Új hozzászólás Aktív témák
-
sfefe
őstag
Nekem meg eleve az újabb bmw-k nem jönnek be... Azokból a régebbiek jobban néztek ki..
De hát kinek mi...Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
Plug Life
senior tag
Ha az i3 idétlen, akkor ez a hódfogú izé nem tudom mi
-
Greentea
senior tag
Ja azt hittem ironia volt az "erős" forintra Jaja sajnos tényleg 10 millió az új Astra. Persze vannak rá kedvezmények (igaz nem annyit mint amennyi régen volt) de 2010-ben ennyiért majdnem fullfull Insigniat kaptál. OPC 13-14 millió volt 325 lóerővel.
2020 óta mindenki árat emel, úgy mintha nem lenne holnap..
[ Szerkesztve ]
-
Meridian
senior tag
Akksis autóknak nem lesz jövője... hamarosan rádöbbennek arra, hogy ez fenntarthatatlan - és abszolút nem hatékony. Én nagy fantáziát látok viszont a PowerPaste nevezetű anyagban. Sajnos nem sok újdonság van vele 2017 vagy 2018-ban jelentette be a német Frauenhofer intézet, vagy mi a tököm.. de az alapanyaga magnézium, amiből azt állítják korlátlanul van forrás, szemben a lítiummal. Nem környezetszennyező (legfeljebb a magnézium bányászata lehet az - de hát nem lehet a levegőből gyártani semmit), használata hidrogént fejleszt, azaz hidrogénmeghajtású motorokhoz való, viszont nem kell 700 bar nyomást elviselő tartály, és töltőállomások (ami a hidrogén autók legnagyobb problematikája), és az energiasűrűsége egyenértékben van a dízel üzemanyaggal, sőt talán picivel jobb is annál. Szóval ebben látnám a jövőt, kérdés mennyire egyszerű a pasta gyártása. Mert felhasználni könnyű lenne. Csak víz kell hozz meg a pasta. Utántölteni is könnyű, igaz kicsit viszkozós anyag, mint az olvadt csoki.
-
Meridian
senior tag
"2020 óta mindenki árat emel, úgy mintha nem lenne holnap.."
Aztán mikor elkezd rájuk rozsdásodni a készlet, akkor meg irgalmatlan leakciózások lesznek... mert ugye kellene fizetőképes kereslet is erre. Ha van akkor értem, de szvsz nincs is erre képesség, hogy ezen árakon vegyenek autókat... márpedig minden cég forgalmat akar növelni. Márpedig ha nem veszik a drága autókat, az nem lesz összeegyeztethető a növekedni, növekedni és növekedni kell!-lel
-
opr
veterán
Nagyon ritkan van olyan, hogy egy bmw-tol porcosodok, de ez az auto kivetelt kepez. Az elejen a disznoorr "vese" amugy kepeken kicsit erosebb, mint eloben, szoval meg az se fajna annyira, viszont gyakorlatilag minden mas szogbol valami gyonyoru az egesz ugy, ahogy van, kb barmilyen szinben (feherben, kekben es feketeben lattam, talan utobbi szin allt neki a legroszabbul, de meg ugy is szep volt).
Arrol nem is beszelve, hogy az ara is nagyon versenykepes. Normalisan extrazva olcsobb, mint egy model3 long range, es azert ez egy teljesen mas szint."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
SkyLine3000
addikt
A Toyota már mióta ezt szajkózza, hogy nem megoldás az eautó. Legalábbis nem egyedüli megoldásnak kell lennie. Itt is az autó nem szennyezi a környezetet, de az infrastruktúra, ami rá épül, már nem gyengén. Én sem hiszek az eautóban. Sokkal értelmesebb megoldás lenne pl. a szintén elektromos alapú üzemanyagcellás autó is. Nincs hosszú töltésidő, nincs több 100 kg-os akupakk. Kell lennie pár alternativának. Ne kényszerítsék bele azt az ilyen e-szarokba, aki nem kér belőle. Mert lassan ez lesz...
[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz Donki Hóte #39 üzenetére
"Ez a BMW kimondottan szép ... " - hááát ...
O.K. ízlésről nehéz vitatkozni, így én csak idetennék pár képet, hogy szerintem mi a szép (ha már BMW). kép1, kép2, kép3, kép4, kép5, kép6, kép7 ... stb. a teljesség igénye nélkül.
