Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bLaCkDoGoNe

    veterán

    válasz Z_A_P #29 üzenetére

    Konkrét egyéntől függően változó arányban, de valószínűleg kicsit mind a kettő szerepet játszik.

    Aki a '80-as évek végén, '90-es évek elején kezdett el pl. PC-n játszani, (vagy akár 8 bites mikroszámítógépről jött) egy jóval ingerszegényebb "világból" érkezett (ezen főleg a társadalmi-gazdasági helyzet miatti "visszamaradottságot" értem), ezért sokkal erősebbek voltak a hatások, amik érték. Ehhez sokat hozzáad az elmúlt fiatalság emlékeinek pozitívan torzító tükre is. 30+ éves játékos múlttal a hátam mögött azért nekem vannak a 2000-es, 2010-es évek játékaival kapcsolatban is hasonlóan erős pozitív emlékeim szerencsére (pl. a Capital Wasteland feltárulása, amikor a Fallout 3-ban először kiléptél a Vault 101 kapuján a játék elején, vagy a Bioshock Infinite-ben amikor a játék elején belefutsz a "God only knows"-t éneklő barbershop quartett-be, vagy a The Last of Us érzelmi hullámvasútja kb. elejétől a végéig, hogy csak egy pár példát említsek).

    "«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+] 

  • bLaCkDoGoNe

    veterán

    válasz frescho #31 üzenetére

    Bizonyára igazad van, én nem nem tudom, hogy mi volt akkoriban nyugaton. :B
    Arra próbáltam utalni egyébként az "ingerszegénységgel", hogy itthon egy nagyon komoly szellemi és anyagi sötétségben tartották mesterségesen az embereket az információk koncentrálásával és szűrésével, a javakhoz való hozzájutás korlátozásával, stbstb. – ez azért a miénknél szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban messze nem így volt, ennyit azért tudok. :)

    "«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+] 

  • bLaCkDoGoNe

    veterán

    válasz frescho #33 üzenetére

    Amit írtál, az megállja a helyét, csak picit elkanyarodott az egész dolog az eredeti felvetéstől, amire reagáltam. Ha a nagy képet nézzük, tök igazad van, de arra a kis szeletkére vonatkozóan, amit Z_A_P eredeti hozzászólása vetett fel (tényleg jobbak voltak-e akkoriban a játékok vagy csak a nosztalgia miatt érzi ezt az ember?), nem minden esetben releváns; pl. teljesen igaz, hogy hozzájuthattál szakirodalomhoz ilyen-olyan módon, meg a Novotrade-nél futószalagon készültek a C64 játékok, csak ezek nem voltak hatással pl. a '90-ben 10 éves kissrácokra, akik pár éve még hétfőnként tévét sem tudtak nézni, most meg a Golden Axe-szal vagy a Prince of Persiával játszottak PC-n – majd 30 évvel később könnyes nosztalgiával gondolnak vissza ezekre a játékokra.

    De még egyszer mondom, tökéletesen igazad van, csak az én mondanivalóm nem egészen erre vonatkozott. :)

    "«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+] 

  • bLaCkDoGoNe

    veterán

    válasz Vasti74 #44 üzenetére

    A #32-ben leírtam, mit értek ebben az esetben ingerszegénység alatt, nem tenném meg még egyszer. :)

    [ Szerkesztve ]

    "«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+] 

  • bLaCkDoGoNe

    veterán

    válasz bacsis #46 üzenetére

    Így-így :R

    "«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+] 

Új hozzászólás Aktív témák