- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
Új hozzászólás Aktív témák
-
petymeg
addikt
válasz GreenGoblin #11 üzenetére
Vagy bokasüllyedése van.
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
Bdanyy
addikt
válasz GreenGoblin #11 üzenetére
Nem városba való az 1.8T, azon kívül is ritkán sikerül 500km fölé menni, pedig nincs bokasüllyedésem. Nem a fogyasztás volt a legfőbb szempont anno nah szívesen váltanék elektromosra már egy stabil téli nyugodt autópályás 250km-nél is.
[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
Bdanyy
addikt
válasz GreenGoblin #22 üzenetére
A járvány előtt alig használtam az autót, szinte csak hosszabb utakra mentem vele ahol a tömegközlekedés minimum másfél, de sokszor kétszer annyi ideig tart. Éveken keresztül a 3-5 ezer kilométernél szinte mindegy, hogy 5 vagy 10 liter a vegyes fogyasztás a rendszeres szerviz költségeihez képest. Ehhez nem akartam dízelt, de a szívóbenzint meg nem szeretem (pörgetni). Aztán ahogy öregedett és megszaladtak a költségek, még elenyészőbb lett (korábban ki kellett volna szállnom belőle)
[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #48 üzenetére
1) az ár alapból valóban brutál magas a hazai bemutatón is ott voltunk és akkor azt mondtam, hogy inkább Tesla M3... bemutatón 12-13 m Ftról volt szó akkor a Tesla M3 15-16 körül beszerezhető volt.
Viszont az állami támogatás miatt 1,6-2 m Ft forgalmazói kedvezményt kapott illetve 2,5 m Ft állami támogatást így mi 8,5-ért vettünk Alluret 1-2 extra kivételével (nagy kijelző például)
2) a zongoralakk engem is zavart eleinte de megszoktam nem vészes belül... persze 2 hetente azért át kell törölni a kocsit és egyből poros lesz ami látszik rajta de így elviselhető
Kívül nagyon jól mutat rajta a fényes fekete elemek, kívülről is 2 hetente kap mosást így nem gond... Viszont ezek a műanyag elemek azért karcolódni fognak (308asunkon is van már). Nálam ez nem volt szempont
3) Klíma tekerő gomb már az előző autónkban sem volt És sajnos ez a trend én is jobban szeretem a tekerő gombot, de e208ban van 2 gyors gomb "zongora billentyű": klíma max (pára mentesítés) klíma off. És nálunk alapból 20-21 fok van beállítva útközben nem szoktunk kímához nyúlni max fél fok fel fél fok le (de az is inkább a párom). Amúgy előfűtött autóba szállunk be így nem szokott gond lenni az állítás.
De ha már faszság... az ülésfűtés gombomat vezeték közben nem látom ... és érintős lett "hála égnek" szóval az tényleg veszélyes... a kijelzőt látom a klímához de ezt a nyavajás gombot nem. Amúgy a kijelző alatt előtt van egy dekor csík amin jól meg lehet támasztani a kezet így gyorsan és pontosan lehet a kijelzőn matatni még akár vezetés közben is4) akku kérdés tény, hogy a Zoé nagyobb akkut kapott és jobb a fogyasztása így kb valósban 10-20% között van az amivel többet bír menni (előbbi városi utóbbi autópálya), de cserébe a DC töltése jobb az e208-nak. Zoé max 43 kW e208 67%-ig talán 76 kWt tud max (ilyen töltőket most kezdenek tölteni amin ezt ki lehet használni) tehát amivel kisebb az akku és amivel gyorsabb a töltés annyival merül jobban.
Zoé ellen három dolog szolt nálam:
- billegősebb mert magasabb
- hátsó ülésen a fejem a kárpitba ért mert magasabban ülünk, e208ban magam mögé befértem úgy, hogy nem vertem a fejem a kárpitba (187 cm vagyok)
- belső anyaghasználat és design
- külső design (e208 szebb)
- s erős előny volt, hogy előtte is Peugeotnk volt így infotainment rendszer is szimpatikusabb volt és megszokottabb
De néha hiányzik a Zoé 22 kW-os AC töltése de az esetek 95%-ban bőven elvagyunk az otthoni 11 kW-os AC-vel az e208ban.Ha nem lett volna pályázat akkor egy használt i3-ast vettünk volna 94Ah-s akkuval... (már mentünk volna megnézni mikor jött, hogy lesz pályázat)
amúgy várós nagyon az e3008 2023-ra ígérik kb addigra jár le a pályázat a mostani kocsiról (és a leasing) így kíváncsi leszek, hogy az milyen lesz. Előzetes infók szerint 60-80-100-as akkukat kap... így egy 100-as akkuval akár jó parti is lehet... De sok jó családi kocsi jön majd ki addig meg hosszabb távon megyünk diesellel (308 Gt-line) 95%-ban viszont elektromossal tudunk menni ...
-
JoeYi
őstag
válasz GreenGoblin #11 üzenetére
42 literes tank, 9L/100km városban. Ford Fusion. Egyébként pályán 7 liter/100km. Hiába vennék újabbat ami csak 7-et eszik városban, csak ilyen szempontból sose térülne meg
-
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #63 üzenetére
ha mindent betartasz a diesel-benzin autókkal és hasonló kategóriát hasonlítunk hasonlóhoz, akkor is télen 2x (nyáron meg lehet, hogy 3-4x) nagyobb a CO2 kibocsátása egy dieseles vagy benzines autónak... A mai komakt 4,5 méter körüli suv nem fogyaszt jelentősen többet mint egy hasonló 4.3 méter körüli "kompakt" autó... kb 10-15% lehet a többlet fogyasztás (akár milyen hajtást nézve)...
Tehát az elektromos kompakt SUV elmegy átlag 15-30 kWh-val (sebesség és időjárás függvényében... vége már igen tél és autópálya 130-as tempó)
Addig egy kompakt diesel-benzines autó kb 5,5-7,5 között fogyaszt attól függően, hogy hogy vezeted és mivel megy... -
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #83 üzenetére
Nálunk támogatással nem volt 2 millió a különbség. Ha automata dieselt nézek akkor még 1,5 ... Röhögve visszahozza :) csak a cégautó adó sportolók havi 15e ft és havi bruttó törlesztő áfával 90e... 4 évre...
FeRRaR1: ne egy 5 éves autót hasonlitsd az újhoz...
Én egyszer ültem egy Lexusba többet nem fogok ... De ez is csak egy vélemény :)
És ha elolvastad akkor láthatod, hogy de zöldebb aki elektromos autóval jár... Körülbelül itthon fele annyi CO2t (S a többi szart nem nézzük) bocsát ki mint aki Diesel benzinnel jár... Ha még.otthon van napelem akkor közel 0 kibocsátással (20 g CO2/100 km) tud járni teljes élettartamra nézve.
Azt is elfelejted, hogy az áram egyre zöldebb lesz, addig a belső égésű autók ahogy öregednek egyre több káros anyagot bocsátanak ki ahogy kopnak. Az is elfelejted, hogy azért mert eladás egy autót nem leszel környezet szennyező, mert azt valaki megveszi, tovább használja, bontja és alkatrészenként eladja...
-
Noukoum
veterán
válasz GreenGoblin #83 üzenetére
Az hogy az elektromos jobban nem hozza be, hát ezt általában olyanok mondják akik csak képekről láttak villanyautót. Persze nem mindenkinek hozza be néhány éven belül
Gratulálok a szövegből való idézésedhez, újságíró is lehetnél.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz GreenGoblin #89 üzenetére
Meg nagyszerűen emelnek ki szövegből úgy dolgokat hogy teljesen máshogy fessen ki mint amit valójában mondott a szerző. Persze vannak normálisak is, csak azok sehova nem kellenek mert a nép nem az értelemre kattint hanem a polgárpukkasztóra
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz GreenGoblin #95 üzenetére
Valószínűleg nem 130-cal ment.
Az emberünk meg nem hatótávokat említ csak számokat. Ugye a 400 km az hirtelen 300km lett, az a zoé annyit tud ideális körülmények között. Az meg hogy a fedélzeti mit ír ki, azon inkább ne vesszünk össze. Teljesen reális hogy télen autópályán 130-cal 180-200 km-t tud.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #95 üzenetére
Leírtam, hogy 0 fok körül mi a saját e208asunkkal aposekhoz hogy mentünk le, ráadásul fűtéssel. 130 km és maradt 45% az akkuban... Sőt azt is leírtam, hogy ennek kb fele volt autópálya... Semmi ferdites nem volt abban amit leírtam... A maradék fele Budapest másik fele 90-100as tempó. Teljes átlag 22 kWh fogyasztás volt 100 kmre nézve. Autópályán 130cal mentünk máshol a megengedett +10%...
-
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #100 üzenetére
Azon a távon egy M3 19 kWh körül fogyasztott volna. Többet fogyaszt a e208 kb 15%kal...
-
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #100 üzenetére
Pár bizonyíték a fogyasztásokról:
- Tesla Bjorn 1000 km teszt pár autóval összehasonlítva: [kép]
- Eddigi tolteseink (ez csak az otthoni volt pár utkozbeni kisebb azért írtam 16000 Fotót illetve tegnap is töltöttem itthon 1000 Ftert :D) [kép]
- Utolsó cirka 1500 km fogyasztása. Ebben volt egy Dunakeszi (BP M6 Solt Kiskőrös) út oda vissza és Előtte egy Dunakeszi Kecskemét Békéscsaba oda vissza a többi BP, Dunakeszi, M2 M3 bejarogatas és helyben mászkálás mindig elofutessel [kép]
- Utolsó 760 km ebben helyi mászkálás és az előző én írt Dunakeszi Akasztó oda vissza van benne...Amúgy az első héten 25 is atlagunk volt helyben... Nem tudom miért :)
-
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #100 üzenetére
Szóval nem hiszel valakinek, aki leírta a tapasztalatait, mert ellenkezik a szemléleteddel, de hiszel egy random másik valakinek, aki a te véleményedet tükrözi
-
gzbotii
veterán
válasz GreenGoblin #22 üzenetére
Mindezek mellett még lehetne újrahasznosított wc papír is, az lenne a netovábbja az egésznek.
Szomszédod helyett te tankolsz?
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
k-adi
nagyúr
válasz GreenGoblin #139 üzenetére
igen, nála kijött a matek, nálad nem.
épp ezért mondom én is mindig, hogy minden eset más és más.. -
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #139 üzenetére
igen minden eset más és más... bár én benzines autóval nem tudnék kijönni 4,7ből főleg nem pályán. Utolsó benzines autónk egy 1200-as Fábia az 7 körül tudott klíma nélkül átlag közutakon... Autópályán 8.8 volt 130-140 között
-
Rolly
veterán
-
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #144 üzenetére
nem az autót kritizáltam, hanem az árát illetve azt, hogy akkor több marad a zsebben ha azt vennénk elektromos vagy diesel autó helyet. Mi fentebb írtam, hogy Peugeotban gondolkodtunk ... városi kisautónak... Szóval véletlenül se lenézésből írtam, hanem pont az ára miatt...
Elektromos Dáciánál tényleg el kell fogadni a téli hideg autópályás max 100km-t ... Ha valkainek ez elég tud lenni akkor jó vétel lehet. Illetve ott még buktató a max 30 kWh-s töltés ami perc alapú DC töltőn elég drága mulatság... 30 Perc alatt ő 15 kWh áramot vesz magához 3000 Ft-ért addig ugyanazon a töltőn
- egy Zoé 22 kWht
- e208 25 kWh-t
persze ha a töltő kiszolgálja...
Mert jártunk már úgy, hogy az 50-es DC töltő max 33-mal töltött , ami nem túl jófejség a Mobilititől... Főleg ha rendszeresen nem tudja az ajánlott maxot... -
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #150 üzenetére
nem volt ott iróniát kifejező smile
-
FeRRaR1
őstag
válasz GreenGoblin #157 üzenetére
Most vitték le 3000-re, sokáig 4000 volt. Akkor még nem volt bele kalkulálva az árba, lehet hogy azóta dolgoztak a marketingesek. Szerintem jó dolog, állandó támogatás amiből mindenki részesül. Sok helyen még mindig van ingyenes töltés gondolom. Ehhez képest pl Svájc büntető adót vet ki az elektromosokra, mert a benzinkutaknál nem veszik ki a részüket az úthálózat fenntartására kirótt adókból. Ismerősöm akart venni, de kiderült hogy az üzemanyagot leszámítva kb olcsóbban jön ki egy E63 AMG V8-al...
Mindegy is, nagyon az út elején vagyunk, Svájci hozzáállás is érthető, a támogatás se fog örökké tartani ahogy az elengedett útadó sem.
-
FeRRaR1
őstag
válasz GreenGoblin #159 üzenetére
Nekem a kedvencem hogy vagy 10 helyre kell beregisztrálni, és 10 appot használni a különböző töltő kutakhoz. Mehet a játék hogy most melyik appnak melyik része nem működik épp. Melyik oszlop foglalt vagy hibás...
Az én véleményem az az hogy se az akksi technológia sem a töltés rendszer nincs készen erre. Próbáltam, szenvedés volt. Töltés is, itt a legtöbb helyen csak csillag garázs utca parkolás van. Nekem a ház mögé kellett állnom korábban, télen minden nap, szakadó esőben külön öröm volt ott kábelezgetni. Inkább havi 1 benzinkút a Hibrid Lexivel mint naponta az a szívás. Fűtés is gyenge volt, klíma 30 fok felett nem sokat ért... Kényelmetlen szenvedés volt nekem sok pénzért. Most még biztos hogy RX lesz a következő, aztán meglátjuk merre tovább mert azzal hosszabb távra tervezek. Élménybe meg csak a V8, vagy V10 de az nincs jó / elérhető árú. Szerintem későbbiekben ennyi kedvezmény / támogatás sem lesz ha jobban elterjednek.
-
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #157 üzenetére
ezért volt jó az itthoni maximált ár ötlete... így a 12,6m ft-os felszereltségű autó hírtelen belefért a 11m-ba amire jött a támogatás ...
töltésről... itthon eddig 5 töltővel 1 esetben volt gondom (ugyanazokat használjuk ha kellenek) de szerencsére települések ahol tölteni kell útközben ott van A és B terv is ...
Most meg hogy a MOL is telepítgeti a next-e töltőket egyre jobb a helyzet. Jelenleg már 2 cég lesz aki országos hálózattal bír hamarosan (MOL és Mobility) valamint sok "kisebb" szolgáltató van (E-ON, Shellnél is jelenek meg töltők, de vannak hazai vállalkozók is akik töltőket telepítenek...) Majdnem az összes Lidl Aldi előtt van töltő (ahol nincs ott várható) ... Ráadásul az Aldi vidéken 25ös DC-ket rak ahol egy bevásárlás alatt (30-40 perc már 12-15 kWht tudunk tölteni)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest