Új hozzászólás Aktív témák
-
FeRRaR1
őstag
válasz #16820480 #39 üzenetére
Ezt többé kevésbé elfogadom, csak azt nem szeretem mikor valaki azt állítja hogy az elektromos autó a szuper zöld. Mivel jelenleg még nem. És soha nem is lesz teljesen az a gyártás és akkumulátor miatt. Aki teljesen zöld akar lenni az nem egy elektromos autóval mentené meg a világot ha nem bicajozva, sétálva.
Viszonylag szerencsés helyen lakok, és olyan áramszolgáltatóm van aki csak megújuló energiát szolgáltat. Mert így döntöttünk.
Volt elektromos autóm is, most hibrid van. Mivel nem csak a lábnyom a kérdés, de a használhatóság is, főleg télen... Mikor megveszed a 400 NEDC km hatótávú autót, majd rá 3 hónappal újra mérik WLTP-ben akkor már csak 300 km. Télen ez beesik 150 alá, mármint a fedélzeti szerint, mivel fűtesz és világítasz ennyi sincs. Autópályára mész? Nos akkor 1.5 x annyit fogyaszt. Szóval ha nem állnak együtt a csillagok előfordulhat hogy a 400-as hatótávval vásárolt autóval 100-at tudsz körülbelül menni. A lassú nem működő töltőket most nem részletezem.
Másrészt a benzines autókat is lehet zöld benzinnel tankolni. Rengeteg gyártónak van ilyen terméke. Ami szemétből, növényekből vagy a levegőből kivont Co2 segítségével állít elő szintetikus benzint. Csak jelenleg jóval drágább mint a sima ezért nem kapható.
Nem annyira fekete fehér a kép mint sokan hiszik. Igen majd egyszer több potenciál lesz az elektromosokban, de jelenleg se öko-lábnyomban sem használhatóságban nincsenek még ott számomra.
-
GreenGoblin
tag
válasz #16820480 #62 üzenetére
Jól mondod lokálisan zöldek az e autók. A városon kívül lévő gyárak szennyezését meg azon országokat ahol bányásznak és ontják a sok sz@rt meg söpörjük a szőnyeg alá mintha az nem érintene minket.
Benzines-dízelesként is lehetnénk zöldebbek. Le is írtam, hogy korábban: [link][ Szerkesztve ]
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
FeRRaR1
őstag
válasz #16820480 #62 üzenetére
Ezért adtam el az elektromosat és járok hibriddel. Az is vissza termel nem a féket koptatja, még is 2 perc megtankolni. Ugyan úgy adómentes mint az elemtromosok. Az meg hogy mindene sokkal de sokkal jobban működik pedig 5 évvel régebbi, no comment kategória. Az elektromos jóval drágább volt de a tompítottal kb nem láttál, illegál izzókat kellett betennem hogy este is tudd használni ahol nincs közvilágítás. Klíma harmatos fing volt az elektromosba, fedélzetivel 2x voltam szervízben 1 év alatt, és a hajadat kitépted.
Nem azt mondtam hogy a zöld benzin a megoldás, ha nem hogy nem fekete vagy fehér a képlett, mind a két technológiában van még hova fejlődni, és nagyon sok mindenre az elektromos ma még nem használható rendesen. Tesla sem. Két ismerősöm is adta el és vett hibrid Lexust inkább, ahogy én is.
Porsche kísérletezik vele most is, a Co2 megoldással, napelemekkel. Egy liter zöld benzin ma 3x annyi mint a kőolaj származékos. De ez is javulni fog. Jelenleg nem zöldebb elektromosan közlekedni haba teljes képet nézzük, majd lehet hogy az lesz, meg ha zölden töltöd előbb átfordul. De ha nagy nehezen be is hozza a Co2 lábnyomát, az árát valószínüleg soha nem fogja és ez az első számú dolog ami alapján autót vesz az emberek 99%-a.
-
Noukoum
veterán
válasz #16820480 #79 üzenetére
Egy autó szinte sosem befektetés, maximum beruházás ami szükséges.
Az hogy az elektromos jobban nem hozza be, hát ezt általában olyanok mondják akik csak képekről láttak villanyautót. Persze nem mindenkinek hozza be néhány éven belül, de az hogy 100km 600ft vagy 3000ft nekem nagyon nem mindegy. Covid mentes évi magyar átlaggal számolva ez 96000ft illetve 480000ft. Egy darab évről beszélünk, és nincs benne sem a kedvezmények sem a kisebb szervizköltség. (évi magyar átlag ~16000km)„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
FeRRaR1
őstag
válasz #16820480 #79 üzenetére
Részben egyet értek de nem teljesen. A Lexus 5 évvel idősebb és olcsóbb volt mint a villanyos. szóval minden szempontból jobb, nagyságrendekkel és olcsóbb.
Lexus szerintem értelmesen áraz egy Audi, bmw, merga vagy mostanában akár egy Volvo mellett. Illetve a megbízhatóság, szervíz költség nem össze hasonlítható + hibrid.
Utolsó bekezdéssel egyet értek, sokan a szomszédnak vásárolnak nem az igényeiknek / lehetőségeikhez képest.
Viszont aki kipróbál egy RX 450h-t 2016 utániakat, azt garantálom hogy nem felejti el.
[ Szerkesztve ]
-
GreenGoblin
tag
válasz #16820480 #104 üzenetére
ÉdesIstenem...
Azok a random emberek akikről te beszélsz, azok abból élnek hogy autókat tesztelnek. Van viszonyítási alapjuk, több autóhoz ért a seggük egy év alatt mint egy átlag embernek egybélet alatt és én inkább az ő szavukra adok...tűzre velem!
A fórumtárs kb. olyan mintha én megvenném életem elaő autóját és elkezdenék győzködni mindenkit mennyire jó mikor másik autót még ki sem próbáltam. Nem lennék elfogult egyáltalán.[ Szerkesztve ]
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ Dell Vostro 3520 - 15.6" IPS 120Hz / i5-1235U / 8-16Gb DDR4 / 512Gb / HUN backlit / 3 ÉV GAR.
- Nikon D7000, Tamron 18-270mm, Sigma 150-500mm
- KÜLÖNLEGES AJÁNLAT 21,5 iMac 2013 Late i5, 16GB RAM, 1,25TB Fusion Drive
- LG OLED55C19LA 1 ÉV GYÁRI GARANCIA
- Újszerű (AB) Macbook Pro 14" M1 Pro 512/ 16GB USA
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen