Új hozzászólás Aktív témák
-
petymeg
addikt
Megnézzük majd, úgyis lassan csereérett a kocsija. Jók az érvek, amiket felhoztál, de ha a külcsíny nem tetszik neki akkor bármilyen érv lepereg róla. Igazi nő.
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
atike
nagyúr
6-7 között? 4-5 éves használt...
Na igen, ez egy másik jó kérdés - "szabad-e" venni használtan ilyen korú elektromos autót...? Vajon milyen az akksik állapota..? Mikor következik az, hogy cserélni kell - és az mennyibe fog kerülni?
(ezt sem kötekedésből írom, csak tényleg érdekelne, hogy mennyire kell ilyen dolgokkal foglalkozni elektromos autó kapcsán....)
-
GreenGoblin
tag
Szerintem az idei év legszebb autója. Van vele viszont pár bajom:
1. Ár brutál magas főleg ha mellé helyezem a benzines társát. Egyszerűen nem éri meg.
2. A sok zongoralakk kívűl, belűl megőrítene. A legrosszabb és undorítóbb dolog amit a gyártók beleraknak az autókba. Annál még a kopogós matt műanyagot is többre tartom.
3. Nincsenek klíma tekerő gombok, mindent kijelzőről kell ami kényelmetlen és veszélyes vezetés közben.
4. Akkuban nem erős. Egy Zoe range-el ha bele tették volna elégedett lettem volna de így kevés, ráadásul sokat eszik... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
GreenGoblin
tag
Nekem a tökéletes e autó így nézne ki:
1. Mazda MX30 belső anyagminőség
2. Zoe range
3. 208 forma kicsit nagyobb csomagtartóval
4. Ár 8-8,5 misi
De erre még úgy érzem várni kell pár évet. Egyszerűen nálam nem jön ki a matek meg a gyomrom sem venné be annyi pénzt kiadni egy autóért... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
Integrale
veterán
Pont a szénszálas váz miatt lehet szívás az i3, Casco elég húzós lehet miatta, a javítás főleg.
.Szaki:
Bp-i tömegközlekedéssel (bizonyos járművek állapotát kivéve) nincs gond. Éltem több nyugat európai városban, felüdülés a BKV lefedettsége és a járatsűrűség azok után.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
-
FeRRaR1
őstag
Petrolhead vagyok de vak nem. Hibriddel járok a napi teendőimet intézni, mint írtam az is ugyan úgy visszatermel. Az hogy valaki falábú és lenyírja a fékbetétet meg ne álltalánosítsuk. Aki elektromos autózással akarja megmenteni a világot az magát szivatja és hülyíti. Ennyiből tartsd meg még 5 évig a jelenlegit, és akkor terheled legkevésbé a környezetet.
Nem számolom csak az üzemanyag elégetését, mint írtam fentebb a gyártást is, használhatóságot, kényelmet, árat. Egyikben sem áll jól az elektromos mezőny.
Nem vagyok ellene, mert nekem is volt, de még vagy 5-8 évig nem lesz mert a hibrid adja meg azt amire szükségem van nem az elektromos.
Illetve az csípi a szemem hogy sokan beszopódtak a marketingbe, hogy ha elektromossal jársz a környezetedet véded. Ami nagyon nem igaz. Egyedül azzal értek egyet hogy városon belül nem szennyez annyira. Illetve a gyártóknál is megy a ködösítés a gyártás meg a teljes életre levetített Co2 körül.
Számomra az elektromos autó egy dologban igazán jó, városban és sok rövid távozni.
-
FeRRaR1
őstag
200 kilométer? Télen a 400 km-es hatótávúnak hirdetett autóval nem mertem elindulni egy 120 kilométeres útra mert 153 km volt a fedélzeti szerint a megtehető, de több mint fele autópálya, hideg sötét tél így nem mertem elindulni. Inkább átültem a benzinesbe. Akinek nincs normális garázs vagy beállója, mint az emberek nagy részének pláne nagyvárosokban a naponta töltőre dugdosás is nyűg. Külön öröm ha szakad is mellé az eső.
Van ismerősom aki Model P100D-ből ült át RX450-be, újba illetve egy aki Bentley Continental GT-ből. Mindegyik azt mondja hogy jobb. Ahogy én is. Így nem tudom te miben ülhettél hogy "Lexusba többet nem fogok".
Mindegy is, neked ki jön a matek, az emberek nagy részének meg nem. Mert ezer más nyűgöt kell leküzdeni hogy működjön. Egyszer voltam nyaralni elektromos autóval, oda vissza 3x kellett tölteni, hát köszönöm többet nem kérek belőle.
Vagy akinek csak második vagy harmadik autónak fér be a családi flottába mert elsőnek alkalmatlan ott milyen a matek?
Szerintem az akkumulátor és töltés technológia még nincs elfogadható szinten. 10 év alatt duplázták azonos méreten a kapacitást, de én úgy érzem hogy még egy duplázás kelleni fog a tömegek bevonzásához.
Illetve kevesebb ipari hulladékot gyártani de az már más téma.
Ismétlem magam: Értsünk egyet abban hogy nem értünk egyet, és más a véleményünk, igényünk.
De nagyon elkanyarodtunk az 500e témától úgy hogy nem offolok tovább. Szép estét mindenkinek. Éljen soká a V8.
-
FeRRaR1
őstag
Kicsit úgy érzem eltérünk a témától hogy az hsz-em valóság tartalmát firtatjuk de legyen.
Mikor megvettem 400km volt a katalógus adata. Utána 3 hónappal újra mérték a WLTP ciklusban úgy már csak 300 lett a hivatalos hatótávja. Télen 2 fokban, töltőről lehúzva, előfűtve meg 153 km volt a fedélzetin. Megjegyzem nyáron de nem klímázva óvatosan használva egyszer megvolt a 310km is.
Autópályán gyorsabban fogy, pláne télen úgy 1,5x annyit zabál, de kb mindegyik elektromos autó amiről eddig olvastam / próbáltam.
Amikor úgy tudtam használni hogy töltöttem a cél állomáson, vagy hatótávon belül volt akkor általában jó volt, de nem jobb. Kedvenc emlékem London belvárosa, fizetős parkoló, fizetős oszlop rádugtam elkezdte tölteni. Hibás volt az oszlop földelése és leállt, alig 5% ment bele, de magára zárta a kábelemet. Jó volt 30 percet vitatkozni telefonon 10 perc várakozás után mire megoldották. Meg épp hazaérni 10% alatti töltéssel sem a legkellemesebb. Illetve aznap akkor már ne is használd csak másnap mire feltöltődött.
De mindegy ez. Nekem nem felelt meg neked meg igen. Elfogadom hogy van ilyen, csak te is fogadd el hogy valakinek nagyon nem jött be.
Amit én személy szerint szerettem hogy nincs hideg járat, azonnal mehettél ahogy akartál akár csak 2 utcával arrébb is, ilyen szempontból nem kellett sajnálni. Bár ezt már a jobb hibridek is tudják E modeban.
Attól még hogy te nem ismersz ilyen embert én igen, ráadásul Magyar. Volt neki egy Model S 75D. Mivel télen nagyon beesett a hatótáv eladta és megvette a legnagyobbat ami elérhető volt, Model S 100D. Használta egy évig majd eladta, mert sok elektromos kellemetlensége volt de főként mert beesett a hatótáv télen, és kb mindenben egyet értettünk amit én mondtam a Zoeról meg amit ő a Tesláról. Eladta, és megvett egy ugyan olyan RX450h-t amit előtte héten tesztezettem. Annyira tetszik neki hogy azóta vett még egyet a családjának. Idézem: "Ez a valaha volt legjobb autóm, ezután csak Lexust fogok venni, csendes, kényelmesebb mint a Bentley, olyan anyag és építési minőséggel hogy azt a németeknél nem kapod meg." Konkrétan egy Lexus RX450h SE-L Premier Mark Levinson.
Abba most nem megyek bele hogy szerintem a Tesla lassan vallás lesz, égető quality control hibákkal, kieső szélvédők, esőbe leeső lökhárítók, ordító fényezési hibák, nem rögzített ülés és laza biztonsági öv csavarok... Igen próbáltam Teslát is de nem adnék annyit egy közlekedő edényért.
Mindegy is, befejeztem, ez már nagyon nem 500e téma.
-
GreenGoblin
tag
Horváth András tesztje szerint 250-280 km a hatótávja a 208-nak, pályán olyan 200. Nyáron! Télen még rosszabb.
Szóval elég nehezen hihető amit írsz. És ha neten nézel hatótáv teszteket mindenhol így teljesít. Szóval amilyen hatótávokat említett FeRRaR1 eléggé hihető.[ Szerkesztve ]
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
GreenGoblin
tag
Semmi baj nincs. Valószínűleg akkor a te kifogtál egy olyan modellt ami termeli az elektromosságot vagy pedig 20-al mentél még pályán is vagy gurultál javarészt dombon lefelé. Minden hozzászólásod pozitív hangvételű a kocsiddal kapcsolatban. Kár bizonygatnod, főleg úgy hogy elfogult vagy mint mindenki a saját cuccára. Szóval no problem amit mondasz csak nem hiszek neked, ennyi.
Inkább olyan embereknek hiszek akiknek szinte minden héten másik autó van a seggük alatt és komoly tapasztalattal rendelkeznek, folyamat tesztelnek minden körülmények közt... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
FeRRaR1
őstag
Szerintem se reális, olyan videót is lehet találni hogy a tesla 100D elmegy 1000 kilométert egy töltéssel. Van jelentősége a való életben? Nincs.
Jobb és újabb a 208 mint a Zoe? Nem próbáltam így az általad linkelt infók alapján igen. De mennyivel?
Jól egymásra találtunk mert ahogy te soha nem ülnél Lexusba többet, én bottal se piszkálnám a pözsókat. (tapasztalat miatt)
Lábujjhegyen bemelegített motorral a 4.4 literes V8 is elmegy 10 literből, de 20 felett ha oda lépsz.
Ezt maximum úgy lehetne ténylegesen kideríteni hogy ugyan akkor ugyan onnét felváltva egymás mögött ugyan azzal a tempóval mennénk ugyan oda. Már ha meglenne még a Zoe és érdekelne annyira hogy megcsináljuk. Addig is mind a kettőnknek lehet igaza / rész igaza.
sheratan
Miért én nem a tapasztalataimat írtam le? -
Noukoum
veterán
Nem tudom hogy jön ide a dacia, de 120km lesz a hatótávja télen autópályán. Nyáron autópályán meg 150km. Télen városban pedig efelett. Nyáron városban meg simán 240-250km.
A kicsi fiatnak ennél kevesebb lesz a hatótávja, a felsoroltak szerint olyan 110, 140 és 200-220. De ugye nettó 22 kWh aksi, 300 kilóval nehezebb. Nem meglepő, így is igen jó lesz a fogyasztása.
Ezek az autók nem autópályára készülnek, de ha valaki elsődleges autónak veszi és évente kétszer megakar tenni nagyobb belföldi utat az és nem akar 100-120km-enként tölteni (mert ugye menetközben nem 100%-ig töltjük) az meg menjen 110-zel, sokat fog vele nyerni. Folyamatos pályázásra alkalmatlanok ezek az autók, szóval teljesen felesleges azt nézetni velük. Városban viszont kiválóak, nyáron veszteséggel együtt 400-450 ft / 100km és 200-250 km hatótáv a napi 20-50 km-re.
Második autónál pedig teljesen mindegy a hatótáv.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
GreenGoblin
tag
Na hát nálunk úgy fest, hogy
4,7-es a fogyasztásunk benzinesként manuállal így havi egyszer tankolunk
Kb. 7000-8000-et megyünk egy évben fele pályán/gyorsforgalmin másik fele városban.
A szerviz kb. 80-90ezer.
CO2 olyan 125-130 gramm
Az autó 7 milla volt újként.
Ilyen adatok mellett nekünk egy elektromos autóra sem jött ki a matek.
Nagyon keveset megyünk annak a fele is pálya ahol az elektromos megadná magát és nagyon sokszor kéne tölteni.
Kb. havi szinten ahogy számoltunk 16-20ezret spórolnánk azzal ha elektromos autóra váltanánk. Így kb. laza 10 év lenne míg behozná az árát az elektromos (208, Corsa vagy Zoe) a miénkhez képest. Szóval nem mindenkinél működnek a számok sajna.
Napelem jó lenne ha lenne rá money.
Moneyból lehet csak moneyt csinálni az az igazság.[ Szerkesztve ]
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
atike
nagyúr
Köszi!
Pont ilyenre és ilyenekre gondoltam...
És ahogyan én számoltam én is kb 350-400 között "spórolnék" a benzineshez képest az elektromossal. Ha támogatás lenne akkor 2 millió az e-többlet, ha nincs akkor viszont 4,5....
Átlag 4-5 évet van nálunk egy-egy autó, szóval ha van támogatás rajta akkor épp fomna-forma. Ha nincs, akkor viszont nekem nem buli.
Na de ha idén lesz napelem, akkor egy kicsit megint árnyalódik a kép...
[ Szerkesztve ]
-
GreenGoblin
tag
Az új Dacia-k meg kimondottan jók is lettek viccet félretéve. Az áruk meg eszméletlen jók. A 208 árából kettőt vagy hármat simán lehetne venni modelltől függően ami durva. Talán az elektromos Dacia ha valaha megjelenik olcsó lesz csak a hatótáv lesz para ott az tuti.
[ Szerkesztve ]
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
FeRRaR1
őstag
Nekem a legjobban az Ikea Londoni akciója tetszett, ha töltesz fizetsz érte valami minimálisat, de 6 fontot jóvá írtak vásárláskor. Volt olyan hogy csak beugrottam valami 10 fontos vacakért, akkor is levonták a 6 fontot. Illetve egész komoly töltő volt, a pontos teljesítményre már nem emlékszem, de a Zoe maximummal vette fel az ampert.
GreenGoblin
Próbálj ki egyet, azzal nem veszítesz semmit. Majd leesik az ára.[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Rating: 43kW 63A
Supply: 3-phase AC
Conn: Type 2 MennekesJaja, a poén az volt hogy ha egy órát rajt hagytad se volt több 2-3 fontnál a díj, viszont a 6 fontot levonták akkor is. Szóval nem csak ingyen volt de kb fizettek érte. Annyi feltétel volt hogy minimum 10 percet kellett hogy töltsed. Ami nevetséges kategória.
Persze akkoriban az egész e autózás kicsit "fillér b@szóvá" tett. Le voltak mentve a környék ingyenes töltői, ingyenes e parkolói. Sokszor látogattuk az ikeát, töltöttük meló helyen amikor lehetett.
Egyszer egy hosszabb úton a hotel szoba ablaka alatt parkoltam pont így ott is kiugrott a töltő
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen