Új hozzászólás Aktív témák
-
BReal
addikt
És bizony ez a fő drágító tényező, nem a chiphiány. Egy 2021 decemberi cikk szerint az addig eltelt 2 évben kb. 20%-kal nőtt az új autók ára. Azóta eltelt 8 hónap, mondjuk legyen ez a szám 25% mára. És ezt most hasonlítsuk össze a fantasztikus forint 50%-os drágulásával. A 2001 nyarán vásárolt 4 ajtós VW Polo 1,4 16V 75 LE alapfelszereltséggel 2,6 millió Ft volt 250 Ft-os EUR árfolyammal számolva. Ugyanez a kocsi a mai árfolyamon 4,2 millió Ft lenne. Ha jól néztem, 4,5-5 millió Ft körül volt 2004-ben egy új VW Bora. Ugyanaz a kocsi ma 7,3 millió Ft lenne. Tragédia.
-
orion1025
őstag
Ez is egy megközelítés, igen, bár én nem pesten élek, így felénk a dugó fogalma kicsit más, persze itt is vannak szép sorok. Számomra az felfoghatatlan, hogy egy villanyos autót miért kell otrombára megrajzolni. Értem én, hogy ezzel jelzi a külvilág felé, hogy más autóról van szó, de nagyon komolytalan hatást kelt az összes, pláne a kínai piac miatt ez még hatványozódik minden gyártónál.
-
-
-
-
orion1025
őstag
válasz
#48584626 #136 üzenetére
Kérlek menj el szemészetre, ne zavarjon, hogy a legtöbb autó első kerékjárati íve magasabbra van húzva, nem véletlenül vannak olyan ültető szettek, ahol az első tengely általában 2 centivel lentebb van rakva... Velem kár ezen vitatkoznod, nálam ez paranoia, folyton ezt lesem, hányok ettől a megoldástól, pláne egy "prémium" autónál nettó igénytelenség. A formavilág pedig kínai, elvégre az a piac diktál, ugye ezt is tudnád, ha figyelgetnél néha, ezeknek a köpedékeknek meg a bóvli design jön be, azért ilyen putris a legtöbb új autó.
-
-
#48584626
törölt tag
"Feláldozni a szépség oltárán a praktikumot?"
Bizony. Egy csomó kategória erről szól.
"Fél napos út után a hátsó ülésen."
Ezeket az autókat jellemzően egyedül használják, legfeljebb ketten.
"az átlagemberek magassága eléri a 180-190cm-t."
Egy kétméteres ember is simán elfér az első üléseken.
-
bostone
addikt
-
bostone
addikt
A mikrotranzakció nem hiszem, hogy a leendő autótulajdonosoknak szól, jóval inkább a jövőben bevezetésre kerülő közösségi közlekedés új formáját szolgálja ki. Ha elegendő jármű elérhető, kevesebbre van szükség, mint a jelenlegi formában. Reggel keresel egy autót, amivel beszáguldasz a munkahelyedre, amikor végeztél keresel egy másikat a haza vezető útra. A regisztráció alapján a szolgáltatások automatikusan betöltődnek.
Én valószínűleg a kisfalumban ezzel a szolgáltatással már nem fogok találkozni életem folyamán, talán elektromos autóm sem lesz.
Azt nem értem, hogy a családi sedan jellegű formára miért kell egy coupe sapkát erőltetni?
-
-
-
-
De. Csak nem érted. A saját példádban is konkrétan többet fizetsz, és még örülsz is neki. Nekem nem is kellett több példát hozni, mert leírtad Te a létező legjobbat. Annyira jót, hogy keresni is nehéz lenne jobbat. Annyira jót, hogy lehet el is lopom a jövőben demonstrációs céllal.
Ismét: Ha megy az angol, olvass utána kicsit. Igaz, azok mind hosszú "mellébeszélések" lesznek, mert a komplex dolgok már csak ilyenek.
Ui.: Ezért szar a fórum amúgy, mert nehéz műfaj. 99%-ban biztos vagyok benne, hogy egy sör mellett hadonászva 20-30p alatt el tudnám magyarázni (ha adott egy toll+papír) úgy, hogy teljesen tiszta legyen a dolog, mert nem tűnsz butának, csak egyszerűen ezek az infók eddig elkerültek. Írásban egy több oldal hosszú cikket kéne írnom, hogy ugyanazt a hatást elérjem, azt meg ne haragudj, de nem fogom megtenni, annyira azért nem érdekel, se időm, se kedvem hozzá. Viszont élőben, papír, toll, hadonászás, 20-30p, amit végig lehet röhögni, jó hangulatban, és done.
Komolyan mondom, hogy olvass utána ilyesmi keresőszavakkal, hogy microtransaction business strategy vagy practice, math of microtransactions, stb, és érteni fogod, biztos vagyok benne. Igaz, ez sajnos részedről is olyan, hogy nem csak átadni nehezebb az ilyen jellegű infót írásban, hanem fogadni is, szóval több idő és erőfeszítés lesz, de ez sajnos ilyen. -
Noukoum
veterán
Tehát akkor nem lettek drágábbak a “mikrotranzackiókkal” a termékek, szoftverek.
Egyébként nálam nem működik ez a regényekkel mellébeszélünk dolog, lehet hogy ez számodra meglepő de még van ilyen. Ezért kértem volna tényinformációt, sajnos az valami váratlan fordulat miatt elmaradt (ahogy a legtöbbször). Pedig én szó nélkül elismerem hogy másnak van igaza, mert tévedni emberi dolog.
-
Engedjük el, ennek tényleg nincs értelme, olyan szinten kéne belemenni, hogy arra egy fórum már kevés.
De ha gondolod, itt egy kis segítség: Konkrétan a saját példád hazudtol meg mindent, amit állítasz, és nagyon szépen alátámasztja azt, amit fentebb írtam. Csak kicsit alaposabban bele kell gondolni.És itt nem kell semmi hülye anon szintű kőbuta összeesküvéselméletre gondolni, konkrétan nagyon jól dokumentált dolog, hogy miért jó a cégeknek a mikrotranzakciós üzleti modell, hogy működik, stb. Igaz, főleg angolul vannak források, magyar egyetemek még nem jutottak el addig, hogy ezt is tanítsák sajnos, pedig lassan nagyon ideje lenne, mert mára nyugatabbra konkrétan alapvetés, hogy ezt tudja az ember, olyan szinten, hogy már nem is csak a managgának meg a pénzügyesnek kell tudnia, elvárják, hogy kimondanak két szót és mindenki a teremben tudja, miről van szó és miért, a kérdés kb csak az ütemezés.
Olvass utána, ha érdekel, mert ha olyan a szakmád, nagyon hasznos tud lenni akár már ma is, de ha ma nem is, előbb utóbb úgyis előjön a dolog a magyar cégeknél is, előny lesz, ha valaki keni-vágja a témát. Még maguk az egyenletek/képletek se bonyolultak általában, 99%-ban valami alap statisztika, meg mára elfogadott állandók (pl tipikus engagement százalék adott régióban/világszinten) alapján sima projekció/sorozat. A vége mindig az, hogy a user roszabbul jár, a cég már rövid/középtávon is jobban, mindezt úgy, hogy a user még örül is neki. Nem csoda, hogy imádják a cégek a modellt, és mindegyik rohan, hogy be tudja dugni a mancsát a mézesbödönbe. -
Noukoum
veterán
1 darab konkrét példát kértem ahol drágábban jövök ki mikrotranzakciókkal, mint (akár régen) anélkül.
Mert hogy mindegyik példád ami egy átlag embert érint katasztrófa.Tessék mutatom hogy néz ki egy példa.
iPhone SE 64gb: 194 990ft
iPhone SE 128gb: 214 990ftiCloud 50gb felhő: havi 300 ft
24 hónap használat= 7 200ft
Azaz 194990+7200= 202 190ft.
A szemét “mikrotranzakció”, megspórolt nekem 10 ezer forintot. Bezzeg régen többet fizettem volna, rohadjanak meg!
-
-
"Autodesk revit (epitoipari tervezoprogi) is hsaonloan mukodik, csak ott meg havi/eves dij IS van, es nem szamitogepenkent, hanem seat-enkent. "
Persze, ez alap, hogy minden userre veszel egy licencet (ez még nem is akkora baj, ha ennek megfelelő az ára). Nekünk is ilyesmi van CAD cuccokból melóhelyen, amire a kolleg szépen intéz licencet, ha felvesznek valakit CAD-ezni.
Mondjuk szokás education, meg próba meg home verziókat is kiadni... Eagle is egész értelmesen van, hogy pl. 10x10-es NYÁK-ot tervezhetsz, 1db-ot egyszerre az ingyenesben. -
Ugy-ugy.
Autodesk revit (epitoipari tervezoprogi) is hsaonloan mukodik, csak ott meg havi/eves dij IS van, es nem szamitogepenkent, hanem seat-enkent. Es meg ezen felul vannak az egyeb mikrotranzakcios f@szsagok. Asszony tanulta azt a fost, a gondolatatol felment az agyvizem, mocskosul gusztustalan egy ceg. Fogalmazzunk ugy, hogy tudjak, hogy nincs sok valasztasa a kedves ugyfelnek, es az se jobb, ugyhogy... Ez van.
-
-
Latom, ez nem az erosseged. Megprobalom leirni egyszerubben, pontokba szedve, hatha:
Elso pont, alapveto logikai levezetes, miert lesz szerintem, jovo idoben dragabb a mikrotranzakcios extra, mint a sima:
- A gyartok minel tobb penzt akarnak keresni
- Egy ilyen rendszer (mikrotranzakciok) kifejlesztese sok ido es penz
- Sok idot es penzt csak akkor szoktak kolteni a cegek, ha meg tobbet fognak vele keresni
- Tobb penzt csak ugy lehet keresni ugyanazzal, ha tobb penzt kapsz erte (whoa, sokkolo info mi?)
- A fentiekbol az kovetkezik, hogy vegul a vasarlonak dragabb lesz ugyanaz, mint eddig.Masodik pont:
- Eleinte a mikrotranzakcio mindig olcsobb (un beetetes idoszak)
- Kesobb picit felviszik az arat
- Meg kesobb elkezdenek varialni csomagokkal
- Ezutan jonnek a csomag kategoriak, amik ugy vannak kitalalva, hogy mindenkeppen a legdragabb csomagot erje meg megvenni csakPeldak, ha esetleg amit leirtam szamodra uj lenne es nem talalkoztal meg vele (nem minden peldara igaz mindegyik pont, mert nemelyik vagy nem tart meg ott, vagy eleve durvabban kezdte, vagy egyelore csak a kiserletezo stadiumban van, vagy valami miatt nem logikus, vagy -es ez a rohadt ritka- nem is tervez eljutni a vegeig valami oknal fogva):
- Mobilos jatekipar (mar van elofizeteses is, sot, mar csomagos layeres is)
- PC-s jatekipar (kulonos tekintettel egyes mmo-kra igaz a dolog)
- Konzolos jatekipar (PS+, gamepass)
- YouTube, 9gag, PH!, Tesla (ez utobbi mar most eleg gusztustalanul tolja, es hol van meg a vege... A fenti joslasnak nem tesz jot, hogy a tobbi gyarto is oket majmolja sajnos.)
- Kulonbozo zene streaming szolgaltatasok (eros korlatozasok, ha ingyen hasznalod, csak az eszkozt vetted meg ala, van egy olcso elofizu, meg egy draga, jobb hangminoseggel)
- Online streaming szolgaltatok (sok van, ahol savos elofizu van minosegre, csatornak eleresere, stb - mint a TV-nel)
- Amazon, ebay (mint aruhazak)
- Amazon, Microsoft (mint cloud providerek)
- Apple, Microsoft (mint szoftver providerek)
- Kulonbozo cad szoftverek (revit pl kiemelkedoen gusztustalan ilyen szempontbol)
- Legitarsasagok (wizz air, ryanair, british airways biztos, de valahogy nem lepne meg, ha a tobbire is igaz lenne, csak azoknal nem tudom biztosan, hogy van ilyen)
- Autoberles konstrukciok (nyugaton jellemzo foleg, nagyon megy az alapar+savos szolgaltataskinalat modell)
- Mozik, strandok, ilyesmi szorakozohelyek
Meg meg az a hatszazezer pelda, amirol nem tudok, vagy igy 3p alatt nem jutott eszembe. Szinte mindegyikre igaz az, hogy erosen noszogtva van a kedves felhasznalo az elofizetes fele, akar olyan aron is, hogy az addig adott szolgaltatas butitva lett (vagy siman csak idegesitobb hasznalni, pl yt reklamokat erdemes megnezni hogyan/milyen iranyba valtoztak).Oszinten meglep, hogy ezt le kellett irnom. Felteteleztem, hogy ha mar itt vagy a PH!-n, akkor az elmult ket evtized legprominensebb trendjeivel, meg ezeknek a lefolyasaval azert alap szinten tisztaban vagy.
Szoval, meg egyszer, szummazva a dolgokat:
Nem kinyilatkoztattam, nem vagyok orakulum, nem ismerem a jovot, igy biztos sem lehetsek semmiben, ami lesz, sot, meg abban sem, ami van, csak abban, ami volt. (Igeidokre koncentraljunk!)
Viszont!
Ha letezik egy ket evtizede megfigyelheto minta valamire, amit altalaban kovetni szokas a cegeknek, akkor ha egy ceg (illetve egy egesz iparag) elindul ugyanazon az uton, mint az osszes tobbi, es raadasul ugyanugy kezdi, es ugyanazokat nyilatkozza, meg ugyanazokkal a bullshit magyarazatokkal altat, es ugyanolyan stilusban vitatkoznak a fanjaik mindenkivel, aki nem a seggeben hordja a fejet, akkor vagyok annyira bator, hogy meg merjem tippelni, hogy valoszinuleg ugyanazt az utat fogjak bejarni, ugyanoda szeretnenek elerni, es ugyanaz a cel.Csak mivel most kezdik, ezert -mivel nem idiotak- szepen lassan csinaljak a dolgot, hogy ne akadjon ki a nep. Tudod, beka, forro viz esete.
Szerinted igy mar elegge alatamasztottam azt, amit fentebb irtam? Sikerult atadni, hogy velemenyrol es becslersol beszelgetunk, ami a jovoben fog bekovetkezni valoszinuleg (tehat nem biztos)?
-
-
Olvasd el ujra amiket irtam, es ertelmezd. Fordits kulonos, nagyon aprolekos figyelmet az igeidokre, meg olyan szavakra, mint "szerintem" (jelen idoben), "lesz" (jovo ido!), illetve ha ez sikerult, akkor ismeteld meg a procedurat ugy, hogy most az indoklasra figyelsz.
Amig ez nincs abszolvalva, addig nincs sok ertelme folytatni a beszelgetest. -
Zozzy94
tag
Egyre jobban tetszik ez a kis malacka. Élőben még szebbek és fura, de egyre jobban elfogadnám az i4-et is, főleg ezzel az akár 500 km-es hatótávval, persze a sorhat az igazi hátsó kerékkel
Aztán idén nemsokára meglátjuk mennyire nyírják ki a villanyosokat.
-
Oszinte leszek: Figyelembe veve, hogy egy olyan trivialis dolgon, mint egy OTA update funkcionalitas, mennyi ideje szopnak a "nagy, hagyomanyos" autogyartok, es meg mindig vannak megoldasra varo problemak (hogy nagyon finoman fogalmazzak), nem lepne meg, ha 10 eve menne a fejlesztes a mikrotranzakciorol, csak mostanra sikerult nekik eljutni idaig.
-
nihill
őstag
Az csak nekem cinkes, hogy pont most, a minden-hiány kellős közepén kezdenek el elindulni azon az úton a gyártók, hogy ki nem fizetett és lehet hogy soha nem használt cuccokkal pakolnák tele az autókat, utólagos még több bevétel reményében? Ülésfűtésből stb stb pont nincs hiány, mekkora szerencse.
-
-
""Vagy ott vannak a teljesítményszintek"
Hm, ezt melyik gyártó is csinálta tippelhetek B-vel kezdőik és M a vége?"
Ezt mondjuk konkretan kb mindegyik, mar bo egy evtizede. (Boven elotte is voltak ra peldak, de a teljes egeszeben, utolso muanyag bizbaszig megegyezo motorok kulon teljesitmenyszintekkel az utobbi bo evtizedben lettek annyira elterjedtek, hogy gyakorlatilag iparagi standardkent tekinthetunk ra.)
-
#48584626
törölt tag
"az én tulajdonomat a BMW birtokolja"
Nem. Ha nem fizettél érte akkor nem a tulajdonod.
"mert ez egy HW elem beépítése, és nem egy meglévő HW szoftveres korlátozás, amiről itt szó van."
Logikailag ugyanaz. Teljesen mindegy hogy egy hardveres kapcsolót nem építenek be, és azért nem működik az amúgy beépített funkció, vagy egy szoftveres kapcsoló nincs aktiválva.
"melyik gyártó is csinálta"
A kérdés inkább az hogy melyik nem? Ez a módszer már a 90es években is teljesen elterjedt volt autóipar szerte.
"US-ben pl. miért nem csinálja a BMW, miért csak EU-ban?"
Ott is fogja csinálni, ha beválik.
-
vicze
félisten
válasz
#48584626 #109 üzenetére
Tehát azt mondod, hogy az én tulajdonomat a BMW birtokolja, mert nem használhatom a benne lévő fizikailag jelen lévő funkcióját?
"Nem új dolog ez egyébként, már húsz éve is benne volt minden autó vezérlőjében például a tempomat funkció, csak nem volt szoftveresen aktiválva, meg nem építették be a bajusz kapcsolót ha nem fizettél külön."
Megint ordas ferdítés és hazugság, mert ez egy HW elem beépítése, és nem egy meglévő HW szoftveres korlátozás, amiről itt szó van."Vagy ott vannak a teljesítményszintek"
Hm, ezt melyik gyártó is csinálta tippelhetek B-vel kezdőik és M a vége?"Amúgy meg ha nem tetszik nem veszel aztán kész. Szerencsére nem kötelező."
Aha... Hogy is volt ez máshol, valaki elkezdte a fejést és mindenki átvette mert nem volt elég ellenállás. Egy birkájuk már van, ahogy látom...Ja igen és US-ben pl. miért nem csinálja a BMW, miért csak EU-ban? Ez megválaszolnád?
Ja tudom ezt a gyártó dönti el....
Értem én a gyártó eldönti, hogy kit lehet lehúzni... -
#48584626
törölt tag
"Konkrétan kifizettem az autót és nem használhatom a funkcióját, konkrétan benne van!"
Nade ha a funkcióért nem fizetsz, akkor persze hogy nem használhatod.
Hogy a gyártó hogyan látja jónak a gyártás szervezését, ahhoz meg tényleg semmi közöd az égvilágon.Nem új dolog ez egyébként, már húsz éve is benne volt minden autó vezérlőjében például a tempomat funkció, csak nem volt szoftveresen aktiválva, meg nem építették be a bajusz kapcsolót ha nem fizettél külön.
Vagy ott vannak a teljesítményszintek. Egy csomó autó szoftveresen volt lefogva, a nagyobb teljesítményt külön ki kellett fizetni.
Szóval nem új dolgok ezek.Amúgy meg ha nem tetszik nem veszel aztán kész. Szerencsére nem kötelező.
-
vicze
félisten
válasz
#48584626 #106 üzenetére
Hogy a jó fenébe ne lenne mindegy?
Konkrétan kifizettem az autót és nem használhatom a funkcióját, konkrétan benne van!
Ekkora mellébeszélést bameg, hogy nekem mint ügyfélnek irreleváns..."Nem igaz, nem fizetted ki a funkciót, ha nem vetted meg vagy így vagy úgy."
Semmi más mit hazugság, az autót fizeted ki egyben mindennel ami benne van. Amiről te beszélsz az továbbra is egy softweres korlátozás semmi más, ez mikrótranzakció amivel a gyártó lehúz.Értem, hogy benn vagy a BMW seggében elég mélyen, de ez már igen sikító pofátlanság.
Gondolom támogatod, hogy mobiloknál is előfizetésese legyen a kamera a BT a Wifi és egyéb HW funkciók használata miután megvetted téléjsáron a készüléket.
Az hogy jelenleg még meg lehet esetleg valamit teljes áron venni, egy dolog, elég nyilván való, hogy a végső cél a kizárólagos előfizetéses lehetőség.
Pontosan ugyan az a kérdéskör mint a right to repair-nél, én birtokolom a hardware-t vagy a gyártó olyan rendes, hogy megengedi, hogy használhassam. Az én tulajdonom, hogy a gyártóé?
-
#48584626
törölt tag
Lehet hogy úgy lesz végül, hogy minden csak havidíjas lesz, majd kiderül. Én is el tudom képzelni.
De a világ ebbe az irányba tart. Ahol pénzt látnak a cégek, azt kiaknázzák, hogy profitot tudjanak termelni. Nem jótékonysági intézmény egyik sem. (Meg aztán a dolgozó is várja az éves nyereségrészesedést, pont az ehavi fizuval jön, úgyhogy hajrá:)))
-
#48584626
törölt tag
"ott van de nem használhatod, mert softwareessen korlátozva van"
A te szempontodból tökmindegy hogy azért nem használhatod mert nincs is benne fizikailag, vagy azért mert szoftveresen van letiltva. Igazából közöd sincs hozzá.
"A gyártónak nem fog kevesebb kerülni az előállítása nem lesz kisebb a költsége"
Számodra, mint ügyfélnek ez szintén irreleváns. A gyártói költségkalkuláció amúgy sem egyszerű téma.
"Még egyszer egy kocsiban ott lévő működő, kifizetett funkcióról beszéltek"
Nem igaz, nem fizetted ki a funkciót, ha nem vetted meg vagy így vagy úgy.
-
válasz
#48584626 #101 üzenetére
Egyelore. Legalabbis nekem a velemenyem az, hogy ez csak egyelore van igy. Azert ez a velemenyem, mert ez az iparagakon ativelo tendencia.
Persze amig az van, hogy a mikrotranzakcio egy kiegeszito lehetoseg, es akar kesobb is vehetsz akar teljes aron is vegleges aktivalast, addig abszolut pozitiv es zsenialis cucc, ezzel nincs is baj, sot, gyakorlatilag csak elonye van.A problemam az, hogy ahol megjelenik a mikrotranzakcio, ott mindig megfigyelhetoek ugyanazok a folyamatok, es ezek mindig negativak. Ezert vagyok ennyire pesszimista a dologgal kapcsolatban.
-
vicze
félisten
Már elnézést de ezt totális hülyeség.
Egy 20milliós autóban ne legyen mikrótranzakciók vannak.És ezzel nagyon is egyet kell értsek, nem hogy kiborító, hanem egyenesen undorító minden ilyen jellegű próbálkozás.
Most nem arról beszélünk, hogy valami nincs az autóban, hanem arról, hogy ott van de nem használhatod, mert softwareessen korlátozva van. A gyártónak nem fog kevesebb kerülni az előállítása nem lesz kisebb a költsége.
Ugyan ezért lettek gyűlöltek a mikrótranzakciók a játékiparban, mert mértéktelenül visszaélnek vele a gyártók.Konkrétan semmi más mint a vásárló lehúzása minél tovább.
A példáitok igen nagy ökörségek. Még egyszer egy kocsiban ott lévő működő, kifizetett funkcióról beszéltek, amit lekorlátoznak hogy fizess. None sense, semmi más. -
-
#48584626
törölt tag
"gyarto csak ugy tud tobbet keresni, ha az ugyfelnek dragabb."
Nem feltétlenül. Úgy is lehet vele többet keresni hogy a jövőben újabb vevőket vonzol be az új eladási csatornákkal és lehetőségekkel.
Lásd például a használt autó vásárlót, aki új funkciót vesz a cégtől, évekkel azután hogy eladták az autót az első vevőnek.
Vagy olyantól aki néha hajlandó havidíjat fizetni valamiért, amit egyébként teljes áron nem vett volna meg. -
-
En ertek mindent, de gyerekek... Ne tegyunk mar ugy, mint ha ez vegso soron nem lenne a vevonek dragabb... Egyszeru: Ha nem keresne vele tobbet a gyarto, akkor nem olne bele a fejlesztesbe milliokat. A gyarto csak ugy tud tobbet keresni, ha az ugyfelnek dragabb.
Konkluzio: Az ugyfelnek dragabb lesz. Barmi mas csak mellebeszeles, es ezt Ti is tudjatok. -
#48584626
törölt tag
Ma sem adnak semmit sem ingyen. Az emlegetett ülésfűtés például a fenti i4be 380 euró, ha hátra is kéred akkor 760, de ahhoz meg kell rendelni a bőr üléseket is...
Ha 17 Euro a havi díj, akkor sok vevőnek jobban megérheti az, hogy nem veszi meg előre, hanem bérel, ha kell.
Vagy a második tulajnak is jó lehetőség, hogy olyan extrákat tud megvenni az autóhoz, amit eredetileg nem kértek.
-
-
Azert, mert megfeleloen sok tapasztalata van mindenkinek azzal, mivel jar az, ha elkezdenek mikrotranzakciokban gondolkodni. Amig csak ulesfutes meg egyeb baromsagokrol van szo, addig vegulis nem gaz.
Csak... (Es ezt el lehet menteni kesobbre, mert 100%ig biztos vagyok benne, hogy igy lesz)Amikor bejon az, hogy biztonsagi szempontbol fontos rendszerekert is fizetni kell, akkor lesz baj.
Amiket ez alatt ertek (peldak, nem teljes lista):
- Lampak funkcionalitasa: Alapbol valami fos, ami eppen megfelel a biztonsagi eloirasoknak, de emelt fenyero, maszkolas, kanyarba bevilagitas, stb mar mehet havi penzert.
- Tolatokamera/360 fokos kamera
- Parkolo automatikak
- Legkondi hatso befuvok, esetleg elol is lesz egy sima meg egy ultrafasza mukodesi mod
- Feklampak: Siman vilagit vs fekezesnek megfelelo erovel vilagit
- Kormanyzas: Max kerekfordulat vagy akarmi modon lehet korlatozni a dolgot, mercinel talan mar van is ilyen a hatso kerek kormanyzasara
- Egyeb funkciok, pl hogy indexelesnel kirakja a holtterfigyelo kamera kepet a muszerfalra
- Dashcam funkcionalitas
- Sizetett ota update-ek
Stb stb stbSzoval (megfelelo mertekben megemelt) alaparon kapsz majd egy alap autot, amivel vegulis kozlekedni lehet, aztan minden masert mehet a havi elofizu. Hasznaltauto piac fasza lesz...
ui.: Illetve a masik, hogy ugy szokott kezdodni, hogy 1-1 dologert fizetsz, aztan egyre tobbert, aztan szepen megszuntetik a kulon funkciokat es lesz csomag (eleinte olcson, eteto idoszak), aztan johetnek a kulonbozo elofizetoi szintek, lehetoleg olyan faszul csinalva, hogy muszaj legyel a legdragabbat venni, mert letfontossagu dolgok vannak benne a sok felesleges szar mellett.
Ha valakinek ismeros a fenti folyamat, az kizarolag azert lehet, mert nem csukott szemmel jar. -
-
-
-=MrLF=-
senior tag
és ebben is vannak már előfizetéses dolgok? kiborító ez az irány
[link]
"Az egész úgy működik, hogy bizonyos extrák – például az első ülések vagy a kormány fűtése – hardveresen benne vannak az autóban, de a BMW szoftveresen blokkolja ezeket. Ha valaki mégis szeretné használni a funkciókat, akkor akár az autó fedélzeti számítógépén keresztül is előfizethet a szolgáltatásra, ami egy néhány perces update után elérhetővé is válik." -
vicze
félisten
Elnézést de még egy dolog.
"Ekkor oda kell tartani a telefont az ajtóhoz"
Ha oda kellett tartsad akkor az NFC-s feloldás volt nem UWB-s, UWB esetében a kocsi úgy 1-2m távolságból autóhaikusan kinyit, így, eltávolodásnál meg zár(ha be van állítva).Nyilván mivel ez elég új dolog és nem éppen gyakori, így elég könnyű keverni mi micsoda, meg a gyártók se nagyon különböztetik meg.
Illetve NFC és UWB-s órákkal is működik elvileg. -
#48584626
törölt tag
Nincs általános szabály, van aki a listaárhoz képest ad valamennyi kedvezményt hiányzó extra esetén (pl. a BMW) van aki meg nem. (Pl. Tesla).
Nem jönnek ki anyagilag jobban a hiányból, ez egy félreértés. Az egy átmeneti jelenség volt, hogy az általános piaci hiány miatt a kedvezmények eltűntek, és némi áremelést is végre tudtak hajtani a cégek, és a csökkenő eladások ellenére nagyobb bevételeket tudtak realizálni.
Lassan viszont begyűrűzik mindenhová az áremelkedés, az infláció, a költségek brutálisan kilőttek, ez felzabálja a plusz bevételt, ami a hiány miatt keletkezett.Egyébként is gondold el: ha a BMW például tényleg tudna ettől többet termelni, akkor a racionális piaci viselkedés az lenne, hogy növelné az eladásokat hogy piaci pozíciókat szerezzen a konkurenciával szemben, és az emelt árakon még többet keressen. Az hogy nem teszi azt bizonyítja hogy nem is tudja.
(És tényleg nem tudja)
-
Ed3r_X_
nagyúr
Végre egy elektromos, ami tetszik is
-
nihill
őstag
válasz
#48584626 #80 üzenetére
És az extrák kihagyása miatt akkor olcsóbban adják azokat az autókat?
Ha a "hiányból" anyagilag jobban jönnek ki, mit a régi "bőségből", akkor miért lenne érdekük újból többet gyártani kevesebbért?
Értem én hogy szívás van az alapanyagokkal, de valahogy mégis mindenből csak még jobban jönnek ki mint eddig. És akkor higgyem el hogy tényleg azon dolgoznak, hogy megszűnjenek az árfelhajtás okozó dolgok? -
#48584626
törölt tag
Hidd el, gondban vannak. A rekord nyereség egy átmeneti jelenség volt, gyorsan el fog olvadni.
Nincs mesterséges termelés korlátozás, mindenki annyit gyárt amennyit ki bír izzadni magából, akárhogy is. Fentebb is írták, gyakori hogy alap extrák nincsenek beépítve, tolatókamera, ülésmozgatás, satöbbi, csak hogy elkészüljön az autó.
Jelenlegi előrejelzések szerint legalább év végéig még így fog menni, a chiphiány kitart.
És erre rakódik az ukrán balhé miatti kiesések. Kábelkorbács, alapanyaghiány, stb. -
-
nihill
őstag
válasz
#48584626 #74 üzenetére
ezt olvastad? [link]
amikor 2020-ban beütött a covid miatti lezárás, egy darabig biztos volt hiány ez igaz, de a színfalak mögött közben szép csendben megoldódott a dolog, csaképp a cégek azóta is telibe hazudják mindenkinek a kamu-hiányt, hogy valamivel fenntarthassák a magas árakat -
Legendd
senior tag
Ha már Boggal ilyen jól sikerült megint együtt dolgoznunk, ne felejtsétek el a videót
[link]
Én ültem mindegyik vetélytársban, nehéz lenne a döntés, de azért az i4 erősen ott lenne az esélyesek között. Sőt. -
válasz
SkyLine3000 #61 üzenetére
Persze, a Toyota a hibridben érdekelt, magasan az övék a legjobb
-
BReal
addikt
Na igen. De azért drágultak az autók bőven külföldön is. Mindenesetre ez lesz akkor, ha egy országvezetés szándékosan a béka segge alatt tartja a saját országának valutáját. Csak az EUR árfolyamot nézve a 2001 nyarán 2,6 milláért vásárolt VW Polonk most (feltételezve az azonos felszereltséget, motort) 4,1-4,2 milla lenne.
-
BReal
addikt
Finoman szólva sem vagyok BMW-rajongó (ennek ellenére pl. az i3 az egyik kedvenc autóm), de az induló 21,7 milliós ár az elmúlt pár évben tapasztalt nevetséges autódrágulások ismeretében kifejezetten korrektnek mondható. Annak fényében pedig pláne, hogy pontosan ugyanennyiről indul a Tesla Model 3, miközben annak 90 km-rel rövidebb a hatótávja és jóval gyengébb az anyagminősége. Meg könyörgöm, a jó kis három hengeres 95 lovas alap VW Polo kedvezménnyel együtt 7,6 milláról indul...
A 21,7 millás alapmodellt is nyugodtan lehet vinni (max másik színt és felnit választasz), ha kell a sportos kinézet, akkor az 23 milla, de pl. a tipikus villanyautós aerodinamikai felnit (19" Könnyűfém aerodinamikai keréktárcsák 855) csak az alapmodellhez lehet kérni. Ha meg kell pár extra, bár nem böngésztem végig, 3, max 4 millióból ki lehet hozni a legfontosabbakat, így 26-27 millából megvan egy (valamennyire) extrázott, baromi kényelmes, remek összeszerelési minőségű, minőségi anyagokból álló, nagy hatótávú prémium elektromos autód.
Csak az az istentelenül gusztustalan grillrács ne lenne.
-
MrPetya19
addikt
válasz
#48584626 #25 üzenetére
Hát a tesztben azt írta pedig hogy az i4M a hülyeség, és ha i4-et szeretnél akkor sokkal jobb a sima belőle. (amiről asszem Bolla Gyuri elég pozitív tesztet is írt).
Én írtam a videó alá, hogy jó lenne ez az összehasonlítás a sima modelekkel is a sportos helyett, mert itt nyilván mások a szempontok. -
válasz
SkyLine3000 #61 üzenetére
üzemanyagcella?
csak pár kérdés:
- szerinted ki fog több száz milliókért az utolsó faluba is töltőt telepíteni? Magyaországon 1 töltő van
- melyik a jobb energiát beletölteni az autóba 2x10% körüli veszteséggel (szállítási és töltési)
- vagy ebből hirdogént előállítani, sűríteni, szállítani, tankolni és elégetni... 1 kg hidrogén előállítása nyomástól függően 50-60 kWh energia... ezzel 300 kmt megy egy akkus autó
- üzemanyag cellás utóba is kell akku csak nem 50-100 kWh-s hanem 10-15 kWh-s
Hányszor mész egy évben 500 km-nél többet (lásd ez a BMW ennyit tud egy töltéssel) -
<Adamsky>
nagyúr
válasz
Donki Hóte #39 üzenetére
"Ez a BMW kimondottan szép ... " - hááát ...
O.K. ízlésről nehéz vitatkozni, így én csak idetennék pár képet, hogy szerintem mi a szép (ha már BMW). kép1, kép2, kép3, kép4, kép5, kép6, kép7 ... stb. a teljesség igénye nélkül.
... de ebbe nálam a hódfogú - és mindenféle kamu-kipufogós / diffúzoros - széria sehogy sem fér bele. -
SkyLine3000
addikt
A Toyota már mióta ezt szajkózza, hogy nem megoldás az eautó. Legalábbis nem egyedüli megoldásnak kell lennie. Itt is az autó nem szennyezi a környezetet, de az infrastruktúra, ami rá épül, már nem gyengén. Én sem hiszek az eautóban. Sokkal értelmesebb megoldás lenne pl. a szintén elektromos alapú üzemanyagcellás autó is. Nincs hosszú töltésidő, nincs több 100 kg-os akupakk. Kell lennie pár alternativának. Ne kényszerítsék bele azt az ilyen e-szarokba, aki nem kér belőle. Mert lassan ez lesz...
-
Nagyon ritkan van olyan, hogy egy bmw-tol porcosodok, de ez az auto kivetelt kepez. Az elejen a disznoorr "vese" amugy kepeken kicsit erosebb, mint eloben, szoval meg az se fajna annyira, viszont gyakorlatilag minden mas szogbol valami gyonyoru az egesz ugy, ahogy van, kb barmilyen szinben (feherben, kekben es feketeben lattam, talan utobbi szin allt neki a legroszabbul, de meg ugy is szep volt).
Arrol nem is beszelve, hogy az ara is nagyon versenykepes. Normalisan extrazva olcsobb, mint egy model3 long range, es azert ez egy teljesen mas szint. -
Meridian
senior tag
"2020 óta mindenki árat emel, úgy mintha nem lenne holnap.."
Aztán mikor elkezd rájuk rozsdásodni a készlet, akkor meg irgalmatlan leakciózások lesznek... mert ugye kellene fizetőképes kereslet is erre. Ha van akkor értem, de szvsz nincs is erre képesség, hogy ezen árakon vegyenek autókat... márpedig minden cég forgalmat akar növelni. Márpedig ha nem veszik a drága autókat, az nem lesz összeegyeztethető a növekedni, növekedni és növekedni kell!-lel
-
Meridian
senior tag
Akksis autóknak nem lesz jövője... hamarosan rádöbbennek arra, hogy ez fenntarthatatlan - és abszolút nem hatékony. Én nagy fantáziát látok viszont a PowerPaste nevezetű anyagban. Sajnos nem sok újdonság van vele 2017 vagy 2018-ban jelentette be a német Frauenhofer intézet, vagy mi a tököm.. de az alapanyaga magnézium, amiből azt állítják korlátlanul van forrás, szemben a lítiummal. Nem környezetszennyező (legfeljebb a magnézium bányászata lehet az - de hát nem lehet a levegőből gyártani semmit), használata hidrogént fejleszt, azaz hidrogénmeghajtású motorokhoz való, viszont nem kell 700 bar nyomást elviselő tartály, és töltőállomások (ami a hidrogén autók legnagyobb problematikája), és az energiasűrűsége egyenértékben van a dízel üzemanyaggal, sőt talán picivel jobb is annál. Szóval ebben látnám a jövőt, kérdés mennyire egyszerű a pasta gyártása. Mert felhasználni könnyű lenne. Csak víz kell hozz meg a pasta. Utántölteni is könnyű, igaz kicsit viszkozós anyag, mint az olvadt csoki.
-
Greentea
senior tag
Ja azt hittem ironia volt az "erős" forintra
Jaja sajnos tényleg 10 millió az új Astra. Persze vannak rá kedvezmények (igaz nem annyit mint amennyi régen volt) de 2010-ben ennyiért majdnem fullfull Insigniat kaptál. OPC 13-14 millió volt 325 lóerővel.
2020 óta mindenki árat emel, úgy mintha nem lenne holnap..
-
Plug Life
senior tag
Ha az i3 idétlen, akkor ez a hódfogú izé nem tudom mi
-
sfefe
addikt
Nekem meg eleve az újabb bmw-k nem jönnek be... Azokból a régebbiek jobban néztek ki..
De hát kinek mi... -
Yeffy
veterán
kinek mennyire jön be a márkaidentitást agresszíven hirdető BMW-s formai jegy, ezen a modellen kevésbé rettenetes, mint az iX-en (vagy az XM-en), de azért elég hangsúlyos.
jah. tovabbra is otvar a terjedotudomarmint hodfogak, pedig egy 8er-jellegu veseparral egy kifejezetten dogos (egyebkent remek sziluettel rendelkezo) gep lehetne.plusz a behanyt kocka kijelzok az ives muszerfalon szinten wtf. egybk nem rossz.
-
orion1025
őstag
Csak egyszerű kérdések;
Miért ilyen korcs a legtöbb villanyos autó?
Miért van magasabban a kocsi eleje, mint a hátulja?
Ez valami kínai design Phéjembé? -
sfdrakex
nagyúr
válasz
Donki Hóte #42 üzenetére
Ahha, sose néztem az elejét parkolásnál, de majd rászokok. 😉
-
-
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
#48584626 #35 üzenetére
"Megnéztem ... " - láttad a csini kis soft-reboot-ot?
" ... néha hülyeségeket állító ... " - pl.?
" ... a garázsban gyakorlatilag a pályafutása mélypontja... " - miért is?
Ő lehet elfogult, de te mint jelenlegi / volt (nem tudom pontosan) BMW-s dolgozó, nem?
"Eleve a versenypályás mérés önmagában egy marhaság ... " - erre link-elsz egy versenypályás tesztet
amiben a "sima" (milyen az a sima?) Model 3 Performance-nál jobb de a 2-esnél (?) nem. Tudtommal van az alap Model 3 (RWD), a Long Range (4WD) és a Performance (4WD).
" ... az i4 nem versenypályára készült ... "
Ahogy a Model 3 sem. Ennek ellenére ott is, és a való életben (használhatóság, praktikum, súly, stb.) is veri. Még 1×! Nekem igazából egyik se kellene. -
vicze
félisten
"Ezt amúgy az NXP csinálja, ők felelnek a dolog biztonságáért is, ami jóval komolyabb szint, mint az általánosságban használt RFID megoldások, eddig nem sikerült feltörni, pedig r, ha valak100 ezer dollárt éi egy UWB-s Teslát megnyit. "
Ezt nem ártana korrigálni.
Jelenleg csak a BMW és a Genesis GV60 használ UWB szorzatgyártásban, Tesla továbbra is BT LE és NFC-s kártya(nem szabványos Digital Key 2.0). Illetve az NFC minden UWB-t támogató kocsiban ugyan úgy támogatott. 100 000$-os Bug Bounty-t egyikre se találtam.(???)
NXP egy a jó pár gyártóból aki UWB chipet gyárt, maga a Digital Key Release 3.0 a Car Connectivity Consortium terméke, ez maga a szabvány, így nem tudom a NXP hogy jön képe a testers guide-on kívül. Tehát az NXP nem felel a biztonságért azt a Digital Key szabvány teszi.
Digital Key 2.0 NFC alapú volt (nyilván RFID az NFC is, de azért kicsivel több), és hát az általános elterjedésről ennyit: link. -
#48584626
törölt tag
válasz
<Adamsky> #31 üzenetére
Megnéztem, erre alapozva mondom amit mondok.
Egy rettentő elfogult, néha hülyeségeket állító, féloldalas teszt. Karotta monológja a garázsban gyakorlatilag a pályafutása mélypontja...
Eleve a versenypályás mérés önmagában egy marhaság, mert az i4 nem versenypályára készült, de ha már oda viszik, legyen már objektív, mint például ez: -
k-adi
nagyúr
válasz
Donki Hóte #32 üzenetére
döbbenet
és egyben szánalmas isez max 6ot érne a "valóságban"
szóljatok neo-nak glitch van a mátrixban (már egy ideje..)
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
#48584626 #25 üzenetére
"Karotta sajnos teljesen elvakult feketeöves tesla-dzsihádista lett ... "
Megnézted a link-elt videót? Nem csak Karotta, hanem Bertalan Miklós (instruktor a Nordschleife-n) is tesztelte. Érdemes az "előzmény filmet" is megnézni. Nem kell ehhez Tesla fan-nak lenni, hogy lássa az ember, ez most messze nem lett olyan jó. És van baj rendesen ...#29 Donki Hóte
"És ebből fakadóan nekem csúnyább." - dehogy! Egy villanyautó is lehet szép. Viszont az összes praktikussága elszáll, ha nem egy "gördeszka" az alapja.
Ez a BMW pedig - annak ellenére, hogy nem villanyautónak készült még - nem is szép. Szóval duplán dőlt meg az elméleted. -
válasz
moleculez #19 üzenetére
Azért egy eleve EV-nek tervezett járműnek más a helykihasznalasa, elrendezése is ésszerűbb.
És ebből fakadóan nekem csúnyább.
Nekem az autó még ikonikus tárgy, nekem fontos, hogy szép is legyen. Aki már csak közlekedőedényként tekint az autóra, annak teljesen közömbös a formája.
Nyilván nem a szép formája, hanem a funkcionalitása adja el pl. a BMW i3-at, vagy a Dacia Springet
-
#48584626
törölt tag
válasz
<Adamsky> #23 üzenetére
Karotta sajnos teljesen elvakult feketeöves tesla-dzsihádista lett, az i4et is lefikázta, holott a világon számtalan teszt mutatta meg hogy marhára nincs elmaradva a Teslától sem hatékonyságban sem hatótávban. Műszakilag, komfortban meg egy teljesen más szintet képvisel.
Björn Nyland csak a valós fogyasztás miatt érdekes, nem sokan csinálnak ilyesmit, pláne nem sokan végezték el már rengeteg autón, így lehet összehasonlítani. -
<Adamsky>
nagyúr
"Ez frankó! Ideális válság-autó." - ha van otthon napelemed. Egyébként most, hogy az áram ára kissé megszaladt - és könnyen lehet, hogy lesz ez még több is - szvsz. nem annyira.
#2 Hallosz
" ... picit "alfás"-ra sikeredett az eleje."
Szerintem egy olasz formatervező a fél kezével a s*ggében is szebbet rajzol.#5 Pro Koryak
"Olyan, mint a kb. 8-10 éve divatba jött, a középkonzol felett kiálló kijelzők."
A jó ízlés már nagyon régóta (telefonokon a notch és a lyuk, autóknál a középre bek*rt - egyre nagyobb - "kínai tablet") nincs velünk.#7 Shadowbull
"Közben Björn Nyland letesztelte ... " - szégyellem, de nem ismerem a "mestert". Én csak Karotta tesztjét néztem meg nemrég, és az alapján az kell mondjam (pedig a Tesla-ért se vagyok oda), hogy manapság a Tesla gyártja a legjobb elektromos (!) BMW-t. -
moleculez
veterán
Hát ha azt nézem, hogy egy kimaxolt macPro sincs ettől messze árban, máris nem olyan drága
-
Lincoln6echo
tag
Az ilyen és effajta cikkeket autókról,telefonokról inkább csak ismeretterjesztésnek tudom be és akkor nem b@szom fel magam...köszi szépen, jó tudni ezt is✌️
-
moleculez
veterán
Rosszul vagyok amikor egy régi designt villanyositanak
(kivéve az eMantra project, az szexy
) De most komolyan, kardánalagút, kihasználatlan / indokolatlanul hosszú orr...
-
Greentea
senior tag
Kéne!
Egy 1.2-es Astra 10 millió.. Sajnos ez ennyi.
-
janeszgol
félisten
válasz
Pro Koryak #8 üzenetére
Hát most a jövő autói bekerülnek a garázsokba úgy érzem.
-
k-adi
nagyúr
válasz
Donki Hóte #9 üzenetére
25ért nem kéne, 16-18ért talán
-
Hejj, ha lenne 25 millióm
de el tudnám költeni ezer más dologra
-
#48584626
törölt tag
Közben Björn Nyland letesztelte a szokásos ezer kilométeres távján, meg csinált egy max. hatótáv tesztet. Mindkettőben kiválóan szerepelt az autó.
-
Kéne...
Mondjuk a nem fog degradálódni az akku - minden akku degradálódikMax. lassabban. És az jó.
-
Pro Koryak
addikt
"Ha valaki felüti a konfigurátort a BWM oldalán, akkor 22 millió alól indul a történet, ami hmm. Jó, hát 22 millió zseton az még euróra váltva is combos, nálunk viszont az M Sport modell járt, ami további egy gurigát ad hozzá az árhoz"
Mi van? Benzinesnél meg mennyi is az "M betű" felára?
Mondjuk az íves, kellemes látványú műszerfal azzal a szögletes f.ssal csodálatos lett.
Ja, nem.
Komolyan miért kell ennyire balf.sz formatervet elfogadni, legyártani??????
Olyan, mint a kb. 8-10 éve divatba jött, a középkonzol felett kiálló kijelzők. Azok is mennyire otromba, minden szépérzéket nélkülöző megoldások. Minden agyhalott gyártó átvette, mert egy hülye elkezdte. -
Hallosz
senior tag
Határozottan jól néz ki, pedig picit "alfás"-ra sikeredett az eleje. A műszercsoport jobb oldala a befejezettlenség érzését kelti bennem.
De ettől eltekintve rendben van, az ára meg annyi-amennyi. -
szasanyi
félisten
Ez frankó! Ideális válság-autó.
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Battlefield 6
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bluetooth hangszórók
- Óra topik
- Milyen notebookot vegyek?
- További aktív témák...
- Dell Precision M4700- I7 4. generációs - 16Gb - Nvidia Quadro
- Panasonic Toughbook CF-MX4-1 12.5" Érintős- - Akár 8-10 órás akkuval
- Gyermek okosóra GPS nyomkövetővel, Wonlex CT06PRO-L 4G lila, új
- BH Fitness Prisma M30 futópad kedvező áron, első tulajdonostól
- Weboldal készítés verhetetlen áron! - Vállalkozásoknak, Portfóliónak, Cégeknek
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- Ventillátorok és tápkábel modding kitűnő árakon! Most extra 10% kedvezmény!
- Lenovo, Dell, HP, Panasonic Getac üzleti és ütésálló katonai laptopok + Ipad 6-13. gen. garancia
- Acer TravelMate P214 i3-1115G4 12GB 512GB 14" FHD 1év garancia
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! I3 10100F / RTX 2060 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest