Új hozzászólás Aktív témák
-
nbg
senior tag
Mac es Linux mennyire kulonbozo, ha a jatekok futtatatasat nezzuk? Valahol "rokonok" es egyiken sem alternativa a DirectX ugye... Ha egy jatek fut mar Mac-en, mekkora macera lenne Linux-portot csinalni belole?
I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?
-
UnSkilleD
senior tag
ea meg majd kihozza az originOS-t ubisoft a uplayOS-t
"Az internet olyan, mint az MTV: annak idején az MTV nagyon trendi volt, aztán hirtelen elavult” - Prince
-
Cathulhu
addikt
hiszen ugyanazt a programot Originen (Windows és Mac verzió) és Steamen (Linux verzió) is meg kell venni, ha nem csak az egyik operációs rendszeren szeretnék futtatni.
Hulyeseg. Ket aktivalo kulcsot adnak es voila. Humble bundleknal is meg tudtak oldani. Nem kell cikkiras kozben oda is problemat latni, ahol nincs. Amugy meg hajra linux, talan a sok hype hatasara hasznalhato rendszer lesz belole vegre
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
hallador
addikt
A kettő ugyan architekturálisan sem igazán összehasonítható, teljesen máshonnan gyökereznek, mindkettőben van terminál aminek a parancssora hasonlít. Máshogy fejlesztik a két rendszert, szóval nem összehasonlítható. A MacOSX egy UNIX certificate -el rendelkező UNIX like rendszer, ami valamelyest a BSD-ből származtatható, de az igazi elődje a NeXTSTEP volt, ami pedig a Mach kernel, valamint a BSD alapokat használt, már csak ezért sem lehet UNIX, mivel a kernele nem az eredeti BSD kernelt használja. (Ami valóban UNIX Berkeley -UNIX volt.)
A Legérdekesebb, hogy annak idején az idősebb kollégák még emlékezhetnek, hogy a DOOM-ot, vagy a QUAKE-et NeXTSTEP rendszeren is fejlesztették, annak idején, mert jóval erősebbek voltak, mint a kor PC-i.
Amíg a Linux egy friss fejlesztésnek számít és legfőképpen OpenGL alapú grafikus rendszert használ. Így a MacOSX és a Linux nem összehasonlítható.
Így a portolás is problémás, a két rendszer nem átjárható.
The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
-
ManUnited
aktív tag
"és lényegében kiszolgálnák a legértékesebb stúdiójuk igényeit is." Nem az EA Canada a legértékesebb és egyben legnagyobb EA stúdió?
-
Khelben
nagyúr
Már alig várom, hogy parancssorból fps-ezzek
-
KisDre
senior tag
Lehetséges volna hogy a jövőben legalább a játékok fele jönni fog Linuxra? Azért ha az EA meglépné ezt, azzal sok kis ebihal követné a példáját (függetlenül most attól hogy az adott játék jó-e vagy rossz, a tendencia a lényeg) S a Windows felköthetné a gatyeszt?
Amúgy, szerintem lenne ennek egy hátulütője. Nem lenne több idő a portolás miatt a fejlesztése egy játéknak? Erre valami pöpec mechanizmus ki kellene találni. Lényegében egy játéknál csak az engine az amit portolnak nem? Tehát ha valaki fejleszt egy játékot Unreal Engine-re, s az Unreal Engine adott verziója támogatja a Linuxot, akkor lényegében egyszerre fejlesztik a játékot Win-re is meg Linuxra is? Nem vagyok e-témában szakavatott így ezért kérdezem.
KisDre.artstation.com
-
lev258
veterán
Ez így van. Jelenleg többek között a Unity, az Unreal és a Crytek motor is támogatja (fogja támogatni rövid időn belül). Van, amelyik valódi OpenGL-lel, más meg egy megfelelő fordítóval. Jelenleg a fejlesztőeszközök nem érhetőek el Linux-ra, de pl. az Unreal Engine-nél már ez is úton van a hírek szerint. Utóbbi azért hasznos, mert a többiek sem maradhatnak le, ösztönző hatása lehet. Az utóbbi időben az indie fejlesztőknél egyre gyakoribb mindhárom platform támogatása már megjelenéskor, vagy a port elkészítése utólag. Azt hiszem, a Valve-tól jött egy olyan nyilatkozat, hogy meglepően nyitottak rá a fejlesztők vagy már eleve tervezték is.
[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
Goblin12
őstag
Jóó tetszik, menjünk linux fele is.
Na de EA nem elég, hogy a windowst megfertőzte?
-
RaZroX
addikt
Nahát nahát.. 2-3 éve esélyt nem láttam erre Én támogatom a dolgot, Persze fontos, hogy mindkét OS-en nagyjából azonos gépigény kelljen, mert ha pl Linux alatt 10-20 FPS-el kevesebb van ugyan olyan gépen, akkor hátrányból indul az egész.
Még 1-2 nagyobb kiadó elkezdi a Linux támogatást és a MS elkezdhet félni a csempéi miatt
This is the way
-
lev258
veterán
Az Nvidia driverei gyakorlatilag azonos szinten vannak jelenleg Windows és Linux alatt (egyes teszteken az utóbbin picit jobban is teljesít). Az Intel-nek szintén jó a támogatása és out-of-the-box megy. Az AMD kicsit le van maradva minden téren, de azt hiszem, jelenleg az ő drivereik is ugyanazt a szintet hozzák mindkettőn. Ők viszont az Nvidia-val szemben támogatják a nyílt driver-t is, ami igen látványosan fejlődik az utóbbi időben, még azt is megkockáztatom, hogy miután eléri ugyanazon képességeket, némi optimalizálás segítségével még jobb is lehet.
[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
RaZroX
addikt
-
tDr1v3r
veterán
Jól tudod.
Sok játéknak van Mac-es portja, ha a binárist kicsit átdolgozzák akkor máris használhatók lennének Linuxon. Persze ezt a kiadók annyira nem akarják...
[ Szerkesztve ]
disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3
-
lev258
veterán
Ezt egy másik topic-ban ma már kibeszéltük.
Egyszerűen lebutították, nem használtak rendes OpenGL-t. Gondolom utólag gondolkoztak el a portoláson és nem akartak mindent újra kezdeni.
A vicces az, hogy bár nem gyakori, de vannak játékok, melyek Wine alatt jobban futnak, mint Windows alatt. Persze nem erre kell építeni, csupán érdekesség.[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
veterán
én nemrég lepődtem meg, amikor egy hosszabb hétvégére a céges macbookomra voltam szorulva, és gondoltam felteszek rá pár játékot, meglátjuk mi elérhető rá a majd 250 darabos steam kollekciómból. Az volt a meglepő, hogy a 250-ből legalább 150 futott osx-en is (és nem csak az indie címek, hanem AAA-k is). Jó, az osx nem linux, de opengl, szóval már ez is valami
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
nbg
senior tag
Koszi, az eredetukkel nagyreszt tisztaban vagyok, jatekok szempontjabol erdekelne igazan.
Gondolom Mac big endian, a Lniux tuti little, de nem lennek meglepve, ha a jatekok szempontjabol relevans system call-ok jo resze ugyanolyan lenne. Igazabol grafika-ugyileg erdekelne az atjarhatosag, de ha a Mac is OpenGL-t hasznal -ahogyan masok mar irtak is-, akkor laikuskent azt gondolnam, hogy viszonylag problemamentesen meg lehetne oldani a dolgot. Mondjuk egy dolog az elmelet, masik meg az akaras...[ Szerkesztve ]
I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?
-
RaZroX
addikt
Legalább olcsóbb Linuxra ? Már nem azért de mindig azzal jönnek a gyártók, hogy mennyi munka van a játékokban és ezért annyi az ára amennyi. Én ezzel tök egyet értek meg minden, Na de most egy olyan játékért ne kérjen már teljes árat ami rondább azért mert nem volt kedvük dolgozni vele...
(#20) Menthirist De szar lehet Macbook-ra szorulni Amúgy tudom hogy jó, én is OS X-en élem a napjaim Mondjuk nem nagyon játszom, csak Minecraft meg cod4, ezek szerencsére vannak OS X-re is. Komolyabb Gameket meg apám nagy gépén nyomatok. Az erős is meg Vindóz is.
[ Szerkesztve ]
This is the way
-
haddent
addikt
Az EA / DICE még windowsra, de mondok jobbat, még konzolra sem tud értelmes játékot összegányolni. Lásd: BF4. Mit akarnak ők egy egyelőre tök idegen új területtől? Már azt is előre demoralizálni?
-
lev258
veterán
Természetesen jogos a felvetés, de elnézzük, mert az egyik első AAA-s játék Linux-ra és még mindig jobb, mintha nem is lenne. Én is remélem, hogy ez csak jobb lesz a következő játékoknál.
Bár az árakat nem tudom, de azoknál a játékoknál, melyek Windows-ra és konzolra is megjelentek, elég gyakran megfigyelhető valamiféle lebutítás (még ha nem is ennyire szembetűnő).[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
RaZroX
addikt
BF4-el mibajod ? Én csak jókat hallottam róla. Sőt.. kapásból em tudom mibajod az EA gamekkel. Ott az NFS Sorozat aminek azért elég nagy sikere van (az más kérdés hogy kiadtak jópár szar részt az elmult években, illetve a fejlesztését is leállították de pl a Rivals nagyon komoly lett.), Dead Space-ek, Mass Effect, Fifa XX, Crysis. Tetszik nem tetszik, ezek eléggé kelendő és sokak által kedvelt játék. Persze nem játszanak annyian velük mint pl a CS-vel vagy a WoW-al, de ezek nem is multira tervezett játékok.
This is the way
-
-
veterán
igen, nekem is itt az asztalim, de azt mégsem vihetem haza egy hétvégére a macbookot (2.8 i7, 8 giga ram) meg fejlesztésre tartja nálam a cég, szóval nem saját (nem is kellene ). Viszont mivel otthon sem folyamatos pörgés van, kellett amivel leköthetem magam, úgyhogy vittem haza civ 5-öt
jónak pedig nem tartom az osx-et, de azon azért meglepődtem hogy ennyi játékom van rá, mert hát nemrég még azon viccelődtünk hogy mit nem lehet? mac-en játszani. Erre most már van minden, diablo 3-tól civ 5-ön át last light-ig millió progi.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
RaZroX
addikt
válasz Menthirist #29 üzenetére
Én azért elfogadnám
Lehet mac-en játszani csak nem mindennel. De amúgy még anno pár éve amikor elkezdtem nyuzni az OSX-et én is pofára esés szerúen lepődtem meg hogy ennyi game van rá. Cider portokról nem is beszélve de abba ne menjünk bele mert a nagyrészük olyan is...(#27) a_n_d_r_e_w / (#28) tDr1v3r
2-3 emberrel beszéltem róla, ők azt mondták, hogy nagyon szép a graf és pörgős a játékmenet is, nekik tetszett. Kb ennyi. Nekem nincs saját véleményem róla mivel ki sem próbáltam, Majd talán egyszer...
[ Szerkesztve ]
This is the way
-
veterán
Én bírom a BF4-et. A single-je szerintem jó volt (és főként gyönyörű), a multija meg nem idegesít különösebben (mármint igen, vannak fura dolgok benne, de nekem speciel ritkán rontja az élményt, szóval biztosan másnál bughalmaz, de nálam korrekt, mantle-ban is)
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
dabadab
titán
"Mac es Linux mennyire kulonbozo, ha a jatekok futtatatasat nezzuk?"
Nem tulzottan.
Ami tisztan windowsos fejleszteshez kepest macera (hogy D3D helyett OpenGL-t kell hasznalni) az ugyanaz a ket rendszernel, a tobbi meg tul sok gondot nem okozhat.
(#16) lev258: sajat tapasztalataim szerint az AMD driverek eleg rosszak Linux alatt, meg a Minecraft is tele volt grafikai hibakkal.
(#18) tDr1v3r: igazabol eleg keves peldat tudnek mondani arra, hogy egy jateknak csak OSX (vagy csak Linux) portja van, ha az egyikre megcsinaljak, akkor megcsinaljak a masikra.
(#21) nbg: az indiansag a CPU-tol fugg*, nem az OS-tol, es az x86/x64 (meg az ARM is) little-endian.
*: oke, van olyan CPU, ahol lehet valtani, hogy little vagy big legyen, de a szobanforgok nem ilyenek
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
VinoRosso
addikt
Cryengine-re is most csinálják a Linux támogatást, és ők szintén EA partnerek a Crysis révén, bár valószínűleg annak a játéknak nem lesz újabb része már. Kérdés, hogy fognak e együttműködni még velük ?
-
LordX
veterán
Azért ott van az LLP64 vs ILP64 memóriamodell, ami tudhat meglepetést okozni legacy kódban. Nem mondanám azt se, hogy ugyanannyira macera a kettő (Win vs Linux), pölö egyikben C++ az összes API (gyakorlatilag), a másikban C, néhol nagyon nem vékony a wrapper, ami ahhoz kell, hogy közös kódot tudj rájuk építeni. Persze mind ujjgyakorlat kategória egy gyakorlott programozónak, csak idő és pénz kérdése.
Steam-en jelen pillanatban 759 db OS X viszont csak 385 db Linuxos, ez nem épp azt mutatja, hogy "ha az egyikre megcsinaljak, akkor megcsinaljak a masikra."
-
hallador
addikt
Sztem azért vannak komoly különbségek a MacOSX és a Linux között. más tárgykódkönyvtárakat használnak, és más az egész rendszer alapműködése, nem elég csak az OpenGL grafikus rendszer közössége. Szóval igencsak más a portolása. Linux-ra a steam jó ötlet de hogy natívan Linuxra fejlesszenek, azért az merész gondolat. Persze volt erre példa nem is kevés, de azok alaphelyzetben is OpenGL-es játékmotorok voltak (Quake, Quake II). De annyira nem jellemző. A Steam jelenleg az egyetlen életképes dolog, szerintem.
(#36) LordX
Igen ezt pontosan így gondolom én is, a Linux-os játékfejlesztéshez először a Linuxnak mint operációs rendszernek kellene elterjednie, egy picit. De az 1 esetleg 2 %-os piaci Linux Desktop részesedés sokminden de nem sok. Ha igazak a Pletykák az Apple még jobban csökkenteni akarja a Computer üzletág portfólióját, akkor talán lesz esélye a Linux-nak is. De ameddig az MS ennyire egyeduralkodó, addig, nem sok esélye van a Linux-nak. Ebből adódóan a Linux-ra írt játékoknak sem, szerintem.
[ Szerkesztve ]
The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
-
anulu
félisten
1) legutolsó Steam adatok alapján a Linux összesítve 1,2%-on áll. ennyi idő és pénz meg marketing után. nem mondanám soknak.
2) jelentősen meglepődnék, tekintve, hogy az EA és az MS eléggé össze vannak boronálódva.
3) kb egy éve az EA vezetősége kijelentette, hogy a konzol az elsődleges platform, és ennek a szem előtt tartását kérik a stúdióiktól is."Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
Def26
félisten
Végre történik valami. Én már régen mondtam, hogy ha lesz lesz steamos -en rendes játék támogatás, egy jó böngésző, vlc player és torrent, akkor már hagyom is a fenébe a vindózt.
[ Szerkesztve ]
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
pulcsi
tag
Ahogy kijönne wow linuxra ( nem emulatorokkal) már mennék is át winröl de erre meg várhatok.
''A cmabrigde-i etegyemen kéüszlt eikgy tnuamálny áítllsáa sznreit a szvkaaon bleül nincs jlneestőgée annak, mkénit rdeeőzndenk el a btűek'' " Ezért a megrendelése teljesítése legkésőbb a hétfői (január 06) napon 15:00 - 18:00 óra között"
-
haddent
addikt
Egy dolog hallani egy másik meg játszani vele. Konzolon megjelenés óta (lassan fél éve) játszhatatlan szemét pénzkidobás, minden patch-el egyre lagosabb és bugosabb. PC -én valamivel jobb a helyzet, de csak mert a szerverek "privátok" és nem a kedves DICE-EA konstelláció szolgáltatja valószínűleg.
Az NFS -ről úgy sokat nem vitáznék illetve a Fifa -ról sem, ha valakinek az kell, hogy minden évben jöjjön egy új "bőr" kb. nulla változással és butításokkal (azért gondoljunk már vissza egy Underground 2 -re, hogy az milyen minőségi volt még mennyi szabadsággal stb..). A Crysis hála a jó égnek valóban egy jó sorozat, de mé nincs is túl sok belőle, majd meglátjuk.... Dead Space / Mass effect nem az én világom, de elismerem, hogy jó és korrekt.
Ja és azzal sem tudok vitába szállni, hogy az összes kelendő, ez így van. A kérdés már csak az, hogy vajon miért kelendőek -
CPT.Pirk
Jómunkásember
Mert DirectX-es teljesítményt mérsz OpenGL-eshez. Win alatt is OpenGL-ben kellene a Dotát futtatni (ha tud ilyet), akkor lenne összehasonlítható. OpenGL alatt ugyanis csak hangyányi különbség van a két rendszer között: [link]
dabadab: én nem tapasztaltam MC alatt graf hibákat, adv. opengl beállítások mellett sem a Catalysttel.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
lev258
veterán
Az Nvidia azt hiszem most adott ki driver-t, amivel lehet tuningolni is. Az AMD driverei úgy általában bug-osak, nemcsak Linuxon. A legutóbbi tesztek alapján a Catalyst mindkét rendszeren hasonlóan teljesít, kártyától függően változik, melyiken jobb valamivel. A nyílt driver teljesítménye még nem az igazi (jelenleg a legjobb esetben is a zárt 80%-a körül, de átlagban inkább 60%), de stabil és megbízható.
[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
tothmaxy182
őstag
Ha lenne rendes játéktámogatás Linux alatt, akkor szerintem nagyon sokan dobbantanának Windows-ról. Személy szerint én nemrég kezdtem el ismerkedni Linux Mint-tel, és igen csak pozitív élményeim vannak. 2-3 hete telepítettem újra a lap-topomon a Win 7-et (i5 proci, 4 Gb RAM, Geeforce 555 videókari, szóval nem egy szar gép), de már most is érezhető lassulások vannak, mondjuk a Lunix Mint-hez képest, amin a dolgok vaj-simán mennek.
És én ezt kezdem megunni a Windows-ban. A Windows a PC-s világ Androidja. Rakhatsz alá akármilyen hardvert, egy idő után akkor is meg-megtorpan. Ami egyébként nem vészes, szóval tarthatjátok szőrszálhasogatásnak is, de ott az ellenpélda, a Linux Mint, ami meg totál simán megy... Egy egyszerűbb UI-val (Xfce) néha úgy érzem, hogy előbb megnyílnak az ablakok, minthogy befejeztem volna az ikonra kattintást...Minden szavam magánvélemény!
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flotta- ajánló keresés belépéshez
- Érdemben megoldódik a zajos Noctua NH-D15 G2 léghűtők problémája
- Autós topik
- Elektromos autók - motorok
- Gránit az asztalon: teszten az AMD új platformja
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Formula-1
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen