Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Szepi11

    újonc

    De szeretek én is álmodozni, ma az autógyártás egyenlő a szemét gyártással. Kb 5-10 évre terveznek a gyártók. Mindig van valami új a nap alatt (pl a start-stop mikor megjelent akkor az oktatómmal kiröhögtük az egészet mert a motor indításakor keletkezik a legtöbb károsanyag a nem megfelelő körülmények miatt, és jobban is kopik a kenés hiánya miatt.) Aztán a dízel a fő ellenség, mert műszakikor a füst fényáteresztő képességét néztük, és most hogy apróbbak a koromszemcsék mennyivel jobb belélegezni azt, minthogy az aszfalton legyen. A kis köbcentis turbómotorok meg hát inkább... A fejlődést az 1990-es évek környékéről kéne folytatni, mert akarhatunk zöldek lenni, de amikor egy luxusautó is pár évesen elkezd rohadni és az elektromos hálózat is csak részegységenként szerelhető (egy vagyonért) akkor mit akarunk mi használt elektromos autót 10-15 évesen? A régiek meg el fognak tűnni, lehet az dízel vagy benzines mert a cserealkatrészek minősége (lehet az neves márka is) nevetségesen gagyi. De az elektromos kamionokra kíváncsi leszek mert már most is 40T az össztömegük, abba mennyi akkupakk kell majd? A szegények, meg a középréteg (amibe kb én is tartozom mert hó végén még van mit enni) azok az államnak nem számítanak ezért 2035 től járhatunk gyalog vagy busszal mert a roncsainkat nem fogjuk tudni javítani. Az lesz az igazi fejlődés!

  • Szepi11

    újonc

    válasz hcl #142 üzenetére

    Igazad van, csak vidéken van amikor nem lehet megoldani busszal a kérdést. Nekem pl a munkába járáshoz kell oda-vissza 180km/alkalom ezt máshogy nem tudom megoldani, de én is szívesebben járnék egy elektromos autóval. [A mai fiatalok meg inkább a home office pártiak (én is az lennék ha tehetném) és ahhoz nem kell saját autó. (Mondjuk mások a prioritások, mert még az én időmben csorgattuk a nyálunkat egy 15-20 éves sportkupé után, addig manapság az új mobil a divat ugyanannyiért.] Az itthoni adókból (a fizetéshez viszonyítva) mindenkinek alanyi jogon járhatna már egy elektromos autó, töltővel és úthálózattal együtt.

  • Szepi11

    újonc

    válasz Noukoum #145 üzenetére

    De ha beindul a nagyipari "költséghatékony" tömegtermelés akkor majd térjünk vissza erre, mert még most jobban odafigyelnek erre a kísérleti szakaszra. A villany árának változása is egy érdekes kérdés lesz (lehet hogy nem lesz olcsóbb az üzemanyagnál). Számomra a középréteg nem az aki a fizetéséhez viszonyítva irreális 68 milliós kölcsönt kap a 70 milliós házára kb 50 éves futamidővel (mindenfajta támogatással) de ez legyen az ő gondjuk.

Új hozzászólás Aktív témák