... de ebbe nálam a hódfogú - és mindenféle kamu-kipufogós / diffúzoros - széria sehogy sem fér bele. -
Rolly
veterán
válasz SkyLine3000 #61 üzenetére
üzemanyagcella?
csak pár kérdés:
- szerinted ki fog több száz milliókért az utolsó faluba is töltőt telepíteni? Magyaországon 1 töltő van
- melyik a jobb energiát beletölteni az autóba 2x10% körüli veszteséggel (szállítási és töltési)
- vagy ebből hirdogént előállítani, sűríteni, szállítani, tankolni és elégetni... 1 kg hidrogén előállítása nyomástól függően 50-60 kWh energia... ezzel 300 kmt megy egy akkus autó
- üzemanyag cellás utóba is kell akku csak nem 50-100 kWh-s hanem 10-15 kWh-s
Hányszor mész egy évben 500 km-nél többet (lásd ez a BMW ennyit tud egy töltéssel) -
MrPetya19
addikt
válasz Shadowbull #25 üzenetére
Hát a tesztben azt írta pedig hogy az i4M a hülyeség, és ha i4-et szeretnél akkor sokkal jobb a sima belőle. (amiről asszem Bolla Gyuri elég pozitív tesztet is írt).
Én írtam a videó alá, hogy jó lenne ez az összehasonlítás a sima modelekkel is a sportos helyett, mert itt nyilván mások a szempontok.,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog
-
BReal
addikt
Finoman szólva sem vagyok BMW-rajongó (ennek ellenére pl. az i3 az egyik kedvenc autóm), de az induló 21,7 milliós ár az elmúlt pár évben tapasztalt nevetséges autódrágulások ismeretében kifejezetten korrektnek mondható. Annak fényében pedig pláne, hogy pontosan ugyanennyiről indul a Tesla Model 3, miközben annak 90 km-rel rövidebb a hatótávja és jóval gyengébb az anyagminősége. Meg könyörgöm, a jó kis három hengeres 95 lovas alap VW Polo kedvezménnyel együtt 7,6 milláról indul...
A 21,7 millás alapmodellt is nyugodtan lehet vinni (max másik színt és felnit választasz), ha kell a sportos kinézet, akkor az 23 milla, de pl. a tipikus villanyautós aerodinamikai felnit (19" Könnyűfém aerodinamikai keréktárcsák 855) csak az alapmodellhez lehet kérni. Ha meg kell pár extra, bár nem böngésztem végig, 3, max 4 millióból ki lehet hozni a legfontosabbakat, így 26-27 millából megvan egy (valamennyire) extrázott, baromi kényelmes, remek összeszerelési minőségű, minőségi anyagokból álló, nagy hatótávú prémium elektromos autód.
Csak az az istentelenül gusztustalan grillrács ne lenne.
[ Szerkesztve ]
-
BReal
addikt
Na igen. De azért drágultak az autók bőven külföldön is. Mindenesetre ez lesz akkor, ha egy országvezetés szándékosan a béka segge alatt tartja a saját országának valutáját. Csak az EUR árfolyamot nézve a 2001 nyarán 2,6 milláért vásárolt VW Polonk most (feltételezve az azonos felszereltséget, motort) 4,1-4,2 milla lenne.
-
válasz SkyLine3000 #61 üzenetére
Persze, a Toyota a hibridben érdekelt, magasan az övék a legjobb
Mutogatni való hater díszpinty
-
Legendd
senior tag
Ha már Boggal ilyen jól sikerült megint együtt dolgoznunk, ne felejtsétek el a videót
[link]
Én ültem mindegyik vetélytársban, nehéz lenne a döntés, de azért az i4 erősen ott lenne az esélyesek között. Sőt.Alea iacta est!
-
nihill
őstag
válasz Shadowbull #74 üzenetére
ezt olvastad? [link]
amikor 2020-ban beütött a covid miatti lezárás, egy darabig biztos volt hiány ez igaz, de a színfalak mögött közben szép csendben megoldódott a dolog, csaképp a cégek azóta is telibe hazudják mindenkinek a kamu-hiányt, hogy valamivel fenntarthassák a magas árakat -
-
nihill
őstag
válasz Shadowbull #76 üzenetére
Ha ekkora hiány van, nem kéne gondban lenniük akkor a gyáraknak?
Mert ennek ellenére rekord nyereségesek --> teljes mértékben érdekeltek a jelenlegi "hiány" helyzet fenntartásában. -
Shadowbull
addikt
Hidd el, gondban vannak. A rekord nyereség egy átmeneti jelenség volt, gyorsan el fog olvadni.
Nincs mesterséges termelés korlátozás, mindenki annyit gyárt amennyit ki bír izzadni magából, akárhogy is. Fentebb is írták, gyakori hogy alap extrák nincsenek beépítve, tolatókamera, ülésmozgatás, satöbbi, csak hogy elkészüljön az autó.
Jelenlegi előrejelzések szerint legalább év végéig még így fog menni, a chiphiány kitart.
És erre rakódik az ukrán balhé miatti kiesések. Kábelkorbács, alapanyaghiány, stb.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
nihill
őstag
válasz Shadowbull #80 üzenetére
És az extrák kihagyása miatt akkor olcsóbban adják azokat az autókat?
Ha a "hiányból" anyagilag jobban jönnek ki, mit a régi "bőségből", akkor miért lenne érdekük újból többet gyártani kevesebbért?
Értem én hogy szívás van az alapanyagokkal, de valahogy mégis mindenből csak még jobban jönnek ki mint eddig. És akkor higgyem el hogy tényleg azon dolgoznak, hogy megszűnjenek az árfelhajtás okozó dolgok? -
Ed3r_X_
nagyúr
Végre egy elektromos, ami tetszik is
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
-
Shadowbull
addikt
Nincs általános szabály, van aki a listaárhoz képest ad valamennyi kedvezményt hiányzó extra esetén (pl. a BMW) van aki meg nem. (Pl. Tesla).
Nem jönnek ki anyagilag jobban a hiányból, ez egy félreértés. Az egy átmeneti jelenség volt, hogy az általános piaci hiány miatt a kedvezmények eltűntek, és némi áremelést is végre tudtak hajtani a cégek, és a csökkenő eladások ellenére nagyobb bevételeket tudtak realizálni.
Lassan viszont begyűrűzik mindenhová az áremelkedés, az infláció, a költségek brutálisan kilőttek, ez felzabálja a plusz bevételt, ami a hiány miatt keletkezett.Egyébként is gondold el: ha a BMW például tényleg tudna ettől többet termelni, akkor a racionális piaci viselkedés az lenne, hogy növelné az eladásokat hogy piaci pozíciókat szerezzen a konkurenciával szemben, és az emelt árakon még többet keressen. Az hogy nem teszi azt bizonyítja hogy nem is tudja.
(És tényleg nem tudja)
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
vicze
félisten
Elnézést de még egy dolog.
"Ekkor oda kell tartani a telefont az ajtóhoz"
Ha oda kellett tartsad akkor az NFC-s feloldás volt nem UWB-s, UWB esetében a kocsi úgy 1-2m távolságból autóhaikusan kinyit, így, eltávolodásnál meg zár(ha be van állítva).Nyilván mivel ez elég új dolog és nem éppen gyakori, így elég könnyű keverni mi micsoda, meg a gyártók se nagyon különböztetik meg.
Illetve NFC és UWB-s órákkal is működik elvileg. -
-=MrLF=-
senior tag
és ebben is vannak már előfizetéses dolgok? kiborító ez az irány [link]
"Az egész úgy működik, hogy bizonyos extrák – például az első ülések vagy a kormány fűtése – hardveresen benne vannak az autóban, de a BMW szoftveresen blokkolja ezeket. Ha valaki mégis szeretné használni a funkciókat, akkor akár az autó fedélzeti számítógépén keresztül is előfizethet a szolgáltatásra, ami egy néhány perces update után elérhetővé is válik."protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland
-
opr
veterán
Meglepne, ha par even belul nem lenne ezekre valami hazi "megoldas". Ha lejart a kocsi garanciaja, mehet a menet. Aztan kezdodhet a csata az OTA update-ek vs hackelok kozott.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-=MrLF=-
senior tag
válasz Shadowbull #87 üzenetére
eddigi alap dolgokat előfizetésessé tesznek, szerinted?
protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland
-
Bog
HÁZIGAZDA
Nincsenek, itthon még nem működik a "store". Egyébként pedig a dolognak lehet előnye is, nekem speciel nem kell a tempomat az év 364 napján. Egyszer igen. Inkább ott fizetek egy ezrest, minthogy az extralistán ikszelgessem megvételkor 60 ropiért.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Shadowbull
addikt
Így van. Meg aztán a világ nem csak Magyarországból áll. Mondjuk egy olasz BMW vásárló inkább kifizet egy havi ülésfűtés bérleti díjat egy évben, mert csak akkor kell neki amikor elmegy síelni, egyébként nem.
Ő sokkal jobban jár ezzel a lehetőséggel.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-=MrLF=-
senior tag
Az alapárba beépítik így is úgyis ki fogod fizetni, nem hülyék. A plusz előfizetés, csak plusz bevétel nekik. Én nem gondolom, hogy ezzel bárhogy jobban járnánk hosszabb távon.
protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland
-
opr
veterán
Azert, mert megfeleloen sok tapasztalata van mindenkinek azzal, mivel jar az, ha elkezdenek mikrotranzakciokban gondolkodni. Amig csak ulesfutes meg egyeb baromsagokrol van szo, addig vegulis nem gaz.
Csak... (Es ezt el lehet menteni kesobbre, mert 100%ig biztos vagyok benne, hogy igy lesz)Amikor bejon az, hogy biztonsagi szempontbol fontos rendszerekert is fizetni kell, akkor lesz baj.
Amiket ez alatt ertek (peldak, nem teljes lista):
- Lampak funkcionalitasa: Alapbol valami fos, ami eppen megfelel a biztonsagi eloirasoknak, de emelt fenyero, maszkolas, kanyarba bevilagitas, stb mar mehet havi penzert.
- Tolatokamera/360 fokos kamera
- Parkolo automatikak
- Legkondi hatso befuvok, esetleg elol is lesz egy sima meg egy ultrafasza mukodesi mod
- Feklampak: Siman vilagit vs fekezesnek megfelelo erovel vilagit
- Kormanyzas: Max kerekfordulat vagy akarmi modon lehet korlatozni a dolgot, mercinel talan mar van is ilyen a hatso kerek kormanyzasara
- Egyeb funkciok, pl hogy indexelesnel kirakja a holtterfigyelo kamera kepet a muszerfalra
- Dashcam funkcionalitas
- Sizetett ota update-ek
Stb stb stbSzoval (megfelelo mertekben megemelt) alaparon kapsz majd egy alap autot, amivel vegulis kozlekedni lehet, aztan minden masert mehet a havi elofizu. Hasznaltauto piac fasza lesz...
ui.: Illetve a masik, hogy ugy szokott kezdodni, hogy 1-1 dologert fizetsz, aztan egyre tobbert, aztan szepen megszuntetik a kulon funkciokat es lesz csomag (eleinte olcson, eteto idoszak), aztan johetnek a kulonbozo elofizetoi szintek, lehetoleg olyan faszul csinalva, hogy muszaj legyel a legdragabbat venni, mert letfontossagu dolgok vannak benne a sok felesleges szar mellett.
Ha valakinek ismeros a fenti folyamat, az kizarolag azert lehet, mert nem csukott szemmel jar.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
Shadowbull
addikt
Ma sem adnak semmit sem ingyen. Az emlegetett ülésfűtés például a fenti i4be 380 euró, ha hátra is kéred akkor 760, de ahhoz meg kell rendelni a bőr üléseket is...
Ha 17 Euro a havi díj, akkor sok vevőnek jobban megérheti az, hogy nem veszi meg előre, hanem bérel, ha kell.
Vagy a második tulajnak is jó lehetőség, hogy olyan extrákat tud megvenni az autóhoz, amit eredetileg nem kértek.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
opr
veterán
En ertek mindent, de gyerekek... Ne tegyunk mar ugy, mint ha ez vegso soron nem lenne a vevonek dragabb... Egyszeru: Ha nem keresne vele tobbet a gyarto, akkor nem olne bele a fejlesztesbe milliokat. A gyarto csak ugy tud tobbet keresni, ha az ugyfelnek dragabb.
Konkluzio: Az ugyfelnek dragabb lesz. Barmi mas csak mellebeszeles, es ezt Ti is tudjatok."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
válasz Shadowbull #97 üzenetére
Akinek meg kell az év nagyobb részében, az meg fizet. Hát... inkább ne.
Megveszed az autót, kifizeted a részeit, tiád lesz. Mi van, ha lejár a gyártói support? 10 év után nem fognak működni az extrák? Ez így nem túl átgondolt, nem túl hosszú távú.Mutogatni való hater díszpinty
-
Shadowbull
addikt
"gyarto csak ugy tud tobbet keresni, ha az ugyfelnek dragabb."
Nem feltétlenül. Úgy is lehet vele többet keresni hogy a jövőben újabb vevőket vonzol be az új eladási csatornákkal és lehetőségekkel.
Lásd például a használt autó vásárlót, aki új funkciót vesz a cégtől, évekkel azután hogy eladták az autót az első vevőnek.
Vagy olyantól aki néha hajlandó havidíjat fizetni valamiért, amit egyébként teljes áron nem vett volna meg.Pazarol a világ, én meg segítek neki.