Új hozzászólás Aktív témák
-
FeRRaR1
őstag
Ezt honnan veszed ha szabadna kérdeznem? A nagy Német országban is a reklámozott napenergia mellett külszíni szénbányászatból és annak a tüzeléséből állítanak elő áramot. 2021. Európa közepe. Ott mekkora akkor a lábnyom ha azzal "tankolsz", illetve az akkumulátor is erről híres, hogy környezetbarát gyártani és majd ártalmatlanítani?
Egyedül a városon belüli kibocsátásban van igazad.
-
FeRRaR1
őstag
Használtam, és olvastam a témában korábban is. Konkrét példa, Volvo XC40 gyártása 14 tonna Co2 terhelést ró a környezetre, ugyan az elektromosban, Polestar 2: 24 tonna.
A nagy súly miatt a gumi por is jelentősebb. Tehát azt feltételezve, hogy 0 Co2 lábnyommal tankolsz ami lehetetlen, akkor csupán 10 tonnát kell behozni.Szóval akkor mennyi idő is elérni a benzines szintjét? 6-7-8 év? Ja hogy akkor már egy akksi csere is benézhet?
Tisztában vagy vele mekkora környezeti károkat okoznak a külszíni fejtések, nem beszélve az égetésről? Nem hiszem, mert akkor nem írnál ilyet.
Ez van.
-
Rolly
veterán
-
petymeg
addikt
"Az a baj hogy még a dög nagy villany SUV-oknak is kisebb a co2 lábnyoma mint a kis pici benzines autóknak."
De persze ezt minden épeszű ember belátja, hogy hazugság.
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
FeRRaR1
őstag
Minden esetben. Aham. Hát persze. Hol is írtam hogy akksit KELL cserélni mert nem látom sehol?
Azt írtam hogy akksi csere is benézhet. Nem beszélve a degradálódás és hideg kapacitásról.
Vagy a gyártásról, ami sokkal megterhelőbb vagy a szén energiával tankolásról...
Hogy hol hallottam? A 3 teslás ismerőstől akik közül 2 már cseréltetett akksit?
Volt saját és bérelt villanyosom is több tartós használatra. De úgy látom te mindent IS jobban tudsz úgy hogy rád hagyom.
-
GreenGoblin
tag
Az hogy az elektromos jobban nem hozza be, hát ezt általában olyanok mondják akik csak képekről láttak villanyautót.
Persze nem mindenkinek hozza be
Most akkor mi van?
Amúgy meg én is még csak képről, videókról, cikkekből láttam elektromos autót mégis kiszámoltam havonta mennyibe fájna és amennyivel olcsóbb lenne a kedvezmények által, olcsóbb szerviz, olcsóbb a töltés mint a benyó, parkolás, stb. azt még úgy sem hozza be mert annyival sőt többel drágább a havi részlet. Mire elérjük, hogy az elektromos autók árai normalizálódnak addigra már az a sok "olcsóság" amiket említettem szépen lassan köddé válik ahogy rájönnek a cégek ebben biznisz van. Elég sok útszéli töltőn már horribilis árak vannak már most és ez még rosszabb lesz.
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
FeRRaR1
őstag
Te olvasási problémákkal küzdesz?
120 kilométeres útra nem mertem elindulni. A 130 kihívás volt neki így inkább 120 az a sebesség. Nyáron ha csak használtad és nem figyelted hogy mindig kigurulj, mindig regeneratívan fékezz és csak úgy stb, ha nem reálisan használtad, akkor tudott 240 - 280 km körül. Már ha nem mentél autó pályára, mert ott kevesebbet. Télen a használhatóság határát nem hogy súrolta, annyira alatta volt nem is látta hol a határ. Minden este töltöttem, minden reggel 100%-on volt és volt olyan nap minden héten többször hogy húúú ezt nem tudná, akkor benzines. Mind ezek mellett olyan alap(nakhitt) funkciókat nem tudott ami a régi 20 éves Volvómban is alap volt. Okos autónak álcázta magát, közben inkább volt ostoba. Egyszer a Renault küldött ki egy pendriveot újratelepíteni a kocsit mert elszállt mindene. Minden kijelző és gomb elfeketedett. Menni ment, de annyi, hogy tölt e, mennyivel mész az semmi. Így nem mertük használni. Felhívtuk a Rönyót ááá ez ismert hiba, küldünk egy újra telepítő pendriveot. Aztán újra raktuk mint a windowst. Csekély 2 hét várakozás meg 4 óra telepítés volt.
De mégegyszer és utóljára, én elfogadom hogy valakinek jó és illeszkedik a mindennapjaiba, nekem nem. Meg sokan másoknak sem. Most még. Sokkal több pénzért sokkal nagyobb szopás és megkérdőjelezhető szuper zöldség. Ez az én véleményem/tapasztalatom.
-
aramis00
tag
Ha a gyártásra gondolsz, nem tudom, hogy lesz kisebb egy nagy suv gyártása, mint egy kisautóé? Vagy az elektromos kisautóra gondolsz? Az xc40, amit példának hoztál pedig belefér az általam írt, városi kategóriába: 1500-1800kg felszereltségtől függően, és nincs 4,5m sem.
Polstar pedig kiesik, mindkettő feltétel szempontjából. 2,1 tonna és kb. 4,6m hosszú. Szóval igen, ez utóbbit már alapból kizárnám, hiába elektromos. A gyártási CO2 számítások tekintetében az a véleményem, h sokféle tanulmány van, többféle végeredménnyel. Ami tűnik biztosnak, h az elektromos előállítása több CO2 kibocsátással jár. Viszont az is biztos, h ez a különbség folyamatosan csökkenni fog, lévén a gyártási folyamatok energiaszükségletének előállítása is egyre inkább megújuló forrásokból történik. És itt a bányagépekre ugyanaz igaz, mint az autó gyártó üzemre, legfeljebb az utóbbi sokkal gyorsabban fog átállni nagyrészt vagy teljesen a megújulókra és onnantól "majdnem mindegy" mit gyárt.Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét.
-
veterán
-
Rolly
veterán
Dacia Spring 26,8-as akkuval lesz autópályán az nem lesz 100 km sem télen
télen normál használatnál is 130-at mondanék maxot a tapasztalataim szerint a rövid táv (hideg minden akku utastér) / felfűtés miatt...Mi naponta 50-70 km-t megyünk 2 naponta kellene 100-ra töltenünk egy Dáciát vagy naponta rátölteni... nem igazán örülnék... így most a 250 km körüli (igen télen 17-18 város M0 de autópályán több így 20 kWh körüli fogyasztással) 4 naponta töltjük az autót
-
atike
nagyúr
"nyáron veszteséggel együtt 400-450 ft / 100km és 200-250 km hatótáv a napi 20-50 km-re. "
Na pont ilyenre lennék kíváncsi, hogy mennyi egy benzines kisautónál ugyanez. És bele kellene rakni a képletbe az autók árát is, és ezt 1-2-3-4-5 évre is levetíteni... Mellé a szervizköltségek és akkor már látszana, hogy melyik is éri meg (vagy hogy mikortól éri meg jobban az egyik vagy a másik)...
-
FeRRaR1
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Panasonic Lumix G X VARIO 12-35mm f/2.8 II ASPH. Power O.I.S. (H-HSA12035)
- 2db Iceriver KS0 KASPA bányagép + 180W új tápegység 2 év garanciával.
- Panasonic Lumix DC-G9 (V-Log L kiegészítéssel, 4 akkuval)
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen