThomas
hogy egy autót nem megvenni, hanem fenntartani nehéz.
👍 -
HThomas
őstag
Azért nem triviális, hogy rengeteget buksz... van egy értékvesztés az elején, viszont cserébe tervezhetsz azzal, hogy az első pár évben jóformán semmit sem kell költened rá, illetve jó eséllyel mindig rendelkezésre áll. A kérdés, hogy ez kinek mennyit ér meg.
A használtnál már a kiválasztással és a vásárlással elmegy egy csomó időd, ami szintén pénz, illetve ha utána a szervízbe rohangálsz vele, akkor az is kiesett idő, pénz, főleg, ha saját költségen kell csereautót intézni.
Egyébként meg nem az új autó vásárlása és a pár évenkénti csere éri meg igazán, hanem akkor már a céges lízing...
-
Rengetegen rendszerint nem racionalisan dontenek, erre epul az egesz divat ipar, hogy a legnagyobbat említsem es sok mas terulet is.
Erzelmekkel lehet kinyitni a penztarcat igazan nem szaraz tenyekkel.Hiaba mondod hogy ne vegyen bmw1-et benzines prince motorral neki akkor is csak az kell mert az tetszik es az a szerelme, lesz ami lesz, nala ugy sem megy tonkre, meg keveset is hasznalja stb stb.
Vagy ne vegyen nagy dizelt varosba mert nem szereti a rovid tavokat, csak a baj lesz vele es ha bmw meg fel is gyullad megfelelo prevencio hijan (n47 es tarsai ugye)Hiaba van kevesbe markas Bőr táska, megveszi a markasabb Mubor/poliuretan taskat tobb tizezerert, holott mindenki tudja az elejetol kezdve milyen ocska minoseg a poliuretan a Bőrhöz képest.
Napokig lehet sorolni az irracionalis dolgokat.Uj autonal pedig atlag vasaralo nem fogja tudni hogy bmw-nel maradva a 2007-tol gyarott nem tul jo hiru N motorok nem csak az E90 3-asban hanem az utana levo generacioban (F30) is benne vannak.
Persze be lehet vallalni, kerdes megeri e az illetonek es ha igen milyen aron a kockazatot.Ha meg valoban mindenki a masik (hulyere) vagy tesztelore varna hogy kideritse jo vagy rossz igazabol a termek amit o is venni akar, megallna az elet es az ipar.
Az ujtol sokan felnek (regen minden jobb vót’)
Holott korantsem igy van mindig.
Statisztika is mutatja mennyivel nott a nagyjavitas nelkul megtett km az autóiparban valami tobbszorosere.
Azzal egyutt is hogy elso es masodik ranezesre is hitvanyabb anyagu minden.
Persze nem a regi magyar autopiacbol kell kiindulni.
A JSZP ota szerintem tisztul a kep es oszintebbek a km orak is, realisabban araz a piac.A fizetett tesztelokrol influencerekrol akik hamis konkluziot adnak meg ne is beszeljunk.
Kinek hiszel, es miert pont neki ugye -
HThomas
őstag
Pont ma jött ki erről egy cikk a Totalcaron.
Arra pedig minden használt autót vásárló készüljön, hogy egy autót nem megvenni, hanem fenntartani nehéz. -
consono
nagyúr
válasz
forumpista #213 üzenetére
Ez ellen csak egy megoldás van (de az sem tökéletes): új autót kell venni és pár évente cserélgetni
Mire kijönne bármilyen hiba, már nem érint. Ja, hogy ezen meg rengeteget bukik az ember?
-
forumpista
aktív tag
válasz
LurkerSheik #201 üzenetére
Meg mert nem is lehetseges kiszurni sokszor ezt.
en speciel szinte barmelyik 10 evnek fiatalabb (belsoegesu) autonak olvasok utana, szinte mindig az van hogy sz@r az egesz ne vegyel ilyet.
Ne vegyel ecoboost motoru autot, ne vegyel purtech motoru autot, ne vegyel tsi motort. Jo akkor veszek mazdat az meg szivobenzin. Ne vegyel mazdat mert szetrohad es nincs hozza alkatresz. Jo akkor veszek hyundai/kiat. Ne vegyel mert a gdi motor 100k kmnel kilyukad a hengerfeje.
Jo akkor veszek toyotat. Ne vegyel toyotat mert ha nem 0w-20 olajat tettek bele akkor motorgeneralozni kell.egyszeruen nem tudsz nekem olyat autot mondani az elmult 10 evbol amihez ne tudnek hozni egy rakas olyan velemenyt hogy az az auto sz@r es arra kell figyelni hogy olyan autot ne vegyel…
Persze megkerdezheted a szereloket is. De jo esellyel ott is csak abban lesz egyetertes hogy 2010 utan mindegy mit veszel mind sz@r lesz.a valosag pedig meg ennel is rosszabb, mert az euro 5 es 6 motorok mar annyira erzekenyek a felhasznalasra es a karbantartasra, hogy valojaban meg ha amugy jo konstrukcio is az auto ha betartottak a gyari 30-50e km (…) olajcsereperiodust, meg varosban hasznaltak sokat, akkor akkor is gatya a kocsi ha amugy elfutna akar 500k kilometert is.
De vmi autot csak kell venni, igy a vegen az ember azt veszi ami neki tetszik. Mert h mar mind szar akkor legalabb tetszen az a szar.
-
Vesa
veterán
válasz
LurkerSheik #208 üzenetére
"A hsz arrol szolt miert nem csak jo konstrukcioju autokat veszenek az emberek."
Igen, de ez egy összetett kérdés. Hanszáltautónál már van esély arra, hogy konstrukció-hibás autót el tudjuk kerülni, mert pár év alatt kiderülnek a tervezési hibák. De új, vagy nagyon fiatal autónál -hacsak nincs már sok éve gyártásban- ezt még ha akarja sem tudja senki kideríteni.
-
consono
nagyúr
válasz
Napfénysüti #210 üzenetére
Nálunk pont fordítva van, én 5 ajtost szeretnék, ő pushol a kombi felé, hogy rendesen elférjünk a két kölökkel meg a kutyával
-
HThomas
őstag
Ha nekem most kéne 7 személyes kocsi, akkor vennék egy KIA Sorentot, a hibridet, vagy esetleg a PHEV-et ha épp jól jön ki a matek a napelem miatt, bár annak az elektromos hatótávja erősen limitált.
Az EV9 valóban nem szép, de élőben azért jobban néz ki, mondjuk a beltér elég furcsa, talán az újrahasznosított műanyagok miatt.
-
Nekem nincs bajom ezzel, erre epul az egesz eletunk marketing, agymosas, hit, rajongas, huseg, szepseg.
Ki jobban ki rosszabbul vagy gatlastalanul csinalja.A hsz arrol szolt miert nem csak jo konstrukcioju autokat veszenek az emberek.
ui.:
#204cappa72
kivetel mindig van pozitiv iranyba, akit nem hat meg a parasztvakitas hanem sajat igenyeihez merten keres vagy muszajbol (penzugyi keret) vagy celorientaltan stb. -
Bdanyy
addikt
Igen, bár akkoriban azért félre lehetett menni a tájékozódás után is. Akkor volt az az időszak, hogy ne vegyél már pdtdit, a siemens pd elemek miatt, a cr már rendben lesz, hát nem jött össze. A benzineseket meg úgy ahogy van kerülje mindenki
(mondjuk némelyik tsi-t meg is értem, hogy nem ajánlották)
Az octavianál meg még 10+ éve is mindenki le akart beszélni róla, hogy szivómotoros autót szabad csak venni, mert a turbó, kettőstömegű miatt szívok majd. Egyelőre a komplett fék, futómű, rozsda meg egyéb kopók (kuplungot is annak veszem 10+ év alatt) sokkal többet vitt el, mintha a turbóval lett volna bármi.Nekem inkább az az ijesztő, hogy mennyire mereven betartják páran ezt a 6 havi bevételedből válassz autót. Egyrészt semennyire nincsen arra tekintettel, hogy a bevételed után mennyi szabadon elkölthető összeg marad, másrészt mivel jó eséllyel nem új autót fogsz venni, így nem csak fogyasztást kellene nézni. Tényleg a legtöbb ismerős akit nem érdekelnek az autók, csak az alacsony fogyasztást (meg kis köbcentit) keresi, meg hogy ne legyen 3f
-
amúgy még szívfájdalom, a nagyon is értelmes "városi kisegyterű" kategória elgáncsolása (Lancia Musa, Opel Meriva, Nissan Note pl...). Pedig ha "muszáj", ovijáratnak& commuternek azok értelmes választások voltak (~szub4méter hossz, magasabb építés, jó pakolhatóság, praktikum). De sajnos a piacnak követnie kell a nyájat. The customer is always right
-
Tényleg van akkor.
De ugh... ez nagy e-suv, ha sáros lenne, akkor azt hinném, hogy e-terepjáró.
Szubjektív, de borzasztóan néz ki. Árát már meg sem mertem nézni.A témaindító id7 sokkal szebb; persze nem is 7 személyes.
Az szerencse, hogy már nem kell a 7 személyes, ha a mostanit lecseréljük, akkor ilyesmi lenne a cél (akár használt is szóba jöhetne), ha megüti a kényelmi szintet, amit az S-Max hoz.#201LurkerSheik
vagyakat es presztizst vesznek nem racionalisan dontenek.
Azért vagyunk néhányan, akikre ez nem igaz, vagy nem teljesen igaz (ez utóbbi kategória az, amikor az asszonynak keres autót az itteni közönség)
-
-
Vesa
veterán
válasz
LurkerSheik #201 üzenetére
Ez mivel nincs így? Ház, bútor, telefon, ruha, akármi...Ha mindent mindig racionális alapon vennénk, unalmas lenne az élet.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Formula-1
- Milyen okostelefont vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- One mobilszolgáltatások
- Battlefield 2042
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- További aktív témák...
- LG UltraGear 27GR93U-B 27 4K UHD Gaming Monitor garanciával
- Kingston Fury Beast 32GB 6000MHz DDR5 CL30 RAM (KF560C30BBE-32)
- Eladó iPhone 13 Blue 128Gb független Akku 100%
- Új Dell 13 Inspiron 5310 FHD+ IPS i5-11300H 4.4Ghz 8GB 256GB Intel Iris XE Graphics Win11 Garancia
- Dell 16 Inspiron 5625 FHD+ IPS Ryzen5 5625U 4.3Ghz 16GB 512GB SSD Radeon RX Vega7 Win11 Garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Eladó szép állapotban levő Samsung S22 8/128GB / 12 hó jótállással
- LG 55B3 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 64GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2045, 95% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest