Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • thiclyoon

    aktív tag

    válasz Timer #57 üzenetére

    Olvastam a topikot, de itt nem tudtam továbbmenni, annyira küszködtem a könnyeimmel :DDD

    "Kenheted a hajadra a szoftvert, ha az egész telefon gyenge, és animációkkal próbálják elkenni a lassúságát. Elvből nem fizetek avittas megoldásokért egy kisebb vagyont, pláne nem akkor, amikor tele a piac korszerűbb megoldásokkal."

    Ha az egész telefon gyenge, akkor gondolom a lassúságot vagy elkenik*, mint ahogy a rendszer és a rendszerappok esetén teszik (hiszen azok alkalmaznak bőven animációkat), vagy egyszerűen lassú marad az adott app - más megoldást hirtelen nem látok. Szeretném elárulni, hogy bármilyen app megírható nulla animációval, csak használni senki se használná, mert teljesen idegesítően működne. Próbáltam, elhiheted, nem véletlenül olyan könnyű az animációkat beépíteni a fejlesztés során iOS-en. :) Fejlesztőként mondhatom, hogy Androidon sokkal többször kell a teljesítménylimittel küzdeni, mint fordítva.
    Hasonlóan ehhez a kijelentéshez, remélem, hogy az avittas megoldást is összességében érted, mármint mind hardverre, mind szoftverre: szeretnélek megkérni, hogy nézz szét az Android elérhető kódjaiban, csoda dolgokat találhatsz! Például olyanokat, hogy a 10+ éves megkötésekkel kell appokat fejleszteni ma is. Ez ténykérdés, hogy olyan rendszerszintű (OS, VM) megkötések vannak, amit egyszerűen nem tudsz megkerülni (arról nem is szólva, mikor pl. a Huawei userek tömegével jönnek a supportra, hogy "nem működik az app, nem jön értesítés." Hát persze, csak legyen valaki aki korrekten megoldja ezt a hibát...). Persze azt hiszem, még mindig lehet mondjuk C++-ban fejleszteni, amivel néhány ilyen dolog kikerülhető, de nincs ember a világon, aki ezt az utat választaná. Ha valami, akkor szerintem ez nevezhető avittas megoldásnak. Ha bármivel nem értesz egyet, javíts ki kérlek :R

    És még mielőtt: körülbelül 10 évig használtam Androidot, most épp iPhone-om van. Nekem teljesen mindegy mit használok, amíg valóban működik, aminek működnie kell - igen, használtam már drágább Androidot is, ismerem a dolgait. Olvastam, hogy előkerült a drága iPhone kártya is itt: én a jelenlegi legolcsóbbat használom, mert tudom, hogy ez is bőven elég, a többi számomra pénzkidobás lenne.

    *: kis technikai segítséget szeretnék kérni: hogyan oldható meg ez, hogy egy gyenge telefonra smooth animációt tegyünk, hogy ne látszódjon, milyen gyenge? ;] iOS esetében jöhetnek a tippek, a megfejtők között egy hámozott lufit sorsolok ki (amellett, hogy tényleg érdekel), főként, hogy egyelőre nem igazán láttam olyan appot, ami előhozná ezt a lassúságot. Játékoknál talán van, hogy nincs meg a 60 fps egy ideig, de ott aztán tényleg nem tudom, hogy a smooth animációkat melyik GPU tudná kirenderelni, ha éppen az 51. frame-et rajzolja ki közben.

  • thiclyoon

    aktív tag

    válasz Timer #99 üzenetére

    #100 - örülök :)

    -- nem válasz, nem fejtem inkább tovább --

    [ Szerkesztve ]

  • thiclyoon

    aktív tag

    válasz GEIL #123 üzenetére

    "tény hogy az op-rendszer miatt atomstabil és gyors"

    Ezt légyszi az 57-es és 99-es kommentre reagáld, ahhoz pont passzol :D most akkor atomstabil és gyors - vagy lassú, amit animációkkal kell elfedni? :B Szóljatok, hogy frissíthessem a tudásomat, nehogy lemaradjak.

    #127-hez kapcsolódva a "Youtube video -> mp3 konvertálás -> mp3 vágás -> csengőhangnak beállítás" valóban működik (legtöbbször), de amennyi reklámon, esetleges víruson át kell küzdeni magad, ahelyett sokkal kényelmesebb a "hivatalos" verzió. Nekem is megér párszáz forintot :)

    #128: már írtam azt hiszem, de én pl. a legolcsóbb elérhető iPhone-t használom, a legolcsóbb telefonelőfizetéssel. Miért? Mert nekem ez is tud annyit, amennyi kell, és ha így definiáljuk akkor sóher vagyok :D . Jó, a netből nem engedek, mert az egész napom itt töltöm, de a TV nélkül kb. annyi mint neked, csak itt 500-as netről van szó.

    [ Szerkesztve ]

  • thiclyoon

    aktív tag

    válasz GEIL #130 üzenetére

    Értettem, nem ezért írtam :)

    Közben megtaláltam, hogy szerinted (is) a hardver az, ami "felső-középkategóriás." Mi lenne a csúcskategória akkor? Hardver != RAM mérete. CPU-GPU kombóban nincs ellenfele a jelenlegi A/M prociknak, ezt még a legelvakultabb alma-ellenesek is látják, remélem ez elfogadható számodra / számotokra is. Ha nem, akkor YT / Google: "m1 mac speed test", és lesznek találatok azt hiszem. Ha ez gyenge, akkor várj egy hetet, jön az M1X / M2, hátha azt elfogadja a nép :DDD . A RAM lehet kevesebb, mint Androidon, de - és itt a hatalmas de - a két rendszer másképp működik. A háttérben futó appok Androidon inkább 100% memóriát használnak (az előtérben levéshez képest), ez iOS-en közelebb van a 30%-hoz mint a 40-hez. Vagyis ha a háttérben lévő appok RAM használatát nézzük, iOS-en kb. 3x annyi fér el adott mennyiségű RAM-on (durván számolva, a rendszer és az előtérben lévő app miatt lehet csak 2,4x). Ez OS jellemző, aki ezt nem tudja elfogadni, az így járt. (A konkrét számok itt nem annyira lényegesek, a koncepció az, ami megadja az alapját. Nyilvánvaló, hogy a 16GB-os iPad-be nem fog senki 50GB-nyi adatot tenni, csak az eltérő kezelésre hívtam fel a figyelmet. Nyers tárolásban a számok alapján nyilván az Android elhúzott, ezt mindenki elismerni. Kérdés, hogy mire mennek vele, mert a limitációk miatt nem tudják kihasználni.)

    Egyéb hardver számomra nem releváns (meg mondjuk egy jack hiány miatt nem neveznék egy amúgy elég jó hardvert középkategóriásnak), nekem az ún. retina felbontás elég, kijelző bőven jó, nincs notch, ezekből nem is várok többet. Az akksi lehetne nagyobb - erre is van lehetőség, csak többet kellene fizetnem, ami nekem nem éri meg. Nincs faceid, van touchid, nincs triplakamera, hasonló megkötések vannak, de ezekben lehet feljebb lépni még, mondom, én a legolcsóbbat használom.

    Tehát akkor Timerrel összekötve ismét, mit akarnak elfedni animációkkal? A kijelzőt? :D Fogalmam sincs tényleg. A CPU intenzív taskot, pl. egy egymagos unzippinget még csak-csak, de a fene se fog nézni 2x5 perces fadein-fadeout animációt. Kérlek valamelyikőtök küldjön valós életbeli tapasztalatot / videót, hogy mire gondolt itt a költő.

    [ Szerkesztve ]

  • thiclyoon

    aktív tag

    válasz vicze #137 üzenetére

    "Retina display starts at the PPD value of 57 PPD. [...] Note that the PPD parameter is not an intrinsic parameter of the display itself, unlike absolute pixel resolution (e.g. 1920×1080 pixels) or relative pixel density (e.g. 401 PPI), but is dependent on the distance between the display and the eye of the person (or lens of the device) viewing the display; moving the eye closer to the display reduces the PPD, and moving away from it increases the PPD in proportion to the distance." ([link])

    Igen, talán meglepő, hogy a 32 colos Pro Display XDR-t* nem ugyanolyan távolságból nézik az emberek, mint a 38mm-es órát. Szóval itt jelezném (ahogy fent is kiemeltem), hogy a DPI az egy adott képernyőre konstans érték, nem változik a néző távolságának változása függvényében.

    Annyiban igazad van, hogy 326 ppi volt a határ telefonok esetében. Ez változott? Dehogy változott - bár az X esetén 458 ppi volt. Átvert az Apple? Szerintem nem, mert:
    "Due to the peculiar diamond Sub-Pixels layout found in the iPhone X, iPhone XS and iPhone XS Max, the actual density of the Red and Blue Sub-Pixels is lower than that of the Green Sub-Pixels, being reportedly 324 Sub-Pixels per inch." Lehet, hogy neked ez nem fér bele, és inkább csinálták volna meg igazából 324-nek. Akkor viszont subpixelek miatt arányosan kevesebb lett volna az érték. Melyik a jobb? Szerintem ez, mert ezzel fölé lőttek, nem tudnak belekötni, hogy "retina, de 320 alatti!"

    Szóval a 320 körüli érték maradt továbbra is. Igen, volt nagyon rossz képernyős telefonom is (kb 250-80ppi lehetett?), amiről a sokáig tipikus 441ppi-re váltottam, majd vissza kb 400 környékére, és ezek után láttam először a kb. 320-as iPhone kijelzőt. Nem, nem látom a pixeleket, és ez nekem elég :) már 2012-13-ban is tudtak 440-es telefonokat gyártani, és azóta ez az érték eléggé megállt, az S21 pl. 420 körül van. Mivel 7-8 év alatt a technológia bőven fejlődött (voltak 800-as prototípusok azért), így mással nem tudom magyarázni, minthogy a különbséget senki se látja már, csak felesleges akksiégetés menne a 8K-s kijelzők miatt.

    * aminek amúgy 220 alatti a ppi értéke. Ezek szerint ez még a 250-80-as régi telefonomnál is rosszabb? Hát, abszolút értékben igen, csak senki se néz 32 colt ugyanolyan távolságból, mint egy 4 colos telefont.

    [ Szerkesztve ]

  • thiclyoon

    aktív tag

    válasz Timer #143 üzenetére

    "Na béke veletek, szerintem már mindenkinek elmondtam, amit szerettem volna!"
    Akkor tényleg nincs példa (vagy nem tudsz modani, esetleg nem szeretnéd megvédeni az álláspontod) az animációval történő szoftverlassításra (lásd #134 vége). Szuper! :D

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák